Geplaatst: Wo Jan 18, 2023 9:37 |
|
|
|
Cliff schreef: | Russell hield zich niet bezig met het verbeteren van de auto? Enige onderbouwing? |
Dat weet alleen de leiding van Mercedes. Wat ik mij zomaar kan bedenken is dat Lewis Hamilton een beter referentiekader is dan Russell en meer ervaring heeft dus de ingenieurs beter kan voorzien van feedback op wijzigingen. Anyway, na de Grand Prix van Canada heeft Lewis Hamilton heeft een statement gemaakt door aan te gegeven dat het nu de beurt is aan George Russell om te fungeren als proefkonijn.
Bron: https://www.gpfans.com/nl/f1-nieuws/85347/hamilton-wil-af-van-rol-als-proefkonijn-het-is-george-zijn-beurt/
Bron: https://www.f1maximaal.nl/formule-1/mercedes-zette-hamilton-in-als-proefkonijn-draaide-voor-mij-om-kennis-vergaren
Quote: | Waar baseer je die uitspraak op? |
Resultaat in context.
Quote: | Ook op vrijdag en zaterdag scoorde Russell vaak beter. |
En de auto is grijs.
Quote: | Teamgenoten vertellen elkaar niet alles of liegen zelfs tegen elkaar. [bron]. Soms is de strijd tussen teamgenoten zelfs heftiger [bron]. Dit gaat zelfs zover als het personeel in de garage, zoals we bij Mercedes zagen Hamilton/Rosberg |
Data liegt niet. En data wordt besproken. En er wordt samengewerkt om een goede set-up te vinden. Iedere rijder heeft zijn eigen afwerkprogramma (long-run, short-run, bandendegradatie in kaart brengen van verschillende banden bij verschillende brandstofniveaus. Etc). Na elke sessie wordt data over elkaar gelegd en uiteindelijk de afstelling geconcretiseerd en strategieën gesmeed. Niet samenwerken is onmogelijk en er is geen teambaas die daarmee instemt.
Het filmpje brengt de rivaliteit tussen rijders mooi in beeld en is ondersteunend aan mijn betoog. Je teamgenoot is je beste referentiekader en er spelen veel andere belangen mee die niet meespelen wanneer je strijd met een rijder van een ander team. Zo hoef je niet te strijden om voorkeursbehandelingen, de beste mechanics, de beste technici, de beste ingenieurs, de beste strategen, nieuwe onderdelen, testen van nieuwe onderdelen en ga zo maar even door. Toen Hamilton met Max streed om het WK was Bottas de proefkonijn en buffer van Hamilton. De dynamiek tussen Hamilton en Rosberg was compleet anders. Er was oorlog. Dus strijden met je teamgenoot is zeker niet per se makkelijker.
Quote: | 2. Rijders hebben ook specifieke voorkeuren voor de rijeigenschappen van de auto. De afstelling van je teamgenoot kan juist negatief uitpakken voor jezelf. Van Max is bekend dat hij graag een extreme setup wil, waar zijn teamgenoten last van hebben. [bron] |
En toch kopieert Pérez de afstelling van Max.
Bron: https://www.f1maximaal.nl/formule-1/perez-verstappens-afstelling-voelt-niet-altijd-even-goed-maar-is-wel-snel
Bron: https://nl.motorsport.com/f1/news/sergio-perez-afstelling-max-verstappen-snel-lastig-red-bull/6612037/ |
|
_________________ Als je kerngezond en oersterk bent...overleef je dat prikje ook wel. |
|
|
|
Geplaatst: Wo Jan 18, 2023 9:39 |
|
|
|
Cliff schreef: | Ontken je daarmee het toetreden van Audi? |
Ik geef aan dat deelnemen aan gesprekken niet automatisch betekent dat een autofabrikant toetreedt tot de Formule 1.
