Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Sport » Formule 1 Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... , 24, 25, 26  Volgende
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
BerichtGeplaatst: Di Jul 07, 2020 20:33 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Loetje schreef:
Cliff schreef:
Er is niemand zonder mondkapje in de F1. Die mannen snappen tenminste hoe het hoort.

Behalve Lewis Hamilton. Die droeg een shirt met een andere tekst en geen mondkapje. Voorts was hij nogal opdringerig en intimiderend jegens andere coureurs die om wat voor hen motiverende redenen dan ook niet wensten te knielen op zijn commando.

https://www.gptoday.net/nl/nieuws/f1/256340/lewis-hamilton-zet-collega-s-mes-op-de-keel-5-coureurs-willen-niet-knielen

O.a. Max Verstappen heeft geen knieval gemaakt.

De hashtag #nietknielenvoordebielen is trouwens aardig trending.

Links kent geen middenweg. Je bent of voor of de vijand. Verder, zoals eerder geplaatst, de autosport is geen politieke arena en biedt geen podium om linkse klaagzang te etaleren. Ik vond het een schertsvertoning.
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Di Jul 07, 2020 20:40 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Cliff schreef:
@Cliox, wat vind jij eigenlijk van de schikking die Ferrari t.o.v. vorig seizoen gemaakt heeft met de FIA?

Ik zit nu wat oude races terug te kijken, uit verveling eigenlijk, maar het geeft een vervelend gevoel. Je ziet Ferrari winnen en pole's binnenslepen en je weet dat het niet klopt. Ik vind het ook niet eerlijk naar de andere teams toe, zij hadden gewoon betere uitslagen gehad als Ferrari zich aan de regels gehouden had.

Een rare gang van zaken. Misschien hadden ze Ferrari met terugwerkende kracht uit de uitslagen moeten schrappen. Ben benieuwd wat dan de stand geweest zou zijn in bv. constructeurskampioenschappen (of zelfs WK).

Ergens vind ik het geweldig dat techneuten de grens opzoeken. Mercedes doet dat met het DAS-systeem ook. Een strategisch kat en muis spel tussen teams en de technische afdeling van de FIA. Ook dat is autosport. De manier waarop de FIA er mee is omgesprongen geeft te denken. Wat mij het meeste stoort is dat Ferrari niet transparant is en een boek open doet. De FIA was daartoe bereid. Gelukkig bestaat er zoiets als karma. Nu er flink wat minder paarden aan boord zijn van de Ferrari-motor werkt dat negatief uit op de aerodynamica.
BerichtGeplaatst: Wo Jul 08, 2020 8:03 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Nou, daar zie ik nogal een verschil hoor. Mercedes ontwikkelt het DAS en legt het netjes voor aan de FIA met de vraag of dit mag. De FIA zegt 'JA' en vervolgens installeren ze het op hun 'productieauto's'. Daar was niets stiekem aan.

Wat Ferrari deed, was een sensor verstoren van de FIA die juist moest controleren of er vals gespeeld werd. Stiekem ook. Ik vind de intentie daarachter van een compleet ander uitgangspunt: het is niet technische de limiet opzoeken, het is proberen vals te spelen zonder dat het ontdekt wordt.

Wat mij het meest stoorde is inderdaad de geheime schikking. Vervolgens krijgen we 'Corona' en worden de oude races herhaald. Monza 2019 bijvoorbeeld, waarin je een wanhopige Hamilton zien die probeert de Ferrari te passeren maar er zelfs met DRS niet langs komt. Gewoon vals spel... ik zou dan ook zeggen, zend die races niet meer uit. Ferrari heeft die pole positions en race-wins niet legaal gewonnen. Het is als terugkijken naar de touroverwinningen van Lance Armstrong.

Wat had moeten gebeuren? Ferrari schrappen uit alle uitslagen na de zomerstop 2019. Herbereken de kampioenspunten ook maar. Lever de prijzen ook maar in. Hoe zuur is het voor de mensen die er af en toe dicht bij een podium zaten maar door vals spel van Ferrari dit niet gehaald hebben....

