Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Verkeer, Natuur en Milieu » Electrisch rijden, actieradius 600 km en laadtijd 3 minuten. Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... , 38, 39, 40  Volgende
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
BerichtGeplaatst: Do Apr 23, 2020 10:43 Plaats reactie Reageer met quote
Joost Bakker
   
 


10 miljoenste schreef:
Elektrisch is niet uitgevonden om academisch over te lullen maar gewoon analfabetisch rijden.
Geschat 95 % van alle autobezitters zonder 10 vakgebieden theoretische kennis /grafieken gewoon willen rijden met gemak in de praktijk, niet elke beroepsgroep rijden braaf dagelijks ritjes heen/terug, maar wisselende afstanden als bv thuisverpleegsters, bouwvakkers, klusbedrijven, en nog tig. meer - tellen kleine afstandjes toch snel op tot 100 km - om weer laden te herhalen .

Mijn ovebuur kan niet laden zolang zijn vrouw elektrisch wast - anders springen de stoppen, komt er rook onder het dak vandaan - of het meterkastje bromt .
Milieuvriendelijk? Na ( dubbele fabricage vervuiling) 120.000 km bij 15000 km/jaar na 8 jaar - toe aan een 2e accu ?


Alweer een loze luchtballon om de accu-bakken als ''aantrekkelijk'' model te profileren.

https://www.telegraaf.nl/financieel/673820013/bezitter-elektrische-auto-gaat-verdienen-aan-stroom

Echter niet vermeld wordt:

Het tijdstip dat men ''electriciteit terug kan leveren aan het net'' is dan overdag (tijdens pieken)
en dan rijdt men doorgaans zelf ook.

Dat men ''er aan kan verdienen'' is een lachertje.

Het zonnepaneel kan ook niet worden ingezet, daar die overdag laadt en men dan juist met de
auto weg is.

Een tweede huisaccu aan een zonnepaneel kost tienduizend Euro... en dat haal je er natuurlijk nooit uit.

Los van het feit dat die accu de zonne-energie maar enkele weken opslaat en men er s'winters dus
niks aan heeft... daar de zonnepanelen dan nauwelijks energie opleveren.

Alweer:
Onze overheid bestaat voor 99% uit Alpha-dames en heertjes die al jong kozen voor het ''pretpakket'',

Zij die geen enkel idee hebben hoe te oordelen inzake de techniek en milieu.

Het is in wezen rampzalig hoe zij zonder toonbare resultaten de miljarden aan minst rendabele
projecten doorsluizen.

_________________
Het verschil tussen PvdA, D66, Groen Niks en VVD en de media is gering, zoals het er in een dictatuur aan toegaat.
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Do Apr 23, 2020 12:13 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff
   
 


Joost Bakker schreef:
Echter niet vermeld wordt:

Het tijdstip dat men ''electriciteit terug kan leveren aan het net'' is dan overdag (tijdens pieken)
en dan rijdt men doorgaans zelf ook.


Heb je het artikel wel gelezen? Volgens mij niet. Of gewoon niet begrepen.

Het gaat er juist om dat alle losse bronnen die elektriciteit kunnen leveren aan het net samen gaan werken om pieken en dalen op te vangen. Zo'n bron is zowel een zonnepaneelinstallatie als een auto-accu. Het is dus helemaal niet de bedoeling om het van zonnepaneel rechtstreeks in de auto te duwen.

Quote:
Dat men ''er aan kan verdienen'' is een lachertje.


Vooralsnog is het een feit. Mijn zonnepaneelinstallatie is inmiddels voorbij zijn terugverdientijd. Dat betekent dat ik én geen maandelijkse last meer heb voor elektriciteit, én maandelijks teruglever aan het net.

Quote:
Het zonnepaneel kan ook niet worden ingezet, daar die overdag laadt en men dan juist met de auto weg is.


Niet relevant dus. Zou het al relevant zijn, dan werkt dit argument twee kanten op: juist overdag is de mens actief en gebruikt hij/zij dus elektriciteit. 's Nachts slaapt hij en verbruikt dus minder stroom.

