Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Binnenland » Verrot rechtssysteem NL: 120 uur fopstraf Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... , 56, 57, 58  Volgende
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
BerichtGeplaatst: Zo Jan 09, 2022 13:58 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

Mijn leven hangt er niet vanaf, hoor. Maar ik ben blij terug te zijn. Mijn straf zit erop. Of komen er ook nog tribunalen ?

BerichtGeplaatst: Zo Jan 09, 2022 20:13 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Lampje schreef:
Ik denk dat u gelijk heeft meneer van Es. Vast weer zo n zijden pantoffel die een taakstrafje al erg zwaar vindt voor de hooggeachte crimineel.

Meneer Lampje! Wat leuk dat u er weer bent! Het heeft te lang geduurd! Alles goed met u?

BerichtGeplaatst: Ma Jan 10, 2022 8:00 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

Uitstekend, dank u.
En hoe is het met u, als ik zo vrij mag zijn ?

BerichtGeplaatst: Ma Jan 10, 2022 12:24 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Lampje schreef:
Uitstekend, dank u.
En hoe is het met u, als ik zo vrij mag zijn ?

Met mij gaat het uitstekend. Dank U!
Ik heb u gemist, ik had niemand waarmee ik fatsoenlijk ruzie maken kon. Very Happy

En ik vond de ban veel te lang. Dat had u m.i. niet verdiend.

BerichtGeplaatst: Ma Jan 17, 2022 13:53 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

En bij dit oordeel sluit ik me aan.

BerichtGeplaatst: Do Jan 20, 2022 14:19 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Quote:
oussef T. was volgens justitie perfect op de hoogte van uitbraakplannen van Taghi uit de Extra Beveiligde Inrichting (EBI) in Vught. Hij gaf Taghi advies en heeft levens van EBI-medewerkers in gevaar gebracht. Ook zou T. zijn neef en cliënt bij witwassen en het voortzetten van drugshandel hebben geholpen. Het OM noemde T. een "onmisbare schakel" voor zijn neef Ridouan die vanuit zijn cel zijn criminele activiteiten voortzette en gewelddadige ontsnappingsplannen voorbereidde.

https://nos.nl/artikel/2413810-om-youssef-t-adviseerde-ridouan-taghi-en-was-van-alles-op-de-hoogte

Ik snap dit niet. Waarom heeft een zware crimineel zoveel privacy dat dit kon gebeuren?
Weer een bewijs dat zachte heelmeesters stinkende wonden maken.

BerichtGeplaatst: Do Jan 20, 2022 14:44 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Bijna de gelegenheid creëren om de dief te maken.

BerichtGeplaatst: Vr Jan 28, 2022 16:01 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Quote:
De 24-jarige man die werd opgepakt na een auto-ongeluk in Alkmaar woensdagavond waarbij twee vrouwen om het leven kwamen, is na verhoor weer vrijgelaten.

Volgens een woordvoerder van de politie is er vooralsnog geen aanleiding om ervan uit te gaan dat hij opzettelijk de aanrijding heeft veroorzaakt. De man blijft wel verdacht van het veroorzaken van het ongeluk en het rijden onder invloed....

https://nos.nl/artikel/2414849-verdachte-dodelijke-aanrijding-alkmaar-voorlopig-vrijgelaten

Als ik zoiets lees dan krijg ik braakneigingen, Niet met opzet? Verdacht van het rijden onder invloed? Als jij met opzet te hard rijdt dan is er opzet in het spel. En ik neem aan dat de knul getest is op alcohol en dat dit positief was want anders zou hij niet verdacht worden van het rijden onder invloed.

Kijk vooral ook even naar de beelden; 24 jaar en een dikke Mercedes, dat zegt mij genoeg over de bestuurder.
Maar hij zal wel een taakstraf van 2 weken parkjes schoffelen krijgen. Hij deed het immers niet met opzet.

Ik weet niet waar ik een grotere hekel aan heb: aan die snotapen in hun Mercedes of aan dat laffe luie volk dat bij Justitie werkt.
Bah! Evil or Very Mad

BerichtGeplaatst: Ma Mei 09, 2022 11:04 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Een interessant gegeven: Wie bepaalt of een levenslanggestrafte vrij komt? De minister of de rechter?

