| Explosies Beirut |  |
Geplaatst: Di Aug 04, 2020 17:44 |
|
|
|
|
_________________ Va bene. |
|
|
|
Geplaatst: Di Aug 04, 2020 17:50 |
|
|
|
|
|
|
|
Geplaatst: Di Aug 04, 2020 18:00 |
|
|
|
Hezbollah.
Ook al van die smeerlappen die weggewerkt moeten worden. |
|
_________________ Houdt koers! |
|
|
|
Geplaatst: Di Aug 04, 2020 18:21 |
|
|
|
Dit is een wijk niet ver bij de haven vandaan, hartje Beiroet;
 |
|
|
|
|
Geplaatst: Di Aug 04, 2020 18:38 |
|
|
|
Het zou om een zware vuurwerkopslag gaan, dus ik ga voorlopig uit van een ongeluk (brand).
Het zag er ook wel uit als vuurwerk.
Natuurkundig gezien trouwens erg interessant: er zat veel vocht in de lucht. Je ziet door de drukgolf het vocht condenseren tot mist (druppeltjes). Een vrij 'schone' explosie, meer druk en minder vieze deeltjes/vuur. |
|
_________________ Hier gaan over het tij, de maan, de wind... en wij |
|
|
|
Geplaatst: Di Aug 04, 2020 18:39 |
|
|
|
Hier waarschijnlijk de beste opname van de explosie zelf;
https://twitter.com/borzou/status/1290675854767513600
Doet me toch wel een beetje denken aan die explosie in Tianjin van een paar jaar geleden, dat was ook zo'n megaklap met dito schade. Naar verluid een industrieel ongeluk waarbij ook vuurwerk in het spel was/zou zijn.
Edit, hier nog duidelijk dat er vuurwerk ontploft voorafgaande aan de grote klap;
https://twitter.com/disclosetv/status/1290676318871445505
Ik lees ook geruchten over de opslag van nitraat. Alles wat daar eventueel vlak bij ligt aan explosief materiaal is natuurlijk ook ontploft. |
|
|
|
|
 | |  |
Geplaatst: Di Aug 04, 2020 18:53 |
|
|
|
ISrael trekt zich evenals Adolf Hitler niks aan van landgrenzen inclusief luchtruim van al haar buurlanden...
Dat pro-oorlog-actieve land is continu bezig met het volgende menselijke drama te organiseren.
De miljoenen vluchtelingen stuurt men naar het domme Europa,,
https://www.youtube.com/watch?v=GyxiESOGEGw
Het is al jaren bekend dat Israel bijna dagelijks met agressieve vluchten met bewapende
drones en vliegtuigen de buurlanden Libanon, Syrie en Irak tracht te provoceren tot een oorlog.
ISrael was tevens steunpunt en toeverlaat van Islamistische-strijders vanuit Syrie...
Ook de recente golf grote explosies in Iran waren het gevolg van Joodse Agressie.
We weten dat Israel alle acties van de Mossad categorisch ontkend... wat betekend
dat de ontkenningen van ISrael geen enkele betekenis meer hebben.
De explosie was zo sterk dat deze zelfs in 240 km verderop in Athene gevoeld werd. |
|
_________________ Het verschil tussen PvdA, D66, Groen Niks en VVD en de media is gering, zoals het er in een dictatuur aan toegaat. |
|
|
|
Geplaatst: Di Aug 04, 2020 19:26 |
|
|
|
Het lijkt op vuurwerk explosie. Vooral omdat het klein begint en dan plotseling die enorme knal.
Je hoorde hetzelfde met Enschede maar deze is wel 10 x groter.
Vreselijk. Vuurwerk in Beirut? Ik wist niet dat ze dat afsteken. |
|
_________________ Never judge history except in the context of the times in which it occurred. |
|
|
|
Geplaatst: Di Aug 04, 2020 19:36 |
|
|
|
Ik denk dat daar wel meer de lucht in ging is dan enkel wat vuurpijlen en rotjes. |
|
|
|
|
Geplaatst: Di Aug 04, 2020 20:33 |
|
|
|
carlos schreef: |
Ik ken trouwens nog wel een smeerlap die hoognodig weggewerkt dient te worden, zijn naam begint met een N en eindigt op yahu.. |
Jaja, indirecte beschuldiging van Israel in 1, 2, 3 ....
