Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Buitenland » Wat brengt ons Donald Trump Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 246, 247, 248 ... 264, 265, 266  Volgende
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
BerichtGeplaatst: Zo Dec 15, 2019 21:44 Plaats reactie Reageer met quote
Willem

Ter herinnering:

2015 tot Maart 2016: Binnen de republikeinse Partij wilde men Bush, Cruz, Rubio, Christie, allenbehalve Trump. Toen hij tegen alle verwachtingen toch kandidaat werd voor de Republikeinen, ontstond er grote onenigheid binnen de Republikeinse Partij en dachten de Democraten dat winnen een makkie zou worden.

Toen de echte presidentsverkiezingen kwamen verwachtte niemand dat Trump enige kans maakte tegen Clinton. Clinton had veel meer geld tot haar beschikking dan Trump, Trump leek kansloos.

En toch gebeurde het, de Democraten schreeuwden moord en brand.

De staten van de Rust Belt gaven de overwinning aan Trump: ze wilden weer werk en betere inkomens.
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
BerichtGeplaatst: Zo Dec 15, 2019 21:48 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Elisabeth schreef:
Poendert schreef:
Natubico schreef:
Poendert schreef:
Het heeft zijdelings met Trump te maken. Wij gingen eens de wal op in ik meen Houston en vervoegden ons in een cafee waar we bier bestelden. De herbergier en zijn personeel weigerde ons te bedienen, ik begreep omdat een van ons een uit Turkije gevluchte Armeen was. Die werd door hen niet bediend.

Is de vraag hoe de herbergier en z'n personeel konden weten dat die ene klant 'n uit Turkije gevluchte Armeen was.
't Zal toch niet zo geweest zijn dat iedereen die daar binnen kwam z'n legitimatiebewijs moest tonen.

En dan rijst nog de vraag wat VS-burgers hadden of konden hebben tegen uit Turkije gevluchte Armenen. Zie (als outsider in deze) het verband niet zo gauw.

-

Natuurlijk weet een herbergier in de VS niks over Armenie, Hij weet nauwelijks waar Europa ligt, maar je kon aan die Armenier wel zien dat het geen origineel blank figuur was. Daarnaast was men daar niet blij dat er mensen in de bar zaten die door hen niet waren te verstaan. Die wenste men in die kroeg niet te bedienen.
Ik vraag me af of de reageerders hier, wel eens met een doorsnee blank klootjesvolk persoon uit het zuiden van de VS hebben gesproken.

Oh oh oh, sinds wanneer is een Armeniër "geen origineel blank figuur"?
Oh in het zuiden van de VS zijn blanken klootjesvolk???
Ik heb voor 3 jaar in Texas gewoond en ongeveer 45% van mijn schoolgenoten waren Tex-Mex.
Ik schrijf "schoolgenoten" omdat per vak, andere leerlingen in de klas zaten.

Verder "Herbergier"??? Dit woord gebruiken we niet in Nederland en bestaat niet in het Engels.
Een herbergier is de eigenaar van een Herberg waar in vroegere tijden koetsen stopten voor water en voedsel voor hun paarden en een overnachting. Er bestaan geen herbergen meer. Misschien nog ergens op het platteland in oost Europa. En in steden zoals Houston zijn er bars net zo als in Nederland.
Houston heeft een populatie van 2 miljoen + mensen en daar is een "Herberg" die een Armeniër weigert te bedienen???

Beste Elisabeth. Ik schrijf nergens dat in het zuiden alleen maar klootjesvolk woont. Ik zat in een herberg(kroeg) waar volgens mij het klootjesvolk de scepper zwaaide, terwijl de politie weinig beter was
In die tijd kwam een ploeg blanken een schip lossen. Daarna kwam een ploeg negers, terwijl dan weer een Mexicaanse club volgde. Ze werkten nooit samen.
Dan ging ik voor de gezelligheid altijd in de Mexicaanse wijk aan de boemel.

Ik was nooit politiek-correct.

BerichtGeplaatst: Zo Dec 15, 2019 21:54 Plaats reactie Reageer met quote
estudiant

Willem schreef:
Estudiant schreef:
Quote:
Op zich ben ik er niet rouwig om want het zorgt er voor dat wij in Europa steeds meer echt gaan inzien wat voor vreselijk land de VS inmiddels is geworden. Dank zij Trump zien we hoe corrupt de VS is en krijgen we eindelijk besef dat je met zo'n vriend geen vijand meer nodig hebt.
De verkiezing van Trump toont de vreselijkheid van de VS.

