Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Verkeer, Natuur en Milieu » Electrisch rijden, actieradius 600 km en laadtijd 3 minuten. Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 31, 32, 33, 34, 35, 36  Volgende
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
BerichtGeplaatst: Za Mrt 21, 2020 11:34 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es
   
 


Cliff schreef:
Ik heb jou achtereenvolgens gevraagd:

1. Hoe vaak per jaar rijd jij met de auto en 4 personen inclusief koffers naar Nice (geen antwoord)
2. Waarom denk jij dat de tekst 'plugin-hybride' bij een Opel Ampera inhoudt dat het geen elektrische auto is met range-extender?

Etc.

Je beantwoordt niets, je leest geen bronnen, je bekijkt de filmpjes niet.... je neemt geen enkele feit tot je en blijft stug je mening herhalen. Droevig niveau.


Hahahaa!!! Laat me toch niet lachen! Jij wilt niet lezen want die vragen heb ik allang diverse keren gepareerd!

Antwoord op vraag 1:
Jouw vraag is irrelevant omdat we het daar niet over hebben.
We hebben het over het ongemak om als gezin met 4 personen bepakt en bezakt in een e-auto naar Zuid Frankrijk op vakantie te gaan.
Jouw vraag bewijst alleen maar mijn gelijk, want kennelijk is het onhandig. Vandaar ook jouw reactie dat je dat toch niet zo vaak doet (en daarom dit ongemak dus best op de koop toe kunt nemen).

Antwoord vraag 2:
Omdat een plug-in hybride iets anders is dan een elektrische auto met range extender.
In de link die jij aangeeft staat heel duidelijk dat de Ampera een plug-in hybride is en we hebben het niet over plug-in hybrides.

Dus wat wil je eigenlijk?

_________________
Religie maakt meer kapot dan je lief is.
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Za Mrt 21, 2020 12:03 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox
   
 


Cliff schreef:
Ik onderschrijf jullie mening daarover: actieradius is een probleem'.


De beperkte actieradius brengt meer ongemakken mee, maar vooruit.

Quote:
De beste oplossing daarvoor is een elektrische auto met range-extender.


Dat is het blijkbaar niet. BMW is afgestapt van de range-extender bij de i3. Heb meer een idee dat het een tussenoplossing is.

Quote:
Kun je er vanalles bij gaan slepen (zoals dat zakelijke rijders veel volledig elektrisch rijden) maar dat heeft echt niets met het onderwerp te maken waar ik het over wil hebben: een oplossing voor de problemen die er nu zijn rond autorijden.


Als je elektrisch rijden wil afzetten tegen de brandstofmotor moet je uitgaan van het gemiddelde, de particulier is de kleinste groep die elektrisch rijdt. Hoeveel kilometers de particulier rijdt is dus niet interessant en relevant.

Quote:
Commercieel niet interessant nee vanwege de kortzichtige mening van de consument. Zie ook de opmerkingen van Joost en Ryan hierboven. Volslagen van de pot gerukte meningen. Tedje ook overigens, totaal geen interesse maar hard schreeuwen dat het niets is.

Hoe frustrerend is het als mensen technisch een perfecte oplossing hebben voor huidige problemen en de consument laat zich er niet door informeren maar blijft stug vasthouden aan dogma's die aantoonbaar niet opgaan?

Dat is het probleem van BMW niet. Zij willen verkopen, dus als de consument een inferieur product wil wat beter verkoopt... dan gaan met die banaan. Snap ik wel.


BMW schreef dat zij het actieradiusprobleem hebben opgelost wat de range-extender overbodig maakt. Waar jij de bovenstaande wijsheid vandaan haalt is mij onduidelijk.

Quote:
Snap ik wel, maar het is niet óf óf maar een én én. Het kan én goedkoop, én met minder uitstoot. Dus dat is prima.


Minder uitstoot is niets meer dan een bijkomstigheid. Ik betwijfel of mensen milieubewust genoeg zijn om de autorit zo te organiseren dat binnendoor elektrisch wordt gereden. Maar goed, ik ken verder niemand met een range-extender dus kan er verder geen zinnig woord over reppen.

Quote:
Laten we dit punt maar rusten en zeggen agree to disagree. Jij gaat mij echt niet overtuigen dat een brandstofauto aan de buitenkant net zo stil is als een elektrische auto.


Volgens mij zei ik niet 'net zo stil' maar dat het verschil verwaarloosbaar is. Met de hedendaagse emissie-eisen zijn auto's niet alleen zuiniger geworden, maar ook fors stiller.

Recent heb ik een woning bezichtigd wat aan een provinciale weg bleek te liggen en het gesprek daarover gehad met de makelaar. We hadden expliciet aangegeven dit niet te willen. De makelaar gaf aan dat de overlast van het verkeer meeviel, op het rolgeluid van autobanden na wat bij regen beter hoorbaar blijkt te zijn. Ondanks dat we onze woonwensen niet hebben bijgesteld, vonden we het inderdaad meevallen.

Quote:
Maar er wordt niets afgezet tegen vermogen. Een Tesla heeft evenveel (of meer) vermogen dan een BMW M3. Zet die eens tegen elkaar af en kijk dan wie er meer rubber verslijt. Pas dan heb je een eerlijk vergelijk. In het artikel is immers ook duidelijk te lezen dat de kleine elektrische auto's niet meer rubber verslijten.


