Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Buitenland » Wat brengt ons Donald Trump Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 243, 244, 245
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
BerichtGeplaatst: Zo Okt 20, 2019 16:19 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

Poendert schreef:
Het heeft zijdelings met Trump te maken. Wij gingen eens de wal op in ik meen Houston en vervoegden ons in een cafee waar we bier bestelden. De herbergier en zijn personeel weigerde ons te bedienen, ik begreep omdat een van ons een uit Turkije gevluchte Armeen was. Die werd door hen niet bediend.

Is de vraag hoe de herbergier en z'n personeel konden weten dat die ene klant 'n uit Turkije gevluchte Armeen was.
't Zal toch niet zo geweest zijn dat iedereen die daar binnen kwam z'n legitimatiebewijs moest tonen.

En dan rijst nog de vraag wat VS-burgers hadden of konden hebben tegen uit Turkije gevluchte Armenen. Zie (als outsider in deze) het verband niet zo gauw.
-
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Zo Okt 20, 2019 23:40 Plaats reactie Reageer met quote
Elisabeth

Natuurlijk weet een "herbergier" ! in Houston niets over een Armeniër. Poentert zit weer te zwetsen.
En stappen over daklozen? Houston is een stad met miljoenen inwoners en hij stapt over daklozen heen?
Ik heb voor 4 jaar gewoond in Texas en Texas is een rijke staat.

BerichtGeplaatst: Ma Okt 21, 2019 11:35 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Amerika telt weldegelijk miljoenen daklozen, maar ik betwijfel of die er in de tijd waar Poendert het over heeft, zo begin vorige eeuw ergens, ook al waren. Very Happy

BerichtGeplaatst: Di Okt 22, 2019 18:59 Plaats reactie Reageer met quote
estudiant

https://www.nu.nl/buitenland/6005896/helft-van-amerikanen-steunt-afzetting-trump-spreekt-van-lynchpartij.html?redirect=1

Gaat de goede kant op Cool

BerichtGeplaatst: Di Okt 22, 2019 20:55 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Juiste omschrijving: Kalt stellen. Lynchpartij is een juiste metafoor. En zijn er nou al bewijzen voor Russische beïnvloeding van de Presidentsverkiezingen in 2016? Nog steeds niet, geloof ik. Kalt stellen bij laster en smaad dus.

BerichtGeplaatst: Wo Okt 23, 2019 5:26 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

Grappig toch, de democraten-partij die 'n afzettingsprocedure opstart omdat de republikeinse president boven water probeert te krijgen hoe 't nou precies zat met de corruptie van de mogelijk komende presidentskandidaat van de democraten-partij toen deze nog vice-president was.

Vind dat geen lynchpartij en ook geen heksenjacht, maar meer 'n reactie als van iemand die door 'n wesp gestoken is.
-
BerichtGeplaatst: Wo Okt 23, 2019 11:05 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Janken over het woordje lynchen, want historische gevoeligheid? Nou, dat speelde in 1998 bij de LibDems geen enkele rol. En dat bewijst maar weer eens hoe hypocriet ze zijn. Dat ze in het zwaard van hun eigen hypocrisie mogen vallen!

Geheugensteuntje: Joe Biden in 1998

>

Quote:
Joe Biden in 1998:

"Even if the President should be impeached, history is going to question whether or not this was just a partisan lynching..."

https://twitter.com/TrumpWarRoom/status/1186782804757172224

BerichtGeplaatst: Wo Okt 23, 2019 20:18 Plaats reactie Reageer met quote
estudiant

Gaat steeds beter in de VS
Uit het Reformatorisch dagblad van vandaag.
Pathologisch leugenaar Trump komt steeds verder in het nauw Very Happy

Quote:

President Trump heeft zijn Oekraïense ambtgenoot Zelenski wel degelijk onder druk gezet. Dat verklaarde topdiplomaat William Taylor dinsdag tijdens een verhoor door een commissie van het Amerikaanse Huis van Afgevaardigden.
Taylor, die sinds mei van dit jaar interim-ambassadeur is in Kiev, zei dat Trump afgelopen zomer Zelenski heeft laten weten dat de toegezegde militaire steun zou worden bevroren als Kiev geen onderzoek ging doen naar zijn mogelijke rivaal bij de komende verkiezingen, de Democraat Biden. Het betrof een bedrag van bijna 400 miljoen dollar.

