Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Verkeer, Natuur en Milieu » Electrisch rijden, actieradius 600 km en laadtijd 3 minuten. Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 32, 33, 34, 35, 36, 37  Volgende
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
BerichtGeplaatst: Di Mrt 24, 2020 11:00 Plaats reactie Reageer met quote
10 miljoenste

Quote:
Cliff
is niet het punt hè... stuur je kritieken maar naar BMW en Opel.
Het gaat mij om de techniek

Aanvullende techniek .
Peter Coppes uit Helmond van adviesbureau C+B, met een jarenlange ervaring als technisch onderzoeker, windt er geen doekjes om: als het misgaat met een laadpaal in een parkeergarage en er ontstaat brand, kan dat op een gruwelijke manier uit de hand lopen. ,,Laadpalen in een parkeergarage, in grote aantallen vlak bij elkaar en zeker onderin de garage is onverstandig, ja zelfs misdadig.”

https://www.ad.nl/auto/laadpalen-in-parkeerkelders-vormen-een-groot-risico~a78c4b5f/

Doe niet duur als je incidenteel verder moet, gebruik oude simpele techniek - neem een marktkraam noodaggregaat mee .
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Di Mrt 24, 2020 20:10 Plaats reactie Reageer met quote
Ryan

10 miljoenste schreef:
Quote:
Cliff
is niet het punt hè... stuur je kritieken maar naar BMW en Opel.
Het gaat mij om de techniek

Aanvullende techniek .
Peter Coppes uit Helmond van adviesbureau C+B, met een jarenlange ervaring als technisch onderzoeker, windt er geen doekjes om: als het misgaat met een laadpaal in een parkeergarage en er ontstaat brand, kan dat op een gruwelijke manier uit de hand lopen. ,,Laadpalen in een parkeergarage, in grote aantallen vlak bij elkaar en zeker onderin de garage is onverstandig, ja zelfs misdadig.”

https://www.ad.nl/auto/laadpalen-in-parkeerkelders-vormen-een-groot-risico~a78c4b5f/

Doe niet duur als je incidenteel verder moet, gebruik oude simpele techniek - neem een marktkraam noodaggregaat mee .

Tja, en dat aggregaat loopt op ... benzine Smile

BerichtGeplaatst: Wo Mrt 25, 2020 0:56 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

Elektrische-auto-voor-840-euro-bij-alibaba

https://www.ad.nl/auto/elektrische-auto-voor-840-euro-bij-alibaba~a3db2115/

Wie weet wordt dit wel de meest comfortabele E-bike.

- Gesloten chassis, dus geen last meer van weer en wind.

- Trappen niet nodig.
---(Ergens ook wel jammer, want dat is nou net gezond en verruimt de range)

- Kost minder dan de meeste gewone e-bikes.
-
BerichtGeplaatst: Wo Mrt 25, 2020 10:01 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Jaaaaa!! Dit is DE oplossing!
Allemaal met een Changzhou op vakantie naar de Côte d'Azur!
Oma kan ook mee want de auto is standaard uitgerust met een imperiaal!

Very Happy

BerichtGeplaatst: Wo Mrt 25, 2020 11:06 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Cliox schreef:
Dat betekent dat je 3x dingen zegt die niet kloppen. Very Happy

Was dat het maar... ik ontken het niet eens. Jij herhaalt het alleen voortdurend.

Quote:
Ik vind het een onzinverhaal. Past bij je standpunt over range-extender maar is niet uitgesproken door BMW (5x).

Jij vindt het een onzinverhaal van BMW? ik niet. Raar dat je het beter denkt te weten dan BMW.

Quote:
En BMW doet geen marktonderzoek denk je? Ze doen geen gedegen onderzoek naar hoeveel kilometers gemiddeld dagdagelijks gereden wordt met een i3 en roepen lukraak iets?

BMW doet dat goed. Maar jij roept hard dat een elektrische auto met 50km actieradius niets is. Dat is heel raar als je kijkt naar het gemiddeld aantal kilometers wat een Nederlander rijdt.

Of moet ik hieruit concluderen dat jij meer lukraak iets roep?