Het meer vermogen en de manier waarop de transitie plaatsvindt zit onlosmakelijk aan het elektrisch rijden verbonden. Datzelfde geldt voor het gewicht van de auto. Dat zijn intrinsieke eigenschappen die bij elektrisch rijden horen. Het effect is je meetbaar variabel.
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Za Mrt 21, 2020 12:16 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox
   
 


Cliff schreef:
Cliox schreef:
Omdat de auto in je link twee aandrijflijnen heeft. Hybride betekent dat de auto zowel elektrisch kan rijden alsmede (separaat) op brandstof. De range-extender heeft één aandrijflijn. De brandstofmotor is niets meer dan een energiedrager.


De Opel Ampera wordt in de aandrijflijn nooit aangedreven door de benzinemotor.

De benzinemotor is niets meer dan een generator: hij wekt stroom op zodat de elektrische aandrijflijn kan werken.

Je kunt dit hybride noemen (twee motoren) maar het is geen hybride zoals bv. een Toyota Prius.


Als ik op de site van ANWB kijk, geven zij de volgende definitie voor de plug-in-hybride en range-extender:

Plug-in Hybride
Een plug-in hybride heeft eigenlijk twee verschillende aandrijflijnen. De auto kan zowel worden aangedreven door de verbrandingsmotor, als door een elektromotor.


Elektrische auto met range-extender
Net als een plug-in hybride heeft ook een elektrische auto met range-extender zowel een of meerdere elektromotoren als een verbrandingsmotor. Groot verschil is dat de verbrandingsmotor geen mechanische verbinding heeft met de wielen. De auto wordt dus altijd met de elektromotor aangedreven


Lang verhaal kort: De Plug-in-Hybride heeft twee aandrijflijnen, de elektrische auto met range-extender, één. Autoweek (en Opel) noemt het een Plug-in-hybride en schrijft het volgende:

"De auto heeft een plugin-hybride aandrijflijn met een elektromotor en een benzinemotor en levert een maximum vermogen van ...blabla"

Hoe ik het lees: De auto heeft een aandrijflijn met een elektromotor en een aandrijflijn met benzinemotor. Blijkbaar bedoelt Autoweek dat de auto één aandrijflijn heeft met een elektromotor, welke wordt ondersteund door een brandstofmotor om de actieradius te vergroten. Het staat er een beetje onhandig omschreven als je het mij vraagt en het feit dat de auto een Plug-in Hybride wordt genoemd maakt het er niet beter op.

Maar ik begrijp dat dit type Ampera dus ook een range-extender heeft. Dat kon ik niet uit de tekst opmaken, maar ik geloof je. Jij bent tenslotte de range-extender-specialist, ik heb er weinig kaas van gegeten.
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Zo Mrt 22, 2020 4:06 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico
   
 


Denk dat sommige merken geen e-auto's met extender meer maken omdat ze inmiddels modellen hebben met 'n dermate ruime range dat veruit de meeste kopers die voorheen voor 'n extender kozen die nu niet meer nodig hebben.
Zeker blijven er dan altijd nog relatief weinigen voor wie die veel ruimere range nog niet genoeg is, maar dat zijn er te weinig om nog interessant te zijn voor zo'n autofabrikant.

Dan nog wat betreft het gesteggel over de vraag of 'n e-auto met extender gewoon tot de e-auto's behoort, of meer als 'tussenvorm' van elektrisch en brandstof beschouwd moet worden.
Aangezien de auto met extender ook op stroom rijdt wanneer de extender aan staat is 't zo dat ook zo'n auto altijd op stroom rijdt en dus hoe dan ook 'n 100% e-auto is.
Of de stroom nou met brandstof wordt opgewekt in 'n centrale of in de auto zelf maakt in wezen geen verschil, (zij 't dat 't wat minder milieu-vriendelijk is omdat de schadelijke uitstoot dan toch weer dicht bij de bevolking plaatsvindt).

Auto's die lopen op stroom afkomstig van zonnepanelen op de carosserie en het dak krijgen hun stroom ook niet gewoon uit 'n oplader maar op 'n bijzondere manier.
En toch zal niemand zeggen dat dit niet ook 'n volledig elektrische auto is.
-
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Zo Mrt 22, 2020 23:41 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff
   
 


Tedje van Es schreef:
Dus wat wil je eigenlijk?


Wat ik wil? Dat jij je verdiept in de techniek zodat we een inhoudelijke discussie kunnen voeren.

Maar dat is veel te veel gevraagd merk ik.

_________________
Hier gaan over het tij, de maan, de wind... en wij
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
BerichtGeplaatst: Zo Mrt 22, 2020 23:50 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff
   
 


Cliox schreef:
Dat is het blijkbaar niet. BMW is afgestapt van de range-extender bij de i3.


Ik heb toch uitgelegd waarom? Moet je eens kijken met hoe weinig kennis een Tedje of Joost hier ene mening ventileert. En daarmee zijn ze niet uniek.

Daar kan BMW echt geen campagne meer tegen voeren. 't Is een beetje als de overheid die roept dat iedereen 1,5 meter afstand moet houden en een groot deel roept 'maar ik heb geen Corona'.

Dit soort mensen luisteren niet naar feiten. Ze luisteren alleen naar wetten en dwang, en klagen steen en been als er uiteindelijk wetten en dwang koment.