Quote: | Afgelopen jaar ja, maar in 2021 wel degelijk met Honda. Jouw uitspraak dateert van de tijd dat Max met een Renaultmotor reed. Kort daarna werd Max kampioen met de Honda motor. Afgelopen jaar met de RBPT motor. |
Ik heb geen idee waar het over gaat en wat je punt is. Niet alles wat ik zeg komt uit; nou en?
Ik heb die illusie niet.
Quote: | Op mijn vrij gewaagde voorspelling na dat Mercedes nog wel eens boven Ferrari zou kunnen eindigen zat ik er nooit naast tot nu toe. Bovendien was dat ook nog eens billenknijpen tot de laatste race... waarbij Mercedes notabene uitviel met motorpech  |
Volgens mij wist je ook zeker dat Porsche en Red Bull de handen ineen zouden slaan. En zo zijn er nog wel meer dingen waarmee je de plank misslaat.
Quote: | Maar wel mooi he dat we al naar 50% elektrificatie toegaan in de F1 motor. Wat een enorme stap! |
De discussie ging over volledig elektrisch en daar was de F1-baas klip en klaar over. Nu niet, dan niet, nooit niet.
Quote: | Voor komend seizoen kan ik eigenlijk nog weinig voorspellen... Ik hoop op een echte 3 teams-strijd: Mercedes, Ferrari & Red Bull. Waar ik ook op hoop is dat Max die Hamilton in het aantal wereldtitels gaat verslaan. Ik vrees echter dat hij dat niet gaat doen omdat hij voortijdig denkt 'het is wel mooi geweest zo'. |
Ik vrees voor Mercedes maar we gaan het zien. De budgetcap, regels m.b.t. windtunnelrestrictie, de straf van Red Bull komen op een ongunstig moment. Dat kan nog wel eens een negatieve invloed op de prestaties van Red Bull hebben.
Of Max vroegtijdig stopt moet blijken. De Hamiltons en Alonso’s riepen ooit dat zij niet zo lang zouden doorrijden als Schumacher die op z’n 37e de brui eraan gaf (bij Ferrari). Zie nu. Max kan LeMans wel prachtig vinden, zolang hij competitief is in de F1 harkt hij 50-60-70-miljoen euro binnen per seizoen. Een 24-uurs race levert dat zeer zeker niet op. |
|
_________________ Als je kerngezond en oersterk bent...overleef je dat prikje ook wel. |
|
|
|
Geplaatst: Wo Jan 18, 2023 12:00 |
|
|
|
Cliox schreef: | Dat weet alleen de leiding van Mercedes. |
Ah, waarom beweer je dan zoiets vrij stellig?
Quote: | En de auto is grijs. |
Niet altijd. Je zou ook kunnen zeggen dat deze zilver is.
Quote: | En toch kopieert Pérez de afstelling van Max. |
En de auto heeft ronde wielen.
Quote: | Ik geef aan dat deelnemen aan gesprekken niet automatisch betekent dat een autofabrikant toetreedt tot de Formule 1. |
Ontken je daarmee het toetreden van Audi?
Quote: | Volgens mij wist je ook zeker dat Porsche en Red Bull de handen ineen zouden slaan. |
Nooit beweerd door mij. Ik heb alleen nieuwsberichten daarover gedeeld.
Quote: | De discussie ging over volledig elektrisch en daar was de F1-baas klip en klaar over. Nu niet, dan niet, nooit niet. |
Kan wel zijn, maar inmiddels zitten we op 50% elektrisch vermogen en gezien de ontwikkelingen blijft dat stijgen.
