Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Buitenland » Wat brengt ons Donald Trump Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 238, 239, 240, 241, 242, 243  Volgende
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
BerichtGeplaatst: Vr Aug 23, 2019 11:01 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Royy schreef:
Trump is de VS niet en is nooit door een meerderheid van de Amerikanen verkozen.

Wat een onzin dit.

BerichtGeplaatst: Vr Aug 23, 2019 13:38 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Cliff schreef:
carlos schreef:
In België heeft nu een politicus voorgesteld om Walonië aan Trump te verkopen, voor één euro. Ook weer een rel.

Hahaha die is wel weer heel grappig Laughing

Zouden we nog wat voor Limburg kunnen vangen denk je Rolling Eyes

Stel deze vraag over de Antillen en je hebt gelijk een politieke rel in Nederland. Laughing

BerichtGeplaatst: Vr Aug 23, 2019 14:04 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

En dat is nou een landslide.

BerichtGeplaatst: Vr Aug 23, 2019 14:05 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Groetjes uit Groenland

BerichtGeplaatst: Vr Aug 23, 2019 16:12 Plaats reactie Reageer met quote
Jip

Allemaal goed en wel, Loetje, maar wat vindt jij nou van de laatste strapatsen van Trump?
Die lul spoort toch voor geen meter. Wil een eilandje kopen en is dan beledigd als de koop niet doorgaat. En dan ook nog kritiek hebben over de 'onbeschofte manier' waarop het oerstomme blondje wordt afgeserveerd.
Trump hoort in een dwangbuis thuis en niet in het Witte Huis.
Opsluiten die gek!

Want, net als jij, vind ik het van de gekke dat hier in Nederland gevaarlijke individuen gewoon weekendverlof krijgen met alle gevolgen van dien.
Maar die loslopende gek in Amerika juich jij toe! Waarom? Als Trump geen geld of macht zou hebben, en hier in Nederland in het wild rondloopt, zou je dan ook zo gecharmeerd zijn van deze debiel?

BerichtGeplaatst: Vr Aug 23, 2019 16:26 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Cliff schreef:

Wat een onzin dit.

Als Trump de VS is, is Rutte dan Nederland?

BerichtGeplaatst: Vr Aug 23, 2019 16:34 Plaats reactie Reageer met quote
Jip

Trump is 'the chosen one'.
Heeft ie zelf gezegd.
En de 'chosen one' wilde Amerika weer 'great' maken en banjert vervolgens als een lompe en straalbezopen olifant door de wereldpolitiek.
Blonds have more fun. Prima, zolang het niet ten koste gaat van de rest van onze planeet.
Nee, geef mij dan maar Putin, heb hem gisteren gezien in een documentaire en hij kwam over als een beschaafde, beheerste en fatsoenlijke man.

BerichtGeplaatst: Vr Aug 23, 2019 17:14 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Jip schreef:

Nee, geef mij dan maar Putin, heb hem gisteren gezien in een documentaire en hij kwam over als een beschaafde, beheerste en fatsoenlijke man.

Ik heb liever iemand die gestoord is en alles wat ie denkt er uitfloept. Weet je tenminste wat je in de kuip hebt.

Dan een psychopaat die zich rustig en netjes voordoet, maar ondertussen...

BerichtGeplaatst: Vr Aug 23, 2019 18:12 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Het gaat inderdaad wel van kwaad tot erger ja, en dat is een geleidelijk proces bij hem. Ik zal niet zeggen dat hij in het begin 'normaal' deed, maar in ieder geval niet zo gek als nu. Het lijkt alsof de wereld om hem heen begint in te storten, zeker nu zijn grootste stokpaardje, de banengroei in de VS, dreigt te ontsporen.

Hoe zat het ook alweer met die muur? "Mexico will pay for it" was het toch? Niet dus.

Vandaag weer een hele tirade op twitter, nadat China tarieven aankondigde op nog eens 75 miljard dollar aan Amerikaanse handelswaar. Trump was van plan om hetzelfde te doen, later vandaag, maar China was hem voor omdat daar de dag vroeger begint. Trump weer boos uitaard.