Quote:
bespaar me je prietpraat.

Rustaagh.... ik heb al gezegd: ik ben het volkomen eens met BMW. De consument is dat echter niet en jij geeft dat zelf al aan. Vraag het anders een aan Tedje of hij een actieradius van 250 km acceptabel vindt Laughing

Quote:
Welke Nederlander rijdt gemiddeld 50 kilometer per dag?

Ik heb alle cijfers van CBS hier al gelinkt betreffende het autogebruik in Nederland. Zowel het gemiddelde aantal kms per dag in de auto als de gemiddelde afstand woon-werkverkeer die met de auto wordt afgelegd is minder dan 50km.

En dus kun je 99% van je ritten elektrisch rijden met een actieradius van 50-60 km.

Je kunt alleen niet elektrisch 10 keer op en neer naar Nice met 4 personen en heel veel koffers. Dan moet je benzine gaan tanken. Lekker belangrijk.

Quote:
De Ampera is voornamelijk zakelijk aangekocht.

Je valt weer in herhaling Cliox. Heb ik bovenstaande ergens ontkend? Het doet alleen niet ter zake. De zakelijke aankoop van modellen heeft voornamelijk met bijtellingsregelingen te maken en je weet hoe ik daar tegenover sta.

Het gaat mij om autorijden in Nederland, niet alleen om de zakelijke lease-rijder.

Quote:
Als ik meega met jou theorie is de range-extender ook nog eens volstrekt overbodig. Ik kom prima weg met de actieradius van 50 kilometer, waarom zou ik deze oprekken naar 500-600 kilometer?

Voor die uitzonderlijke ritten, bv. naar de Randstad of op vakantie. Blijkbaar zijn dat essentiële zaken voor de consument die nu een onterechte actie-radius fobie heeft ontwikkeld. Daar reken ik jou ook toe overigens.

Quote:
Jij hebt het continu over de voordelen van een auto met range-extender, als ik vervolgens een willekeurige auto met range-extender aanklik om die voordelen tegen feiten aan te houden, blijken deze niet te kloppen.

Ik heb het over de techniek... heb ik al 100 keer gezegd. En die model-feiten die jij noemt kloppen wel, dus 'bespaar me je prietpraat'.

BMW heeft het gewoon niet handig gedaan met een 9 liter tank. Maar dat staat los van de techniek. Gewoon een grotere tank nemen. Is geen rocketscience en al helemaal geen reden om de techniek af te wijzen.

Quote:
De voordelen die jij benoemt zijn dus niet inherent aan een elektrische auto met range-extender, hooguit aan een bepaald type. Zo heeft niet iedere benzineauto een brandstofverbruik van 1:25 omdat de Fiat Panda een brandstofverbruik heeft van 1:25.

Wat een onzin.

Cliff schreef:
Nee. Ik heb het over geen enkel model. Ik heb het over een auto met range-extender.

Cliox schreef:
Ik ook. De voordelen heb ik getoetst aan een auto met range-extender.

Je toetst de techniek aan een model, ik neem aan dat je dat snapt.

Misschien komen we verder als we uitgaan van de volgende specs (en je moet toegeven dat dat gewoon te bouwen is)
- Elektrische actieradius van 100 km
- Range extender met benzinetank 40 liter
- Middenklasser voor 4 personen

En we noemen hem.... de Cli-Cli. We hebben hem samen bedacht. Wat denk je, is dat niet de beste oplossing voor dit moment?

BerichtGeplaatst: Wo Mrt 25, 2020 11:09 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Tedje van Es schreef:
Nou breekt me echt de klomp! Dat heb IK uitgezocht en daarom wees IK jou op JOUW fout!
Ik zei dat je met de elektrische BMW en de elektrische Ampera (de E dus) niet met 4 personen + koffers op vakantie naar Nice kunt omdat dit te klein en te lastig is.
Jij komt vervolgens met een link naar de Ampera zonder E om aan te tonen dat dat wel kan. Maar dat is helemaal niet waar, want dat is niet alleen op het gebied van aandrijving, maar ook op het gebied van ruimte een heel andere auto! Die schelen bijna 50 cm in grootte. De Ampera zonder E is een grote plug-in hybride (reis)auto, De Ampera zonder E is een kleine auto.
Je l*lt behoorlijk uit je nek!