Quote: | Of Max vroegtijdig stopt moet blijken. De Hamiltons en Alonso’s riepen ooit dat zij niet zo lang zouden doorrijden als Schumacher die op z’n 37e de brui eraan gaf (bij Ferrari). Zie nu. Max kan LeMans wel prachtig vinden, zolang hij competitief is in de F1 harkt hij 50-60-70-miljoen euro binnen per seizoen. Een 24-uurs race levert dat zeer zeker niet op. |
Ik durf de stelling wel aan dat het verschil tussen 100 miljoen en 200 miljoen inkomsten niet meer merkbaar is. Ik denk dat je 100 miljoen per jaar al behoorlijk lastig kunt uitgeven. Je kunt immers niet elk jaar 10 huizen en boten kopen, schiet je weinig mee op. |
|
_________________ Hier gaan over het tij, de maan, de wind... en wij |
|
|
|
Geplaatst: Wo Jan 18, 2023 12:20 |
|
|
|
Cliff schreef: | Ah, waarom beweer je dan zoiets vrij stellig? |
Omdat Mercedes daar helder over is geweest en in het bijzonder Lewis Hamilton.
Bottom-line is dat je conclusie erg plat is; j kijkt naar het puntentotaal en roept dat Hamilton is verslagen is door Russell.
Dat vind ik net iets te simplistisch.
Quote: | En de auto heeft ronde wielen. |
Die vlieger gaat niet op, die gaat alleen op bij holle kreten. Dat een rijder niet met de afstelling van Max overweg kan werp je op als tegenargument dat afstellingen worden gekopieerd. Ik toon je aan dat Pérez de afstelling van Max kopieert. Je kunt ook eens zeggen "dat wist ik niet" en terugkomen op een uitspraak.
Quote: | Ontken je daarmee het toetreden van Audi? |
Je snapt niet wat 'automatisch' betekent?
Quote: | Ik durf de stelling wel aan dat het verschil tussen 100 miljoen en 200 miljoen inkomsten niet meer merkbaar is. Ik denk dat je 100 miljoen per jaar al behoorlijk lastig kunt uitgeven. Je kunt immers niet elk jaar 10 huizen en boten kopen, schiet je weinig mee op. |
En toch zie ik mensen met een groot salaris/vermogen andere beslissingen nemen. Messi die een deal sluit met Saoedi-Arabië om Saoedi-Arabië te promoten, rijders die naast de tientallen miljoenen die zij binnen harken aan salariëring persoonlijke sponsoren hebben, kledinglijnen oprichten, Hamilton die geen euro wilde inleveren en pas laat consensus bereikte met Mercedes. Je leeft naar je stand dus ook deze mensen hebben nooit genoeg en willen of 20 jaar nog steeds miljoenen per jaar kunnen uitgeven. Niet vergeten dat een jacht miljoenen kost aan onderhoud. |
|
|
|
|
Geplaatst: Wo Jan 18, 2023 12:34 |
|
|
|
Cliox schreef: | Omdat Mercedes daar helder over is geweest en in het bijzonder Lewis Hamilton. |
Natuurlijk is Hamilton daar helder over: hij wordt om de oren gereden door een rookie. Die gaat excuses verzinnen, zoals 'ik moet alles testen en Russell kan vrijuit rijden'.
Dat je dat niet doorziet van de meeste zeikende en zeurende F1 coureur aller tijden...
Quote: | Die vlieger gaat niet op, die gaat alleen op bij holle kreten. Dat een rijder niet met de afstelling van Max overweg kan werp je op als tegenargument dat afstellingen worden gekopieerd. Ik toon je aan dat Pérez de afstelling van Max kopieert. Je kunt ook eens zeggen "dat wist ik niet" en terugkomen op een uitspraak. |
Toch denk ik dat de Mercedes zilver is en niet grijs.
Quote: | Je snapt niet wat 'automatisch' betekent? |
Ontken je daarmee het toetreden van Audi?