Quote:
Als je elektrisch rijden wil afzetten tegen de brandstofmotor


Dat wil ik niet.

Ik zoek de beste technische oplossing voor dit moment. Dat is elektrisch rijden icm met een bezinegestookte generator die aanslaat op het moment dat de accu leeg is.

Quote:
BMW schreef dat zij het actieradiusprobleem hebben opgelost wat de range-extender overbodig maakt. Waar jij de bovenstaande wijsheid vandaan haalt is mij onduidelijk.


Ah, dus jij, Tedje, Rijan, Joost vinden dat BMW het probleem met de actieradius heeft opgelost? Nee, dat vinden jullie niet.

Dus BMW kan dat wel vinden, de klanten vinden dat niet. De enige oplossing voor het actieradius probleem is een range extender.

Quote:
Minder uitstoot is niets meer dan een bijkomstigheid.


Dat schreef ik ook. Doe niet zoveel moeite om het met mij oneens te zijn als je exact hetzelfde schrijft Very Happy

Quote:
Ik betwijfel of mensen milieubewust genoeg zijn om de autorit zo te organiseren dat binnendoor elektrisch wordt gereden. Maar goed, ik ken verder niemand met een range-extender dus kan er verder geen zinnig woord over reppen.


Jawel, ik. Dus 100% van de mensen die jij kent met range extender doen dit Smile

_________________
Hier gaan over het tij, de maan, de wind... en wij
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
BerichtGeplaatst: Zo Mrt 22, 2020 23:52 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff
   
 


Cliox schreef:
Lang verhaal kort: De Plug-in-Hybride heeft twee aandrijflijnen, de elektrische auto met range-extender, één. Autoweek (en Opel) noemt het een Plug-in-hybride


Ach, misschien heb je Autoweek op een tekstueel foutje betrapt. Stuur ze een mailtje zou ik zeggen Smile

Feit is dat de Ampera een elektrische auto is met range-extender. De rest maakt voor het verhaal niets uit.

_________________
Hier gaan over het tij, de maan, de wind... en wij
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
BerichtGeplaatst: Zo Mrt 22, 2020 23:54 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff
   
 


Natubico schreef:
Denk dat sommige merken geen e-auto's met extender meer maken omdat ze inmiddels modellen hebben met 'n dermate ruime range dat veruit de meeste kopers die voorheen voor 'n extender kozen die nu niet meer nodig hebben.
Zeker blijven er dan altijd nog relatief weinigen voor wie die veel ruimere range nog niet genoeg is, maar dat zijn er te weinig om nog interessant te zijn voor zo'n autofabrikant.

Dan nog wat betreft het gesteggel over de vraag of 'n e-auto met extender gewoon tot de e-auto's behoort, of meer als 'tussenvorm' van elektrisch en brandstof beschouwd moet worden.
Aangezien de auto met extender ook op stroom rijdt wanneer de extender aan staat is 't zo dat ook zo'n auto altijd op stroom rijdt en dus hoe dan ook 'n 100% e-auto is.
Of de stroom nou met brandstof wordt opgewekt in 'n centrale of in de auto zelf maakt in wezen geen verschil, (zij 't dat 't wat minder milieu-vriendelijk is omdat de schadelijke uitstoot dan toch weer dicht bij de bevolking plaatsvindt).

Auto's die lopen op stroom afkomstig van zonnepanelen op de carosserie en het dak krijgen hun stroom ook niet gewoon uit 'n oplader maar op 'n bijzondere manier.
En toch zal niemand zeggen dat dit niet ook 'n volledig elektrische auto is.
-


Uitstekend uitgelegd. Leuk om te zien dat we het ook helemaal eens kunnen zijn met elkaar.

_________________
Hier gaan over het tij, de maan, de wind... en wij
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
BerichtGeplaatst: Ma Mrt 23, 2020 9:20 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es
   
 


Cliff schreef:
Wat ik wil? Dat jij je verdiept in de techniek zodat we een inhoudelijke discussie kunnen voeren.
Maar dat is veel te veel gevraagd merk ik.

Kom nou toch! Ik heb jouw vragen beantwoord, dus reageer daar eens inhoudelijk op.

Quote:
Ach, misschien heb je Autoweek op een tekstueel foutje betrapt. Stuur ze een mailtje zou ik zeggen Smile
Feit is dat de Ampera een elektrische auto is met range-extender. De rest maakt voor het verhaal niets uit.

Taalfoutje? Ik denk dat jij in de war bent met de Ampera-e. Dat is een andere auto dan de Ampera.

_________________
Religie maakt meer kapot dan je lief is.
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Ma Mrt 23, 2020 13:57 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox
   
 


Cliff schreef:
Ik heb toch uitgelegd waarom? Moet je eens kijken met hoe weinig kennis een Tedje of Joost hier ene mening ventileert. En daarmee zijn ze niet uniek.

Daar kan BMW echt geen campagne meer tegen voeren. 't Is een beetje als de overheid die roept dat iedereen 1,5 meter afstand moet houden en een groot deel roept 'maar ik heb geen Corona'.

Dit soort mensen luisteren niet naar feiten. Ze luisteren alleen naar wetten en dwang, en klagen steen en been als er uiteindelijk wetten en dwang komen.


