Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Actualiteiten » Geenpeil.nl --> Tekenen! Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4 ... 94, 95, 96  Volgende
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
BerichtGeplaatst: Di Sep 29, 2015 8:57 Plaats reactie Reageer met quote
Dude29

Cliff schreef:
Ik ben best voor een eerlijk gevecht, maar niet als de tegenstander zich oneerlijk opstelt. Dan maak je het gevecht slechts weer eerlijk door jezelf ook oneerlijk op te stellen.

Kom je echter wel twee belangrijke problemen ondereg tegen.

Het maakt je hypocriet om de EU te beschuldigen van een oneerlijke opstelling als je jezelf vervolgens ook oneerlijk opstelt. en daarmee ondermijn je je eigen geloofwaardigheid.

Daarnaast is en blijft het verspilling van belastinggeld om een signaal af te geven dat ook via de reguliere verkiezingen kan worden afgegeven. Des te meer daar Nederland het verdrag al heeft goedgekeurd en dit referendum sowieso al geen zorg kan dragen om die goedkeuring nietig te verklaren.

Tedje van Es schreef:
Overigens, de poll bij stand.nl was 80% eens.
Opvallend is het aantal mensen dat gestemd heeft: ruim 2.400 (!) en dat is veel meer dan dat er normaal gestemd wordt, de onvrede over de EU schijnt dus bij vele mensen hoog te zitten.

Het nadeel aan dergelijke peilingen op internet is dat mensen die ergens op tegen zijn sneller geneigd zijn om dit kenbaar te maken dan mensen die het ergens mee eens zijn.
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Di Sep 29, 2015 9:22 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Jouw bewering verklaart niet waarom er gisteren zoveel meer mensen gestemd hebben. Voor dat grote aantal heb ik wel een verklaring.

BerichtGeplaatst: Di Sep 29, 2015 10:03 Plaats reactie Reageer met quote
Dude29

Zoveel meer mensen? Waar haal je die onzin eigenlijk weg?

Het is begrijpelijk dat Wouter Bos de politiek verlaat ==> 9640 stemmen
Het is goed dat de kilometerheffing van de baan is ==> 8925 stemmen
Het is goed dat de CO2-opslag in Barendrecht gewoon doorgaat ==> 3966 stemmen

En zo zijn er vele tientallen polls waar het aantal stemmen flink hoger ligt dan de ruim 2400 stemmen waar jij zo trots op bent.
BerichtGeplaatst: Di Sep 29, 2015 10:35 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Die polls zijn van 5 jaar geleden.
Ik heb het over de polls van de afgelopen weken waarbij deze poll een duidelijk hoger aantal stemmers heeft dan het gemiddelde. Schijnbaar wil je niet toegeven dat deze zaak leeft.

BerichtGeplaatst: Di Sep 29, 2015 11:10 Plaats reactie Reageer met quote
Guus

Quote:
Geen stijl maakt gebruik van oneigenlijke argumenten, echter de EU ook. En Blensk haat terecht nog even 10 jaar geleden aan. Ook dat was een referendum vol van oneigenlijkheden. Politici die het volk vertelden dat er wel eens oorlog zou kunnen uitbreken als er geen EU grondwet zou komen. (het Guus-standpunt zeg maar)

De meeste stemmers op het referendum wisten totaal niet waar het over ging, namelijk het Verdrag_tot_vaststelling_van_een_Grondwet en stemden toen maar ongeveer zoals de Fransen een paar dagen eerder hadden gedaan. Of stemden stomweg NEE omdat Nederlanders nou eenmaal graag dwars willen liggen.

Van enige behoorlijke kennis van zaken onder de bevolking was geen sprake en dit referendum was dan ook een schoolvoorbeeld van iets waarover je juist géén referendum kunt houden.

De door Cliff als 'Guus-standpunt' aangeduide aspect van de EU is net zo belangrijk als het economische. Nog nooit beleefde Europa zo'n lange tijd zonder onderlinge oorlogen.

Maar ik verwacht daarover wel weer een lulverhaal over de NATO of de Pax Americana.