Quote: | En toch zie ik mensen met een groot salaris/vermogen andere beslissingen nemen. Messi die een deal sluit met Saoedi-Arabië om Saoedi-Arabië te promoten, rijders die naast de tientallen miljoenen die zij binnen harken aan salariëring persoonlijke sponsoren hebben, kledinglijnen oprichten, Hamilton die geen euro wilde inleveren en pas laat consensus bereikte met Mercedes. Je leeft naar je stand dus ook deze mensen hebben nooit genoeg en willen of 20 jaar nog steeds miljoenen per jaar kunnen uitgeven. Niet vergeten dat een jacht miljoenen kost aan onderhoud. |
Dat zijn de uitzonderingen. Bovendien zie ik dat als scoreboardjournalistiek. |
|
|
|
|
Geplaatst: Wo Jan 18, 2023 12:39 |
|
|
|
|
|
|
|
Geplaatst: Wo Jan 18, 2023 20:00 |
|
|
|
Yep, 't is wat. Je moet wat in komkommertijd  |
|
|
|
|
Geplaatst: Zo Jan 29, 2023 11:44 |
|
|
|
Nieuwe week, nieuwe kansen, maar ook nieuwe bolides! Het seizoen start dit jaar vroeg dus worden de lakens van de bolides afgehaald. Haas bijt het spits af, dinsdag aanstaande. Natuurlijk nog niet de auto waarmee zij zullen testen, maar wel de nieuwe kleurstellingen. Ik verwacht geen verrassingen. Opmerkelijk vind ik dat Red Bull in Texas de presentatie houdt. Zetten zij dan toch meer in op de Amerikaanse markt?
Haas, 31 januari;
Red Bull Racing, 3 februari;
Williams, 6 februari;
Alfa Romeo, 7 februari;
AlphaTauri, 11 februari;
McLaren, 13 februari;
Aston Martin, 13 februari;
Ferrari, 14 februari;
Mercedes, 15 februari;
Alpine, 16 februari. |
|
|
|
|
Geplaatst: Za Feb 04, 2023 23:08 |
|
|
|
Red Bull presenteert nieuwe wagen Max Verstappen en kondigt samenwerking met Ford aan.
De terugkeer van Ford in de Formule 1 stemt de organisatie tot grote tevredenheid. ,,Dit is geweldig voor de sport”, stelt Stefano Domenicali, voorzitter en CEO van de F1. ,,Ford is een wereldwijd opererend merk met een geweldige geschiedenis in de motorsport.”
Nu de F1 steeds populairder wordt in de VS (hoe kan het ook anders met zoveel Amerikaanse races) zullen steeds meer Amerikaanse automerken ook geïnteresseerd raken in de F1.
Ford sluit zich als eerste aan bij Red Bull. Wie volgt?
Ook Honda verdwijnt niet, zoals eerder gedacht werd:
Honda meldt zich toch aan als motorleverancier
Honda neemt toch nog geen definitief afscheid van de Formule 1. Het Japanse bedrijf heeft zich laten registeren als motorleverancier voor de periode van 2026 tot en met 2030, meldt de internationale autosportfederatie FIA. Het is onbekend met welk team Honda dan zal samenwerken. Honda is een van de zes fabrikanten van motoren die zich hebben ingeschreven. Renault (Alpine), Audi, Ferrari, Mercedes en Ford (Red Bull) zijn de andere vijf.
Leegloop van leveranciers? Nope, het tegendeel lijkt waar te zijn. |
|
|
|
|
Geplaatst: Zo Feb 05, 2023 14:12 |
|
|
|
Laat ik vooropstellen dat ik het fantastisch vind dat de naam Ford weer terugkeert. De kanttekening die ik erbij plaats is dat zij in-house gaan samenwerken met RBPT. Red Bull Power Train wordt dan Red Bull Ford. Dus geen +1. Ze gaan de diensten van RBPT overnemen en het wordt omgedoopt tot RBF.
Verder heeft Honda zich ingeschreven maar dat wil nog niets zeggen. Het is niet voor het eerst dat Honda zich inschrijft en niet aan de start verschijnt. De laatste keer is nog niet zo heel lang geleden: In 2009 trok Honda op de valreep van de seizoenstart de stekker uit het project. Het team was volledig opgelijnd en had ook nog eens een kampioenwaardige auto op de grid gezet.