Wat maakt volgens jou van de VS een vreselijk land?

Tja, waar zal ik eens beginnen.
Laat ik beginnen met het cliëntelisme en nepotisme dat er als volstrekt normaal wordt ervaren. De kliek Trump is bv een familieclan wat corruptie in de hand werkt.
Het aantal leugens van de president die elk record verbreekt.
De hypocrisie is ook ongekend. China o.a. de les lezen over mensenrechten terwijl ze Guantánamo Bay nog steeds in stand houden.
Hun handelsoorlog om eigen belangen te beschermen terwijl ze vrije handel bepleiten.
Het uiteen willen spelen van de EU.
Hun uitleveringsbeleid is helemaal schandalig. Van misdrijf verdachten uit westerse landen worden overeenkomstig een juridisch zeer omstreden uitleveringsverdrag aan de VS uitgeleverd met de garantie op een z.g. eerlijk proces. De werkelijkheid is dat eenmaal in de VS aangekomen, er zeer veel z.g. bewijsmateriaal wordt verzameld en de verdachte onder druk wordt gezet om te bekennen om een zwaardere straf te voorkomen. Zo worden verdachten ( dus geen schuldigen) soms jaren opgesloten zonder een fatsoenlijk proces.
Ze erkennen het Internationaal Strafhof (ICC) niet.
De grote ongelijkheid in de samenleving.
Hun intern vuurwapenbeleid.
Hun Midden-Oosten beleid.
.......
........
Tot slot lijkt er niets echt, allemaal “plastic”. ( love you,....... by the way, what is your name? )

BerichtGeplaatst: Zo Dec 15, 2019 22:08 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

De verkiezing van Trump was een uitstekende keus voor de werkende klasse en de maakindustrie in de VS. Volgens mij wordt hij weer gekozen.

Volgens de laatste berichten is daar nu het werkloosheid cijfer 3,8%
Als Johnson het straks net zo goed doet in Engeland, wat ik geloof, krijgen de Brusselse bazen het niet makkelijk
Dan stappen nog meer EU landen uit die graaiende Fantasy-club.
Daarnaast is geld verdiend door banken niet meer waard dan het papier waarop het gedrukt is. Je kunt het niet eten.
Alleen de maakindustrie brengt echt geld op. Zoals onze landbouwproducten.

BerichtGeplaatst: Zo Dec 15, 2019 22:24 Plaats reactie Reageer met quote
Elisabeth

Willem schreef:
Ter herinnering:

2015 tot Maart 2016: Binnen de republikeinse Partij wilde men Bush, Cruz, Rubio, Christie, allenbehalve Trump. Toen hij tegen alle verwachtingen toch kandidaat werd voor de Republikeinen, ontstond er grote onenigheid binnen de Republikeinse Partij en dachten de Democraten dat winnen een makkie zou worden.

Toen de echte presidentsverkiezingen kwamen verwachtte niemand dat Trump enige kans maakte tegen Clinton. Clinton had veel meer geld tot haar beschikking dan Trump, Trump leek kansloos.

En toch gebeurde het, de Democraten schreeuwden moord en brand.

De staten van de Rust Belt gaven de overwinning aan Trump: ze wilden weer werk en betere inkomens.

Ik heb in die tijd geen TV gekeken en alleen maar de beide kandidaten gevolgd op youtube.
Trump die 3 x per dag in een andere stad, zijn betoog hield in volle sport stadiums en geen teleprompter had en reageerde op het publiek.
Hillary die 3 x per week in een half leeg zaaltje haar grijs gedraaide grammofoon af draaide.
Op de televisie laten ze dit niet zien.
Ik ben naar bed gegaan en wist dat Trump ging winnen.
Om 6 uur wakker geworden en op mijn telefoon gekeken naar het laatste nieuws en ik had gelijk.

Kijk maar hoe in 2002 de MSM Pim Fortuyn werd afgekraakt. Hoe Marcel van Dam hem een minderwaardig mens vond.
Met de verkiezingen vlak na zijn moord, kreeg LN heel veel zetels.

