Geplaatst: Zo Jul 16, 2017 19:15 |
|
|
|
Wat is er prachtig aan? Seb is gezien. Theoretisch staan hij en Lewis gelijk, op de baan is 'das Haus' weer oppermachtig. De zilvervloten kwamen niet goed uit de startblokken al waren zij intrinsiek sneller maar de updates en grades doen het zéér goed. |
|
|
|
|
Geplaatst: Zo Jul 16, 2017 21:24 |
|
|
|
Seb is een kleuter.
Wat Ferrari versus Mercedes betreft: dat is het mooie van de sport. Twee culturen. Ferrari is gewoon een racemerk. Die maken geen A klasse met 50 pk. Mercedes daarentegen is topkwaliteit. Gedegen.
Passie versus degelijkheid. De stand is zo goed als gelijk... wat willen we nog meer. Ik vind het mooi! |
|
_________________ Hier gaan over het tij, de maan, de wind... en wij |
|
|
|
Geplaatst: Di Jul 18, 2017 20:11 |
|
|
|
Welnee, het zijn conservatieve Duitsers tegen inventieve Italianen.
Elke autofabriek bestaat voor 90 % uit ingekochte onderdelen, wielen, banden, ontsteking, lampenunits, elektronica, glas, rubbers, zitbanken, bekleding, gietwerk, zuigers, kleppen. Krukas, versnellingsbak, turbo’s, lagers, geperste plaatdelen, bodemplaten, veren, aandrijfassen, remmenwerk, uitlaten, + 90 % van ontwerpen uitbesteed aan Italiaanse designbureaus .
Farrarie steekt met nieuwe technieken als eerste zijn nek uit, blijken de vernieuwingen te verduurzamen mag Mercedes het voor veel geld verwerken en omgekeerd.
De hele autoracerij is analoog aan voetballen, wedstrijden en renners worden gewoon door miljardair investeerders ingekocht, met reclame en interviewen klopt men autogek gepeupel op .
‘T zal me wat worden met elektrisch racen zonder oliedamp en cirkelzaaggeluiden ! |
|
|
|
|
Geplaatst: Do Jul 20, 2017 19:20 |
|
|
|
Alleen jammer dat sommige modellen bol staan van de roest! |
|
_________________ Laatst bijgewerkt door Blensk op di 22 jan 1963, 22:00, in het totaal 1 keer bewerkt |
|
|
|
Geplaatst: Do Jul 20, 2017 22:13 |
|
|
|
Roest ?
Topsegment auto’s worden gekocht als statussymbool, om uit te stralen dat men in een bepaalde laag thuishoort .
Na 2 jaar ruilt men zijn statussymbool roestvrij in, en koopt het laatste model .
In races auto’s wordt geen enkel standaard onderdeel gebruikt, de hele renners sector hangt van uitzendrechten en reclame gelden aan elkaar. https://www.verstappenshop.nl/nl/max verstappen store
Echt onderzoekswerk gebeurt op proefbanen of met vermomde modellen.
Als je een hekel aan roest hebt, koop een vliegtuig dat minstens 25 jaar lang 3 x zo snel zonder roest meegaat, + 10 km dichter bij de allesschepper .
Verstappen hoort thuis in afdeling entertainment /boer zoekt vrouw/ voetballen/ Linda de Mol, Paul de Leeuw, in afslankcompetitie / Wie is de slimste/ Ik vertrek…….vroem, vroem, poen, poen ! |
|
|
|
|
Geplaatst: Vr Jul 21, 2017 13:39 |
|
|
|
Max hoort thuis bij de exoten van de Formule 1. Een legende in wording. |
|
|
|
|
Geplaatst: Vr Jul 21, 2017 17:11 |
|
|
|
Ik zeg nergens dat Mercedes niet verdient om te winnen. Ik reageer op je uitspraak dat het spannend wordt. Dat betwijfel ik. De tussenstand geeft het actuele snelheidsverschil niet weer. Mercedes domineert en Lewis heeft geen concurrentie van Bottas. Kwestie van binnenhalen.
