Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Verkeer, Natuur en Milieu » Electrisch rijden, actieradius 600 km en laadtijd 3 minuten. Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 39, 40, 41, 42, 43  Volgende
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
BerichtGeplaatst: Zo Apr 26, 2020 19:40 Plaats reactie Reageer met quote
10 miljoenste

Quote:
Maak eens begrijpelijke zinnen?
En wat betreft je argument: misschien moet je eerst eens aantonen dat elektrische auto's vaker in de fik vliegen dan brandstofauto's. Ik heb nog nooit een elektrische auto in de fik zien staan, maar ik heb best wel eens een brandstofauto in de fik zien staan langs de kant van de snelweg.
Ik ken ook iemand wiens diesel 10 minuten na thuiskomst in de fik vloog op de oprijlaan (Peugeot, je verwacht het niet)
Dus tja... kom eens met vergelijkende cijfers.

Welke zin is U ongrijpbaar ?

Aantonen is niet mijn beroep of intentie, hobbymatig lees ik x auto bladen, tijdschriften met gelijkluidende artikelen over ontploffen of in brand raken van accuwagens .

Van miljoen Peugeot diesels heb ik nog nooit 1 ervan in de fik zien vliegen - wel 1 Opel waar de startmotor kabel de uitlaat raakte en de wegebrande isolatie kortsluiting veroorzaakte .
Iedereen hoort wel eens van verzekeringsfraude of duistere redenen om auto's in de fik te steken .
Vergelijkende cijfers ten aanzien van in fik vliegen, over 25 jaar !
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Zo Apr 26, 2020 23:41 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

10 miljoenste schreef:
Aantonen is niet mijn beroep of intentie

Nou vooruit dan maar, dan gaat deze idioot wel weer zoeken:

5 Most Flammable Cars
    Mitsubishi Outlander Sport:
    Mercedes sedans and SUVs made from 2015-2017
    Nissan 2016 and 2017 Murano and Maxima, 2017 Infiniti QX60, and 2017-2018 Pathfinder
    Kia Sorento and Optima, and Hyundai Santa Fe and Sonata manufactured from 2011-2014, and Kia Soul manufactured from 2010-2015
    BMW 1,3, and 5 series. Z4, X3, and X5

https://www.normantaylor.com/blog/2018/november/cars-most-likely-to-catch-fire/

Ik geloof best dat elektrische auto's ook in de brand vliegen, maar tot nu toe zie ik echt geen groot verschil met brandstofauto's.

BerichtGeplaatst: Ma Apr 27, 2020 0:13 Plaats reactie Reageer met quote
10 miljoenste

Met nog maar 1% ervaringen met elektrisch - tegenover 99 % vloeibare brandstoffen , zie ik al duidelijk verschil, maar met 1 % weten, schat ik voor 99 % vergelijkbaar bewijs nog 25 jaar nodig zijn .
BerichtGeplaatst: Ma Apr 27, 2020 11:17 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Prima, als er nog 25 jaar nodig is heeft het ook weinig zin om er nu al iets over te zeggen.

Overigens heb je nog een bijkomende factor: over 25 jaar besturen we zelf de auto's niet meer. Kleinere kans dus dat ze na een botsing in de fik vliegen.

BerichtGeplaatst: Ma Apr 27, 2020 11:24 Plaats reactie Reageer met quote
Joost Bakker

Cliff schreef:
Ik ga niet al jouw onzin weerleggen. Jij stelt, dus jij bewijst. Jij stelt dat zonne-energie in de winter nauwelijks iets oplevert. Waar zijn je bewijzen Joost?

Ik heb zelf 24 zonnepanelen en kan de opbrengst in de winter prima zien. Dat komt exact overeen met wat ik verbruik in de winter. Eventuele screenshots van het monitoringsysteem plaats ik graag (volgens mij al eerder gedaan op Weerwoord)

Maar ik ben benieuwd hoe jij jouw bewering wilt onderbouwen. Kom maar op.