Quote:
Een tweede huisaccu aan een zonnepaneel kost tienduizend Euro... en dat haal je er natuurlijk nooit uit.


Is ook niet waar. Ik denk dat de Tesla Powerwall 2 de duurste is, wordt hier opgegeven voor 7000 euro:
https://www.installatiejournaal.nl/energie/artikel/2019/07/thuisaccus-vergelijken-1019831

Maar er zijn tal van goedkopere opties. Ik ga er overigens vooralsnog niet voor, totaal niet nodig.

Quote:
Los van het feit dat die accu de zonne-energie maar enkele weken opslaat en men er s'winters dus
niks aan heeft... daar de zonnepanelen dan nauwelijks energie opleveren.


Ook al niet waar. Schiet niet op zo. Maar ik ga niet alles weerleggen, wie stelt die bewijst maar eens. Mijn installatie levert ook in de winter voldoende stroom voor mijn thuisgebruik.

Quote:
Zij die geen enkel idee hebben hoe te oordelen inzake de techniek en milieu.


Volgens mij heb je jezelf er nauwelijks in verdiept en ben je voornamelijk hard op zoek naar redenen om zelf niets te hoeven investeren in dit soort technieken.

_________________
Hier gaan over het tij, de maan, de wind... en wij
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
BerichtGeplaatst: Do Apr 23, 2020 15:26 Plaats reactie Reageer met quote
Real
   
 


Een accu kan maar een beperkt aantal keer worden opgeladen en ontladen. Door hem ook nog eens terug te laten leveren naar het net ga je dus weer extra die accu ontladen. Die accu gaat dus domweg minder lang mee. En wie mag die accu gaan betalen?

Dat is dus het bekende addertje onder het gras.

_________________
In 2020 zijn we na 75 jaar weer van onze vrijheid beroofd, maar nu door onze eigen overheid.
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Do Apr 23, 2020 16:15 Plaats reactie Reageer met quote
Joost Bakker
   
 


Het levert evenals zonne-energie inde winter vrijwel niks op...

Bijna 100% van de mensen die ik ken met zonnepanelen houder er een gasaansluiting op
na om s winters het huis warm te stoken...


Tesla heeft inderdaad de accuprijs voor huis-accus's verlaagd omdat er te weinig belangstelling voor was.

Hilarisch en onvoldoende doordacht.

Meneer weet zelfs te melden dat een accu de zomerzon-energie kan opslaan voor in de winter.
hahahahahahahhaha.

Feitelijk zit je in de winter met een lege Tesla accu aan de muur...
die je dan weer met kolencentrales mag opladen omdat die anders defect raakt.

Een linkje geeft hij er uiteraard niet bij.

Zeker aandelen Tesla gekocht, dezelfde fabriek die vieze onhandige accubakken produceert die op kolencentrales rijden.

_________________
Het verschil tussen PvdA, D66, Groen Niks en VVD en de media is gering, zoals het er in een dictatuur aan toegaat.
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Do Apr 23, 2020 18:11 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff
   
 


Real schreef:
Een accu kan maar een beperkt aantal keer worden opgeladen en ontladen. Door hem ook nog eens terug te laten leveren naar het net ga je dus weer extra die accu ontladen. Die accu gaat dus domweg minder lang mee. En wie mag die accu gaan betalen?

Dat is dus het bekende addertje onder het gras.


Die discussie is al eerder gevoerd. Natuurlijk heeft een accu, net als elk motoronderdeel, last van slijtage. Het is echter zo dat de accu's in auto's nooit volkomen geladen en ontladen worden. Hierdoor is er tot nu toe geen aantoonbaar probleem. De Tesla-accu's hangen allemaal rond de 90% restcapaciteit, zelfs na heel veel laadcycli.

https://electrek.co/2018/04/14/tesla-battery-degradation-data/



Bovenstaande grafiek zijn echt een hele hoop meetpunten... iets heel anders dus dan dat enkele krantenberichtje wat rept over een defecte accu.

_________________
Hier gaan over het tij, de maan, de wind... en wij
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
BerichtGeplaatst: Do Apr 23, 2020 18:14 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff
   
 


Joost Bakker schreef:
Het levert evenals zonne-energie inde winter vrijwel niks op...


