Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Sport » Formule 1 Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 30, 31, 32, 33  Volgende
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
BerichtGeplaatst: Zo Aug 01, 2021 16:53 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Manmanman... je zou het geluk van Hamilton hebben. Na de crash vorige week waarbij Hamilton gewoon de race nog kon winnen, tikt vandaag zijn teammaat Bottas (WK 4e) de drie grootste concurrenten eraf: Verstappen (WK 1e), Perez (WK 5e) en Norris (WK 3e).

In één bocht de gehele top 5 eruit behalve Hamilton... die nu natuurlijk de zomerstop ingaat als nummer 1.

Het is dat Alonso niet meewerkte anders had die woke lul nog gewonnen ook.

BerichtGeplaatst: Zo Aug 01, 2021 22:27 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

Cliox schreef:
Natuurlijk was dat jammer. Lewis miste de apex en kon straffeloos Max de bandenstapels in duwen.

Volg dat hele autoracen nauwelijks, maar heb omdat er blijkens de nieuwsberichten weer iets bijzonders was gebeurd maar 'ns 'n kijkje genomen naar de samenvatting.

Meen hieruit op te hebben kunnen maken dat het enige dat de Mercedes fout deed was dat hij de bocht niet zo kort als mogelijk nam, zoals dat verplicht schijnt te zijn.

Daar heeft hij dan ook strafseconden voor gekregen.

Maar als de tegenstander daar dan op reageert door zo kort door de bocht te willen gaan als hij zou hebben kunnen doen als de ander zich wel perfect aan de voorschriften gehouden zou hebben, dan moet ie niet verontwaardigd zijn wanneer hij weer 'ns 'n keertje tegen 'n concurrent aan gaat schurken en zelf de banden in vliegt.

Autoracen is nog altijd geen stockcar-racen.
-
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Ma Aug 02, 2021 10:27 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Cliff schreef:
Manmanman... je zou het geluk van Hamilton hebben. Na de crash vorige week waarbij Hamilton gewoon de race nog kon winnen, tikt vandaag zijn teammaat Bottas (WK 4e) de drie grootste concurrenten eraf: Verstappen (WK 1e), Perez (WK 5e) en Norris (WK 3e).

In één bocht de gehele top 5 eruit behalve Hamilton... die nu natuurlijk de zomerstop ingaat als nummer 1.

Het is dat Alonso niet meewerkte anders had die woke lul nog gewonnen ook.

De FIA moet kijken naar de proportionaliteit van straffen. Het kan niet zo zijn dat als Mercedes tot 2x toe de race van Max vergalt, zij fluitend de leiding overnemen. Dan is er nog motorschade wat een nadeel oplevert én moet ontwikkelingsgeld worden gebruikt voor reparatie. Je mag nooit en ten immer voordeel halen uit een overtreding. Of een inschattingsfout, zoals je wil.

Wat nu ter discussie staat is of de Fin het expres deed of niet. Ik vind dat lastig. Mercedes zal Bottas niet de opdracht geven om Max eraf te beuken maar ik kan me wel voorstellen dat ze tegen Bottas zeggen, ‘wat er ook gebeurt, Max komt er niet langs, dus met de ellebogen uit de cockpit de race aanvangen.’ Met die mindset niet van je plek komen kan leiden tot willen overcompenseren met een crash als gevolg.

Mensen kunnen wel roepen dat hij het niet expres doet, ik kan me niet geheel van de indruk onttrekken dat Mercedes stiekem lacht in hun vuistje. Een achterstand van 33 punten binnen een ronde en twee beuken omgezet naar een riante voorsprong met nog wat voordelen in het verschiet.

BerichtGeplaatst: Ma Aug 02, 2021 10:35 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Natubico schreef:
Cliox schreef:
Natuurlijk was dat jammer. Lewis miste de apex en kon straffeloos Max de bandenstapels in duwen.

Volg dat hele autoracen nauwelijks, maar heb omdat er blijkens de nieuwsberichten weer iets bijzonders was gebeurd maar 'ns 'n kijkje genomen naar de samenvatting.

Meen hieruit op te hebben kunnen maken dat het enige dat de Mercedes fout deed was dat hij de bocht niet zo kort als mogelijk nam, zoals dat verplicht schijnt te zijn.

