Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Sport » Formule 1 Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 32, 33, 34, 35  Volgende
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
BerichtGeplaatst: Zo Sep 12, 2021 16:16 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff
   
 


Sensatie weer. Max en Lewis weer een botsing, nu beiden eruit.

Wat mij betreft race-incident. Beiden uithuilen en opnieuw beginnen. Het zou een heel andere situatie zijn als het zoals in Silverstone was gegaan, waarbij de één maximaal scoort t.o.v. de ander.

_________________
Hier gaan over het tij, de maan, de wind... en wij
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
BerichtGeplaatst: Ma Sep 13, 2021 8:49 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox
   
 


Helaas is Max dit keer bestraft. In mijn beleving een afwijkende en bijzondere benadering van de wedstrijdleiding. In hun betoog stond dat Lewis voorlag en Max van ver kwam wat niet relevant was en semi-onjuist. Max zat op racesnelheid op de racelijn, Lewis kwam net de pits uit. Zit dus niet op racesnelheid, heeft koude remmen, koude banden, Max heeft het momentum. Daarbij zie je opnieuw dat Lewis een andere lijn rijdt als Max naast hem rijdt want eerder liet hij op dezelfde plaats wel ruimte voor Norris. Daarmee wil ik Lewis niet de zwartepiet toespelen maar het is op z'n minst opmerkelijk dat de wedstrijdleiding hier een schuldige aanwijst.

Daarbij wil ik ook opmerken dat de FIA beter moet kijken naar het type kerbstone. Door de sausage kerb wordt de auto van Max gelanceerd en komt hij bovenop de auto van Lewis terecht. Daarnaast brengt de kerbstone de auto veel schade toe waardoor er aerodynamische disbalans ontstaat. Dit is verraderlijk omdat een auto dan minder voorspelbaar wordt en de kans op een crash toeneemt.

_________________
Als je kerngezond en oersterk bent...overleef je dat prikje ook wel.
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Ma Sep 13, 2021 14:29 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff
   
 


Cliox schreef:
Daarmee wil ik Lewis niet de zwartepiet toespelen


Gevaarlijke uitspraak!

Ik twijfel over dit incident. In eerste instantie dacht ik 'race incident'. Aan de andere kant... Max en Lewis gunnen elkaar geen centimeter meer. Max ging er wel heel optimistisch in. Ik vraag me echt af als hij Lewis de chicane had laten nemen of hij niet op het rechte stuk Lewis alsnog zou pakken. De outlap van Max was fenomenaal.

Verder zat er gewoon teveel frustratie in de actie. De pitstop van ruim 11 seconden net daarvoor is natuurlijk superklote. Dat zit echt wel in je hoofd, en Max dacht denk ik maar één ding: trappen en voor Lewis de race eindigen. Dat was altijd het doel geweest. Voor Lewis eindigen.

Ook bij de start gaf Max het gewoon weg. In de Sprintrace reed hij Daniel op 12 seconden achterstand in 18 rondjes. Had hij zijn pole verzilverd en bocht 1 als eerste ingegaan, dan was het een compleet ander verhaal geweest. Nu kwam hij zelfs in ronde één al met Lewis in aanraking... dat moet niet kunnen als jij vanaf plek 1 start en Lewis vanaf plek 4.

Zoals Max na de race al zei: er ging veel te veel fout: de start, de pitstop en zelfs de tactiek. Je zag dat de undercut super was, Max kachelde er op zijn nieuwe harde banden een rondje uit na zijn 11 seconden durende pitstop wat 1.4 seconden sneller was dan de ronde van Hamilton.

Ik snap de tactiek van Red Bull dan ook niet. Daniel ging als eerste naar binnen in rondje 21, daarna ging Max in ronde 22. Als het andersom was geweest, en Max had een normale pitstop gehad (dat is uiteraard wel een voorwaarde) dan had Max gewoon (virtueel) op kop gelegen via de undercut.

Maar ja.... 'as is verbrande turf'.

De straf is overigens niet zo dramatisch. Red Bull wilde sowieso nog een keer een motorwissel gaan doen. Als ze dat in Rusland doen levert dit defacto dit geen straf op. Rusland is ook geen verkeerde plek voor de motorwissel. Rusland is een Mercedes circuit (Bottas gaat daar altijd goed) en na Rusland volgen er een hoop Red Bull circuits.

