Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Buitenland » Wat brengt ons Donald Trump Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 245, 246, 247, 248, 249  Volgende
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
BerichtGeplaatst: Vr Dec 13, 2019 13:37 Plaats reactie Reageer met quote
Corwin

O, we draaien eindeloos in een kringetje rond. Weet iemand een argument? Zij 't dat de houding van Tatubico weinig goeds voorspelt. Rolling Eyes
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Za Dec 14, 2019 0:19 Plaats reactie Reageer met quote
Ryan

Corwin schreef:
O, we draaien eindeloos in een kringetje rond. Weet iemand een argument? Zij 't dat de houding van Tatubico weinig goeds voorspelt. Rolling Eyes

Nee, had ja dat hier verwacht dan?

BerichtGeplaatst: Za Dec 14, 2019 2:44 Plaats reactie Reageer met quote
Corwin

Nou zal het misschien zinloos zijn te verwachten een serieus inhoudelijk gesprek te kunnen voeren. Wat ik in ieder geval niet ga doen is een discussie beginnen met als uitgangspunt dat de ander toch niet serieus zal reageren.
En dus ervoer ik (ook al was het niet zo bedoeld), de poging mij te waarschuwen als een poging mij de mond te snoeren. `Want als ik van die waarschuwing was uitgegaan was ik nooit aan die discussie begonnen.
-
BerichtGeplaatst: Za Dec 14, 2019 12:08 Plaats reactie Reageer met quote
Elisabeth

Poendert schreef:
Ik kan het filmpje waarin de ouwe Biden staat te zwetsen dat hij de hoofdaanklager van Oekraine, die het onderzoek leidde tegen de gasbouwmaatschapij Burisma(waarbij de zoon van Biden in de directie zat)heeft laten ontslaan. Omdat vice-president Biden, anders een VS donatie van 1 miljard dollar aan de Oekraine zou tegenhouden.
Ook kan ik nergens iets terugvinden over de mijnbouwrechten door de Bidens opgekocht onder de stad Donetsk in O-Oekraine.
Het zou me niks verwonderen als die opgekochte mijnbouwrechten onder O-Oekraine de echte reden was waarom nu die burgeroorlog wordt gevoerd. Dan heeft Biden wel erg veel op zijn geweten.

Hier is het filmpje Poendert.

BerichtGeplaatst: Za Dec 14, 2019 12:29 Plaats reactie Reageer met quote
Elisabeth

Poendert schreef:
Natubico schreef:
Poendert schreef:
Het heeft zijdelings met Trump te maken. Wij gingen eens de wal op in ik meen Houston en vervoegden ons in een cafee waar we bier bestelden. De herbergier en zijn personeel weigerde ons te bedienen, ik begreep omdat een van ons een uit Turkije gevluchte Armeen was. Die werd door hen niet bediend.

Is de vraag hoe de herbergier en z'n personeel konden weten dat die ene klant 'n uit Turkije gevluchte Armeen was.
't Zal toch niet zo geweest zijn dat iedereen die daar binnen kwam z'n legitimatiebewijs moest tonen.

En dan rijst nog de vraag wat VS-burgers hadden of konden hebben tegen uit Turkije gevluchte Armenen. Zie (als outsider in deze) het verband niet zo gauw.

-

Natuurlijk weet een herbergier in de VS niks over Armenie, Hij weet nauwelijks waar Europa ligt, maar je kon aan die Armenier wel zien dat het geen origineel blank figuur was. Daarnaast was men daar niet blij dat er mensen in de bar zaten die door hen niet waren te verstaan. Die wenste men in die kroeg niet te bedienen.
Ik vraag me af of de reageerders hier, wel eens met een doorsnee blank klootjesvolk persoon uit het zuiden van de VS hebben gesproken.

Oh oh oh, sinds wanneer is een Armeniër "geen origineel blank figuur"?
Oh in het zuiden van de VS zijn blanken klootjesvolk???
Ik heb voor 3 jaar in Texas gewoond en ongeveer 45% van mijn schoolgenoten waren Tex-Mex.
Ik schrijf "schoolgenoten" omdat per vak, andere leerlingen in de klas zaten.

