Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Buitenland » Wat brengt ons Donald Trump Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 240, 241, 242, 243, 244, 245  Volgende
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
BerichtGeplaatst: Zo Aug 25, 2019 21:41 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Jip schreef:

En in het geval van Amerika?
Voorspelbare vraag, maar goed. Vergeef me maar. Ik heb last van de hitte.

Crying or Very sad

Uit een redelijk representatieve afspiegeling. Betekent nog steeds niet dat de Amerikaanse overheid gelijk is aan de Amerikanen...

BerichtGeplaatst: Ma Aug 26, 2019 8:49 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Amerika heeft geen elections maar selections, waarbij de media en het establishment eerst bepalen wie er wel en niet in aanmerking komt en de kiezer uiteindelijk mag bepalen welke variant van hetzelfde product men wil hebben als president. Beste kiezer, had u graag Pepsi Cola of Coca Cola? Dit betreft niet alleen de keuze tussen republikein of democraat, maar ook de keuze tussen democraten en republikeinen onderling. Dit is geen democratie maar een oligarchie.

Iedereen die de status quo aanvecht wordt buitenspel gezet of monddood gemaakt, of ze nou Ron Paul heten of Bernie Sanders maakt niet uit.

Ter illustratie van bovenstaande;

https://www.youtube.com/watch?v=E01nOVw4hpg

Lees de commentaren zou ik zeggen. Het is absoluut een aanfluiting als uitgerekend zij wordt uitgesloten van deelname.

En alleen maar omdat ze de lieveling van de media, de Hillary van deze verkiezingen, Kamala Harris, heeft AFGEMAAKT tijdens het vorige debat.

Laatst aangepast door carlos op Ma Aug 26, 2019 8:59, in totaal 1 keer bewerkt

BerichtGeplaatst: Ma Aug 26, 2019 8:54 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Terug naar Trump: fake news of wellicht waarheid, wie zal 't zeggen.

'Trump stelt voor orkanen te bestrijden met kernbommen'

Quote:
De Amerikaanse president Donald Trump heeft meerdere keren voorgesteld kernbommen in te zetten tegen de orkanen die de VS met regelmaat treffen, meldt de nieuwssite Axios maandag op basis van bronnen.

https://www.nu.nl/klimaat/5983221/trump-stelt-voor-orkanen-te-bestrijden-met-kernbommen.html

'I hereby order the US Airforce to throw a nuke into that hurricane.' Ik hoor 't hem al zeggen.

Laughing Laughing

BerichtGeplaatst: Ma Aug 26, 2019 12:14 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Trump heeft inmiddels op twitter ontkent dat hij orkanen wil bestoken met atoombommen. Pffffiieeww. Nou, mooi toch? Ok, genoeg daarover dan.

Kiekje vanaf de G7 top;

Trump probeert er nu alles aan te doen om de aandelenmarkt omhoog te PRATEN na zijn flater van vorige week en het schijnt nog te lukken ook. Dat betekent dus poeslief zijn voor China en roepen dat er schot in de zaak zit, zelfs als dat uit zijn dikke duim komt.

https://www.zerohedge.com/news/2019-08-26/trump-says-china-wants-restart-trade-talks-china-denies-has-no-idea-what-trump

Vertaling: Trump zegt dat China heeft gebeld om de onderhandelingen te hervatten, maar China zegt van niets te weten

Volgend jaar de G7 top in Amerika, en Trump wil het naar het schijnt in één van zijn privé resorts gaan houden. Kan niet wachten.. Laughing

BerichtGeplaatst: Ma Aug 26, 2019 14:33 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Die Macron heeft er duidelijk schik in wanneer hij voor eventjes de wereldleider mag uithangen. Very Happy

Ik vond het trouwens wel een goede zet van hem om de Iraanse minister uit te nodigen en dit vooraf aan niemand te laten weten, als surprise voor Trump, en dat vond Trump helemaal niet leuk. "No comment" op een vraag van een journalist hierover, aldus de man die werkelijk nooit zijn waffel kan houden.