Feit blijft verder dat Hamilton er niet in slaagt om Max te verslaan in een normale race. Als ze beiden de finish halen zit Max er nagenoeg altijd voor, dus dat geeft zeker hoop op het kampioenschap.

Quote:
Daarbij wil ik ook opmerken dat de FIA beter moet kijken naar het type kerbstone. Door de sausage kerb wordt de auto van Max gelanceerd en komt hij bovenop de auto van Lewis terecht. Daarnaast brengt de kerbstone de auto veel schade toe waardoor er aerodynamische disbalans ontstaat. Dit is verraderlijk omdat een auto dan minder voorspelbaar wordt en de kans op een crash toeneemt.


Klopt wel, maar auto's moeten ook niet teveel risico kunnen nemen. De uitloopstroken maken dat je een bocht zonder problemen te hard kunt aanvallen. Haal je hem niet, geen probleem... je snijdt hem af of je vliegt buiten de baan en stuurt weer terug. Dat haalt wat van de charme weg. Niet elke bocht moet een 'wall of champions' worden, maar een fout mag wel een beetje bestrafd blijven. Dus wat schade aan de auto of door het grind waarmee je wat schade oploopt vind ik niet zo'n probleem.

_________________
Hier gaan over het tij, de maan, de wind... en wij
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
BerichtGeplaatst: Wo Sep 15, 2021 10:48 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox
   
 


Ik denk niet dat Max Lewis had kunnen pakken op het rechte stuk. Hamilton stond op een compound zachter en de Mercedes liep daar een klap harder.
Andersom geldt dat als Lewis Max voorbij had gelaten hij Max waarschijnlijk ook niet meer had kunnen pakken.

Verder pleit ik Max ook niet vrij. De definitie van een race-incident is dat twee rijders blaam treft, niet één.

Max gaf het niet weg bij de start, Ricciardo had gewoon een superstart. De starttijd van Max was even snel als die van Lewis en Lando. Op zaterdag zag je al dat Ricciardo een agressievere motorstand had dan Lando, Max, Valtteri en Lewis. Die keuze heeft z'n vruchten afgeworpen. Ikzelf denk dat Max daar niet veel verkeerd deed. Ik ben benieuwd naar zijn bevinding want hij zou er nog naar kijken.

Of de straf dramatisch is doet er niet toe, de straf is niet proportioneel. De rol van Lewis wordt gigantisch onderbelicht. Hij verlaat de pits en krijgt een blauwe vlag. Een blauwe vlag betekent dat een snellere deelnemer nadert en dat je gepast moet reageren op het gevaar. Dat doet Lewis niet. Hij gooit zijn stuur om en keert direct terug naar de racelijn.

Vervolgens duwt hij Max bij het insturen naar de buitenkant én gooit hij bij turn 2 de deur dicht. Er is daar gewoon plaats voor twee auto's. Bij de start reed Lewis daar een andere lijn met Lando naast zich. Hij weet dus dat het daar kan en kiest ervoor om het niet te doen. Dan kun je niet één rijder de zwarte piet toespelen.

Wat betreft de kerbstones, als je niet wil dat een rijder daar risico neemt, leg je er grind neer. De sausage kerb lanceert een auto wat gevaarlijk is én kan de onderkant van de auto beschadigen waardoor disbalans in de aerodynamica ontstaat. Dit past niet bij een sport waar veiligheid de belangrijkste kernwaarde is.

Inmiddels heb ik begrepen dat ik teams en rijders aan mij zijde vindt op dit standpunt, de sausage kerb wordt besproken omdat hij te gevaarlijk wordt bevonden.

_________________
Als je kerngezond en oersterk bent...overleef je dat prikje ook wel.
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Zo Sep 26, 2021 10:49 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff
   
 


Manmanman Bottas laat zich zo naaien joh. Vorige race was al erg, nu vervangen ze na 2 races zijn motor om hem net voor Verstappen te laten starten... kan hij Max lekker ophouden.

Volgens mij laten ze hem in de niet-race-weekends ook nog de prullenbakken legen op het Mercedes kantoor.

