Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Buitenland » Wat brengt ons Donald Trump Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 203, 204, 205, 206, 207  Volgende
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
BerichtGeplaatst: Za Sep 22, 2018 7:06 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Ja Pakistan heeft ook sancties aan z'n broek hangen inmiddels. Maakt verder niet zoveel uit hoor, die sancties zeggen meer over de deplorabele staat van Amerika dan dat ze iets over de gesanctioneerde landen zeggen.

Natubico schreef:
Denk zo dat ze aan geen enkel land verkocht zullen mogen worden

Ik denk toch dat die landen zelf wel bepalen met welke landen ze wel en niet zaken doen, daar hebben ze de toestemming van Trump niet voor nodig lijkt mij.

BerichtGeplaatst: Za Sep 22, 2018 11:18 Plaats reactie Reageer met quote
Real

Ergens moeten we blij zijn met het buitenland beleid van de VS. Het klinkt dubbel, maar je begrijpt vast wel hoe ik het bedoel carlos Very Happy

BerichtGeplaatst: Za Sep 22, 2018 13:29 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

Ben er inmiddels achter gekomen dat het verbod van de VS niet tot doel heeft te voorkomen dat China dat soort wapens in handen krijgt, maar enkel en alleen om Rusland te straffen voor de beweerdelijke inmenging in de verkiezingen.
-
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Za Sep 22, 2018 13:36 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

carlos schreef:
Ik denk toch dat die landen zelf wel bepalen met welke landen ze wel en niet zaken doen, daar hebben ze de toestemming van Trump niet voor nodig lijkt mij.

Formeel bezien niet, maar de armen van de VS reiken ver en daardoor kan dat land altijd wel op een of andere manier met bepaalde sancties laten merken dat het not pleased is met bepaalde gedragingen van andere landen.
Zo is onlangs de financiële steun aan Pakistan helemaal stop gezet
Verder blijkt 'n inreisverbod in de VS nog altijd nare consequenties te kunnen hebben voor heel wat andere landen..
-
BerichtGeplaatst: Za Sep 22, 2018 14:29 Plaats reactie Reageer met quote
Real

Natubico schreef:
Ben er inmiddels achter gekomen dat het verbod van de VS niet tot doel heeft te voorkomen dat China dat soort wapens in handen krijgt, maar enkel en alleen om Rusland te straffen voor de beweerdelijke inmenging in de verkiezingen.
-

Wat dus door het Britse Cambridge Analytica is gedaan:

https://www.volkskrant.nl/nieuws-achtergrond/cambridge-analytica-sluit-deuren-als-gevolg-van-facebook-schandaal~b7eb750f

https://www.nu.nl/internet/5249162/cambridge-analytica-heft-bedrijf-schandaal-met-facebook-data.html

BerichtGeplaatst: Di Sep 25, 2018 16:36 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Trump uitgelachen door aanwezige wereldleiders tijdens zijn VN speech;

Trump is a living legend in his own mind. Very Happy

BerichtGeplaatst: Di Sep 25, 2018 16:44 Plaats reactie Reageer met quote
Real

Ik weet niet of China het stokje van de VS, van nieuwe wereldheerser zijn, overneemt. Ik denk wel dat de handelsoorlogen van Trump contraproductief zijn omdat als je als land zelf niks maakt (behalve bullshit, oorlog en agricultuur), je er niet goed aan doet om extra belasting te heffen op import. Je zet jezelf als land buitenspel. Als China niet mag handelen met de VS, gaat ze dat wel met Rusland doen. Of Venezuela, Brazilie, India, enz.

Niet dat die handelsoorlogen slecht voor de bevolking van de VS hoeven uit te pakken, kijk naar Rusland. Dat land wordt door opgelegde sancties gedwongen om zelfproductief te zijn. Wat niet verkeerd uitpakt voor Rusland (terwijl de EU blijft zitten met een overschot aan goederen die ze niet kunnen verhandelen aan Rusland). Met de VS zou dat ook zo kunnen gaan als dat het met Rusland gaat. Eerst door haarzelf sancties op te leggen: dat is import zo duur maken dat je het beter zelf kunt maken. Vervolgens maak je het zelf. Dat is goed voor de werkgelegenheid in de VS, en dat is goed voor de (werkloze) bevolking in de VS.

Maar het baasje spelen in de wereld, met je economic hitmen van de Wereldbank en WTO of met je overbetaalde leger (die geen oorlog kan winnen), is dan wel over en uit voor de VS. Want waarom zouden we nog langer in dollars betalen als we spullen uit Rusland of Iran ook kunnen kopen mbv de Euro, Yuan of Roebel? Die bovendien veel goedkoper zijn in aanschaf?

Denk dat we geen traan hoeven te laten op het moment dat de VS niet langer de hegemon is en haar eigen boontjes moet gaan doppen.