Aantoonbaar onjuist.

Quote:
Bijna 100% van de mensen die ik ken met zonnepanelen houder er een gasaansluiting op na om s winters het huis warm te stoken...


Dat klopt, je hebt minstens 60 zonnepanelen nodig om een CV ketel op elektriciteit te draaien. Zonnepanelen zijn geen vervanging voor gas. Je kunt wel elektrisch bijverwarmen waardoor je minder gas verbruikt, maar vervanging is het niet.

Quote:
Feitelijk zit je in de winter met een lege Tesla accu aan de muur...


Nope.

Quote:
Zeker aandelen Tesla gekocht, dezelfde fabriek die vieze onhandige accubakken produceert die op kolencentrales rijden.


Zucht...

_________________
Hier gaan over het tij, de maan, de wind... en wij
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
BerichtGeplaatst: Do Apr 23, 2020 19:05 Plaats reactie Reageer met quote
Joost Bakker
   
 


''Aantoonbaar onjuist''... en vervolgens toont men in arremoede de vermeende onjuistheid natuurlijk
nergens aan (?).

Het bevestigt wat ik al schreef.

_________________
Het verschil tussen PvdA, D66, Groen Niks en VVD en de media is gering, zoals het er in een dictatuur aan toegaat.
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Do Apr 23, 2020 19:11 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff
   
 


Ik ga niet al jouw onzin weerleggen. Jij stelt, dus jij bewijst. Jij stelt dat zonne-energie in de winter nauwelijks iets oplevert. Waar zijn je bewijzen Joost?

Ik heb zelf 24 zonnepanelen en kan de opbrengst in de winter prima zien. Dat komt exact overeen met wat ik verbruik in de winter. Eventuele screenshots van het monitoringsysteem plaats ik graag (volgens mij al eerder gedaan op Weerwoord)

Maar ik ben benieuwd hoe jij jouw bewering wilt onderbouwen. Kom maar op.

_________________
Hier gaan over het tij, de maan, de wind... en wij
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
BerichtGeplaatst: Vr Apr 24, 2020 19:52 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert
   
 


Er is hier net in de regio een Tesla uitgebrand. De brandweer kon de electrische auto niet blussen. Te gevaarlijk. De inzittende is ook volledig uitgebrand.
Daar moet in ieder geval iets op worden gevonden.

_________________
Milieu-activisme. Harten van goud, en hersens van havermout.
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Za Apr 25, 2020 5:48 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico
   
 


Dat komt ook wel voor bij benzineauto's:



https://www.youtube.com/watch?v=hzEa47GsA24&t=729s (v.a. min. 11.46)
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Za Apr 25, 2020 8:38 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox
   
 


Dat is wel een héél oud filmpje. Roger Williamson was bewusteloos, zat vast in een 4-puntsgordels die indertijd niet brandvertragend waren en direct vast smolten, de auto had een aluminium tank. Bij het minste geringste scheurde de tank open en stond de auto in de hens.

Op vandaag crashen vliegen F1-auto's niet meer in brand na een crash:

https://www.youtube.com/watch?v=VAupu4eQmL8
https://www.youtube.com/watch?v=x45fLUTHCuk
https://www.youtube.com/watch?v=L_51RMUY7_s
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Za Apr 25, 2020 8:39 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox
   
 


Poendert schreef:
Er is hier net in de regio een Tesla uitgebrand. De brandweer kon de electrische auto niet blussen. Te gevaarlijk. De inzittende is ook volledig uitgebrand.
Daar moet in ieder geval iets op worden gevonden.


Branddeken die je over de auto kunt trekken / gooien.
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Za Apr 25, 2020 8:40 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox
   
 


Dan moet er geen persoon meer in de auto zitten.
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Za Apr 25, 2020 9:21 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert
   
 


Cliox schreef:
Dan moet er geen persoon meer in de auto zitten.


