Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Sport » Formule 1 Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 35, 36, 37  Volgende
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
BerichtGeplaatst: Zo Jul 16, 2017 19:15 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Wat is er prachtig aan? Seb is gezien. Theoretisch staan hij en Lewis gelijk, op de baan is 'das Haus' weer oppermachtig. De zilvervloten kwamen niet goed uit de startblokken al waren zij intrinsiek sneller maar de updates en grades doen het zéér goed.
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Zo Jul 16, 2017 21:24 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Seb is een kleuter.

Wat Ferrari versus Mercedes betreft: dat is het mooie van de sport. Twee culturen. Ferrari is gewoon een racemerk. Die maken geen A klasse met 50 pk. Mercedes daarentegen is topkwaliteit. Gedegen.

Passie versus degelijkheid. De stand is zo goed als gelijk... wat willen we nog meer. Ik vind het mooi!

BerichtGeplaatst: Di Jul 18, 2017 20:11 Plaats reactie Reageer met quote
10 miljoenste

Welnee, het zijn conservatieve Duitsers tegen inventieve Italianen.
Elke autofabriek bestaat voor 90 % uit ingekochte onderdelen, wielen, banden, ontsteking, lampenunits, elektronica, glas, rubbers, zitbanken, bekleding, gietwerk, zuigers, kleppen. Krukas, versnellingsbak, turbos, lagers, geperste plaatdelen, bodemplaten, veren, aandrijfassen, remmenwerk, uitlaten, + 90 % van ontwerpen uitbesteed aan Italiaanse designbureaus .
Farrarie steekt met nieuwe technieken als eerste zijn nek uit, blijken de vernieuwingen te verduurzamen mag Mercedes het voor veel geld verwerken en omgekeerd.
De hele autoracerij is analoog aan voetballen, wedstrijden en renners worden gewoon door miljardair investeerders ingekocht, met reclame en interviewen klopt men autogek gepeupel op .
T zal me wat worden met elektrisch racen zonder oliedamp en cirkelzaaggeluiden !
BerichtGeplaatst: Do Jul 20, 2017 18:57 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Cliff schreef:
Seb is een kleuter.

Wat Ferrari versus Mercedes betreft: dat is het mooie van de sport. Twee culturen. Ferrari is gewoon een racemerk. Die maken geen A klasse met 50 pk. Mercedes daarentegen is topkwaliteit. Gedegen.

Passie versus degelijkheid. De stand is zo goed als gelijk... wat willen we nog meer. Ik vind het mooi!

De stand representeert niet het snelheidsverschil. Mercedes is wederom dominant dus de gelijkstand betreft schijnspanning.
BerichtGeplaatst: Do Jul 20, 2017 19:20 Plaats reactie Reageer met quote
Blens

Alleen jammer dat sommige modellen bol staan van de roest!

Laatst bijgewerkt door Blensk op di 22 jan 1963, 22:00, in het totaal 1 keer bewerkt
BerichtGeplaatst: Do Jul 20, 2017 22:13 Plaats reactie Reageer met quote
10 miljoenste

Roest ?
Topsegment autos worden gekocht als statussymbool, om uit te stralen dat men in een bepaalde laag thuishoort .
Na 2 jaar ruilt men zijn statussymbool roestvrij in, en koopt het laatste model .
In races autos wordt geen enkel standaard onderdeel gebruikt, de hele renners sector hangt van uitzendrechten en reclame gelden aan elkaar. https://www.verstappenshop.nl/nl/max verstappen store

Echt onderzoekswerk gebeurt op proefbanen of met vermomde modellen.
Als je een hekel aan roest hebt, koop een vliegtuig dat minstens 25 jaar lang 3 x zo snel zonder roest meegaat, + 10 km dichter bij de allesschepper .

Verstappen hoort thuis in afdeling entertainment /boer zoekt vrouw/ voetballen/ Linda de Mol, Paul de Leeuw, in afslankcompetitie / Wie is de slimste/ Ik vertrek.vroem, vroem, poen, poen !
BerichtGeplaatst: Vr Jul 21, 2017 13:39 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Max hoort thuis bij de exoten van de Formule 1. Een legende in wording.
BerichtGeplaatst: Vr Jul 21, 2017 16:54 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Cliox schreef:
De stand representeert niet het snelheidsverschil. Mercedes is wederom dominant dus de gelijkstand betreft schijnspanning.

Als Mercedes dominant is, ofwel gewoon de betere auto heeft, dan verdienen ze het ook om te winnen.