_________________
Hier gaan over het tij, de maan, de wind... en wij
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
BerichtGeplaatst: Ma Sep 27, 2021 16:11 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox
   
 


Heeft Mercedes bevestigd dat dit het doel was van de motorwissel? Ik kan me er niets bij voorstellen. Mercedes strijdt ook om het constructeurskampioenschap en alleen als je in de buurt van Lewis rijdt kun je hem helpen. Zo had Bottas kunnen starten op de harde band en lang kunnen doorrijden en Norris ophouden na zijn bandenwissel. Dat had Hamilton in een gunstigere positie gebracht. Voorin 7-8 punten winnen met auto 1 en met auto 2, 15,12 of 10 punten binnenhalen is veel interessanter dan achteraan een puntje proberen af te snoepen van Max Verstappen.

Gisteren was het volop genieten van de stuurmanskunsten van de Nederlander. Wat kan Max Verstappen een pot sturen zeg! En wat een enorm niveauverschil met Bottas die 4 plaatsen voor het start, een extra motor heeft dus met meer vermogen onderweg is op een Mercedes-baan waar hij doorgaans op z'n best is! Tijdens de veranderende weersomstandigheden liet hij zien wat hij in zijn mars heeft. Waar links en rechts mensen eraf schoten wist hij naar voren te rijden en was hij nagenoeg foutloos. Lewis en Max staken gisteren hoog boven de concurrentie uit.

Verder hebben we nu twee Mercedes-circuits gehad. Ik vreesde voor 20 punten achterstand. Gelukkig is dat reuze meegevallen en kijk ik met vertrouwen naar de komende races. Langzaam maar zeker begin ik te hopen, maar er stroomt nog veel water door de Maas voordat we één van beiden kunnen bekronen tot wereldkampioen.

_________________
Als je kerngezond en oersterk bent...overleef je dat prikje ook wel.
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Ma Sep 27, 2021 16:48 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff
   
 


Lewis was gisteren wel foutloos, hoewel hij Ricciardo niet voorbij kwam. Zaterdag maakte Lewis fout op fout.

Mercedes gaat natuurlijk nooit bevestigen dat dit de reden was voor de vijfde motorwissel van Bottas: https://www.gpfans.com/en/f1-news/70168/mercedes-confirms-tactical-engine-change-and-grid-drop-for-bottas/

Scrol even naar de reacties daaronder (al zegt dat niet altijd wat)

Ik geloof zelf nooit dat ze de motorwissel gedaan zouden hebben als het Lewis betrof, maar goed, bewijzen gaan we dat nooit.

Max zit echt wel in de koppies daar bij Mercedes. Lewis Hamilton reed over de finish en keek direct naar het uitslagenbord. Daar zag hij Max P2. Ik denk dat hij daar echt enorm van baalde. Wint hij eindelijk weer eens een race (moest lang wachten op de 100ste), start Max achteraan... en staat hij gewoon naast Lewis op het podium.

Zoals Max al zei: zelfs zonder motorwissel en gridstraffen had hij waarschijnlijk maximaal tweede kunnen worden in Rusland. Hij heeft echt niets, maar dan ook niets verloren in Monza en Sochi. 2 Punten gewonnen in Italië, 7 punten verloren in Sochi t.o.v. Hamilton.

Als hij in de zomerstop kon tekenen voor -5 punten op Hamilton in deze 2 races dan deed Max dat blind. Met liefde. Simply Lovely.

_________________
Hier gaan over het tij, de maan, de wind... en wij
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
BerichtGeplaatst: Ma Sep 27, 2021 17:04 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff
   
 


Cliox schreef:
Gisteren was het volop genieten van de stuurmanskunsten van de Nederlander. Wat kan Max Verstappen een pot sturen zeg!


Dit ook gezien? Was niet in de reguliere uitzending: https://www.gpblog.com/nl/videos/95112/niet-getoonde-beelden-verstappen-haalt-ricciardo-en-sainz-in-het-nat-in.html

_________________
Hier gaan over het tij, de maan, de wind... en wij
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
BerichtGeplaatst: Ma Sep 27, 2021 20:54 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox
   
 


Zeker. Geweldige autocontrole.