Wat is dat voor onzin. De bestuurder zat in de auto.
Ik ben niet tegen elektrische auto, of auto,s op stoom of op waterstof, enz.
Omdat je voor elektrische auto,s bent, moet je juist de nadelen van dat soort auto niet onder de pet stoppen.
Brand in een elektrische auto is levensgevaarlijk voor de blusser, veel gevaarlijker dan brand in een diesel of een stoom lokomotief.
Zorg dat daar wat aan gedaan wordt en kijk niet weg omdat je voorstander van dat bepaalde soort vervoersmiddelen bent.

_________________
Milieu-activisme. Harten van goud, en hersens van havermout.
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Za Apr 25, 2020 10:14 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff
   
 


Natubico schreef:
Dat komt ook wel voor bij benzineauto's:


Ja, moet je eens even het verhaal over de Ford Pinto opzoeken. Afschrikwekkend. Kort samengevat: het was bekend dat deze auto direct in brand vloog bij een botsing. Benzinetank zat achter de achterbank. Vele mensen verloren hun leven. Ford wist ervan, het kwam tot een rechtszaak, die Ford uiteindelijk won. Waarom? De rechter ging mee in het verhaal dat het terughalen van de auto's Ford veel meer zou kosten dan een schadevergoeding voor de slachtoffers.

Only in America.

_________________
Hier gaan over het tij, de maan, de wind... en wij
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
BerichtGeplaatst: Za Apr 25, 2020 14:59 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico
   
 


Denk dat heden ten dage de kans dat 'n benzine-auto in brand vliegt bij 'n botsing altijd nog even groot of zelfs groter is dan dat de accu van 'n e-auto vlam vat.

Dacht dat dit laatste niet specifiek gebeurt bij 'n botsing; dus zal 't ook weinig of niet voorkomen dat de bestuurder, wanneer de accu gaat branden, bekneld zit en dus niet snel eruit kan.

https://www.omroepbrabant.nl/nieuws/2899603/Hoe-kan-een-auto-in-brand-vliegen-na-een-botsing

Ook al zijn er veiligheidsregels, brand na een ongeluk valt niet te voorkomen. "Als de impact groot is, zoals bij het ongeluk in Breda, dan kan er brand ontstaan. Er zijn bij dit soort grote ongelukken eigenlijk altijd vonken. En als die bij lekkende brandstof komen, dan kan de auto dus in brand vliegen", legt hij uit. "Zeker bij een hele harde klap kan er toch ergens een lek ontstaan waar dan brandstof uitloopt."
-
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Za Apr 25, 2020 18:09 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert
   
 


Natubico schreef:
Denk dat heden ten dage de kans dat 'n benzine-auto in brand vliegt bij 'n botsing altijd nog even groot of zelfs groter is dan dat de accu van 'n e-auto vlam vat.

Dacht dat dit laatste niet specifiek gebeurt bij 'n botsing; dus zal 't ook weinig of niet voorkomen dat de bestuurder, wanneer de accu gaat branden, bekneld zit en dus niet snel eruit kan.

https://www.omroepbrabant.nl/nieuws/2899603/Hoe-kan-een-auto-in-brand-vliegen-na-een-botsing

Ook al zijn er veiligheidsregels, brand na een ongeluk valt niet te voorkomen. "Als de impact groot is, zoals bij het ongeluk in Breda, dan kan er brand ontstaan. Er zijn bij dit soort grote ongelukken eigenlijk altijd vonken. En als die bij lekkende brandstof komen, dan kan de auto dus in brand vliegen", legt hij uit. "Zeker bij een hele harde klap kan er toch ergens een lek ontstaan waar dan brandstof uitloopt."
-


Het gaat er niet om of de brand te voorkomen is, het gaat erom dat het blussen van een elektrische auto levensgevaarlik is door de elektrische spanning op de onderdelen.
Daarnaast is het rijden met een elektrische auto niet beter voor het milieu dan met een auto op fossiel.
Alleen wordt het probleem nu verplaatst en wordt de energie van de meeste elektrische auto opgewekt hoofdzakelijk door fossiele centrales (met hooguit 6% uit duurzaam inclusief de oerwouden uit Canada.)

