Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Economie » Neo Liberele leugens en Rutte, Pechthold, Dijsselbloem etc.. Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
BerichtGeplaatst: Do Nov 05, 2015 14:04 Plaats reactie Reageer met quote
Gerard R.

Guus schreef:
Quote:
Ik had je hoger zitten.

Laat je memorie 's werken, Guus. Rolling Eyes Embarassed
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Do Nov 05, 2015 14:16 Plaats reactie Reageer met quote
Guus

Ach, als iemand een ander politiek standpunt heeft en dat behoorlijk onderbouwt heb ik daar geen problemen mee. Dat gold altijd voor Willem al bracht ie het wel eens wat knorrig.

BerichtGeplaatst: Do Nov 05, 2015 15:34 Plaats reactie Reageer met quote
Gerard R.

Joost Bakker schreef:
http://www.rtlnieuws.nl/economie/home/ing-schreef-wet-voor-dijsselbloem-over-omstreden-financieel-product

Die Dijsselbloem komt bijna wekelijks wegens malversaties, achterover drukken rapporten (Fyra)
en gelogen ontkenningen en valse verbazingen (EU naheffingen) in het nieuws...

Ditmaal blijkt hij de buikspreekpop van de ING Bank.

ING heeft grote delen van een wet geschreven die banken een belangrijk fiscaal voordeel geeft bij het verstrekken van zeer risicovolle obligaties.

Ook VVD'er en ABN-baas Gerrit Zalm wordt erop uitgestuurd om de woorden "financiële instellingen" uit de tekst te krijgen en zo een bedrieglijk verhaaltje te produceren...

Ten slotte heeft Dijsselbloem er alles aan gedaan om de snelle wetswijziging buiten het oordeel van
de Raad van State te houden door hen maar heel summier en (daar hebben wij het weer!)
onvolledig vooraf in te lichten...

Mensen met een schoon geweten hoeven niet te liegen en te bedriegen.
Wat zegt dit over de huidige staat van de politieke voormannen?

Hoe het waarschijnlijk in detail in elkaar zit.
http://feeds.nos.nl/~r/nosjournaal/~3/-hI4XRqQUeQ/867192
Nou ja, dat zegt natuurlijk óók niets als je alles niet gelooft.
BerichtGeplaatst: Do Nov 05, 2015 15:37 Plaats reactie Reageer met quote
Joost Bakker

Je neemt blijkbaar aan dat een linkje naar stiekeme Dijsselbloem al op zichzelf overweldigend overtuigend is.

Komt niet erg intelligent over, die kritiekloze benadering van Dijsselbloem.. (al vele keren betrapt
op hele en halve onwaarheden).

Laatst aangepast door Joost Bakker op Do Nov 05, 2015 15:42, in totaal 2 keer bewerkt

BerichtGeplaatst: Do Nov 05, 2015 15:40 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Willem schreef:
Joost Bakker heeft vaker gelijk dan velen zouden wensen....

Dat denk ik ook.

BerichtGeplaatst: Do Nov 05, 2015 15:45 Plaats reactie Reageer met quote
Gerard R.

Joost Bakker schreef:
Je neemt blijkbaar aan dat een linkje naar stiekeme Dijsselbloem al op zichzelf overweldigend overtuigend is.

Komt niet erg intelligent over, die kritiekloze benadering van Dijsselbloem.. (al vele keren betrapt
op hele en halve onwaarheden).

Door degenen, die hem niet moeten.
Maar ik val er niet van om. Hij reilt en zeilt vrij goed en wordt gewaardeerd.
Geen gemakkelijk vak.

(Ja, IK heb verder niets van belang met de baas hoor.)
BerichtGeplaatst: Do Nov 05, 2015 16:31 Plaats reactie Reageer met quote
Guus

Tedje van Es schreef:
Willem schreef:
Joost Bakker heeft vaker gelijk dan velen zouden wensen....

Dat denk ik ook.

Ik had natuurlijk niets anders kunnen verwachten. Ik verlaag desondanks mijn eerdere schatting van jouw IQ met tien punten. En dat is alleen maar omdat je soms ook wel eens zinnige dingen zegt......

BerichtGeplaatst: Do Nov 05, 2015 16:37 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Denk je dat ik daar wakker van lig? Ik ben het eens met wat Willem zei, maar kennelijk mag dat ook al niet meer van jou.

BerichtGeplaatst: Do Nov 05, 2015 16:54 Plaats reactie Reageer met quote
Guus

Indirect vind je dus dat Joost zinnige dingen zegt. Waarvan akte!

BerichtGeplaatst: Do Nov 05, 2015 16:56 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Guus schat IQ naar politiek inzicht Laughing

Den Uyl was hyperintelligent vermoed ik.

BerichtGeplaatst: Do Nov 05, 2015 19:33 Plaats reactie Reageer met quote
Gerard R.

Hij was een veel te goedaardige man. Te goedgelovig ook. Retrospectief met
wat we nu nog kunnen opdiepen.