Ik las dat de Jappen nu weer met een eigen raceteam willen komen en inzetten op Alpha Tauri. Ik denk niet dat Red Bull dit team van de hand doet. Alpha Tauri is een belangrijke partner in het vergaren van informatie en opleiden van coureurs. Dit team wegdoen zou een aderlating zijn voor Red Bull. En ik geloof niet dat Honda een compleet nieuw team uit de grond gaat trappen. De enige kans die ik hen geef is als AM wordt verkocht. Dat zou wel een optie zijn.
Mja, aan de andere kant, volgens mij is het anderhalf jaar geleden (?) dat Honda de stekker uit het motorenproject trok. Het blijft een onvoorspelbaar volk. |
|
|
|
|
Geplaatst: Zo Feb 05, 2023 17:47 |
|
|
|
O en Audi niet vergeten natuurlijk! Maar ook hier geldt dat zij waarschijnlijk Alfa Romeo overnemen dus ook hier geen +1.
Feitelijk veranderen wat labels en dat is het dan. Ik jubelde van vreugde toen de budgetcap werd aangekondigd en live ging maar het heeft tot op heden niet het gewenst effect gehad. Ik had gehoopt dat nu de Formule 1 bereikbaar en betaalbaar is, nog meer fabrikanten stonden te popelen om toe te treden. Veel zal afhangen van waar de techniek naartoe ontwikkeld. |
|
|
|
|
Geplaatst: Zo Feb 05, 2023 18:56 |
|
|
|
Ik zie toch echt twee nieuwe motorfabrikanten toetreden: Audi en Ford.
Alfa = Ferrari en Ferrari blijft.
Honda blijft vooralsnog ook.
Komen er dus twee bij. Maar goed, jij mag dat totaal anders zien. |
|
|
|
|
Geplaatst: Do Feb 09, 2023 17:26 |
|
|
|
|
|
|
|
Geplaatst: Vr Feb 10, 2023 16:38 |
|
|
|
Ik vind het prima zo, met drie nieuwe motormerken die toereden: Honda, Ford en Audi. |
|
|
|
|
Geplaatst: Za Feb 11, 2023 12:00 |
|
|
|
Dat kun je herhalen, het verandert niets aan de post daarboven.
Alfa Romeo wordt Audi.
RBPT wordt RBF.
Indien Honda besluit niet terug te keren dan staan de teller op -1. |
|
|
|
|
Geplaatst: Za Feb 11, 2023 13:08 |
|
|
|
Al die naamswijzigingen doen er niet toe. Het gaat om of technici van merken actief zijn in de F1 en of die kennis zodoende 1) terugvloeit naar de fabriek en 2) marketingwaarde heeft.
Ford en Audi treden toe tot de F1. Dat zijn nieuwe merken. Honda is en blijft gewoon betrokken bij RedBull Powertrains. Alfa Romeo is slechts een divisie van Ferrari, wat blijft. Michael Schumacher reed nog rond in een Ferrari met een Fiatlogo op de neus
Meer gaan volgen. Ik verwacht Porsche, een Amerikaans merk en misschien de terugkeer van BMW als de elektrische component in de F1 steeds groter wordt en de CO2 uitstoot steeds minder. BMW verliet ooit de F1 omdat ze de milieudoelstellingen niet konden rijmen met hun marketing. Inmiddels probeert F1 CO2 neutraal te worden en het gebruik van fossiele brandstoffen sterk te verminderen.
Dus daar ligt geen drempel meer.
De Amerikanen die nu de F1 in handen hebben staan bekend dat ze overal een enorme show van maken. Niet voor niets staan er dit jaar maar liefst 3 Amerikaanse grandprix op de kalender. Er waren tijden dat Amerika niet eens één grandprix had.
