Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Binnenland » Verrot rechtssysteem NL: 120 uur fopstraf Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... , 53, 54, 55  Volgende
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
BerichtGeplaatst: Di Dec 17, 2019 18:41 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Genève? Gewoon in het IJ dumpen.

BerichtGeplaatst: Di Dec 17, 2019 18:54 Plaats reactie Reageer met quote
estudiant

Corwin schreef:
20 zweepslagen of gewoon met een blok beton aan het been in het meer van Geneve??

Of onderdompelen in de kaasfondue

BerichtGeplaatst: Di Dec 17, 2019 19:09 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

Tedje van Es schreef:

Dan liever in de Geul. Dat maakt niet uit of die bezoedeld wordt.

BerichtGeplaatst: Wo Dec 18, 2019 1:30 Plaats reactie Reageer met quote
10 miljoenste

Als rasechte Nederlander weigerde ik uit principe 'n 45 € boete te betalen, omdat ik de politie al aangeboden schikking 25 € had betaalt om vervolging te voorkomen, maar na deze deal ontving ik alsnog een dagvaarding van 45 € bovenop 25 € schikking, omdat de kantonrechter 25 € te weinig vond voor op een solex rijden met een vastgeroeste bel.
Na 3 maanden om 5 uur ,morgens belde 2 geharnaste mobiele eenheid lui mij uit bed - om in naam des koningin - contant 45 € te betalen, wat ik principieel weigerde.
Met z.n tweeën grepen ze me in houdgreep, sleurde me 25 meter over eigen inrit , smeten me in de politie auto naar het politiebureau - 4 uur in een cel op .
Na 4 uur opsluiting werd ik in een gepantserde boevenwagen opgehaald en 15 km verder naar het hoofdbureau gebracht, waar ik moest kiezen tussen onmiddellijk betalen of vervangend 2 dagen brommen.
Over geen klasse justitie, geen racisme, geen discriminatie, en nooit meten met twee maten gesprokken ?

Achteraf was 45 € een koopje voor het leven, om 't vertrouwen in justitie te leren verliezen .
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Wo Dec 18, 2019 9:12 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Lampje schreef:
Tedje van Es schreef:

Dan liever in de Geul. Dat maakt niet uit of die bezoedeld wordt.

De Geul is niet diep genoeg. Hij mag van mij in de Maas gedumpt worden.

BerichtGeplaatst: Wo Dec 18, 2019 9:14 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

10 miljoenste schreef:
Achteraf was 45 € een koopje voor het leven, om 't vertrouwen in justitie te leren verliezen .

Amen!

BerichtGeplaatst: Do Dec 19, 2019 11:51 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Quote:
Het Rotterdamse verbod op straatintimidatie, in de volksmond ook wel sisverbod genoemd, is in strijd met de vrijheid van meningsuiting. Dat heeft het gerechtshof Den Haag bepaald...

...Het gerechtshof spreekt hem ook vrij van de kushandjes, omdat er volgens het hof geen onderscheid is tussen het "verbaal of fysiek openbaren van gedachten of gevoelens". Beide vallen onder de vrijheid van meningsuiting.

https://nos.nl/artikel/2315425-sisverbod-rotterdam-in-strijd-met-vrijheid-van-meningsuiting.html

Ongelofelijk! Want een pennenlikkers!

BerichtGeplaatst: Vr Dec 20, 2019 15:44 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

https://nos.nl/artikel/2315591-ook-internationaal-veel-belangstelling-voor-uitspraak-urgenda-zaak.html

Ik wilde eerst iets anders schrijven, maar toen viel het muntje.

Quote:
"Ten behoeve van de voorlichting van de internationale pers, die hier ook aanwezig is, zal ik nu een uiterst korte samenvatting van de beslissing in het Engels geven", zei rechter Kees Streefkerk. Er volgde gelach en applaus, daarna begon Streefkerk te lezen.

In het Engels? O natuurlijk! Hij zal zelf wel een milieugekkie zijn en zijn positie gebruiken om eventjes gauw internationaal propaganda te maken.