Dat is jouw lezing. BMW gaf aan de range-extender niet meer nodig te hebben wegens de upgrade van het accupakket. Concreet bewijst het dat de range-extender een tussenoplossing is om naar elektrisch rijden toe te werken.

Quote:
Dat wil ik niet.

Ik zoek de beste technische oplossing voor dit moment. Dat is elektrisch rijden icm met een bezinegestookte generator die aanslaat op het moment dat de accu leeg is.


De beste oplossing voor wat?

Overigens heb ik mij verdiept in de techniek. BMW i3 met range-extender geeft een actieradius op van 170 theoretische kilometers, voor elektrisch rijden. In de praktijk betekent dat tussen de 130 en 150 kilometer als ik zerauto mag geloven. De range-extender kan de actieradius vergroten tot 150 theoretische kilometers.

De voordelen die jij benoemt verdampen bij dit soort specificaties. “Gewoon benzine tanken onderweg net als iedere andere auto” zijn tenenkrommende argumenten. Naar Nice rijden is praktisch onmogelijk met een i3. Je zal ongeveer 7x moeten stoppen om te tanken en hopen dat onderweg niets gebeurt waardoor je in een lange file belandt.

Quote:
Ah, dus jij, Tedje, Rijan, Joost vinden dat BMW het probleem met de actieradius heeft opgelost? Nee, dat vinden jullie niet.

Dus BMW kan dat wel vinden, de klanten vinden dat niet. De enige oplossing voor het actieradius probleem is een range extender.


Welnee, de i3 heeft een range-extender wat dient als thuiskomer. Even iets langer uitademen om uit de problemen te blijven als je onverwachts een straat moet omrijden.
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Ma Mrt 23, 2020 15:20 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es
   
 


Cliox schreef:
De voordelen die jij benoemt verdampen bij dit soort specificaties. “Gewoon benzine tanken onderweg net als iedere andere auto” zijn tenenkrommende argumenten. Naar Nice rijden is praktisch onmogelijk met een i3. Je zal ongeveer 7x moeten stoppen om te tanken en hopen dat onderweg niets gebeurt waardoor je in een lange file belandt.

Dat heb ik ook al gezegd (zij het met minder woorden), maar daar komt geen reactie op.

Quote:
Welnee, de i3 heeft een range-extender wat dient als thuiskomer. Even iets langer uitademen om uit de problemen te blijven als je onverwachts een straat moet omrijden.

Exact, het is een hulpmiddel, het is geen alternatief om het naast elektrisch rijden te gebruiken.

_________________
Religie maakt meer kapot dan je lief is.
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Ma Mrt 23, 2020 17:01 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff
   
 


Tedje van Es schreef:
Taalfoutje? Ik denk dat jij in de war bent met de Ampera-e. Dat is een andere auto dan de Ampera.


De Ampera is een elektrische auto met range-extender
De Ampera-E is volledig elektrisch

Dit had je best even zelf op kunnen zoeken.

_________________
Hier gaan over het tij, de maan, de wind... en wij
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
BerichtGeplaatst: Ma Mrt 23, 2020 17:08 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff
   
 


Cliox schreef:
BMW gaf aan de range-extender niet meer nodig te hebben wegens de upgrade van het accupakket.


Dat weet ik, niet nodig om het 3 keer te herhalen.

Quote:
Concreet bewijst het dat de range-extender een tussenoplossing is om naar elektrisch rijden toe te werken.


Dat bewijst het niet.

Quote:
De beste oplossing voor wat?


Voor de problemen met autorijden. Ik neem aan dat je op de hoogte bent van:

1. Broeikaseffect
2. Stikstofcrisis
3. Terugbrengen max. snelheid naar 100 km/uur
4. Dictatoriale olielanden die wij met miljarden sponsoren
5. etc...

Ik vergeet nog wel wat zaken denk ik.

Quote:
Overigens heb ik mij verdiept in de techniek. BMW i3 met range-extender ....


Je hebt je niet verdiept in de techniek. Je hebt je verdiept in het model BMW i3. Die auto heeft een benzinetank van 9 liter wat natuurlijk belachelijk is, Amerikanen kopen jus 'd orange in grotere hoeveelheden bij de Walmart. Laughing

De Ampera heeft bv. gewoon een 37 liter tank aan boord en dat probleem niet.

Maar nogmaals: het gaat om de techniek, niet om de modellen.

Cliff schreef:
Ah, dus jij, Tedje, Rijan, Joost vinden dat BMW het probleem met de actieradius heeft opgelost? Nee, dat vinden jullie niet.
Dus BMW kan dat wel vinden, de klanten vinden dat niet. De enige oplossing voor het actieradius probleem is een range extender.

Cliox schreef:
Welnee, de i3 heeft een range-extender wat dient als thuiskomer. Even iets langer uitademen om uit de problemen te blijven als je onverwachts een straat moet omrijden.


Je geeft geen antwoord hier hè?

De vraag is: ben jij het met BMW eens dat de nieuwe I3 zonder range-extender genoeg actieradius heeft? Het antwoord is: nee, ben jij het niet mee eens. Bovendien beginnen jullie dan over de slijtage van de accu, wat de actie-radius nog verder terugbrengt.

Dus BMW liegt gewoon uit commercieel oogpunt. Natuurlijk gaan ze nooit zeggen dat hun nieuwe product dezelfde problemen heeft als elke andere elektrische auto: het risico op stilvallen door te kleine actieradius.