Joost Bakker schreef: | We weten dat Israel alle acties van de Mossad categorisch ontkend... wat betekend
dat de ontkenningen van ISrael geen enkele betekenis meer hebben. |
... voila. |
|
_________________ Houdt koers! |
|
|
|
Geplaatst: Di Aug 04, 2020 20:40 |
|
|
|
Begon jij niet zelf als eerste met de beschuldigende vinger te wijzen naar Hezbollah, Royy?
Dan ook niet miepen wanneer anderen over Israël beginnen lijkt mij. |
|
|
|
|
Geplaatst: Di Aug 04, 2020 22:12 |
|
|
|
Misschien dat het begon met vuurwerk, maar de volgende klap was zeker geen vuurwerk. |
|
|
|
|
Geplaatst: Di Aug 04, 2020 22:18 |
|
|
|
Er is geen koe zo bont, of er zit wel een luchtje aan.
Wat doet zo veel explosief materiaal in een stad als Beiroet.
Gold trouwens ook voor Enschede. |
|
_________________ Thank you, goodbye, and good riddance |
|
|
|
Geplaatst: Di Aug 04, 2020 23:32 |
|
|
|
2020 - August kicks in with a BANG
|
|
|
|
|
Geplaatst: Di Aug 04, 2020 23:43 |
|
|
|
Damn..
Ik geloof er geen bal van dat dit het gevolg van vuurwerk is. |
|
|
|
|
Geplaatst: Di Aug 04, 2020 23:57 |
|
|
|
|
|
|
|
Geplaatst: Wo Aug 05, 2020 5:48 |
|
|
|
Opslag van een grote hoeveelheid ammoniumnitraat wat is ontploft. Lijkt me aannemelijker dan een bom, en vuurwerk was het al helemaal niet. |
|
_________________ Ich bin ein Almeerder.... |
|
|
|
Geplaatst: Wo Aug 05, 2020 6:19 |
|
|
|
Ammoniumnitraat? Dat is waar wij mee bemesten, NO3NH4 gebonden in CaCO3+ MgCO3 (Dolomietkalk) , behalve een explosie van aardappelen, bieten, granen en gras nooit iets hoorbaars van gemerkt. Dat heet Kalkammonsalpeter in goed Nederlands.
Heb ik iets gemist bij de scheikundelessen, bodemkunde of bemestingsleer? |
|
|
|
|
 | |  |
Geplaatst: Wo Aug 05, 2020 7:57 |
|
|
|
Dat kunstmest explosief is en ook als dusdanig kan worden gebruikt is bekend.
Israel moet hiervan op de hoogte geweest zijn, zoals ze zich overal intensief en zeer agressief etaleert.
Israel pleegt nu al vele jaren lang aanslagen in Syrie, Libanon, Irak en Iran...
En evenals nu ontkent ze categorisch iedere betrokkenheid.
Het is verre van denkbeeldig Israels mogelijke betrokkenheid ook hier in te zien,
daar dat land overal onwettig en heimelijk opereert onder toezicht van de VS (die hetzelfde doet).
De veelvuldige continu gevoerde agressie, luchtruim overschrijdingen, bombardementen en andere
provocaties komt de laatste jaren vanuit Israel en niet van Hezbollah.
Men zou feitelijk bezien Israel op de terreurlijst moeten zetten en Hezbollah eraf halen.
Hezbollah heeft zich (integendeel tot ISrael) voorbeeldig en zeer effectief ingezet in de strijd tegen ISIS. |
|
_________________ Het verschil tussen PvdA, D66, Groen Niks en VVD en de media is gering, zoals het er in een dictatuur aan toegaat. |
|
|
|
Geplaatst: Wo Aug 05, 2020 8:57 |
|
|
|
Ammoniumnitraat dus, ik dacht al zoiets.
Het is vreselijk, maar als ik die schade zo zie dan valt het me eigenlijk nog enigszins mee.
Vooralsnog 100+ doden en 4000+ gewonden. Zullen er vast nog wel meer worden. |
|
|
|
|
Weerwoord forum index » Buitenland