BerichtGeplaatst: Di Sep 29, 2015 11:38 Plaats reactie Reageer met quote
Dude29

Tedje van Es schreef:
Schijnbaar wil je niet toegeven dat deze zaak leeft.

Het associatieverdrag met de Oekraïne leeft juist helemaal niet en een referendum dat daarover zou moeten gaan nog minder. Dat de kwestie voor andere onderwerpen wordt misbruikt is een compleet ander verhaal en meteen de reden waarom ik geen deel zal nemen aan dit referendum.

Een andere reden voor mij om niet te gaan stemmen bij een dergelijk referendum is het gegeven dat dergelijke vraagstellingen zich totaal niet lenen voor een referendum. Een verdrag betreft namelijk vele aspecten en een referendum biedt totaal geen plaats voor nuance of compromissen.

Referenda zijn uitermate geschikt voor simpele vraagstellingen, voor complexe vraagstellingen zijn ze echter alles behalve geschikt.

Jij bent een van de vele tegenstanders van het associatieverdrag, echter verder dan de argumenten die Geen Peil aandraagt kom je niet. Echter geen van de aangedragen argumenten gaat over de inhoud van het associatieverdrag.

• Nog meer EU-grenzen vervagen.
  • De EU wordt groter, maar gekozen politici krijgen minder mogelijkheid om allerlei instanties te controleren die worden opgericht om het associatieverdrag in praktijk te brengen.
  • Bovendien brengen we een oorlog met Poetin binnen onze invloedssfeer.

De eerste twee argumenten slaan simpelweg nergens op, daar die met het associatieverdrag niets te maken hebben. Over het derde argument ga ik het al helemaal niet hebben...
BerichtGeplaatst: Di Sep 29, 2015 11:40 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

carlos schreef:
@Dude,

Cijfers over exacte kosten heb ik niet voorhanden, maar als we kijken naar het recente verleden met Griekenland dan is het niet zo moeilijk om te voorspellen dat een groot arm land als Oekraïne wederom ettelijke miljarden aan belastinggeld zal gaan kosten, alvorens dit land 'klaar' is om toe te treden tot het Groot-Europese Rijk.

Hier staan wat gegevens:

Quote:
Op 13 mei 2014 presenteerde de EU een pakket aan maatregelen om Oekraïne uit de crisis te helpen. De EU tekende o.a. een 'State Building Contract' met Oekraïne waarbij zij 355 miljoen euro aan steun zal geven om Oekraïne te helpen de economie op korte termijn te stabiliseren en bestuurlijke hervormingen door te voeren.

Het Europees Parlement en de Raad stemden in maart 2015 in met een extra lening van 1,8 miljard euro voor Oekraïne, bovenop de eerdere lening van 1,6 miljard euro. OekraIne krijgt daarmee de grootste lening die de EU ooit aan een niet-lidstaat heeft verstrekt.

http://www.europa-nu.nl/id/vj45c5qt9gxe/eu_en_de_crisis_in_oekraine

Het gaat dus nu al om miljardenbedragen, en uiteraard betaalt Nederland daar ook zijn deel aan mee. Een referendum organiseren kost hooguit enkele tientallen miljoenen, en biedt de Nederlanders een unieke kans om haar zegje te doen hierover (en over de EU in zijn algemeenheid uiteraard). Ik zie het probleem niet.

En dan hebben we het nog niet eens over het gegeven dat voor deze trammelant begon, Rusland de armlastige Oekraïne steunde met 22 miljard en hen gas leverde voor een kwart dat het ons kostte .
Plus de miljarden die de Russen in Europa spendeerden, de uitvoer van landbouwproducten, enz Centen die nu allemaal richting China enz vloeien.
Gelukkig kunnen we nu Amerikaanse kolen aanschaffen zodat Obama geen ontevreden mijnwerkers voor zijn huis krijgt.
BerichtGeplaatst: Di Sep 29, 2015 12:31 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Dude29 schreef:
Het maakt je hypocriet om de EU te beschuldigen van een oneerlijke opstelling als je jezelf vervolgens ook oneerlijk opstelt. en daarmee ondermijn je je eigen geloofwaardigheid.

