Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Economie » Neo Liberele leugens en Rutte, Pechthold, Dijsselbloem etc.. Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
BerichtGeplaatst: Di Nov 10, 2015 7:54 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Poendert schreef:
Rode stikkers werden ook na aandringen niet verstrekt.

Zelfde ervaring hier in de gemeente Vlissingen, waarbij de wijkbewoners op avonden konden aangeven met welke zaken de gemeente zich bezig moest houden. Toen ik vroeg: kan ik ook aangeven waarmee de gemeente zich absoluut niet moet bezig houden, was het antwoord kort en krachtig 'nee, want uiteindelijk bepalen wij zelf wat we wel of niet gaan doen'.

Tja... en daar stonden nogal gemeentetaken tussen waarvan ik denk: ga alsjeblieft iets nuttigs doen moet ons belastinggeld.

BerichtGeplaatst: Di Nov 10, 2015 9:09 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Guus schreef:
Maar ik weet dat het modieus is om voortdurend vanaf de zijlijn te roepen dat alle politici corrupt zijn.
Ik zou zeggen: "Stem dan op andere."

Die zijn er niet.

Quote:
Nederland heeft een behoorlijk goed functionerende democratie.

Dat zie ik heel anders.

BerichtGeplaatst: Di Nov 10, 2015 11:16 Plaats reactie Reageer met quote
Guus

Cliff schreef:

Nee... er zijn namen genoeg te noemen die zo gewerkt hebben. Gerrit Zalm, Wim Kok.

Ik zie geen belangenverstrengelingen. ABN AMRO bijv. is een staatsbank. Daar een ex-minister van financiën neerzetten is volstrekt verantwoord. Kok kreeg gewoon een paar leuke baantjes omdat ie wat kan en het klappen van de politieke zweep kent. Je kunt in zijn plaats voor de functies natuurlijk ook een Hadjememaar van de straat plukken of een ecstacy-puber maar dan wordt de samenleving pas echt een chaos.

Jammer trouwens (maar typerend) is dat je het onderdeel 'democratische controle' van mijn bijdrage hebt vermeden.

BerichtGeplaatst: Di Nov 10, 2015 15:25 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Je vergeet wijselijk de DSB bank-periode van Zalm?

BerichtGeplaatst: Di Nov 10, 2015 15:43 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Guus schreef:
Ik zie geen belangenverstrengelingen. ABN AMRO bijv. is een staatsbank. Daar een ex-minister van financiën neerzetten is volstrekt verantwoord.

Laat me niet lachen! Ten tijde van de overname door de staat wist men al dat dit staatsbezit maar voor een bepaalde tijd zou zijn. Zalm speelde eerst een dubieuze rol bij de DSB, wilde daarna een vette baan waarbij hij over de rug van de belastingbetaler de bank aan het grootkapitaal kon verkwanselen en dat lukte hem dankzij zijn politieke invloed en het old boys network.
Opknopen! Twisted Evil

En laten we het vooral nog even over Kok hebben die als linkse vakbondsman door de werkende man over de barricades op de troon werd gezet en vervolgens diezelfde werkman naaide waar hij hem naaien kon. Kok die zijn kwartje invoerde, daardoor op voet van oorlog kwam te staan met de Shell en daar later doodleuk vet betaalde commissaris is geworden.
Allemaal list en bedrog, hang hem maar naast Zalm!

Quote:
Jammer trouwens (maar typerend) is dat je het onderdeel 'democratische controle' van mijn bijdrage hebt vermeden.

Welke democratische controle? Je hebt helemaal niks te vertellen. Jij wordt belogen, bedrogen en bestolen waar je zelf bij staat.

BerichtGeplaatst: Di Nov 10, 2015 18:07 Plaats reactie Reageer met quote
Guus

Cliff schreef:
Je vergeet wijselijk de DSB bank-periode van Zalm?

Inderdaad deugen private banken niet. Dat heeft het recente verleden overduidelijk aangetoond.

Maar er protesteert helemaal niemand dat de nu winstgevende ABN AMRO weer wordt geprivatiseerd. Zelfs niet als dat de belastingbetalers 12 miljard Euro gaat kosten.

Modern sprookje: Een boer koopt voor (te) veel geld een uitgemergelde kip van een stelletje gokverslaafden die 'r eigenlijk wilden slachten. Hij voert haar bij ten koste van zijn eigen maaltijden totdat de kip weer groot en sterk is en gouden eieren gaat leggen. Vervolgens verkoopt de boer de kip voor half geld weer terug aan een stel gokverslaafden.

Je gelooft het niet.

