Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Actualiteiten » Geenpeil.nl --> Tekenen! Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... , 94, 95, 96  Volgende
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
BerichtGeplaatst: Di Okt 31, 2017 11:32 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Welk experiment? Dat ik jouw voorbeeld moet gaan volgen en als ontevreden, boze, teleurgestelde of wat diens meer zij Nederlander dan maar op een halve crypto fascist moet gaan stemmen? Ook die flapdrol is mijn kostbare stem niet waard. En als men in deze context het woord kostbaar niet begrijpt dan ligt dat niet aan mij.

BerichtGeplaatst: Di Okt 31, 2017 11:42 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Te makkelijk. Doe eens je best.

BerichtGeplaatst: Di Okt 31, 2017 11:49 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Hoezo te gemakkelijk?
En nogmaals: wat jij en ik wel of niet stemmen heeft helemaal niets met de inhoud van de discussies te maken. Ik vind jouw keuze nogal onverantwoordelijk, maar daar hoor je mij verder toch ook niet over?

BerichtGeplaatst: Di Okt 31, 2017 16:52 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Tedje van Es schreef:
Welk experiment?
Tedje van Es schreef:
Hoezo te gemakkelijk?

Ik vraag je om iets beter na te denken, niet om meer vragen te stellen.

BerichtGeplaatst: Di Okt 31, 2017 20:39 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

Tedje van Es schreef:

Nee hoor, lieden als u proberen de hele tijd dit buiten de proporties op te blazen omdat ze een pesthekel aan mij hebben.

U heeft al eerder gesuggereerd dat ik een hekel aan u zou hebben. Mij verrast dat, omdat u het zo persoonlijk maakt, terwijl het niet persoonlijk is: ik ken u niet, ik ken alleen postings onder uw naam, en daar reageer ik op.
Ik ben het alleen niet altijd met u eens. Volgens mij is dat precies de bedoeling hier, willen we niet van griezelige eensgezindheid in slaap vallen.

BerichtGeplaatst: Wo Nov 01, 2017 9:08 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Cliff schreef:
Ik vraag je om iets beter na te denken, niet om meer vragen te stellen.

Ik snap niet wat je bedoelt. Ik heb goed nagedacht en weiger te stemmen, jij hebt kennelijk goed nagedacht en op een crypto fascist gestemd. Het is maar de vraag wie het beter heeft gedaan.

Lampje schreef:
Mij verrast dat, omdat u het zo persoonlijk maakt, terwijl het niet persoonlijk is: ik ken u niet, ik ken alleen postings onder uw naam, en daar reageer ik op.

Maak dat de kat wijs. U reageert op wat Cliff over mij zegt en wat hij van mij vindt. Dat doet u met veel plezier. En ik heb al een paar keer gezegd dat wat Cliff allemaal over mij zegt helemaal los staat van de discussies.

BerichtGeplaatst: Wo Nov 01, 2017 11:18 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

En het volgende referendum staat voor de deur.

https://nos.nl/artikel/2200754-raadgevend-referendum-over-aftapwet-komt-er.html

Goed gedaan maar het gaat niet helpen, Den Haag is erg hard bezig de democratie verder de nek om te draaien. Ik hoop zeer op een grote opkomst.

BerichtGeplaatst: Wo Nov 01, 2017 11:30 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Tedje van Es schreef:
Ik snap niet wat je bedoelt.

Nou, vooruit dan maar...

Je plaatst jezelf met regelmaat op zogenaamde morele gronden buiten (jij zou zeggen boven) spel. Dit doe je zowel in de democratie als eerder op Weerwoord. Met veel moreel bombarie over onrecht werd een alternatief voor Weerwoord opgestart. Daar zag ik al snel het volgende:
1. Eerst anarchie
2. Daarna het algemene besef dat spelregels wel degelijk nodig zijn
3. Daarna strengere spelregels dan dat op WW ooit gehanteerd zijn
4. Daarna ondergang van het initiatief

Het 'experiment' is wat mij betreft tekenend voor mensen die zich buiten de spelregels plaatsen maar wel heel veel tijd steken in het bekritiseren van het spel wat niet door hun maar door anderen gespeeld wordt.

Er is één oplossing: leg de bal bij de 'moreel verhevenen' die geen spel spelen en vraag ze een spel te maken met de spelregels zoals zij dat willen.