BerichtGeplaatst: Di Dec 17, 2019 11:44 Plaats reactie Reageer met quote
estudiant

Donald Trump doet veel postkolonialen denken aan vervlogen tijden.
Simpele retoriek, leugens die waarheid lijken, ééndimensionale oplossingen.
Fysiek lijken deze types ook op elkaar; bv de z.g vastberaden kin zie je bij Trump en zag je bij Ian Smith en Pik Botha.
Je moet het zien als de laatste stuiptrekkingen van een tijdperk dat definitief ten einde is.

BerichtGeplaatst: Di Dec 17, 2019 13:59 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Trump brengt aan het licht dat alleen in de maakindustrie echt geld wordt verdiend, zodat arbeiders via hem weer trots zelf de kost kunnen verdienen.
Mensen die hun leven lang formulieren over een bureau schuiven, zoals velen hier ten lande, laten in exotische landen anderen voor hen werken, dat zijn de ware kolonialen Want ergens op de wereld moet iemand het werk doen.
Bijna de enige figuren die in ons lieve landje nu nog iets maken zijn de boeren. De rest rommelt maar iets in de marge.
De scheepsbouw ligt op zijn gat. De paar overgebleven vissers moeten hun netten in Denemarken kopen. De maatschappijen die op Engeland varen zijn in Deense handen(Maersk), onze huizen worden gebouwd door Polen en daar komen ook onze auto,s vandaan. De kassen draaien op Roemenen. Werkspoor is ook verhuisd naar Polen of Italie, dus we kopen onze treinen in die landen. Fokker is nagenoeg failliet, Daf sukkelt onder Amerikaanse vlag, en onze gas distributie is opgekocht door het Zweedse Vattenfall.
Onze enige verdienste is nu nog de bewaking van de asielindustrie, het invullen van uitkering-lijsten en de handel middels banken in papieren.
Heeft iemand de laatste tijd nog een vers schilderij gezien waarbij hij wist wat het voorstelde?

Vattenfall is ook zo,n vreemde linkse constructie. Destijds wilden De NUON en Essent gaan samenwerken. Dit werd onder druk van de EU verboden, want dan zou er een te groot staatsbedrijf ontstaan.
Nu heeft het Zweedse staatsbedrijf Vattenfall, het enorme Duitse REWE naast onze eigen Nuon en Essent opgekocht, en ik hoor uit de linkse hoek geen enkel protest?
Zeer vreemd!!

BerichtGeplaatst: Di Dec 17, 2019 17:07 Plaats reactie Reageer met quote
estudiant

Die “maak boeren” waar jij zo liefdevol over schrijft zijn zwaar gesubsidieerd:

Aan het landbouwbeleid is in 2019 bijna 59 miljard euro toegekend. Dit is zo'n 36% van het totale EU-budget. Het budget dat vanuit de EU beschikbaar is gesteld voor deze zaken wordt aangewend vanuit twee landbouwfondsen, die corresponderen met de twee onderdelen van het landbouwbeleid.
1. inkomenssteun
In de vorm van directe betalingen. De inkomenssteun bestaat uit drie onderdelen. In de basis krijgt iedere boer die voldoet aan de milieu- en duurzaamheidseisen van de Europese Unie 260 euro per hectare landbouwgrond. Daarnaast is er ook inkomenssteun gericht op biodiversiteit. Boeren krijgen 115 euro aan 'vergroeningspremie' per hectare. Als laatste is er een speciale steun voor jonge boeren. Boeren die jonger dan 41 jaar zijn, krijgen 50 euro extra subsidie per hectare per jaar.

2. Marktregulering
Marktregulering is bedoeld om het risico voor kwetsbare landbouwmarkten te beperken. Het geld dat geïnvesteerd wordt in de marktordening (ongeveer 150 miljoen euro in Nederland) wordt gebruikt voor drie zaken: ten eerste voor een crisisreserve. Mocht er dus een keer iets mis gaan met de landbouwsector, dan is er geld beschikbaar om de economisch klap daarvan op te vangen. Daarnaast wordt het geld gebruikt voor een vangnet bij extreem lage prijzen voor landbouwproducten. Als laatste is er geld beschikbaar voor de samenwerking tussen telersverenigingen van groente en fruit.

3. Plattelandsontwikkeling
Het geld dat vanuit het Europees Landbouwbeleid geïnvesteerd wordt in plattelandsontwikkeling, is gericht op het milieu. Zo wordt er geïnvesteerd in natuur en landschap en in een lokaal en vitaal platteland. Ook wordt er subsidie gestoken in de verbetering van waterkwaliteit. Een relatief nieuw onderdeel dat valt onder de betalingen vanuit plattelandsontwikkeling is voor innovatie in de landbouwsector.