BerichtGeplaatst: Wo Nov 11, 2015 7:42 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Je verandert het onderwerp. Volgens mij hadden we het over politici in het bedrijfsleven.

BerichtGeplaatst: Wo Nov 11, 2015 10:02 Plaats reactie Reageer met quote
Guus

Ja. En?OOok voor politici geldt dat niets menselijks hun vreemd is. Die hebben naast een algemeen belang ook hun eigen belang op het oog. Zolang dat niet botst kan ik daar geen problemen mee hebben.

Of mag een politicus geen persoonlijke ambities hebben? Ik denk dat dan niemand meer in de politiek gaat.
Wel publiekelijk mikpunt zijn van kritiek uit allerlei vijandige hoeken en geen toekomstperspectief mogen hebben.....

BerichtGeplaatst: Wo Nov 11, 2015 19:30 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Guus schreef:
Een boer koopt voor (te) veel geld een uitgemergelde kip van een stelletje gokverslaafden die 'r eigenlijk wilden slachten. Hij voert haar bij ten koste van zijn eigen maaltijden totdat de kip weer groot en sterk is en gouden eieren gaat leggen. Vervolgens verkoopt de boer de kip voor half geld weer terug aan een stel gokverslaafden.

Je vergeet een stap, Guus. De boer heeft eerst toestemming gegeven om de betreffende kip aan die gokverslaafden te verkopen, dat terwijl de boer wist dat ie een probleem zou krijgen als t mis zou gaan EN de boer zelf de kip allerlei junkfood had laten eten om m zo vet mogelijk te laten lijken.

Tsja.

T is maar wat je wilt zien, Guus.

BerichtGeplaatst: Wo Nov 11, 2015 20:11 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Wederom geef je er maar een draai aan Guus. Nergens schrijf ik dat politici geen toekomstperspectief mogen hebben of niet ambitieus mogen zijn. Dat mogen ze wel.

Ik erken slechts wat Willem eerder zegt: er vindt een kruisbestuiving plaats tussen politici en bedrijfsleven die belangenverstrengeling in de hand werkt. Als Gerrit Zalm van minister van financiën overgestapt was naar een baan in de Zorg of Onderwijs, dan was de kans op belangenverstrengeling vele malen minder dan wanneer een voormalig minister van financiën overstapt naar een zeer discutabele private bank (DSB) die tal van klanten dupeert en omvalt.

BerichtGeplaatst: Wo Nov 11, 2015 23:51 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Guus schreef:
Maar er protesteert helemaal niemand dat de nu winstgevende ABN AMRO weer wordt geprivatiseerd. Zelfs niet als dat de belastingbetalers 12 miljard Euro gaat kosten.

Hoe wilde je dat doen? De bank bestormen en Zalm en de zijnen opknopen?
Het systeem waarmee wij vleugellam zijn gemaakt heet democratie. Ga dus de volgende keer vooral weer stemmen.

BerichtGeplaatst: Do Nov 12, 2015 0:25 Plaats reactie Reageer met quote
Guus

Heb jij dan wel eens op een partij gestemd die het bankensysteem wil aanpakken en eventueel (voorgoed) nationaliseren?

BerichtGeplaatst: Do Nov 12, 2015 10:08 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Zijn die er?

BerichtGeplaatst: Do Nov 12, 2015 10:46 Plaats reactie Reageer met quote
Guus

SP, dacht ik.

BerichtGeplaatst: Do Nov 12, 2015 11:43 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Guus schreef:
Heb jij dan wel eens op een partij gestemd die het bankensysteem wil aanpakken en eventueel (voorgoed) nationaliseren?

Dat is geen antwoord op mijn vraag. Jij stemt en het blijkt dat het desondanks alleen maar een groter zootje wordt. De reden is dat jij met jouw stem niks kunt veranderen. Wij zijn allang verkocht en verraden aan een systeem dat ongenaakbaar is en zichzelf onaantastbaar heeft gemaakt.

Dus met het braaf rood kleuren van een vakje pak je het tuig op de banken echt niet. Die nemen nog een bonus en lachen jou uit. Het enige wat jij met jouw stem bewerkstelligt is dat je dat systeem een mandaat geeft om op deze voet verder te gaan.

BerichtGeplaatst: Do Nov 12, 2015 11:45 Plaats reactie Reageer met quote
Gerard R.

Ook nationaliseren kent zo zijn problematiek. Overheden hè?
De werkelijkheid ligt tussen genationaliseerde banken en privaat in.
Het commerciële effect bij banken moet niet te groot worden.
Dán n.l. gaan de belangen van de klant de prullenbak in... en meer... zie
de laatste mondiale zeeer diepe financiële crisis.
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Do Nov 12, 2015 20:13 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Ja, het waren immers de Landesbanken in Duitsland, in handen van de deelstaten, die als een van de eerste banken in de problemen kwamen.