Je kunt er vergif op innemen dat het spel een mislukking wordt volgens exact dezelfde principes:
1. Veel te veel vrijheid, wat leidt tot anarchie en misbruik
2. Nieuwe striktere regels, die defacto hetzelfde resultaat hebben als de regels van het oude spel
3. Het falen van het experiment (immers: het is opgezet door mensen die zich moreel verheven voelen van regels, maar moeten nu toch leven naar regels)

Dit is overigens het enige wat ik hier verder over ga zeggen, want ik denk niet dat het verder landt. Je plaatst je op morele gronden boven de spelregels, en daar stopt het. Vandaar dat ik meerdere malen vroeg om een beetje door te denken over hoe verder, maar dat maakt de zaken alleen maar complex. Veroordelen (vanuit morele context) is immers zoveel makkelijker.

BerichtGeplaatst: Wo Nov 01, 2017 15:22 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Aha, dus toch persoonlijk.

BerichtGeplaatst: Wo Nov 01, 2017 18:24 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

Tedje van Es schreef:

Lampje schreef:
Mij verrast dat, omdat u het zo persoonlijk maakt, terwijl het niet persoonlijk is: ik ken u niet, ik ken alleen postings onder uw naam, en daar reageer ik op.

Maak dat de kat wijs. U reageert op wat Cliff over mij zegt en wat hij van mij vindt. Dat doet u met veel plezier. En ik heb al een paar keer gezegd dat wat Cliff allemaal over mij zegt helemaal los staat van de discussies.

Nou, dan gelooft u me niet.
De simpele waarheid is echter dat ik geen hekel aan u heb, want ik ken u niet.

BerichtGeplaatst: Do Nov 02, 2017 10:46 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Blens schreef:
Negeer die partijen, die het raadgevend referendum af willen schaffen en zorg ervoor, dat zij ook niets meer te vertellen krijgen in de gemeenteraden. Zo straf je een verheven gedrag af. Deze politici hebben de afgelopen jaren niets geleerd en willen gewoon niet begrijpen, waarom het volk zon afstand neemt van de politiek. We worden niet meer vertegenwoordigd, want maar 5 % van het volk heeft zich aangesloten bij een politieke partij en zij alleen maken de dienst uit.

Het wordt tijd, dat een groot deel van deze partijen toekomstig geen plaats meer krijgen in gemeenteraden, dus stem straks alleen lokaal."

Ik ga je advies volgen. Lokale verkiezingen: Wat te doen in het stemlokaal? Stem lokaal!

BerichtGeplaatst: Do Nov 02, 2017 11:28 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Tedje van Es schreef:
Dat ik jouw voorbeeld moet gaan volgen en als ontevreden, boze, teleurgestelde of wat diens meer zij Nederlander dan maar op een halve crypto fascist moet gaan stemmen?

Nou nou.

Omschrijf eens in jouw eigen woorden wat jij onder een (halve) (crypto) fascist verstaat en onderbouw dan eens waarom je dat van betreffende persoon vindt. Wat is er dan (crypto) fascistisch aan hem? En wie komen er nog meer voor dit etiketje in aanmerking en waarom?

BerichtGeplaatst: Vr Nov 03, 2017 8:45 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Het FvD is een PVV voor chique kakkers; Baudet zegt hetzelfde als wat Wilders zegt, alleen chiquer.

BerichtGeplaatst: Vr Nov 03, 2017 9:20 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Je mening heeft geen politieke waarde.

BerichtGeplaatst: Vr Nov 03, 2017 9:30 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Is dat de discussie? Nee toch? Maar gezien jouw op de persoon gerichte verweer zie ik dat ik midden in de roos heb geschoten.
Trouwens, die mening van jou heeft ook geen enkele waarde; jij en ik worden belogen en bedrogen, jij hebt dat alleen nog niet door.

BerichtGeplaatst: Vr Nov 03, 2017 16:18 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Oh, die oneliners waarmee jij alle politici denkt te moeten afzeiken waren aanzet tot een inhoudelijke discussie?

Dat had ik even gemist...

Waarschijnlijk mis ik ook structureel het punt waarmee jij je moreel boven politici plaatst en ze tegelijkertijd wil ophangen en afzeiken.

Maar die omissie neem ik ook geheel voor mijn rekening.

BerichtGeplaatst: Vr Nov 03, 2017 17:08 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Cliff schreef:
Oh, die oneliners waarmee jij alle politici denkt te moeten afzeiken waren aanzet tot een inhoudelijke discussie?

Ja en? Dat geeft aan wat ik van die politici vindt en aangezien dit een forum is waar politiek ter discussie staat lijkt me dat ik dat gerust mag doen *). Daar komt nog eens dat ik vaak genoeg uitgebreide toelichten en onderbouwingen van mijn meningen geef, iets dat je gemakshalve nu even vergeet.