Met zijn verklaring bevestigde Taylor de klacht van twee klokkenluiders die eind vorige maand aan de bel trokken. Zij stelden dat de president zijn macht heeft misbruikt voor eigen electoraal gewin.

Voor het Huis van Afgevaardigden, waar de Democraten de meerderheid hebben, was dit aanleiding een afzettingsprocedure (impeachment) te starten. Cruciale vraag is of de president inderdaad zijn boekje te buiten is gegaan door Zelenski te binden aan de regel: voor wat, hoort wat. Het bewijs dat daar inderdaad sprake van is geweest, komt met de verklaring van Taylor een stap dichterbij.

Trump zegt niet onder de indruk te zijn van de verklaring. Hij komt hierdoor echter wel verder in het nauw. Taylor heeft stukken overlegd en namen genoemd die de commissie aanknopingspunten bieden om verder te graven.

William Taylor is een ervaren diplomaat die sinds begin jaren tachtig in dienst is. Hij werkte voor zowel Democratische als Republikeinse presidenten. George W. Bush benoemde hem in 2006 tot ambassadeur in Kiev waar hij tot 2009 zat.

In zijn verklaring zei de senior-diplomaat het lastig te vinden dat Trump in de contacten met Kiev naast de officiële diplomatieke kanalen ook informele omwegen gebruikt, waarbij hij en zijn collega’s niet zijn betrokken. „Achter je rug kunnen gemaakte afspraken terzijde worden geschoven. Dat is onwerkbaar. Zoiets is ook uniek in de Amerikaanse diplomatieke geschiedenis.”

In Washington gaat inmiddels het gerucht dat Trump van plan is zijn stafchef Mick Mulvaney te vervangen. De president is ontevreden over de manier waarop de stafchef de ”impeachment” aanpakt. Tijdens een persconferentie vorige week zei deze terloops dat de Amerikaanse president wel degelijk onderzoek naar zijn politieke tegenstanders tot voorwaarde heeft gemaakt voor steun aan Oekraïne. Later trok hij dit in.

Adviseurs van Trump hebben er bij hem op aangedrongen weer een strateeg te noemen. Sinds het vertrek, vorig jaar, van Steve Bannon is deze post vacant. Medewerkers van het Witte Huis vinden dat deze strateeg dan het impeachmentdossier onder zijn hoede moet nemen. Zij hopen dat daardoor meer consistentie in de aanpak komt. De voormalige presidentskandidaat Ted Cruz is volgens internetkrant The Hill een van de meest genoemde namen voor deze vacature.

Inmiddels neemt bij de Amerikaanse bevolking de steun voor afzetting toe. Sinds het begin van oktober is deze gegroeid van 43,3 procent naar 50,8 procent, zo blijkt uit een gemiddelde van verschillende peilingen die zijn samengebracht door de website RealCle
arPolitics.

BerichtGeplaatst: Wo Okt 23, 2019 22:16 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Biden's zoon zit natuurlijk vuistdiep in Oekraïense corruptie. Je leidt in Oekraïne geen miljoenbedrijf in schaliegas zonder met corruptie te maken te hebben.

BerichtGeplaatst: Wo Okt 23, 2019 22:20 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Royy schreef:
Ok. Ga jij op zoek naar een bericht waarin RT Poetin bekritiseert, ga ik op zoek naar een bericht waar FOX de Smile Direct Club bekritiseert.... Zucht.

Je mist nog steeds het punt... zucht.

Quote:
Maakt ze dat een stuk onafhankelijker dan een staatszender als RT? Ja.