Verder "Herbergier"??? Dit woord gebruiken we niet in Nederland en bestaat niet in het Engels.
Een herbergier is de eigenaar van een Herberg waar in vroegere tijden koetsen stopten voor water en voedsel voor hun paarden en een overnachting. Er bestaan geen herbergen meer. Misschien nog ergens op het platteland in oost Europa. En in steden zoals Houston zijn er bars net zo als in Nederland.
Houston heeft een populatie van 2 miljoen + mensen en daar is een "Herberg" die een Armeniër weigert te bedienen???

BerichtGeplaatst: Za Dec 14, 2019 16:47 Plaats reactie Reageer met quote
estudiant

Elisabeth schreef:

Verder "Herbergier"??? Dit woord gebruiken we niet in Nederland en bestaat niet in het Engels.
Een herbergier is de eigenaar van een Herberg waar in vroegere tijden koetsen stopten voor water en voedsel voor hun paarden en een overnachting. Er bestaan geen herbergen meer. Misschien nog ergens op het platteland in oost Europa. En in steden zoals Houston zijn er bars net zo als in Nederland.
Houston heeft een populatie van 2 miljoen + mensen en daar is een "Herberg" die een Armeniër weigert te bedienen???

Kom kom, Elisabeth, Poendert heeft als geen ander ervaring met herbergen. Hij was namelijk ooit postkoetkoetsier en bij de herberg poetste hij de postkoets met postkoetsenpoets. Ik twijfel zelf nog wel of de uitbater van een herberg nu doorgaans herbergier of waard werd genoemd. Ik ga zelf voor waard. Want een beetje waard werd terzijde gestaan door een waardin. Terwijl ik nog nooit heb gehoord dat herbergier terzijde werd gestaan door een herbergierin of herbergierster.

BerichtGeplaatst: Za Dec 14, 2019 17:33 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

Hoogopgeleide nazaten van de heer poendert zitten zelf in het herbergierswezen, dus hij weet waar hij het over heeft.

BerichtGeplaatst: Za Dec 14, 2019 21:46 Plaats reactie Reageer met quote
estudiant

Laughing Laughing

BerichtGeplaatst: Zo Dec 15, 2019 0:41 Plaats reactie Reageer met quote
Ryan

Haha.. Natuurlijk is de Amerikaanse rotzooi in Oost Europa niet alleen te danken aan Biden alleen.
Er zijn grote Amerikaanse bedrijven bij betrokken.
En de CIA heeft ook zijn netwerk daar, al jaren.

Vergeet niet wat er zich allemaal voor twijfelachtige dingen afspelen in Oost Europa.
Overal waar Amerikanen hun gang stiekem kunnen gaan, weet je dat het fout zit.

Gevangenen verdwijnen met Amerikaanse vliegtuigen ergens in een "nacht und nebel" actie ergens in Polen.
Het lijkt of ze het zo van de nazi's overgenomen hebben.

Verder zijn er in Polen en de Oekraïne ook al pogingen geweest om Fracking aan de gang te krijgen.
Bekende firma Halliburton, schuwde intimidatie van de plaatselijke bevolking niet.
Maar dat is door tegenacties van de Poolse bevolking onderuit gehaald.

Maar die regering is zo corrupt als wat, en laat zich gemakkelijk door de Amerikanen misbruiken.

Hetzelfde geldt voor de Oekraïne.

BerichtGeplaatst: Zo Dec 15, 2019 6:35 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

estudiant schreef:
Kom kom, Elisabeth, Poendert heeft als geen ander ervaring met herbergen. Hij was namelijk ooit postkoetkoetsier en bij de herberg poetste hij de postkoets met postkoetsenpoets.

En van welke kant begint het op de man spelen alweer?

Juist ja.

(Zie over dit onderwerp ook deze pagina: vanaf Geplaatst: Wo Dec 11, 2019 11:31 )
-
BerichtGeplaatst: Zo Dec 15, 2019 6:38 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

Lampje schreef:
Hoogopgeleide nazaten van de heer poendert zitten zelf in het herbergierswezen, dus hij weet waar hij het over heeft.

