Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Buitenland » Wat brengt ons Donald Trump Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 227, 228, 229 ... 243, 244, 245  Volgende
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
BerichtGeplaatst: Za Jul 06, 2019 17:26 Plaats reactie Reageer met quote
Joost Bakker

De menigte bij Adolf Hitler was groter.

Voor de rest heel veel gelijkenissen...

Dezelfde kreten dezelfde meute, dezelfde domheid.

BerichtGeplaatst: Zo Jul 07, 2019 4:03 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

Kan er weinig doms aan ontdekken wanneer West-Europeanen zich gewapend en wel teweer stellen tegen agressie vanuit met name Aziatische hoek en zich daarbij en passant tevens de dreigende tirannie van communistische regimes van het lijf houden.
-
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Zo Jul 07, 2019 10:10 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Nog een klein restantje G20 van vorige week;

Wat is die Trudeau toch een ongelooflijke sukkel. Slechtste premier ter wereld. Very Happy

BerichtGeplaatst: Zo Jul 07, 2019 12:12 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Kim Darroch is denk ik binnenkort geen Brits ambassadeur in de Verenigde Staten meer. Kim Darroch was een vurig apolegeet van zowel Hillary Clinton als Barack Obama.

https://www.theguardian.com/us-news/2019/jul/07/donald-trump-inept-and-dysfunctional-uk-ambassador-to-us-says

BerichtGeplaatst: Zo Jul 07, 2019 17:15 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

carlos schreef:
Nog een klein restantje G20 van vorige week;
Wat is die Trudeau toch een ongelooflijke sukkel. Slechtste premier ter wereld. Very Happy

Zal nog wel verband houden met het conflict rond die gearresteerde Chinese Huawei-juffouw.
Hij zit daar volgens alfabetische volgorde nota bene pal naast de Chinese afgevaardigde.
Aan de andere kant zit Brazilië en de zogenaamd populistische vertegenwoordiger van dat land zal ook al niet zo happig zijn om iemand die erom bekend staat de grenzen wagenwijd open te zetten voor exotische immigranten de hand te schudden.
Wie weet speelt ook nog wel 'n rol dat 't hier 'n vrouw betrof die gearresteerd is.
Daar zou iemand als de Engelse afgevaardigde dan wellicht weer niet zo enthousiast over kunnen zijn.
-
BerichtGeplaatst: Zo Jul 07, 2019 20:32 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Zo reageren Amerikanen op de gewonnen WK finale (vrouwenvoetbal).

Democraten:

Trump aanhangers:

Lol. Very Happy

Trump heeft de meiden gefeliciteerd, toch sympathiek van 'm.

Congratulations to the U.S. Women’s Soccer Team on winning the World Cup! Great and exciting play. America is proud of you all!

Ben benieuwd of er een huldiging komt in het Witte Huis. Die vrouw met dat paarse haar zegt niet te willen gaan en de rest zal wel solidair zijn vermoed ik zo. Ze is het hele WK al statements aan het maken tegen Trump en weigert (als enige, dat wel) haar hand op het hart te houden wanneer het Amerikaanse volkslied klinkt, zoals te doen gebruikelijk bij Amerikanen.

BerichtGeplaatst: Zo Jul 07, 2019 22:32 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

Zag dat net voor het eerst en dacht eerlijk gezegd meteen even aan een eventueel nodige geslachtscontrole net zoals dat destijds speelde rond 'n Russiche kogelstootster bij de OS.
Tamara Press heette die.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Tamara_Press#Vragen_over_hun_geslacht
-
BerichtGeplaatst: Ma Jul 08, 2019 10:14 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

We weten nu wie de VAR was die een penalty aanbevool.

BerichtGeplaatst: Ma Jul 08, 2019 12:21 Plaats reactie Reageer met quote
Ryan

Tja, een Franse scheidsrechter..
Natuurlijk stinkt dat.
Macron.. Sarcozy..
Kranten.. Liberation.. Van wie is die krant eigenlijk?
Rotschild.. En zo voort..
En het gaat maar door...
De financiële belangen zijn veel te groot, om een landje als Nederland
wereldkampioen te laten worden.
Willem Alexander zat er met zijn neus boven op.
Maar hij weet als geen ander dat we misbruikt worden.