Daar heeft hij dan ook strafseconden voor gekregen.

Maar als de tegenstander daar dan op reageert door zo kort door de bocht te willen gaan als hij zou hebben kunnen doen als de ander zich wel perfect aan de voorschriften gehouden zou hebben, dan moet ie niet verontwaardigd zijn wanneer hij weer 'ns 'n keertje tegen 'n concurrent aan gaat schurken en zelf de banden in vliegt.

Autoracen is nog altijd geen stockcar-racen.
-

Ik kan je niet helemaal volgen hierin maar Hamilton mist de apex en rijdt Max van de baan in misschien wel één van de snelste bochten van het seizoen. Wat ik hierboven schrijf geldt ook voor dit incident, het mag niet zo zijn dat je voordeel kunt halen als je iemand eraf rijdt. Mercedes neemt fluitend de leiding over door 2x achtereenvolgend Max van de baan te rijden.

Ik denk dat de FIA 3 dingen moet instellen:

1. Je mag nooit hoger eindigen dan de man die je eraf rijdt;
2. Eventuele schade en straffen voortkomend uit de schade zijn voor conto schuldige;
3. Bij roekeloos gedrag kan het team geen constructeurspunten scoren in die race.

Ik wil ook wat water bij de wijn doen, alleen een onderzoek naar een incident wanneer een team daar nadrukkelijk om verzoekt.

BerichtGeplaatst: Ma Aug 02, 2021 18:53 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Cliox schreef:
Mensen kunnen wel roepen dat hij het niet expres doet, ik kan me niet geheel van de indruk onttrekken dat Mercedes stiekem lacht in hun vuistje. Een achterstand van 33 punten binnen een ronde en twee beuken omgezet naar een riante voorsprong met nog wat voordelen in het verschiet.

We komen er nooit achter of er opzet in het spel was. Maar, verdacht is het wel. Dit was ook geen klein foutje, dit was een enorme fout. En nu rijdt Bottas niet foutloos, maar zo'n fout zie ik hem toch ook niet vaak maken.

Mercedes heeft veel te veel geluk en veel te veel voordeel van dit soort situaties. Dat terwijl ze zelf vaak aanstichter zijn. Dat is zeer zuur. Ik ga met een slecht gevoel de zomerstop in. Ik had zo gehoopt op een overwinning van Max in Engeland als genadeklap, maar het tegenovergestelde is er nu aan de hand. Red Bull lijkt echt een beetje uit het veld geslagen.

BerichtGeplaatst: Ma Aug 02, 2021 19:07 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Cliox schreef:
Ik kan je niet helemaal volgen hierin maar Hamilton mist de apex en rijdt Max van de baan in misschien wel één van de snelste bochten van het seizoen.

Ik mis nog een belangrijk detail in die discussie van de crash: Max was sneller in de bochten (meer vleugel) en Hamilton op het rechte stuk (minder vleugel). Hamilton rijdt naast Max, maar dan komt de bewuste bocht.

Van die bewuste bocht weten we dat Max hem sneller kan nemen. Max zat ook aan de buitenkant. Max kon ook meer risico nemen, zou hij overstuur krijgen dan was er een uitloopstrook buiten de baan. Zag je bij Leclerc ook op dat punt.

Hamilton kon dus naast Max komen op het rechte stuk, maar in die bocht wist hij al dat hij het af moest leggen. Vervolgens zit hij aan de binnenkant, kan die bocht dus ook minder ruim nemen en in tegenstelling tot Max heeft Hamilton bij onderstuur geen uitloopstrook... bij onderstuur komt hij op de lijn van Max.

Hier kun je wel het beste op zien dat Hamilton zich gewoon verkeerd gepositioneerd had, en hij had hier gewoon moeten inhouden...

BerichtGeplaatst: Di Aug 03, 2021 9:49 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Cliff schreef:
Cliox schreef:
Ik kan je niet helemaal volgen hierin maar Hamilton mist de apex en rijdt Max van de baan in misschien wel één van de snelste bochten van het seizoen.

Ik mis nog een belangrijk detail in die discussie van de crash: Max was sneller in de bochten (meer vleugel) en Hamilton op het rechte stuk (minder vleugel). Hamilton rijdt naast Max, maar dan komt de bewuste bocht.