Ik heb het alleen gehad over elektrische auto's met range-extenders. Jij volgt deze discussie totaal niet en wil alleen afgeven op 100% elektrische auto's want die kunnen niet met 4 personen naar Nice rijden.

Prima, je punt is gemaakt. Ga je nu ooit nog in op een elektrische auto met range extender? Nee hè, want dan vallen al je argumenten tegen elektrisch rijden direct in het water.

Of moet ik zeggen: in het Brand-bier. Want ik kan me niet voorstellen dat jij bovenstaande nuchter typt, te dom om te poepen.

BerichtGeplaatst: Wo Mrt 25, 2020 11:14 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

10 miljoenste schreef:
als het misgaat met een laadpaal in een parkeergarage en er ontstaat brand, kan dat op een gruwelijke manier uit de hand lopen.

Zelfde discussie is jarenlang over LPG gevoerd. In veel landen mochten die auto's niet in een parkeergarage. Wat een problemen zeg...

BerichtGeplaatst: Wo Mrt 25, 2020 12:51 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Cliff schreef:
Prima, je punt is gemaakt. Ga je nu ooit nog in op een elektrische auto met range extender? Nee hè, want dan vallen al je argumenten tegen elektrisch rijden direct in het water.

Ja natuurlijk ga ik daar wel op in! Dat heb ik al tig keer gedaan.
Nog maar eens: Prima voor korte afstanden, maar voor de rest is het is erg onhandig. Doe mij maar een echte benzine auto in plaats van een range extender.

Quote:
Of moet ik zeggen: in het Brand-bier. Want ik kan me niet voorstellen dat jij bovenstaande nuchter typt, te dom om te poepen.

Hou dat badinerende toontje maar voor jouw leerlingen. Wellicht dat die daar vatbaar voor zijn.
Op mij maken omhooggevallen onderwijzers geen indruk. Ze zijn allemaal hetzelfde: ze willen altijd gelijk en het laatste woord hebben.

Wat jij kunt, kan ik ook! Evil or Very Mad

BerichtGeplaatst: Wo Mrt 25, 2020 16:25 Plaats reactie Reageer met quote
10 miljoenste

Quote:
10 milj - als het misgaat met een laadpaal in een parkeergarage en er ontstaat brand, kan dat op een gruwelijke manier uit de hand lopen.
……………….…………………………………………………………………………………………………………………………………………...…
Cliff - Zelfde discussie is jarenlang over LPG gevoerd. In veel landen mochten die auto's niet in een parkeergarage. Wat een problemen zeg..

Met het verschil dat niet ik, maar jij zelfs waarschuwingen van elektrische auto experts bagatelliseert, LPG zegt totaal niks over exploderende accu’s, dus vergelijken is ventileren van naïviteit .

BerichtGeplaatst: Wo Mrt 25, 2020 20:13 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Cliff schreef:
Jij vindt het een onzinverhaal van BMW? ik niet. Raar dat je het beter denkt te weten dan BMW.

Jouw lezing vind ik onzin.

Quote:
BMW doet dat goed. Maar jij roept hard dat een elektrische auto met 50km actieradius niets is. Dat is heel raar als je kijkt naar het gemiddeld aantal kilometers wat een Nederlander rijdt.

De actieradius van de BMW i3 is 6x zoveel. Geen idee wat je allemaal bralt.
Quote:
Rustaagh.... ik heb al gezegd: ik ben het volkomen eens met BMW. De consument is dat echter niet en jij geeft dat zelf al aan. Vraag het anders een aan Tedje of hij een actieradius van 250 km acceptabel vindt Laughing

Het gaat zich erom wat de (potentiële) koper van de BMW i3 vindt.