En verder kun je 1000 dingen bedenken waarom Lewis het niet op z'n sloffen haalt, de waarschijnlijkheid dat Mercedes ineens zeer onbetrouwbaar en minder betrouwbaar dan (terwijl Seb al aan zijn laatste turbo bezig is) acht ik zeer klein. Datzelfde geldt dat Lewis geblesseerd raakt. Even los van het feit dat het dan nog steeds niet per se spannend hoeft te worden....
De laatste race vond ik nogal dom van Ferrari. Dat de linker voorband problemen geeft op Silverstone is niet nieuw. Seb zo vroeg naar binnenhalen was een risico. Onbegrijpelijk dat Red Bull mee is gegaan. En ja, zo kan het altijd gaan alleen zit Mercedes in de luxe dat ze safe kunnen racen. Zij hebben dit soort afwijkende strategieën niet nodig. Het risico dat het misgaat is beduidend lager.
Dat gezegd hebbende denk ik eerder dat Red Bull het gat naar Ferrari dicht en Max en Seb met elkaar aan de haal gaan dan dat Seb een gooi doet naar het wereldkampioenschap. Maar ook daar kan ik intens van genieten. Hoe harder Seb brult en tiert hoe leuker ik het vind! |
|
|
|
|
Geplaatst: Zo Aug 27, 2017 13:39 |
|
|
|
Haha, Max alweer uitgevallen. En dat recht voor de tribune met al die Hollanders.
Daar sta je dan...voor Jan met de korte achternaam.  |
|
_________________ Alleen samen krijgen we QRona eronder! |
|
|
|
Geplaatst: Ma Aug 28, 2017 7:59 |
|
|
|
....en met in je hand een blikje Heineken geenbier ben je helemaal sneu. : ) |
|
_________________ Religie maakt meer kapot dan je lief is. |
|
|
|
Geplaatst: Ma Aug 28, 2017 20:53 |
|
|
|
Ik ben ook wel eens naar de Formule 1 in Spa geweest. Nooit weer. Wat een organisatie, wat een prijzen voor een kaartje.
Beter thuis kijken zodat je ook een beetje snapt wat er gebeurt. |
|
_________________ Hier gaan over het tij, de maan, de wind... en wij |
|
|
|
Geplaatst: Ma Aug 28, 2017 22:38 |
|
|
|
Vlakbij Francochamp is de parachute club.
Je kan daar een tandem sprong maken.
Mooi zicht over de race baan. |
|
_________________ Never judge history except in the context of the times in which it occurred. |
|
|
|
Geplaatst: Za Sep 02, 2017 16:47 |
|
|
|
Vernedering voor Ferrari. Eerste twee startrijen allemaal Mercedes motoren
Jammer van de straf voor de Red Bulls. |
|
_________________ Hier gaan over het tij, de maan, de wind... en wij |
|
|
|
Geplaatst: Zo Sep 03, 2017 2:33 |
|
|
|
Vind die hele autoracerij maar 'n vorm van verstrooiing die allang als volkomen overbodige fossiele brandstof slurpende activiteit verboden had moeten worden, na de totstandkoming van het klimaatverdrag van Parijs in 2015.
Dan zou er tenminste een herkenbaar en voorbeeldig gebaar zijn gemaakt, terwijl dat verdrag nu meer en meer een ongeloofwaardig zoethoudertje lijkt te worden, naarmate men in de desbetreffende landen volkomen onverantwoorde vormen van energie verspilling als het zo diep mogelijk indrukken van het gaspedaal op weg naar nergens ongemoeid laat.