Oneens. Commerciële belangen en politieke belangen zijn de rechter en linkerhand van elkaar, en van veel ellende. 'There's no such thing as a free lunch'... sponsoring is ook nooit voor niets, ook daar staat belang tegenover. Kijk nog maar eens goed naar de lijst van sponsors en je zult direct tal van politieke belangen herkennen die die bedrijven hebben.

BerichtGeplaatst: Wo Okt 23, 2019 22:21 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Royy schreef:
T Amerikaanse platteland kan behoorlijk ruw zijn, Jip. Eigenlijk niet heel veel anders dan een uitvergroting van ons Staphorst, wat dan ook nog eens compleet geisoleerd ligt (en dus zn eigen gang kan gaan).

Als je even verder kijkt is dat ook niet geheel onbegrijpelijk: op het echte Amerikaanse platteland ben je op jezelf en de mensen op elkaar aangewezen. Dan komt vaak de werkelijke mens boven (versus het dunne laagje beschaving wat er is in meer stedelijke omgevingen). Dat kan enorm hartelijk zijn (complete vreemden helpen elkaar), maar ook heel ruw (alles wat vreemd is en niet als "eigen" wordt herkend, wordt in eerste instantie als bedreiging beschouwd).

T blijft een fantastisch land. Met fantastische mensen die veel opener zijn dan de gemiddelde Europeaan.

Grappige is dat wat je hierboven stelt één op één over te nemen is voor het Russische platteland. Daar ben je dan ineens een stuk negatiever over, maar feitelijk zijn er bijzonder weinig verschillen tussen de VS en Rusland. De maatschappijen lijken sterk op elkaar.

BerichtGeplaatst: Wo Okt 23, 2019 22:34 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

10 miljoenste schreef:
Een onafhankelijke bron die NPO nieuws Nepper de oren wast ?

https://www.npostart.nl/nieuwsuur/18-10-2019/VPWON_1303286
Start 3.50 - 9.30 - plaspauze. doorspoelen !

Wat tenenkrommend slecht is die journalist van Nieuwsuur zeg. Herhaalt keer op keer dezelfde vraag, laat de ambassadeur niet uitspreken, heeft sterk vooringenomen vraagstellingen... verschrikkelijk. En ik betaal mee aan zijn salaris Sad

BerichtGeplaatst: Do Okt 24, 2019 6:04 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

estudiant schreef:
Met zijn verklaring bevestigde Taylor de klacht van twee klokkenluiders die eind vorige maand aan de bel trokken. Zij stelden dat de president zijn macht heeft misbruikt voor eigen electoraal gewin.

"Electoraal gewin?"; die Biden heeft zich alleen nog maar kandidaat gesteld en is dus nog lang niet de komende Democraten-kandidaat. Best mogelijk dat ie dat ook niet zal worden, want met zo'n machtsmisbruik-als-vice-president-blok aan het been zal dat niet gaan meevallen.

En wat het onder druk zetten van Oekraine betreft is 't niet meer of minder dan de taak van de president om te doen wat mogelijk is om het onder druk van de vorige vice-president in diens eigen belang stopgezette strafrechtelijke onderzoek naar diens zoon weer op gang te krijgen.
Best mogelijk dat de vorige regering aan Oekraine 400 miljoen aan militaire steun heeft toegekend in ruil voor het stopzetten van dat onderzoek.
Dan is 't niet meer dan logisch en voor de hand liggend wanneer de huidige president die militaire steun stopzet tenzij dat onderzoek wordt heropend.

Dat is 100% in het belang van de VS en dat 't de kansen van 'n kandidaat voor de Democraten-nominatie eventueel nog 'n stuk kleiner kan maken is puur toeval.
Zelfs al zou dat juist de reden zijn geweest om het zo te spelen, dan nog zou het optreden van de President gerechtvaardigd worden door het zodoende behartigde landsbelang van duidelijkheid aangaande de vraag in hoeverre de vorige vice-president z'n positie heeft misbruikt in z'n eigen en z'n zoon's belang.

De Democraten zouden er beter aan doen om hun energie te steken in 'n eigen onderzoek hiernaar.

