Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Buitenland » Wat brengt ons Donald Trump Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 239, 240, 241, 242, 243  Volgende
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
BerichtGeplaatst: Za Aug 24, 2019 7:04 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Royy schreef:
En t mooie is dat dat op het dagelijks leven van de gemiddelde Amerikaan geen enkele invloed heeft.

Binnenland.

Quote:
Mwahhh Cliff... Oekraine, Baltische staten, Georgie, UK (die spionnen)...

Kruimeltjes met minstens zo'n grote rol voor het Westen.

Baltische Staten bv, daar wordt Rusland voornamelijk non-stop geprovoceerd en is de reactie nihil.

Zelfs de VN geeft aan dat wat er op de Baltische Staten met etnische Russen gebeurt uiterst discutabel is, zo niet rechtstreeks in strijd met de mensenrechten.

Quote:
Dus als Rutte iets vindt, is dat representatief voor wat de Nederlanders vinden?

Lees nou even wat ik schrijf joh.... gewoon de vraag herhalen alsof je het niet begrijpt.... je kunt beter.

Wat Rutte in het buitenland roept, het beleid wat hij uitdraagt, ja... dat wordt in het buitenland gezien als representatief voor Nederland.

Zelfde geldt voor Trump en de VS.

Zo moeilijk is het niet hoor.

BerichtGeplaatst: Za Aug 24, 2019 8:25 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

Cliff schreef:
Lampje schreef:
Ik vind wel dat hij zijn tijd nu gehad heeft: te lang aan de macht is niet goed. En dat is dan ook precies wat ik op hem heb aan te merken, want ik heb de indruk dat hij weinig openstaat voor verdere vernieuwing en daarom ook oppositie maar moeilijk kan dulden.

Nee hoor, niet echt. Ik vind dat vooral de Russen daar zelf over moeten beslissen.

Dat vind ik ook. Maar daarom mag ik er nog wel een mening over hebben. Ik denk dat het overgrote deel van de Russen achter Putin staat, mede omdat ze precies weten wat ze aan hem hebben en bij een ander moet je dat maar afwachten. Men houdt van zekerheid, niet van gedoe. Om die reden zit menigeen lang in het zadel en hebben ook veel dictators steun onder het volk. Loekasjenko uit Wit-Rusland is daar bijvoorbeeld een mooi voorbeeld van.

BerichtGeplaatst: Za Aug 24, 2019 10:10 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Natubico schreef:
Carlos zou kennelijk veel liever zien dat China dat eiland koopt.

Dat zou inderdaad niet zo best zijn voor Europa.

Het is nu wel genoegzaam duidelijk dat jij jouw fantasie graag de vrije loop laat. Zou zomaar kunnen zijn dat zulks een bijeffect is van sommige paddenstoelen die je in het bos vindt tussen jouw zaden en vruchten.

Natubico schreef:
Tot op zekere hoogte wel.

In dat geval moet hij maar snel zijn lesgeld terugvorderen, want afgaande op zijn vele spelfouten is hij niet verder gekomen dan het basisonderwijs (en zelfs toen maakte ik al minder spelfouten dan hij nu).

Natubico schreef:
Die verbieden immers iets te doen dat in strijd is met de wet.

Discriminatie op basis van ras of religie en aanzetten tot haat tegen vreemdelingen is ook verboden volgens de wet. Desondanks wordt jouw hier alle ruimte daartoe geboden.

Just saying..

BerichtGeplaatst: Za Aug 24, 2019 10:35 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Waar komt trouwens het absurde idee vandaan dat Groenland te koop staat? O ja, da's waar ook; van Trump.

Ik ben erg benieuwd naar de G7 top, zullen we een wedje leggen dat Trump daar met iedereen herrie gaat schoppen en vervolgens gaat klagen op twitter dat hij onfatsoenlijk behandeld is?

De Dow Jones ging gisteren 2,5% onderuit na die twitter meltdown van hem over China.

De 'commander in chief' die via het tienerplatform twitter bevelen uitdeelt aan Amerikaanse bedrijven...het moet toch niet veel gekker worden. Laughing

BerichtGeplaatst: Za Aug 24, 2019 10:39 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Cliff schreef:

Wat Rutte in het buitenland roept, het beleid wat hij uitdraagt, ja... dat wordt in het buitenland gezien als representatief voor Nederland.

