Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Verkeer, Natuur en Milieu » Electrisch rijden, actieradius 600 km en laadtijd 3 minuten. Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 22, 23, 24
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
BerichtGeplaatst: Ma Apr 29, 2019 4:44 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico
   
 


Natubico schreef:
Wat we nog niet hebben is 'n elektrische fiets met zonnepanelen.
Zou zo'n beetje de vorm van de Twike kunnen hebben, maar dan met 'n flink zonnepanelenbord als dak; (net als de Sion dus) en van superlicht materiaal gemaakt.
Ook geen 200 kg wegend accu-pakket, maar pakweg drie e-bike accu's die dus continu worden opgeladen door het panelendak.
Zou de range van e-bikes flink kunnen vergroten en ook het fietscomfort danig kunnen verbeteren.

Zo'n "Sun-e-bike" zou 'n aantal heel positieve aspecten hebben; onder andere:

1) Kan de fietser (en dan met ook die naar het werk) verlossen van regen, wind en kou, doordat hij in 'n gesloten cabine kan plaatsnemen.

2) Biedt de voormalige automobilist 'n redelijke mogelijkheid om met behoud van comfort op weg naar en van het werk gezonde lichaamsbeweging uit te oefenen, doordat hij kan meetrappen.

3) Vermindert de uitstoot van van alles en nog wat aanzienlijk.

4) Supergoedkoop in gebruik.

5) Heeft de potentie om de verkeersveiligheid aanmerkelijk te vergroten (onder andere doordat de maximale snelheid rond de 45 km/u komt te liggen, zoals nu al de Pedelec e-bikes hebben).
-
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Ma Apr 29, 2019 6:51 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff
   
 


1) We kunnen er veel insecten mee aanrijden
2) We kunnen er veel diertjes op de grond mee doodrijden
3) We kunnen zelfs een snelheid ontwikkelen waarmee we op snellere dieren zouden kunnen jagen

Daarbij is het natuurlijk veel logischer om gewoon een normale elektrische fiets te hebben en deze thuis op te laden met stroom uit de zonnepanelen op je dak Very Happy

_________________
Je moet de waarheid niet verwarren met de door de media opgelegde mening
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
BerichtGeplaatst: Di Apr 30, 2019 3:24 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico
   
 


Thuiswerkers kunnen 'm ook wel gebruiken om bij kou of regenachtig weer inkopen mee te gaan doen e.d..

Want de kans op 'n nat pak bij aankomst is, evenals kouwe handen en voeten of harde wind nog altijd voor velen 'n reden om de auto te verkiezen boven de (gewone elektrische) fiets, met als gevolg onder andere 'n enorme luchtvervuiling in met name de steden.

TU-studenten sloven zich nu al vele jaren lang uit om de snelste zonne-racewagen te bouwen die er is, maar wat heeft dat uiteindelijk voor maatschappelijk nut?
Al bij al is geen mens geïnteresseerd in 'n peperdure racewagen waar hij helemaal mee naar Australië toe moet om daar voor z'n lol 'n endje te gaan rondscheuren.

Met alle tijd, moeite, energie en middelen die nu hiervoor gebruikt worden zou er naar alle waarschijnlijkheid 'n heel nuttige sun-e-bike in elkaar gezet kunnen worden.
-
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Di Apr 30, 2019 7:21 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff
   
 


Gelukkig schijnt door het broeikaseffect steeds vaker de zon in Nederland.