Voorzitter van die raad, Hans Moraal, licht het advies toe.

Hans Moraal, what's in a name....
Graag bij de minister laten, rechters in dit land zijn niet te vertrouwen. Het zijn slappe lafaards.

BerichtGeplaatst: Wo Jun 01, 2022 18:27 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Quote:
Aangehouden, maar toch vrij: waarom zit de verdachte van de treinaanranding niet vast?

https://www.nhnieuws.nl/nieuws/304618/aangehouden-maar-toch-vrij-waarom-zit-de-verdachte-van-de-trein-aanranding-niet-vast

Gewoon opsluiten om alvast te straffen. Wat is daar mis mee?

Wacht even, ik snap het: Justitie loopt hopeloos achter met het behandelen van zaken. En aangezien een aanrander hier iets van 2 maanden parkjesharken krijgt moeten ze hem straks ook nog een vergoeding gaan betalen omdat hij te lang in de gevangenis gezeten heeft.

Justitie? Zum Kotzen! Bah! Evil or Very Mad

BerichtGeplaatst: Za Jun 04, 2022 9:02 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Quote:
Vannacht is in Geleen een man aangehouden op verdenking van mogelijke betrokkenheid bij de vermissing van Gino, meldt de politie Limburg. De verdachte is in zijn eigen woning opgepakt. Gino is nog niet terecht.

https://nos.nl/artikel/2431400-man-uit-geleen-aangehouden-in-zaak-vermiste-gino-9

Hij zal straks het proces wel in vrijheid af mogen wachten.

BerichtGeplaatst: Ma Jun 06, 2022 10:34 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

En dan kom je over enkele jaren de moordenaar van Fortuin naast de moordenaar van dat jongentje uit Limburg tegen in de winkelstraten van Harderwijk, Of je ziet hen zitten op een terrasje met hun vriendin.
Dan vraag ik me af. Zou zo,n vriendin s,nachts lekker slapen naast die kerel.

BerichtGeplaatst: Di Jun 07, 2022 10:11 Plaats reactie Reageer met quote
Joost Bakker

De pers is dit 11 jarige jongetje gisteren alweer vergeten...

Wat opvallend is, het justitieel cynisme, typisch voor deze neo liberale tijd:
1 De dader had eerder jongetjes mishandeld, gekneveld en sexueel misbruikt
2 Conclusie was dat de dader ''ongevoelig was voor de behandeling''

3 Wetende dat de dader zijn daad dus waarschijnlijk zou herhalen (zie punt 2) werd er wegens
de bezuinigingen van Mark Rutte en Sygrid Kaag op het Justititieel strafsysteem ed. toch
vrij vlot het absurde etiquette ''laag risico'' op geplakt zodat ze hem eruit konden zetten.

Het meest cynische punt:
4 De gevaarlijke pedofiel werd een huurwoning toegekend in een arbeiderswijk met veel spelende kinderen waar
uiteraard geen VVD'ers of D66'ers wonen...

Met name dat laatste punt maakt dat van deze partijen (vaak dure advocaten en falende rechters in hun stemvolk)
van deze kindslachtoffers van pedofolie (toch niet in hun wijken geplaatst) geen doortastend beleid zullen voeren
noch daar geld aan willen besteden...

De misdaad boeit hen totaal niks.

Hieronder lees ik vandaag dat MArk Rutte en Sychrid Kaag ook een andere prominente pedofiel niks in de weg gelegd heeft
om ongezien naar Mexico af te reizen en zijn slag te slaan...

https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederland/artikel/5313548/nelson-m-pedofielenclub-martijn-opgepakt-mexico

BerichtGeplaatst: Di Jun 07, 2022 10:47 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

En hier is er nog eentje...

https://www.1limburg.nl/rene-steegmans
Quote:
Khalid Lakhlifi (37), de man die René Steegmans in 2002 in Venlo doodsloeg, staat aan het einde van zijn tbs-behandeling. De Venlonaar hoeft geen verantwoording meer af te leggen aan de tbs-kliniek en is dus geen tbs-patiënt meer.