Prima, dus buitenlanders kunnen concluderen dat Cliff uit Nederland het eens is met Rutte. Prima.

BerichtGeplaatst: Za Aug 24, 2019 11:14 Plaats reactie Reageer met quote
estudiant

Natubico schreef:
carlos schreef:
Wat denken jullie, zou Trump ook academisch geschoold zijn?

Tot op zekere hoogte wel:

https://nl.wikipedia.org/wiki/Donald_Trump#Jeugd_en_opleiding

Bachelor-niveau dus. Min of meer te vergelijken met het vroegere Kandidaats.

Daarna komt dus eventueel nog het Masters (Doctoraal)

De term "academicus" wordt veelal gebruikt voor degenen die dit Masters hebben behaald.

-

Dementie is overigens een aandoening die zonder aanzien des persoons haar tol eist. Bij Trump overigens inmiddels evident aan het woekeren.

Laatst aangepast door estudiant op Za Aug 24, 2019 11:16, in totaal 1 keer bewerkt

BerichtGeplaatst: Za Aug 24, 2019 11:16 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Royy schreef:
Prima, dus buitenlanders kunnen concluderen dat Cliff uit Nederland het eens is met Rutte. Prima.

Jezus, is dit nieuws voor je? Heb je zo weinig gereisd Royy?

Natuurlijk worden Nederlanders in het buitenland aangesproken op wat er in Nederland gangbaar is. Zo vragen ze in Dubai mij naar Wilders, en vragen ze mijn in de VS over euthanasie, in Rusland naar het drugsbeleid, etc.

Wat Nederland doet, hoe Nederland in het nieuws komt, dat komt af en toe binnen in het buitenland. En voor jou dus groot nieuws: ze zijn daar net zo generaliserend als hier. Ze weten dat Nederland een democratie is en dus de meerderheid achter het beleid van Nederland staat.

Overigens moet je (wederom!) hier ook eens naar jezelf kijken. Hoe kijk jij naar Russen? Of Chinezen? Daar heb je wel degelijk een beeld van op basis van wat zij daar doen, wat voor beleid er in dat land heerst en welke leiders ze daar hebben.

Wat Trump dus doet heeft weerslag op hoe de rest van de wereld kijkt naar de VS. Als de VS een oorlog in Iran start, dan denkt men echt niet 'oh, maar er zijn ook veel Amerikanen die geen oorlog in Iran willen'. Als Trump die oorlogsretoriek omzet in daden, zal dat een weerslag hebben op hoe er over Amerikanen én de VS gedacht wordt.

Wat Rutte allemaal uitvreet heeft wel degelijk een weerslag hoe men in het buitenland naar mij kijkt. Sterker nog: als Rutte vanavond in een live uitzending Korans op de BBQ gaat flikkeren moet je eens even zien wat er met Nederlanders in Islamitische landen gaat gebeuren.

BerichtGeplaatst: Za Aug 24, 2019 15:14 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Amerika is behoorlijk over de zeik over de gebeurtenissen van gisteren. Hier de 'crazy week' (de zoveelste al) van Trump samengevat en in context geplaatst door CNN (ik zeg het er maar effe bij);

https://www.youtube.com/watch?v=I6-bvYNFdUA

- Denemarken schofferen ---> check
- de baas van de FED, notabene door hemzelf benoemd, een vijand van de natie noemen ---> check
- buiten zijn presidentieel mandaat om bedrijven het bevel geven niet langer zaken te doen met China --> check
- nieuwe tarieven heffen op producten uit China terwijl hij donders goed weet dat Amerikanen die doorberekend krijgen in de prijzen die ze betalen voor hun dagelijkse boodschappen --> check
- zichzelf Messiaanse eigenschappen toedichten ("I am The Chosen One") --> check

En na dit alles ook nog grappen en grollen over een democratische presidentskandidaat terwijl de markt net 2,5% heeft ingeleverd na een domme tweet van hem zelf.

Dit is de oogst van één week. En we hebben de G7 top nog te gaan.

Trouwens, over geen zaken meer doen met China, hoe zit het dan hier mee?

