Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Sport » Formule 1 Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 20, 21, 22, 23  Volgende
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
BerichtGeplaatst: Vr Jan 10, 2020 18:11 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Cliox schreef:
Hamilton was in tranen geroerd toen hij de helm van Ayrton kreeg uitgereikt door de familie van de Braziliaan.

Hamilton is een PR-clown die in ieder land hardop roept dat dit het beste publiek ter wereld is.

Ik vind het ook dolkomisch dat Hamilton, als wereldreizende F1 coureur, nu zo begaan is met het milieu. Een betere trol kun je die groenen niet wensen Twisted Evil

BerichtGeplaatst: Vr Jan 10, 2020 20:32 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Cliff schreef:

Hamilton is een PR-clown die in ieder land hardop roept dat dit het beste publiek ter wereld is.

Neemt niet weg dat iemand oprecht kan zijn in het tonen van emotie. Dat hij Senna hoog heeft zitten is algemeen bekend, ook voordat hij samen met Rosberg iedereen aardig vond.

Quote:
Ik vind het ook dolkomisch dat Hamilton, als wereldreizende F1 coureur, nu zo begaan is met het milieu. Een betere trol kun je die groenen niet wensen Twisted Evil

Deels mee eens. Iedereen heeft zijn eigen interpretatie van iets doen voor het milieu. Wat mij stoort is dat groenridders anderen de maat nemen en zelf ook een grote ecologische footprint hebben zonder daar actie op te ondernemen.
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Vr Jan 10, 2020 20:41 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Cliox schreef:
Wat mij stoort is dat groenridders anderen de maat nemen en zelf ook een grote ecologische footprint hebben zonder daar actie op te ondernemen.

Laat ik dat nou eens niet deels, maar volledig met je eens zijn.

Ik ben zelf behoorlijk actief om mijn milieu-voetafdruk te verlagen: veel zonnepanelen, waterput, mijn huis laten isoleren met 3 dubbel glas, bodemisolatie, dak isolatie. Ik rij nu op zonne-energie, eet nauwelijks nog vlees en heb geen kinderen. Ik denk dat ik er de afgelopen 5 jaar zo'n 25k tegenaan gegooid heb (dat is exclusief auto wel te verstaan)

Ik word dan ook doodmoe van die idioten op mijn werk die de plastic roerstaafjes omruilen voor houten, die de bedrukte bekertjes omruilen voor witte bekertjes of een stenen beker... die roepen dat ik vaker met de fiets naar het werk moet komen of minder op vakantie moet gaan. Die klagen als de verwarming te hoog staat. Allemaal types die anderen de maat nemen op hun energiegebruik.

Pas werd ik aangeschreven door een groep programmeurs die 'groen' willen gaan programmeren. Daarbij moet je nadenken over zo min mogelijk processorkracht en zo min mogelijk wit op je beeldscherm. Flikker op. Dit gaat echt nergens meer over.

En 's avonds snijden ze trots hun biefstukje aan met hun vier kinderen aan tafel.

Maar goed, is een ander onderwerp. Als er al een milieuprobleem is, dan moeten we het bij de oorzaak aanpakken:

Hier moet wat aan gedaan worden. De rest is gelul in de marge en kun je hooguit voor jezelf doen.

BerichtGeplaatst: Za Jan 11, 2020 8:09 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

I couldn't agree more.
BerichtGeplaatst: Za Jan 25, 2020 11:01 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

De uitspraak van Abiteboul is op z'n minst opmerkelijk. Hij geeft aan dat de komst van Danny Ricciardo een slechte invloed had op het team en Ocon het tegenovergestelde. Betekent dit dat Ricciardo na dit seizoen vertrekt bij Renault of is dat wat kort door de bocht?
BerichtGeplaatst: Za Jan 25, 2020 11:41 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Inderdaad rare uitspraken.

Wat ik daaruit interpreteer is dat Daniel 'te goed' was voor Renault. Misschien eiste Daniel daarom ook meer, net als dat Messi zich bij Pec Zwolle ook niet helemaal lekker zou voelen.