Marktwerking hier zou betekenen, wegwezen!!
Zonder subsidie geen boeren.
Het zijn eigenlijk ambtenaren die met belastinggeld de boel op stelten zetten.

BerichtGeplaatst: Di Dec 17, 2019 17:20 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Zit wel een addertje onder het gras...

Zo hebben wij een leger om ons te beschermen en daar geven we bijna 10 miljard per jaar aan uit. In EU verband spreken we van zo'n 280 miljard euro aan defensie-uitgaven.

Voedselvoorraden zijn ook defensief. Al sinds de Middeleeuwen was er de tactiek van belegering en verschroeide aarde. Zo'n beetje alle grote legers in de geschiedenis, al waren ze nog zo modern en hadden ze nog zoveel budget, gingen ten onder aan deze twee tactieken. Zonder eten houdt het namelijk vrij snel op voor je bevolking.

Ieder land wil dus een zekere vorm van voedselvoorraden en voedselproductie hebben. Nu is de vraag of dit enigszins in lijn is met wat er ook echt geconsumeerd wordt. Het zou me niet verbazen als zowel Nederland als de EU een handelsoverschot hebben in voeding. Lijkt me goed dat enigszins in lijn te brengen met de consumptie, en een instrument daarvoor is het verlagen van landbouwsubsidies.

BerichtGeplaatst: Di Dec 17, 2019 19:01 Plaats reactie Reageer met quote
estudiant

Nou, daar ben ik het dan weer wel helemaal mee eens. De boer moet terug naar de realiteit en geen verkapte ambtenaar zijn.

BerichtGeplaatst: Wo Dec 18, 2019 15:56 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

estudiant schreef:
Donald Trump doet veel postkolonialen denken aan vervlogen tijden.
Simpele retoriek, leugens die waarheid lijken, ééndimensionale oplossingen.
Fysiek lijken deze types ook op elkaar; bv de z.g vastberaden kin zie je bij Trump en zag je bij Ian Smith en Pik Botha.
Je moet het zien als de laatste stuiptrekkingen van een tijdperk dat definitief ten einde is.

Dit zou kunnen duiden op 'n opvatting dat de van elders stammende Amerikanen zo langzamerhand het territorium van de Indianen moeten verlaten of in elk geval de bestuursmacht aan de oorspronkelijke bewoners zouden moeten afstaan.

Lijkt niet erg waarschijnlijk dat de Indianen dat zouden kunnen afdwingen, zoals iets dergelijks wel heeft plaatsgevonden in Rhodesie en in Zuid-Afrika.
-
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Wo Dec 18, 2019 23:03 Plaats reactie Reageer met quote
Elisabeth

estudiant schreef:
Nou, daar ben ik het dan weer wel helemaal mee eens. De boer moet terug naar de realiteit en geen verkapte ambtenaar zijn.

Dat zijn verpleegkundigen ook geworden met het invullen van lijsten op de computer van codes.
De patiënt is bijzaak geworden.

BerichtGeplaatst: Do Dec 19, 2019 1:04 Plaats reactie Reageer met quote
Icesurfer

https://www.facebook.com/Breitbart/videos/475960903056395/?t=4306

BerichtGeplaatst: Do Dec 19, 2019 8:26 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

De Dems zullen in hun eigen zwaard gaan vallen. Hun eigen begonnen oorlog keert als een boomerang terug. In de Senaat gaat het niet lukken Donald Trump afgezet te krijgen. Onderwijl moeten kandidaat-genomineerden voor de Dems die nu Senator zijn in de Senaat blijven tijdens de primaries en kunnen ze geen campagne voeren. En het belangrijkste: In 2020 spreken de kiezers Donald Trump vrij.

Hij die het zwaard hanteert, die zal ermee getroffen worden.
(Mattheüs 26:52)

BerichtGeplaatst: Do Dec 19, 2019 11:17 Plaats reactie Reageer met quote
Jip

Willem schreef:
Estudiant schreef:
Quote:
Op zich ben ik er niet rouwig om want het zorgt er voor dat wij in Europa steeds meer echt gaan inzien wat voor vreselijk land de VS inmiddels is geworden. Dank zij Trump zien we hoe corrupt de VS is en krijgen we eindelijk besef dat je met zo'n vriend geen vijand meer nodig hebt.
De verkiezing van Trump toont de vreselijkheid van de VS.