Maar je bent naar mijn mening veel te vroeg met je conclusies. Dit is autosport. Vanalles kan stuk gaan. Coureurs kunnen van de baan vliegen of geblesseerd raken.

Neem de laatste race: Ferrari verknalt het voor beide coureurs omdat ze te lang door blijven rijden met banden... en die banden zijn toch echt voor iedereen hetzelfde. Red Bull nam die gok niet en trok Verstappen nog naar binnen... hadden ze dat niet gedaan dan waren er twee uitkomsten mogelijk geweest:

1. Verstappen had ook een klapband gehad
2. Verstappen was op het podium geëindigd

Maar goed... as is verbrande turf. In de autosport spelen er zoveel zaken een rol dat het kampioenschap zeker met nu 1 punt verschil nog ongekend spannend is. Als Hamilton crasht en zijn been breekt wordt het ook weer een heel ander verhaal.

Als Red Bull het nog voor elkaar krijgt om het gat te dichten wordt het ook allemaal veel spannender/leuker. Vooral de gevechten tussen Vettel en Verstappen zijn nu al legendarisch.

Dus lekker blijven kijken zou ik zeggen Shock

BerichtGeplaatst: Vr Jul 21, 2017 17:11 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Ik zeg nergens dat Mercedes niet verdient om te winnen. Ik reageer op je uitspraak dat het spannend wordt. Dat betwijfel ik. De tussenstand geeft het actuele snelheidsverschil niet weer. Mercedes domineert en Lewis heeft geen concurrentie van Bottas. Kwestie van binnenhalen.

En verder kun je 1000 dingen bedenken waarom Lewis het niet op z'n sloffen haalt, de waarschijnlijkheid dat Mercedes ineens zeer onbetrouwbaar en minder betrouwbaar dan (terwijl Seb al aan zijn laatste turbo bezig is) acht ik zeer klein. Datzelfde geldt dat Lewis geblesseerd raakt. Even los van het feit dat het dan nog steeds niet per se spannend hoeft te worden....

De laatste race vond ik nogal dom van Ferrari. Dat de linker voorband problemen geeft op Silverstone is niet nieuw. Seb zo vroeg naar binnenhalen was een risico. Onbegrijpelijk dat Red Bull mee is gegaan. En ja, zo kan het altijd gaan alleen zit Mercedes in de luxe dat ze safe kunnen racen. Zij hebben dit soort afwijkende strategieën niet nodig. Het risico dat het misgaat is beduidend lager.

Dat gezegd hebbende denk ik eerder dat Red Bull het gat naar Ferrari dicht en Max en Seb met elkaar aan de haal gaan dan dat Seb een gooi doet naar het wereldkampioenschap. Maar ook daar kan ik intens van genieten. Hoe harder Seb brult en tiert hoe leuker ik het vind!
BerichtGeplaatst: Zo Aug 27, 2017 13:39 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Haha, Max alweer uitgevallen. En dat recht voor de tribune met al die Hollanders.

Daar sta je dan...voor Jan met de korte achternaam. Laughing

BerichtGeplaatst: Ma Aug 28, 2017 7:59 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

....en met in je hand een blikje Heineken geenbier ben je helemaal sneu. : )

BerichtGeplaatst: Ma Aug 28, 2017 20:53 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Ik ben ook wel eens naar de Formule 1 in Spa geweest. Nooit weer. Wat een organisatie, wat een prijzen voor een kaartje.

Beter thuis kijken zodat je ook een beetje snapt wat er gebeurt.

BerichtGeplaatst: Ma Aug 28, 2017 22:38 Plaats reactie Reageer met quote
Elisabeth

Vlakbij Francochamp is de parachute club.
Je kan daar een tandem sprong maken.
Mooi zicht over de race baan.

BerichtGeplaatst: Di Aug 29, 2017 9:45 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Cliff schreef:
Ik ben ook wel eens naar de Formule 1 in Spa geweest. Nooit weer. Wat een organisatie, wat een prijzen voor een kaartje.

Beter thuis kijken zodat je ook een beetje snapt wat er gebeurt.

Nog steeds een belabberde infrastructuur. Fans stonden weer eens uren vast op de parkeerplaats. Komend jaar Duitsland en Hongarije of Spanje.
BerichtGeplaatst: Di Aug 29, 2017 9:46 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

carlos schreef:
Haha, Max alweer uitgevallen. En dat recht voor de tribune met al die Hollanders.

