Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Sport » Col de la Loze Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
Col de la Loze
BerichtGeplaatst: Wo Sep 16, 2020 10:45 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Vanmiddag moeten jullie toch even naar de Tour kijken. Het gaat op een skipiste via een geasfalteerd geitenpaadje naar boven.

Imponerend landschap en dito prestatie!

https://www.youtube.com/watch?v=v4Wfj7_i5LY

BerichtGeplaatst: Wo Sep 16, 2020 11:49 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Ik was ooit een echte fan van de tour, maar doping na doping na doping geval was het voor mij gedaan.

Ja, de natuur is prachtig. Maar de tour is ziek.

BerichtGeplaatst: Wo Sep 16, 2020 17:06 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

De Tour is tegenwoordig schoon.

BerichtGeplaatst: Wo Sep 16, 2020 17:41 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Is dat sarcastisch?

BerichtGeplaatst: Do Sep 17, 2020 7:46 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Nee hoor, de jaren van structurele doping in de wielrennerij zijn allang voorbij.

BerichtGeplaatst: Do Sep 17, 2020 18:20 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

't Schijnt zo te zijn dat ze die niet meer nodig hebben sinds 't mogelijk is om stiekem 'n motortje in het frame aan te brengen.

Ze ruineren er niet meer hun gezondheid mee.

Integendeel, doordat veel minder inspanning nodig is is er ook minder sprake van fysieke slijtage.

(Alleen even uitkijken met vallen, want als het motortje dan net aan stond wil het achterwiel nog wel 'ns blijven doodraaien).
-
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Do Sep 17, 2020 19:22 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Wielrenner is anno 2020 clean. De tijden van doping hebben we daar gehad. En motortjes hebben ze ook niet.,

BerichtGeplaatst: Do Sep 17, 2020 19:41 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Maar hoe weet je dat dan?

Ik keek in de tijd van Indurain. Die won 5 keer de tour, wat waren ze laaiend over de man. Bleek doping.

Toen kwam Bjarne Riis. Wat was die goed, reed Indurain naar huis. Doping.

Jan Ulrich... doping. Marco Pantani... doping & drugs.

Grote schandalen. Invallen bij Peter Post. Arrestaties.

We kregen strengere controles. Bloedcontroles. Etc. de Franse politie zat er bovenop. Zeven keer won Lance Armstrong. Die man was van een andere planeet. Mart Smeets zei nog: geen doping. Lance financiert zelfs de doping controles.

Lance Armstrong... doping.

Wie won er daarna? Floyd Landis. Doping.

Alberto Contador. Doping.

Alejandro Valverde. Doping.

Nederlandse helden Michael Boogerd, Eddy Bouwmans, Thomas Dekker, Rudi Kemna, Marc Lotz, Danny Nelissen... Doping.

https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_doping_cases_in_cycling

https://en.wikipedia.org/wiki/Doping_at_the_Tour_de_France

Ik heb zeker 20 jaar naar drugsgebruikers op de fiets zitten kijken Tedje. En mij is minstens 3 keer beloofd dat 'de Tour nu echt schoon is'.

Dus nee, ik geloof het niet meer.

BerichtGeplaatst: Do Sep 17, 2020 22:58 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

Tedje van Es schreef:
En motortjes hebben ze ook niet.,

Schijnen inderdaad alweer achterhaald te zijn.

De nieuwste truc is 'n electromagnetisch wiel.

Kostenplaatje: 200.000 pop.

Maar 'n bedrijf als bijvoorbeeld Jumbo zou dat makkelijk kunnen missen.

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20160201_02102779
-
BerichtGeplaatst: Vr Sep 18, 2020 8:16 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Cliff, je loopt achter. Van de mensen die jij opnoemt fietst er nog maar eentje (Valverde).
Ullrich, Armstrong, Indurain, Pantani en de rest fietsen al bijna 20 jaar niet meer. Dat waren andere tijden en een andere generatie wielrenners.

