Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Sport » Formule 1 Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... , 33, 34, 35  Volgende
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
BerichtGeplaatst: Di Nov 09, 2021 18:21 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Lewis en Max lagen er niet af en Bottas had geen flinke schade. Hooguit imagoschade wegens zijn waardeloze eerste meters. Bottas opende de racelijn voor Max die ook nog eens een postcode later kon remmen. Bottas gooide zijn ho-ijzer veel te vroeg uit en sneed ook nog eens lomp naar binnen waardoor hij de rondte in werd getikt. Daarna heeft hij wat achter Ricciardo aan gereden op standje cruise en had hij 124 set banden nodig om de snelste rondetijd te rijden. Man, wat laat die gast zich erin tillen door Max. Hij heeft maar één taak, de snelste ronde rijden. Dan ga je toch niet in de buurt van de raceleider rijden en daar wat harken? Neem 10 seconden afstand, zet aan met een tow en DRS en knal dat rondje eruit!

BerichtGeplaatst: Vr Nov 12, 2021 3:05 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Bottas had nieuw rubber, soft, haalde Verstappen in... en kon niet wegrijden. Dat is echt diep droevig. Max reed op rondenoude harde banden. Bottas had aan de horizon moeten verdwijnen.

Brazilië wordt weer spektakel!

Twee keer Hamilton ingehaald in één race:

BerichtGeplaatst: Za Nov 13, 2021 9:29 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

De auto van Hamilton mogelijk technisch illegaal. Ik denk dat als Hamilton kampioen wordt het een kampioenschap is zonder glans. Max er twee keer afketsen, veel meer fouten, meer geluk en een illegale auto. De FIA heeft vastgesteld dat de DRS van Mercedes verder open gaat dan toegestaan. Het verklaart mede waarom de Mercedessen ineens zoveel meer topsnelheid hebben. Geen idee waarom de FIA wacht met straffen maar vermoedelijk wordt het een DQ voor Lewis. En dan komen ze nog goed weg.

BerichtGeplaatst: Za Nov 13, 2021 21:00 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Ik zit nu naar Hamilton te kijken, maar die auto is niet normaal meer. Hij moest achteraan starten (wegens DQ) maar rijdt anderhalve seconde sneller dan iedereen. In 21 rondjes van plek laatste naar plek 6.

Op het rechte stuk vliegt Hamilton letterlijk iedereen voorbij, zonder enig probleem.

Die nieuwe Mercedesmotor staat duidelijk op standje maximaal.

BerichtGeplaatst: Zo Nov 14, 2021 10:47 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Motordoping, mechanische doping? Een onbeduidendere coureur zou met machine en al uit de race zijn genomen.

BerichtGeplaatst: Zo Nov 14, 2021 10:58 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Kijk hier eens goed:

Nagenoeg allemaal inhaalacties op het rechte stuk, gewoon op motorvermogen er voorbij....

BerichtGeplaatst: Zo Nov 14, 2021 11:14 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Cliff schreef:
Ik zit nu naar Hamilton te kijken, maar die auto is niet normaal meer. Hij moest achteraan starten (wegens DQ) maar rijdt anderhalve seconde sneller dan iedereen. In 21 rondjes van plek laatste naar plek 6.

Op het rechte stuk vliegt Hamilton letterlijk iedereen voorbij, zonder enig probleem.

Die nieuwe Mercedesmotor staat duidelijk op standje maximaal.

Mercedes heeft gedaan aan langetermijndenken en hebben een situatie gecreëerd waarin Hamilton dominant is en Bottas snel genoeg om voor Max te eindigen. Daarmee zijn alle ingrediënten aanwezig voor het kampioenschapsgerecht. Mercedes heeft de concurrenten zand in de ogen gestrooid met motorproblemen. Er waren geen motorproblemen, ze hebben nu een poule verse motoren en kunnen motoren opendraaien op circuits waar motorvermogen cruciaal is.

BerichtGeplaatst: Zo Nov 14, 2021 22:46 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Niet normaal wat Lewis vandaag liet zien. Prachtig staaltje racen!