Tot zover die nationalisatie Laughing

BerichtGeplaatst: Vr Nov 13, 2015 10:13 Plaats reactie Reageer met quote
Guus

Vreemd. Iedereen, behalve Royy blijkbaar, weet dat de bankencrisis begon bij private banken in de VS en niet in een Duitse deelstaat.

BerichtGeplaatst: Vr Nov 13, 2015 10:53 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Dat komt omdat Royy zowel de VS als de private sector hoog in het vaandel heeft staan. Een dubbele faal in beide sectoren kan dan ook niet anders dan de schuld van de overheid zijn... de markt is immers de nieuwe God van de neo-liberalen, onfeilbaar uiteraard.

BerichtGeplaatst: Vr Nov 13, 2015 11:12 Plaats reactie Reageer met quote
Joost Bakker

Het valt me op dat Rutte (de lege putte)... tegenwoordig bijna ieder besluit toelicht met:

''Het is logische dat....''

''En iedereen zal wel begrijpen dat...''

Meest zwaar aangezet gearticuleerd en met een stalen gezicht...

......Vervolgens kraamt hij de meest onsamenhangende vage idiote dronkenmanspraat uit...
die een slap postuur moet versluieren.

Zoals 3 miljard voor chanteur en oorlogsmisdadiger-Tiran Erdohan zonder dat hij van
enige garantie spreekt, dat het chantagemiddel nu niet eindeloos herhaald zal worden...!!!

IK voorspel nu al dat Erdohan het crimineels-truukje eindeloos zal herhalen.

BerichtGeplaatst: Vr Nov 13, 2015 18:41 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Guus schreef:
Vreemd. Iedereen, behalve Royy blijkbaar, weet dat de bankencrisis begon bij private banken in de VS en niet in een Duitse deelstaat.

Dat zeg ik toch niet? Goed lezen Guus. Ik zeg dat de door jou zo bejubelde staatsbanken als een van de eerste banken in de problemen kwamen. Blijkbaar maakt nationalisering wat dat betreft weinig uit.

BerichtGeplaatst: Di Nov 17, 2015 20:53 Plaats reactie Reageer met quote
Joost Bakker

ISIS financed from 40 countries, incl G20 members Putin (FULL SPEECH)

https://www.youtube.com/watch?v=96k_8ywt22g

Poetin lijkt de enige eerlijke spreker van de G20 te zijn, ons journaal bericht er niet over...

Wel kwam de bekende haat-Marokaan van de Vereniging Marokaanse Klootzakken
nog maar eens plechtig verklaren dat hij tegen iedere vorm van Islamitische zelfreflectie is.
Het smerige tuig.

BerichtGeplaatst: Ma Nov 30, 2015 14:20 Plaats reactie Reageer met quote
Joost Bakker

http://www.rtlnieuws.nl/nieuws/politiek/van-der-steur-kamer-wil-wiet-niet-reguleren

De Neo liberale VVD houdt nu al 20 jaar de miljarden-Drugs-maffia in stand....

Welke druk zit daarachter..?

Zouden leden van de VVD zelf verdienen of belangen hebben in de drugshandel?

Je zou het haast geloven. Mij verbaast het niks meer na hun jarenlange zwijggeld-capriolen
(Zalm, Nijpels) bij de DNB Bank...

Daar kan je de vele bestuurlijke zwijggeld-posities van de opgestapte Hermans bij optellen...

BerichtGeplaatst: Ma Nov 30, 2015 15:45 Plaats reactie Reageer met quote
Gerard R.

Ik zal ze nooit vertrouwen.
En niet alleen op dit terrein.
Het zijn naar mijn gevoel toch een beetje Machiavellisten, die niet zoveel
boodschap hebben aan netheid, moraal, waarden, ordentelijkheid enz.
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Di Dec 15, 2015 15:30 Plaats reactie Reageer met quote
Joost Bakker

http://www.telegraaf.nl/dft/geld/verzekeren/24878156/__Basisverzekering_50__duurder__.html

De liberalisering van het verzekeringswezen heeft werkelijk tot enorme kostendalingen geleidt...

''De kosten van de basisverzekering zijn sinds de invoering ervan in 2006 met 50 procent gestegen.
Dat geldt voor de mensen die aanspraak maakten op zorg en hun eigen risico moesten
gebruiken en voor degenen die geen kosten hoefden te maken.

Dit blijkt uit onderzoek van MoneyView.

Weerwoord forum index » Economie