Ik denk inderdaad dat zowel Geen Stijl als 'de andere zijde' zich gaan bedienen van oneerlijke argumenten en hun geloofwaardigheid gaan ondermijnen.

Aan de andere kant, als de één eerlijk speelt en de andere oneerlijk, zonder aanwezigheid van een scheidsrechter, dan hoef je het spel eigenlijk niet te spelen. Dan is al lang bekend wie er wint.

Quote:
Daarnaast is en blijft het verspilling van belastinggeld om een signaal af te geven dat ook via de reguliere verkiezingen kan worden afgegeven.

Ik denk dat dit soort onderwerpen zich heel goed lenen voor een referendum. Een stem op een partij in de tweede kamer is een stem op een heel pakket aan standpunten. Dat hoeft niet erg te zijn, soms is politieke gekleurdheid namelijk ook in de richting.

Echter, standpunten aangaande de EU en Brussel gaan door alle partijen heen. Dat soort standpunten zijn nooit leidend voor een tweedekamer verkiezing en zo kan het zomaar zijn dat 90% van de kiezers het oneens is met het eigenlijke resultaat.

Dat zijn de onderwerpen waarbij een referendum kan helpen. Daarbij denk ik dat wanneer bijna een half miljoen kiezers aangeven ergens een referendum over te willen, dat je als democratie dat signaal niet kan en mag negeren.

Belastinggeld vind ik een invalide argument in deze. Alles kost belastinggeld, schaf dan ook de tweede kamer verkiezingen maar af want die kosten nog veel meer. (of wat te denken van waterschap, provinciale staten of EC)

Quote:
Des te meer daar Nederland het verdrag al heeft goedgekeurd en dit referendum sowieso al geen zorg kan dragen om die goedkeuring nietig te verklaren.

Prima zaak voor de democratie als beslissingen van de volksvertegenwoordigers door de kiezers gecorrigeerd kunnen worden. En let op: Nederland zit nu op een gemiddelde van één referendum per 10 jaar. Het is dus niet zo dat we dagelijks naar de stembus moeten om de politici te corrigeren.

BerichtGeplaatst: Di Sep 29, 2015 12:38 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Guus schreef:
De meeste stemmers op het referendum wisten totaal niet waar het over ging,

En dat wijkt niet heel veel af van tweede-kamerverkiezingen...

Quote:
Of stemden stomweg NEE omdat Nederlanders nou eenmaal graag dwars willen liggen.

Ook hier was het probleem dat beide kampen de stemmers verkeerd voorlichtten.

Quote:
De door Cliff als 'Guus-standpunt' aangeduide aspect van de EU is net zo belangrijk als het economische. Nog nooit beleefde Europa zo'n lange tijd zonder onderlinge oorlogen.

Tja, maar het komt bij jou niet echt op dat een verplichte Unie ook wel eens tot conflicten kan gaan leiden. Zoals al eerder gezegd: alle verplichte eenheid in Europa startte en eindigde met oorlogen. En ook dat is een geschiedkundig feit.

De lange vrede in Europa wijt ik liever aan relatieve welvaart en een zwaar oorlogstrauma van twee eerdere oorlogen. Ik zie geen enkele reden waarom het ontbreken van EEG-EU in de jaren 1945-2015 tot een oorlog had moeten leiden, en die reden is er ook niet.

Het argument dat de EU nodig is voor het voorkomen van oorlogen is in mijn ogen al even ongeldig als Geen Stijl wat beweert dat het referendum over toetreding van Oekraïne tot de EU gaat.

BerichtGeplaatst: Di Sep 29, 2015 12:48 Plaats reactie Reageer met quote
Dude29

Cliff schreef:
Echter, standpunten aangaande de EU en Brussel gaan door alle partijen heen. Dat soort standpunten zijn nooit leidend voor een tweedekamer verkiezing en zo kan het zomaar zijn dat 90% van de kiezers het oneens is met het eigenlijke resultaat.

Klopt, daarom hebben we onder andere ook verkiezingen voor het Europees Parlement.

Quote:
Prima zaak voor de democratie als beslissingen van de volksvertegenwoordigers door de kiezers gecorrigeerd kunnen worden.

