Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Actualiteiten » Geenpeil.nl --> Tekenen! Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, ... 94, 95, 96  Volgende
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
BerichtGeplaatst: Do Sep 03, 2015 23:11 Plaats reactie Reageer met quote
Ryan

Ja, vertel de bullies maar wie je bent en waar je woont.
Het is dan wel gemakkelijk om je op te pakken... Rolling Eyes

Hoe naïef kan je zijn?

BerichtGeplaatst: Ma Sep 28, 2015 9:25 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Mijn felicitaties aan geenstijl en alle voorstanders van dit referendum met de behaalde uitslag. Eindelijk heb ik weer eens een reden om te gaan stemmen! De druifjes zullen wel zuur zijn in politiek Den Haag. Arend Jan Flutstijn van de VVD loopt leeg op zijn twitteraccount, en dat op zijn verjaardag. Razz

https://twitter.com/ajboekestijn?ref_src=twsrc%5Egoogle%7Ctwcamp%5Eserp%7Ctwgr%5Eauthor

Toch knap gedaan, bijna een half miljoen handtekeningen ophalen doe je niet zomaar.

BerichtGeplaatst: Ma Sep 28, 2015 9:41 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Sinds anderhalf uur draait het dagelijkse radioprogramma stand.nl.
Vandaag is de stelling dat het goed is dat er referendum over Oekraïne komt.
De teller staat nu op bijna 1.100 stemmers en 80% is voor dit referendum.
Den Haag kan zich de borst nat gaan maken.

BerichtGeplaatst: Ma Sep 28, 2015 9:49 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

carlos schreef:
Arend Jan Flutstijn van de VVD loopt leeg op zijn twitteraccount, en dat op zijn verjaardag. Razz

Ik zie het... deze tweet ook gezien:

Arend Jan Boekestijn ‏@ajboekestijn 11 u11 uur geleden
    Hoe kan men een debat organiseren over een ingewikkeld verdrag van 300 pagina's?

Ik heb een andere voor Arend: hoe kun je een politieke discussie voeren met 140 twitter tekens. Oprotten van Twitter, snel! Twitter is een medium voor megalomane mensen die alleen willen zenden en opgewonden raken van het aantal volgers en retweeters.

Ga gewoon eens naar mensen luisteren ipv met je smartphone spelen tijdens debatten.

BerichtGeplaatst: Ma Sep 28, 2015 9:56 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Tedje van Es schreef:

En toch is die 80% nauwelijks vertegenwoordigd in politiek Den Haag en in de media, die deze petitie dood hebben gezwegen en ook gisteravond slechts zeer minimaal aandacht besteedden aan dit historische feit. In Den Haag vinden ze dat de burger om de paar jaar een stem mag (moet) uitbrengen, en voor de rest vooral z'n muil moet houden. Dit noemt men: democratie.

Toegegeven, er zijn natuurlijk veel belangrijkere zaken. De viering van 200 jaar Koninkrijk bijvoorbeeld, daarvoor is alle ruimte bij de publieke omroep. Die bolle moet tenslotte wel zijn feestje kunnen vieren op onze kosten.

Ons, domme burgers, rest weinig meer dan langs de kant toekijken, zwaaiend met een vlaggetje.

BerichtGeplaatst: Ma Sep 28, 2015 10:01 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Staatsmedia. Er zijn hier nog mensen die denken dat dat objectief nieuws is. Embarassed

BerichtGeplaatst: Ma Sep 28, 2015 10:14 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

carlos schreef:
Ons, domme burgers, rest weinig meer dan langs de kant toekijken, zwaaiend met een vlaggetje.

En je mag als domme burger natuurlijk gaan stemmen om zo nog enigszins een idee te hebben dat je wat te vertellen hebt.

BerichtGeplaatst: Ma Sep 28, 2015 11:16 Plaats reactie Reageer met quote
Guus

Tedje van Es schreef:
Sinds anderhalf uur draait het dagelijkse radioprogramma stand.nl.
Vandaag is de stelling dat het goed is dat er referendum over Oekraïne komt.
Den Haag kan zich de borst nat gaan maken.

Nat maken met een storm in een glas water? Rolling Eyes

Fanatici staan altijd vooraan om zich te melden.
Ik denk dat mensen die niet voor een referendum zijn wel wat beters te doen hebben. Poetsen bijvoorbeeld i.p.v. dom lullen.

BerichtGeplaatst: Ma Sep 28, 2015 13:13 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

De diepere gedachte achter dit referendum ontgaat jou kennelijk.