Een typisch voorbeeld van omkering ofwel projectie.

Meneer weet zelfs te melden dat een accu de zomerzon-energie kan opslaan voor in de winter.
hahahahahahahhaha.

Nou, kom maar op met je linkje dan...

BerichtGeplaatst: Ma Apr 27, 2020 11:28 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Nee, een wetenschappelijk uitgangspunt: wie stelt die bewijst. Jij stelt, maar bewijst helemaal niets.

BerichtGeplaatst: Ma Apr 27, 2020 14:46 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

't is niet nodig om 25 jaar te wachten op voldoende ggevens betreffende ontbrandende accu's van e-auto's.

Ze doen dit namelijk vrijwel alleen wanneer ze bij 'n aanrijding 'n mep hebben gekregen.

Dus kan nu al geconcludeerd dat het aantal ontbrandingen helemaal afhangt van het aantal ongevallen met e-uto's

Maar dat wil niet zeggen dat elke accu van 'n e-auto na 'n botsing ook in de hens vlegt.
Er zijn gevallen bekend van fietsaccu's die keihard op de stoep vielen, terwijl ze jaren later nog gewoon functioneerden.

Wel lijkt 't aan te raden om na 'n botsing standaard de accu van de e-auto te vervangen; dan wordt het risico dat die dingen naderhand gaan ontbranden vrijwel uitgesloten.

Moet goed te realiseren zijn via de verzekering.

-
BerichtGeplaatst: Ma Apr 27, 2020 20:34 Plaats reactie Reageer met quote
10 miljoenste

Weet scribent een steekhoudend antwoord op, waarom het niet is toegestaan elektrische auto's sleurhutten meezeulen ?
Waarom elke ervaren automonteur voor hij aan elektronica begint, eerste de accukabel los maakt ?
Heeft U een idee hoeveel KW energie binnen 1 seconde ontlading doet na een aanrijding ?
Waarom in plaats van zonnepanelen geen bliksemafleiders worden benut - de natuur verschaft ook bliksem in overvloed !

autoschadebedrijven schatten dat de secundaire hoofdoorzaak van benzinebranden primair worden veroorzaakt door kortsluiting blijvende geleverde energie uit de accu .

Laatst aangepast door 10 miljoenste op Ma Apr 27, 2020 20:49, in totaal 1 keer bewerkt
BerichtGeplaatst: Ma Apr 27, 2020 20:44 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

10 miljoenste schreef:
Weet scribent een steekhoudend antwoord op, waarom het niet is toegestaan elektrische auto's sleurhutten meezeulen ?

Geldt inmiddels niet meer als regel. Steeds meer e-auto's kunnen het, zoals de Volkswagen Golf GTE, Volvo, Audi, Toyota, etc.

Maar persoonlijk ben ik van mening dat alle caravans verboden moeten worden Twisted Evil

Quote:
Waarom elke ervaren automonteur voor hij aan elektronica begint, eerste de accukabel los maakt ?

Kans op kortsluiting uit te sluiten. Je hele carrosserie is immers een min-pool. Wanneer je met draadjes bezig bent waar stroom op staat en je raakt maar iets van metaal in de auto, dan heb je kortsluiting.

Overigens geldt dit dus alleen voor 12 Volt accus die je in alle auto's vindt. Het elektrische systeem voor aandrijving van een elektrische auto is wel een gesloten circuit. De carrosserie is daar geen min-pool.

Quote:
Heeft U een idee hoeveel KW energie binnen 1 seconde ontlading doet na een aanrijding ?

Heeft u een idee hoe veilig een LPG tank achterin de kofferbak is bij een aanrijding? 8 Bar, 40 liter vloeibaar zeer licht ontbrandbaar gas. Daar reden we gewoon jaren mee rond, soms net achter de achterbank.

Quote:
Waarom in plaats van zonnepanelen geen bliksemafleiders worden benut - de natuur verschaft ook bliksem in overvloed !