_________________
Milieu-activisme. Harten van goud, en hersens van havermout.
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Za Apr 25, 2020 22:07 Plaats reactie Reageer met quote
10 miljoenste
   
 


Quote:
Natu…
Denk dat heden ten dage de kans dat 'n benzine-auto in brand vliegt bij 'n botsing altijd nog even groot of zelfs groter is dan dat de accu van 'n e-auto vlam vat.

Nu rijden de meeste elektrische auto’s nog met lithium-ionbatterijen. Die hebben een relatief hoge energiedichtheid, maar er zijn zorgen over het brandgevaar. Met enige regelmaat vliegen zelfs geparkeerde elektrische auto’s in brand, meestal tijdens het opladen. En is het vuur eenmaal gedoofd, dan kan de brand telkens opnieuw oplaaien.
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Zo Apr 26, 2020 0:05 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico
   
 


Poendert schreef:
Het gaat er niet om of de brand te voorkomen is, het gaat erom dat het blussen van een elektrische auto levensgevaarlik is door de elektrische spanning op de onderdelen.


Daar blijkt niets van uit dit artikel:

https://www.lc.nl/friesland/Nieuwe-methode-met-water-voor-brand-elektrische-autos-25254139.html?harvest_referrer=https%3A%2F%2Fwww.google.nl%2F

De nieuwe methode wordt dus gewoon effe de brand blussen en daarna de hele auto vrij langdurig onderdompelen in 'n container.

Poendert schreef:
Daarnaast is het rijden met een elektrische auto niet beter voor het milieu dan met een auto op fossiel.
Alleen wordt het probleem nu verplaatst en wordt de energie van de meeste elektrische auto opgewekt hoofdzakelijk door fossiele centrales (met hooguit 6% uit duurzaam inclusief de oerwouden uit Canada.)

Maar die centrales gebruiken wel vrijwel geen olie meer (uit voornamelijk Islamitische landen) en ook geen zeer vervuilende kolen.

Verder is het belangrijkste voordeel van de e-auto dat er geen dodelijke luchtvervuiling van stikstof en fijnstof meer plaatsvindt in woonkernen.
-
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Zo Apr 26, 2020 0:26 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff
   
 


10 miljoenste schreef:
Nu rijden de meeste elektrische auto’s nog met lithium-ionbatterijen. Die hebben een relatief hoge energiedichtheid, maar er zijn zorgen over het brandgevaar. Met enige regelmaat vliegen zelfs geparkeerde elektrische auto’s in brand, meestal tijdens het opladen. En is het vuur eenmaal gedoofd, dan kan de brand telkens opnieuw oplaaien.


99,9% van de uitgebrande auto's in het verkeer blijft een brandstofauto.

_________________
Hier gaan over het tij, de maan, de wind... en wij
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
BerichtGeplaatst: Zo Apr 26, 2020 9:11 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert
   
 


Cliff schreef:
10 miljoenste schreef:
Nu rijden de meeste elektrische auto’s nog met lithium-ionbatterijen. Die hebben een relatief hoge energiedichtheid, maar er zijn zorgen over het brandgevaar. Met enige regelmaat vliegen zelfs geparkeerde elektrische auto’s in brand, meestal tijdens het opladen. En is het vuur eenmaal gedoofd, dan kan de brand telkens opnieuw oplaaien.


99,9% van de uitgebrande auto's in het verkeer blijft een brandstofauto.


Het gaat niet over het aantal elektrische auto,s dat in de brand vliegt. Het gaat over het gegeven dat het blussen van brand in een elektrische auto voor de brandweerman levensgevaarlijk is. Veel gevaarlijker dan brand in een auto op fossiel, een trapauto of een stoomlocomotief.
Daarnaast is de meeste vervuiling van het elektrische voertuig verplaatst van de weg naar de energiecentrale. Of dat laatste nu echt een voordeel voor het milieu is waag ik te betwijfelen.
Mijn tuin is groot genoeg om zonnepanelen te plaatsen, maar die moeten ook geproduceerd worden in BinnenMongolie, evenals windmolens.
Ik durf te beweren dat de huidige elektrische vervoermiddelen niet de oplossing zijn van onze problemen. Het is een typische Klaver/Jetten/Rutte oplossing.
Het uit het zicht schuiven van mogelijkheden/oplossingen.
Het echte probleem is de overbevolking, en daar helpt het sturen van voedsel naar wild uitdijende landen niet tegen. Maar het geeft voor onszelf wel een fijn gevoel.
Daar helpt alleen de pil tegen.