_________________
Hier gaan over het tij, de maan, de wind... en wij
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
BerichtGeplaatst: Ma Mrt 23, 2020 17:13 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico
   
 


Cliox schreef:
Concreet bewijst het dat de range-extender een tussenoplossing is om naar elektrisch rijden toe te werken.

Dat is 't zeker; er wordt naar gestreefd het benzineverbruik door auto's helemaal uit te bannen. Dit met name ook met het oog op de volksgezondheid omdat de uitstoot van ongezonde gassen bij brandstofauto's te dicht bij de bevolking plaats vindt met momenteel in Europa nog altijd honderdduizenden voortijdige sterfgevallen tot gevolg.
Maar zolang de range van e-auto's maximaal nog geen 500 km bedraagt en in veel landen nog relatief weinig sneloplaadpunten te vinden zijn, blijft de range extender 'n heel waardevol attribuut voor degnenen die lange reizen plegen te maken en toch al zo veel mogelijk op stroom willen rijden.
Cliox schreef:
Naar Nice rijden is praktisch onmogelijk met een i3. Je zal ongeveer 7x moeten stoppen om te tanken.

Hoeft geen tijdverlies te kosten. Wanneer men normaal gesproken om de twee uur rijden 'n kwartier rust, kan men 't bij 'n lange reis op de extender zo doen dat men de tank leeg rijdt in ca. 1,5 uur en dan telkens geen kwartier maar slechts tien minuten rust.
Cliox schreef:
......en hopen dat onderweg niets gebeurt waardoor je in een lange file belandt.

Het risico dat men zonder benzine komt te zitten kan makkelijk vermeden worden door een of meerdere volle jerrycans van 20 liter in de kofferbak mee te nemen.
-
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Ma Mrt 23, 2020 17:14 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff
   
 


Tedje van Es schreef:
Dat heb ik ook al gezegd (zij het met minder woorden), maar daar komt geen reactie op.


Jawel hoor, maar lees jij niet. Dat is iets anders. Ik heb al lang aangegeven dat het voor de Opel Ampera bv. geen enkel probleem is.

Maar het gaat om de techniek jongens, niet om de modellen.... straks begin je nog over het leleijke interieur of zoals Cliox al zei over de Ampera 'wa'n hok.'

Is niet het punt hè... stuur je kritieken maar naar BMW en Opel.

Het gaat mij om de techniek.

Quote:
Exact, het is een hulpmiddel, het is geen alternatief om het naast elektrisch rijden te gebruiken.


Het is een middel om het verbruik van je benzineauto terug te brengen tot 1/100.

_________________
Hier gaan over het tij, de maan, de wind... en wij
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
BerichtGeplaatst: Ma Mrt 23, 2020 17:16 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff
   
 


Natubico schreef:
Het risico dat men zonder benzine komt te zitten kan makkelijk vermeden worden door een of meerdere volle jerrycans van 20 liter in de kofferbak mee te nemen.
-


Dat is helemaal niet nodig en bovendien gevaarlijk.

Die auto rijdt 6 liter op 100 km. Je kunt dus 150 km rijden op benzine. Als je in de file staat slaat de motor overigens af en verbruikt geen benzine. Er is geen enkele reden om te denken dat je niet op tijd een benzinepomp kan vinden. Dit kan evengoed gebeuren met een 'normale' benzine-auto.

Argument is niet valide.

_________________
Hier gaan over het tij, de maan, de wind... en wij
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
BerichtGeplaatst: Ma Mrt 23, 2020 17:28 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico
   
 


Cliff schreef:
Als je in de file staat slaat de motor overigens af en verbruikt geen benzine. Er is geen enkele reden om te denken dat je niet op tijd een benzinepomp kan vinden. Dit kan evengoed gebeuren met een 'normale' benzine-auto.

Er zijn ook files die niet stilstaan, maar urenlang stapvoets vooruitgaan; dan slaat de motor niet af, maar verbruikt relatief veel door aanhoudend even stil te staan en vervolgens weer op te trekken.
-
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Ma Mrt 23, 2020 17:58 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox
   
 


Cliff schreef:
Dat weet ik, niet nodig om het 3 keer te herhalen.


Ik geef alleen aan dat jouw lezing niet overeenkomt met wat BMW beweert. Bizar hoe je telkens als leek dingen denkt beter te weten dan de mensen zelf.


Quote:
Dat bewijst het niet.


Dat bewijst het wel. BMW zei zelf dat nu zij het actieradius-probleem hebben opgelost, de range-extender niet meer nodig is.

Quote:
Voor de problemen met autorijden. Ik neem aan dat je op de hoogte bent van:

1. Broeikaseffect
2. Stikstofcrisis
3. Terugbrengen max. snelheid naar 100 km/uur
4. Dictatoriale olielanden die wij met miljarden sponsoren
5. etc...


Een range-extender is een brandstofstoker. De Ampera heeft zelfs brandstoftank van 35 liter en komt slechts 50 kilometer ver op elektriciteit. Dat is een oplossing van likmevestje. Als je volledig elektrisch rijdt dan zou het bovenstaande opgaan maar daar wil je het niet over hebben.

Quote:
Je hebt je niet verdiept in de techniek. Je hebt je verdiept in het model BMW i3.