Eigenlijk zou Trump er verstandig aan doen om voorlopig eventjes op elke vraag "no comment" te antwoorden, tot dat zijn medicatie of wat het ook is dat hij nodig heeft om zijn impulsen te beheersen weer goed is afgesteld.

BerichtGeplaatst: Ma Aug 26, 2019 15:01 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Hier het akkefietje van vandaag, en de reactie van de aandelenmarkt;

To call or not to call, that's the question

Kijk en oordeel zelf:

https://twitter.com/revrrlewis/status/1165952848485658625

Reporter: "Did you mean to say that there was also a call last night [with China] or was there not actually a call?"

Steve Mnuchin: "There were discussions that went back and forth, and let's just leave it at that."

Trump [interrupting]: "Last night. And before last night."

China ontkent dat er gesprekken zijn geweest over de handelsoorlog dit weekend met de VS. Wat ook wel logisch is, want China is helemaal niet op deze top aanwezig. Ik geloof China, Trump loopt weer uit zijn nek te lullen. Die Steve Mnuchin of hoe die engerd ook mag heten moet het weer voor hem recht breien en doet dat niet voldoende naar de zin van Trump, dus onderbreekt Trump hem om zelf het antwoord te geven.

Verder;

Verslaggever: "Wilt u nog steeds dat Amerikaanse bedrijven China verlaten?"
Trump: "Dat hangt er vanaf hoe de gesprekken verlopen."

En dit drie dagen na "Bij deze geef ik Amerikaanse bedrijven de opdracht om China te verlaten."

Nog een paar uitspraken van Trump van vandaag:

"Wij hebben op dit moment de schoonste lucht en het zuiverste water van de hele planeet."

Trump over Afghanistan:

"Ik ben er niet op uit om 10 miljoen mensen te doden, ok?"

Kennelijk is genocide de eerste associatie die bij hem opkomt zodra er een vraag wordt gesteld over Afghanistan, want niemand vraagt hem hierna. Van alle gedachtekronkels van Trump vindt ik dit laatste misschien wel de meest enge van allemaal. Het is namelijk niet voor het eerst dat hij dit zegt, en ook niet de tweede of derde keer.

Zijn gezicht straalt vertwijfeling uit, het was geen goede G7 top voor hem. Hij is door de rest met de nek aangekeken.

BerichtGeplaatst: Ma Aug 26, 2019 17:23 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

carlos schreef:
Amerika heeft geen elections maar selections, waarbij de media en het establishment eerst bepalen wie er wel en niet in aanmerking komt en de kiezer uiteindelijk mag bepalen welke variant van hetzelfde product men wil hebben als president. Beste kiezer, had u graag Pepsi Cola of Coca Cola? Dit betreft niet alleen de keuze tussen republikein of democraat, maar ook de keuze tussen democraten en republikeinen onderling. Dit is geen democratie maar een oligarchie.

Iedereen die de status quo aanvecht wordt buitenspel gezet of monddood gemaakt, of ze nou Ron Paul heten of Bernie Sanders maakt niet uit.

Het levende bewijs van het tegendeel van je stelling zit op dit moment in het Witte Huis...

BerichtGeplaatst: Ma Aug 26, 2019 17:28 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

carlos schreef:

Eigenlijk zou Trump er verstandig aan doen om voorlopig eventjes op elke vraag "no comment" te antwoorden, tot dat zijn medicatie of wat het ook is dat hij nodig heeft om zijn impulsen te beheersen weer goed is afgesteld.

Ik heb altijd al gezegd dat de man mentally ill is. Hij probeert politiek te bedrijven op de manier waarop ie zaken deed, met veel blabla en bluf. Dat gaat m verrassend goed af met dictaturen, met de genuanceerde Europese democratieen werkt dat niet.

BerichtGeplaatst: Ma Aug 26, 2019 17:56 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Royy schreef:
Ik heb altijd al gezegd dat de man mentally ill is.

Klopt, heb je inderdaad vanaf het begin gezegd. Wink

Het wordt wel duidelijk erger, zelfs problematisch als je het mij vraagt.