Ik hoop inderdaad op wat karma dit seizoen voor Ferrari. Maar wie weet herhalen ze het trucje gewoon weer met meer vals spel.

BerichtGeplaatst: Wo Jul 08, 2020 8:19 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Cliff schreef:
Nou, daar zie ik nogal een verschil hoor. Mercedes ontwikkelt het DAS en legt het netjes voor aan de FIA met de vraag of dit mag. De FIA zegt 'JA' en vervolgens installeren ze het op hun 'productieauto's'. Daar was niets stiekem aan.

Wat Ferrari deed, was een sensor verstoren van de FIA die juist moest controleren of er vals gespeeld werd. Stiekem ook. Ik vind de intentie daarachter van een compleet ander uitgangspunt: het is niet technische de limiet opzoeken, het is proberen vals te spelen zonder dat het ontdekt wordt.

Zoiets kan dan ook niet stiekem. De partymodus daarentegen is een modus die naar mijn begrijpen extra olie toevoegt aan de brandstof. Het is ook een soort van de regels omzeilen omdat de brandstofregel zich beperkt tot 'benzine' maar niets zegt over andere vloeistoffen die in de motor worden gespoten. Mercedes is de grondlegger hiervan en ik meen zelfs dat het vanaf volgend jaar niet meer is toegestaan. F1-teams ontwikkelen op de grens van het technisch reglement hun auto en motor en dat vind ik prima. Ook als dat betekent dat ze er soms over gaan.

Quote:
Wat mij het meest stoorde is inderdaad de geheime schikking. Vervolgens krijgen we 'Corona' en worden de oude races herhaald. Monza 2019 bijvoorbeeld, waarin je een wanhopige Hamilton zien die probeert de Ferrari te passeren maar er zelfs met DRS niet langs komt. Gewoon vals spel... ik zou dan ook zeggen, zend die races niet meer uit. Ferrari heeft die pole positions en race-wins niet legaal gewonnen. Het is als terugkijken naar de touroverwinningen van Lance Armstrong.

Wat had moeten gebeuren? Ferrari schrappen uit alle uitslagen na de zomerstop 2019. Herbereken de kampioenspunten ook maar. Lever de prijzen ook maar in. Hoe zuur is het voor de mensen die er af en toe dicht bij een podium zaten maar door vals spel van Ferrari dit niet gehaald hebben....

Ik hoop inderdaad op wat karma dit seizoen voor Ferrari. Maar wie weet herhalen ze het trucje gewoon weer met meer vals spel.

Ik ben het eens dat als de auto en / of techniek bewezen illegaal is , de behaalde resultaten dan buiten de kaders van het reglement zijn gescoord en daar staat maar één strafmaat op: Een doelpunt die met de hand wordt gescoord telt niet.
BerichtGeplaatst: Wo Jul 08, 2020 14:23 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Cliox schreef:
Zoiets kan dan ook niet stiekem.

Hoezo niet?

Quote:
De partymodus daarentegen is een modus die naar mijn begrijpen extra olie toevoegt aan de brandstof.

Dat is een beetje de vraag. Ik heb ook gelezen dat het een modus is die gewoon de specs zover opvoert (te vergelijken met tunen) dat het voor één rondje wel kan, maar als je er een race mee zou rijden dan haalt je auto de eindstreep niet.

Ik heb zelf ooit de fout gemaakt een getunede auto te kopen. Onder andere de turbodruk was opgevoerd. Het is gewoon slecht voor je auto, slijtage aan de turbo was enorm. Turboslang kon ook de druk niet aan bv. Wel een rondje of wat (denk: partymodus) maar na een aantal kilometers maximum turbodruk ging er altijd iets stuk.

Wat Ferrari deed doet denken aan hoe men vroeger bv. de elektriciteitsmeter in huizen probeerde te beïnvloeden: met magneten, of de meter kantelen, etc.