In de techniek die onder de motorkap schuilt, een elektromotor met range-extender. Daar heb je het toch de hele tijd over?

Quote:
Die auto heeft een benzinetank van 9 liter wat natuurlijk belachelijk is, Amerikanen kopen jus 'd orange in grotere hoeveelheden bij de Walmart. Laughing

De Ampera heeft bv. gewoon een 37 liter tank aan boord en dat probleem niet.

Maar nogmaals: het gaat om de techniek, niet om de modellen.


Dat is prima, maar uiteindelijk moet je de techniek en theorie vertalen naar het praktisch gebruik. Dus prima om een model uit de schappen te trekken en als toetssteen te gebruiken. De i3 staat in de top 6 van de meest verkochte modellen en representeert daarmee een goed gemiddelde als het gaat om een auto met range-extender. Dat je theorie direct als een kaarthuis in elkaar zakt bewijst dat er misschien een type elektrische auto is met range-extender waar dit wel van toepassing is. Jij bent juist degene die modeldenkt en de voordelen van één model wil uitsmeren over de techniek. Het zou hetzelfde zijn dat ik een Ferrari als voorbeeld neem dat een benzineauto sneller accelereert dan de Tesla. Het zijn geen techniekgebonden specificaties maar modelgebonden specificaties.


Quote:
De vraag is: ben jij het met BMW eens dat de nieuwe I3 zonder range-extender genoeg actieradius heeft? Het antwoord is: nee, ben jij het niet mee eens. Bovendien beginnen jullie dan over de slijtage van de accu, wat de actie-radius nog verder terugbrengt.


Natuurlijk ben ik wél eens dat de nieuwe i3 genoeg actieradius heeft. Het is tenslotte geen langeafstandauto.

Quote:
Dus BMW liegt gewoon uit commercieel oogpunt. Natuurlijk gaan ze nooit zeggen dat hun nieuwe product dezelfde problemen heeft als elke andere elektrische auto: het risico op stilvallen door te kleine actieradius.


Jij hebt het gewoon verkeerd beoordeeld, Cliff. BMW heeft de range-extender laten vervallen omdat de actieradius fors is toegenomen en zij de range-extender niet meer nodig hebben om verder te komen dan de auto gemiddeld op een dag rijdt. De range-extender was een tussenoplossing en geen oplossing wat jij suggereert. Een keihard onomstotelijk feit.
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Ma Mrt 23, 2020 18:04 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox
   
 


Natubico schreef:

Het risico dat men zonder benzine komt te zitten kan makkelijk vermeden worden door een of meerdere volle jerrycans van 20 liter in de kofferbak mee te nemen.
-


En bij een volledig elektrische auto een aggregraat achter de auto binden. Geniaal Natubico! Very Happy
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Ma Mrt 23, 2020 19:26 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff
   
 


Cliox schreef:
Ik geef alleen aan dat jouw lezing niet overeenkomt met wat BMW beweert.


Vierde keer Smile

Quote:
Bizar hoe je telkens als leek dingen denkt beter te weten dan de mensen zelf.


Ik leg het prima uit. Ik zeg niet dat BMW ernaast zit, ik zeg alleen dat ze een commerciële boodschap hebben. Lijkt me ook vrij evident.

Quote:
Dat bewijst het wel. BMW zei zelf dat nu zij het actieradius-probleem hebben opgelost, de range-extender niet meer nodig is.


En, vind je dat BMW daar gelijk in heeft?

Het bewijs hooguit dat BMW dat vindt. Niet dat de consument dat vindt.

Quote:
Een range-extender is een brandstofstoker. De Ampera heeft zelfs brandstoftank van 35 liter en komt slechts 50 kilometer ver op elektriciteit. Dat is een oplossing van likmevestje.


Dat is het dus niet. De gemiddelde afstand die een Nederlander per dag rijdt met zijn auto is 50 km. In praktijk rijden deze mensen dus elke dag elektrisch. Je ziet dat ook in het gebruik: zeker 1 op 100 mogelijk voor de meeste bezitters.

Quote:
In de techniek die onder de motorkap schuilt


Bij BMW ja. Anders zou je niet over die 9 liter tank beginnen. Dat heeft niets met de techniek te maken.

Quote:
Dat is prima, maar uiteindelijk moet je de techniek en theorie vertalen naar het praktisch gebruik.


Exact. En je ziet dat jij en Tedje en anderen allemaal drogredenen aandragen. Bv. jouw opmerking '50 km actieradius is niets'. Feit is dat je zelfs met een elektrische actieradius van 50 km je praktijkverbruik van brandstof zeer sterk terugdringt. Dat is dus helemaal geen oplossing van likmevestje.

Probleem is dat elektrische auto's, ook met range-extender, moeten opboksen tegen totaal onrealistische vooroordelen. Heb je gezien wat Joost schreef? Werkelijk te absurd voor woorden.

Quote:
Jij bent juist degene die modeldenkt en de voordelen van één model wil uitsmeren over de techniek.


oh? Ben benieuwd over welk ene model ik het dan heb...

Quote:
Het zou hetzelfde zijn dat ik een Ferrari als voorbeeld neem dat een benzineauto sneller accelereert dan de Tesla. Het zijn geen techniekgebonden specificaties maar modelgebonden specificaties.