Alle prullaria voor Trump's herverkiezingscampagne, vlaggetjes, banners met slogans etc. noem maar op, zijn....jawel....MADE IN CHINA. Laughing Laughing

BerichtGeplaatst: Za Aug 24, 2019 17:57 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

carlos schreef:
Waar komt trouwens het absurde idee vandaan dat Groenland te koop staat? O ja, da's waar ook; van Trump.

Zorg er eerst 'ns voor fatsoenlijk gedocumenteerd te zijn alvorens hier aan de lopende band anti-Amerikaanse (en pro-Chinese) stemmingmakerij te ventileren.

Dit staat vandaag nog tussen het nieuws:

https://nos.nl/op3/artikel/2298749-wat-er-te-halen-valt-in-groenland.html

Er blijkt onder andere uit dat de VS al veel eerder 'ns geprobeerd hebben Groenland te kopen.
Ook blijkt eruit hoe belangrijk dat eiland in bepaalde opzichten kan zijn voor grootmachten als de VS en China.

Wie hier dus het hardst lacht om een hernieuwde poging dit eiland op 'n nette manier te kopen (en dus niet simpelweg militair in te pikken zoals bijvoorbeeld Rusland deed met de Krim), die lacht in feite het hardst om zichzelf.
Ook alle andere vuil dat hier recentelijk werd neergeplempt in verband met deze aangelegenheid kan derhalve beschouwd worden te bestaan uit visitekaartjes van degenen die ermee kwamen aanzetten.
-
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Za Aug 24, 2019 18:55 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Groenland staat niet te koop!!

Welk deel van die zin begrijp je niet? Niets wat jij aanvoert weerspreekt dat. Groenland is zo lang als dat ik leef al van Denemarken en er is geen reden om aan te nemen dat ze er vanaf willen. Ze doen er onder andere uitstekend klimatologisch onderzoek, iets wat jou toch zou moeten aanspreken.

Laat Trump er alsjeblieft met zijn vettige KFC vingertjes vanaf blijven.

BerichtGeplaatst: Za Aug 24, 2019 19:07 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

carlos schreef:
Het is nu wel genoegzaam duidelijk dat jij jouw fantasie graag de vrije loop laat. Zou zomaar kunnen zijn dat zulks een bijeffect is van sommige paddenstoelen die je in het bos vindt tussen jouw zaden en vruchten.

Vruchtariers eten geen paddestoelen Carlos; ook dat zijn immers levende wezens, net als planten en dieren.
(T.a.v. Beheer: Reageren op dit soort persoonlijke aanvallen m.b.t voedingspatronen is niet te vermijden).

carlos schreef:
Discriminatie op basis van ras of religie en aanzetten tot haat tegen vreemdelingen is ook verboden volgens de wet. Desondanks wordt jouw hier alle ruimte daartoe geboden.

Die ruimte wordt misschien wel geboden, maar hij wordt dezerzijds in elk geval niet benut.

Het vermelden van feiten die eventueel aanleiding kunnen geven tot haatgevoelens bij deze of gene is iets heel anders dan het aanzetten tot haat. Dat laatste gebeurt namelijk door expressis verbis haatdragende teksten te ventileren.

Ook is er 'n groot verschil tussen enerzijds het positief onderscheiden en vermelden van diverse mensenrassen en de territoria waar deze van nature (oftewel biologisch bezien) in thuis horen en anderzijds het maken van negatief onderscheid (discriminatie) op grond van ras of religie, nog afgezien van het feit dat dit laatste in bepaalde gevallen (veelal op grond van algemeen belang-redenen) wettelijk toegestaan is; (d.a. de stelling dat de Islam hier te lande juridisch verboden zou kunnen worden als zijnde 'n organisatie die op grond van haar gewelddadige karakter strijdig is met de wet).
-
BerichtGeplaatst: Za Aug 24, 2019 19:19 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

carlos schreef:
Welk deel van die zin begrijp je niet? .