Van die bewuste bocht weten we dat Max hem sneller kan nemen. Max zat ook aan de buitenkant. Max kon ook meer risico nemen, zou hij overstuur krijgen dan was er een uitloopstrook buiten de baan. Zag je bij Leclerc ook op dat punt.

Hamilton kon dus naast Max komen op het rechte stuk, maar in die bocht wist hij al dat hij het af moest leggen. Vervolgens zit hij aan de binnenkant, kan die bocht dus ook minder ruim nemen en in tegenstelling tot Max heeft Hamilton bij onderstuur geen uitloopstrook... bij onderstuur komt hij op de lijn van Max.

Hier kun je wel het beste op zien dat Hamilton zich gewoon verkeerd gepositioneerd had, en hij had hier gewoon moeten inhouden...

Exact. Uit een simulatortest is ook gebleken dat Lewis de bocht niet kon halen. Hij zou naast de baan zijn gekomen als hij Max niet zou hebben geraakt. En dan had Leclerc er dus ook voorgezeten.

BerichtGeplaatst: Di Aug 03, 2021 10:52 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Op 0:17 is uitstekend te zien dat het Hamilton's fout is. Leclerc én Verstappen zitten op exact hetzelfde punt. Maar waar zit Hamilton? Gewoon 3 meter van de apex. Geen enkele mogelijkheid om die bocht normaal te halen, bedenk ook nog eens dat de auto toen tjokvol zat met brandstof en dus ook nog een stuk zwaarder was.

Dus 0 punten voor Max in Engeland doordat hij door Mercedes van de baan geramd werd, en 1 punt in Hongarije doordat hij door Mercedes van de baan geramd werd.

En Hamilton scoorde in die beide races 43 punten. Vettel is ook nog gediskwalificeerd in Hongarije... dus weer gratis extra punten voor Hamilton t.o.v. Max.

BerichtGeplaatst: Di Aug 03, 2021 12:43 Plaats reactie Reageer met quote
Moppersmurf

BerichtGeplaatst: Di Aug 03, 2021 16:07 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Cliff schreef:
Cliox schreef:

We komen er nooit achter of er opzet in het spel was. Maar, verdacht is het wel. Dit was ook geen klein foutje, dit was een enorme fout. En nu rijdt Bottas niet foutloos, maar zo'n fout zie ik hem toch ook niet vaak maken.

Mercedes heeft veel te veel geluk en veel te veel voordeel van dit soort situaties. Dat terwijl ze zelf vaak aanstichter zijn. Dat is zeer zuur. Ik ga met een slecht gevoel de zomerstop in. Ik had zo gehoopt op een overwinning van Max in Engeland als genadeklap, maar het tegenovergestelde is er nu aan de hand. Red Bull lijkt echt een beetje uit het veld geslagen.

We komen er niet achter, maar het zat in de lijn van verwachting. Niet geheel toevallig dus. Voorafgaande aan de race had ik voorspeld dat Max Valtteri niet op de baan zou passeren zonder kleerscheuren. Dat voel je, dat proef je. En zo geschiedde.

BerichtGeplaatst: Di Aug 03, 2021 16:10 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Cliff schreef:
Op 0:17 is uitstekend te zien dat het Hamilton's fout is. Leclerc én Verstappen zitten op exact hetzelfde punt. Maar waar zit Hamilton? Gewoon 3 meter van de apex. Geen enkele mogelijkheid om die bocht normaal te halen, bedenk ook nog eens dat de auto toen tjokvol zat met brandstof en dus ook nog een stuk zwaarder was.

Dus 0 punten voor Max in Engeland doordat hij door Mercedes van de baan geramd werd, en 1 punt in Hongarije doordat hij door Mercedes van de baan geramd werd.

En Hamilton scoorde in die beide races 43 punten. Vettel is ook nog gediskwalificeerd in Hongarije... dus weer gratis extra punten voor Hamilton t.o.v. Max.

Die beelden zag ik al direct na de race. De simulatietest was Red Bull heeft uitgevoerd is een aanvulling hierop. De FIA heeft dit van tafel geveegd trouwens. Ik kan me niet herinneren dat de FIA is teruggekomen op een besluit. Dat bewijst dat ieder proces tegen een straf in de wedstrijd een schijnproces betreft.