Nogmaals: het gaat om de intentie. Dus technisch de limiet opzoeken: prima. Echter ervoor zorgen dat de sensoren die de FIA ter controle in de auto plaats niet goed meer werken, dat is toch echt een intentie om vals te spelen. Het is niet eens een intentie tot technische verbetering.

BerichtGeplaatst: Za Jul 11, 2020 11:03 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Cliff schreef:
Hoezo niet?

Omdat je ziet dat de rijders aan hun stuur trekken. Heb je niet gezien dat het binnen een uur viraal ging?

Quote:
Dat is een beetje de vraag. Ik heb ook gelezen dat het een modus is die gewoon de specs zover opvoert (te vergelijken met tunen) dat het voor één rondje wel kan, maar als je er een race mee zou rijden dan haalt je auto de eindstreep niet.

Het is en blijft een maas in de wet. Olie wordt niet aangemerkt als brandstof, daarom kan er meer brandstof worden ingespoten dan het technisch reglement toelaat.

Quote:
Ik heb zelf ooit de fout gemaakt een getunede auto te kopen. Onder andere de turbodruk was opgevoerd. Het is gewoon slecht voor je auto, slijtage aan de turbo was enorm. Turboslang kon ook de druk niet aan bv. Wel een rondje of wat (denk: partymodus) maar na een aantal kilometers maximum turbodruk ging er altijd iets stuk.

Wat Ferrari deed doet denken aan hoe men vroeger bv. de elektriciteitsmeter in huizen probeerde te beïnvloeden: met magneten, of de meter kantelen, etc.

Nogmaals: het gaat om de intentie. Dus technisch de limiet opzoeken: prima. Echter ervoor zorgen dat de sensoren die de FIA ter controle in de auto plaats niet goed meer werken, dat is toch echt een intentie om vals te spelen. Het is niet eens een intentie tot technische verbetering.

Mercedes doet hetzelfde. Ze spuiten méér brandstof in dan reglementair is toegestaan door achter het meetpunt, olie toe te voegen aan het brandstofmengsel. De brandstofsensor zit in de tank en meet de brandstofvloei en had eigenlijk op de motor moeten zitten. Door de brandstofsamenstelling achter de brandstofsensor (het meetpunt) te veranderen wordt meer brandstof ingespoten dan reglementair is toegestaan.

En ook voor Ferrari geldt dat het de motoronderdelen meer belast dus ook daar wordt de techniek op de proef gesteld. Wink
BerichtGeplaatst: Za Jul 11, 2020 11:23 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

De BLM gekte heeft ook in de F1 toegeslagen.

Van Twitter:
Quote:
Jan Roos@LavieJanRoos
Waarom heeft @LewisHamilton eigenlijk een volledig blank team? Waarom geen donkere monteurs etc?

Sander van Dam@Sandervandam2
Omdat ie geen race meer wint als een pitstop 15 minuten duurt.

Laughing

BerichtGeplaatst: Za Jul 11, 2020 12:08 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Cliox schreef:
Omdat je ziet dat de rijders aan hun stuur trekken. Heb je niet gezien dat het binnen een uur viraal ging?

Je moet echt beter formuleren Cliox. Ik dacht dat je het over de truc van Ferrari had, niet over Mercedes. Lees nog even terug hierboven: ik noem eerst Mercedes, daarna Ferrari en dan zeg jij 'zoiets kan niet stiekem'. Dan ga ik ervan uit dat je doelt op het laatste wat ik noem.

Bovendien schreef ik zelf ook letterlijk al: Mercedes ontwikkelt het DAS en legt het netjes voor aan de FIA met de vraag of dit mag. De FIA zegt 'JA' en vervolgens installeren ze het op hun 'productieauto's'. Daar was niets stiekem aan.

Wat Ferrari deed, dat was stiekem.

Quote:
Het is en blijft een maas in de wet. Olie wordt niet aangemerkt als brandstof, daarom kan er meer brandstof worden ingespoten dan het technisch reglement toelaat.