Verder is die fotofuck van de republikeinen echt een gotspe.
Die meid is een fervent tegenstandster van Trump.
En dat steekt ze ook niet onder stoelen of banken.

Zegt iets over de lompheid van de Amerikaanse propaganda.

Overigens, die grap van de democraten kan ik ook niet waarderen.
Idioot dat de democraten nu nog over Rusland zitten te zeuren.
In de Amerikaanse voetbalploeg wordt enorm veel geld gepompt, en dat al jaren.
Het is net zoals met de Tour de France.
Amerikaanse wielrenners zijn nergens anders te bekennen.
Maar ze winnen wel de Tour.
Tja, en achteraf blijkt dan dat ze fout zaten.
Hoe toevallig is dat?

BerichtGeplaatst: Ma Jul 08, 2019 16:32 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Ryan schreef:

Nope, de laatste keer dat een Amerikaan de Tour won is al een jaar of dertig geleden. Die van Armstrong tellen niet, althans niet officieel. Die van Landis trouwens ook niet. Beiden aangemerkt als bedriegers, en ik denk terecht.

Feiten Ryan, feiten.

Maar wellicht bedoelde je de Britten die in dienst van het vermogende SKY inderdaad opvallend vaak de Tour hebben gewonnen de laatste tien jaar.

BerichtGeplaatst: Wo Jul 10, 2019 16:48 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Loetje schreef:
Kim Darroch is denk ik binnenkort geen Brits ambassadeur in de Verenigde Staten meer. Kim Darroch was een vurig apolegeet van zowel Hillary Clinton als Barack Obama.

Je zult het misschien niet geloven, maar volgens Britse media ligt de schuld bij de diplomatieke rel tussen GB en de Verenigde Staten rond die ambassadeur bij.........Rusland.

Het zal ook eens niet zo zijn hé? Rolling Eyes

Britain's ambassador to US calls Trump 'inept' but media blames Russia

https://www.youtube.com/watch?v=QNjpHeoKeF4

Inmiddels is die ambassadeur afgetreden, viel ook wel te verwachten.

Alweer een afgang voor Groot-Brittannië.

BerichtGeplaatst: Do Jul 11, 2019 11:48 Plaats reactie Reageer met quote
Ryan

Natubico schreef:
Kan er weinig doms aan ontdekken wanneer West-Europeanen zich gewapend en wel teweer stellen tegen agressie vanuit met name Aziatische hoek en zich daarbij en passant tevens de dreigende tirannie van communistische regimes van het lijf houden.
-

Zie jij spoken of zo?

Het is eerder andersom.
De EU en NAVO steunen de VS en het VK te veel.
Dat gaat ons nog opbreken.
Het zou beter zijn een goede relatie met Rusland op te bouwen.

BerichtGeplaatst: Do Jul 11, 2019 11:50 Plaats reactie Reageer met quote
Ryan

carlos schreef:
Ryan schreef:

Nope, de laatste keer dat een Amerikaan de Tour won is al een jaar of dertig geleden. Die van Armstrong tellen niet, althans niet officieel. Die van Landis trouwens ook niet. Beiden aangemerkt als bedriegers, en ik denk terecht.

Feiten Ryan, feiten.

Maar wellicht bedoelde je de Britten die in dienst van het vermogende SKY inderdaad opvallend vaak de Tour hebben gewonnen de laatste tien jaar.

Ja, natuurlijk bedoelde ik Lance Amstrong!
Hij is er jaren mee weggekomen.
Dat zijn de feiten.
Niet zoals jij ze interpreteert.

Achteraf kiek ie een koe in de kont.

BerichtGeplaatst: Vr Jul 12, 2019 3:48 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

Ryan schreef:
Het is eerder andersom.
De EU en NAVO steunen de VS en het VK te veel.
Dat gaat ons nog opbreken.
Het zou beter zijn een goede relatie met Rusland op te bouwen.