Wat maakt volgens jou van de VS een vreselijk land?

Je stelt de vraag aan Estudiant, maar hopelijk vind je mijn antwoord geen bezwaar.
Ik vind Amerika een vreselijk land omdat dit land zich overal mee bemoeit.
En de USA doet dat door overal militairen naar toe te sturen onder het mom om vrede, vrijheid, democratie en veiligheid te brengen.
Maar de realiteit is dat de USA overal hun ongevallige politiek verdrijft en vervolgens het land in kwestie laat barsten.
Met als gevolg dat de corruptie, misdaad en martelingen alleen maar toenemen.
Waarop de USA dan weer reageert met: 'Zie je wel, die landen deugen niet. We moeten ze verlammen. We stellen een handelsverbod in.

De USA is een van de jongste landen, die zich echt als een puber gedraagt. Voortdurend pronken met hun spierballen, ruige taal en vooral misbruik van hun macht.
Hun enige en echte vijand is nog steeds Rusland en dat is de belangrijkste reden dat de USA via allerlei sluipweggetjes hun doel probeert te bereiken.
Rusland vogellam maken. Want de USA is er nooit over heen gekomen dat de Russen als eersten in de ruimte waren.
Ik vergelijk de USA met onze eigen kutmarrokkanen. Veel te veel ego en geen greintje ruggengraat.

BerichtGeplaatst: Do Dec 19, 2019 12:33 Plaats reactie Reageer met quote
Ryan

Loetje schreef:
De Dems zullen in hun eigen zwaard gaan vallen. Hun eigen begonnen oorlog keert als een boomerang terug. In de Senaat gaat het niet lukken Donald Trump afgezet te krijgen. Onderwijl moeten kandidaat-genomineerden voor de Dems die nu Senator zijn in de Senaat blijven tijdens de primaries en kunnen ze geen campagne voeren. En het belangrijkste: In 2020 spreken de kiezers Donald Trump vrij.

Hij die het zwaard hanteert, die zal ermee getroffen worden.
(Mattheüs 26:52)

Ach, Clinton kreeg ook een impeachment aan zijn broek, en maakte ook zijn regeringsperiode af.
Dus waar hebben we het over?
De democraten geven nu de republikeinen een koekje van eigen deeg.

Verder is het in 2020 koffiedik kijken.
Weer treurig, zo'n eigen wensdenken verkopen alsof het een waarheid is.

Het is maar de vraag of Trump nog een kans krijgt.
Na Clinton was het afgelopen met die familie.
Vergeet niet dat de Clintons en de Obama's ook achter een hoop ellende in de wereld zaten.
Maar Trump is gewoon een ongeleid projectiel.

In het uiterste geval breekt er een burgeroorlog uit in de Verenigde Staten.
Burgers tegen de overheid.
Laat die burgers nu juist de constitutie aan hun kant hebben..
Omdat de hele overheid en het establishment niet deugen.
Kern van alle problemen is de FED en Wall Street.

BerichtGeplaatst: Vr Dec 20, 2019 23:09 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

Ryan schreef:

Vergeet niet dat de Clintons en de Obama's ook achter een hoop ellende in de wereld zaten.

Zoals ?

BerichtGeplaatst: Za Dec 21, 2019 4:26 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

Beperking van de bijstand tot maximaal 2 jaar, respectievelijk het fiatteren van omkoping van de Oekraiense leider om imagoschade voor de toekomstige presidentskandidaat Biden te voorkomen.
-
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Za Dec 21, 2019 18:10 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Wij hebben een boze brief die Donald Trump aan Nancy Pelosi heeft geschreven onderschept.

BerichtGeplaatst: Za Dec 21, 2019 18:31 Plaats reactie Reageer met quote
estudiant

Wat is er boos aan die door “jullie” onderschepte brief?
Waarschijnlijk nog fake ook.......

BerichtGeplaatst: Zo Dec 22, 2019 2:06 Plaats reactie Reageer met quote
Elisabeth

Lampje schreef:
Ryan schreef:

Zoals ?