BerichtGeplaatst: Vr Sep 18, 2020 9:04 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Natubico,

https://nos.nl/collectie/13847/artikel/2348757-ploegleider-jumbo-visma-uit-tour-gezet-heb-me-niet-correct-gedragen

De ruzie ontstond toen een official van de UCI de fiets van de gele trui drager eigenhandig wilde demonteren om in de bracket naar een eventueel motortje te zoeken en daarbij de fiets beschadigde.

Er is ooit één keer een motortje aangetroffen. Dat was bij de Belgische veldrijdster Femke van der Driessche. De controles bestaan dus wel, maar er wordt nooit iets gevonden.

https://www.ad.nl/wielrennen/bedenker-motortje-in-fiets-kondigt-groot-schandaal-aan~ad0f1c30/?referrer=https%3A%2F%2Fwww.google.nl%2F

BerichtGeplaatst: Vr Sep 18, 2020 10:40 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Doping in de Tour de France en de bestrijding daarvan is als misdaad en de bestrijding daarvan. En de eerste loopt altijd een stap voor. We zijn voorlopig nog niet voorgoed af van doping in de Tour de France, steekpenningen bij de FIFA of doorgestoken kaarten bij het Songfestival.

Niettemin is het een evenement welke ik graag volg en de televisie maakt altijd mooie reportages van bergen, heuvels, kastelen, kerken etc. Het volk wil ook nog vermaakt worden.

BerichtGeplaatst: Vr Sep 18, 2020 15:57 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Tedje van Es schreef:
Cliff, je loopt achter. Van de mensen die jij opnoemt fietst er nog maar eentje (Valverde).
Ullrich, Armstrong, Indurain, Pantani en de rest fietsen al bijna 20 jaar niet meer. Dat waren andere tijden en een andere generatie wielrenners.

Dat zegt mij niets. De meeste dopingszaken worden pas bekend juist nadat een wielrenner gestopt is.

Nagenoeg alle genoemde dopingszondaars waren als overtreders niet bekend op het moment dat ze nog aan het fietsen waren.

Niets garandeert dus dat de huidige generatie, die nu fietst, niet na hun carrière toch ineens opbiecht dat ze wel degelijk doping gebruikt hebben.

Sterker nog: als we de generaties hiervoor als uitgangspunt nemen, dan hebben ze allemaal, zonder uitzondering, vele dopinggebruikers gekend. Bij sommige top 10 uitslagen van de tour de France zijn 9 van de 10 dopingzondaars gebleken (zie links hierboven).

Wat mij betreft dit dus zo'n bijzonder geval van omgekeerde bewijslast. De tour moet nu eerst maar eens bewijzen dat ze schoon is na jaren bewezen te hebben dat ze structureel vervuild was.

BerichtGeplaatst: Vr Sep 18, 2020 18:04 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

De dopinggeneraties hebben we gehad, ik wed met je dat we over 5 jaar niet weer horen welke oud renners allemaal aan de doping waren.

BerichtGeplaatst: Vr Sep 18, 2020 18:43 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Indurain is nooit betrapt op doping hoor, fake news dus.

Wielrennen is juist aan een geweldige comeback bezig, er komt een top-generatie aan van jonge veelbelovende renners. Dit jaar al goed te zien, en dan hebben wij ook nog een Matthieu van der Poel die zijn eerste Tour nog moet rijden.

Cliff schreef:
De tour moet nu eerst maar eens bewijzen dat ze schoon is na jaren bewezen te hebben dat ze structureel vervuild was.

Dat doen ze al jaren hoor. Ook dit jaar nul dopinggevallen in de Tour. De afgelopen twee of drie jaren ook niet dacht ik. Buiten de Tour om zijn er een paar incidentele gevalletjes geweest, en voor die renners is het dan ook direct einde oefening want dit wordt gewoon niet meer geaccepteerd. Veel meer kun je denk ik ook niet doen.

Ik heb er dit jaar weer als vanouds van genoten.

Bijna alle sporten zijn verpest door de corona maatregelen, maar dit is gelukkig nog steeds leuk om te kijken.