Ik tel niet minder dan elf bozige tweets;

Dit springt er wel uit;

https://twitter.com/realDonaldTrump/status/1164914959131848705

Hij BEVEELT Amerikaanse bedrijven om niet langer meer zaken te doen met China en eventuele fabrieken daar te sluiten en terug te halen naar Amerika. Daarop dook Wall Street meteen diep het rood in.

Dom, dom, dom.

Maar goed, zijn keus.

Jip schreef:

Putin is inderdaad een klasbak, en juist om die reden gehaat door zijn minder getalenteerde collega's in het westen. Razz

BerichtGeplaatst: Vr Aug 23, 2019 18:56 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Royy schreef:
Als Trump de VS is, is Rutte dan Nederland?

In het buitenland representeert Rutte inderdaad Nederland, en zeker het beleid van Nederland. Zelfde geldt voor Trump & de VS.

BerichtGeplaatst: Vr Aug 23, 2019 19:03 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Jip schreef:

Was die documentaire op de Nederlandse TV?

Het valt mij namelijk op dat Poetin uitstekend is in het geven van interviews en het beantwoorden van zeer kritische vragen, ook de vragen gesteld door de westerse pers.

Ik heb nog nooit een interview met Poetin op de Nederlandse TV gezien. Wel dit:

https://www.geenstijl.nl/4117921/smerige_leugenaars/

BerichtGeplaatst: Vr Aug 23, 2019 20:01 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

Royy schreef:
Jip schreef:

Ik heb liever iemand die gestoord is en alles wat ie denkt er uitfloept. Weet je tenminste wat je in de kuip hebt.

Dit ben ik niet met je eens. Ten eerste zie ik niet in waarom Putin een psychopaat zou zijn. Hij doet zich inderdaad rustig en netjes voor, maar dat vind ik juist passen bij een president. Leg mij maar eens uit waarom dat psychopatisch zou zijn. Beter dan een onvoorspelbare gek zoals Trump. Juist bij Trump weet je niet wat voor vlees je in de kuip hebt. Ja, dat hij gestoord is: dat weten we. En dat vind ik zeer gevaarlijk voor een man in zo'n positie.
Ik heb heel wat aan te merken op Putin, maar een psychopaat is hij zeker niet. En ondanks alles wat ik op Putin heb aan te merken, heeft hij Rusland ook in relatief stabiel vaarwater gebracht.

BerichtGeplaatst: Vr Aug 23, 2019 20:14 Plaats reactie Reageer met quote
Jip

Royy schreef:
Jip schreef:

Zoiets als dit, bedoel je?

Very Happy

BerichtGeplaatst: Vr Aug 23, 2019 20:18 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Complimenten voor deze post Lampje.

We kunnen het over heel veel zaken oneens zijn, maar wat er tijdens Jeltsin in Rusland gebeurde was ongekend. De macht werd in 8 jaar tijd verdeeld onder een stel superrijken die zo'n beetje alle markten (of het nu grondstoffen of huizenmarkt was) simpelweg plunderden.

Het is inmiddels ruim 20 jaar geleden, en dus al lang uit het geheugen van veel mensen hier verdwenen. Lees dit artikel uit 1999 nog eens terug:
https://www.volkskrant.nl/economie/roebelcrisis-kwam-door-onhandigheid~bb43ebdc/

Russen raakten keer op keer al hun spaargeld kwijt door devaluatie. Mijn oma in Rusland dus ook: jarenlang keihard gewerkt en vervolgens echt alles kwijt.
https://www.ed.nl/economie/crisis-in-rusland-als-je-een-extra-pak-rijst-zag-kocht-je-dat~affc7d31/

900 procent inflatie!

Toen Poetin aantrad kwam er relatieve stabiliteit. Rusland klom langzaam aan uit een diep, diep dal omhoog. In 2008 kwam de kredietcrisis die het land behoorlijk trof en in 2014 de sancties, maar dat zijn dus allemaal externe factoren die het land troffen. Intern is de markt relatief erg rustig.

De buitenlandpolitiek van Rusland is de afgelopen 20 jaar ook gewoon rustig. Ik denk dat op Syrië na, waar Rusland dus op uitnodiging van de zittende machthebber acteert, er geen operaties buiten de landsgrenzen hebben plaatsgevonden.