BerichtGeplaatst: Vr Dec 20, 2019 15:52 Plaats reactie Reageer met quote
Jip

10 miljoenste schreef:
Als rasechte Nederlander weigerde ik uit principe 'n 45 € boete te betalen, omdat ik de politie al aangeboden schikking 25 € had betaalt om vervolging te voorkomen, maar na deze deal ontving ik alsnog een dagvaarding van 45 € bovenop 25 € schikking, omdat de kantonrechter 25 € te weinig vond voor op een solex rijden met een vastgeroeste bel.
Na 3 maanden om 5 uur ,morgens belde 2 geharnaste mobiele eenheid lui mij uit bed - om in naam des koningin - contant 45 € te betalen, wat ik principieel weigerde.
Met z.n tweeën grepen ze me in houdgreep, sleurde me 25 meter over eigen inrit , smeten me in de politie auto naar het politiebureau - 4 uur in een cel op .
Na 4 uur opsluiting werd ik in een gepantserde boevenwagen opgehaald en 15 km verder naar het hoofdbureau gebracht, waar ik moest kiezen tussen onmiddellijk betalen of vervangend 2 dagen brommen.
Over geen klasse justitie, geen racisme, geen discriminatie, en nooit meten met twee maten gesprokken ?

Ik zeg niet dat je dit verhaal verzonnen hebt, maar het lijkt mij nogal overtrokken.
Uit je bed gehaald worden voor een boete van 45 euro? Door een duo Terminators? Nee, sorry.
Het zou misschien duidelijker worden als je ook verteld wat er in die 3 maanden over en weer gezegd en geschreven werd.

BerichtGeplaatst: Vr Dec 20, 2019 15:55 Plaats reactie Reageer met quote
Jip

Tedje van Es schreef:
Quote:
Het Rotterdamse verbod op straatintimidatie, in de volksmond ook wel sisverbod genoemd, is in strijd met de vrijheid van meningsuiting. Dat heeft het gerechtshof Den Haag bepaald...

...Het gerechtshof spreekt hem ook vrij van de kushandjes, omdat er volgens het hof geen onderscheid is tussen het "verbaal of fysiek openbaren van gedachten of gevoelens". Beide vallen onder de vrijheid van meningsuiting.

https://nos.nl/artikel/2315425-sisverbod-rotterdam-in-strijd-met-vrijheid-van-meningsuiting.html

Ongelofelijk! Want een pennenlikkers!

Hoezo? Bouwvakkers die een vrouw nafluiten valt dan wel onder vrijheid van meningsuiting?
Of is dat ook vrouwonvriendelijk?

BerichtGeplaatst: Vr Dec 20, 2019 16:13 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Wat bedoel je? Bouwvakkers mogen vrouwen ook niet nafluiten.

BerichtGeplaatst: Za Dec 21, 2019 1:29 Plaats reactie Reageer met quote
10 miljoenste

Quote:
Jip
Ik zeg niet dat je dit verhaal verzonnen hebt, maar het lijkt mij nogal overtrokken. Uit je bed gehaald worden voor een boete van 45 euro? Door een duo Terminators? Nee, sorry. Het zou misschien duidelijker worden als je ook verteld wat er in die 3 maanden over en weer gezegd en geschreven werd

Ik ken het. als het sterk is, zegt de hersengespoelde burger ‘het lijkt me overtrokken’.
Wat ik schreef is nog maar de helft van nog erger. Als ik alles zeg geloofd niemand de waarheid - deze psychologische wetenschap wordt door justitie ook misbruikt .
In het echt ben ik nooit door 2 agenten aangehouden maar zonder toestemming jatte 2 pliesies mijn warme brommer uit een hokje ,en verzonnen .n eigen verhaal erbij .
Na het voorlezen van de 1e kanton recht dagvaarding, dat het hele verhaal vreemd voor me was ik vroeg hem of er wel de juiste naam bovenstond, waarop hij ,m herhaalt, en ik hem kenbaar maak dat ik ook nog broers had, en weer geschorst .

1 maand later tweede dagvaarding met twee nieuwe leugens - geen rem + geen licht , waarop ik vroeg of hij dit wist, en ook of de 2 agenten voorheen al 25 € had geschikt ? waarop de edelachtbare zei dat ik mijn mond moest houden 'want ikke bene leidend en niet jij '!