(Zo'n F1 kar gebruikt trouwens iets in de buurt van 1 op 1).
https://www.nrc.nl/nieuws/2009/06/30/hoeveel brandstof verbruikt een racewagen 11748075 a1357994
|
|
|
|
|
Geplaatst: Zo Sep 03, 2017 9:54 |
|
|
|
Kwestie van tijd. Het zijn nu al hybride auto's, maar in 2025 verwacht ik een volkomen elektrische formule 1. Nu al is een Tesla onverslaanbaar voor brandstofmotoren. Over 10 jaar lacht men om die pruttelende verbrandingsmotoren.
Bij de Formule 1 kun je bv. bij een pitstop snel een nieuwe accu erin leggen.
Maar goed, mensen zoals jij zullen dan wel beginnen over het verslijten van rubber. |
|
_________________ Hier gaan over het tij, de maan, de wind... en wij |
|
|
|
Geplaatst: Zo Sep 03, 2017 9:55 |
|
|
|
De Formule E bestaat al. Die vlieger gaat dus niet op. |
|
|
|
|
Geplaatst: Zo Sep 03, 2017 10:02 |
|
|
|
Natubico schreef: | Vind die hele autoracerij maar 'n vorm van verstrooiing die allang als volkomen overbodige fossiele brandstof slurpende activiteit verboden had moeten worden, na de totstandkoming van het klimaatverdrag van Parijs in 2015.
Dan zou er tenminste een herkenbaar en voorbeeldig gebaar zijn gemaakt, terwijl dat verdrag nu meer en meer een ongeloofwaardig zoethoudertje lijkt te worden, naarmate men in de desbetreffende landen volkomen onverantwoorde vormen van energie verspilling als het zo diep mogelijk indrukken van het gaspedaal op weg naar nergens ongemoeid laat.
(Zo'n F1 kar gebruikt trouwens iets in de buurt van 1 op 1).
https://www.nrc.nl/nieuws/2009/06/30/hoeveel brandstof verbruikt een racewagen 11748075 a1357994
|
Je bron stamt uit 2009. Sindsdien is de techniek verandert. De atmosferische V8 motoren zijn inmiddels vervangen voor 1.6 liter turbomotoren. Ook geldt er een brandstoflimiet van 105 kilo per race. |
|
|
|
|
Geplaatst: Zo Sep 03, 2017 10:26 |
|
|
|
Onzin. Formule E is het broertje van Formule 1 en heeft bestaansrecht verworven. Dat blijkt niet alleen uit de groeiende fanbase, maar ook uit de grote namen als Jaguar, Andretti, Audi, BMW en Dams die reeds toevlucht hebben gezocht bij het E racen. Mercedes en Porsche gaan eveneens toetreden. Het is een kwestie van tijd vooraleer het E racen even prestigieus is als de Formule 1, zeker omdat het elektrisch rijden de klok slaat. Het heeft dan weinig toegevoegde waarde om naast de Formule E nog een klasse te hebben met exact dezelfde technologie. De enige juiste conclusie is dat het bestaansrecht van de Formule 1 niet oneindig is. Langzaam maar zeker krijgt elektrisch rijden en racen steeds meer voet aan de grond. Het is een kwestie van tijd dat Mercedes de Formule 1 vaarwel zegt is al sprake van en geen nieuwe fabrikanten toetreden. Als men dat punt bereikt is de huidige Formule 1 een sterfhuisconstructie en zal deze ophouden met bestaan. |
|
|
|
|
Geplaatst: Zo Sep 03, 2017 11:00 |
|
|
|
Cliox schreef: | Onzin. Formule E is het broertje van Formule 1 en heeft bestaansrecht verworven. Dat blijkt niet alleen uit de groeiende fanbase, maar ook uit de grote namen als Jaguar, Andretti, Audi, BMW en Dams die reeds toevlucht hebben gezocht bij het E racen. Mercedes en Porsche gaan eveneens toetreden. Het is een kwestie van tijd vooraleer het E racen even prestigieus is als de Formule 1, zeker omdat het elektrisch rijden de klok slaat. Het heeft dan weinig toegevoegde waarde om naast de Formule E nog een klasse te hebben met exact dezelfde technologie. De enige juiste conclusie is dat het bestaansrecht van de Formule 1 niet oneindig is. |
Je begint met 'onzin' en zegt vervolgens exact wat ik zeg hierboven.