Ocon is dan misschien meer van het niveau 'Renault'. Een soort 'top van de middenmoot'. En natuurlijk een Fransman, dat speelt vast ook wel bij Renault.

Tot nu toe vind ik Fransen niet echt een aanwinst in de F1. Grosjean is ook een pannenkoek:

BerichtGeplaatst: Za Jan 25, 2020 12:23 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

Cliff schreef:
Ik word dan ook doodmoe van die idioten op mijn werk die de plastic roerstaafjes omruilen voor houten,

Lijkt inderdaad niet de meest voor de hand liggende methode om in dit opzicht milieuvriendelijker te zijn. Zou kunnen resulteren in minder plastic zwerfafval dat uiteindelijk in de oceanen terecht komt, maar als die houten roerstaafjes eenmalig gebruikt worden dan gaat het gebruik ervan tot nog weer flink wat meer ontbossing leiden.
't Meest effectief lijkt dat iedereen z'n eigen metalen lepeltje bij zich heeft en dit na gebruik onder de koude kraan of aan 'n toch al gebruikte servet schoonmaakt en de volgende dag weer gebruikt tot in het 'oneindige' toe.

Cliff schreef:
.....die de bedrukte bekertjes omruilen voor witte bekertjes .....

Lijkt misschien muggenzifterig, maar als 't mondiaal gebeurt scheelt dat 'n gigantische hoeveelheid inkt in het milieu en ook energie door beprinting.
Ook hier is overigens 'n zelf meegebrachte en telkens weer te gebruiken stenen of lichtgewicht metalen beker het meest milieuvriendelijk.

Cliff schreef:
Die klagen als de verwarming te hoog staat.

Dat is op zich prima. Hij moet ten allen tijde zo laag mogelijk staan. Als 't 'n enkeling dan wat te fris is dan kan die ofwel 'n jas aantrekken, ofwel wat gaan trimmen, waardor hij of zij van binnen opwarmt. Met de fiets naar het werk komen kan in dit verband ook helpen.

Cliff schreef:
Allemaal types die anderen de maat nemen op hun energiegebruik.

Op zich niet verkeerd als iedereen iedereen stimuleert om zo milieuvriendelijk mogelijk te zijn.
Dat is veel beter dan dat iedereen mekaar de de hand boven het hoofd houdt bij allerlei vormen van gemakzucht en verspilling.

Cliff schreef:
Pas werd ik aangeschreven door een groep programmeurs die 'groen' willen gaan programmeren. Daarbij moet je nadenken over zo min mogelijk processorkracht en zo min mogelijk wit op je beeldscherm. Flikker op. Dit gaat echt nergens meer over.

Nou, weet niet hoeveel energie dat per geval bespaart, maar dit soort dingen moet altijd ook in mondiaal verband bekeken worden. 'n Kleine besparing per geval is dan mondiaal bezien 'n gigantische.

Neem bijvoorbeeld ook de keuze tussen het altijd aan laten staan of telkens na gebruik uitzetten van computer en modem. Beide gebruiken tezamen pakweg 40 watt p.u. Bij 'n gebruik van gemiddeld 4 uur per dag scheelt dat dus 20 x 40 watt per dag oftewel 280 kWu per jaar. Als mondiaal bezien dus pakweg 'n miljoen mensen meer dan nu de beide apparaten na elk gebruik uitzetten, dan levert dat 'n stroombesparing op van 280 miljoen kWu, oftewel 280.000 megawatt; dat is de productie van zo'n 600 kerncentrales van het type Borssele.
Toch niet niks.
-
BerichtGeplaatst: Za Jan 25, 2020 13:18 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Overigens, heeft iemand een week geleden "Andere Tijden Sport" gezien?
Leuke oude beelden van de F1 op Zandvoort. Er wordt heel weinig gezegd, dus gewoon lekker kijken naar oude beelden.

Ik vond dat toch leuker dan de F1 nu.

https://www.npostart.nl/andere-tijden-sport/19-01-2020/VPWON_1311783

BerichtGeplaatst: Za Jan 25, 2020 13:48 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Wat was er leuker aan?
BerichtGeplaatst: Za Jan 25, 2020 14:08 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

De moderne F1 vind ik veel te clean, saai en slaapverwekkend.

