Geplaatst: Zo Jul 02, 2017 14:42 |
|
|
|
Ik ben trouwens benieuwd welke straf Vettel morgen krijgt. Ik hoop dat ze hem schrappen uit de uitslag van vorige week, dat lijkt me de beste straf.
Hamilton had gelijk: iemand die opzettelijk probeert te botsen verdient meer dan 10 seconden straf. Wanneer je mensen bewust gaat rammen breng je onnodig anderen in gevaar. Boos of niet, zoiets doe je niet. |
|
_________________ Hier gaan over het tij, de maan, de wind... en wij |
|
|
|
Geplaatst: Zo Jul 02, 2017 16:25 |
|
|
|
Ik vind het overtrokken. Als ik het naar de voetballerij vertaal geeft hij Lewis een por. Nou eigenlijk meer een porretje. Nagaan dat deze mannen wheelbangen met snelheden die ver boven de 300 kilometer per uur uit komen en dan is wheelbangen met 50 kilometer per uur ineens levensgevaarlijk en een groot probleem?
Daarnaast heb ik niet het idee dat het de bedoeling was om te botsen. Seb ging uit z'n plaat en wilde naast Lewis een punt maken. In zijn woede en handgebaren let hij niet op en raakt hij de Engelsman.
Ik ben het verder volledig eens dat het bestraft is maar laten we wel normaal doen. Als je Seb hierom al virtueel standrechtelijk wil executeren wat wil je dan doen met rijders die op racesnelheid botsen? Vierendelen of wat?
Verder gaat de FIA Seb niet bestraffen. Hooguit met 10 startplekken of zo. Maar schorsen of schrappen uit het kampioenschap niet. Dat kost een godsvermogen. Zeker als daarmee de titelstrijd in rook opgaat. Zij zullen een straf uitdelen waarbij het commercieel belang niet uit het oog wordt verloren. |
|
|
|
|
Geplaatst: Zo Jul 02, 2017 19:16 |
|
|
|
Er zit een essentieel verschil in wanneer je botst in de strijd om een positie dan wanneer je bewust iemand gaat rammen. Dat het een lagere snelheid was is zijn geraden, als hij dit flikt bij 300 km/uur is het poging tot doodslag.
Verder speelt zijn gedrag na de wedstrijd ook een rol. Hij is zich werkelijk van geen enkel kwaad bewust. Zou hij zijn excuses aanbieden en zeggen dat het 'in the heat of the moment' gebeurde, dan is het nog een ander verhaal. Echter hij erkent zijn fout niet eens.
Dit gedrag hoort gewoon niet in de formule 1 thuis. Laat het inderdaad maar op het voetbalveld, die sport is al voldoende verkloot met onsportief gedrag als schwalbe's en vragen om kaarten. |
|
|
|
|
Geplaatst: Zo Jul 02, 2017 20:01 |
|
|
|
Cliff schreef: | Er zit een essentieel verschil in wanneer je botst in de strijd om een positie dan wanneer je bewust iemand gaat rammen. Dat het een lagere snelheid was is zijn geraden, als hij dit flikt bij 300 km/uur is het poging tot doodslag. |
Vind ik niet. Als je strijdt om positie geeft dat niet ineens een vrijbrief. In beiden gevallen geldt dat het in een vlaag van verstandsverbijstering gebeurt. Ik ben verbaasd dat als het op racesnelheid gebeurt mensen het prachtig vinden en een enorm punt maken over het contact tussen Lewis en Seb.
Quote: | Verder speelt zijn gedrag na de wedstrijd ook een rol. Hij is zich werkelijk van geen enkel kwaad bewust. Zou hij zijn excuses aanbieden en zeggen dat het 'in the heat of the moment' gebeurde, dan is het nog een ander verhaal. Echter hij erkent zijn fout niet eens. |
Seb refereerde continue aan de touché die daar aan vooraf ging. Volgens mij wist hij op dat moment niet dat hij bestraft was voor het contact daarna. En laten we eerlijk wezen, de opgegeven reden is lachwekkend. Gevaarlijk rijden.