BerichtGeplaatst: Di Aug 03, 2021 16:45 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Dat laatste vind ik ook wel logisch. Je wil achteraf niet te veel wijzigen aan straffen. Bij voetbal was het lange tijd alleen de scheidsrechter. Daarna kwam de VAR. Maar om na een wedstrijd een besluit van een scheidsrechter te veranderen heeft zelden zin. De einduitslag verandert er ook niet door.

Jouw suggestie dat iemand 'nooit hoger kan eindigen dan diegene die hij eraf rijdt' kan volgens mij ook niet. Stel in ronde 1 tik je iemand tegen een wiel. De ophanging is kapot, misschien niet eens direct maar kan ook bv. door een puncture.

Wat doe je dan? De dader een zwarte vlag geven? Soms is de kleinste touché al fataal. Dat wordt wel heel klinisch rijden. De inhaalactie van Max op Schumi jr. bv, ook daar raakten ze elkaar. Als één van de twee dan uitvalt kan de ander met de zwarte vlag van de baan...

Ik denk dat, net als in voetbal, de scheidsrechters het nooit altijd goed kunnen doen. Onrecht hoort ook bij de sport helaas.

Ik zal er overigens niet zo mee zitten als Perez, Gasly en Tsunoda af en toe eens een Mercedes raken de rest van het seizoen.

BerichtGeplaatst: Di Aug 03, 2021 17:01 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

Cliox schreef:
Die beelden zag ik al direct na de race. De simulatietest was Red Bull heeft uitgevoerd is een aanvulling hierop. De FIA heeft dit van tafel geveegd trouwens. Ik kan me niet herinneren dat de FIA is teruggekomen op een besluit. Dat bewijst dat ieder proces tegen een straf in de wedstrijd een schijnproces betreft.

Sorry hoor, maar weet echt niet wat hier allemaal erbij gesleept wordt.
Duidelijk te zien is dat beiden wat naar buiten gaan om de bocht te kunnen nemen. De Red Bull nog wat meer dan de Mercedes.
Maar verder gaan ze alletwee gewoon de bocht in en zouden ze er ook gewoon uitgekomen zijn als de red bull die de Mercedes in die bocht aan het passeren was niet te vroeg de deur dicht wilde gooien en daarbij nog net met het achterwiel de laatstgenoemde aantikte.
Op de lijn die de Mercedes volgde is echt helemaal niets aan te merken (behalve dan dat die de bocht iets scherper had kunnen nemen.)

Maar toch bleef de Red Bull vanaf de crash die hij maakte maar afgeven op de ander en hem van van alles en nog wat beschuldigen.

Tja, dat kan op 'n gegeven moment dermate gaan irriteren dat in bepaalde kringen de neiging ontstaat om dan ook maar 'ns echt iets opzettelijk fout te gaan doen waar de Red Bull door benadeeld zou kunnen worden.

Dikke bult.
-
BerichtGeplaatst: Di Aug 03, 2021 17:30 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Natubico schreef:
Op de lijn die de Mercedes volgde is echt helemaal niets aan te merken (behalve dan dat die de bocht iets scherper had kunnen nemen.

Op Hitler valt ook helemaal niets aan te merken (behalve misschien dat hij geen 6 miljoen Joden had moeten vergassen)

Laughing

Wat jij hier tussen haakjes noemt is exact het punt joh. De Red Bull én de Ferrari nemen nagenoeg exact dezelfde lijn door de bocht. Als je op 0:17 pauzeert zie je zelfs dat de Ferrari de bocht nog scherper aansnijdt dan de Red Bull.

De Mercedes daarentegen zit er zeker 3 meter naast... niet voor niets deelde de FIA daarvoor een straf uit. Wie hier fout zat is helemaal geen vraag meer, dat was Hamilton. Waar je je nog druk over kunt maken is de hoogte van de straf en of die proportioneel was.

BerichtGeplaatst: Di Aug 03, 2021 17:37 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Ik zal het beeld even stil zetten voor wie twijfelt:

Max laat ietsje meer ruimte aan Hamilton dan Leclerc. Hamilton laat veel minder ruimte bij Max dan bij Leclerc.