De slot persconferentie die hij zojuist gaf was ook weer een gekkenhuis, tering zeg. Misschien dat ik er nog wat over post maar ik denk dat het beeld zo langzaamaan wel duidelijk is voor iedereen. Het zal mij benieuwen hoe dit gaat aflopen Royy, de volgende verkiezingen komen er al weer vrij snel aan, maar Trump lijkt me niet het type die gemakkelijk afstand zal doen van de macht mocht hij die verliezen.

BerichtGeplaatst: Ma Aug 26, 2019 18:06 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Dit ook weer hé..

Trump over zijn "Chosen One" opmerking:

Maar hoe ging het nou echt?

https://www.youtube.com/watch?v=js4wcaPqSow

Het waren serieuze antwoorden op serieuze vragen, en niemand was aan het lachen toen hij dat zei. Ook weer een leugen dus. Very Happy

BerichtGeplaatst: Ma Aug 26, 2019 18:11 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

carlos schreef:

De slot persconferentie die hij zojuist gaf was ook weer een gekkenhuis, tering zeg. Misschien dat ik er nog wat over post maar ik denk dat het beeld zo langzaamaan wel duidelijk is voor iedereen. Het zal mij benieuwen hoe dit gaat aflopen Royy, de volgende verkiezingen komen er al weer vrij snel aan, maar Trump lijkt me niet het type die gemakkelijk afstand zal doen van de macht mocht hij die verliezen.

Impeachment!!

Alleen zijn rabiate aanhangers zijn zo geindoctrineerd dat ze denken dat alles fake news is... en zo niet erger...

BerichtGeplaatst: Ma Aug 26, 2019 18:21 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Dat heb jij ook vanaf het begin gezegd maar dat gaat niet gebeuren Royy.

We zullen echt de rit moeten uitzetten met Trump en hopen dat het alleen bij crazy talk blijft en dat er geen crazy actions zullen volgen. Tot nu toe valt het op zich nog allemaal wel mee, en ik vind het toch ook wel fantastische entertainment. Very Happy

Een beetje ongemakkelijk vind ik het wel wanneer een president van het machtigste land ter wereld (arguably) vier of vijf keer vanuit zichzelf begint over tien miljoen mensen vermoorden.

Eigenlijk te zot voor woorden.

Mja, Amerikanen hé..

Royy schreef:
Alleen zijn rabiate aanhangers zijn zo geindoctrineerd dat ze denken dat alles fake news is... en zo niet erger...

Niet alles is fake news maar wel heel veel. De media spelen weldegelijk een zeer kwalijke rol in wat zich momenteel allemaal afspeelt in ons 'gidsland' en gaan zeker niet vrijuit. Probleem is ook dat er geen fatsoenlijke opvolger is voor Trump want de democraten zijn ook knettergek. Dus hou er maar serieus rekening mee dat hij herkozen zal worden Royy.

In dat geval...may God help us all.

BerichtGeplaatst: Ma Aug 26, 2019 21:58 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Vandaag was er tijdens de G7 top een vergadering over klimaat. We weten nog dat Trump daar vorig jaar te laat kwam aankakken, omdat hij er helemaal geen zin in had. Dit jaar ging dat anders; hij kwam namelijk helemaal niet opdagen en stuurde wat hulpjes om de honneurs waar te nemen voor hem. De entourage van Trump moest het vervolgens uitleggen, nou, Trump had een heel belangrijk gesprek met Merkel en Modi, aldus de PR afdeling, en daarom liet meneer verstek gaan.

Maar wat bleek? Merkel en Modi waren gewoon wél op die klimaatmeeting aanwezig, dus weer een leugen.

Maar gelukkig heeft Trump weldegelijk een groen hart, zo liet hij nadien weten tijdens zijn persconferentie.

Bla bla bla bla bla. Very Happy

Wat ziet ie er trouwens slecht uit vandaag, onzeker, trillend stemmetje. Ben ik niet gewend van hem.

Dat oeverloze gezwam over helemaal niks, dat wel.