Toch zie ik niet in China het beloofde land waar alles beter is dan in de VS en het 'vrije' westen. Zoals Chris Hedges in onderstaand interview uitlegt, is de welvaart in China zeer ongelijk verdeeld, en zijn er maar een paar die veel rijkdom genereren aan China als de hegemon, en miljoenen die weinig tot niets van die rijkdom merken en nog steeds in een armoedig bestaan leven. Lood om oud ijzer...

https://www.zerohedge.com/news/2018-09-24/why-chris-hedges-thinks-american-empire-has-lost-control-and-its-failure-imminent

BerichtGeplaatst: Di Sep 25, 2018 16:57 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Nog een opvallende quote uit de toespraak van Trump:

"We reject the ideology of globalism."

Hier meer:

https://www.rt.com/usa/439318-trump-addresses-unga-session/

Dat fragment waarin hij uitgelachen werd zat blijkbaar al helemaal aan het begin van zijn toespraak. Over lekkere binnenkomer gesproken.

Voor de rest geen bijzondere speech voor zover ik heb gezien (alleen het laatste stukje).

BerichtGeplaatst: Wo Sep 26, 2018 12:58 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Nou zet de popcorn maar alvast klaar, Zijne Excellentie Donald Trump gaat vandaag een heuse vergadering leiden in de VN Veiligheidsraad die waarschijnlijk live wordt uitgezonden op tv.

I will Chair the United Nations Security Council meeting on Iran next week!

Succes ermee, Trump! Very Happy

BerichtGeplaatst: Wo Sep 26, 2018 17:38 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

De 'speciale' UNSC vergadering onder leiding van Donald Trump was zo'n aanfluiting dat Trump voortijdig de zaal verliet, na onder meer een complete roast door president Morales van Bolivia. Cool

Vanavond nog een (zeldzame) persconferentie van Trump, en dan zit het er weer even op voor hem. Hij zal zijn optreden van de laatste twee dagen in de VN ongetwijfeld opvoeren als een groot en ongeëvenaard succes, wat het totaal niet was. Ik denk dat hij heel snel een ego-boost nodig heeft dus ik verwacht komend weekend wel ergens een campagnetoespraak waarin hij weer lekker ouderwets los kan gaan, voor louter mensen die hem op handen dragen.

President of Bolivia at the UNSC meeting just now: "In no way is the United States interested in upholding democracy. ... The United States could not care less about human rights or justice."

Trump responds: "Thank you, Mr. President."

https://www.rt.com/usa/439546-trump-leaves-unsc-missing/

Bolivia FTW! Very Happy

BerichtGeplaatst: Do Sep 27, 2018 0:10 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Trump: 'Nee hoor, ik werd niet uitgelachen gisteren, allemaal fake news!!'

Pfffffff.

Ik heb de persconferentie gezien, een uur en twintig minuten lang gezwets in de ruimte. Geen enkel duidelijk, gefocused antwoord op een vraag. Sterker nog, voordat journalisten überhaupt de kans kregen om een vraag af te maken begon Trump alweer hele verhalen af te steken die niks te maken hadden met de vraag.

Geen wonder dat zijn adviseurs liever zien dat hij helemaal geen persconferenties meer geeft zoals deze. Hij is out of control.

Trump's "Wild", "Surreal" Press Conference: Here Are The Main Highlights

https://www.zerohedge.com/news/2018-09-26/trumps-wild-surreal-press-conference-here-are-main-highlights

De echte headline vandaag was volgens mij toch wel dat hij China nu beschuldigt van inmenging in de aankomende verkiezingen. Of dat erg goed doordacht en gegrond is waag ik te betwijfelen, maar ach, ik kijk inmiddels al nergens meer van op.

BerichtGeplaatst: Do Sep 27, 2018 10:30 Plaats reactie Reageer met quote
Icesurfer

@Carlos Ik vind dat Trump nog steeds uitstekend reageert/regeert onder -> de gegeven omstandigheden <-
Hij is sterke, charsmatische, slimme president. #ThankGodforTrump

BerichtGeplaatst: Do Sep 27, 2018 11:21 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Tja, kijk en oordeel zelf;

Geen commentaar..

BerichtGeplaatst: Do Sep 27, 2018 11:37 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Als Trump via invoerverboden bv buitenlandse auto,s verbied is dat geweldig voor hun eigen autoindustrie. Want ook de Amerikanen kunnen prima auto,s maken. Dat leert de historie.
De uitvoer van agrarischeVS producten blijft naar de rest van de wereld altijd gewoon doorgaan. Niemand gaat vrijwillig dood van de honger. Ook de Arabieren die de centen hebben niet.
Een enorm land als de VS draait gewoon door zonder buitenland. Ze kunnen zelf alles maken, de grondstoffen en de kennis zijn ruimschoots voorhanden. De Russen hetzelfde.
Een land als Nederland kan dat niet. Wij hebben nagenoeg geen grondstoffen, en kennis kun je niet eten.
Dat had die ouwe Drees goed bekeken. Een land moet zichzelf kunnen voeden.
Te veel mensen in het pierenpotje brengt armoede en trammelant. De spoeling wordt dan te dun.

BerichtGeplaatst: Do Sep 27, 2018 13:48 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

carlos schreef:
Geen commentaar..