_________________
Als je kerngezond en oersterk bent...overleef je dat prikje ook wel.
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Ma Sep 27, 2021 20:55 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox
   
 


Cliff schreef:
Lewis was gisteren wel foutloos, hoewel hij Ricciardo niet voorbij kwam. Zaterdag maakte Lewis fout op fout.

Mercedes gaat natuurlijk nooit bevestigen dat dit de reden was voor de vijfde motorwissel van Bottas: https://www.gpfans.com/en/f1-news/70168/mercedes-confirms-tactical-engine-change-and-grid-drop-for-bottas/

Scrol even naar de reacties daaronder (al zegt dat niet altijd wat)

Ik geloof zelf nooit dat ze de motorwissel gedaan zouden hebben als het Lewis betrof, maar goed, bewijzen gaan we dat nooit.

Max zit echt wel in de koppies daar bij Mercedes. Lewis Hamilton reed over de finish en keek direct naar het uitslagenbord. Daar zag hij Max P2. Ik denk dat hij daar echt enorm van baalde. Wint hij eindelijk weer eens een race (moest lang wachten op de 100ste), start Max achteraan... en staat hij gewoon naast Lewis op het podium.

Zoals Max al zei: zelfs zonder motorwissel en gridstraffen had hij waarschijnlijk maximaal tweede kunnen worden in Rusland. Hij heeft echt niets, maar dan ook niets verloren in Monza en Sochi. 2 Punten gewonnen in Italië, 7 punten verloren in Sochi t.o.v. Hamilton.

Als hij in de zomerstop kon tekenen voor -5 punten op Hamilton in deze 2 races dan deed Max dat blind. Met liefde. Simply Lovely.


Ik houd het kort, volledig eens. Very Happy

_________________
Als je kerngezond en oersterk bent...overleef je dat prikje ook wel.
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Ma Okt 11, 2021 22:07 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox
   
 


Gisteren kwam Red Bull goed weg door een fout van Mercedes. Mercedes heeft niet goed gereageerd op de miscalculatie van Red Bull en daarmee een gekregen kans niet benut. Hamilton twee ronde later dan Pérez laten pitten was goed geweest voor het podium. Dan was Lewis met de snellere Mercedes achter Verstappen terechtgekomen.

Verder ziet het er niet goed uit voor Max. Op Zandvoort na, is Mercedes opnieuw dominant gebleken na de zomerstop. Red Bull kan de traditie niet doortrekken en moet Mercedes in snelheid voor zich dulden. Het ziet er niet goed uit voor Max. Hij staat wel voor maar Mercedes heeft de beste papieren.

_________________
Als je kerngezond en oersterk bent...overleef je dat prikje ook wel.
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Ma Okt 11, 2021 23:21 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff
   
 


Eens, ik maak me wel zorgen over het vervolg.

De Mercedes motor lijkt nu echt het verschil te maken. Zelfs met meer vleugel, dus meer grip, accelereren ze sneller en halen een hogere topsnelheid.

Red Bull moet echt iets extra's gaan brengen anders ziet het er niet best uit.

Aan de tweede rijders kun je naar mijn mening trouwens het beste zien welke auto beter is. Bottas en Perez geven beter het verschil in de techniek weer dan Hamilton en Max.

_________________
Hier gaan over het tij, de maan, de wind... en wij
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
BerichtGeplaatst: Di Okt 12, 2021 9:29 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff
   
 


@Cliox,

Red Bull heeft twijfels bij de power van Mercedes, met name bij de lage toerentallen. Kijk eens hier naar:

https://youtu.be/ObxiNg5tgcI?t=115 (Honda AT versus Mercedes)

en

https://youtu.be/ObxiNg5tgcI?t=156 (Honda RB versus Mercedes)

Met name die laatste vind ik tekenend. Eigenlijk een mini-sprintrace tussen Red Bull en Mercedes. Beiden hebben banden die even oud zijn op dat moment, ze komen het rechte stuk op met gelijke snelheid. Je ziet dat Lewis op acceleratie Checo gewoon pakt. Checo remt vervolgens veel later, schiet ook enigszins door, maar blijft daardoor toch nog voor Lewis die in deze inhaalactie natuurlijk ook veel te verliezen had (een ongeluk is snel gemaakt zo)