BerichtGeplaatst: Di Aug 03, 2021 22:29 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

Die rode lijn he. die laat duidelijk zien wat er gebeurde.
Die is zo krom als wat.
Daaruit blijkt dus duidelijk dat de gecrashte Honda zelf tegen de Mercedes aan is gaan schurken.
-
BerichtGeplaatst: Di Aug 03, 2021 23:28 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Ah, je snapt het dus niet. En het stond nog zo duidelijk boven het filmpje... De rode lijn is van de Ferrari Laughing

Rood- Ferrari
Wit - Mercedes (waar Hamilton dus hoort te rijden)

Zwart boven: Red Bull
Zwart onder: Mercedes (waar Hamilton dus niet had moeten rijden, die had op de witte lijn moeten zitten)

BerichtGeplaatst: Wo Aug 04, 2021 1:41 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

Wat nou Ferrari?
Er was zo te zien helemaal geen Ferrari bij betrokken.

( https://www.youtube.com/watch?v=oIKel6jVD3Q ) Zie 0.14 min.

In de animatie is zwart boven dus hoe de Honda had moeten rijden en rood hoe hij daadwerkelijk reed en daardoor de Mercedes toucheerde.

Weliswaar had de laatstgenoemde eigenlijk op de witte lijn moeten rijden maar 't is geen ernstige overtreding om dat niet te doen.

In elk geval geeft 't de ander niet het recht om dan maar tegen de overtreder aan te gaan schurken.
Dat is 'n heel ernstige overtreding en kan nog zeer nadelig uitpakken ook.
.
BerichtGeplaatst: Wo Aug 04, 2021 2:45 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Je snapt echt niets van dat filmpje, waarvan acte.

BerichtGeplaatst: Wo Aug 04, 2021 3:34 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

Tja, 't is 'n animatie he. Dus door iemand in elkaar gezet.

Alleen heeft ie te onrechte de rode lijn toegeschreven aan hoe de Honda had moeten kunnen rijden en de zwarte erboven aan hoe die daadwerkelijk reed.

Als dat zo zou zijn geweest was er geen crash van gekomen.

De rode lijn geeft in wezen aan hoe de Honda in werkelijkheid reed en de zwarte erboven hoe hij had moeten rijden in de gegeven situatie.
-
BerichtGeplaatst: Wo Aug 04, 2021 8:41 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Maak het nou niet erger, kijk even naar de legenda boven het filmpje. Daar staat duidelijk ronde 1 en ronde 50.

BerichtGeplaatst: Wo Aug 04, 2021 18:20 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

Zie 't ja, maar zie niet in wat voor zin 't heeft die twee gevallen te vergelijken.

't Gaat om dat geval in de eerste ronde en blijf erbij dat iemand die 'n ander passeert ervoor moet uitkijken dat ie niet te vroeg naar binnen gaan en dan nog net met z'n achterwiel de gepasseerde (die zelf niet afwijkt van z'n lijn) toucheert.
Dat is alles.
Doet hij dat toch, dan verdient hij 'n stevige straf, ook al is hij er zelf door gedupeerd met 'n crash.
Dat laatste kan in zo'n geval namelijk net zo goed de gepasseerde overkomen.
'n Geval van veel te gevaarlijk rijden, dus.
-
BerichtGeplaatst: Wo Aug 04, 2021 20:08 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Natubico schreef:
Cliox schreef:

Sorry hoor, maar weet echt niet wat hier allemaal erbij gesleept wordt.
Duidelijk te zien is dat beiden wat naar buiten gaan om de bocht te kunnen nemen. De Red Bull nog wat meer dan de Mercedes.
Maar verder gaan ze alletwee gewoon de bocht in en zouden ze er ook gewoon uitgekomen zijn als de red bull die de Mercedes in die bocht aan het passeren was niet te vroeg de deur dicht wilde gooien en daarbij nog net met het achterwiel de laatstgenoemde aantikte.
Op de lijn die de Mercedes volgde is echt helemaal niets aan te merken (behalve dan dat die de bocht iets scherper had kunnen nemen.)