BerichtGeplaatst: Ma Nov 15, 2021 18:37 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Als dit zich maar niet doorzet... 30 km extra snelheid op het rechts stuk (Max 305, Hamilton 335)

Max zei nog doodleuk 'vorige week waren wij snel'... ehm ja, maar dat was de vorige motor van Mercedes. Ik ben er niet gerust op.

BerichtGeplaatst: Di Nov 16, 2021 9:43 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Het grootste probleem van Mercedes is disproportionele motordegradatie. Dat geeft Max aan het einde weer zicht op het kampioenschap maar gerust ben ik er ook niet op. Toen Max 2 races oprij eraf werd gereden door Mercedesrijders heeft Mercedes het kampioenschap veiliggesteld.

BerichtGeplaatst: Di Nov 16, 2021 12:01 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Toto Wolff is inmiddels ook helemaal de weg kwijt. Trekt de racisme kaart t.o.v. de actie tussen Hamilton en Verstappen:

https://streamable.com/39pr3x

En kan iemand mij uitleggen waarom Hamilton gewikkeld in een Braziliaanse vlag stond op het podium? Wat is dat voor aandachtshoer-gedrag. Volgens mij kon hij het niet verkroppen vorige week dat Checo en Max er een Mexicaans feestje van maakten. Maar Checo is Mexicaans, dus die werd ontvangen zoals Max in Zandvoort en Hamilton in GB.

Nu gaat Hamilton full-out met zijn 'best crowd ever'-act. Gaat hij nu iedere keer aan het eind van de wedstrijd rondrijden met de vlag van het land waarin hij racet? Alleen maar om het publiek achter zich te krijgen?

Nou, ik zie de man die iedereen veroordeelt vanwege vlees eten en racisme graag rondrijden met een vlag in de Arabische staten hoor.

Clown.

BerichtGeplaatst: Di Nov 16, 2021 22:39 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Ik mag aannemen dat Hamilton niet in Qatar rijdt. Als je de mondvol hebt over het slavernijverleden ga je niet meewerken aan hedendaagse moderne slavernij. Indien hij daar rijdt moet hij voor eeuwig zwijgen en stoppen met hypocriet knielen voor de race. Dan is het signaal doodgeslagen en je actie geen drol waard.

BerichtGeplaatst: Wo Nov 17, 2021 18:21 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Die manoeuvre van Max was gewoon niet OK. Heel jammer.

https://www.youtube.com/watch?v=mZquZxUHtC0

Ik hoop echt dat hij dit soort dingen achterwege gaat laten.

BerichtGeplaatst: Wo Nov 17, 2021 18:44 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Valt mee toch? Niet anders dan Hamilton die Pérez naar buiten duwde in Turkije.

BerichtGeplaatst: Wo Nov 17, 2021 19:30 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Nou... ik denk toch dat Max geen intentie had die bocht te halen en misschien wel hoopte om er opnieuw beiden vanaf te vliegen met schade.

Het was ook zinloos, dat zagen we al lang aankomen.

Waar ik me meer druk om maak is of Mercedes vals speelt: https://www.youtube.com/watch?v=HpEEqMAPRXo

In de comments valt te lezen dat het stuurwiel beweegt na beide rechte stukken tijdens zijn zeer snelle kwalificatie ronde.

Mercedes roept nu 'speling op het stuur'. Dat kán bijna niet en wel hierom: Lewis trekt het stuur naar zich toe aan het einde van een recht stuk. Dus bij keihard aanremmen. Dat is zeer onnatuurlijk gedrag van het stuurwiel, want bij aanremmen zou je bij speling verwachten dat het stuurwiel juist naar voren beweegt. Zelfs als iemand het stuurwiel vast heeft zal je bij hard aanremmen zien dat de bestuurder eerder geneigd is op het stuur te leunen dan het stuur naar zich toe te trekken.

Het lijkt dus echt wel een bewuste handeling van Lewis.