Quote:
Ik heb alle cijfers van CBS hier al gelinkt betreffende het autogebruik in Nederland. Zowel het gemiddelde aantal kms per dag in de auto als de gemiddelde afstand woon-werkverkeer die met de auto wordt afgelegd is minder dan 50km.

Ik heb aangetoond dat 88% van de elektrische auto’s zakelijk wordt gereden. Het is irrelevant hoeveel kilometers die overige 12% gemiddeld rijden. Je moet appels met appels vergelijken.

Quote:
En dus kun je 99% van je ritten elektrisch rijden met een actieradius van 50-60 km.

Dat maakt de range-extender dus overbodig. Blijkbaar is een actieradius van 50 kilometer afdoende. Als we jouw variabelen nemen zijn we klaar en heb je ongelijk: De range-extender is niet de beste oplossing want de gemiddelde autogebruiker rijdt minder dan 50 kilometer per dag.
BerichtGeplaatst: Wo Mrt 25, 2020 20:18 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Cliff schreef:
Voor die uitzonderlijke ritten, bv. naar de Randstad of op vakantie. Blijkbaar zijn dat essentiële zaken voor de consument die nu een onterechte actie-radius fobie heeft ontwikkeld. Daar reken ik jou ook toe overigens.

Dan huren ze toch een auto? Ik ben je kwijt Cliff.

Quote:
k heb het over de techniek... heb ik al 100 keer gezegd. En die model-feiten die jij noemt kloppen wel, dus 'bespaar me je prietpraat'.

Je hebt het over een auto met range-extender, ik sleep de praktijk erbij.
Quote:
Wat een onzin.

Oneens. De voordelen die jij benoemt zijn niet inherent aan een elektrische auto met range-extender, hooguit aan een bepaald type. Zo heeft niet iedere benzineauto een brandstofverbruik van 1:25 omdat de Fiat Panda een brandstofverbruik heeft van 1:25.
BerichtGeplaatst: Wo Mrt 25, 2020 20:46 Plaats reactie Reageer met quote
Ryan

Cliff schreef:
10 miljoenste schreef:
als het misgaat met een laadpaal in een parkeergarage en er ontstaat brand, kan dat op een gruwelijke manier uit de hand lopen.

Zelfde discussie is jarenlang over LPG gevoerd. In veel landen mochten die auto's niet in een parkeergarage. Wat een problemen zeg...

Nee, dit is heel wat anders.

De LPG installaties (tankstations) hebben ook een ontwikkeling doorgemaakt. En dat ook pas na een verschrikkelijk ongeluk bij een tankstation in Spanje.

De LPG installatie (Vialle) in mijn auto was veiliger dan een normale benzinetank.

Maar zo'n laadstation in een parkeergarage is een heel ander verhaal.
Het gaat om een groot vermogen snel lader.
Elektriciteitsbranden kunnen ontstaan, meestal door oververhitting, of slechte contacten.

Het zijn deze gevallen, die de kranten halen met het verhaal erbij dat er een "kortsluiting" was.
Iets wat gewoon uit de duim van de journalist gezogen is, want na een kortsluiting valt juist alles uit.

Ik heb elektrische branden zien ontstaan, gelukkig op tijd om er tegen op te treden.
Beste remedie is.. Alles uitschakelen.
Met de dampen moet je uiterst voorzichtig zijn, want die zijn gevaarlijk!
De meeste brand slachtoffers vallen door de rook, niet door het vuur.

BerichtGeplaatst: Do Mrt 26, 2020 8:13 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Ryan schreef:

De LPG installatie (Vialle) in mijn auto was veiliger dan een normale benzinetank..

Waar baseer je dat op? Een LPG-installatie blijft een drukhouder, aan de intrinsieke eigenschappen van drukhouders en gas kun je verder niets veranderen.
BerichtGeplaatst: Do Mrt 26, 2020 10:46 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Tedje van Es schreef:
Prima voor korte afstanden, maar voor de rest is het is erg onhandig.

Waarom? (waarschijnlijk tevergeefs)

BerichtGeplaatst: Do Mrt 26, 2020 10:47 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

10 miljoenste schreef:
[LPG zegt totaal niks over exploderende accu’s, dus vergelijken is ventileren van naïviteit .