Ook wel eens aan gedacht, maar het schijnt vrij lastig te zijn om te bepalen waar de bliksem inslaat.

BerichtGeplaatst: Ma Apr 27, 2020 21:02 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

10 miljoenste schreef:

Waarom stopt de overheid niet ook wat innoveringskapitaal in het door gebrek aan kapitaal gestrande veelbelovende bolbliksem project Convectron?

https://nl.wikipedia.org/wiki/Convectron
-
BerichtGeplaatst: Ma Apr 27, 2020 23:45 Plaats reactie Reageer met quote
Joost Bakker

Natubico schreef:
10 miljoenste schreef:

Waarom stopt de overheid niet ook wat innoveringskapitaal in het door gebrek aan kapitaal gestrande veelbelovende bolbliksem project Convectron?

https://nl.wikipedia.org/wiki/Convectron
-

Goede vraag, laat ik een poging doen:

Omdat het innovatieloze stikstof-verzamelpunt Schiphol loopbanen biedt voor de volgende generatie oud-politici...

BerichtGeplaatst: Di Apr 28, 2020 8:48 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Het gaat helemaal niet over de Electrische auto. Het gaat over het gegeven dat het blussen van een electrische auto levensgevaarlijk is door de electrische spanning op de accu.
Toch knap hoe bekwaam men het onderwerp weer heeft veranderd.

BerichtGeplaatst: Di Apr 28, 2020 9:23 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Poendert, zie jij meer gevaar in het blussen van een in brand staande elektrische auto dan een brandende auto met een LPG tank in?

BerichtGeplaatst: Di Apr 28, 2020 9:35 Plaats reactie Reageer met quote
10 miljoenste

Bij zowel de inbouw als bij iedere APK-beurt wordt het complete LPG systeem gecontroleerd op lekkage; dit gebeurt zekerheidshalve;
De LPG-tank bestaat uit 6 mm dik plaatstaal, waar zelfs een kogel op afketst en die bij een eventueel ongeval nooit zal scheuren. In de praktijk is dat bij botsproeven o.a. door Volvo aangetoond.
Iedere LPG-tank wordt bij fabricage getest op 25 bar (de normale druk in een gevulde tank is ca. 8 bar). Zou bij een ongeval de auto in brand vliegen en daardoor de druk in de tank oplopen tot boven de 25 bar, dan vindt er een korte uitstroming van LPG plaats door een afblaasbeveiliging. Dit heeft een korte steekvlam tot gevolg. De druk in de tank zakt en onmiddellijk sluit de betreffende klep. Deze zal pas weer openen, indien de druk opnieuw oploopt
BerichtGeplaatst: Di Apr 28, 2020 10:13 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

Poendert schreef:
Het gaat helemaal niet over de Electrische auto. Het gaat over het gegeven dat het blussen van een electrische auto levensgevaarlijk is door de electrische spanning op de accu.
Toch knap hoe bekwaam men het onderwerp weer heeft veranderd.

Dus Poendert denkt dat bij het blussen van 'n accu de stroom die daarop staat via de waterstraal tot bij de brandweerman kan komen?
Vreemd dat daar niets over terug te vinden is in de link hierboven over het blussen gevolgd door onderdompeling in 'n container.
Daar wordt gesteld dat dat aanvankelijke blussen 'n eenvoudige klus is.

Heb zelf niet zo veel kennis van dit soort technische dingen, maar wellicht is eventueel gevaar voor brandweerlieden al eenvoudig uitgesloten doordat de handvat van de brandspuit en de handschoenen vervaardigd zijn van niet-geleidend materiaal.
Zo ook de tanden van de takel waarmee de accu in de container wordt gedeponeerd.
-
BerichtGeplaatst: Di Apr 28, 2020 10:32 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Cliff schreef:
Poendert, zie jij meer gevaar in het blussen van een in brand staande elektrische auto dan een brandende auto met een LPG tank in?