Kan zijn, maar het is speculatie. Wat Ferrari deed is echt fraude. De FIA plaatst een sensor om te controleren hoeveel brandstof er naar de motor gaat. Ferrari vond een truc om die sensor te ontregelen, ofwel onder de controle uit te komen. Ze zijn er ook voor bestraft. Het was duidelijk fraude. DAS is dat niet. De partymode is het ook niet, want ook daar komt men openlijk voor uit. Honda kondigde het aan het begin van dit seizoen zelfs triomfantelijk aan.

Stel je voor dat Ferrari triomfantelijk zou aankondigen dat ze een manier hadden om de controle van de FIA te saboteren.

BerichtGeplaatst: Za Jul 11, 2020 12:09 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Tedje van Es schreef:

Yep. Lewis Hamilton is de aanjager, echt een irritant mannetje.

BerichtGeplaatst: Za Jul 11, 2020 13:14 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

De media is de aanjager van de BLM gekte. Van grote sporticonen wordt verwacht dat ze meegaan in de gekte. Zeker als ze zwart zijn. Hoewel ik niet uitsluit dat Hamilton dit geheel op eigen initiatief doet.

Let maar op, het Nederlands Elftal gaat binnenkort ook zo'n statement maken tegen racisme voor de aftrap van de eerstvolgende interland, met aanvoerder Virgil van Dijk voorop. Zit er dik in. Ze hebben zich sowieso al laten kennen door een boycot af te roepen tegen Johan Derksen. Ik dacht dat Koeman te nuchter en down to earth was om mee te doen aan deze hype, maar nee dus.

Gewoon een t-shirt dragen voorafgaande aan een belangrijke wedstrijd met een statement tegen racisme is blijkbaar niet meer genoeg, nee er moet letterlijk geknield worden. Rolling Eyes

Weer zo'n stomme hype die uit Amerika is komen overwaaien.

BerichtGeplaatst: Zo Jul 19, 2020 11:04 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Ik ben wel een beetje teleurgesteld na twee races. Het verschil tussen Mercedes en de rest is nóg groter geworden. Racing Point lijkt is met de Mercedes van vorig jaar gaan rijden en lijkt notabene het tweede team te zijn.

Gelukkig staan er voor 2021-2022 grote veranderingen in de planning. Nu wil dat zeker niet zeggen dat Mercedes hun voorsprong kwijt zal raken. McLaren gaat volgend jaar ook naar Mercedes motoren. Renault, Ferrari en Honda zijn volgens mij motoren van een vergelijkbaar niveau. Ongeveer een seconde per rond trager dan de Mercedes motoren.

Je kan nu op twee dingen hopen:
1) dat Racing Point nóg beter wordt zodat ze het hoofdteam tenminste een beetje kunnen uitdagen
2) dat Bottas wereldkampioen wordt, gewoon, voor de verandering en ook om te laten zien dat Hamilton echt geen wereldcoureur is maar vooral zoveel overwinningen heeft behaald omdat hij de afgelopen 6 jaar in een technisch overdominante auto rijdt.

Hopend op een volgend jaar beter seizoen.... de uitslag voor vandaag voorspel ik:

1. Hamilton
2. Bottas
3. Perez

Misschien valt één van bovenstaande 3 uit. Of... met geluk hebben we regen en ziet de race er toch anders uit.

BerichtGeplaatst: Ma Jul 20, 2020 11:48 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Met zoveel schade ongeveer een kwartier voor de start en dat ternauwernood gerepareerd denk ik dat Max Verstappen met zijn tweede plaats vanaf startpositie zeven zijn handjes mag dichtknijpen. Meer zat er niet in. Het snelheidsverschil tussen de machines was wel weer schrijnend.

BerichtGeplaatst: Ma Jul 20, 2020 12:59 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Dat Max het voor elkaar kreeg om Bottas achter zich te laten (zij het nipt) is echt wel een prestatie.