Natuurlijk gaat LPG niet over exploderende accu's... tjonge jonge. Het ging over exploderende LPG-tanks.

BerichtGeplaatst: Do Mrt 26, 2020 10:53 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Cliox schreef:
Jouw lezing vind ik onzin.

Jij denkt dat BMW geen commercieel belang heeft?
Of denk jij dat fabrikanten hun producten altijd feitelijk beschrijven?

Ik ben benieuwd.

Quote:
De actieradius van de BMW i3 is 6x zoveel. Geen idee wat je allemaal bralt.

Volgens mij heb je geen idee meer wat je zelf zegt... Jij zei toch echt dat een e-auto met range extender en actieradius van 50 km een oplossing was van likmevestje.

Oh wacht, ik snap het al... je wilt het weer over modellen hebben en niet over techniek. Laat maar dan.

Quote:
Het gaat zich erom wat de (potentiële) koper van de BMW i3 vindt.

Exact. En geef nou eens gewoon antwoord op de vraag. Is een actieradius van 250 km voor jou, Tedje, 10-miljoenste, Joost, etc. voldoende? Nee. BMW beweert van wel vanuit commercieel belang. Maar een heel groot deel van de consumentenmarkt vindt het niet.

En jij ook niet, want je bestempelt de auto direct als 'korteafstandsauto'.

Quote:
Ik heb aangetoond dat 88% van de elektrische auto’s zakelijk wordt gereden.

Irrelevant.

Quote:
Dat maakt de range-extender dus overbodig. Blijkbaar is een actieradius van 50 kilometer afdoende.

Natuurlijk niet. Je maakt niet ALLE ritten van 50km en je wilt niet stil komen te staan. Bovendien wil je met je auto ook op vakantie kunnen.

Je zit nu te zoeken naar argumenten die nergens op slaan.

BerichtGeplaatst: Do Mrt 26, 2020 10:56 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Cliox schreef:
Dan huren ze toch een auto? Ik ben je kwijt Cliff.

Ja, je moet me wel bijhouden... is lastig in een A4.

Huren is een prima oplossing. Consument wil het echter niet.

Quote:
Je hebt het over een auto met range-extender, ik sleep de praktijk erbij.

Nee, je sleept selectief modellen erbij en pakt van al die modellen net hun zwakke punten... te gemakkelijk zo. Het gaat om de techniek. Die is prima. Ik zie ook dat je niet ingaat op de Cli-Cli.

Quote:
Oneens. De voordelen die jij benoemt zijn niet inherent aan een elektrische auto met range-extender, hooguit aan een bepaald type. Zo heeft niet iedere benzineauto een brandstofverbruik van 1:25 omdat de Fiat Panda een brandstofverbruik heeft van 1:25.

Noem dan eens een elektrische auto met range-extender die slechter scoort dan een gemiddelde van 1 op 50. Lukt je niet. Terwijl het nogal gemakkelijk is om benzine auto's te noemen die slechter scoren dan 1:25.

BerichtGeplaatst: Do Mrt 26, 2020 11:11 Plaats reactie Reageer met quote
10 miljoenste

Quote:
Ryan
De LPG installatie (Vialle) in mijn auto was veiliger dan een normale benzinetank.

Primair was de zwakke schakel niet de LPG techniek maar het natuurkundig gegeven dat LPG zwaarder is dan lucht dus bij ,n lek op de grond bleef hangen en parkeergarage uit elkaar kon laten knallen.

Bepaalde natuurkundige droge cel eigenschappen zijn dat zij super tempratuurgevoelig zijn voor snelladen en net als accuboormachines continu teruggeregeld moeten worden door ingebouwde veiligheid NTC
weerstanden om koel te houden.
Kan je nagaan wat er gebeurt bij eventueel defect of kortsluiting - of ongeluk - in een parkeergarage bij energie ontlading van 60 kilowattuur binnen 1 seconden en brandende lithiumvlammen van 8 meter hoog !
10 elektrische bommen naast elkaar steken elkaar allemaal aan tot vergane poeder.

