Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Verkeer, Natuur en Milieu » Op de Veluwe worden prachtige gladde fietspaden aangelegd.
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
Op de Veluwe worden prachtige gladde fietspaden aangelegd.
BerichtGeplaatst: Vr Feb 06, 2015 21:48 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Een positief bericht na bv het wilde varkensdrama. Op de Veluwe worden steeds meer prachtige gladde betonnen fietspaden aangelegd. Een zegen voor natuurvrienden en recreanten.
Om toch wat te zeuren. Zet er nog een flink aantal banken bij.
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Za Feb 07, 2015 13:20 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Dit soort goede initiatieven doen veel meer voor de natuur, dan die concentratiekampen in de O-Vaardersplassen of het dwarszitten van weidelijke jagers op de Veluwe.
Een weidelijke jager is een persoon die streeft naar een zo groot mogelijke diversiteit in zijn jachtgebied. Hij voert de dieren die zijn opgesloten tussen autowegen en verstedelijkte gebieden bij, in slechte tijden, en voorkomt inteelt en lichamelijk lijden van de populatie door afschot van zieke dieren of afwijkende dieren.
Ook een raper van kievitseieren, die zorgt dat een vogel niet doelloos in tijden dat er geen resultaat is te verwachten eieren bebroed, behoort tot de weidelijke jagers. Of iemand die ganzen afschiet om hun schade te beperken.
Een bisam-beverrattenvanger is een twijfelgeval.
BerichtGeplaatst: Di Feb 17, 2015 16:07 Plaats reactie Reageer met quote
Elisabeth

De Oostervaarder plassen. Heb de film gezien en ben geschrokken van het dierenleed.
Uitgedacht door biologen achter hun bureau.
Zonder roofdieren of jagers zie je kaal gevreten weiden en uitgehongerde dieren.

En de dierenpartij en de dierenbescherming houden hun mond dicht?

BerichtGeplaatst: Di Feb 17, 2015 17:17 Plaats reactie Reageer met quote
Xanadu

Elisabeth schreef:

Jep, zo werkt macht (uitheemse dieren hierheen halen en moedwillig laten uithongeren, of in een dierentuin in kooien stoppen en de mensen ervoor laten betalen) Via de politiek en media houdt men je doorlopend aan het denken en afvragen en conclusies trekken, want op die manier blijf je onderdeel van een revolutionaire oorlog (je denken is aktiever dan normaal door al die nadelige dingen) Je raakt er steeds dieper bij betrokken omdat je dit soort dingen opgelost wilt zien en er blijven alsmaar meer problemen komen (want het zijn allemaal revolutionaire wapens), of niet meer zien gebeuren.
En je doet er maar een ding tegen om het te stoppen en niet nog verder laten verergeren, zorgen dat je niet onderdeel blijft van die revolutionaire oorlog (wat je door versterking in emotie altijd onbewust doet), want zowel, blijft het zich alleen maar verdiepen en komen er nooit oplossingen. en verbeteringen.
BerichtGeplaatst: Wo Feb 18, 2015 12:25 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Beste Xanadu. Ik denk dat u wat zaken door elkaar haalt.
1ste. Namelijk het door verdwaasden onder toezicht en bestudering, doodhongeren van teruggefokte oerkoeien enz, in een afgesloten controleerbare ruimte, (zoiets als SSer Mengele presteerde).
2de. En het daarnaast in een zo ideaal mogelijke omgeving tentoonstellen van tevreden, goed verzorgde dieren voor educatieve doeleinden aan een geïnteresseerd publiek, zoals in een dierentuin. Met het oogmerk dat het mensdom er weer achter komt waar zijn wortels liggen.
Het eerste is een gedraging uitgevoerd door empathieloze personen, die het contact met de natuur en het milieu al generaties lang volkomen hebben verloren. Dus afbraak en dood via Staatsbosbeheer en belastingcenten?
Terwijl de Dierentuinen en hun medewerkers het contact tussen de moderne mens en milieu plus natuur, juist weer willen versterken. Dus werken aan opbouw en respect.
Bij die laatste categorie reken ik ook circus en bv manege medewerkers en dieren. Ik zou niet weten waarom mensen wel mogen en moeten werken voor de kost en goedverzorgde paarden of olifanten niet.
Ik ben zelf nog nooit in een circus gewest.
BerichtGeplaatst: Zo Nov 04, 2018 12:59 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

Poendert schreef:
Ik zou niet weten waarom mensen wel mogen en moeten werken voor de kost en goedverzorgde paarden of olifanten niet.