Nee. Ik heb het over geen enkel model. Ik heb het over een auto met range-extender. Helaas zijn er veel te weinig van. Ik ken maar een model of vier. Maar de techniek is uitstekend. Het is dé oplossing voor al die mensen die met onrealistische vooroordelen over bv. accus die lopen te schreeuwen (werkelijk) dat elektrisch rijden niet werkt.

Jawel, werkt wel. Je moet alleen een oplossing bedenken voor als je accu leeg is. Want dat is hun enige kritiekpunt.

Quote:
Natuurlijk ben ik wél eens dat de nieuwe i3 genoeg actieradius heeft. Het is tenslotte geen langeafstandauto.


Hahaha moet je deze zin even goed lezen Laughing

Quote:
De range-extender was een tussenoplossing en geen oplossing wat jij suggereert. Een keihard onomstotelijk feit.


Natuurlijk is de range-extender een tussenoplossing, ik heb nooit anders beweerd. Pas als de elektrische accu de actieradius heeft van een benzineauto en er evenveel laadpalen zijn als tankstations en ook nog eens even snel kunnen laden als tanken, pas dan zijn we er.

Maar voorlopig is dat nog niet zo. Ik heb ook de hele tijd gezegd: voor dit moment is deze techniek het de beste oplossing.

En jij vindt zelf ook dat BMW ongelijk heeft, je wil het alleen niet toegeven. Dat is bekend. Maar je versprak je al door het 'geen langeafstandsauto' te noemen.

_________________
Hier gaan over het tij, de maan, de wind... en wij
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
BerichtGeplaatst: Ma Mrt 23, 2020 23:29 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico
   
 


Natubico schreef:
Het risico dat men zonder benzine komt te zitten kan makkelijk vermeden worden door een of meerdere volle jerrycans van 20 liter in de kofferbak mee te nemen.

Cliox schreef:
En bij een volledig elektrische auto een aggregraat achter de auto binden. Geniaal Natubico! Very Happy

Wat is dit nou weer voor onzin?

Heb erop gewezen dat de extender ook op 'n karretje achte de e-auto gehangen kan worden om te voorkomen dat het extra gewicht van 'n ingebouwde altijd meegezeuld moet worden wanneer de extender maar weinig gebruikt wordt.

En als 't niet klopt dat d.m.v 'n jerrycan vol benzine voorkomen kan worden dat men onverhoopt zonder komt te zitten als de tank van de extender leeg is, dan graag nadere tekst en uitleg hierover.
-
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Ma Mrt 23, 2020 23:53 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico
   
 


Opladen e-bikes

Elektrisch rijden gebeurt uiteraard ook met fietsen.

En ook daarbij kan 't nodig zijn om tijdens de rit de lege accu weer op te laden.

Nou zijn er in Nl echt wel veel oplaadpunten, daar niet van; maar die zijn in de meeste gevallen aanwezig bij 'n horecagelegenheid, waardoor de beschikbaarheid ervan samen valt met de openingstijden daarvan.

En verder moet men maar net weten bij welke gelegenheid zo'n oplaadpunt aanwezig is wanneer men zich op minder bekend terrein bevindt.

Stond er eigenlijk 'n beetje van te kijken dat 't momenteel nog niet zo is dat men ervan op aan kan dat hoe dan ook bij elk treinstation 24/7 een of meer oplaadgelegenheden beschikbaar zijn.

Wanneer er bij dat station 'n bemande fietsstalling aanwezig is kan 't wellicht het beste in die stalling, maar bij de andere stations waarschijnlijk ook wel ergens aan de buitenmuur ervan.
-
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Di Mrt 24, 2020 8:33 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox
   
 


Cliff schreef:
Cliox schreef:
Ik geef alleen aan dat jouw lezing niet overeenkomt met wat BMW beweert.


Vierde keer Smile


Dat betekent dat je 3x dingen zegt die niet kloppen. Very Happy

Quote:
Ik leg het prima uit. Ik zeg niet dat BMW ernaast zit, ik zeg alleen dat ze een commerciële boodschap hebben. Lijkt me ook vrij evident.


Ik vind het een onzinverhaal. Past bij je standpunt over range-extender maar is niet uitgesproken door BMW (5x).

Quote:
En, vind je dat BMW daar gelijk in heeft?


Ja. Voor het doel waarvoor de auto gebruikt wordt is het prima.

Quote:
Het bewijs hooguit dat BMW dat vindt. Niet dat de consument dat vindt.


En BMW doet geen marktonderzoek denk je? Ze doen geen gedegen onderzoek naar hoeveel kilometers gemiddeld dagdagelijks gereden wordt met een i3 en roepen lukraak iets? Dit soort besluiten zijn zeer weloverwogen en met succes: Ze staan in de top 6 van best verkochte elektrische auto's! Die lui weten echt wel waar zij mee bezig zijn, dus bespaar me je prietpraat.

Quote:
Dat is het dus niet. De gemiddelde afstand die een Nederlander per dag rijdt met zijn auto is 50 km. In praktijk rijden deze mensen dus elke dag elektrisch. Je ziet dat ook in het gebruik: zeker 1 op 100 mogelijk voor de meeste bezitters.


Welke Nederlander rijdt gemiddeld 50 kilometer per dag? De Ampera is voornamelijk zakelijk aangekocht.
Als ik meega met jou theorie is de range-extender ook nog eens volstrekt overbodig. Ik kom prima weg met de actieradius van 50 kilometer, waarom zou ik deze oprekken naar 500-600 kilometer?