Jij probeert mij (persoonlijk) te diskwalificeren vanwege mijn stemgedrag. Je haalt er zelfs oude (persoonlijke) koeien voor uit de sloot, waarbij je maar de halve waarheid vertelt en het handig afkapt door er meteen bij te zegen dat je er verder niets meer over gaat zeggen (discussie gesloten).
Beetje flauw vind ik dat.

*) Saillant detail: Als jij het in een discussie met mijn mening eens bent hoor ik jou niets negatiefs over mij zeggen.

Dus kunnen we nu weer terug naar de discussie? Ik zeg dat het FvD de PVV voor chique volk is en dat ik daar niet op stem. Daar is geen letter Latijn bij.

Laatst aangepast door Tedje van Es op Za Nov 04, 2017 12:35, in totaal 1 keer bewerkt

BerichtGeplaatst: Vr Nov 03, 2017 18:23 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

Tedje van Es schreef:
Het FvD is een PVV voor chique kakkers; Baudet zegt hetzelfde als wat Wilders zegt, alleen chiquer.

Hier ben ik het dan weer wel mee eens.

BerichtGeplaatst: Vr Nov 03, 2017 18:42 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Als het dan toch inhoudelijk moet: ik hoor graag de chique versie van kopvoddentaks. Barst los.

BerichtGeplaatst: Vr Nov 03, 2017 23:08 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

Beaudet: mijn fractie pleit voor een financiele heffing, in de vorm van een belastingmaatregel, ten aanzien van het in het openbaar verschijnen in kledij die synoniem is voor niet in onze cultuur passende beginselen, als zijnde hoofddoeken danwel op hoofddoek gelijkende confectie, waarbij de associatie met islamisme evident kan worden geacht danwel anderszins aanstootgevend kan zijn voor de heersende culturele, sociale en historisch gerelateerde opvattingen betreffende de wijze waarop inwoners in ons land - let wel, voorzitter, en ik zeg dit met nadruk: ONS land- zich dienen te kleden in casu zich ten overstaan van landgenoten fysiek dienen te presenteren.
Zo ?

BerichtGeplaatst: Za Nov 04, 2017 9:15 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Samengevat: kopvoddentaks.
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Za Nov 04, 2017 9:18 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Lampje schreef:
Tedje van Es schreef:

Hier ben ik het dan weer wel mee eens.

Niet per se chiquer, eerder genuanceerder met wat meer variatie en diepgang.
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Za Nov 04, 2017 9:26 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Baudet moet zich nog bewijzen en het moet nog blijken waar ie nou werkelijk voor staat. Voorlopig tamboereert ie vooral op "partijkartel" en "referendum"... da's nogal een smal spectrum.

Ik ben nog niet onder de indruk, had een bredere inhoudelijke inbreng van m verwacht.

Voordeel bij FvD versus PVV is dat mocht ontsporen er een complete partij achterzit.

BerichtGeplaatst: Za Nov 04, 2017 12:53 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Lampje schreef:
Beaudet: mijn fractie pleit voor een financiele heffing, in de vorm van een belastingmaatregel, ten aanzien van het in het openbaar verschijnen in kledij die synoniem is voor niet in onze cultuur passende beginselen...

Zo ongeveer, ja. Very Happy
Afgezien daarvan vind ik lui als Wilders en Baudet rellende luizen in de pels van de gevestigde Haagse orde die geen enkele boodschap heeft aan de burger. Ik hou wel van een fikse rel.

Royy schreef:
Voorlopig tamboereert ie vooral op "partijkartel" en "referendum"... da's nogal een smal spectrum.

Ook hier had Baudet gelijk in. Gisteren lachte de hele Kamer toen Baudet werd af geserveerd door Dijkhoff, terwijl in feite Dijkhoff de plank missloeg. Op de vergelijking die Dijkhoff maakte (met voetballers, hockeyspelers, bankiers, enz.) had gemakkelijk gepareerd kunnen worden want als iets niet deugt dan zijn dat wel banken en zorgverzekeraars.

BerichtGeplaatst: Za Nov 04, 2017 15:51 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Lampje schreef:
Zo ?

Prima verwoord, maar waar vind ik dat standpunt daadwerkelijk terug bij FvD?

Zodra FvD begint, in wat voor bewoordingen dan ook, over belasting heffen op kleding van een bepaalde doelgroep... zijn ze me stem direct kwijt.

Hetzelfde geldt als het FvD met websites komt als 'Polenmeldpunt' en andere ongein.

Weerwoord forum index » Actualiteiten