_________________
Je moet de waarheid niet verwarren met de door de media opgelegde mening
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
BerichtGeplaatst: Zo Mei 05, 2019 5:42 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico
   
 


Gevolgen zonnige zomer 2018

https://www.gelderlander.nl/zevenaar/huizen-scheuren-door-droogte-steeds-meer-klachten-bij-gemeenten~af2a284b/

Citaat:
,Er komen steeds meer klachten van panden met zogenaamde staalfunderingen, huizen die niet met palen maar rechtstreeks op de ondergrond zijn gefundeerd”, bevestigt zegsman Mark Born van het Kennis Centrum Aanpak Funderingsproblematiek. En wat er nu al zichtbaar wordt, is mogelijk nog maar het topje van de ijsberg, vreest Alex Hekman, Business Director Water van ingenieursadviesbureau Sweco dat onderzoek doet naar de gevolgen van klimaatverandering voor onder meer woningen.

https://nos.nl/artikel/2279683-op-het-gebied-van-droogte-staan-we-dit-jaar-al-1-0-achter.html

En dan te bedenken dat 't volgens 'insiders' alsmaar zonniger gaat worden in Nederland.

Neen, dan toch maar doen wat we kunnen en zo snel mogelijk met 'n "Sun-e-bike" op pad.
-
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Ma Mei 06, 2019 13:17 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff
   
 


Quote:
Sweco dat onderzoek doet naar de gevolgen van klimaatverandering voor onder meer woningen.


En... zou dat onderzoek subsidie krijgen Laughing

_________________
Je moet de waarheid niet verwarren met de door de media opgelegde mening
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
BerichtGeplaatst: Di Mei 07, 2019 9:12 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert
   
 


Electrische-vervoersenergie is geen uitvinding van de Tesla-fabriek of de klimaat-alarmisten. Al in het begin van het ontstaan van de gemechaniseerde vervoersindustrie, werden proeven met elektrische vervoermiddelen gedaan en afgekeurd, omdat men ook toen niet over accu,s beschikte met een voldoende capaciteit.
De, ik meen Servier Tesla woonde toen in Roemenie nabij de stad Sighisoara, waar de eerste electrische straatverlichting wereldwijd werd gerealiseerd. Dat was dus in die tijd zeker geen achterlijk gebied.
Elektrische energie is uitstekend om daarop de industrie of stofzuigers te laten draaien.
Maar wat de ontwikkeling van fatsoenlijke accu,s betreft, zijn we nauwelijks verder dan in de tijd dat Tesla nog leefde.
Als er geen autoaccu kan worden gemaakt of uitgevonden, met een bereik van minstens 2000 km. Blijft de elektrische auto op subsidie rijden. Of er moet een compleet andere manier van voortbeweging worden gevonden.
Windmolens zitten in diezelfde hoek. Subsidieslurpers.
Wat windmolens betreft zal het me niks verwonderen, als ze naast de kosten voor de belastingbetaler, ook nog een negatieve invloed op de Golfstroom krijgen.
Elke actie heeft altijd een reactie. Als je van de energie die de Golfstroom aandrijft een deel wegkaapt worden uiteindelijk de resultaten minder of vallen helemaal weg.

Het enige wat we met de elektrische auto tot nu hebben bereikt, is dat we 150 jaar achteruit zijn geboerd.

_________________
Wij wijzen u gaarne op uw fouten.
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Di Mei 07, 2019 13:25 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff
   
 


Kernenergie is ook al zo'n subsidie-sleurper... er moet 4,5 cent per KWh aan subsidie bij...

Zijn er eigenlijk wel methoden van energie-opwekking waar geen subsidie bij moet... laat me raden: aardgas Very Happy

_________________
Je moet de waarheid niet verwarren met de door de media opgelegde mening
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
BerichtGeplaatst: Di Mei 07, 2019 14:52 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert
   
 


Cliff schreef:
Kernenergie is ook al zo'n subsidie-sleurper... er moet 4,5 cent per KWh aan subsidie bij...