Dat zie ik zeker. Ik zat naar een media foto te kijken van de elektrische auto die onlangs hier in de regio uitbrandde inclusief bestuurder en een fiks stuk berm. De restanten waren nog hooguit 20 cm hoog.
De media schreef dat het nauwelijks was te blussen.
Ik heb me verder niet echt verdiept in het blussen van elektrische auto,s.

BerichtGeplaatst: Di Apr 28, 2020 11:10 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

@10 Miljoenste,

Dat was vroeger zo ja. Nu rijden er een hoop auto's rond met een LPG tank die op de plek van het reservewiel zit. Soms van kunststof.

Daarbij: de impact van een kogel weerstaan klinkt wel sterk, maar in het geval van een botsing denk ik dat je daar vrij snel op zit. Zeker als er iets scherps een carrosserie penetreert.

BerichtGeplaatst: Vr Jun 05, 2020 22:09 Plaats reactie Reageer met quote
Joost Bakker

Terwijl Nederland slaapt en achteruit sukkelt kiest Duitsland voor de waterstofenergie.

https://www.welt.de/wirtschaft/plus209041149/Konjunkturprogramm-Bundesregierung-ruft-Wasserstoff-Aera-aus.html

''Met maar liefst 9 miljard wordt er een complete waterstofenergie opgezet.
Het doel van de coalitie is dat Duitsland wereldleverancier van de modernste waterstoftechnologie te maken.
het plan heeft alles in huis om verschillende problemen met energietransitie op te lossen...''

- Denk maar aan continu opslag van de nu verspilde zonne- en windenergie...

- Denk maar aan rijden met waterstofcellen zonder tanktijden in te plannen of je actieradius continu
in de gaten te moeten te houden.

- Denk maar aan verwarming van huizen.

Groningen wil ook een groot waterstof-producent worden, de leidingen liggen er al...
Echter de oliedomme Rutte slaapt en herhaalt maar zijn domme mantra ''van het gas af''

Zo raakt Nederland ook op dit vlak achterop...

De opportunist steekt de miljarden liever in cafe's en nertsenhouderijen en
longkanker- en Parkinsson opwekkende boerenverdrijven (bestrijdingsmiddelen)
en de babykamer van o.a. lympheklier -kanker genaamd: ''Tata Steel''.

Die doden deren Rutte niet.... zij leveren zijn morbide aanhang geld op.

BerichtGeplaatst: Vr Jun 05, 2020 23:37 Plaats reactie Reageer met quote
10 miljoenste

Zeuren over capaciteit verminderde accu's, na10 jaar wegflikkeren, maar geen komma over het inruilen van conventioneel doorontwikkelde en afgedankte vloeistof auto's met een gemiddelde km stand 175000 km / nog resterend 400000 tot 100000 km wegflikkeren , menend op deze voet te moeten leven en dan klagen over duurzaam.. moet je een kapitalistsysteem voor leren - tot heden10 miljoen + chauffeurs voor groeiende economie religie - op roestbergen van 1000000000000000000 km verschrootte afgoden.
BerichtGeplaatst: Za Jun 06, 2020 12:32 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Interpunctie!

BerichtGeplaatst: Za Jun 06, 2020 14:22 Plaats reactie Reageer met quote
Joost Bakker

10 miljoenste schreef:
Zeuren over capaciteit verminderde accu's, na10 jaar wegflikkeren, maar geen komma over het inruilen van conventioneel doorontwikkelde en afgedankte vloeistof auto's met een gemiddelde km stand 175000 km / nog resterend 400000 tot 100000 km wegflikkeren , menend op deze voet te moeten leven en dan klagen over duurzaam.. moet je een kapitalistsysteem voor leren - tot heden10 miljoen + chauffeurs voor groeiende economie religie - op roestbergen van 1000000000000000000 km verschrootte afgoden.

Nogal belabberde reactie... Hype-Aandelen Tesla gekocht of zo?

BerichtGeplaatst: Za Jun 06, 2020 15:13 Plaats reactie Reageer met quote
10 miljoenste

Als Tesla ook in de ruimte lult .
lul ik over onze planneet verspilling .