Quote: | Dit gedrag hoort gewoon niet in de formule 1 thuis. Laat het inderdaad maar op het voetbalveld, die sport is al voldoende verkloot met onsportief gedrag als schwalbe's en vragen om kaarten. |
Dat laatste ben ik dan wel weer eens. Maar schorsen en uit het klassement schrappen, kom op! Als je relativeert is het zo erg niet. Het hoort niet en is niet gepast en daarvoor is hij bestraft. Case closed. |
|
|
|
|
Geplaatst: Di Jul 04, 2017 18:20 |
|
|
|
Seb komt weg met de S&G en drie strafpunten. Is ook mooi geweest voor dat tikje. |
|
|
|
|
Geplaatst: Wo Jul 05, 2017 8:12 |
|
|
|
Sebastian Vettel krijgt een non straf voor een bewuste aanrijding, terwijl Peter Sagan uit de Tour de France wordt verbannen voor een ellenboog die er eigenlijk geen was. Tja, het kan verkeren.
https://streamable.com/j7gqb |
|
_________________ Alleen samen krijgen we QRona eronder! |
|
|
|
Geplaatst: Wo Jul 05, 2017 10:03 |
|
|
|
Cliox schreef: | Als je strijdt om positie geeft dat niet ineens een vrijbrief. |
Als je strijdt om een positie kun je elkaar raken, maar dat gebeurt nagenoeg nooit bewust. Het gaat mij om de intentie om iemand te raken.
Geldt bij voetbal trouwens ook, als jij een sliding inzet om een bal te onderscheppen en je raakt iemand is dat een andere inzet dan dat jij een sliding inzet om iemand te raken... in dit geval was de bal niet eens in de buurt. Lewis en Vettel waren op dat moment namelijk niet aan het racen/strijden voor een positie.
Quote: | Seb refereerde continue aan de touché die daar aan vooraf ging. Volgens mij wist hij op dat moment niet dat hij bestraft was voor het contact daarna. |
Natuurlijk wel, hij kreeg tijdens de wedstrijd al 10 seconden straf voor zijn rijden. Na de wedstrijd wist hij echt wel waarom hij die straf gekregen had.
Quote: | En laten we eerlijk wezen, de opgegeven reden is lachwekkend. Gevaarlijk rijden. |
Gevaarlijk rijden en zeer onsportief gedrag. Ik vind het een prima reden.
Quote: | Dat laatste ben ik dan wel weer eens. Maar schorsen en uit het klassement schrappen, kom op! |
Hee, even teruglezen hè... daar pleit ik niet voor! |
|
Laatst aangepast door Cliff op Wo Jul 05, 2017 10:07, in totaal 1 keer bewerkt _________________ Hier gaan over het tij, de maan, de wind... en wij |
|
|
|
Geplaatst: Wo Jul 05, 2017 12:34 |
|
|
|
Alles voor de show Cliff. Seb weet ook dat als hij voet bij stuk blijft houden hij aan het kortste eind trekt. |
|
|
|
|
Geplaatst: Wo Jul 05, 2017 15:59 |
|
|
|
Kan. We hebben Duitsers wel eens vaker excuses zien maken waar we achteraf twijfels bij hadden toch : D |
|
|
|
|
Geplaatst: Wo Jul 05, 2017 16:35 |
|
|
|
Cliff schreef: | Als je strijdt om een positie kun je elkaar raken, maar dat gebeurt nagenoeg nooit bewust. Het gaat mij om de intentie om iemand te raken. |
Mwa dat weet ik nog zo net niet. Toen Rosberg zijn auto liet staan wist hij dat Hamilton zou insturen en zij elkaar zouden raken. Datzelfde geldt ook wanneer je instuurt als er iemand naast je zit of belachelijk laat remt. Do or die acties waarbij het de afloop afhangt van dat wat de benadeelde doet. Dat was in Baku ook het geval.
Quote: | Geldt bij voetbal trouwens ook, als jij een sliding inzet om een bal te onderscheppen en je raakt iemand is dat een andere inzet dan dat jij een sliding inzet om iemand te raken... in dit geval was de bal niet eens in de buurt. Lewis en Vettel waren op dat moment namelijk niet aan het racen/strijden voor een positie. |
Ik vind het niet te vergelijken met een sliding. Meer een duwtje. Mag ook niet maar wordt getolereerd.
Quote: | Natuurlijk wel, hij kreeg tijdens de wedstrijd al 10 seconden straf voor zijn rijden. Na de wedstrijd wist hij echt wel waarom hij die straf gekregen had. |
Seb dacht dat hij was bestraft voor de touché want hij bleef volhouden dat het Lewis was die laat remde en dat er daardoor contact was.
Quote: | Gevaarlijk rijden en zeer onsportief gedrag. Ik vind het een prima reden. |
Het hoort niet maar in het heetst van de strijd heb ik wel ergere dingen gezien. De lading die het krijgt vind ik overdreven.