Ik kijk altijd met commentaar van Sky News. Daar zeggen ze elke race 'thank goodness for Max Verstappen'. En dat is terecht. Zonder Max rijden de beide Mercedessen zo hard dat ze nagenoeg iedereen op een rondje achterstand zetten.

Dat Hamilton als leider een pitstop kon maken en leider bleef, alleen om de snelste ronde ook nog te pakken, is ongekend. Dat heb ik al lange tijd niet meer in Formule 1 gezien, een leider die zoveel voorsprong had dat hij zonder problemen een extra pitstop kon maken (die niet eens nodig was).

BerichtGeplaatst: Di Jul 21, 2020 9:42 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Is Mercedes toch stiekem Hamilton de voorkeur aan het geven boven Bottas?

https://www.gptoday.net/nl/nieuws/f1/256751/mercedes-maakt-fout-bij-bottas-ze-deden-te-veel-benzine-in-mijn-wagen

Volgens Bottas heeft hij zowel de kwalificatie (0.1 sec ander Lewis) als de race met een te volle tank benzine gereden. Dat is een rare fout die je van Mercedes niet kunt verwachten. Hoe moeilijk is het om de juiste hoeveelheid benzine te tanken. En waarom niet exact dezelfde hoeveelheid als Hamilton?

Het zou me niets verbazen dat deze gedachte ook bij Bottas door het hoofd gaat. Ook Nico Rosberg klaagde destijds dat Hamilton een voorkeursbehandeling kreeg.

Met Hamilton ben ik trouwens helemaal klaar nu. Die man klaagt continu over racisme. Een aantal coureurs wilden niet knielen en daarom is hij boos. Verder is hij boos op Jean Todt, Chase Carey, Jacky Stewart, Romain Grosjean, etc.

https://www.gptoday.net/nl/nieuws/f1/256734/hamilton-bekritiseert-coureurs-en-f1-voor-gebrekkige-steun-tegen-racisme
https://www.gptoday.net/nl/nieuws/f1/256754/fia-president-jean-todt-all-lives-matters

BerichtGeplaatst: Za Jul 25, 2020 9:24 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Tedje van Es schreef:

Van Twitter:
Quote:
Jan Roos@LavieJanRoos
Waarom heeft @LewisHamilton eigenlijk een volledig blank team? Waarom geen donkere monteurs etc?

Sander van Dam@Sandervandam2
Omdat ie geen race meer wint als een pitstop 15 minuten duurt.

Laughing

Vreselijk. Vooral het gedram. Als je niet mee knielt dan ben je racist.

Verder distantieer ik mij van geweld. Het boeit me geen bal uit welke hoek het komt. Linkse deugers lijken geen problemen te hebben met geweld, zolang het deugdoel dient hoor je er niemand over. Zo hoor ik niemand over het geweld en onversneden blankenhaat. Als mensen als Akwasi roept dat hij Zwarte Piet op het gezicht gaat schoppen wordt het omgedoopt tot woordkunst. Het (dreigen met) geweld jegens blanken en onwelgevallige meningen vindt links allemaal prima. Collectief op de knietjes en de vuistjes in de lucht, net zoals in 1940.

BerichtGeplaatst: Za Jul 25, 2020 9:35 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

carlos schreef:
De media is de aanjager van de BLM gekte. Van grote sporticonen wordt verwacht dat ze meegaan in de gekte. Zeker als ze zwart zijn. Hoewel ik niet uitsluit dat Hamilton dit geheel op eigen initiatief doet.

Lewis doet dit geheel op eigen initiatief. Het gaat verder dan alleen knielen tijdens het volkslied, hij heeft Black Live Matter op zijn helm staan en de Black Fist als profielfoto. Daarmee steunt hij het links extremistische terrorisme en onversneden racisme jegens blanken. Zoals dat een goed deugmens betaamt bekritiseert Lewis rijders die weigeren mee te doen aan de gekte. Ophitsen van het zuiverste soort.