Zijn er eigenlijk wel methoden van energie-opwekking waar geen subsidie bij moet... laat me raden: aardgas Very Happy


Maar aardgas heeft het nadeel dat het met een paar honderd jaar op is, en voor Nederland komt erbij dat we hier via volslagen doorgedraaide idioten van de huidige minst vervuilende energie opwekker wat aardgas is, van dat aardgas af moeten. Ik houd het eerst op Thorium en daarna Fusie, of 90% uitsterven.
Ik zie het er nog van komen dat Ned straks via warmtepompen gestookt op bruinkool-elektrisch het meest vervuilende land van Europa worden.
Persoonlijk vind ik de extra CO2 een zegen. Over 10 jaar zullen we weten wie gelijk heeft, Poendert of de windmolen-Rutte.
Wat is er tegen een klimaat hier zoals op Madeira, dan krijgt men op IJsland het onze.

_________________
Wij wijzen u gaarne op uw fouten.
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Di Mei 07, 2019 16:29 Plaats reactie Reageer met quote
Ryan
   
 


Nou, zoals het de laatste tijd is, lijkt het hier anders meer op IJsland.

Verder las ik over een e-bike met zonnepanelen.
Nou vraag ik je...

Hoe groot is het rendement van een zonnepaneel op een fiets?

Als je fietst, beweeg je in alle richtingen.
Dat wordt dan wat lastig om die zooi naar de goede richting te houden.
Achter op je rug, terwijl je juist naar de zon toe fietst?
Indirect licht heeft immers lang niet zo'n grote opbrengst!

Het zou mogelijk zijn om een bakfiets met een deksel te bouwen.
En daar de zonnepanelen op te monteren.
Maar dan.. Een automatische richtinstallatie?
Kan in principe.
Een tank heeft ook een automatische richtinstallatie Smile
Maar... Daar heb je ook weer energie voor nodig Sad

Kortom, uit een stopcontact is toch wat handiger.

Ook zijn er al fietsen geprobeerd, die als je de ondersteuning uit zet,
hun accu weer op kunnen laden.
Maar dat wordt natuurlijk dan wel extra zwaar trappen, niks voor niks!
Vroeger hadden mensen er al de pest aan om de dynamo op hun fiets aan te zetten,
omdat het zwaarder trapte.
Liever fietsten ze in het donker, met alle gevolgen van dien.
En, tegenwoordig hebben normale fietsen vrijwel allemaal lampen met batterijen.
Gut Hoe milieuvriendelijk!
Oplaadbare batterijen gebruiken?
Tja, die vallen ineens dood. Op is op.
Kan je daar in het donker staan te kloten.

Doe dan maar wat extra lampen.
Maar mag dat ook?

Je mag er maar 1 aan hebben staan in ieder geval.

Ik heb in ieder geval 1 noodverlichting op accu voor en achter.

_________________
War doesn't determine who is right but who is left.
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Di Mei 07, 2019 20:53 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert
   
 


Ryan schreef:
Nou, zoals het de laatste tijd is, lijkt het hier anders meer op IJsland.

Verder las ik over een e-bike met zonnepanelen.
Nou vraag ik je...

Hoe groot is het rendement van een zonnepaneel op een fiets?

Als je fietst, beweeg je in alle richtingen.
Dat wordt dan wat lastig om die zooi naar de goede richting te houden.
Achter op je rug, terwijl je juist naar de zon toe fietst?
Indirect licht heeft immers lang niet zo'n grote opbrengst!

Het zou mogelijk zijn om een bakfiets met een deksel te bouwen.
En daar de zonnepanelen op te monteren.
Maar dan.. Een automatische richtinstallatie?
Kan in principe.
Een tank heeft ook een automatische richtinstallatie Smile
Maar... Daar heb je ook weer energie voor nodig Sad

Kortom, uit een stopcontact is toch wat handiger.

Ook zijn er al fietsen geprobeerd, die als je de ondersteuning uit zet,
hun accu weer op kunnen laden.
Maar dat wordt natuurlijk dan wel extra zwaar trappen, niks voor niks!
Vroeger hadden mensen er al de pest aan om de dynamo op hun fiets aan te zetten,
omdat het zwaarder trapte.
Liever fietsten ze in het donker, met alle gevolgen van dien.
En, tegenwoordig hebben normale fietsen vrijwel allemaal lampen met batterijen.
Gut Hoe milieuvriendelijk!
Oplaadbare batterijen gebruiken?
Tja, die vallen ineens dood. Op is op.
Kan je daar in het donker staan te kloten.