Quote: | Hee, even teruglezen hè... daar pleit ik niet voor! |
"Ik hoop dat ze hem schrappen uit de uitslag van vorige week". |
|
|
|
|
Geplaatst: Wo Jul 05, 2017 20:00 |
|
|
|
Ja, en waar staat dat ik hem geschorst wil hebben? |
|
|
|
|
Geplaatst: Za Jul 08, 2017 8:26 |
|
|
|
Hoe dan ook, nieuwe race, nieuwe kansen! De weergoden kunnen zich laten gelden dit weekend. Het zou zomaar kunnen dat zondag een wetrace is. |
|
|
|
|
Geplaatst: Za Jul 08, 2017 19:19 |
|
|
|
Ja, maar waar zeg ik nou dat ik hem geschorst wil hebben
OK, inderdaad, dat zei ik nergens.
Regenraces zijn inderdaad vaak spektakel... laten we er op hopen. |
|
|
|
|
Geplaatst: Zo Jul 09, 2017 9:04 |
|
|
|
Cliff schreef: | Ja, maar waar zeg ik nou dat ik hem geschorst wil hebben
OK, inderdaad, dat zei ik nergens. |
Uit het kampioenschap schrappen vind ik nagenoeg het zelfde. Verder ook een verwijzing naar de reacties in het algemeen.
Quote: | Regenraces zijn inderdaad vaak spektakel... laten we er op hopen. |
Inderdaad. Al ben ik bang voor een anti climax. De successen van Max voortvloeien uit omstandigheden die niet voorzien waren. Max lijkt vaak onfortuinlijk in gunstige omstandigheden. |
|
|
|
|
Geplaatst: Zo Jul 09, 2017 9:31 |
|
|
|
Daar geloof ik niets van. De FIA smeert de klagende menigte stroop om de mond. De kampioenschapsstrijd is van groot commercieel belang. Seb hard aanpakken is de angel uit de strijd trekken. Inkomstenverlies! De FIA heeft er baat bij dat dit 'uit de hand loopt'. Dat genereert media aandacht, publiek en dus inkomsten. Laat die twee maar clashen! Laat je niet wijsmaken dat de FIA hier bovenop zit en zwaar sanctioneert. Zij zullen het commercieel belang met sanctioneren nooit uit het oog verliezen en doen wat goed is voor de kijkcijfers, populariteit en inkomsten. |
|
|
|
|
Geplaatst: Zo Jul 09, 2017 9:48 |
|
|
|
Vettel is een zeurderige kleuter. Zolang hij zich niet eens volwassen gaat gedragen in de F1 mogen ze hem van mij blijven straffen hoor. En de FIA maakt het alleen maar spannender als ze dat doen, want Vettel staat nog steeds 14 punten voor. |
|
|
|
|
Geplaatst: Zo Jul 09, 2017 10:11 |
|
|
|
Sebastiano is temperamentvolle rijder die veel emotie in het rijden legt. Iemand die handelt vanuit zijn gevoel. Bijna on Duits. Ik heb hem horen huilen over de boordradio, uit zijn dak zien gaan bij successen en erg boos zien worden en gefrustreerd zien raken als dingen tegenzitten. Ik mag dat wel. Max is van het zelfde laken een pak. Ik ben allergisch voor de robotisering van sporters. De diplomatieke prietpraat hoe fantastisch het daar is,hoe geweldig de fans zijn en de volgende keer komt het kwartje mijn kant uitrollen als hen onrecht is aangedaan kan mij gestolen worden. Geef mij maar Seb. Ontwapenend en oprecht: Puur. What you see is what you get.
Verder maakt de FIA het niet spannender door Seb te bestraffen. Mercedes is wat roestig uit de startblokken gekomen maar eenmaal op stoom ontwikkelen zij harder dan Ferrari en dicht ook Red Bull het gat. Ondertussen stapt Lorenzo Sassi, (hoofd motorontwerper) op. Als Seb zijn voorsprong kwijtraakt gaat hij dit niet meer inhalen. |
|
|
|
|
Geplaatst: Zo Jul 09, 2017 10:19 |
|
|
|
Temperament prima, onsportief gedrag ben ik gewoon niet voor. Geldt voor Max evenzeer als voor Seb.
En ja, ik heb een allergie voor jankende mannen in de sport. Zeker voor de camera's. Wees een vent.
|
|
|
|
|
Geplaatst: Zo Jul 09, 2017 11:44 |
|
|
|
Hm.. de enige die huilt is toch echt Seb... |
|