Het ergste vind ik dat Hamilton politiek infiltreert in de autosport. Autosport en in het bijzonder Formule 1 is voor mij toch een vorm van loskomen van de dagelijkse sleur. Even geen politiek, even geen coronavirus, lekker afschakelen, biertje of wijntje erbij en genieten van de sport waaraan ik mijn hart heb verpand.

Quote:
Let maar op, het Nederlands Elftal gaat binnenkort ook zo'n statement maken tegen racisme voor de aftrap van de eerstvolgende interland, met aanvoerder Virgil van Dijk voorop. Zit er dik in. Ze hebben zich sowieso al laten kennen door een boycot af te roepen tegen Johan Derksen. Ik dacht dat Koeman te nuchter en down to earth was om mee te doen aan deze hype, maar nee dus.

Gewoon een t-shirt dragen voorafgaande aan een belangrijke wedstrijd met een statement tegen racisme is blijkbaar niet meer genoeg, nee er moet letterlijk geknield worden. Rolling Eyes

Weer zo'n stomme hype die uit Amerika is komen overwaaien.

Nu was mijn interesse voor voetbal sowieso afgenomen de laatste jaren maar sinds het BLM-gedoe de grasmat heeft bereikt en voetballers voor iedere wedstrijd de BLM-terroristengroet doen ben ik er klaar mee. Voor mij geen voetbal meer. En als het Nederlands elftal dadelijk het boegbeeld worden van Black Lives Matter kunnen ze de rambam krijgen. Ik kijk geen wedstrijd meer en supporter geen linkse terroristen die geen afstand nemen van blankenhaat.

BerichtGeplaatst: Za Jul 25, 2020 9:39 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Cliff schreef:
Bovendien schreef ik zelf ook letterlijk al: Mercedes ontwikkelt het DAS en legt het netjes voor aan de FIA met de vraag of dit mag. De FIA zegt 'JA' en vervolgens installeren ze het op hun 'productieauto's'. Daar was niets stiekem aan.

Omdat het niet stiekem kan. Dingen wat je niet ziet kan stieken.

Quote:
Wat Ferrari deed, dat was stiekem.

De mazen van de wet opzoeken.

Quote:

Kan zijn, maar het is speculatie. Wat Ferrari deed is echt fraude. De FIA plaatst een sensor om te controleren hoeveel brandstof er naar de motor gaat. Ferrari vond een truc om die sensor te ontregelen, ofwel onder de controle uit te komen. Ze zijn er ook voor bestraft. Het was duidelijk fraude. DAS is dat niet. De partymode is het ook niet, want ook daar komt men openlijk voor uit. Honda kondigde het aan het begin van dit seizoen zelfs triomfantelijk aan.

Stel je voor dat Ferrari triomfantelijk zou aankondigen dat ze een manier hadden om de controle van de FIA te saboteren.

Mercedes past het brandstofmengsel aan achter de sensor. Ook dat is een vorm van het brandstofmengsel dat wordt ingespoten beïnvloeden. Daarom gaat de FIA ook sensoren bijplaatsen. Het toevoegen van olie aan het brandstofmengsel kan dadelijk niet meer.

BerichtGeplaatst: Za Jul 25, 2020 9:49 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Cliff schreef:
Ik ben wel een beetje teleurgesteld na twee races. Het verschil tussen Mercedes en de rest is nóg groter geworden. Racing Point lijkt is met de Mercedes van vorig jaar gaan rijden en lijkt notabene het tweede team te zijn.

Qua snelheid over één rode wel, qua racepace niet. Ze missen rijderscapaciteit en strategisch vermogen.

Quote:
Gelukkig staan er voor 2021-2022 grote veranderingen in de planning. Nu wil dat zeker niet zeggen dat Mercedes hun voorsprong kwijt zal raken. McLaren gaat volgend jaar ook naar Mercedes motoren. Renault, Ferrari en Honda zijn volgens mij motoren van een vergelijkbaar niveau. Ongeveer een seconde per rond trager dan de Mercedes motoren.

Veranderingen zijn een jaar uitgesteld. Volgens jaar verandert niets.