BerichtGeplaatst: Vr Sep 18, 2020 19:32 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

Tedje van Es schreef:

Doet Joop Zoetemelk eigenlijk nog mee ?

BerichtGeplaatst: Vr Sep 18, 2020 19:37 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

carlos schreef:
Indurain is nooit betrapt op doping hoor, fake news dus.

Maar niemand zegt dat.

Maar dit zegt wel een hoop:

https://www.hln.be/sport/wielrennen/straffe-cijfers-92-van-groterondewinnaars-laatste-25-jaar-kwam-in-aanraking-met-doping~a8e9f84e/
https://wielerrevue.nl/artikel/79603/indurain-en-banesto-kochten-doping-bij-conconi

BerichtGeplaatst: Vr Sep 18, 2020 19:38 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Tedje van Es schreef:
De dopinggeneraties hebben we gehad, ik wed met je dat we over 5 jaar niet weer horen welke oud renners allemaal aan de doping waren.

Deal.

BerichtGeplaatst: Vr Sep 18, 2020 19:46 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

Tedje van Es schreef:
De ruzie ontstond toen een official van de UCI de fiets van de gele trui drager eigenhandig wilde demonteren om in de bracket naar een eventueel motortje te zoeken en daarbij de fiets beschadigde.

Probleem is dat 'n urinestaal bewaard kan worden en door meerdere instanties gekeurd, maar dat de fietsen van tegenwoordig slechts door een official worden bekeken.
Als die 'n seintje krijgt dat 't wel wat waard is als ie zegt dat er niets gevonden is dan kraait er verder geen haan naar.

Zo'n ruzie, aan het eind van 'n ronde en wanneer deze in feite al beslist is in het voordeel van degenen waarbij de fiets hoorde, kan dan ook goed 'n stukje theater zijn geweest met als opzet de indruk te wekken dat er wel degelijk serieus gecontroleerd wordt op mechanische fraude.
-
BerichtGeplaatst: Vr Sep 18, 2020 22:33 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Cliff schreef:
Maar dit zegt wel een hoop:

Mwoah, staat alleen dat iemand vindt dat bepaalde contracten wel over doping gegaan moeten zijn. Staat verder niet bij over welke doping het dan zou gaan. Epo was nog helemaal geen dingetje in die jaren, dat kwam pas na het tijdperk Indurain.

Ik houd het op fake nieuws.

BerichtGeplaatst: Vr Sep 18, 2020 23:44 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Er staat nog een link boven: 92% van groterondewinnaars laatste 25 jaar kwam in aanraking met doping

Maar goed, ik geloof er inderdaad geen fuck van dat Indurain zonder doping al die overwinningen behaalde. Zelf zwijgt Indurain nog, 't schijnt ook geen spreker te zijn.

Hij zou wel een enorme uitzindering zijn, zeker in die tijd.

BerichtGeplaatst: Za Sep 19, 2020 8:07 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Misschien sta ik er wat gekleurd in maar ik geloof dus niet dat Indurain doping gebruikt heeft want anders was hij heus wel tegen de lamp gelopen net zoals alle andere renners.

Hier in dit lijstje staan alle dopinggevallen zo'n beetje opgesomd, en Indurain staat nergens vermeld;

https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_doping_cases_in_cycling

Ironisch genoeg werd Indurain in 1996 voor het eerst verslagen door iemand die stijf van de dope stond in dat jaar, Bjarne Riis. En dat was eigenlijk het begin van de ellende in het wielrennen. Twee jaar later, de Tour die bekend stond als de Tour du Dopage, toen de hele Festina ploeg naar huis werd gestuurd omdat ze betrapt waren. Weer een jaar later, de eerste Tour overwinning van Armstrong.

Ik denk dat Indurain net op tijd gestopt is met koersen, hij wist waarschijnlijk donders goed wat er aan de hand was.