BerichtGeplaatst: Za Jan 25, 2020 15:19 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Oké. Dat deel ik niet. Ik vond 2018 zelfs één van de meest dynamische en mooiste jaren wat ik heb gezien. Het niveau is op dit ogenblik erg hoog. Hamilton, Vettel, Leclerc, Verstappen, Ocon en héél kort daarachter Russell, Ricciardo, Sainz en Noris, misschien wel het meest competitieve rijdersveld sinds het bestaan van de F1.
BerichtGeplaatst: Za Jan 25, 2020 16:05 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Ik kijk al zeker 15 jaar niet meer. Zolang vind ik het al saai en slaapverwekkend. Maar goed, dat is mijn persoonlijke beleving.
De reportage van de NOS vond ik wel heel erg leuk.

BerichtGeplaatst: Zo Jan 26, 2020 14:06 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Natubico schreef:
Als mondiaal bezien dus pakweg 'n miljoen mensen meer dan nu de beide apparaten na elk gebruik uitzetten, dan levert dat 'n stroombesparing op van 280 miljoen kWu, oftewel 280.000 megawatt; dat is de productie van zo'n 600 kerncentrales van het type Borssele.
Toch niet niks.

Haha wat een onzin. Borsele levert per jaar al 3,325 TERAwatt. [bron: wikipedia]

Zelfs al is je berekening onzinnig, wil ik er best een stukje in meegaan. 280.000 megawatt is 0,28 terawatt. Dat is nog niet één tiende van wat de kerncentrale jaarlijks produceert... laat staan 600 kerncentrales Laughing

BerichtGeplaatst: Zo Jan 26, 2020 14:13 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Tedje van Es schreef:
De moderne F1 vind ik veel te clean, saai en slaapverwekkend.

Ik deel de mening van Cliox hier. De techniek van tegenwoordig maakt het juist spectaculairder. DRS zorgt bv. voor meer inhaalacties.

Wat je wilt zien zijn gevechten op de baan, inhaalacties... en als je dat bekijkt dan is de F1 nu aantrekkelijker:

https://www.autosport.com/f1/news/127597/how-drs-has-skewed-f1-overtaking-records

Met de nieuwe auto's die niet dit seizoen maar volgend seizoen gaan rijden verwacht ik nog meer inhaalacties.

Nu had men toch nog teveel last van de luchtverplaatsing van de voorganger, waardoor inhalen vaak (ondanks DRS) nog lastig was.

BerichtGeplaatst: Ma Jan 27, 2020 2:18 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

Cliff schreef:
Haha wat een onzin. Borsele levert per jaar al 3,325 TERAwatt. [bron: wikipedia]

Zelfs al is je berekening onzinnig, wil ik er best een stukje in meegaan. 280.000 megawatt is 0,28 terawatt. Dat is nog niet één tiende van wat de kerncentrale jaarlijks produceert... laat staan 600 kerncentrales Laughing

Heb 't allemaal wat vluchtig bekeken en berekend.
Zag in het Wp-artikel iets van 'n vermogen van 485 MW en ging er als niet technisch geschoolde leek in dit soort dingen zonder het hele artikel verder door te kijken van uit dat dat de jaarlijkse productie is.
Stelde dit voor het gemak op 500 MW en de besparing op 300.000 MW en kwam zo tot de 600 centrales.
Maar kwam er inmiddels wel ook achter dat 't eigenlijk de bedoeling was om te berekenen hoeveel de besparing zou zijn als niet 'n miljoen meer personen na elk gebruik de computer en het modem uitzetten, maar 'n miljard.
Dan zou de besparing dus ongeveer gelijk zijn aan de productie van één van de ca. 500 kerncentrales die momenteel mondiaal in bedrijf zijn.

En zo zijn er tig manieren waarop zowel personen als bedrijven flink wat stroom kunnen besparen op onder andere computergebruik.
'n Andere manier schijnt te zijn het zoveel mogelijk deleten van oude e-mails. Dat levert 'n noemenswaardige stroombesparing op bij de provider.