"Amerika heeft ontzaglijke hoeveelheden welvaart onder haar voeten liggen, en ik heb er voor gezorgd dat die welvaart tot leven komt," aldus het zelfverklaarde stabiele genie.

Ik zweer je, ik ga al die uitspraken en tweets es letterlijk vertalen en in boekvorm uitgeven, wordt gegarandeerd een bestseller.

BerichtGeplaatst: Di Aug 27, 2019 1:54 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

Nee dan China; daar zijn helemaal geen particuliere media die de president kunnen betichten van wat ze maar willen.

Ook zijn er helemaal geen presidentsverkiezingen meer; die zijn recentelijk ageschaft om de weg vrij te maken voor de almacht van een dictator voor het leven.

En wat het milieu betreft tekent dat land wel braaf internationale akkoorden als dat van Parijs, maar ondertussen vertikt het 't wel om z'n kolencentrales te sluiten omdat 't dan z'n producten niet meer tegen afbraakprijzen op de wereldmarkt zou kunnen plempen.

Dan is 't nog eerlijker c.q. van gezond verstand getuigend om helemaal niet bij dat soort besprekingen aanwezig te willen te zijn, akkoorden op te zeggen en ondertussen redelijk ver gaande binnelandse milieumaatregelen te handhaven.

En verder gaan we er maar weer van uit dat de duivel niet blij is wanneer iemand 'n eind wil maken aan eerstgenoemdes al het goede vernietigende opzet en daar dan ook via z'n spreekbuizen op allerlei internetpublicaties blijk van geeft door teksten van een dermate laag bij de gronds allooi dat ze alleen van hem of z'n secondanten afkomstig kunnen zijn.
-
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Di Aug 27, 2019 7:26 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Natubico schreef:
Ook zijn er helemaal geen presidentsverkiezingen meer; die zijn recentelijk ageschaft om de weg vrij te maken voor de almacht van een dictator voor het leven.

Er zijn nooit presidentsverkiezingen geweest Natubico. Er is een partij congres dat eens in de zoveel jaar een nieuwe voorzitter benoemt, of de zittende voorzitter een nieuwe termijn. Dat congres bestaat uit louter leden van de communistische volkspartij, de enige partij in China.

Maar ik heb geen idee waarom dit allemaal een excuus zou zijn voor Trump om als een dronkenman over het wereldtoneel te wandelen, zoals hij gisteren deed. Ja die Xi Jinping dat is ook wel een alfa-mannetje, hoewel ik er niet zoveel vanaf weet, behalve dan dat ie een poosje in Iowa heeft gezeten als student en waarschijnlijk beter Engels spreekt dan Trump.

Hoe het met die kolencentrales zit zal ik es proberen uit te vogelen, ik denk dat ze namelijk wel in vrij grote getale gesloten worden en vervangen voor nieuwere en schonere fabrieken of installaties. Het is namelijk zo dat China in tegenstelling tot Amerika wel vooruit gaat in de vaart der volkeren, en zelfs in een tempo dat volgens velen te snel gaat om goed te kunnen managen.

BerichtGeplaatst: Di Aug 27, 2019 12:48 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

carlos schreef:
Er zijn nooit presidentsverkiezingen geweest Natubico. Er is een partij congres dat eens in de zoveel jaar een nieuwe voorzitter benoemt, of de zittende voorzitter een nieuwe termijn. Dat congres bestaat uit louter leden van de communistische volkspartij, de enige partij in China.

President is hetzelfde als Voorzitter.
En die voorzitter van de Chinese volkspartij werd gekozen op het congres van die partij.
Hij kon toen dus nog weggestemd worden en moest in elk geval na 'n termijn of twee plaatsmaken voor 'n verse kracht.
Nu niet meer dus. Zelfs de controle door leden van de partij is afgeschaft.
-
BerichtGeplaatst: Di Aug 27, 2019 14:16 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Is niet waar, want het is nog helemaal niet gezegd dat Xi president voor het leven blijft; enkel de wettelijke verplichting om na twee termijnen plaats te maken voor een andere voorzitter is afgeschaft. Indien het met China minder zou gaan en Xi daarvoor verantwoordelijk wordt gehouden door zijn partijgenoten is er dus weldegelijk een kans dat er een andere president komt.