Doe dan maar wat extra lampen.
Maar mag dat ook?

Je mag er maar 1 aan hebben staan in ieder geval.

Ik heb in ieder geval 1 noodverlichting op accu voor en achter.


U hebt hierboven helemaal gelijk. Maar je kunt natuurlijk die fietsaccu wel op zonnecollectoren thuis opladen.
Ikzelf heb een E-Fiets van Stella, daar rijdt ik 100+ km mee.

_________________
Wij wijzen u gaarne op uw fouten.
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Wo Mei 08, 2019 8:55 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff
   
 


Poendert schreef:
Maar je kunt natuurlijk die fietsaccu wel op zonnecollectoren thuis opladen. Ikzelf heb een E-Fiets van Stella, daar rijdt ik 100+ km mee.


Dat lijkt me inderdaad vele malen logischer dan met zonnepanelen op je fiets gaan rondrijden...

Quote:
Maar aardgas heeft het nadeel dat het met een paar honderd jaar op is


Een paar honderd jaar... is exact de reden dat we dat gewoon moeten gebruiken. Een paar honderd jaar geleden hadden we niet eens elektriciteit in huis of reden we niet in auto's. De ontwikkeling van techniek gaat nu nog eens vele malen sneller dan toen... over tweehonderd jaar lachen we om de problemen van nu.

_________________
Je moet de waarheid niet verwarren met de door de media opgelegde mening
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
BerichtGeplaatst: Wo Mei 08, 2019 13:12 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico
   
 


Ryan schreef:
Verder las ik over een e-bike met zonnepanelen. Nou vraag ik je...

Geen gewone e-bike op twee wielen; meer 'n e-bike-car; op drie of vier wielen dus en met 'n gesloten cabine, op het dak waarvan 'n zonnepaneel bevestigd kan worden net als op de Sion auto op zonne-energie.
(Zie verder de post dezerzijds van Zo Apr 28, 2019 16:28 en lees als het even kan voortaan wat beter alvorens
kritisch commentaar te geven).

Ryan schreef:
En, tegenwoordig hebben normale fietsen vrijwel allemaal lampen met batterijen.
Gut Hoe milieuvriendelijk!

Zeker nog nooit gehoord van 'n naafdynamo
Citaat:
"Tegenwoordig is een dynamo in de naaf van het (voor)wiel zeer populair geworden. De moderne naafdynamo draait veel lichter dan vroeger - het verschil met een naaf zonder dynamo is te verwaarlozen. Het grote nadeel van de banddynamo is afwezig hierbij. Het zoemen van de banddynamo ontbreekt geheel en men ziet dan ook vaak dat fietsers overdag het licht aanhebben - de fietser "merkt er niets van" (maar moet wel het elektrische vermogen opfietsen)".

En voor wie 't nog met lampen op batterijen doet:
Ryan schreef:
Oplaadbare batterijen gebruiken?
Tja, die vallen ineens dood. Op is op.
Kan je daar in het donker staan te kloten.

Klopt, want die AA en AAA batterijstaafjes zijn zó ontzettend zwaar, dat je er echt geen vier of acht als reserve mee kunt zeulen. Laughing
-
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Ma Jun 24, 2019 20:53 Plaats reactie Reageer met quote
Joost Bakker
   
 


https://www.autovisie.nl/nieuws/eerste-waterstof-taxivloot-nederland?utm_source=telegraaf.nl&utm_medium=widget&utm_campaign=https://www.telegraaf.nl/

NEderland loopt jaren achter op andere landen, maar het is een kleine vooruitgang.