Waarmee maar gezegd wil zijn dat dit soort dingen niet over "niets" gaan.

Denk dat alles bij elkaar zoveel bespaard kan worden dat alle kerncentrales dicht zouden kunnen.
-
BerichtGeplaatst: Ma Jan 27, 2020 10:04 Plaats reactie Reageer met quote
10 miljoenste

Quote:
Tedje van Es
Ik kijk al zeker 15 jaar niet meer. Zolang vind ik het al saai en slaapverwekkend. Maar goed, dat is mijn persoonlijke beleving.

https://motorsportz.nl/f1/hamilton-wil-voor-60-miljoen-per-jaar-f1-contract-verlengen-bij-mercedes-26036/

Ik wordt altijd doodmoe van al die idioten die blijven lullen over F1 rondjes rijden ( voor reclame doeleinden ) en ook nog menen dat autoreclame shows hun leven toegevoegde waarde geeft .
Houd je meer van auto techniek dan van partners ? kan dat goedkoop /milieuvriendelijk door een aanbod van autotijdschriften techniek - of als tijdverdrijf enkele NPO uitzendingen F1 gemist terugzien !

https://www.amt.nl/?_ga=2.72127253.767989781.1580115370-1167011096.1579688286
BerichtGeplaatst: Ma Jan 27, 2020 10:51 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Tedje van Es schreef:
De reportage van de NOS vond ik wel heel erg leuk.

Dan is het lastig om een waardeoordeel te vellen over de moderne Formule 1. Wink
BerichtGeplaatst: Ma Jan 27, 2020 12:24 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Ik zie nog wel eens wat maar ik volg het niet meer.
Ik vind er gewoon niks meer aan. Met allemaal die informatie op het tv scherm lijkt het wel of je naar een computerspelletje aan het kijken bent. De auto's vin ik ronduit lelijk, er wordt niet getankt en zelfs die jonge Belg, waarvan iedereen roept dat het een Nederlander is, kan me er niet toe brengen het weer te gaan volgen. Ik vind het saai en slaapverwekkend.
Maar goed, iedereen z'n pleziertje. Ik heb er niks op tegen dat het er is en wens er iedereen veel plezier mee.

BerichtGeplaatst: Ma Jan 27, 2020 16:02 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Natubico schreef:
Waarmee maar gezegd wil zijn dat dit soort dingen niet over "niets" gaan.

Je maakt er een zooitje van. Je cijfers kloppen niet en daarnaast heb je het over het uitzetten van computers. Dat was nadrukkelijk niet waar dit over ging.

BerichtGeplaatst: Di Feb 04, 2020 9:41 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Tedje van Es schreef:
Ik zie nog wel eens wat maar ik volg het niet meer.
Ik vind er gewoon niks meer aan. Met allemaal die informatie op het tv scherm lijkt het wel of je naar een computerspelletje aan het kijken bent. De auto's vin ik ronduit lelijk, er wordt niet getankt en zelfs die jonge Belg, waarvan iedereen roept dat het een Nederlander is, kan me er niet toe brengen het weer te gaan volgen. Ik vind het saai en slaapverwekkend.
Maar goed, iedereen z'n pleziertje. Ik heb er niks op tegen dat het er is en wens er iedereen veel plezier mee.

De informatie op het scherm doet niks af aan het racen. Bijtanken deed dat wel. De wedergeboorte van het strategisch rijden. Racen was verworden tot een schaakspel op wielen. Brawn stond bekend om het masterbrein in het strategisch denken en hielp Schumacher mede hierdoor aan 7 wereldtitels.

Sinds het bijtanken in de ban is gedaan en de FIA het probleem van close-racing heeft opgelost door Drag Reduction System is het racen weer leuk geworden. Niks clean en zeker niet saai. Met Max Verstappen heeft de Formule 1 er weer een rouwdouwer bij van het zuiverste soort. Inmiddels vindt meer talent de weg naar de Formule 1 en ontstaat een leuk deelnemersveld, een mix tussen wereldkampioen en bakken aan potentie en talent. Als de wegen kruisen ontstaat een leuke dynamiek met zo nu en dan vuurwerk. De Formule 1 vind ik leuker dan ooit!