Zelf etnisch bezien geen West-Europeaan zeker (tenminste niet in overwegende mate)?
-
BerichtGeplaatst: Za Jul 13, 2019 5:06 Plaats reactie Reageer met quote
Willem

Donald Trump is een idioot (mening gedeeld door meer dan 70% van de VS-burgers), maar:
De werkeloosheid is nog nooit zó laag geweest én de overlast van illegale immigranten nog nooit zo gering (niet omdat ze er niet zijn, maar omdat het risico gedeporteerd te worden nog nooit zo groot was).

Daarnaast werd de handelsoorlog met China kennelijk onvermijdelijk, en kon die beter eerder (nu) dan later ingezet worden. Met getalm ware de VS verder van huize geweest.

En dus luidt de voorhandenliggende gevolgtrekking dat Trump ondanks al zijn beschamende misstappen, het toch niet zó gek doet.
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
BerichtGeplaatst: Za Jul 13, 2019 6:14 Plaats reactie Reageer met quote
Real

Natubico schreef:
-

Staan de Russen al voor deur Very Happy

Je bent het slachtoffer van de westerse media laster campagne over Russen, China en Iran. Ik kan me voorstellen dat het lastig is voor jezelf om dat te erkennen. Feit is dat wij nog nooit en te nimmer militair zijn aangevallen door die drie landen. Feit is ook dat zij ons wat te bieden hebben. Rusland en Iran hebben veel gas en olie en in China kunnen we goedkoop produceren.

BerichtGeplaatst: Za Jul 13, 2019 8:15 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Willem schreef:
En dus luidt de voorhandenliggende gevolgtrekking dat Trump ondanks al zijn beschamende misstappen, het toch niet zó gek doet.

Ben ik het op zich wel mee eens Willem. Hij doet het zelfs beter dan zijn voorganger(s) wat mij betreft.

Dat laat onverlet dat ik soms een heel ongemakkelijk gevoel krijg bij deze president. Zo van, dit kan nooit goed aflopen..

BerichtGeplaatst: Za Jul 13, 2019 20:16 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

Real schreef:
Staan de Russen al voor deur

Die zijn al 'n hele tijd binnen. Weliswaar niet in gewapend-militair opzicht, maar vooral qua politieke beïnvloeding. Met name ook het 'annexeren' van de voormalige DDR door het Westen lijkt wat dat betreft niet zo slim te zijn geweest. Alsof het Paard van Troje naar binnen is gehaald.

Real schreef:
Feit is dat wij nog nooit en te nimmer militair zijn aangevallen door die drie landen.

En dat moet ook zo blijven; want wie wil er hier nou zo'n dictatoriaal regime, dat de burgers volkomen ondergeschikt maakt aan de wil van de potentaten?
Wanneer het westen zijn relatief grote persoonlijke vrijheden wil behouden zal het wél ervoor moeten zorgen dat het opgewassen blijft tegen het in wezen alsmaar groeiende gevaar dat er uitgaat van met name China, dat onmiskenbaar doende is 'n superleger op te bouwen, maar ook van Rusland dat zoals gezegd alsmaar actiever doende lijkt om de mentaliteit in het westen zodanig te beïnvloeden dat men het gevaar dat er van die totalitaire moloch uitgaat niet meer ziet of wil zien (zoals nu dus al het geval is met bepaalde deelnemers aan dit forum).

Real schreef:
Feit is ook dat zij ons wat te bieden hebben. Rusland en Iran hebben veel gas en olie en in China kunnen we goedkoop produceren.

Hoe meer gas en olie het westen uit Rusland en Iran zal halen des te afhankelijker het wordt van die dictaturen en des te minder het dus in staat zal zijn om weerstand te bieden tegen hun beïnvloeding of eventuele agressie.
Goedkope producten uit China zijn in slavernij en met verwaarlozing van het leefmilieu aldaar vervaardigde producten en die moeten we hier sowieso niet willen hebben.
-
BerichtGeplaatst: Zo Jul 14, 2019 1:10 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Natubico schreef:
Goedkope producten uit China zijn in slavernij en met verwaarlozing van het leefmilieu aldaar vervaardigde producten en die moeten we hier sowieso niet willen hebben.

Typte iemand op het Internet met een computer waarin 85% van de onderdelen uit China komt......