Die nachtrace in Las Vegas gaat een ongekend spektakel worden zoals alleen Amerikanen dat kunnen organiseren. Wij kijken daar schouderophalend naar (net als die nep-haven en nep-boten bij de GP van Miami vorig jaar). Maar Amerikanen smullen daarvan, en de exposure zal enorm zijn. Dat maakt dat sponsoren gaan aanhaken.
Ik ben benieuwd of bv. Dallara geïnteresseerd zou zijn in een terugkeer in de F1. Ze hebben de Indy 500 nu bijna 20 keer achter elkaar op rij gewonnen. Daar ligt dan ook niet meer echt een uitdaging lijkt me, die kunnen alleen nog verliezen. Als ze een stapje hoger zouden willen lonkt het bouwen van een F1 auto. |
|
|
|
|
Geplaatst: Za Feb 11, 2023 15:33 |
|
|
|
Cliff schreef: | Al die naamswijzigingen doen er niet toe. Het gaat om of technici van merken actief zijn in de F1 en of die kennis zodoende 1) terugvloeit naar de fabriek en 2) marketingwaarde heeft. |
Dus als Audi besluit Alfa Romeo over te nemen en een groot deel van het personeelsbestand is het geen +1?
Die houd ik even vast.
Quote: | Ford en Audi treden toe tot de F1. Dat zijn nieuwe merken. |
Het zijn nieuwe namen. Ford gaat samenwerken met RBPT en de motoren badgen van Red Bull.
Quote: | Honda is en blijft gewoon betrokken bij RedBull Powertrains. |
Ford neemt die samenwerking over en gaat de motoren badgen.
Quote: | Alfa Romeo is slechts een divisie van Ferrari, wat blijft. |
Feitelijk onjuist. Alfa Romeo is niet van Ferrari, Alfa Romeo rijdt met Ferrari-motoren en hebben een samenwerking afgesproken bij de motordeal.
Verder heb je Porsche en Audi ook als twee fabrikanten genoemd en heb ik je met geen woord zien rappen over de Volkswagengroup (Volkswagen AG). Dus het is ook een beetje hoe de wind waait....
Quote: | Michael Schumacher reed nog rond in een Ferrari met een Fiatlogo op de neus  |
En Red Bull met een Aston Martin logo op de achtervleugel.
Quote: | Meer gaan volgen. Ik verwacht Porsche, een Amerikaans merk en misschien de terugkeer van BMW als de elektrische component in de F1 steeds groter wordt en de CO2 uitstoot steeds minder. BMW verliet ooit de F1 omdat ze de milieudoelstellingen niet konden rijmen met hun marketing. Inmiddels probeert F1 CO2 neutraal te worden en het gebruik van fossiele brandstoffen sterk te verminderen. |
Tot op heden bespeur ik weinig reuring. Veel minder reuring dan waarop ik hoopte nadat de budgetcap werd geïntroduceerd. |
|
|
|
|
Geplaatst: Za Feb 11, 2023 16:28 |
|
|
|
Cliox schreef: | Dus als Audi besluit Alfa Romeo over te nemen en een groot deel van het personeelsbestand is het geen +1? |
Jawel, is wel +1 omdat Ferrari blijft.
Quote: | Het zijn nieuwe namen. |
Wat jij wilt joh. Voor mij zijn het wel degelijk mensen van Ford.
Quote: | Alfa Romeo is niet van Ferrari, Alfa Romeo rijdt met Ferrari-motoren en hebben een samenwerking afgesproken bij de motordeal. |
Ach, spijkers op laag water. Dat is wat ik bedoel. Bovendien allemaal onderdeel van de Fiat groep.