Hij ziet er ontspannen uit. Lekker in zijn eigen wereld. En misschien is dat wel goed, want 90% van de mensen in die kamer die vragen stelt aan hem zijn subjectief, onbetrouwbaar en een groot deel zou Trump graag zien vertrekken (en als ze daaraan kunnen bijdragen zullen ze het niet nalaten)

BerichtGeplaatst: Do Sep 27, 2018 14:08 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Vind je???

Volgens mij voelt hij zich heel ongemakkelijk hier. Hij geeft ook niet voor niets bijna nooit persconferenties in dit format. Ik ben er vrij zeker van dat hij twee hele zware dagen heeft gehad, en dat de druk die op hem ligt meer en meer tol van zijn zenuwstelsel begint te eisen. Dat popiejopie gedoe is een houding die hij zich aanmeet om zijn onzekerheid te verbergen. Lastige vragen over onderwerpen waar hij weinig tot niks vanaf weet daar houdt hij helemaal niet van en die gaat hij ook steevast uit de weg.

Cliff schreef:
Lekker in zijn eigen wereld.

Ja dat is misschien wel net het probleem, hij zit een beetje teveel in zijn eigen wereldje volgens mij.

BerichtGeplaatst: Vr Sep 28, 2018 7:04 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Drama worthy of Hollywood..

BerichtGeplaatst: Vr Sep 28, 2018 10:18 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Ik zie aankomen dat degenen die Kavanaugh willen beentje lichten wel eens in eigen voet kunnen schieten naarmate de tijd verder doortikt.

BerichtGeplaatst: Vr Sep 28, 2018 11:14 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Wie is er nog verbaasd? Soros stak 5 miljoen dollar in smeurcampagne tegen Kavanaugh, waarbij ze geen enkel middel, hoe vies ook, lieten liggen.

https://www.westernjournal.com/group-connected-to-soros-is-spending-millions-to-thwart-kavanaugh-nomination/

BerichtGeplaatst: Vr Sep 28, 2018 15:11 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Dankzij het onuitstaanbare en eeuwigdurende gejank van CNN heb ik zowaar wat sympathie gekregen voor die Kavanaugh, hoewel ik het verder niet gevolgd heb en ik mijn hand ook niet voor hem in het vuur zou willen steken. Het lijkt er in ieder geval wel op dat hij wel benoemd zal worden. De twijfelaars zijn na de circusvertoning van gisteren blijkbaar zijn kant op geschoven, en dus opnieuw een overwinning voor Trump op de democraten. Kan hij wel gebruiken volgens mij.

https://www.zerohedge.com/news/2018-09-28/kavanaugh-confirmation-odds-soar-confirmation-vote-expected-coming-days

70%+ kans volgens de bookies.

BerichtGeplaatst: Vr Sep 28, 2018 15:54 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Jank jank jank, boehoehoehoehoe.

BerichtGeplaatst: Za Sep 29, 2018 21:50 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

Poendert schreef:

Een land als Nederland kan dat niet. Wij hebben nagenoeg geen grondstoffen, en kennis kun je niet eten.
Dat had die ouwe Drees goed bekeken. Een land moet zichzelf kunnen voeden.
Te veel mensen in het pierenpotje brengt armoede en trammelant. De spoeling wordt dan te dun.

Nederland is het op een na grootste exportland van landbouwproducten.
Dat kan makkelijk 17 miljoen inwoners van voedsel voorzien.
Wat verder nog echt nodig is zou ook best wel lukken.
-
BerichtGeplaatst: Za Sep 29, 2018 22:01 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

carlos schreef:
Jank jank jank, boehoehoehoehoe.

Al die klagende dames zouden er goed aan doen zich 'ns af te vragen of wat hen destijds gebeurde wellicht 'n straf was die ze ergens aan verdienden.
Niet alleen aten ze zelf destijds al sinds lang dagelijks dierlijk voedsel waaraan heel wat dierenleed kleeft, maar in veruit de meeste gevallen zijn zij 't die dat spul ook nog bereiden en voorschotelen aan hun zoontjes, vrienden en echtgenoten, die er alsmaar beestachtiger van worden.
-
BerichtGeplaatst: Zo Sep 30, 2018 6:27 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Hij heeft zich een paar dagen keurig ingehouden viel me op, maar gisteravond kon hij eindelijk weer los gaan.

Trump Makes Fun Of Dianne Feinstein For Leaking Christine Blasey Ford's Letter

Lol....classic Trump. Very Happy

zie hier de originele versie met Dianne Feinstein in de hoofdrol

BerichtGeplaatst: Zo Sep 30, 2018 12:44 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Nog eentje voor de verzameling:

Noord-Korea gisteren: 'we piekeren er niet over om onze kernwapens eenzijdig op te geven.'

Kim Yong-Un is slimmer dan Donald Trump, wedje maken?

Er komt binnenkort een nieuwe meeting, ik hoop in Washington. Very Happy

Weerwoord forum index » Buitenland