Quote:
Bij BMW ja. Anders zou je niet over die 9 liter tank beginnen. Dat heeft niets met de techniek te maken.


Jij hebt het continu over de voordelen van een auto met range-extender, als ik vervolgens een willekeurige auto met range-extender aanklik om die voordelen tegen feiten aan te houden, blijken deze niet te kloppen. De voordelen die jij benoemt zijn dus niet inherent aan een elektrische auto met range-extender, hooguit aan een bepaald type. Zo heeft niet iedere benzineauto een brandstofverbruik van 1:25 omdat de Fiat Panda een brandstofverbruik heeft van 1:25.

Quote:
Nee. Ik heb het over geen enkel model. Ik heb het over een auto met range-extender.


Ik ook. De voordelen heb ik getoetst aan een auto met range-extender.
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Di Mrt 24, 2020 8:33 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox
   
 


Cliff schreef:
Cliox schreef:
Ik geef alleen aan dat jouw lezing niet overeenkomt met wat BMW beweert.


Vierde keer Smile


Dat betekent dat je 3x dingen zegt die niet kloppen. Very Happy

Quote:
Ik leg het prima uit. Ik zeg niet dat BMW ernaast zit, ik zeg alleen dat ze een commerciële boodschap hebben. Lijkt me ook vrij evident.


Ik vind het een onzinverhaal. Past bij je standpunt over range-extender maar is niet uitgesproken door BMW (5x).

Quote:
En, vind je dat BMW daar gelijk in heeft?


Ja. Voor het doel waarvoor de auto gebruikt wordt is het prima.

Quote:
Het bewijs hooguit dat BMW dat vindt. Niet dat de consument dat vindt.


En BMW doet geen marktonderzoek denk je? Ze doen geen gedegen onderzoek naar hoeveel kilometers gemiddeld dagdagelijks gereden wordt met een i3 en roepen lukraak iets? Dit soort besluiten zijn zeer weloverwogen en met succes: Ze staan in de top 6 van best verkochte elektrische auto's! Die lui weten echt wel waar zij mee bezig zijn, dus bespaar me je prietpraat.

Quote:
Dat is het dus niet. De gemiddelde afstand die een Nederlander per dag rijdt met zijn auto is 50 km. In praktijk rijden deze mensen dus elke dag elektrisch. Je ziet dat ook in het gebruik: zeker 1 op 100 mogelijk voor de meeste bezitters.


Welke Nederlander rijdt gemiddeld 50 kilometer per dag? De Ampera is voornamelijk zakelijk aangekocht.
Als ik meega met jou theorie is de range-extender ook nog eens volstrekt overbodig. Ik kom prima weg met de actieradius van 50 kilometer, waarom zou ik deze oprekken naar 500-600 kilometer?

Quote:
Bij BMW ja. Anders zou je niet over die 9 liter tank beginnen. Dat heeft niets met de techniek te maken.


Jij hebt het continu over de voordelen van een auto met range-extender, als ik vervolgens een willekeurige auto met range-extender aanklik om die voordelen tegen feiten aan te houden, blijken deze niet te kloppen. De voordelen die jij benoemt zijn dus niet inherent aan een elektrische auto met range-extender, hooguit aan een bepaald type. Zo heeft niet iedere benzineauto een brandstofverbruik van 1:25 omdat de Fiat Panda een brandstofverbruik heeft van 1:25.

Quote:
Nee. Ik heb het over geen enkel model. Ik heb het over een auto met range-extender.


Ik ook. De voordelen heb ik getoetst aan een auto met range-extender.
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Di Mrt 24, 2020 9:25 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es
   
 


Cliff schreef:
Tedje van Es schreef:
Taalfoutje? Ik denk dat jij in de war bent met de Ampera-e. Dat is een andere auto dan de Ampera.


De Ampera is een elektrische auto met range-extender
De Ampera-E is volledig elektrisch

Dit had je best even zelf op kunnen zoeken.

Nou breekt me echt de klomp! Dat heb IK uitgezocht en daarom wees IK jou op JOUW fout!

Ik zei dat je met de elektrische BMW en de elektrische Ampera (de E dus) niet met 4 personen + koffers op vakantie naar Nice kunt omdat dit te klein en te lastig is.
Jij komt vervolgens met een link naar de Ampera zonder E om aan te tonen dat dat wel kan. Maar dat is helemaal niet waar, want dat is niet alleen op het gebied van aandrijving, maar ook op het gebied van ruimte een heel andere auto! Die schelen bijna 50 cm in grootte. De Ampera zonder E is een grote plug-in hybride (reis)auto, De Ampera zonder E is een kleine auto.
Je l*lt behoorlijk uit je nek!

_________________
Religie maakt meer kapot dan je lief is.
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Electrisch rijden, actieradius 600 km en laadtijd 3 minuten.
  Weerwoord forum index » Verkeer, Natuur en Milieu
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls
Tijden zijn in GMT + 1 uur  
Pagina 32 van 36  
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 31, 32, 33, 34, 35, 36  Volgende
  
  
 Plaats nieuw bericht  Plaats reactie  



Powered by phpBB © phpBB Group
Theme designed for Trushkin.net | Themes Database.