Het enige verschil tussen jouw mening en mijn mening is dat jij zegt dat de Formule E de Formule 1 gaat verdrijven en ik zeg dat die twee in elkaar op zullen gaan.
In de praktijk maakt dat nagenoeg niets uit. We zijn het er beiden over eens dat de hoogste vorm van racesport elektrisch wordt. Jij denkt dat de naam Formule E gehandhaafd blijft, ik denk dat de naam Formule 1 gehandhaafd blijft en dat de formule E daar dus in op zal gaan op het moment dat de Formule 1 volledig elektrisch zal worden.
Quote: | Langzaam maar zeker krijgt elektrisch rijden en racen steeds meer voet aan de grond. |
Exact wat ik zeg.
Quote: | Het is een kwestie van tijd dat Mercedes de Formule 1 vaarwel zegt is al sprake van en geen nieuwe fabrikanten toetreden. Als men dat punt bereikt is de huidige Formule 1 een sterfhuisconstructie en zal deze ophouden met bestaan. |
Ach, als één team vertrekt is het nog geen sterfhuisconstructie. Tal van teams hebben in het verleden de Formule 1 vaarwel gezegd, zoals Ford, Alfa Romeo en BMW. Ook herinner ik me nog de verschillende brandstofmerken (Shell Esso) en verschillende bandenmerken (Michelin, Bridgestone en Goodyear) in de formule 1.
De formule 1 bestaat al sinds 1946 1950 en stopt echt niet met het vertrekken van een aantal merken, zelfs niet met het vertrek van Mercedes.
Het tijdpad is gewoon dat de Formule E de Formule 1 zal gaan inhalen. Maar omdat er verschillende regels gelden en de naam 'Formule 1' commercieel veel aantrekkelijker is, zal de Formule E uiteindelijk opgaan in de Formule 1.
Moppersmurf schreef: | Dat wordt niks. Formule 1 liefhebbers willen brullende motoren horen. |
Die kritiek is er nu ook al jaren. Het geluid van de V8, V10 en V12 (Ferrari) was ongekend. Er werden zelfs CD's van verkocht. Er werd zelfs een volkslied mee gespeeld.
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=z SdmAAv6ls[/youtube]
Wat je nu hoort bij de 1.6 hybride motor is totaal anders... en ja, daar zeuren mensen wel eens over. Maar het heeft in het verleden ook nooit de verandering tegengehouden.
Ik zelf was voor het eerst aanwezig in Spa met de Hakkinen/Schumacher duels. Ik denk dat het het eerste jaar was met de hoge uitlaten. Ik zat stukjes keukenrol in mijn oren te proppen, het geluid langs het circuit was absoluut boven de pijngrens. De hele race zonder gehoorbescherming uitzitten was onverantwoord. Ik had er geen idee van destijds... anders had ik zeker bescherming meegenomen. Op de TV hoor je dat echter niet. |
|
_________________ Hier gaan over het tij, de maan, de wind... en wij |
|
|
|
Geplaatst: Zo Sep 03, 2017 12:18 |
|
|
|
En in welke ronde gaat onze Max vandaag zijn auto voortijdig parkeren?
Gelukkig is er nog voetbal vanavond...Bulgarije kan een grote stap zetten richting WK. |
|
_________________ Alleen samen krijgen we QRona eronder! |
|
|
|
Weerwoord forum index » Sport
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen Je mag geen reacties plaatsen Je mag je berichten niet bewerken Je mag je berichten niet verwijderen Ja mag niet stemmen in polls
|
Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 4 van 37
Ga naar pagina Vorige 1, 2, 3, 4, 5 ... 35, 36, 37 Volgende
|
|
|
|
|