Echter dit referendum gaat over een besluit dat niet gecorrigeerd kan worden.

Quote:

Belastinggeld vind ik een invalide argument in deze. Alles kost belastinggeld, schaf dan ook de tweede kamer verkiezingen maar af want die kosten nog veel meer. (of wat te denken van waterschap, provinciale staten of EC)

Ik vind belastinggeld alles behalve een invalide argument in deze. De vergelijkingen die jij trekt gaan simpelweg niet op. Verkiezingen gaan over zaken waar de burger invloed op kan uitoefenen, dit referendum gaat over een zaak die reeds beklonken is en waar we per definitie niet meer onderuit kunnen.
BerichtGeplaatst: Di Sep 29, 2015 13:12 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Dude29 schreef:
Echter dit referendum gaat over een besluit dat niet gecorrigeerd kan worden.

Toon aan aub, wie stelt die bewijst.

Zie ook hier.

Quote:
Ik vind belastinggeld alles behalve een invalide argument in deze. De vergelijkingen die jij trekt gaan simpelweg niet op. Verkiezingen gaan over zaken waar de burger invloed op kan uitoefenen, dit referendum gaat over een zaak die reeds beklonken is en waar we per definitie niet meer onderuit kunnen.

Dat is jouw stelling die je tot nu toe niet onderbouwt. Als dit associatieverdrag wel tegengehouden kan worden via dit referendum, dan herzie je je mening op dit punt?

BerichtGeplaatst: Di Sep 29, 2015 13:37 Plaats reactie Reageer met quote
Dude29

Het gegeven feit dat onderdelen van het verdrag alvast worden uitgevoerd lijkt me genoeg te zeggen.

En ook als dit associatieverdrag wel gestopt zou kunnen worden door middel van een referendum zal ik mijn mening niet herzien. Zoals ik al heb aangegeven wordt het referendum aangegrepen voor andere zaken dan het associatieverdrag op zich, dit feit blijkt mede uit de gegeven argumenten door Geen Peil.

Het signaal dat hiermee wordt afgegeven is dat Nederland simpelweg nog niet toe is aan referenda, daar een referendum uitsluitend dient te gaan over de inhoud van het referendum en zeer zeker niet over principes of het afgeven van signalen richting de politiek.
BerichtGeplaatst: Di Sep 29, 2015 13:50 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Dude29 schreef:
Het gegeven feit dat onderdelen van het verdrag alvast worden uitgevoerd lijkt me genoeg te zeggen.

Dat lijkt jou genoeg te zeggen, maar zegt mij niets. Lidstaten kunnen dit verdrag gewoon gaan blokkeren. Ik denk dat je ongelijk op dit punt bewezen is.

Quote:
En ook als dit associatieverdrag wel gestopt zou kunnen worden door middel van een referendum zal ik mijn mening niet herzien. Zoals ik al heb aangegeven wordt het referendum aangegrepen voor andere zaken dan het associatieverdrag op zich, dit feit blijkt mede uit de gegeven argumenten door Geen Peil.

Okee, laat ik jou dan zelf wat inhoudelijke argumenten geven om tegen dit verdrag te zijn. En let vooral op hoe de Nederlandse regering dit verdrag gaat wegzetten als 'handelsverdrag'. Ik ben het nu een beetje aan het doorspitten, maar wat te denken van het volgende:

Artikel 5 Fora voor de politieke dialoog

3. De politieke dialoog wordt ook gevoerd in de volgende vormen:
    b. optimaal en tijdig gebruik van alle diplomatieke en militaire kanalen tussen de partijen, met inbegrip van passende contacten in derde landen en binnen de Verenigde Naties, de OVSE en andere internationale fora;

Waarom moet er een politiek dialoog gevoerd worden via militaire kanalen? Dergelijke passages horen mijns inziens niet thuis in een handelsverdrag.