Het betreft overigens Waterstof-cel-auto's en geen waterstofauto's zoals de telegraaf schrijft..

Den Haag
Toyota mag dan claimen de eerste te zijn met een taxivloot op waterstof, in Rotterdam worden al een paar jaar exemplaren van
de Hyundai ix30 Fuel Cell ingezet als reguliere taxi. Dit wordt gedaan door de Rotterdamse Mobiliteit centrale.

(-) want zij zorgen voor de eerste Nederlandse taxivloot op waterstof met 35 exemplaren van de Toyota Mirai.

Het zijn dus niet de eerste taxi's, maar een hele vloot hebben we nog niet eerder gezien. In de gemeente Den Haag gaan
de Toyota's Mirai onder de naam AV 070 aan de slag bij Noot Personenvervoer.
Hierdoor is er nu ook een taxivloot in de stad die volledig emissievrij is. De naam van de taxivloot bestaat uit de afkorting AV,
wat staat voor Aanvullend Vervoer en het netnummer van Den Haag (070).
De waterstofauto’s vallen onder de Wet Maatschappelijke Ondersteuning. Op jaarbasis maken zo’n 15.000 mensen
gebruik van dit type vervoer.

Parijs
Niet alleen in Nederland rijdt een taxivloot op waterstof. In Parijs rijden namelijk al 100 waterstof aangedreven Mirai’s.
Volgens Martijn Kersing, directeur Noot Personenvervoer, is het een logische keuze om in te zetten op waterstof:
‘’Onze opdrachtgever eist dat wij 24/7 beschikbaar zijn met onze vloot.
Door de grote actieradius van de waterstofauto en het snelle tanken kunnen we dit nu aanbieden’’.

_________________
Het verschil tussen PvdA, D66, Groen Niks en VVD en de media is gering, zoals het er in een dictatuur aan toegaat.
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Wo Jul 10, 2019 13:51 Plaats reactie Reageer met quote
Ryan
   
 


Natubico schreef:

En voor wie 't nog met lampen op batterijen doet:
Ryan schreef:
Oplaadbare batterijen gebruiken?
Tja, die vallen ineens dood. Op is op.
Kan je daar in het donker staan te kloten.

Klopt, want die AA en AAA batterijstaafjes zijn zó ontzettend zwaar, dat je er echt geen vier of acht als reserve mee kunt zeulen. Laughing
-


Ja, je denkt weer eens niet na over wat een ander schrijft.
Een verlichtingsarmatuur op een fiets van tegenwoordig zit meestal zo in elkaar,
dat het vrijwel onmogelijk is, om de leds, de batterijen of het lampje te vervangen, als je
er mee op straat staat, en ook nog eens in het donker, of zelfs onder een lantarenpaal.

Het heeft dan ook geen zin om reservebatterijen bij je te hebben.
Nee, je bent gedwongen om een noodverlichting voor en achter bij je te hebben.

En neem trouwens de jeugd dat eens kwalijk, die hebben al een hoop in hun
boekentas/rugzak/fietstas/fietsmand bij.

Weer zo'n volstrekt buitenissige opmerking dus.

_________________
War doesn't determine who is right but who is left.
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Vr Jul 12, 2019 4:03 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico
   
 


Laughing
Die opa; heeft nog geen zaklampje bij zich om in het donker even de batterijtjes uit z'n fietslampjes te kunnen halen.

Maar zal zelf wellicht nog 'n carbidlamp op z'n velo gemonteerd hebben.
-
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Electrisch rijden, actieradius 600 km en laadtijd 3 minuten.
  Weerwoord forum index » Verkeer, Natuur en Milieu
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls
Tijden zijn in GMT + 1 uur  
Pagina 24 van 24  
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 22, 23, 24
  
  
 Plaats nieuw bericht  Plaats reactie  



Powered by phpBB © phpBB Group
Theme designed for Trushkin.net | Themes Database.