BerichtGeplaatst: Ma Sep 28, 2015 13:48 Plaats reactie Reageer met quote
Dude29

Ja de diepere gedachte achter dit referendum ontgaat mij ook, behalve het feit dat het zorg draagt voor verspilling van belastinggeld en ook nog eens is gebaseerd op aantoonbaar onjuiste "feiten" aangedragen door GeenStijl.
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Ma Sep 28, 2015 14:16 Plaats reactie Reageer met quote
Guus

Tedje van Es schreef:
De diepere gedachte achter dit referendum ontgaat jou kennelijk.

Nee hoor. Ik weet vrij exact hoe diep een gemiddeld glas water is. Maar ik geef toe dat een bierglas vaak dieper is om in te kijken.

BerichtGeplaatst: Ma Sep 28, 2015 14:43 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Zeg Guus, jij gaat toch wel stemmen mag ik aannemen?

Zo niet, dan wil ik jou in de toekomst nooooit meer horen over niet-stemmers. Very Happy

@Dude,

Een intens corrupt en armlastig land als Oekraïne financieel ondersteunen kost nog veeeel meer geld dan dit referendum. Per saldo sparen we dus een hoop geld uit!

BerichtGeplaatst: Ma Sep 28, 2015 14:46 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Guus schreef:
Nee hoor. Ik weet vrij exact hoe diep een gemiddeld glas water is. Maar ik geef toe dat een bierglas vaak dieper is om in te kijken.

Kijk, alweer gaat Guus niet op de inhoud.

BerichtGeplaatst: Ma Sep 28, 2015 14:46 Plaats reactie Reageer met quote
Dude29

Alhoewel ik het totaal niet eens ben met het verdrag zal ik niet deelnemen aan het referendum, daar het referendum zoals ik al aangaf plaatsvind op oneigenlijke en onjuiste argumenten.

Maar goed, ik zie graag feitelijke onderbouwing van de bewering dat het associatieverdrag met de Oekraïne ons meer geld zou gaan kosten dan het organiseren van een referendum.
BerichtGeplaatst: Ma Sep 28, 2015 14:58 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

@Dude,

Cijfers over exacte kosten heb ik niet voorhanden, maar als we kijken naar het recente verleden met Griekenland dan is het niet zo moeilijk om te voorspellen dat een groot arm land als Oekraïne wederom ettelijke miljarden aan belastinggeld zal gaan kosten, alvorens dit land 'klaar' is om toe te treden tot het Groot-Europese Rijk.

Hier staan wat gegevens:

Quote:
Op 13 mei 2014 presenteerde de EU een pakket aan maatregelen om Oekraïne uit de crisis te helpen. De EU tekende o.a. een 'State Building Contract' met Oekraïne waarbij zij 355 miljoen euro aan steun zal geven om Oekraïne te helpen de economie op korte termijn te stabiliseren en bestuurlijke hervormingen door te voeren.

Het Europees Parlement en de Raad stemden in maart 2015 in met een extra lening van 1,8 miljard euro voor Oekraïne, bovenop de eerdere lening van 1,6 miljard euro. OekraIne krijgt daarmee de grootste lening die de EU ooit aan een niet-lidstaat heeft verstrekt.

http://www.europa-nu.nl/id/vj45c5qt9gxe/eu_en_de_crisis_in_oekraine

Het gaat dus nu al om miljardenbedragen, en uiteraard betaalt Nederland daar ook zijn deel aan mee. Een referendum organiseren kost hooguit enkele tientallen miljoenen, en biedt de Nederlanders een unieke kans om haar zegje te doen hierover (en over de EU in zijn algemeenheid uiteraard). Ik zie het probleem niet.

BerichtGeplaatst: Ma Sep 28, 2015 16:48 Plaats reactie Reageer met quote
Dude29

In geval van Griekenland was er sprake van een toetreding tot de EU, in geval van de Oekraïne slechts een associatieverdrag. Beide verdragen zijn van een compleet andere orde en totaal onvergelijkbaar.

Verder de leningen die je noemt hebben niets te maken met het associatieverdrag.
BerichtGeplaatst: Ma Sep 28, 2015 17:59 Plaats reactie Reageer met quote
Moppersmurf

Dude29 schreef:
In geval van Griekenland was er sprake van een toetreding tot de EU, in geval van de Oekraïne slechts een associatieverdrag. Beide verdragen zijn van een compleet andere orde en totaal onvergelijkbaar.

Alle toetredingen van de laatste decennia werden vooraf gegaan door een associatieverdrag.

Dude29 schreef:
Verder de leningen die je noemt hebben niets te maken met het associatieverdrag.

En dus: reken maar dat er nog véééle miljarden gaan bijkomen als het associatieverdrag getekend is. De zoveelste bodemloze put in het kader van de Groot-Europese gedachte.