Artikel 10 Conflictpreventie, crisisbeheer en militair-technische samenwerking

1. De partijen intensiveren de praktische samenwerking op het vlak van conflictpreventie en crisisbeheer, in het bijzonder met het oog op versterkte deelname van Oekraïne aan civiele en militaire operaties inzake crisisbeheer onder leiding van de EU en aan oefeningen en opleidingen, ook die in het kader van het gemeenschappelijk veiligheids- en defensiebeleid (GVDB).
    2. Samenwerking op dit gebied wordt gebaseerd op regelingen en afspraken tussen de EU en Oekraïne over raadpleging en samenwerking op het vlak van crisisbeheer.
    3. De partijen onderzoeken mogelijke samenwerking op militair of technologisch vlak. Oekraïne en het Europees Defensieagentschap (EDA) onderhouden nauwe contacten over de verbetering van de militaire capaciteit, ook op technologisch vlak.

Kiev is op dit moment bezig zijn eigen bevolking te bevechten in het Oosten en heeft nog ambities om het Zuidelijke deel terug te heroveren op Rusland. Waarom zou de EU hier militair mee willen samenwerken?

Oekraïne is in burgeroorlog, ik zie niet in waarom de EU zo'n land militair wil steunen. HRW en VN geven al aan dat ook het Oekraïense leger zich schuldig maakt aan oorlogsmisdrijven.

En dan is er nog de financiële kwestie:

Artikel 453

Oekraïne komt in aanmerking voor financiële bijstand via de relevante EU-mechanismen en -instrumenten voor financiering. De financiële bijstand moet bijdragen aan de verwezenlijking van de doelstellingen van deze overeenkomst en wordt verstrekt overeenkomstig de onderstaande bepalingen.

Daar waar er dus gezegd wordt dat het referendum belastinggeld kost, staat in dit verdrag niets anders dan dat er geld richting Oekraïne gaat vloeien. Reken maar dat de economische nood in de Oekraïne enorm is en alleen maar zal toenemen: alle bedrijvigheid ligt in het separatistische Oosten.

Met andere woorden: redenen genoeg om inhoudelijk tegen dit verdrag te zijn.

BerichtGeplaatst: Di Sep 29, 2015 14:00 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Dude29 schreef:
Het associatieverdrag met de Oekraïne leeft juist helemaal niet en een referendum dat daarover zou moeten gaan nog minder.

Niet de zaak verdraaien, je refereerde aan polls die 5 jaar oud waren om je punt te maken. Het feit dat er veel stemmers voor deze poll waren bewijst dat het onderwerp leeft.

Quote:
Een andere reden voor mij om niet te gaan stemmen bij een dergelijk referendum is het gegeven dat dergelijke vraagstellingen zich totaal niet lenen voor een referendum.

Voor iemand die anderen veroordeelt omdat ze weigeren om te gaan stemmen klinkt dit zeer krom.

Guus schreef:
De meeste stemmers op het referendum wisten totaal niet waar het over ging, namelijk het Verdrag_tot_vaststelling_van_een_Grondwet en stemden toen maar ongeveer zoals de Fransen een paar dagen eerder hadden gedaan. Of stemden stomweg NEE omdat Nederlanders nou eenmaal graag dwars willen liggen.

Ik heb NEE gestemd omdat ik tegen een machtsvergroting van Brussel ben. Of mag dat ook al niet?
En ik vind Nederlanders helemaal geen dwarsliggers, ze lopen als makke schapen overal achteraan.

BerichtGeplaatst: Di Sep 29, 2015 14:33 Plaats reactie Reageer met quote
Dude29

Cliff schreef:
Met andere woorden: redenen genoeg om inhoudelijk tegen dit verdrag te zijn.

Ik kan je vele honderden redenen geven om inhoudelijk tegen dit verdrag te zijn. Wil echter nog niet zeggen dat een referendum zich leent om je uit te spreken tegen dit verdrag en al helemaal niet als dat referendum op oneigenlijke argumenten is gebaseerd.

Tedje Van Es schreef:
Niet de zaak verdraaien, je refereerde aan polls die 5 jaar oud waren om je punt te maken. Het feit dat er veel stemmers voor deze poll waren bewijst dat het onderwerp leeft.

Euhm nee dat bewijst enkel en alleen dat het onderwerp leeft onder ruim 2400 mensen die lid zijn van die betreffende site.