Zo is het. Als ik in de ochtend voor dag en dauw naar mijn werk ga erger ik mij mateloos aan de passiviteit van de stilstaande knollen op de manege en die wat dom grazende koeien in de wei. Werken met die hap.
Ik pleit voor een systeem waarin ook dieren aan het werk gaan. Olifanten kunnen wel 100 jaar oud worden, die mogen wat mij betreft pas met 75 jaar met pensioen.
Goed dat u dit probleem hebt geagendeerd. Zijn die beesten nou helemaal van de pot gerukt, het moet niet gekker worden met hun linkse niksnutterij.

BerichtGeplaatst: Zo Nov 04, 2018 14:03 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Net als onze Lamp erger ik me ook blauw aan de linkse leugenachtige gedachtegang en schaamteloosheid.
Bijvoorbeeld de linksdraaiende pseudo/leugens die ik net heb vernomen uit de mond van de ex/minister mevrouw-juffrouw Ploumen op Buitenhof.
Dat figuur durft zonder blozen te beweren dat er jaarlijks 330 kinderen overlijden tengevolge van het niet inenten tegen mazelen. Daarna zal de gemiddelde kijker veronderstellen dat deze sterftegevallen in ons eigen lieve landje plaatsvinden onder de oorspronkelijke bevolking van dit land. Dit laatste is dus volgens mij niet het geval.
Die 330 doden vallen in verre buitenlanden waar Mazelen nog wel via hun plaatselijk gestel gevaarlijk is.
De blanke Europese mens heeft een eeuwenoude band met mazelen die ervoor zorgt dat men hier ten lande tegen het mazelenongemak zoveel weerstand heeft opgebouwd, mogelijk zelfs via de Neanderthalers, dat die ziekte in Europa is gedegenereerd tot een onschuldige kinderziekte.
Daartegenover heeft het Mazelenvirus in verre, exotische buitenlanden nog wel degelijk doden op zijn naam. Daarom is deze uitspraak van de ex/minister een buitengewoon doordachte vorm van schaamteloos liegen. zoals we van haar en haar partij gewend waren.
Ik ben niet tegen alle linkse denkbeelden, maar ik walg van de manier waarop ze hun baantjes krijgen en behouden. Ik denk dat ik vanmiddag nog eens langs het landgoed Morren rijd, waar onze illustrere leugenaar Marcel van Dam verblijft.
Ik zal eens uitzoeken hoeveel doden op de inenting tegen pokken op zijn naam staan.

BerichtGeplaatst: Zo Nov 04, 2018 15:22 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

Welke relatie heeft dit precies met de fietspaden op de Veluwe ?

BerichtGeplaatst: Ma Nov 05, 2018 4:11 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

Poendert schreef:
Een positief bericht na bv het wilde varkensdrama. Op de Veluwe worden steeds meer prachtige gladde betonnen fietspaden aangelegd. Een zegen voor natuurvrienden en recreanten.
Om toch wat te zeuren. Zet er nog een flink aantal banken bij.

Tja, als in andere streken alsmaar meer landelijk groen wordt volgebouwd, moet uiteindelijk het zowat enige nog resterende grote natuurreservaat eraan geloven.
Dan wordt dáár maar 'n parkachtig fietsersdomein van gemaakt, zodat de natuurvrienden toch nog érgens terecht kunnen voor een tocht door een min of meer ongerepte omgeving.
Maar echt ongerept is ze dan niet meer en voor het wild dat er voorheen nog 'n redelijk leefbare omgeving had is 't funest dat er alleen nog maar door fietspaden afgebakende lappen over zijn van hun eens aaneengesloten natuurgebied.
Weet niet wat er allemaal voor dieren hun habitat hebben, maar met name schuwe dieren, zoals reeën zullen hun draai niet meer kunnen vinden tussen de fietsende toeristen.
Van de natuur uit bezien toch wel 'n flinke aderlating dus de 'verparking' van zo'n gebied.
Voor echte natuur zal men dan voortaan wel naar het buitenland toe moeten.
-
BerichtGeplaatst: Zo Nov 11, 2018 22:03 Plaats reactie Reageer met quote
Dave Schuttevaar

Elisabeth schreef:
De Oostervaarder plassen. Heb de film gezien en ben geschrokken van het dierenleed.
Uitgedacht door biologen achter hun bureau.
Zonder roofdieren of jagers zie je kaal gevreten weiden en uitgehongerde dieren.

Je mag/moet de natuur alleen helpen waar het nodig is, je moet de natuur veel hun gang laten gaan. Dit is voor alle dieren/planten het beste.
BerichtGeplaatst: Zo Nov 11, 2018 22:24 Plaats reactie Reageer met quote
Elisabeth

@Dave Schuttevaar, Oostervaart Plassen is geen natuur.
Ik ben het mee eens dat de mens weinig moet in grijpen in de echte natuur maar doodhongeren van opgesloten dieren is nogmaals, geen natuur.

Weerwoord forum index » Verkeer, Natuur en Milieu