Quote:
Je kan nu op twee dingen hopen:
1) dat Racing Point nóg beter wordt zodat ze het hoofdteam tenminste een beetje kunnen uitdagen
2) dat Bottas wereldkampioen wordt, gewoon, voor de verandering en ook om te laten zien dat Hamilton echt geen wereldcoureur is maar vooral zoveel overwinningen heeft behaald omdat hij de afgelopen 6 jaar in een technisch overdominante auto rijdt.

Racing Point heeft niet de middelen om beter te ontwikkelen dan Mercedes. Gaat niet gebeuren. Wat mij opvalt is dat teams blijven vasthouden aan tradities. Williams die 3x zoveel geld kwijt is voor het ontwikkelen van onderdelen wat ze kunnen inkopen bij Mercedes en dan beschikken over het beste van het beste.

En Red Bull wat blijft vasthouden aan de rake. En aan Adrian Newey terwijl hij het al jaren niet meer klaarspeelt om innovatief te zijn en iets te vinden wat (aerodynamisch) voordeel oplevert. Het laatste hoogstandje is inmiddels alweer 10 jaar oud; de blown exhaust diffuser. Je kunt je afvragen of de houdbaarheidsdatum van Newey niet overschreden is.

Verder vind ik Lewis verschil maken in omstandigheden die lastig zijn. Zijn kwalificatieronde tijdens de kwalificatie van de Grand Prix Stiermarken was master. Briljant hoor. Ik ben het wel eens dat Lewis beschikt over de mogelijkheden en middelen om te doen wat hij doet. Als je ziet dat Stroll met een W10 van afgelopen seizoen het klaarspeelt om de concurrenten van Mercedes ruimschoots voor te blijven kun je afvragen hoe groot het aandeel is van Lewis. Naar mijn idee wordt hij overschat.

BerichtGeplaatst: Za Jul 25, 2020 9:52 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Loetje schreef:
Met zoveel schade ongeveer een kwartier voor de start en dat ternauwernood gerepareerd denk ik dat Max Verstappen met zijn tweede plaats vanaf startpositie zeven zijn handjes mag dichtknijpen. Meer zat er niet in. Het snelheidsverschil tussen de machines was wel weer schrijnend.

Max maakt het wel spannend. Het blijft een fenomeen. Dat zoiets gebeurt is niet handig maar Max rijdt nu eenmaal tegen de grens aan van zijn auto. Daarom is hij ook beter dan anderen en kan hij dingen laten zien zoals een paar jaar geleden in Brazilië waarin hij Bottas op fenomenale wijze buitenom passeerde in de regen. Dat hij er dan een keer overheen gaat is dan maar zo.

Prima dat de mensen dat bekritiseren, deels ook terecht, ik kijk er toch iets genuanceerder naar.

BerichtGeplaatst: Za Jul 25, 2020 23:17 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Cliox schreef:
Verder vind ik Lewis verschil maken in omstandigheden die lastig zijn. Zijn kwalificatieronde tijdens de kwalificatie van de Grand Prix Stiermarken was master. Briljant hoor. Ik ben het wel eens dat Lewis beschikt over de mogelijkheden en middelen om te doen wat hij doet. Als je ziet dat Stroll met een W10 van afgelopen seizoen het klaarspeelt om de concurrenten van Mercedes ruimschoots voor te blijven kun je afvragen hoe groot het aandeel is van Lewis. Naar mijn idee wordt hij overschat.

Ja, Lewis kan heel goed één snelle ronde rijden. En in de regen is hij ook niet slecht. Maar toch, zijn collega's met dezelfde techniek en middelen (is dat echt zo? Zie Bottas met teveel brandstof vorige week) maken het Lewis soms best moeilijk. Rosberg versloeg hem zelfs. Bottas is vooral bij de start goed, maar had vorig jaar ook veel persoonlijke problemen begreep ik (scheiding bv.)

We zullen het pas weten als je Hamilton naast Vettel, Alonso of Verstappen zet. Met het zelfde materiaal.