Dat haalde niet bij Wiegel en van Agt. Very Happy
Die gingen ergens na een leuk etentje ook regeren met elkaar. Ach..... Sad
BerichtGeplaatst: Do Nov 05, 2015 23:00 Plaats reactie Reageer met quote
Guus

In ieder geval heerste er in Nederland toen wel een prettiger sfeer dan nu.

BerichtGeplaatst: Do Nov 05, 2015 23:23 Plaats reactie Reageer met quote
Boosoog

.
Vind je het gek dat door de instroom erna het leven in ons lander niet prettiger op is geworden?
Bovendien is Nederland overvol wat ook niet bijdraagt aan een "gezellige" sfeer.

Maar dat gaf je zelf al eerder aan.

Geplaatst: Zo Jun 01, 2003 15:23

Guus schreef:
Curacaoteam schreef:
De (land)arbeiders van vroeger namen met heel wat minder genoegen en wisten al helemaal niet wat pistoresk was. Laat staan dat ze dat konden spellen.

Inderdaad, pittoresk is een lastig woord om te spellen. Wink

Natuurlijk is Nederland overvol. De wereld is al vrij vol maar Nederland scoort ook nog eens mondiaal in de hoogste regionen van bevolkingsdichtheid.
Toen Juliana in 1950 zei dat ons land (over)vol was wist ze nog niet dat ieder gezin er later ook nog eens twee huizen en drie auto's op na ging houden en dat de ecologische voetafdruk zou worden verhoogd tot bijna 5 hectare per persoon.
Nederlanders emigreerden in die periode naar Canada en Australië om de (agrarische) ruimte te zoeken, omdat ze niet "stapelgek" wilden worden in appartementencomplexen van 10-20 "woonlagen".

De (land)arbeiders namen vroeger helemaal geen genoegen met hun opeengepakte bestaan in krottenwijken en plaggenhutten. Daarom kwam men in opstand. Er bleek in die tijd nog wel wat ruimte te zijn, vooral na openstelling van private landgoederen en onteigeningsprocedures t.b.v wegen en woonwijken.
Dat heeft nu geen zin meer. De ruimte is op. Mensen degenereren tot mieren die in grote hopen opeengepakt veelal zinloze arbeid verrichten; arbeid die mede de leefbaarheid van onze planeet "steeds" verder ondermijnt.

Kijk naar de mieren en word wijs..................
BerichtGeplaatst: Vr Nov 06, 2015 9:08 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Guus schreef:
Indirect vind je dus dat Joost zinnige dingen zegt. Waarvan akte!

Ik sluit me aan bij wat bij wat Willem zei. Dat jij dat opzettelijk verdraait ligt helemaal aan jou.

BerichtGeplaatst: Ma Nov 09, 2015 15:23 Plaats reactie Reageer met quote
Willem

Guus:

Hoezo, afglijden. Joost Bakker brengt het allemaal op een schreeuwerige manier, maar de draaideur tussen politiek en zakenleven lijkt mij allerminst gezond voor zowel de politiek als het zakenleven. De politicus is geen volksvertegenwoordiger meer. Hij zit daar steeds vaker voor een eigen carr{ere in de politiek, eerst in Nederland, later in Brussel en daarna mooie adviesbanen in het bedrijfsleven.

Dat de boodschapper je niet aanstaat is een ding, dat de boodschap daarom niet klopt iets anders.

Ik heb weinig tijd voor forumdeelname, en dus zijn de reacties vaak wat summier.
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
BerichtGeplaatst: Ma Nov 09, 2015 16:58 Plaats reactie Reageer met quote
Guus

Je gaat dus gezellig mee in de afzeikmode, Willem.

Ik verwacht van politici inzet en competentie. Als ze dat hebben lijkt het me logisch dat ze ook in het bedrijfsleven gewild zijn en een leuke baan kunnen krijgen.
Als je goed presteert in het bedrijfsleven kun je ook overal elders een goedbetaalde baan krijgen. Daar is niets verkeerds aan tenzij je er wereldvreemde maatstaven op nahoudt.

BerichtGeplaatst: Ma Nov 09, 2015 17:26 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Guus schreef:
Ik verwacht van politici inzet en competentie. Als ze dat hebben lijkt het me logisch dat ze ook in het bedrijfsleven gewild zijn en een leuke baan kunnen krijgen.
Als je goed presteert in het bedrijfsleven kun je ook overal elders een goedbetaalde baan krijgen. Daar is niets verkeerds aan tenzij je er wereldvreemde maatstaven op nahoudt.

Dat is iets anders dan als politicus het bedrijfsleven naar de ogen te kijken (lees: de kiezer te beliegen en te bedriegen) om zo bij het old boys network in een gunstig daglicht te komen staan voor een glansrijke carrière in het bedrijfsleven.

O ja, nog even dit:
Quote:
Je gaat dus gezellig mee in de afzeikmode, Willem.