Autofreaks zeuren vaak over teruglopende accu capaciteiten , die na 10 jaar vervangen dienen te worden.
Maar het inruilen van auto’s met kilometerstanden van gemiddeld 175000 km wordt geen komma aandacht besteed aan de onbenutte restcapaciteiten van auto's, tussen de 40 000 tot 1000000 potentiële km die na 11 jaar ingeruild worden .
Om deze verspillingen te doorgronden dien je de werking van ons kapitalistisch systeem leren te doorzien.
Economie waar enkel het aantal km auto consumenten interessant voor is (inclusief asiel import ) .
Momenteel met 10 miljoen auto’s + chauffeur is beweren economische groei overal goed voor is, bijna religie te noemen met roestbergen vol godelijke voertuigen met minsten nog 1000000000000000000 km weggeflikkerd restcapaciteit !
Om op deze voet menen te leven, niet klagen over de duurzaamheid van ,n accu !

BerichtGeplaatst: Di Jun 09, 2020 11:12 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Ik heb wel in brand staande Acetyleen flessen geblust. Dan draai je gewoon de afsluiter dicht als je er nog bij kunt komen ondanks het vuur.
Volgens mij is een gevulde gasleiding of bus niet ontploffings gevaarlijk, omdat het vuur niet tegen de overdruk in de afgesloten ruimte kan komen. Pas als de druk zo laag wordt dat het vuur naar binnen kan ontploft de fles of leiding.
Ik heb bv wel gasleidingen gesoldeerd met de druk erop.
Vroeger zag ik wel dat nieuwe leidingen op gietijzeren gasleidingen, in de grond werden aangesloten met de gasdruk er op. Men boorde een gat in de gietijzerleiding, en tapte daar draad in via een speciale afsluiter die na montage werd opengedraaid. Dat heb ik zelf ook wel gedaan.
Ik heb ook wel politie op mijn werk gehad omdat ik acetyleenflessen vanaf 20 verdiepingen naar beneden gooide. Dan hoefde ik ze niet naar beneden te sjouwen. 1 acetyleenfles woog rond de 110-130 kilo. Als je dan 20 trappen op/af moest
Als je die flessen recht met de onderkant naar beneden gooit is er niks aan de hand.
Dus een auto op gas is nauwelijks gevaarlijk.

BerichtGeplaatst: Di Jun 09, 2020 14:33 Plaats reactie Reageer met quote
10 miljoenste

Tjonge, Poendert, wat een fantastisch gezwam.

Wel of geen druk - zonder lucht zal gas in leidingen nooit branden.
Onder druk gasleidingen solderen is een levensgevaarlijke bezigheid, want door solderen zal gas uitzetten en wel branden door de vermenging met lucht .

Draad snijden in een gietijzeren buis met een wanddikte van 2 mm is ook levensgevaarlijk, 2 mm is hooguit plaats voor 1,5 'gang' schroefdraad.

wegens het gevaar van omvallen van acetyleenflessen moeten cilinders volgens veiligheidsvoorschrift altijd met stalen kettingen ergens aan vastzitten .
Spuit eens een wolkje acetyleen in een kartondoosje met een papiertje als lont ( ren zelf hard weg !) en wacht tot de vlam het doosje raakt . Alles knalt spontaan uit elkaar, je vindt niks meer terug dan wat stof (nooit geknald met carbid in melkbussen ?)

Een auto op gas nauwelijks gevaarlijk te noemen, hangt af om welk soort gas het gaat, door knalgas (waterstof) dat tijdens het laden boven accu's hangt - kan elke accu, door een sigaretvonkje, in1000 stukken uit elkaar knallen !
BerichtGeplaatst: Di Jun 09, 2020 16:18 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Poendert schreef:
Ik heb bv wel gasleidingen gesoldeerd met de druk erop.

Jij spoort niet.

Weerwoord forum index » Verkeer, Natuur en Milieu