Quote: | En Red Bull met een Aston Martin logo op de achtervleugel. |
Oh ja, die waren we nog vergeten. Aston Martin, +1
Quote: | Tot op heden bespeur ik weinig reuring. Veel minder reuring dan waarop ik hoopte nadat de budgetcap werd geïntroduceerd. |
Ik denk dat dat vooral aan jouw verwachtingen lag. |
|
|
|
|
Geplaatst: Zo Feb 12, 2023 15:17 |
|
|
|
Cliff schreef: | Jawel, is wel +1 omdat Ferrari blijft. |
Alfa Romeo is geen Ferrari.
Quote: | Wat jij wilt joh. Voor mij zijn het wel degelijk mensen van Ford. |
Bij RBPT zitten ook veel mensen van Mercedes...
Quote: | Ach, spijkers op laag water. Dat is wat ik bedoel. Bovendien allemaal onderdeel van de Fiat groep. |
Audi en Porsche zijn dat ook, toch sprak je hier ook over 2 fabrikanten. Hoe de wind waait...
Quote: | Oh ja, die waren we nog vergeten. Aston Martin, +1 |
Ten kosten van Racing Point: -1. |
|
|
|
|
Geplaatst: Zo Feb 12, 2023 15:43 |
|
|
|
Cliff schreef: | Ach, spijkers op laag water. Dat is wat ik bedoel. Bovendien allemaal onderdeel van de Fiat groep. |
Cliox schreef: | Audi en Porsche zijn dat ook, toch sprak je hier ook over 2 fabrikanten. |
Audi en Porsche zijn geen onderdeel van de Fiat-groep.
Andretti en Cadillac/GM wilden trouwens ook wel bij de F1: https://www.motorsport.com/f1/news/wolff-andretti-f1-bid-made-a-statement-with-cadillac-and-gm-tie-up/10420483/
Er zijn genoeg geïnteresseerden... hier blijft het niet bij. Er is geen leegloop van automerken die geïnteresseerd zijn in F1, in tegendeel. Er is steeds meer interesse van merken.
Daar gaat het wat mij betreft om. |
|
|
|
|
Geplaatst: Zo Feb 26, 2023 14:43 |
|
|
|
Over een week barst het geweld los! Het ziet er naar uit dat Red Bull zijn zaakjes prima op orde heeft voor dit seizoen. De vraag is in hoeverre zijn hinder zullen ondervinden van de opgelegde restricties. Verder zitten Mercedes en Ferrari kort op elkaar. McLaren lijkt wat weg te zakken in de pikorde. Over een week weten we meer! |
|
|
|
|
Geplaatst: Zo Feb 26, 2023 16:54 |
|
|
|
Heb je de helm van Bottas gezien? Die komt zo uit Maaskantje.
Ik vind het wel grappig, je ziet duidelijk dat er een enorme last van hem afgevallen is. Die grapjes die hij maakte bij de onthulling van de auto vond ik ook leuk!
En de verrassende outsider lijkt Aston Martin te worden. |
|
|
|
|
Geplaatst: Zo Feb 26, 2023 18:11 |
|
|
|
Wie weet! Met Alonso heeft Aston Martin een rijder in de gelederen die kan excelleren op moment dat het materiaal zich ervoor leent.
Bottas met zijn pornosnor en matje is al humor op zich!
Hij ontpopt tot een leuke spontane en humoristische coureur. Daarvoor vond ik hem kleurloos, saai en nukkig.
Alleen op de baan wil het niet vlotten. Zhou heeft het gat naar Bottas aardig gedicht, zodra hij ervoor zit is het gedaan met de Fin. |
|
|
|
|
Geplaatst: Vr Mrt 03, 2023 11:44 |
|
|
|
Vandaag barst het geweld los. Blijft gissen met hoeveel brandstof wordt gereden en wat wordt getest, morgen, wanneer de eerste kruitdampen zijn weggetrokken weten we meer. Het zal mij benieuwen. Red Bull heeft een groot gat nodig om een eventuele voorsprong te kunnen consolideren. Dit vanwege de windtunnelrestricties. |
|
|
|
|
Weerwoord forum index » Sport