BerichtGeplaatst: Ma Sep 28, 2015 18:05 Plaats reactie Reageer met quote
Guus

carlos schreef:
Zeg Guus, jij gaat toch wel stemmen mag ik aannemen?

Zo niet, dan wil ik jou in de toekomst nooooit meer horen over niet-stemmers. Very Happy

Ik doe niet mee aan (raadgevende) volksraadplegingen over zaken die ik niet kan overzien. Dat laat ik wel aan de onderbuiken over.

Stemmen doe ik op politieke principes en idealen (en zo nodig de beste voorman/voorvrouw daarvan). Het bestuur van het land laat ik graag aan deskundigen over.

BerichtGeplaatst: Ma Sep 28, 2015 18:51 Plaats reactie Reageer met quote
Dude29

Moppersmurf schreef:
Alle toetredingen van de laatste decennia werden vooraf gegaan door een associatieverdrag.

Echter niet alle associatieverdragen zijn opgevolgd door toelating. Rolling Eyes
BerichtGeplaatst: Ma Sep 28, 2015 19:46 Plaats reactie Reageer met quote
Blens

Guus schreef:
Het bestuur van het land laat ik graag aan deskundigen over.

Deskundigen die ons land verpatsen aan Brussel, op een democratische wijze...

#1juni2005

Laatst bijgewerkt door Blensk op di 22 jan 1963, 22:00, in het totaal 1 keer bewerkt
BerichtGeplaatst: Ma Sep 28, 2015 19:59 Plaats reactie Reageer met quote
Moppersmurf

Dude29 schreef:
Echter niet alle associatieverdragen zijn opgevolgd door toelating. Rolling Eyes

Dat vind ik geen reden om met een straatarm, failliet, corrupt land in oorlog en zonder democratisch gekozen regering in zee te gaan. We hebben al problemen genoeg.

BerichtGeplaatst: Ma Sep 28, 2015 20:02 Plaats reactie Reageer met quote
Dude29

Prima, echter de argumenten die gegeven zijn om mensen over te halen tot deelname aan het referendum zijn allen oneigenlijke argumenten die geen van allen op het associatieverdrag zelf van toepassing zijn.
BerichtGeplaatst: Ma Sep 28, 2015 22:37 Plaats reactie Reageer met quote
Moppersmurf

Dude29 schreef:
Prima, echter de argumenten die gegeven zijn om mensen over te halen tot deelname aan het referendum zijn allen oneigenlijke argumenten die geen van allen op het associatieverdrag zelf van toepassing zijn.

Ze zullen toch echt niet denken dat ze het associatieverdrag tegen kunnen houden. Ze willen alleen een signaal afgeven: zie het als 'n soort burgerlijke ongehoorzaamheid.

BerichtGeplaatst: Ma Sep 28, 2015 23:59 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Dude29 schreef:

Daar heb je wel een punt, maar de argumenten om een handelsverdrag met de Oekraïne te sluiten zijn ook op oneigenlijke gronden gemaakt. Bovendien sluiten we een handelsverdrag af met een land waarin de democratie en legitimiteit van de zittende regering in een discutabele staat verkeert.

Geen stijl maakt gebruik van oneigenlijke argumenten, echter de EU ook. En Blensk haat terecht nog even 10 jaar geleden aan. Ook dat was een referendum vol van oneigenlijkheden. Politici die het volk vertelden dat er wel eens oorlog zou kunnen uitbreken als er geen EU grondwet zou komen. (het Guus-standpunt zeg maar)

En vervolgens de uitslag van dat gehele referendum zo goed als nietig verklaren...

Ik ben best voor een eerlijk gevecht, maar niet als de tegenstander zich oneerlijk opstelt. Dan maak je het gevecht slechts weer eerlijk door jezelf ook oneerlijk op te stellen.

BerichtGeplaatst: Di Sep 29, 2015 8:03 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Moppersmurf schreef:
Ze zullen toch echt niet denken dat ze het associatieverdrag tegen kunnen houden. Ze willen alleen een signaal afgeven: zie het als 'n soort burgerlijke ongehoorzaamheid.

Dat denk ik ook. Ze gaan een NEE naast zich neerleggen maar dat gaat dan wel ten koste van de geloofwaardigheid van onze democratie. Die zit al bijna onder het wenselijke peil en zal dan alleen maar verder dalen.

Overigens, de poll bij stand.nl was 80% eens.
Opvallend is het aantal mensen dat gestemd heeft: ruim 2.400 (!) en dat is veel meer dan dat er normaal gestemd wordt, de onvrede over de EU schijnt dus bij heel veel mensen hoog te zitten.

Weerwoord forum index » Actualiteiten