Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Sport » Formule 1 Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 34, 35, 36
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
BerichtGeplaatst: Za Jan 15, 2022 12:31 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Mercedes eist dat Michael Masi opstapt. Ze blijven porren in een etterende wond en willen nu zo hun gram halen. Het zou totale waanzin zijn als de FIA hieraan toegeeft. Ik zag dat in het organogram van de FIA Michael Masi nog niet bevestigd is. Het zal toch niet dat de FIA zwicht voor het terreur van Mercedes? Verschillende Mercedes-prominenten vinden het nodig om de naam van Michael Masi te besmeuren op de sociale media. Nooit eerder zag ik een team zo omgaan met verlies. Ik vind het stuitend. Walgelijk. Wat mij betreft mogen ze opstappen. Liever vandaag dan morgen.

Back to racing:
Michael Masi heeft in de geest van de sport gehandeld. Niet geheel overeenkomstig aan de basisafspraken in het sportief reglement, maar hij heeft gebruik gemaakt van het mandaat om in het belang van de autosport mogen afwijken van deze basisafspraken. Eerder dat weekend (en waar ik Mercedes niet over hoor...) gaf de wedstrijdleiding een signaal af dat een clash tussen de titelprominenten, een uitsluiting in het kampioenschap zou kunnen betekenen. Een disproportionele strafmaat voor een potentieel incident in het belang van de sport. Michael Masi wilde niet dat het kampioenschap in bocht 1 zou eindigen.

Een race eindigen onder geel druist eveneens tegen de filosofie van autosport. Crashes zitten onlosmakelijk aan het raceverloop verbonden, daar kun je niets aan veranderen. Michael Masi heeft ingezet op racen. Het hele weekend heeft hij daarop ingezet. In bocht één ga je er niet samen af. Lewis hoefde zijn buiten de racelijn gewonnen positie niet terug te geven en met diezelfde mind-set besloot hij de laatste ronde van de race de kemphanen op de baan het kampioenschap te beslissen. Hulde voor Masi! Wat mij betreft wordt dit de norm.

En daarvoor zouden teams moeten pleiten: Meer racen, minder regels.

BerichtGeplaatst: Zo Jan 16, 2022 1:34 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Eens. En Abu Dhabi krijgt nu veel te veel aandacht.

Bedenk eens dat Silverstone de laatste race van het seizoen zou zijn geweest. Of Bahrain. Of Hongarije. Of Baku. Of Monza. Of Saudi Arabië. Of zelf Emilia Romagna, waar Hamilton nog tweede werd na eerder van de baan gevlogen te zijn en op een ronde achterstand gezet te zijn door Verstappen. Hij mocht zichzelf toen unlappen achter de safety car en bij code rood zijn auto ook nog eens even helemaal op laten knappen. Allemaal met dank aan de wedstrijdleiding én een crash van wederom zijn eigen teamgenoten: Bottas en Russell.

Stel dat Emilia Romagna de laatste race zou zijn geweest van het seizoen, waarbij de score zo was dat Hamilton aan een tweede plek genoeg zou hebben om kampioen te worden.

't Is allemaal: What if.

Maar feit is dat dit hele seizoen vol zat met dit soort momenten tussen Max en Lewis. Waarbij de ene keer de persoon pech had en de andere keer de persoon geluk had met beslissingen van de wedstrijdleiding.

Belangrijker is: Max was op alle fronten beter dit seizoen. Meer poles. Meer overwinningen. Meer ronden aan de leiding. Max had ook beduidend meer uitval volledig buiten zijn schuld om.

Mercedes moet niet zo onsportief zijn. Het is echt droevig hoe een partij die alles gewonnen heeft in de het turbo-hybride tijdperk zo loopt te zeiken over dat ene kampioenschap wat ze nou net gemist hebben.

Een kampioenschap win je niet over de laatste ronde in de laatste race. Dat gebeurt net zo goed daarvoor.

BerichtGeplaatst: Ma Jan 17, 2022 9:26 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Precies. Dit was één van de 22. Dit keer viel het kwartje de andere kant uit. Al was het niet louter geluk maar ook subliem geregisseerd door Red Bull.

Ik kijk uit naar het nieuw tijdperk dat voor de deur staat!