Rusland is gewoon stabiel. Dat er op Poetin vanalles rondom vrijheden aan te merken is, ja, maar voor de gemiddelde Rus is het leven vele malen minder achtbaan dan in de tijd dat Jeltsin de bezopen president uithing.

Zet dat af tegen Trump en je hebt wel de meest wispelturige meningwisselaar te pakken. Op maandag is het zus, op dinsdag is het zo... niemand die weet wat Trump werkelijk vindt.

BerichtGeplaatst: Vr Aug 23, 2019 20:23 Plaats reactie Reageer met quote
Jip

Cliff schreef:
Jip schreef:

Was die documentaire op de Nederlandse TV?

Het valt mij namelijk op dat Poetin uitstekend is in het geven van interviews en het beantwoorden van zeer kritische vragen, ook de vragen gesteld door de westerse pers.

Ik heb nog nooit een interview met Poetin op de Nederlandse TV gezien. Wel dit:

https://www.geenstijl.nl/4117921/smerige_leugenaars/

Dit was het: https://www.imdb.com/title/tt6840134/episodes?season=1
Misschien heb je al eerder gezien. Oliver Stone interviewt Putin.

Was gisteren te zien op ONS, die zender voor ouwe mensen.
Op YT kan je wat fragmenten bekijken.

https://www.youtube.com/results?search_query=oliver+stone+putin

BerichtGeplaatst: Vr Aug 23, 2019 20:25 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

@ Cliff : Klopt wat je zegt. De alcoholist Jeltsin heeft niks gepresteerd, behalve dan dat hij het land dat na de val van het communisme uiteen viel in chaos, nog verder de vernieling in heeft getrapt.
Hoe je het ook wendt of keert: Putin heeft daar een eind aan weten te maken en gewerkt aan het langzame herstel van Rusland. En dat is hem gelukt, en dat mag een prestatie van formaat heten.
Ik vind wel dat hij zijn tijd nu gehad heeft: te lang aan de macht is niet goed. En dat is dan ook precies wat ik op hem heb aan te merken, want ik heb de indruk dat hij weinig openstaat voor verdere vernieuwing en daarom ook oppositie maar moeilijk kan dulden. Neemt niet weg dat ik bewondering heb voor de wijze waarop hij dit moeilijke land met zoveel verschillende bevolkingsgroepen weer op heeft gebouwd.

BerichtGeplaatst: Vr Aug 23, 2019 21:56 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Cliff schreef:

Zet dat af tegen Trump en je hebt wel de meest wispelturige meningwisselaar te pakken. Op maandag is het zus, op dinsdag is het zo... niemand die weet wat Trump werkelijk vindt.

En t mooie is dat dat op het dagelijks leven van de gemiddelde Amerikaan geen enkele invloed heeft.

Quote:
De buitenlandpolitiek van Rusland is de afgelopen 20 jaar ook gewoon rustig. Ik denk dat op Syrië na, waar Rusland dus op uitnodiging van de zittende machthebber acteert, er geen operaties buiten de landsgrenzen hebben plaatsgevonden.

Mwahhh Cliff... Oekraine, Baltische staten, Georgie, UK (die spionnen)...

Quote:
In het buitenland representeert Rutte inderdaad Nederland, en zeker het beleid van Nederland. Zelfde geldt voor Trump & de VS.

Dus als Rutte iets vindt, is dat representatief voor wat de Nederlanders vinden?

BerichtGeplaatst: Vr Aug 23, 2019 21:58 Plaats reactie Reageer met quote
Jip

Cliff: Ik heb even gekeken bij Bol, maar daar zijn die films niet te koop, wel de boeken.

https://www.bol.com/nl/p/the-putin-interviews/9200000078443264/?suggestionType=featured_product&suggestedFor=the%20put&originalSearchContext=media_all&originalSection=main

BerichtGeplaatst: Vr Aug 23, 2019 22:04 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Er was inderdaad nog die oorlog met Georgië ja, dat is dan ook echt het enige. Help me even herinneren Royy, wie was die oolog ook alweer begonnen? O ja, da's waar ook, niet Rusland. Met Oekraïne heeft Rusland niet zo heel veel te maken, het is vooral een etnische strijd binnen Oekraïne zelf. Overigens uitgebreid aan bod gekomen hier op Weerwoord, die oorlog met Georgië destijds. Ik zal die dag, de achtste van de achtste tweeduizend-en-acht, om meerdere redenen nooit vergeten.