Laatst aangepast door 10 miljoenste op Do Mrt 26, 2020 11:52, in totaal 1 keer bewerkt
BerichtGeplaatst: Do Mrt 26, 2020 11:44 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Cliff schreef:
Tedje van Es schreef:
Prima voor korte afstanden, maar voor de rest is het is erg onhandig.

Waarom? (waarschijnlijk tevergeefs)

Omdat die Ampera E een kleine k*tauto is waar geen 4 personen met bagage mee naar de Côte d'Azur kunnen rijden.
Dus voor Rundumhausen is het leuk maar Nice is een maatje te groot.

BerichtGeplaatst: Do Mrt 26, 2020 16:13 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Cliff schreef:
Jij denkt dat BMW geen commercieel belang heeft?
Of denk jij dat fabrikanten hun producten altijd feitelijk beschrijven?

Ik ben benieuwd.

Ik denk dat BMW gedegen marktonderzoek doet en de feiten op een rij heeft.

Quote:
Volgens mij heb je geen idee meer wat je zelf zegt... Jij zei toch echt dat een e-auto met range extender en actieradius van 50 km een oplossing was van likmevestje.

Oh wacht, ik snap het al... je wilt het weer over modellen hebben en niet over techniek. Laat maar dan.

Het is niet meer relevant voor de discussie. De actieradius van de BMW i3 is 6x zoveel dan de autogebruiker gemiddeld per dag rijdt. Dat maakt je range-extender overbodig. En om dat wat breder te trekken geldt dat voor ongeacht welk model je erbij sleept.

Quote:
Exact. En geef nou eens gewoon antwoord op de vraag. Is een actieradius van 250 km voor jou, Tedje, 10-miljoenste, Joost, etc. voldoende? Nee. BMW beweert van wel vanuit commercieel belang. Maar een heel groot deel van de consumentenmarkt vindt het niet.

Nog een keer: Het gaat zich erom wat de (potentiële) koper van de BMW i3 vindt. Ik ben geen potentiële koper. Ook niet als ik elektrisch ga rijden. De actieradius moet ook passen bij het doel en doelgroep van de auto. De gemiddelde BMW i3 rijder zal geen persoon zijn die dagelijks van Zuid-Limburg naar Groningen rijdt en terug. Diezelfde persoon zal ook niet uitkijken naar een Fiat Panda, als hij besluit dat soort ritten met een benzineauto te doen. Bij een klein stadsautootje past een kortere actieradius. Als ik de gemiddeldes neem die jij noemt hoef ik slechts 1x per week aan de stekker met een BMW i3. Een range-extender voegt dus niet meer toe.

Quote:
Irrelevant.

Je vergelijkt appels met peren en sleept cijfers erbij die jou gunstig zijn in plaats van cijfers erbij te slepen die een goed en juist beeld geven. Ik heb aangetoond dat 88% van de elektrische auto’s zakelijk wordt gereden, hoeveel kilometers die andere 12% rijden, is irrelevant. Tenminste, als je appels met appels wil vergelijk. Doe je dat niet haal je de discussie uit z'n verband.

Quote:
Natuurlijk niet. Je maakt niet ALLE ritten van 50km en je wilt niet stil komen te staan. Bovendien wil je met je auto ook op vakantie kunnen.

De actieradius is gelukkig ook meer dan de door jou genoemde 50 kilometer die de autogebruiker gemiddeld per dag rijden. Verder snap ik niet dat je dit soort getallen erbij sleept als argument en je ze weer gauw wegstopt als ze tegen je gebruikt kunnen worden. Het gedraai en gekronkel is aandoenlijk en meelijwekkend.

Quote:
Je zit nu te zoeken naar argumenten die nergens op slaan.

Volgens mij riep jij dat mensen die op vakantie willen een auto huren. Blijkt baar zijn dat de uitzondering die niet meewegen om de regel te bevestigen. Of nu ineen weer wel?
BerichtGeplaatst: Do Mrt 26, 2020 16:30 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

10 miljoenste schreef:
Kan je nagaan wat er gebeurt bij eventueel defect of kortsluiting - of ongeluk - in een parkeergarage bij energie ontlading van 60 kilowattuur binnen 1 seconden en brandende lithiumvlammen van 8 meter hoog !
10 elektrische bommen naast elkaar steken elkaar allemaal aan tot vergane poeder.