Daar sta je dan...voor Jan met de korte achternaam. Laughing

Boeiend.
BerichtGeplaatst: Za Sep 02, 2017 16:47 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Vernedering voor Ferrari. Eerste twee startrijen allemaal Mercedes motoren Smile

Jammer van de straf voor de Red Bulls.

BerichtGeplaatst: Zo Sep 03, 2017 2:33 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

Vind die hele autoracerij maar 'n vorm van verstrooiing die allang als volkomen overbodige fossiele brandstof slurpende activiteit verboden had moeten worden, na de totstandkoming van het klimaatverdrag van Parijs in 2015.

Dan zou er tenminste een herkenbaar en voorbeeldig gebaar zijn gemaakt, terwijl dat verdrag nu meer en meer een ongeloofwaardig zoethoudertje lijkt te worden, naarmate men in de desbetreffende landen volkomen onverantwoorde vormen van energie verspilling als het zo diep mogelijk indrukken van het gaspedaal op weg naar nergens ongemoeid laat.

(Zo'n F1 kar gebruikt trouwens iets in de buurt van 1 op 1).
https://www.nrc.nl/nieuws/2009/06/30/hoeveel brandstof verbruikt een racewagen 11748075 a1357994
BerichtGeplaatst: Zo Sep 03, 2017 9:54 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Kwestie van tijd. Het zijn nu al hybride auto's, maar in 2025 verwacht ik een volkomen elektrische formule 1. Nu al is een Tesla onverslaanbaar voor brandstofmotoren. Over 10 jaar lacht men om die pruttelende verbrandingsmotoren.

Bij de Formule 1 kun je bv. bij een pitstop snel een nieuwe accu erin leggen.

Maar goed, mensen zoals jij zullen dan wel beginnen over het verslijten van rubber.

BerichtGeplaatst: Zo Sep 03, 2017 9:55 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

De Formule E bestaat al. Die vlieger gaat dus niet op.
BerichtGeplaatst: Zo Sep 03, 2017 10:02 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Natubico schreef:
Vind die hele autoracerij maar 'n vorm van verstrooiing die allang als volkomen overbodige fossiele brandstof slurpende activiteit verboden had moeten worden, na de totstandkoming van het klimaatverdrag van Parijs in 2015.

Dan zou er tenminste een herkenbaar en voorbeeldig gebaar zijn gemaakt, terwijl dat verdrag nu meer en meer een ongeloofwaardig zoethoudertje lijkt te worden, naarmate men in de desbetreffende landen volkomen onverantwoorde vormen van energie verspilling als het zo diep mogelijk indrukken van het gaspedaal op weg naar nergens ongemoeid laat.

(Zo'n F1 kar gebruikt trouwens iets in de buurt van 1 op 1).
https://www.nrc.nl/nieuws/2009/06/30/hoeveel brandstof verbruikt een racewagen 11748075 a1357994

Je bron stamt uit 2009. Sindsdien is de techniek verandert. De atmosferische V8 motoren zijn inmiddels vervangen voor 1.6 liter turbomotoren. Ook geldt er een brandstoflimiet van 105 kilo per race.
BerichtGeplaatst: Zo Sep 03, 2017 10:04 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Cliox schreef:
De Formule E bestaat al. Die vlieger gaat dus niet op.

Die vlieger gaat wel degelijk op... De formule E is nu een totaal onbekend fenomeen. De Formule 1 niet. Deze twee zullen uiteindelijk samengaan.

BerichtGeplaatst: Zo Sep 03, 2017 10:26 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Onzin. Formule E is het broertje van Formule 1 en heeft bestaansrecht verworven. Dat blijkt niet alleen uit de groeiende fanbase, maar ook uit de grote namen als Jaguar, Andretti, Audi, BMW en Dams die reeds toevlucht hebben gezocht bij het E racen. Mercedes en Porsche gaan eveneens toetreden. Het is een kwestie van tijd vooraleer het E racen even prestigieus is als de Formule 1, zeker omdat het elektrisch rijden de klok slaat. Het heeft dan weinig toegevoegde waarde om naast de Formule E nog een klasse te hebben met exact dezelfde technologie. De enige juiste conclusie is dat het bestaansrecht van de Formule 1 niet oneindig is. Langzaam maar zeker krijgt elektrisch rijden en racen steeds meer voet aan de grond. Het is een kwestie van tijd dat Mercedes de Formule 1 vaarwel zegt is al sprake van en geen nieuwe fabrikanten toetreden. Als men dat punt bereikt is de huidige Formule 1 een sterfhuisconstructie en zal deze ophouden met bestaan.
BerichtGeplaatst: Zo Sep 03, 2017 10:27 Plaats reactie Reageer met quote
Moppersmurf

Cliff schreef:
De formule E is nu een totaal onbekend fenomeen. De Formule 1 niet. Deze twee zullen uiteindelijk samengaan.