Maar toch bleef de Red Bull vanaf de crash die hij maakte maar afgeven op de ander en hem van van alles en nog wat beschuldigen.

Tja, dat kan op 'n gegeven moment dermate gaan irriteren dat in bepaalde kringen de neiging ontstaat om dan ook maar 'ns echt iets opzettelijk fout te gaan doen waar de Red Bull door benadeeld zou kunnen worden.

Dikke bult.
-

De lijn die Lewis reed was niet de racelijn. Hij reed op het vuil en miste de apex. Uit onderzoek is gebleken dat het onmogelijk was om de bocht te halen.

En niet vergeten dat de wedstrijdleiding Lewis als schuldige heeft aangewezen dus waarom je denkt dat er niets op aan te merken is, is mij een raadsel.

BerichtGeplaatst: Wo Aug 04, 2021 20:15 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Natubico schreef:
Zie 't ja, maar zie niet in wat voor zin 't heeft die twee gevallen te vergelijken.

't Gaat om dat geval in de eerste ronde en blijf erbij dat iemand die 'n ander passeert ervoor moet uitkijken dat ie niet te vroeg naar binnen gaan en dan nog net met z'n achterwiel de gepasseerde (die zelf niet afwijkt van z'n lijn) toucheert.
Dat is alles.
Doet hij dat toch, dan verdient hij 'n stevige straf, ook al is hij er zelf door gedupeerd met 'n crash.
Dat laatste kan in zo'n geval namelijk net zo goed de gepasseerde overkomen.
'n Geval van veel te gevaarlijk rijden, dus.
-

Geen idee wat je allemaal beweert maar Hamilton valt aan en heeft geen moment voor Max gelegen die op de racelijn rijdt. En Hamilton miste de apex waardoor hij tegen Max aan kwam. Max had de racelijn, lag voorop, had meer snelheid en liet voldoende ruimte. Ergo, als Hamilton de bocht zou hebben gehaald was niets aan de hand.

Oordeel FIA: Schuld Lewis. Punt.

BerichtGeplaatst: Do Aug 05, 2021 4:08 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

Cliox schreef:
Hamilton valt aan en heeft geen moment voor Max gelegen die op de racelijn rijdt. En Hamilton miste de apex waardoor hij tegen Max aan kwam. Max had de racelijn, lag voorop, had meer snelheid en liet voldoende ruimte. Ergo, als Hamilton de bocht zou hebben gehaald was niets aan de hand.
Oordeel FIA: Schuld Lewis. Punt.

Nee hoor, de Mercdes kwam helemaal niet tegen de Honda aan.
De Mercedes reed de bocht op z'n eigen manier, maar zonder noemenswaardig van z'n lijn af te wijken.
De Honda daarentegen wilde de Mercedes perse in de bocht passeren en dan ook nog meteen ervoor gaan rijden.
Kan best zijn dat die opzet paste bij de ideale racelijn, maar als daar net iemand anders rijdt dan kun je toch maar beter die ideale racelijn laten voor wat ze is en de bocht wat ruimer nemen, ook al duurt het passeren dan wat langer, of lukt 't misschien toch net niet.
Dacht eerst dat 't misschien verplicht is om de bocht zo kort mogelijk te nemen voor degene die aan de binnenkant rijdt, maar denk nu dat dit helemaal niet zo is.
Ook dan kan men de bocht zo ruim nemen als men wil en als anderen daardoor niet de kans krijgen de ideale racelijjn te volgen dan hebben ze dat te accepteren.
't Kan 'n goeie tactiek genoemd worden van degene die weet dat de ander in de bochten sneller is.
Maar wanneer die ander desondanks via de zo ideaal mogelijke lijn daar wil passeren dan neemt ie zelf het risico dat ie tegen de ander aan gaat schurken.
En dat is dus wat gebeurde.
Is ook duidelijk te zien wanneer men dit filmpje stop zet op 0.13 min.

https://www.youtube.com/watch?v=oIKel6jVD3Q

Daar blijkt duidelijk dat de Mercedes gewoon z'n lijn volgt, maar dat 't de Honda is die z'n lijn wijzigt door al naar binnen te gaan waar dat nog niet kan omdat de Mercedes daar nog rijdt..
-
  Weerwoord forum index » Sport