Nu is de vraag: waarom. Wat doet het. En mag het? Dat laatste waarschijnlijk niet omdat na DAS nu in het reglement staat dat stuurbewegingen alleen mogen gelden voor sturen.

Ik heb al wat filmpjes gezien die beweren dat het iets doet met de suspension. Dat zou weer de rare neerwaartse knik verklaren die de Mercedes laat zien op de rechte stukken: https://www.youtube.com/watch?v=K7__xZDjdUY

BerichtGeplaatst: Wo Nov 17, 2021 19:43 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Kijk ook eens hier: https://youtu.be/TiTdrHl60Io?t=13

Kwalificatieronde: Rechtsonder kun je de snelheid van de video op 0.25 zetten.

Het lijkt minimaal, maar dat het stuur naar voren komt is wél te zien.

Sprintrace: https://youtu.be/jPGnz-_G-Go?t=73

Ook hier, er zit een soort van ring om zijn stuurstang. Deze is bij het opgaan van het rechte stuk meestal niet te zien en aan het einde van het rechte stuk wel, dan zit er vaak zelfs wat ruimte tussen.

Ik zou er normaal ook niet zo op letten, maar juist omdat de beweging dus tegennatuurlijk is (stuur naar je toe bij aanremmen) is het raar 'natuurlijk' gedrag.

BerichtGeplaatst: Wo Nov 17, 2021 20:02 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

De reacties op de auto van Hamilton liegen er trouwens niet om...

Alonso:

"Obviously, I was surprised. I mean, everyone is surprised," Alonso told media, including RacingNews365.com. "There is one guy that had a 25-place penalty in the weekend and still won the race! So their superiority on this weekend was outstanding. "It is the way it is, but you know, this is not new in Formula 1. They've been winning the last seven championships with their superiority and it is the way it is.

Martin Brundle:

"This story has plenty more to run, and surely on that form, it's worth Merc considering a new Internal Combustion Engine for the final big showdown. "A five-place grid drop could be well worth it, given Lewis passed all the other 19 cars on the grid, 16 of them at least twice."

Brundle feels that Hamilton now finds himself driving an almost "unbeatable" car.

Bron: https://racingnews365.com/

Trouwens, Mercedes heeft ook beroep aangetekend tegen de actie van Max. De behandeling daarvan vindt morgenmiddag plaats. Toto Wolff is op oorlogspad.

BerichtGeplaatst: Do Nov 18, 2021 18:04 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Ik vind het een lelijk titelgevecht worden. Dit overstijgt de autosport. Als er één incident is wat aandacht behoeft is het wel Silverstone. Wat een ongelofelijke treurnis bij Mercedes. En verder kan de FIA niet op terugwerkende kracht een straf uitdelen omdat het een compleet ander effect zou hebben. Indien Max direct zou zijn bestraft had hij Bottas op meer dan 5 seconden gehouden. Dat kan nu niet meer.

BerichtGeplaatst: Do Nov 18, 2021 18:08 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Cliff schreef:
Nou... ik denk toch dat Max geen intentie had die bocht te halen en misschien wel hoopte om er opnieuw beiden vanaf te vliegen met schade.

Het was ook zinloos, dat zagen we al lang aankomen.

Waar ik me meer druk om maak is of Mercedes vals speelt: https://www.youtube.com/watch?v=HpEEqMAPRXo

In de comments valt te lezen dat het stuurwiel beweegt na beide rechte stukken tijdens zijn zeer snelle kwalificatie ronde.

Mercedes roept nu 'speling op het stuur'. Dat kán bijna niet en wel hierom: Lewis trekt het stuur naar zich toe aan het einde van een recht stuk. Dus bij keihard aanremmen. Dat is zeer onnatuurlijk gedrag van het stuurwiel, want bij aanremmen zou je bij speling verwachten dat het stuurwiel juist naar voren beweegt. Zelfs als iemand het stuurwiel vast heeft zal je bij hard aanremmen zien dat de bestuurder eerder geneigd is op het stuur te leunen dan het stuur naar zich toe te trekken.