Als je wil kijken of het onderwerp leeft zul je die ruim 2400 mensen die gestemd hebben in verhouding moeten zetten met het totale aantal unieke bezoekers of met het totaal aantal unieke gebruikers.
BerichtGeplaatst: Di Sep 29, 2015 14:34 Plaats reactie Reageer met quote
Guus

Tedje van Es schreef:
Ik heb NEE gestemd omdat ik tegen een machtsvergroting van Brussel ben

Ik dacht al dat er tenminste één persoon op dit forum moest zijn die niet heeft geweten waarover hij NEE heeft gestemd. Vreemd als je bedenkt dat ie het verder vertikt om te gaan stemmen. Lekker NEE stemmen was natuurlijk te aantrekkelijk.

Nog iemand? Twisted Evil

BerichtGeplaatst: Di Sep 29, 2015 14:57 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Jammer dat je de zaken weer aan het verdraaien bent.
Het uiteindelijke doel van de grondwet was om Brussel meer macht te geven. We zijn inmiddels 10 jaar verder en de EU burger heeft behoorlijk de neus vol van de toenemende macht van Brussel. Hou nog maar eens een referendum, dan ga je gegarandeerd van de uitslag gillen.

BerichtGeplaatst: Di Sep 29, 2015 15:17 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Dude29 schreef:
Ik kan je vele honderden redenen geven om inhoudelijk tegen dit verdrag te zijn. Wil echter nog niet zeggen dat een referendum zich leent om je uit te spreken tegen dit verdrag en al helemaal niet als dat referendum op oneigenlijke argumenten is gebaseerd.

Het referendum is er nog niet Dude. Even wachten dus wat de vraagstelling in het referendum wordt.

En nogmaals: die oneigenlijke argumenten zul je aan beide zijden van het spectrum tegenkomen. Voorstanders die gaan benadrukken dat een handelsverdrag de welvaart bevordert en tegenstanders die zeggen dat ze geen nieuwe lidstaten willen. Het zijn allemaal halve waarheden.

Een goed democraat neemt de vraag dus serieus en onderzoekt zelf of hij voor- of tegen het verdrag is, met eigen argumenten.

Je kunt immers ook vanwege morele redenen tegen de doodstraf stemmen, zelfs als de aanleiding voor een referendum over de doodstraf is dat de doodstraf geldverspilling zou zijn.

BerichtGeplaatst: Di Sep 29, 2015 15:25 Plaats reactie Reageer met quote
Dude29

De basis voor die oneigenlijke argumenten is gelegd door de groep die om een referendum vraagt. Vervolgens stellen dat je die oneigenlijke argumenten aan beide kanten van het spectrum gaat tegenkomen doet daar totaal niets aan af.

Stellen dat een goed democraat met eigen onderzoek en argumenten komt is ook een vrij inhoudsloos standpunt, het gaat hier om een juridisch document van vele honderden pagina's lang waarvan vooraf van veel onderdelen niet eens te zeggen is tot welk effect ze in de praktijk zorg zullen dragen en waarover experts het zelfs niet eens zijn.

Men is dus per definitie afhankelijk van uitleg van derden en laat de uitleg van de mensen die het hardst weten te schreeuwen nu vaak net leidend zijn.
BerichtGeplaatst: Di Sep 29, 2015 15:35 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Het opstellen van een referendum is een recht. Gaan stemmen op een referendum is ook een recht. En niet gaan stemmen is dat ook. Dus waar maak je je zo druk over?

BerichtGeplaatst: Di Sep 29, 2015 15:43 Plaats reactie Reageer met quote
Dude29

Niet gaan stemmen is geen recht... het is enkel het ontbreken van een plicht.
BerichtGeplaatst: Di Sep 29, 2015 16:08 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Dude29 schreef:
De basis voor die oneigenlijke argumenten is gelegd door de groep die om een referendum vraagt. Vervolgens stellen dat je die oneigenlijke argumenten aan beide kanten van het spectrum gaat tegenkomen doet daar totaal niets aan af.

Je leeft in een te geïdealiseerde wereld Dude.