Libië met de moord van de Amerikaanse ambassadeur in Benghazi, samen met 3 Navy Seals.
Clinton's emails die ze later gewist heeft.
IRS schandaal.
Syrië en Clinton Foundation en steun aan ISIS tegen Assad.

BerichtGeplaatst: Zo Dec 22, 2019 10:41 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Een pochende Biden dreigt een aantal hoofd ambtenaren, op een internetfilmpje een schenking van 1 miljard dollar aan de Oekraine te verhinderen, als niet de Oekrainse hoofdaanklager meteen wordt ontslagen door zijn regering, omdat die aanklager een mogelijke smeergeld affaire van Bidens zoon onderzoekt. De zoon van Biden is samen met een stiefzoon van Kerry, directielid van het Oekrainse Gasbedrijf Burisma.
Dit Gasbedrijf werd rond 2002+ opgericht door een aantal dubieuze figuren op Cyprus. Datzelfde zogenaamde Gasbedrijf kocht rond die tijd prospector vergunningen op, in de ondergrond van de aarde onder het huidige door de rebellen beheerde gebied, in het Oosten van de Oekraine.
Omdat graven onder Donetsk door de verovering van dat gebied door anti Kiev troepen, voor het Burisma gasbedrijf nu onmogelijk werd, kan het nu maarzo zijn dat de burgeroorlog in de Oekraine is veroorzaakt door de figuren die destijds op Cyprus het Gasboorbedrijf Burisma zijn begonnen.
Nogmaals. In de directie van Burisma zaten op enige tijd, de zoon van Vice-president Biden, en de stiefzoon van de Amerikaanse min van Buitenlandse zaken John Kerry.
Uit mijn blote hoofd. De stiefzoon van min John Kerry stapte voortijdig uit de directie van het Gasbedrijf. Het werd hem te link, maar de Biden bleef lekker zitten.
Het zou zomaar kunnen dat die burgeroorlog eigenlijk gaat over de boorrechten naar olie en gas in de ondergrond van Oost-Oekraine met de medewerking Westerse zakenlui.
Eigenlijk hetzelfde wat we in Roemenie hebben geflikt, daar kochten we ook alle boor/mijn rechten op volgens de plaatselijke bevolking.
Een goede zaak dat Trump dat wilde uitgezocht.

BerichtGeplaatst: Zo Dec 22, 2019 11:59 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

estudiant schreef:

Ik zou zeggen: Check het na. Very Happy

https://www.whitehouse.gov/briefings-statements/

BerichtGeplaatst: Di Dec 24, 2019 9:51 Plaats reactie Reageer met quote
Real

Poendert schreef:

Het zou zomaar kunnen dat die burgeroorlog eigenlijk gaat over de boorrechten naar olie en gas in de ondergrond van Oost-Oekraine met de medewerking Westerse zakenlui.

Het draait allemaal wéér om olie en gas

Een onderbelicht aspect is dat de door Obama’s CIA opgezette en geleide fascistische staatsgreep in Kiev ook de weg vrij moest maken om de schaliegas voorraden in het oosten van Oekraïne –precies waar de Russisch sprekende bewoning woont- in handen van de Amerikanen te geven. Hunter Biden, de zoon van de toenmalige vicepresident Joe Biden die volgend jaar de Democratische uitdager van Donald Trump hoopt te worden, werd in 2014 namelijk lid van het bestuur en hoofd van de juridische afdeling van de grootste Oekraïense gasproducent, Burisma Holdings.

Zoals bekend probeert de VS al jaren Gazprom van de Europese energiemarkt te duwen, en is Washington mordicus tegen de aanleg van nieuwe pijpleidingen van Rusland naar Europa. De Amerikanen willen juist hun veel duurdere vloeibaar gemaakte schaliegas aan Europa gaan leveren. Door grip te krijgen op Oekraïne kunnen die leveringen ook vanuit dat land, waardoor een belangrijke Russische pijpleiding naar Europa loopt, plaatsvinden.

BerichtGeplaatst: Di Dec 24, 2019 11:22 Plaats reactie Reageer met quote
Ryan

estudiant schreef:

Fake...

https://www.truthorfiction.com/did-donald-trumps-letter-to-nancy-pelosi-secretly-display-f-you-c/

In 15 seconden nagecheckt Smile

Laatst aangepast door Ryan op Di Dec 24, 2019 11:23, in totaal 1 keer bewerkt

Weerwoord forum index » Buitenland