Het lijkt dus echt wel een bewuste handeling van Lewis.

Nu is de vraag: waarom. Wat doet het. En mag het? Dat laatste waarschijnlijk niet omdat na DAS nu in het reglement staat dat stuurbewegingen alleen mogen gelden voor sturen.

Ik heb al wat filmpjes gezien die beweren dat het iets doet met de suspension. Dat zou weer de rare neerwaartse knik verklaren die de Mercedes laat zien op de rechte stukken: https://www.youtube.com/watch?v=K7__xZDjdUY

Max geeft gewoon alles en wringt ieder resultaat uit de auto. Natuurlijk kan hij zich dit niet 2x permitteren maar het kan net genoeg zijn om Lewis een kans te ontnemen. Is het over de rand? Misschien wel maar nog binnen de perken. Ik vind het prima dat Max agressief verdedigt en verwacht ook dat hij alles eruit haalt wat er in zit. Ik hang er niet van in de gordijnen. En niet vergeten dat Lewis dit ook gewoon doet. Zijn actie op Checo in Turkije en Rosberg werd ook vaak op exact dezelfde wijze opzij gezet. Geharnaste autocoureurs!

BerichtGeplaatst: Vr Nov 19, 2021 17:52 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Geen straf voor Max. Logisch. Heb er geen seconde angst voor gehad.

BerichtGeplaatst: Zo Nov 21, 2021 13:18 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Max wederom naar de wedstrijdleiding. Ditmaal voor het negeren van gele vlaggen. Voor de wedstrijdleiding is nog steeds niet duidelijk of de rijders (Bottas en Sainz moeten zich ook melden) een straf verdienen wegens verschillende onduidelijkheden en falen van het systeem. Langzaamaan begint het een farce te worden, als de wedstrijdleiding er binnen 20 niet uitkomt, hoe zouden de rijders het dan in een spitseconde moeten weten? Intussen is Max wel weer uit z'n concentratie gehaald.

BerichtGeplaatst: Zo Nov 21, 2021 13:39 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Dus toch! Vijf plekken straf. De lol is er nu wel vanaf.

BerichtGeplaatst: Zo Nov 21, 2021 16:55 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Cliox schreef:
Max wel weer uit z'n concentratie gehaald.

Ik vermoed dat daar meer voor nodig is...

Zit gewoon achter het stuur een beetje te grappen over dat zijn rechterband eindelijk wakker geworden is, en of ze nog wat kunnen proberen.

Max bleef op 8 seconden van Hamilton. Pikte een extra pitstopje mee voor de snelste ronde. Verliest uiteindelijk maar 6 punten.

Max staat nog 8 punten voor en dat wordt echt rete-spannend. Als dit trucje herhaald wordt in Saoedi Arabië, is het verschil nog maar 2 punten in het voordeel van Max bij de laatste race in Abu Dhabi. Aan die twee punten heb je eigenlijk weinig.

Vandaag zagen we ook weer dat Max en Lewis zo'n beetje de hele rest van het veld op een rondje zetten. Inclusief hun teammaten.

Maar het blijft een mechanische sport... zie ook Bottas, Russel en Latifi die een lekke band kregen en daarmee de race vergooiden.

Ik heb nog steeds een hele kleine hoop dat Mercedes de motor van Lewis zover opengedraaid heeft om zijn achterstaand in te lopen, dat er nog wat stuk gaat in de komende 2 races. Misschien iets in het hybride systeem of de turbo.

Als je nu terugkijkt naar Silverstone (Hamilton +26) en Hongarije (Hamilton +18) waarbij Max er door een Mercedes afgerost wordt, dan doet dat wel pijn.

Laatst aangepast door Cliff op Ma Nov 22, 2021 18:16, in totaal 1 keer bewerkt

BerichtGeplaatst: Ma Nov 22, 2021 16:20 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Jip. Zo win je kampioenschappen. Wink

BerichtGeplaatst: Ma Nov 22, 2021 18:16 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Max zal toch één van de komende races moeten winnen. Twee keer tweede achter Hamilton en het is over.