Note: ik kijk sinds eindjaren 80 Formule 1 en heb kennis van de jaren 70. Dus veel races en seizoensterugblikken gezien. Dat is mijn enige referentiekader. De jaren 50 en 60 heb ik mij vooral statistisch in verdiept en ken ik de hoofdlijnen wel, maar weinig detail.
BerichtGeplaatst: Di Feb 04, 2020 9:44 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

10 miljoenste schreef:

Ik wordt altijd doodmoe van al die idioten die blijven lullen over F1 rondjes rijden ( voor reclame doeleinden ) en ook nog menen dat autoreclame shows hun leven toegevoegde waarde geeft

En vervolgens wel een topic bezoeken wat over dat onderwerp gaat. Laughing Wie is nu de grootste idioot? Wink
BerichtGeplaatst: Di Feb 04, 2020 10:21 Plaats reactie Reageer met quote
10 miljoenste

Quote:
Cliff
Ik word dan ook doodmoe van die idioten op mijn werk die de plastic roerstaafjes omruilen voor houten, die de bedrukte bekertjes omruilen voor witte bekertjes of een stenen beker... die roepen dat ik vaker met de fiets naar het werk moet komen of minder op vakantie moet gaan. Die klagen als de verwarming te hoog staat. Allemaal types die anderen de maat nemen op hun energiegebruik.
- - Ene idioot verwijt een andere idioot !

Laatst aangepast door 10 miljoenste op Di Feb 04, 2020 10:23, in totaal 1 keer bewerkt
BerichtGeplaatst: Di Feb 04, 2020 10:22 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

10 miljoenste schreef:
Quote:
Cliff
Ene idioot verwijt de ander idioot !

Ik ben Cliff niet. Very Happy

Maar wel snel supersnel gereageerd - voor iemand die geen interesse heeft.
BerichtGeplaatst: Di Feb 04, 2020 11:13 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Cliox schreef:
Sinds het bijtanken in de ban is gedaan en de FIA het probleem van close-racing heeft opgelost door Drag Reduction System is het racen weer leuk geworden. Niks clean en zeker niet saai. Met Max Verstappen heeft de Formule 1 er weer een rouwdouwer bij van het zuiverste soort...

Ik vind het prima. Ieder z'n lol. Ik vind het saai en slaapverwekkend.

Maar ik zal nooit zeggen dat het een spelletje voor miljonairs is die zo hard mogelijk rondjes proberen te rijden. Fysiek is het een enorme prestatie. Het is echt wel topsport. Voetbal is dat ook. maar daar vind ik ook geen bal aan.

BerichtGeplaatst: Di Feb 04, 2020 12:16 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Als je het uitdrukt in kampioensschapstermen snap ik het deels. Al was dat vroeger niet anders natuurlijk. Belangrijk hierbij is of je het concept op zichzelf beoordeelt of het racen in het verleden als referentiekader gebruikt. Als je het racen ziet als domweg rondjes rijden net zoals sommigen voetbal zien als 22* mensen die achter een bal aan rennen en hem wegschieten als ze hem hebben, is het een smaakkwestie. Daarover valt niet te twisten.

Gebruik je de jaren 70 of 80 als referentiekader vind ik het een bijzondere stellingname. De spanning omtrent het rijders- en constructeurskampioenschap is in de loop der jaren niet gewijzigd. De races zijn de laatste paar jaren weer onvoorspelbaar geworden. Zo hebben dit seizoen maar liefst 5 rijders een race gewonnen van 3 verschillende teams en is er genoeg strijd geweest om overwinningen en podiumposities. Zou raar zijn als er mensen zijn die beweren dat het racen vroeger leuker was. Dan vraag ik mij af wat er leuker aan was?

*Ik ben gestopt met uitleggen dat een keeper niet per definitie een wedstrijd lang achter een bal aanrent. In het meest gunstigste geval leunt hij tegen de doelpaal. Very Happy
Formule 1
  Weerwoord forum index » Sport