Zie de vorige post.
-
BerichtGeplaatst: Zo Dec 15, 2019 10:06 Plaats reactie Reageer met quote
estudiant

Natubico schreef:
estudiant schreef:
Kom kom, Elisabeth, Poendert heeft als geen ander ervaring met herbergen. Hij was namelijk ooit postkoetkoetsier en bij de herberg poetste hij de postkoets met postkoetsenpoets.

En van welke kant begint het op de man spelen alweer?

Juist ja.

(Zie over dit onderwerp ook deze pagina: vanaf Geplaatst: Wo Dec 11, 2019 11:31 )
-

Volgens mij is er een meldprocedure Natibuco. Die zul je ongetwijfeld kennen en -ik schat in - zeer vaak gebruiken.
In deze casus wordt er niet op de man gespeeld maar op een onzinnige bijdrage die met onzinnigheid wordt beantwoord.
Wink

BerichtGeplaatst: Zo Dec 15, 2019 10:37 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

Waar 't ook om gaat is dat er geen meldingen van aanvallen op de persoon gemaakt moeten hoeven te worden.
Kwestie van wellevendheid en niveau.
Wanneer iemand vindt dat 'n ander iets onzinnigs post dan mag hij dat rustig met inhoudelijke argumenten aantonen, maar zonder z'n pijlen op de persoon van de poster te richten.
Wat dat betreft is 'n forum toch nog iets heel anders dan 'n kroeg.
-
BerichtGeplaatst: Zo Dec 15, 2019 10:43 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

Volledig eens met Estudiant.
Ik word trouwens zo onderhand ook wel een beetje onpasselijk van dat eeuwige gejammer over "op de man spelen."
In een discussie mag en kan het er soms fel aan toegaan, en daarbij is het onvermijdelijk dat je iemand wel eens persoonlijk de maat op iets neemt. Als je daar niet tegen kunt moet je niet op een forum gaan zitten.
Anderen ergeren zich aan het eeuwige "gekwetst" zijn, veelal dezelfden die zeiken over "op de man spelen". Hoe dubbel, temeer als je ook nog eens bedenkt dat ze hun handen stuk klappen van enthousiasme als bijvoorbeeld Trump weer eens iemand op de persoon staat af te zeiken: dan is het ineens geweldig. (en als het omgekeerd gebeurt is het demoniseren)
De dubbele moraal spat er vanaf bij menigeen hier.

BerichtGeplaatst: Zo Dec 15, 2019 11:09 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Vooral bij mensen die zich presenteren als lichtpuntje Very Happy

BerichtGeplaatst: Zo Dec 15, 2019 11:10 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

Dacht dat iemand als de genoemde politicus dat alleen doet wanneer anderen eerst op diens persoon zijn gaan spelen.
Verder gelden in dat soort politieke kringen geen formele spelregels die op de man spelen verbieden.
Dat is op 'n forum als dit wel het geval en daar dient men zich dan ook aan te houden.
Die regels zijn er niet voor niets; (net zoals verkeersregels er niet voor niets zijn; daarzonder of wanneer men zich er niet aan houdt wordt 't 'n puinhoop).
-
BerichtGeplaatst: Zo Dec 15, 2019 12:08 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

Cliff schreef:
Vooral bij mensen die zich presenteren als lichtpuntje Very Happy

Ik dacht dat u altijd eerst naar u zelf keek ?

BerichtGeplaatst: Zo Dec 15, 2019 13:10 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

BerichtGeplaatst: Zo Dec 15, 2019 13:10 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

BerichtGeplaatst: Zo Dec 15, 2019 15:49 Plaats reactie Reageer met quote
Willem

In augustus 2019 werd een grote recessie in de VS voorspeld, echter niets wat daar tot op heden op wijst. Het gaat sedert 1972 niet zo goed met de amerikaanse midden- en arbeidersklasse dan nu.