Maar het verschil in motorvermogen is schrikbarend. Beide inhaalacties gaan op pure power en ook nog eens power in acceleratie. Dat laatste maakt dat het niet noodzakelijk is om bochten perfect aan te snijden. Je kunt andere lijnen rijden voor aanval of verdediging. De snelheid die je meeneemt vanuit de bocht als je de ideale lijn volgt is essentieel wanneer je aan het einde van een recht stuk wilt kunnen inhalen. Mercedes kan vrij ongestraft andere lijnen rijden en daardoor aanvallende en verdedigende lijnen rijden zonder verlies van snelheid.

Een enorm voordeel. Als Red Bull hier de komende races geen antwoord op heeft, dan gaan we naar kampioenschap 8 voor Hamilton.

Verder blijft het verschil van de tweede rijders interessant. Bottas eindigde voor het eerst voor Max, Perez voor het eerst voor Hamilton (puntsgewijs bekeken). Bottas steelt daarmee 7 punten van Max, Perez steelt maar 2 punten van Hamilton.

Ik zie Bottas nog wel een sterk einde van het seizoen hebben, zeker met deze auto. Perez daarentegen... de kans dat Bottas voor Max eindigt acht ik aanzienlijk groter dan dat Perez voor Hamilton eindigt.

En wat we zeker niet willen is wat we vorig jaar altijd zagen: Hamverbot, met daarachter een gat zo groot dat Mercedes altijd gratis pitstops kan maken om Max aan te vallen.

_________________
Hier gaan over het tij, de maan, de wind... en wij
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
BerichtGeplaatst: Zo Okt 17, 2021 17:45 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox
   
 


Cliff schreef:
Eens, ik maak me wel zorgen over het vervolg.

De Mercedes motor lijkt nu echt het verschil te maken. Zelfs met meer vleugel, dus meer grip, accelereren ze sneller en halen een hogere topsnelheid.

Red Bull moet echt iets extra's gaan brengen anders ziet het er niet best uit.

Aan de tweede rijders kun je naar mijn mening trouwens het beste zien welke auto beter is. Bottas en Perez geven beter het verschil in de techniek weer dan Hamilton en Max.


Dat denk ik ook. Ik denk dat Max het verschil heeft gemaakt dit jaar. Het is geen toeval dat rijders met een solide CV verbleken naast Max Verstappen. Je filmpjes ga ik deze week bekijken.

_________________
Als je kerngezond en oersterk bent...overleef je dat prikje ook wel.
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Do Okt 21, 2021 10:20 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox
   
 


De samenvattingen bekeken:

1. Inderdaad een groot snelheidsverschil tussen Honda en Mercedes op deze baan. Dat is overigens het hele seizoen al zo. Alleen op circuits waar Red Bull met de kleinere (low-downforce) achtervleugel kan rijden, kunnen zij Mercedes bijhouden. Red Bull had een aerodynamische voorsprong op Mercedes. Deze voorsprong lijken zij kwijt te zijn.

2. Iets heel anders, wat ontzettend onhandig van Aston Martin om Vettel naar slicks te wisselen. En als je het dan al probeert, pak dan een soft-band, die makkelijker op temperatuur komt.

_________________
Als je kerngezond en oersterk bent...overleef je dat prikje ook wel.
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Do Okt 21, 2021 11:35 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff
   
 


Daar was wel een reden voor om naar de medium band te gaan. Ik weet even niet meer waarom. Volgens mij zeiden ze dit bij Sky Sports, maar er was iets waarom hij niet naar softs kon of dat het niet de juiste keuze zou zijn.

_________________
Hier gaan over het tij, de maan, de wind... en wij
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
BerichtGeplaatst: Za Okt 23, 2021 19:23 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff
   
 


Cliox, dit gezien?



Ben benieuwd hoe de FIA hier naar kijkt. Lijkt een beetje op actieve vering (wat niet mag).

Opmerkelijk hoe de vering niet geleidelijk inveert, maar met een schok naar beneden lijkt te gaan. Dat geeft in ieder geval aan dat het niet door alleen neerwaartse druk komt. Er zit een mechanisme in lijkt het.