Kijk ook effe naar jezelf, wil je?

BerichtGeplaatst: Ma Nov 09, 2015 17:29 Plaats reactie Reageer met quote
Guus

Tedje van Es schreef:

Dat is iets anders dan als politicus het bedrijfsleven naar de ogen kijken (lees: de kiezer te beliegen en te bedriegen) om zo in een gunstig daglicht komen te staan bij het old boys network voor een glansrijke carrière in het bedrijfsleven.

Waar haal je die info vandaan? Van een bierviltje?

BerichtGeplaatst: Ma Nov 09, 2015 17:32 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

En jij beschuldigt anderen dat ze aan afzeiken doen?

Heb je inhoudelijk weer eens niks te melden? Moet ik de Eurlingsen, Zalmen, Kokken en de rest van het politieke tuig, dat ons voor hun eigen gewin geflest heeft, de revue laten passeren?

BerichtGeplaatst: Ma Nov 09, 2015 18:03 Plaats reactie Reageer met quote
Guus

Mooi, je gaat dus bewijzen dat ze de boel 'voor eigen gewin geflest hebben'. Ik wacht belangstellend af.

BerichtGeplaatst: Ma Nov 09, 2015 18:36 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Hebben deze mensen geen mooie carrière dan? En hebben ze er in de politiek geen potje van gemaakt?
Geen enkele politicus heeft interesse voor jou, hij/zij is uitsluitend geïnteresseerd in de eigen carrière. Hoe hard hij/zij daarvoor tegen jou moet liegen maakt hem/haar helemaal niets uit. De enige portefeuille die telt is die in de eigen in hun binnenzak. Jij vindt dat kennelijk prima. Nou, ik vind dat helemaal niet prima en ik word een beetje moe van dat eeuwige gekanker van jou op mij waarbij je steeds weer achterbaks mij persoonlijk probeert aan te vallen.

BerichtGeplaatst: Ma Nov 09, 2015 18:47 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Guus schreef:
Je gaat dus gezellig mee in de afzeikmode, Willem. Ik verwacht van politici inzet en competentie. Als ze dat hebben lijkt het me logisch dat ze ook in het bedrijfsleven gewild zijn en een leuke baan kunnen krijgen. Als je goed presteert in het bedrijfsleven kun je ook overal elders een goedbetaalde baan krijgen. Daar is niets verkeerds aan tenzij je er wereldvreemde maatstaven op nahoudt.

Volgens mij heeft Willem wel een punt.

Stel er is een politicus X, minister van financiën, die een paar voor de banken zeer impopulaire maatregelen moet doorvoeren. Tegelijkertijd ambieert politicus X een baan als bankdirecteur.

In hoeverre treden hier belangenconflicten op?

Andersom kan ook: bankdirecteur Y met goede connecties in de financiële wereld wordt minister van Financiën. Gezond?

De link tussen politiek en bedrijfsleven is niet altijd gezond. Nog lastiger wordt het als wethouder X in de raad van bestuur van organisatie Y zit.

BerichtGeplaatst: Ma Nov 09, 2015 21:49 Plaats reactie Reageer met quote
Guus

Allemaal veronderstellingen dus. Er wordt in het algemeen namelijk wel degelijk gewaakt voor belangenverstrengelingen. We hebben een parlement met die taak, een volksvertegenwoordiging.

Maar ik weet dat het modieus is om voortdurend vanaf de zijlijn te roepen dat alle politici corrupt zijn.
Ik zou zeggen: "Stem dan op andere." Nederland heeft een behoorlijk goed functionerende democratie. Hoe moeilijk kan het zijn?

BerichtGeplaatst: Ma Nov 09, 2015 22:45 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Democratie is in het bestuur ver te zoeken. Zeker op lager niveau. Ik lied me eens ompraten om op enkele belangrijke regio punten, via volgens hen democratische inbreng mee te beslissen.
Dat koste me +- 10 vergaderingen in de avonduren.
Aan het eind van al die sessies kregen we allemaal een 20 tal groene stikkers, om op een kaart te plakken waarop de door de organisatoren voorgestelde plannen stonden aangegeven.
Het project met de meeste stikkers kreeg voorrang bij de uitvoering van het gebeuren.
Rode stikkers werden ook na aandringen niet verstrekt.
Dat is onze bejubelde democratie.
BerichtGeplaatst: Di Nov 10, 2015 7:51 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Guus schreef:
Allemaal veronderstellingen dus.

Nee... er zijn namen genoeg te noemen die zo gewerkt hebben. Gerrit Zalm, Wim Kok.

Quote:
Maar ik weet dat het modieus is om voortdurend vanaf de zijlijn te roepen dat alle politici corrupt zijn.

Dat doe ik niet. Ook hier betrap ik je op door jou zelfbenoemd binair denken. Het is weer zwart-wit in je wereldje.

Weerwoord forum index » Economie