Met dank aan de laffe witte beffen die onze rechtbanken bevolken. Je zou haast hopen dat één van hun kinderen zoiets zou overkomen. Crying or Very sad

https://www.1limburg.nl/khalid-lakhlifi-wil-dood-rene-steegmans-achter-zich-laten
Quote:
Khalid Lakhlifi wil dood René Steegmans achter zich laten

Ja joh? Achter je laten? De ouders van jouw slachtoffer kunnen niks achter zich laten. Die hebben levenslang.
En wat wordt de rest van jouw leven? Ik gok een bijstandsuitkering.

BerichtGeplaatst: Di Jun 07, 2022 14:44 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Quote:
Vandaag begint de inhoudelijke behandeling van de rechtszaak tegen de verdachten van de moord op Peter R. de Vries: Delano G. en Kamil E. Wat weten we over deze mannen? Hoe sterk is het bewijs dat het Openbaar Ministerie tegen hen heeft? En hoe zit het met het onderzoek naar de opdrachtgever van de moord? Vijf vragen en antwoorden.....

https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederland/artikel/5312403/rechtszaak-moord-peter-r-de-vries-vijf-vragen-kamil-e-delano-g

Ik heb maar één vraag: Kunnen ze allebei een nekschot krijgen? Dat is wel zo economisch.

Nee, geen herinvoering van de doodstraf, maar het invoeren van het ontzorgen van zware criminelen.

BerichtGeplaatst: Vr Jul 01, 2022 10:49 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Quote:
Een van de twee tbs'ers die vorige week ontsnapten uit de Pompekliniek in Nijmegen is opgepakt. Het gaat om de 24-jarige Luciano D. ...

...De 24-jarige Luciano D. is een geharde crimineel. Hij was betrokken bij zware misdrijven zoals gewelddadige overvallen. D. zat in de Pompekliniek nadat hij voor een overval uit 2017 was veroordeeld tot vijf jaar cel met tbs. In dat jaar stond hij als jongste crimineel ooit op de Nationale Opsporingslijst. Hij wist in het verleden al vaker te ontsnappen....

https://nos.nl/artikel/2434738-een-van-ontsnapte-tbs-ers-opgepakt-in-den-haag\

En zoiets zit hier doodleuk in de TBS! Shock

De dames en heren van Vrouwe Justitia zijn toch echt de weg kwijt.

BerichtGeplaatst: Zo Jul 03, 2022 11:06 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Joost Bakker schreef:

De misdaad boeit hen totaal niks.

Hieronder lees ik vandaag dat MArk Rutte en Sychrid Kaag ook een andere prominente pedofiel niks in de weg gelegd heeft
om ongezien naar Mexico af te reizen en zijn slag te slaan...

https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederland/artikel/5313548/nelson-m-pedofielenclub-martijn-opgepakt-mexico

Maar dat gaan ze wel goedmaken hoor. Wedden dat Rutte en Kaag zich nu hard gaan maken dat hij zijn straf in Nederland kan uitzitten om humanitaire redenen? Dus komt hij uiteindelijk toch nog in de Nederlandse cel terecht. Want het is toch inhumaan dat de arme Nelson Maatman 50 jaar in een Mexicaanse cel moet doorbrengen tussen medegevangenen die hem trappen en slaan, misschien wel eens douwen of hem zomaar een onverklaarbaar ongelukje kunnen laten overkomen waarbij niemand iets heeft gezien of gehoord..?

BerichtGeplaatst: Ma Aug 01, 2022 23:15 Plaats reactie Reageer met quote
Elisabeth

Heel vreemd dat de moordenaar van Pim Fortuyn, allang los loopt.
Terwijl de moordenaar van Theo van Gogh, levenslang heeft gekregen.

BerichtGeplaatst: Di Aug 02, 2022 7:49 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Dat is ook vreemd en krom. Ze horen allebei levenslang achter de tralies.

BerichtGeplaatst: Zo Sep 18, 2022 11:00 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Quote:
De veiligheidsmaatregelen rondom prinses Amalia en premier Rutte zijn aanzienlijk opgeschroefd, meldt De Telegraaf. De twee zouden voorkomen in communicatie van de georganiseerde misdaad, die mogelijk wijst op plannen voor een aanslag of ontvoering....