BerichtGeplaatst: Zo Jul 26, 2020 10:01 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Hij reed al eerder naast Alonso en wist hem te verslaan. Alonso als tweevoudig wereldkampioen, Hamilton als debutant.

BerichtGeplaatst: Zo Aug 02, 2020 10:13 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Verstappen gaat niet knielen vanmiddag: https://racingnews365.nl/verstappen-ik-ga-niet-knielen-bij-britse-grand-prix

Hou vol Max!

Grosjean is gechanteerd door Hamilton:

Hij zegt hier na een telefoongesprek met Lewis Hamilton van drie kwartier zijn gedachten over te hebben veranderd. “Achteraf gezien was dat verkeerd”, zegt Grosjean hierover. Die het er bovendien moeilijk mee heeft dat hij nu op sociale media wordt uitgemaakt voor racist.

https://www.gpblog.com/nl/nieuws/64350/grosjean-komt-tot-inkeer-na-lang-gesprek-met-hamilton-raikkonen-is-er-klaar-mee.html

Raikkonen geen zin meer om keuze uit te leggen
Na Grosjean wordt vrijwel elke coureur naar dit onderwerp gevraagd en aan sommigen wordt gevraagd waarom ze niet geknield hebben. Kimi Raikkonen is één van hen en hij is het een beetje zat. “Waarom moeten we onze keuze elke keer verantwoorden”, klinkt het geïrriteerd uit de mond van de Fin.

Emotionele chantage: wie niet knielt is een racist en wordt vervolgens op Twitter ook voor racist uitgemaakt.

Die Hamilton is echt een superlul geworden. Jammer dat de kans zeer groot is dat hij vandaag wederom zal winnen, en volgende week dus ook. Twee keer Silverstone en de Mercedessen lijken bijna een seconde per ronde voorsprong te hebben op de rest.

Hopelijk kan Bottas nog iets betekenen voor de sport.

BerichtGeplaatst: Zo Aug 02, 2020 15:47 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Jezus wat heeft die Hamilton mazzel. Bottas, Sainz, Hamilton alle drie kapotte band in de laatste ronden. Wie kan er doorrijden en net nog als eerste finishen? Hamilton.

Verstappen had kunnen winnen als hij niet gepit had, maar wie had dat kunnen voorspellen? Bovendien weet je niet hoer de banden van Max ervoor stonden... in ieder geval pakt Max nog de snelste ronde.

BerichtGeplaatst: Di Aug 11, 2020 10:19 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Hamilton had wederom mazzel. Hij kon Bottas op racecraft niet bijbenen maar kreeg een betere strategie van Mercedes. Mercedes heeft Bottas ingezet als lokaas om de strategie van Max Verstappen te beïnvloeden. Sja, kampioen worden is zo wel heel eenvoudig. Lewis heeft dominant materiaal en de persoon die over hetzelfde materiaal beschikt krijgt de mindere engineers en is onderweg met een strategie ten faveure van het raceresultaat van Lewis.

BerichtGeplaatst: Di Aug 11, 2020 10:22 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Puike race van Max. Of zijn reactie op de call van de strategische afdeling heel handig was waag ik te betwijfelen. Het pakte nu goed uit maar als hij net een ronde tekort zou zijn gekomen om te kunnen zegevieren kijk je anders tegen deze grootspraak aan. Dan denk je, had maar geluisterd. Afijn, het zal het ook goed aanvoelen en verder een geweldig raceresultaat. Jammer voor Max dat er geen tweede rijder naast zit die aansluit en daardoor buffert. Dat heeft Max wel nodig zodra hij kan strijden om het wereldkampioenschap. Last but not least, ik ga niet mee met de euforie en in het verlengde de hoop dat Max een rol kan spelen in de strijd om het wereldkampioenschap. No way dat Max kanshebber is. Dan moet het wel heel gek verlopen en Red Bull een seconde vinden. Lijkt mij zeer onwaarschijnlijk.

Weerwoord forum index » Sport