Kijk je wel eens naar de STER-reclames tussendoor? Alles wat momenteel verkocht wordt, van zeep tot politiek standpunt, wordt verpakt in iets wat de waarheid beter voorschildert dan deze werkelijk is.

Een referendum over welk onderwerp dan ook, inclusief alle voors en tegens, zul je nooit vinden.

Ook een politieke partij zal zijn standpunten alleen met voordelen verkopen, nooit de nadelige keerzijden. En vaak zijn standpunten precies zoals jij omschrijft nog niet in praktijk gebracht en de uitwerking ervan kunnen niet overzien worden.

Volgens jouw criteria kun je ieder partij-pamflet direct de prullenbak in gooien. Standpunten die eenzijdig belicht worden, bezijden de waarheid zijn of waarvan de gevolgen/het effect onvoldoende duidelijk zijn.

Quote:
Men is dus per definitie afhankelijk van uitleg van derden en laat de uitleg van de mensen die het hardst weten te schreeuwen nu vaak net leidend zijn.

Zo is het. Heineken is ook niet het beste bier.

BerichtGeplaatst: Di Sep 29, 2015 16:26 Plaats reactie Reageer met quote
Dude29

Allemaal prima Cliff, echter zoals aangegeven ik ga niet deelnemen aan een referendum dat gebaseerd is op oneigenlijke argumenten en dat niet als doel heeft het voorkomen van een associatieverdrag maar als doel het geven van een signaal heeft.

Het geven van dergelijke signalen kun je doen bij de verkiezingen, daarvoor is het raadgevend referendum niet ingevoerd.
BerichtGeplaatst: Di Sep 29, 2015 18:42 Plaats reactie Reageer met quote
Guus

Tedje van Es schreef:
Jammer dat je de zaken weer aan het verdraaien bent.
Het uiteindelijke doel van de grondwet was om Brussel meer macht te geven.

Inderdaad heb je er als zovelen dus niets van begrepen. De z.g. Grondwet was voornamelijk bedoeld om orde te scheppen in het woud van regeltjes en garanties die in de EU bestonden. Een stroomlijning dus. Een beetje te vergelijken met het Burgerlijk Wetboek van Napoleon Bonaparte dat orde schiep in allerlei verschillende wetjes en regeltjes in 'Groot Frankrijk'. We gebruiken het na 211 jaar nog steeds. Cool

Quote:
We zijn inmiddels 10 jaar verder en de EU burger heeft behoorlijk de neus vol van de toenemende macht van Brussel. Hou nog maar eens een referendum, dan ga je gegarandeerd van de uitslag gillen.

Ik denk dat dat Europawijd erg meevalt ondanks de ophitserij van nationalistisch populistische partijen voor de chronisch ontevredenen.
Verder berust de macht van 'Brussel' op democratische verantwoordelijkheid. Maar jij gelooft niet in democratie dus heeft het geen zin om het je verder uit te duiden. Je wilt alleen lekker NEE kunnen zeggen in een referendum..........

BerichtGeplaatst: Di Sep 29, 2015 19:19 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Dude29 schreef:
Niet gaan stemmen is geen recht... het is enkel het ontbreken van een plicht.

Het ontbreken van een plicht? Wat is dat?

Guus schreef:
De z.g. Grondwet was voornamelijk bedoeld om orde te scheppen in het woud van regeltjes en garanties die in de EU bestonden. Een stroomlijning dus.

Waarmee meer macht naar Brussel ging.

Quote:
Ik denk dat dat Europawijd erg meevalt ondanks de ophitserij van nationalistisch populistische partijen voor de chronisch ontevredenen.

Hou eens een referendum, zei ik al. Dan kun je lachen.

Quote:
Verder berust de macht van 'Brussel' op democratische verantwoordelijkheid. Maar jij gelooft niet in democratie dus heeft het geen zin om het je verder uit te duiden. Je wilt alleen lekker NEE kunnen zeggen in een referendum..........

Je weigert te begrijpen wat ik steeds weer zeg: ik ga niet stemmen omdat ik weiger om aan deze schijndemocratie mee te doen.

Weerwoord forum index » Actualiteiten