_________________
Milieu-activisme. Harten van goud, en hersens van havermout.
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Zo Apr 26, 2020 10:56 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff
   
 


Poendert schreef:
Daarnaast is de meeste vervuiling van het elektrische voertuig verplaatst van de weg naar de energiecentrale. Of dat laatste nu echt een voordeel voor het milieu is waag ik te betwijfelen.


Nou, dan neem ik je twijfel wel weg: dat is een enorme stap voorwaarts. Sowieso is de vervuiling minder dan bv. diesel, daarnaast scheelt het nogal of je uitstoot in de eemshaven is of in een dicht bewoonde woonwijk.

_________________
Hier gaan over het tij, de maan, de wind... en wij
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
BerichtGeplaatst: Zo Apr 26, 2020 11:27 Plaats reactie Reageer met quote
Joost Bakker
   
 


Cliff schreef:
Natubico schreef:
Dat komt ook wel voor bij benzineauto's:


Ja, moet je eens even het verhaal over de Ford Pinto opzoeken. Afschrikwekkend. Kort samengevat: het was bekend dat deze auto direct in brand vloog bij een botsing. Benzinetank zat achter de achterbank. Vele mensen verloren hun leven. Ford wist ervan, het kwam tot een rechtszaak, die Ford uiteindelijk won. Waarom? De rechter ging mee in het verhaal dat het terughalen van de auto's Ford veel meer zou kosten dan een schadevergoeding voor de slachtoffers.

Only in America.


Hoewel we veel op elkaar fitten even iets serieus.

Gisteren is er weer een documentaire verschenen van Michael Moore.
De enige ''onafhankelijke'' ''gek'' inde VS zo schijnt het aldaar.

Zowel over ''Obamisten'' als ''Trumpisten'' schets hij een beeld dat erger en onthutsender is dan we al dachten.
De Amerikaans Joodse intrigante Jinek zul je daar nooit over horen, toen laats een gast zei de ''De Amerikanen
knettergek waren'', greep ze gelijk in met ''ha, ha, dat valt beste wel mee toch...(?)'' om snel over te gaan
op een ander onderwerp. Dat is haar werk voor de Nederlandse TV, de VS ''trouw'' zijn..

Obama's ''alternatieve energie'' is in wezen niks meer dan de hefboom waarop ''fossiele energie'' zichzelf
op grote schaal uitbreide, zelfs viervoudigde... met... ''fossiele energie''.

De rest is die vreselijk PR-machine waar ieder bedrijf (heel slim) leugenachtige dames in
mantelpakjes met een ''smile'' voor gebruikt, zoals je ook in Nederland overal ziet.

Voor de camera staat men lachend bij een windmolen of een zonnepaneelpark...

Daaromheen bouwde men 4 enorme gascentrales met 4 maal de energieopwekking van de kolencentrale
om de klus te klaren.

Die uitstoot door toename van gas doet de afname van kool volledig teniet,
temeer daar de bodem waar men aan fracking doet na afloop door vervuiling
nooit meer geschikt is voor landbouw of andere doeleinden.
Alles beneden 50 cm is voor eeuwig vervuild.

https://www.youtube.com/watch?v=Zk11vI-7czE

Conclusie:
Het Amerikaanse kapitalisme staat op de rand van de afgrond en zal de mensheid het laatste zetje geven.
Zelfs de hoge heren die met veel lawaai voor een zonne-collector staan te zwaaien.

Je kan niet anders concluderen dat:
Tesla is achter de schermen de grootste promotor voor fossiel brandstoffen ter wereld en de feiten zullen het uitwijzen.

Leugenaar Ellon Musk blaaskaakt (zie filmpje 34:16) dat zijn mega-accufabriek zal draaien op wind- en zonne-energie.
In werkelijkheid is zijn zeer vervuilende accu-fabriek gewoon aangesloten op het elecktriciteit-snet en
draait op fossiele brandstoffen.