De immigratie is aanmerkelijk afgenomen, meer door het afschrikkingseffect van Trump dan doordat er nou zoveel muur bijgebouwd is. De karavaan van hondureños, guatemaltecos, salvadoreños is blijven steken in Mexico en wordt daar stukje bij beetje teruggestuurd, Trumps dreigementen met het opschorten van VS hulp aan de noordelijke driehoek (Honduras, El salvador en Guatemala) indien dezen de emigratiekaravanen niet tijdig stoppen, hebben in Honduras en Guatemala geleid tot doeltreffende maatregelen om emigratiekaravanen te stoppen.

De handelsoorlog tegen China heeft netto positief uitgewerkt voor de VS. De steun voor de HongKong protestbeweging in combinatie met afgenomen groei in China kan wel eens meer gevolgen hebben voor de Chinese regering dan men zou verwachten.

Zelfs Kim Jong Un is rustig de laatste tijd. Een reden kan zijn dat de chinezen teveel last krijgen van de handelsoorlog en niet nog meer fronten met de VS willen openen.

De Afzettingsprocedure tegen Trump schijnt voortgang te maken, echter de steun van de doorsnee-amerikaan voor Trump wordt er niet door ondermijnd, denk ik: Die blijven stemmen op Trump: de lonen en de werkgelegenheid zijn de beste van de laatste 50 jaar.

Op veel fronten lijkt Trump succesvol, en toch lijkt hij afgezet te kunnen worden.

Ik vraag me af wat er na Trump zal gaan gebeuren: verkiezingen? En heeft Trump een geloofwaardige plaatsvervanger of opvolger die met hopelijk wat minder lompheid zijn beleid voortzet?
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
BerichtGeplaatst: Zo Dec 15, 2019 18:03 Plaats reactie Reageer met quote
Corwin

De verkiezingsdatum staat al vast. In het onwaarschijnlijke geval dat Trump zou worden afgezet wordt gewoon de vicepresident president.
BerichtGeplaatst: Zo Dec 15, 2019 18:36 Plaats reactie Reageer met quote
Willem

Mike Pence lijkt mij nog erger dan Trump.
BerichtGeplaatst: Zo Dec 15, 2019 19:26 Plaats reactie Reageer met quote
estudiant

Trump wordt niet afgezet en gewoon herkozen voor een tweede termijn. Op zich ben ik er niet rouwig om want het zorgt er voor dat wij in Europa steeds meer echt gaan inzien wat voor vreselijk land de VS inmiddels is geworden. Dank zij Trump zien we hoe corrupt de VS is en krijgen we eindelijk besef dat je met zo'n vriend geen vijand meer nodig hebt.

Je kunt ook zeggen, Trump is een zegen voor Europa en de laatste hoop dat we als EU politiek, economisch en wat mij betreft ook militair een factor van betekenis kunnen worden in de boze wereld van de grootmachten.

BerichtGeplaatst: Zo Dec 15, 2019 19:33 Plaats reactie Reageer met quote
estudiant

Natubico schreef:
Waar 't ook om gaat is dat er geen meldingen van aanvallen op de persoon gemaakt moeten hoeven te worden.
Kwestie van wellevendheid en niveau.
Wanneer iemand vindt dat 'n ander iets onzinnigs post dan mag hij dat rustig met inhoudelijke argumenten aantonen, maar zonder z'n pijlen op de persoon van de poster te richten.
Wat dat betreft is 'n forum toch nog iets heel anders dan 'n kroeg.
-

Ik verwijs gewoon even naar jouw reactie als goed voorbeeld van wellevendheid en niveau.... een lichtend voorbeeld zelfs Laughing

https://www.weerwoord.nl/weerwoord/viewtopic.php?p=565127#565127

BerichtGeplaatst: Zo Dec 15, 2019 20:43 Plaats reactie Reageer met quote
Willem

Estudiant schreef:
Quote:
Op zich ben ik er niet rouwig om want het zorgt er voor dat wij in Europa steeds meer echt gaan inzien wat voor vreselijk land de VS inmiddels is geworden. Dank zij Trump zien we hoe corrupt de VS is en krijgen we eindelijk besef dat je met zo'n vriend geen vijand meer nodig hebt.
De verkiezing van Trump toont de vreselijkheid van de VS.

Wat maakt volgens jou van de VS een vreselijk land?
Wat brengt ons Donald Trump
  Weerwoord forum index » Buitenland