We hebben toch al heel wat meegemaakt hier. Wink

BerichtGeplaatst: Za Aug 24, 2019 4:30 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

carlos schreef:
Nou, Royy & Natubico; moet Denemarken Groenland verkopen aan Trump ja of nee?
Als de Amerikanen Groenland willen overnemen, dan zal dat vast wel voor ons eigen bestwil zijn, nietwaar? Laughing

Carlos zou kennelijk veel liever zien dat China dat eiland koopt.

Dat zou inderdaad niet zo best zijn voor Europa.
-
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Za Aug 24, 2019 4:40 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

Vind overigens wel dat 'n aantal deelnemers hier de afgelopen dagen zwaar aan het zondigen is geweest tegen de reglementen.

Die verbieden immers iets te doen dat in strijd is met de wet.

Wel, beledigen, en dan ook nog van 'n bevriend staatshoofd, is verboden bij de wet.
-
BerichtGeplaatst: Za Aug 24, 2019 4:56 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

carlos schreef:
Wat denken jullie, zou Trump ook academisch geschoold zijn?

Tot op zekere hoogte wel:

https://nl.wikipedia.org/wiki/Donald_Trump#Jeugd_en_opleiding

Bachelor-niveau dus. Min of meer te vergelijken met het vroegere Kandidaats.

Daarna komt dus eventueel nog het Masters (Doctoraal)

De term "academicus" wordt veelal gebruikt voor degenen die dit Masters hebben behaald.

-
BerichtGeplaatst: Za Aug 24, 2019 6:54 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Lampje schreef:
Ik vind wel dat hij zijn tijd nu gehad heeft: te lang aan de macht is niet goed. En dat is dan ook precies wat ik op hem heb aan te merken, want ik heb de indruk dat hij weinig openstaat voor verdere vernieuwing en daarom ook oppositie maar moeilijk kan dulden.

Nee hoor, niet echt. Ik vind dat vooral de Russen daar zelf over moeten beslissen. En ik heb het idee dat ze dat nog steeds kunnen, en dat Poetin gewoon nog steeds de meeste steun heeft. Als ze Poetin echt weg willen hebben zijn er ook andere kandidaten waar ze wél op kunnen stemmen. Pavel Groedinin of Ksenia Sobtsjak bijvoorbeeld. Ik bedoel... ik heb ook wel eens op een partij gestemd waar ik niet 100% achter sta maar meer als tactische stem om een andere partij dwars te zitten.

Als de Russen het écht willen... dan kunnen ze Poetin naar huis sturen. Net als dat wij, als we het echt willen, de VVD of Rutte naar huis kunnen sturen. Vreemd genoeg lijken we dat niet te willen. Waarbij we moeten aanmerken dat Rutte alleen maar kan dromen van de hoeveelheid stemmen die Poetin krijgt. En toch wordt Rusland als regime en dictatuur weggezet.... naar mijn mening klopt dat gewoon niet.

BerichtGeplaatst: Za Aug 24, 2019 6:56 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Natubico schreef:
Carlos zou kennelijk veel liever zien dat China dat eiland koopt.

Tjongejonge wat een drogredenen weer... help me even: waar beweert Carlos dat hij liever ziet dat China Groenland opkoopt? Oh wacht, nergens...

't is de zoveelste stropop.

BerichtGeplaatst: Za Aug 24, 2019 7:01 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Jip schreef:
Cliff: Ik heb even gekeken bij Bol, maar daar zijn die films niet te koop, wel de boeken.

Oliver Stone wordt inderdaad behoorlijk in de ban gedaan. Hij heeft een prachtige film over het Oekraïne conflict gemaakt, 'Ukraine on fire' oid.

Haast nergens te vinden.... YouTube censuurt er in ieder geval op los. Andere sites ook. Vimeo heeft hem momenteel wel: https://vimeo.com/252426896

Dit zouden ze eens op de Nederlandse TV moeten uitzenden, maar ik heb het idee dat men het niet durft. Dat terwijl de film JFK van Oliver Stone met lof ontvangen werd en in alle bioscopen draaide.

Weerwoord forum index » Buitenland