-
BerichtGeplaatst: Do Okt 24, 2019 11:27 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Ik probeerde al een paar keer het verband tussen Biden, zijn zoon en hun kennissen, op de sociale media aan het licht te brengen. Dat lijkt onmogelijk Zelfs een filmpje waarop Biden tussen een aantal hoge ambtenaren staat te zwetsen over het ontslag van de aanklager Viktor Sjokin richting onderzoek, wordt overal geweigerd.
Wie had het over de onpartijdige media.
Dan maar een stukje verslag over Hunter en pa Biden via het Reformatorisch dagblad.
Het verzoek van Trump aan Kiev vertoont parallellen met de aanpak van Biden in 2015. Toen zette de Amerikaanse vicepresident de Oekraïense regering onder druk om ’s lands hoogste aanklager, procureur-generaal Viktor Sjokin, te ontslaan. Tijdens een bezoek aan Kiev dreigde Biden Amerikaanse steun aan Oekraïne van 1 miljard dollar stop te zetten als voornoemde Viktor Sjokin niet meteen werd ontslagen. En zo geschiedde.

BerichtGeplaatst: Do Okt 24, 2019 12:04 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Poendert schreef:
Dan maar een stukje verslag over Hunter en pa Biden via het Reformatorisch dagblad.
Het verzoek van Trump aan Kiev vertoont parallellen met de aanpak van Biden in 2015. Toen zette de Amerikaanse vicepresident de Oekraïense regering onder druk om ’s lands hoogste aanklager, procureur-generaal Viktor Sjokin, te ontslaan. Tijdens een bezoek aan Kiev dreigde Biden Amerikaanse steun aan Oekraïne van 1 miljard dollar stop te zetten als voornoemde Viktor Sjokin niet meteen werd ontslagen. En zo geschiedde.

Dit las ik ook in andere media en als dit klopt, is wat Trump nu doet niet onredelijk. Als de VS eerst onder druk van geld en goederen een buitenlands juridisch proces heeft beïnvloed, is het niet onredelijk om dat ongedaan te maken... desnoods onder druk van geld en goederen.

In Oekraïne krijg je immers niets gedaan zonder geld en goederen. Corruptie viert er hoogtij. Je zou er maar een associatieverdrag mee hebben... oh wacht Sad

BerichtGeplaatst: Zo Okt 27, 2019 10:07 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Trump kondigt morgen opzienbarend nieuws aan;

Something very big has just happened!

O o o wat zou het kunnen zijn? The suspense is killing me. Rolling Eyes

De media lijken er vanuit te gaan dat het de aankondiging betreft van Al Bagdadi die gedood (of gevangen genomen, whatever) is. Nou, ik mag toch hopen dat het dat niet is, want dat is nauwelijks opzienbarend te noemen mijns inziens. Nobody cares anymore.

Het IS Kalifaat was van meet af aan een Amerikaans zionistisch project, maar dat wisten we al.

ISIS = Israëli Secret Intelligence Service (feit). Zoo, is dat ook weer duidelijk.

Welterusten, kinders.

BerichtGeplaatst: Zo Okt 27, 2019 10:23 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Trump morgen; 'ik ben in mijn eentje verantwoordelijk voor het doden van Al Bagdadi en ik alleen heb de wereld veiliger gemaakt'. Wedje maken?

Bin Laden? O ja, die hebben ze zogenaamd 'in de zee' gegooid. Mooie PR stunt was dat, de hele wereld zat aan de buis gekluisterd. Nu is het dus blijkbaar de beurt aan Trump. Het zou mij verbazen als het wat anders is dan dit.

BerichtGeplaatst: Zo Okt 27, 2019 11:09 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Bin Laden hadden ze zonder problemen levend gevangen kunnen nemen... en dan had hij de Amerikanen vast nog van nuttige informatie kunnen voorzien. Zou dus dom zijn om hem te doden en in zee te gooien. Kans is aanwezig dat hij ergens in een CIA gevangenis zit.

Weerwoord forum index » Buitenland