BerichtGeplaatst: Zo Jul 14, 2019 5:30 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

Ben daar niet zo in thuis en daardoor dient zich de vraag aan wat voor computer je moet kopen om er zeker van te zijn dat er niks uit China aan of in zit.
Als zoiets niet te krijgen is, dan treft de koper geen blaam.

Wanneer het westen principieel geen handel zou drijven met zo'n land dan zou het probleem zich hier niet voordoen.
Politieke aangelegenheid dus.

Burgers kunnen ook met een (deels) uit dat land afkomstige computer blijven aandringen op de genoemde politieke koers, waardoor de kans vergroot wordt dat ze hier na verloop van tijd alleen nog arbeiders- en milieuvriendelijk geproduceerde producten kunnen aanschaffen.
-
BerichtGeplaatst: Zo Jul 14, 2019 6:04 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Ik heb een 100% made in China smartphone en ga binnenkort ook een nieuwe computer kopen, waarbij ik er bij de verkoper op zal aandringen dat alle onderdelen ook uit China komen. Erg tevreden over, en goedkoop!

Wat heb jij voor een telefoon Natubico, of communiceer jij nog met rooksignalen? Very Happy

Draag je wel eens merkkleding? Kans is vrij groot dat het in China is gemaakt.

Met andere woorden, succes als je niks uit China wilt, zal nog knap lastig worden.

BerichtGeplaatst: Zo Jul 14, 2019 6:21 Plaats reactie Reageer met quote
Real

Natubico schreef:

Hoe meer gas en olie het westen uit Rusland en Iran zal halen des te afhankelijker het wordt van die dictaturen en des te minder het dus in staat zal zijn om weerstand te bieden tegen hun beïnvloeding of eventuele agressie.
-

Ik ben sowieso sterk voorstander van het onafhankelijk worden van energie leveringen vanuit het buitenland en dit is zelfs kabinet speerpunt nummer 1. We zien het aan alle kanten inmiddels om ons heen, zonneparken, windparken, de ontwikkeling van warmtepompen. Maar zal dit alles genoeg zijn? Dat is dus echt de grote vraag. Dat we steeds meer producten vanuit China krijgen is domweg onze eigen schuld, doordat multinationals zonodig hun produktie wilde overhevelen naar lagelonen landen, dus ook naar China. Dus niet mekkeren Cool

BerichtGeplaatst: Zo Jul 14, 2019 6:31 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Hadden we het laaatst niet over grote stroomstoringen in Zuid-Amerika? Ik weet niet meer in welk draadje dat was.

Manhatten New York grotendeels in duisternis gehuld!

De reclamezuilen op Time Square, ook op zwart:

Inmiddels is de stroomstoring verholpen, oorzaak nog onbekend.

Nu wil het toeval dat er exact 42 jaar geleden ook een grote stroomstoring was in New York die een heel etmaal duurde. What are the chances?

https://www.zerohedge.com/news/2019-07-13/manhattan-goes-dark-major-power-outage-hits-nyc-anniversary-1977-great-blackout

Kijken hoe lang het duurt voordat ze Rusland de schuld geven.. Wink

BerichtGeplaatst: Zo Jul 14, 2019 6:39 Plaats reactie Reageer met quote
Fileman

Stroomstoringen komen overal voor. In sommige gebieden wat vaker dan in andere gebieden. Niet overal hebben ze de zaken zo goed voor elkaar als bij ons in Nederland. Een paar jaar geleden had ik ook te maken met een langdurige stroomstoring. Daarvoor werd automatisch een schadevergoeding uitbetaald. in het buitenland heb ik vaker te maken gehad met stroomstortingen dan hier in Nederland.
BerichtGeplaatst: Zo Jul 14, 2019 6:42 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

In New York is dit 42 jaar niet gebeurt op deze schaal, dus ja lijkt me best groot nieuws.

In Istanbul heb ik een paar keer een grote stroomstoring meegemaakt, duurde meestal een half uurtje of een uur. In Colombia heb ik het ook een paar keer meegemaakt. In Nederland ook wel eens, maar dan zeer plaatselijk, en niet zo massaal als hier.

Weerwoord forum index » Buitenland