Enkel wat materiele schade (die door de verzekering gedekt wordt).

Staat in geen enkele verhoudig tot het drama dat zich voor de natuur afspeelt bij 'n olieramp op zee (plus de enorme materiele schade die daarbij komt kijken; zoals de noodzaak om hele stranden olievrij te maken).

Dus het risico dat er 'ns iets fout gaat bij het opladen in 'n parkeergarage nemen we graag op de koop toe, gelet op de vele essentiele voordelen die elektrisch rijden heeft ten opzichte van het aloude rijden op fossiele brandstof.
-
BerichtGeplaatst: Do Mrt 26, 2020 16:34 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Cliff schreef:
Huren is een prima oplossing. Consument wil het echter niet.

En wat is er mis met het vliegtuig of de trein

Quote:
Nee, je sleept selectief modellen erbij en pakt van al die modellen net hun zwakke punten... te gemakkelijk zo. Het gaat om de techniek. Die is prima.

Prima maar overbodig.
Verder sleep ik er niet selectief een model bij maar een model die jij noemt en waarvan jij schreef dat het één van de best verkochte modellen is met een range-extender.

Quote:
Noem dan eens een elektrische auto met range-extender die slechter scoort dan een gemiddelde van 1 op 50. Lukt je niet. Terwijl het nogal gemakkelijk is om benzine auto's te noemen die slechter scoren dan 1:25.

Blijft staan dat één model niet de techniek representeert. Nogmaals, de BMW i3 is een lijstaanvoerder en daarmee een prima referentiekader om jou theorie aan te toetsen.

Verder denk ik dat wij je nu wel genoeg hebben afgeranseld. Elk argument van jou is lekgeschoten en heeft nog meer gaten dan mijn spaghettizeef.

Elektrisch rijden is de toekomst, laat daar geen misverstand over bestaan maar het heeft ook nog een lange weg om te gaan.
BerichtGeplaatst: Vr Mrt 27, 2020 0:27 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

Tedje van Es schreef:
Jaaaaa!! Dit is DE oplossing!
Allemaal met een Changzhou op vakantie naar de Côte d'Azur!
Oma kan ook mee want de auto is standaard uitgerust met een imperiaal!
Very Happy

Niet om 1000 of meer km ver mee op vakantie te gaan nee.
Dat kan ook met de trein of de nog energiezuiniger touringcar.

Maar als iedereen ermee naar het werk zou gaan dan zou dat heel veel levens sparen. En dan niet alleen doordat er nauwelijks of geen verkeersongevallen meer zouden plaatsvinden (bij de snelheid van 30 of nog minder km/u), maar dus ook doordat er nauwelijks nog dodelijke uitlaatgassen in de door de mens in te ademen lucht terecht zouden komen.

Trouwens ook in China zou dit qua uiterlijk ietwat antiek aandoende vervoermiddel heel wat problemen kunnen oplossen.
Daar heeft men recentelijk zowat het hele economische en overige leven lam gelegd om 'n virus onder de knie te krijgen dat enkele tientallen levens per dag eiste.

Zodra de normale gang van zaken er echter zal zijn weergekeerd zullen er ook weer dagelijks zo'n 650 inwoners het leven laten in het verkeer.
En dan niet voornamelijk 80 plussers die tevens leden aan een of meer andere ziektes, maar in alle leeftijdsklassen en met name ook tussen de 10 en 50 jaar oud die verder kerngezond waren.
Dat is dus op tijd van een week meer dan het totale aantal dat in de voorbije maanden geneuveld is aan dat virus.