Deze man wordt via ons belastinggeld gesubsidieerd wat erop wijst dat onze overheid of gek (dat geloof
ik niet) of corrupt is (waarschijnlijker).

Om nog een illusie door te prikken:
Zonnepanelen worden niet geproduceerd uit ''zand'', ook dat is een leugen waarmee de Westerse aapmens
vakkundig is gehersenspoeld. De waarheid is helaas vies en lelijk.

En die door Nederlandse linksch-Mens zo op een schild gehesen miljardair Richard Brandson is een van
de grootste vervuilers van onze atmosfeer en dat zal alleen maar toenemen met zijn ruimetvliegtuigje
voor miljonairs..

HISTORISCH VOORBEELD LINKS POPULISME: (kijk eens naar hoe deze meg-vervuiler aangekondigd wordt).

https://www.businessinsider.nl/richard-branson-miljardair-ondernemer-virgin-profiel-leven-2018/

De VS heeft een krankzinnige wereld geschapen waarin oligarchen en hun PR bepalen
waar het geld heen gesluisd wordt wordt en wat wij (mogen) denken.

Overheden zijn er maar tijdelijk machteloze en corrupte/afhankelijke 4 jaarlijkse parades
mee lopend naar de afgrond.

In Nederland en Europa zouden we dat ''systeem'' de oorlog moeten verklaren en ons
niet laten verleiden dezelfde afgrond te betreden, zoals we nu massaal doen.

Het vereist intelligentie, moed en een omslag in ons Europese politieke systeem.
Helaas is dat niet aanwezig, dus de conclusie mag duidelijk zijn waar we heen gaan.

Onze meanstream partijkader zal nog heel veel lullen over ''meer groei'', ''meer huizen''. '' meer vluchtelingen'';,
''meer immigratie'' '' meer snelwegen''''meer treinen'' ''meer ''accu-bakken'' ''offers brengen'' etc etc etc..

Het kan allemaal niet op en het leidt nergens heen, dan een toename van miljonair-Tokkies
op Ibiza met een Cabriolet in de garage wachtend om dood te gaan.

Waarbij meer energie-import achter de schermen de gaten zal opvullen voor een ''schoon geweten''.

_________________
Het verschil tussen PvdA, D66, Groen Niks en VVD en de media is gering, zoals het er in een dictatuur aan toegaat.
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Zo Apr 26, 2020 18:59 Plaats reactie Reageer met quote
10 miljoenste
   
 


Quote:
Cliff
99,9% van de uitgebrande auto's in het verkeer blijft een brandstofauto.

Nog maar 0,1 % elektrisch en al zoveel van in de fik gevlogen ? Zal wel een ramp worden als iedereen 100 % gedwongen accu's moeten worden .
Hoeveel % mag als alternatief conventioneel overblijven als 75 % Hollanders incidenteel 2x/jaar met vakantie willen ?
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Zo Apr 26, 2020 19:13 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff
   
 


Maak eens begrijpelijke zinnen?

En wat betreft je argument: misschien moet je eerst eens aantonen dat elektrische auto's vaker in de fik vliegen dan brandstofauto's. Ik heb nog nooit een elektrische auto in de fik zien staan, maar ik heb best wel eens een brandstofauto in de fik zien staan langs de kant van de snelweg.

Ik ken ook iemand wiens diesel 10 minuten na thuiskomst in de fik vloog op de oprijlaan (Peugeot, je verwacht het niet)

Dus tja... kom eens met vergelijkende cijfers.

_________________
Hier gaan over het tij, de maan, de wind... en wij
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Electrisch rijden, actieradius 600 km en laadtijd 3 minuten.
  Weerwoord forum index » Verkeer, Natuur en Milieu
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls
Tijden zijn in GMT + 1 uur  
Pagina 39 van 40  
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... , 38, 39, 40  Volgende
  
  
 Plaats nieuw bericht  Plaats reactie  



Powered by phpBB © phpBB Group
Theme designed for Trushkin.net | Themes Database.