Er zijn trouwens ook democratische landen waar premiers of presidenten zichzelf tot aan hun dood kunnen blijven opvolgen zolang het electoraat daarmee in stemt. Doet niemand dramatisch over.

Of het een goede zaak is zal ik maar even in het midden laten.

https://www.bbc.com/news/world-asia-china-43361276

Dus neen, Xi Jinping is NIET benoemd tot president voor het leven. Maar ach, het bekt zo lekker, nietwaar?

BerichtGeplaatst: Di Aug 27, 2019 16:17 Plaats reactie Reageer met quote
estudiant

Natubico schreef:
Nee dan China; daar zijn helemaal geen particuliere media die de president kunnen betichten van wat ze maar willen.

En wat het milieu betreft tekent dat land wel braaf internationale akkoorden als dat van Parijs, maar ondertussen vertikt het 't wel om z'n kolencentrales te sluiten omdat 't dan z'n producten niet meer tegen afbraakprijzen op de wereldmarkt zou kunnen plempen.

-

Ik kan niet wachten op wisseling van de macht. Eindelijk “plastic” VS terug op het eiland waar het hoort. Het wordt dan een soort Zuid-Afrika, langzaam maar zeker stervend qua welvaart en beschaving en alleen leuk voor een vakantie. Cool

Over de milieu vervuiling van China: is nog altijd de helft van de VS per inwoner, maar dat ontgaat jou per definitie.
Moeilijk hè, zo’n VS- verslaving...

BerichtGeplaatst: Di Aug 27, 2019 16:21 Plaats reactie Reageer met quote
estudiant

Natubico schreef:
carlos schreef:

En die voorzitter van de Chinese volkspartij werd gekozen op het congres van die partij.
Hij kon toen dus nog weggestemd worden en moest in elk geval na 'n termijn of twee plaatsmaken voor 'n verse kracht.
-

Dat is nog altijd beter dan een seniele grootbek lijdend aan het effect van dunning-kruger.

BerichtGeplaatst: Di Aug 27, 2019 20:01 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

Welja, dan maar weer ordinair erop los gaan schelden door met visitekaartjes te gaan strooien.

Heel hinderlijk voor andere deelnemers die zich wel aan de voorschriften houden en dat ook willen blijven doen.

-
BerichtGeplaatst: Di Aug 27, 2019 20:04 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Ga jij maar lekker in een hoekje huilen dat jouw grote lijder wordt aangevallen nadat ie zich een week lang onsterfelijk belachelijk maakte. Laughing Laughing Laughing

BerichtGeplaatst: Di Aug 27, 2019 20:26 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

Aldus iemand die evident aan de kant van de vijand staat.
-
BerichtGeplaatst: Di Aug 27, 2019 20:58 Plaats reactie Reageer met quote
Real

Natubico schreef:
carlos schreef:

-

Kennelijk is het Chinese volk tevreden met de stand van zaken, anders was er allang een opstand uitgebroken.

BerichtGeplaatst: Di Aug 27, 2019 21:11 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Natubico schreef:
Aldus iemand die evident aan de kant van de vijand staat.

In jouw nogal verknipte wereldbeeld wellicht wel ja, dat zal ik dan maar als een compliment beschouwen.

BerichtGeplaatst: Di Aug 27, 2019 21:39 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

Aldus iemand die de voorkeur geeft aan 'n dictatuur die de mensenrechten van de eigen bevolking met voeten treedt en haar doet leven in een schier onleefbaar milieu.

Zo iemand is per definitie 'n vijand van het democratische, vrije westen, zeker wanneer hij doende blijft om actief propaganda te voeren voor zo'n gevaar.

(Maar wellicht heeft ie dat zelf nog geen eens in de smiezen; noemt zich anderzijds wel naar een van de meest beruchte terroristen die er ooit geweest zijn. Kan toeval zijn, maar je weet maar nooit of er meer achter steekt).
-
Wat brengt ons Donald Trump
  Weerwoord forum index » Buitenland