Als Carlos 'n mooie woning bezit en er nog nooit aan gedacht heeft om die te verkopen, dan zou hij er waarschijnlijk niet boos over worden wanneer iemand 'n briefje in de bus duwt waarin ernaar geinformeerd wordt of hij die woning wellicht wil verkopen tegen 'n prijs waarvan hij gaat watertanden.
-
BerichtGeplaatst: Za Aug 24, 2019 19:35 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Ik dacht dat Trump $500 miljoen wilde bieden voor Groenland, maar of dat klopt weet ik niet.

Lijkt me niet bepaald een bedrag om van te gaan watertanden, als dat waar is. Laughing

BerichtGeplaatst: Za Aug 24, 2019 19:38 Plaats reactie Reageer met quote
estudiant

Natubico schreef:
carlos schreef:
Welk deel van die zin begrijp je niet? .

Als Carlos 'n mooie woning bezit en er nog nooit aan gedacht heeft om die te verkopen, dan zou hij er waarschijnlijk niet boos over worden wanneer iemand 'n briefje in de bus duwt waarin ernaar geinformeerd wordt of hij die woning wellicht wil verkopen tegen 'n prijs waarvan hij gaat watertanden.
-

Wat een onnozele vergelijking.
Zullen we Nederland ook te koop zetten? Stel China heeft het hoogste bod?

BerichtGeplaatst: Zo Aug 25, 2019 0:51 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

estudiant schreef:
Wat een onnozele vergelijking.
Zullen we Nederland ook te koop zetten? Stel China heeft het hoogste bod?

Wat 'n stupide reactie.
't Gaat hier niet over de verkoop van heel Denemarken.

Wat Nederland betreft is er al eerder sprake geweest van de verkoop der overzeese gebiedsdelen.
Wilders stelde toen nog voor om ze op Marktplaats te zetten. Smile
Het aanhouden van die eilanden kost alleen maar hopen geld en ze zijn enkel goed als vakantieverblijf of tweede woonland voor gefortuneerden. Daar mogen alle belastingplichtigen dan aan mee betalen.
Van de natuur uit bezien hebben beide gebieden helemaal niets met elkaar van doen.
Jammer dat Venezuela net zo armlastig is. Daar horen ze 't meest bij.
Maar toen het voorstel dezerzijds werd gelanceerd was er nog niets aan de hand in Venezuela.

-
BerichtGeplaatst: Zo Aug 25, 2019 8:29 Plaats reactie Reageer met quote
estudiant

Blijft onnozel. Groenland is geen weiland of landgoed dat je kunt kopen. Groenland is een autonoom gebied binnen het Koninkrijk Denemarken. Je zet geen land, stad, dorp of provincie te koop.
Maar je geliefde Trump zal ongetwijfeld nu aanleidingen gaan zoeken om Groenland te annexeren. Zal me niet verbazen wanneer hij ineens op basis van “onderzoek” meent aanspraak te kunnen maken op dat gebied.
Een Europees leger is gewoon nodig om je te verdedigden tegen dit soort agressors.

BerichtGeplaatst: Zo Aug 25, 2019 10:01 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

100 jaar geleden kocht de VS Alaska van Rusland. Nu wil de VS via Trump blijkbaar ook een bod doen op Groenland.
Wat is daar eigenlijk mis mee. Van mij mag Nederland ook een bod doen op Groenland. Het grootste eiland van de wereld waar een laag van 3000 meter gletsjerijs op ligt. Maar pas op volgens onze Groene broeders staan daar de niet aanwezige bossen in de brand.
Op Groenland wonen 58.000 mensen, die kunnen er naast de 235.000 immigranten die vorig jaar ons land binnenkwamen ook nog wel bij.

BerichtGeplaatst: Zo Aug 25, 2019 10:07 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Het belangrijkste voor Trump en zijn aanhang is natuurlijk dat de economie van de VS draait als een tierelier.
De werkloosheid zit op een histories laagtepunt.

BerichtGeplaatst: Zo Aug 25, 2019 10:09 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

Poendert schreef:
100 jaar geleden kocht de VS Alaska van Rusland. Nu wil de VS via Trump blijkbaar ook een bod doen op Groenland.
Wat is daar eigenlijk mis mee.