_________________
Hier gaan over het tij, de maan, de wind... en wij
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
BerichtGeplaatst: Zo Okt 24, 2021 12:18 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox
   
 


Jip. Ik volg een monteur op Twitter en ken de technische uitleg. Het effect wordt niet gegenereerd door actieve ophanging wat verboden is. Als ik eraan denk zal er wat uitgebreider op terugkomen.


_________________
Als je kerngezond en oersterk bent...overleef je dat prikje ook wel.
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Ma Okt 25, 2021 1:53 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff
   
 


Ongekend sterke race weer van Max. Niet te filmen.

In rond 38 komt Hamilton binnen. Max ligt dan op 11 seconden achter Hamilton. Met een pitstop verlies je zo'n 20 seconden.

Ik zat Perez naar voren te schreeuwen. Hij reed ronden lang op 22 seconden achter Hamilton. Met nieuw rubber. Ik dacht: verdomme Checo, pak die 2 seconden en maak het moeilijk voor Hamilton om de tweede plaats te houden na zijn 2e pitstop.

Na de pitstop van Hamilton ligt hij 8.5 seconden achter op Max. Hamilton ligt maar een paar seconden voor Perez.

En dan gebeurt het....

Max en Lewis geven gas. Beiden. Lewis op 8 ronden nieuwer rubber.

In rond 49, slecht zo'n 10 rondjes later, ligt Max 4.5 seconden voor op Lewis, maar Lewis ligt 27.5 seconden voor op Perez. Ehm... let je op? Max heeft Perez inmiddels op 31 seconden gereden. Lewis heeft in 10 rondjes tijd zijn voorsprong op Perez verhoogt van enkele seconden tot 27.5 seconden.

Max en Lewis zijn op dit moment echt zo'n klasse apart...

IN de laatste ronde rijden Max en Lewis al 42 seconden voor Perez.

Met andere woorden.... Max en Lewis waren gewoon zo'n 2 seconden per ronde sneller dan de rest van het veld.

En ik blijf er echt bij: de Mercedes is beter. Dat Max dit uit zijn Red Bull perst is bewonderingswaardig. Op de gele band was Max sneller dan Lewis, maar daar reed hij maar 10 rondjes op. De overige 46 reed Max op de harde band en daarop was de Mercedes toch echt een tikkie sneller.

Niettemin... 12 punten voorsprong in het WK en 2 prachtige circuits komen eraan voor Max: Mexico en Brazilië.

Zo spannend dit!

_________________
Hier gaan over het tij, de maan, de wind... en wij
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
BerichtGeplaatst: Ma Okt 25, 2021 9:21 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox
   
 


Inderdaad een zinderend spektakelstuk. Nog niet zo zeer de racen op zichzelf maar de opbouw naar het hoogtepunt. Wat Max laat zien is ongekend. Kijk eens hoe hij wegrijdt bij Checo die in vrije lucht rijdt. Bijna een seconde per ronde. Datzelfde deed ook Charles Leclerc. Goed, beide Ferrari's waren verwikkeld in gevechten en Sainz heeft een flinke tik gehad van Ricciardo, waar hij mogelijk last van had, maar het verschil was er.

En was die Alonso aan het harken. Na Max de best betaalde coureur. Het hele weekend rijdt hij geen deuk in een pakje boter en gisteren liet hij zich weer van zijn minst fraaie kant zien. Eerst Kimi eraf beuken, de auto van Kimi beschadigen. vervolgens verwachten dat je de plek terugkrijgt en tenslotte met een sierlijke beweging buiten de baan je opponent voorbij stormen en denken dat dit legitiem is want Kimi deed het ook. En Alpine speelt het spel vrolijk mee. Heel slecht dit. Alpine had Alonso tot rust moeten maken.

    Alonso, je hebt Kimi buiten de baan geduwd, hij kon geen kant op, neem je verlies. Punt!