...Volgens het dagblad heeft justitie ook zorgen over contact tussen Ridouan Taghi en Mohammed B, die tot levenslang is veroordeeld voor de moord op Theo van Gogh in 2004. De twee mannen sturen elkaar brieven, bevestigt Taghi's detentieadvocaat Thomas van der Horst...

https://nos.nl/artikel/2444910-bescherming-amalia-en-rutte-opgeschroefd-aanwijzingen-voor-aanslagplannen

Het is toch ongelofelijk in wat je in dit land allemaal in een gevangenis mag.

BerichtGeplaatst: Do Okt 13, 2022 14:26 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

https://nos.nl/artikel/2448181-nabestaanden-niet-alleen-carlo-ook-mijn-levensvreugde-is-weg

Quote:
Op de zevende zittingsdag van de Mallorcazaak hebben de ouders, vrienden en de vriendin van de doodgeschopte Carlo Heuvelman in de rechtbank een verklaring voorgelezen....
...Na het voorlezen van verklaringen van de ouders en de vriendin van het slachtoffer kregen de verdachten het woord van de rechter. Kort en zakelijk zeiden ze allemaal dat ze het "supererg" en "afschuwelijk" vonden wat er met Carlo is gebeurd. Sommige verdachten voegden daaraan toe dat zij niet verantwoordelijk zijn...

Wat een arrogant tuig! Ik zou het supergoed vinden als ze allemaal 20 jaar opgesloten werden. Maar ja, dat zal wel niet gaan gebeuren. .

BerichtGeplaatst: Di Okt 18, 2022 9:09 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

De Eerste Kamer stemt vandaag over uitbreiding van het taakstrafverbod bij geweld tegen hulpverleners. Veel politieke partijen vinden de zwaarte van een geweldsdelict tegen een hulpverlener zo ernstig dat een taakstraf niet voldoet.

Daar ben ik het helemaal mee eens. Ik stel het volgende voor: een gevangenisstraf met daarbij een werkstraf, dus iedere dag werken voor de samenleving en daarna iedere avond weer terug in de cel.

BerichtGeplaatst: Di Okt 18, 2022 10:38 Plaats reactie Reageer met quote
10 miljoenste

Oh, veel politieke partijen zijn plots weer goed dus - voor het goedkeuren van import Chinese toestanden .

China.
Als een luxe kledingketen tijdelijk meer personeel nodig heeft .
De politie arresteert links en rechts het nodige aantal china slaven en beschuldigt hen van verkrachten, jatten of verzinnen iets anders .
Tijdens het politie onderzoek moeten aangeklaagden verplicht werken in fabrieken voor de partij top leden Xi Jinping .
na een maandje 'gedegen onderzoek onschulig verklaard mogen zij dan met een spreekvrbod weer vrij . .

En denk niet dat Hollandse bestuurders geen corrupte kapitaal dienende slippendragers zijn - zie VVD/ D66 etc..
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Di Okt 18, 2022 11:14 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Het gaat om het uitbreiden van het verbod op taakstraffen. Dus dat je per definitie altijd een celstraf krijgt en geen taakstraf meer.
Ik stel een combinatie van taak- en celstraf voor en daarbij bedoel ik niet het door de overheid verhuren van gedetineerden aan fabrieken. Maar je brengt me wel op een idee... Very Happy

BerichtGeplaatst: Wo Nov 02, 2022 11:48 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Een man van 25 uit Papendrecht die een verkeersongeval veroorzaakte waarbij twee jonge vrouwen om het leven kwamen, moet vijf jaar de gevangenis in. Daarnaast krijgt hij een rijontzegging van tien jaar, die ingaat zodra hij de gevangenis verlaat.

https://nos.nl/artikel/2450534-vijf-jaar-cel-voor-veroorzaken-dodelijk-ongeluk-alblasserdam

In 2014 begon dit draadje met een soortgelijk dodelijk ongeluk waarbij de veroorzaker 120 uur werkstraf kreeg wat tot grote verontwaardiging leidde (3 jaar later werd hij alsnog veroordeeld tot 15 maanden).
We zijn inmiddels 8 jaar verder en er is toch wel het e.e.a. veranderd. Dat geeft de burger moed!