En dan komen daar dan nog bij de ongeveer evenveel voortijdige overlijdens door toedoen van de door dat verkeer (dat nog voornamelijk niet-elektrisch aangedreven wordt) uitgestoten verbrandingsgassen.
-
BerichtGeplaatst: Vr Mrt 27, 2020 11:49 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Tedje, je bent nu echt aan het trollen en dat is uitermate irritant. Als je niet aan de discussie wilt meedoen, post dan gewoon niets hier. Een voorbeeldje:

Cliff: Ga je nu ooit nog in op een elektrische auto met range extender? Nee hè, want dan vallen al je argumenten tegen elektrisch rijden direct in het water.
    Tedje: Prima voor korte afstanden, maar voor de rest is het is erg onhandig.
    Cliff: Waarom? (waarschijnlijk tevergeefs)
    Tedje: Omdat die Ampera E een kleine k*tauto is waar geen 4 personen met bagage mee naar de Côte d'Azur kunnen rijden.

De Ampera E is geen auto met range extender.

Je zit gewoon te trollen (of je snapt er werkelijk geen ene reet van, sorry)

BerichtGeplaatst: Vr Mrt 27, 2020 12:03 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Cliox schreef:
Ik denk dat BMW gedegen marktonderzoek doet en de feiten op een rij heeft.

Je beantwoordt mijn vragen niet.

Quote:
Je vergelijkt appels met peren en sleept cijfers erbij die jou gunstig zijn in plaats van cijfers erbij te slepen die een goed en juist beeld geven. Ik heb aangetoond dat 88% van de elektrische auto’s zakelijk wordt gereden, hoeveel kilometers die andere 12% rijden, is irrelevant.

Je focust je op een heel klein deeltje (klein percentage zakelijke rijders, daar weer een klein percentage elektrische rijders van). Kijk nou even naar het grote plaatje:

Van de personenauto’s is 88 procent in particulier bezit. Ruim 78 procent van de afgelegde kilometers door Nederlandse personenauto’s komt voor rekening van particulieren,

https://www.cbs.nl/nl-nl/maatschappij/verkeer-en-vervoer/transport-en-mobiliteit/mobiliteit/verkeer/categorie-verkeer/personenautoverkeer

Voor particulieren is een elektrische auto met range extender prima.

Quote:
De actieradius is gelukkig ook meer dan de door jou genoemde 50 kilometer die de autogebruiker gemiddeld per dag rijden. Verder snap ik niet dat je dit soort getallen erbij sleept als argument en je ze weer gauw wegstopt als ze tegen je gebruikt kunnen worden. Het gedraai en gekronkel is aandoenlijk en meelijwekkend.

Dit is wel een hele flauwe manier om je ongelijk toe te geven. Jij stelt dat een range extender niet nodig is als een accu een actieradius van 50 km heeft en Nederlanders per dag gemiddeld 45 km rijden. Ik moet je toch niet gaan uitleggen wat 'gemiddeld' betekent? Dat houdt namelijk in dat ze op dag A misschien 30 km rijden en op dag B 60 km en daarmee op een gemiddelde van 45 km komen.

Zonder range extender heb je dan de helft van de tijd een probleem.

Overigens reageer je nog steeds niet op de Cli-Cli. Waarom is duidelijk: je wilt het niet over techniek hebben maar wel graag schieten op de zwakheden van een specifiek model BMW of Opel.

Quote:
Volgens mij riep jij dat mensen die op vakantie willen een auto huren.

Nee, ik zei dat ze een auto zouden kunnen huren en dat dat nog steeds beter is voor portemonnee en milieu.

Quote:
Verder denk ik dat wij je nu wel genoeg hebben afgeranseld. Elk argument van jou is lekgeschoten en heeft nog meer gaten dan mijn spaghettizeef.

Word jij nooit moe van je eigen oorwassing? Werkelijk elk argument wat je aandraagt is niet valide. Ik wacht nog steeds op een valide tegenargument voor een elektrische auto met range extender. Je hebt er nog niet één genoemd. Tenzij je 'wateenhok' over de Ampera een valide argument vindt.

Dus nogmaals de uitdaging voor je Cliox: noem eens puntgewijs een aantal nadelen van de techniek van een auto met range extender en onderbouw die ook.

Weerwoord forum index » Verkeer, Natuur en Milieu