_________________
Als je kerngezond en oersterk bent...overleef je dat prikje ook wel.
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Za Okt 30, 2021 10:04 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff
   
 



_________________
Hier gaan over het tij, de maan, de wind... en wij
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
BerichtGeplaatst: Zo Nov 07, 2021 11:35 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox
   
 


Het is bizar hoe hard de Mercedes loopt. Bijna 350 op het rechte stuk in Mexico. Dat is maar liefst 12 kilometer per uur harder dan hun directe concurrenten van Red Bull. Dat betekent dat als Red Bull bij de start niet P1 en P2 afdwingen, zij Mercedes niet kunnen inhalen want zelfs met een opengeklapte DRS loopt de Mercedes harder dan de Red Bull.

Gisteren hebben de Mercedessen vriend en vijand verrast door geheel tegen de verwachting en signalen in, de volledige eerste te bezetten. Met overmacht. Je vraagt je af waar ze het vandaan hebben gehaald in die laatste fase van Q3. Het goede nieuws is dat het een lange run is na één bocht en ik mij geen start kan herinneren dat de top 4 in slagvolgorde door de eerste bocht komt.

Als ik kijk naar het seizoenvervolg zie ik het somber in. Sao Paolo is nog een kort en bochtig baantje waar de Red Bulls het goed zullen doen, buiten deze banen wordt het heel lastig voor Max Verstappen. En met het wisselen van de motoren heeft Bottas extra vermogen aan boord om een prominente rol te vertegenwoordigen in de titelstrijd.

_________________
Als je kerngezond en oersterk bent...overleef je dat prikje ook wel.
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Zo Nov 07, 2021 11:49 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff
   
 


De motor van Bottas wordt gewoon maximaal opgeschroefd. Ploft ie, dan ploft ie. Weinig verloren. Bovendien geeft het zeer waardevolle data over hoever de motor van Hamilton kan worden opgeschroefd.

Ik hoop echt dat die Mercedesmotoren ploffen.

Verder geeft mijn gevoel aan dat er iets niet klopt, net als bij Ferrari 2 jaar geleden. Die topsnelheid kon gewoon niet, iedereen wist het, achteraf bleek het.

Ik denk trouwens dat er bij de start vanavond het nodige duw en trekwerk is in de eerste bochten. Dat er iemand behoorlijke schade op gaat lopen. Misschien liggen Lewis en Max er bij de eerste bocht al weer af.

Bottas zal als een speer vertrekken, Max meenemend in de slipstream. Hamilton zal direct naar buiten snijden (want zit aan de binnenkant). Die twee gaan elkaar tegenkomen bij bocht een.

Met wat geluk kan Perez nog iets betekenen in zijn thuis GP. Maar zoals het er nu uitziet... wordt het heel moeilijk. Misschien die truc van vorige week met de undercut. Dan zou ik ook starten op de rode band, want vorige keer na 10 ronden de medium band inwisselen voor hard was ook zonde. Start dan direct op soft.

_________________
Hier gaan over het tij, de maan, de wind... en wij
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
BerichtGeplaatst: Zo Nov 07, 2021 12:26 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox
   
 


De bandenkeuze staat vast. Verder geloof ik niet in kleerscheuren in de eerste meters van de race maar er staan nog wel twee rekeningen open van Silverstone en Hongarije.

Wat betreft de topsnelheid van Mercedes zit ik op twee sporen:

1. Ze zijn te conservatief geweest met het vrijgegeven vermogen van hun motoren. Het was simpelweg voldoende.
2. Iets is niet pluis, net als bij Ferrari destijds.

Verder lijkt de FIA de titelstrijd in stand te willen houden. De claims van Red Bulls zijn afgewezen, de claims van Mercedes zijn gehonoreerd.

_________________
Als je kerngezond en oersterk bent...overleef je dat prikje ook wel.
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Zo Nov 07, 2021 22:05 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff
   
 


Cliox schreef:
Verder geloof ik niet in kleerscheuren in de eerste meters van de race


Bottas disagrees Laughing

_________________
Hier gaan over het tij, de maan, de wind... en wij
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
  Weerwoord forum index » Sport
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls
Tijden zijn in GMT + 1 uur  
Pagina 33 van 35  
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 32, 33, 34, 35  Volgende
  
  
 Plaats nieuw bericht  Plaats reactie  



Powered by phpBB © phpBB Group
Theme designed for Trushkin.net | Themes Database.