Daar is ook niks mis mee. Evenmin als dat er iets mis is met de opmerking van de eigenaar dat het niet te koop is.
Wat er wel mis is, is dat die mafkees daar dan beledigd over is.
Verder is er pas wat mis mee als Trump een linkse president geweest zou zijn. Dan had u natuurlijk uit een heel ander vaatje getapt. Maar hij is rechts, dus blijf vooral aanhollen achter die narcistisch klootzak.

BerichtGeplaatst: Zo Aug 25, 2019 10:15 Plaats reactie Reageer met quote
estudiant

Poendert schreef:
Wat is daar eigenlijk mis mee. Van mij mag Nederland ook een bod doen op Groenland. Het grootste eiland van de wereld waar een laag van 3000 meter gletsjerijs op ligt. Maar pas op volgens onze Groene broeders staan daar de niet aanwezige bossen in de brand.
Op Groenland wonen 58.000 mensen, die kunnen er naast de 235.000 immigranten die vorig jaar ons land binnenkwamen ook nog wel bij.

Grappig die hypocrisie hier. Laten we zeggen dat China een bod doet op de Veluwe, inclusief bewoners. Nederland zal dan de bewoners de keus geven, of ze worden Chinees staatsburger of ze vertrekken van de Veluwe.

Ik weet zeker dat weerwoord.nl wegens piekbelasting langere tijd niet te benaderen zou zijn.

Wat er 100 jaar geleden gebeurde paste allemaal in koloniaal denken. Dat is gewoon niet meer, hoewel sommigen hier dat kennelijk gemist hebben. Zij bevinden zich in hun belevingswereld nog midden in dit allang achterhaalde gedachtengoed.

Wat ga je doen Poendert? Vertrek je of wordt je Chinees staatsburger.

BerichtGeplaatst: Zo Aug 25, 2019 10:45 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Cliff schreef:

Natuurlijk worden Nederlanders in het buitenland aangesproken op wat er in Nederland gangbaar is. Zo vragen ze in Dubai mij naar Wilders, en vragen ze mijn in de VS over euthanasie, in Rusland naar het drugsbeleid, etc.

Oh er naar vragen, fine.

Er doodleuk vanuit gaan dat je er dus achterstaat is weggelegd voor het simpele deel der mensheid. Ik had jou daar niet toe gerekend...

Quote:
Overigens moet je (wederom!) hier ook eens naar jezelf kijken. Hoe kijk jij naar Russen? Of Chinezen? Daar heb je wel degelijk een beeld van op basis van wat zij daar doen, wat voor beleid er in dat land heerst en welke leiders ze daar hebben.

Als je goed oplet zie je dat ik het vrijwel altijd over de overheden heb, niet over de mensen.

BerichtGeplaatst: Zo Aug 25, 2019 11:07 Plaats reactie Reageer met quote
Jip

En waar bestaan overheden uit? Uit pannenlappen?

BerichtGeplaatst: Zo Aug 25, 2019 11:17 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Jip schreef:

In het geval van China: niet uit een representatieve afspiegeling van het Chinese volk...

BerichtGeplaatst: Zo Aug 25, 2019 11:23 Plaats reactie Reageer met quote
Jip

Royy schreef:
Jip schreef:

In het geval van China: niet uit een representatieve afspiegeling van het Chinese volk...

En in het geval van Amerika?
Voorspelbare vraag, maar goed. Vergeef me maar. Ik heb last van de hitte.

Crying or Very sad

BerichtGeplaatst: Zo Aug 25, 2019 16:58 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Royy schreef:
Er doodleuk vanuit gaan dat je er dus achterstaat is weggelegd voor het simpele deel der mensheid. Ik had jou daar niet toe gerekend...

Nee, nu verdraai je het weer. Ik heb nooit beweerd dat alle Amerikanen achter Trump staan.

Punt is dat Trump de VS van de rest van de wereld vervreemdt. Je moet wel stekeblind zijn om dat niet te zien. Kun je hard roepen dat niet alle Amerikanen achter Trump staan, maar daar schiet de rest van de wereld geen zier mee op.

Daarom zeg ik: vooral Trump herverkiezen en de VS nog verder in een isolement brengen. Trump is precies wat de VS nodig heeft, of dat andersom het geval is mag de Amerikaanse kiezer opnieuw gaan bepalen.

Weerwoord forum index » Buitenland