Dat wordt niks. Formule 1 liefhebbers willen brullende motoren horen.

BerichtGeplaatst: Zo Sep 03, 2017 11:00 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Cliox schreef:
Onzin. Formule E is het broertje van Formule 1 en heeft bestaansrecht verworven. Dat blijkt niet alleen uit de groeiende fanbase, maar ook uit de grote namen als Jaguar, Andretti, Audi, BMW en Dams die reeds toevlucht hebben gezocht bij het E racen. Mercedes en Porsche gaan eveneens toetreden. Het is een kwestie van tijd vooraleer het E racen even prestigieus is als de Formule 1, zeker omdat het elektrisch rijden de klok slaat. Het heeft dan weinig toegevoegde waarde om naast de Formule E nog een klasse te hebben met exact dezelfde technologie. De enige juiste conclusie is dat het bestaansrecht van de Formule 1 niet oneindig is.

Je begint met 'onzin' en zegt vervolgens exact wat ik zeg hierboven.

Het enige verschil tussen jouw mening en mijn mening is dat jij zegt dat de Formule E de Formule 1 gaat verdrijven en ik zeg dat die twee in elkaar op zullen gaan.

In de praktijk maakt dat nagenoeg niets uit. We zijn het er beiden over eens dat de hoogste vorm van racesport elektrisch wordt. Jij denkt dat de naam Formule E gehandhaafd blijft, ik denk dat de naam Formule 1 gehandhaafd blijft en dat de formule E daar dus in op zal gaan op het moment dat de Formule 1 volledig elektrisch zal worden.

Quote:
Langzaam maar zeker krijgt elektrisch rijden en racen steeds meer voet aan de grond.

Exact wat ik zeg.

Quote:
Het is een kwestie van tijd dat Mercedes de Formule 1 vaarwel zegt is al sprake van en geen nieuwe fabrikanten toetreden. Als men dat punt bereikt is de huidige Formule 1 een sterfhuisconstructie en zal deze ophouden met bestaan.

Ach, als één team vertrekt is het nog geen sterfhuisconstructie. Tal van teams hebben in het verleden de Formule 1 vaarwel gezegd, zoals Ford, Alfa Romeo en BMW. Ook herinner ik me nog de verschillende brandstofmerken (Shell Esso) en verschillende bandenmerken (Michelin, Bridgestone en Goodyear) in de formule 1.

De formule 1 bestaat al sinds 1946 1950 en stopt echt niet met het vertrekken van een aantal merken, zelfs niet met het vertrek van Mercedes.

Het tijdpad is gewoon dat de Formule E de Formule 1 zal gaan inhalen. Maar omdat er verschillende regels gelden en de naam 'Formule 1' commercieel veel aantrekkelijker is, zal de Formule E uiteindelijk opgaan in de Formule 1.

Moppersmurf schreef:
Dat wordt niks. Formule 1 liefhebbers willen brullende motoren horen.

Die kritiek is er nu ook al jaren. Het geluid van de V8, V10 en V12 (Ferrari) was ongekend. Er werden zelfs CD's van verkocht. Er werd zelfs een volkslied mee gespeeld.

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=z SdmAAv6ls[/youtube]

Wat je nu hoort bij de 1.6 hybride motor is totaal anders... en ja, daar zeuren mensen wel eens over. Maar het heeft in het verleden ook nooit de verandering tegengehouden.

Ik zelf was voor het eerst aanwezig in Spa met de Hakkinen/Schumacher duels. Ik denk dat het het eerste jaar was met de hoge uitlaten. Ik zat stukjes keukenrol in mijn oren te proppen, het geluid langs het circuit was absoluut boven de pijngrens. De hele race zonder gehoorbescherming uitzitten was onverantwoord. Ik had er geen idee van destijds... anders had ik zeker bescherming meegenomen. Op de TV hoor je dat echter niet.

BerichtGeplaatst: Zo Sep 03, 2017 12:18 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

En in welke ronde gaat onze Max vandaag zijn auto voortijdig parkeren? Razz

Gelukkig is er nog voetbal vanavond...Bulgarije kan een grote stap zetten richting WK.