Cliff schreef:
92% van groterondewinnaars laatste 25 jaar kwam in aanraking met doping

Dat is op zich niet zo moeilijk hoor, er lopen een hoop cowboys rond in dat wereldje die renners en ploegen infiltreren. En het is een klein wereldje. Iemand kan een hele goede wielerarts zijn, en daarnaast ook te maken hebben met dopingprogramma's. Iedere wielrenner die ooit bij zo'n arts over de vloer is geweest is dan automatisch 'in aanraking met doping' geweest.

Die Conconi waar jij het over had is trouwens vrijgesproken hiervan door een rechter.

BerichtGeplaatst: Za Sep 19, 2020 9:15 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Ik denk dat zelfs Tedje niet gelooft dat Indurain clean was Smile

Maar goed, zolang hij zijn mond niet open wilt doen hierover zal het nooit volkomen vast staan.

Ik herinner me trouwens ook nog een keer dat de hele PDM ploeg naar huis moest omdat ze zogenaamd verkeerde kip hadden gegeten: https://www.anderetijden.nl/programma/1/Andere-Tijden/aflevering/330/De-bedorven-kip-van-PDM

Ik geloof inmiddels dat de Tour de France het duursport equivalent is van een bodybuilding-wedstrijd. Ga daar ook maar eens zoeken naar de mensen die niet gebruiken. En ook daar komen er een hoop gewoon door de controles.

Maar iedereen die jaren op de sportschool getraind heeft kan je zeggen dat je geen bodybuilder wordt zonder doping. En ik denk ook dat iedereen die de Tour de France fietst deze niet zomaar fietst op een boterham met pindakaas.

BerichtGeplaatst: Za Sep 19, 2020 9:35 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Waarom zou Indurain niet clean zijn? Zo kun je iedere renner die een wedstrijd wint wel gaan beschuldigen.

Maar owee als je Bill Gates ergens van beschuldigt..

Cliff schreef:
En ik denk ook dat iedereen die de Tour de France fietst deze niet zomaar fietst op een boterham met pindakaas.

Tour de France fietsen is op zich wel te doen, het gaat vooral om het tempo waarop. Als een renner vier bergen in zijn eentje over vliegt en met minuten voorsprong binnenkomt kun je daar inderdaad je vraagtekens bij plaatsen. Zo heb ik ook wel wat twijfels bij Chris Froome, en vooral de manier waarop hij de Giro een paar jaar geleden won.

Vroeger in de jaren van Merckx was dit schering en inslag, maar daar heeft men het dan nooit over wat betreft doping.

BerichtGeplaatst: Za Sep 19, 2020 10:01 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Die vergelijking met Bill Gates is zinloos. Een heel groot deel van de wielrenners (hierboven een voorbeeld van 92%) heeft te maken met doping. De Tour de France kent een enorme lange geschiedenis van dopinggevallen. De grootste Tour winnaar was Armstrong en daarvan weten we dat hij doping heeft gebruik. De tweede grootste was Indurain. En dat in een periode dat doping dus schering en inslag was in de sport.

Er zijn dus heel veel redenen tot op zijn minst een ernstige verdenking.

In de Tour van 2006 testte de Spanjaard Oscar Pereiro tweemaal positief op Salbutamol, nadien werd hij vrijgesproken door de UCI. Jaren eerder had zijn landgenoot Igor Gonzalez de Galdeano minder geluk, hij werd voor zes maanden aan de kant gezet nadat bij een controle op 12 juli 2002 Salbutamol werd teruggevonden. Eerder werd onder meer ook de Italiaan Marco Velo in september 2000 betrapt. In de jaren negentig kwamen toprenners zoals Tony Rominger, Franco Ballerini en vijfvoudig Tourwinnaar Miguel Indurain in opspraak door het gebruik van het product. Hun dossiers werden uiteindelijk zonder gevolg geklasseerd.

https://www.sport.be/nl/wielrennen/article.html?Article_ID=821186&v=08082017

Indurain is positief getest op Salbutamol maar kon in 1994 een goed verhaal houden dat hij het nodig had voor astma. Blijkbaar lijden er heel veel wielrenners aan astma Smile

Het probleem is ook een beetje dat de doping-regelementen altijd achter de feiten aanlopen.

Weerwoord forum index » Sport