3e keer in den Bosch in hoger beroep, met mijn vrouw als getuige, zei de edelachbare dat hij daar geen behoefte aan had , en de zaak al bewezen was – pats volgende zaak !
toen ik hem kenbaar maakte dat ik het op prijs zou stellen dat ik gebruik mocht maken van het recht van het laatste woord, wat er nog dan was ? vroeg ik of dergelijk rechtspraak in heel Nederland zo geregeld was ?
Waarop hij buiten zinnen schreeuwde ,45 € verhoogde tot 90 € ,waarop hem vroeg op welk feit deze verhoging dan gestoeld was ? de edelachtbare brieste ‘ omdat ik jou een brutale vlegel vindt en nu..er uit ! waarop ik tussen 2 militaire dienders werd afgevoerd.
De klerk vertrouwde me toe, alleen het incasseren 45 € kostte al 3200 € .
Geld voor alle overheden elke 1 € incasseren mag best 10000 € kosten want het is niet ons eigen geld ! en komen we weer tekort draaien we de gelddouche toch ,n tikje harder open .

Achter de schermen is het OM een groot leugeninstituut maar om het schone schijn te laten lijken, speelt OM af en toe een toe winend stukje toneel .
w.o.
De Staat der Nederlanden moet de journalist Willem Oltmans acht miljoen gulden netto schadevergoeding betalen omdat hij sinds het einde van de jaren vijftig is tegengewerkt door het ministerie van Buitenlandse Zaken
Ad Bos (Velsen, 9 juni 1948) is een Nederlandse bouwondernemer. Hij werd vooral bekend als klokkenluider in de zogenaamde bouwfraude-affaire.
Fred Spijkers (17 juni 1946) is een Nederlands maatschappelijk werker en klokkenluider. werkte vanaf juli 1984 als bedrijfsmaatschappelijk werker voor de afdeling personeelszaken van de Koninklijke Marine van het ministerie van Defensie. Omdat hij als klokkenluider optrad over een affaire om ondeugdelijke landmijnen kwam hij in een juridisch conflict met zijn werkgever dat tot 2010 heeft geduurd.
BerichtGeplaatst: Vr Dec 27, 2019 17:14 Plaats reactie Reageer met quote
estudiant

Het lijkt me nogal overtrokken. Dat zou in een extremistische staat kunnen gebeuren, maar hier in Nederland met deskundige rechters ( relatief veel D66 overigens maar dat terzijde) en advocaten is dit uitgesloten, zelfs als incident.

BerichtGeplaatst: Vr Dec 27, 2019 20:36 Plaats reactie Reageer met quote
10 miljoenste

Als je zelf nooit niks heb meegemaakt zou ik vooringenomen ‘overtrokken’ roepen spaarzamer zijn .
Deskundigheid van rechters heeft niks met meningen te maken, van alles wat aanklagers bijvoegen of weglaten kunnen rechters niet meer doen dan blindvaren op onrechtmatige onvolledige info .

Wat jou uitspraken over advocaten betreft, ervoer ik zelf wat mijn advocaat me toevertrouwde dat hij werd gechanteerd door het OM zelf, onder de woorden “ collega , wees verstandig ‘U heeft toch vrouw en kinderen waar U rekening mee moet houden “ ?
Als U het belang van 10 miljoenste belangrijker acht, zijn wij bang dat U van ons gene ene zaak meer zal winnen !
Hierna stuurde mijn advocaat alle stukken retour, met een briefje ik hem niks hoefde te betalen.
En ik geen moeite meer hoefde te doen een andere advocaat te vinden, omdat OM zwarte lijsten bijhouden waarin 10 miljoenste in voorkomt .
Een maand van tevoren mijn‘zoekgeraakte’ ’proces stukken werden na het afzien ‘toevallig’ ook weer teruggevonden ( = standaard procedure ).

Zal ook wel niet als waar bezoedelt worden - blijf dus maar roepen in uw overtrokken te mooi om waar te zijnde waanwereld van correctheid !

Laatst aangepast door 10 miljoenste op Vr Dec 27, 2019 20:48, in totaal 2 keer bewerkt
BerichtGeplaatst: Vr Dec 27, 2019 20:46 Plaats reactie Reageer met quote
estudiant

Je kunt van alles beweren, maar ik hoef het daarom nog niet te geloven.

BerichtGeplaatst: Vr Dec 27, 2019 20:54 Plaats reactie Reageer met quote
10 miljoenste

Klopt, ieder is verantwoordelijk voor zijne eigen naïviteit .

De overheid is een schurk met een hoge hoed; je wordt bedonderd maar op een nette wijze.’ de enigste instantie die zichzelf beschermt .
Bestuursrecht is formeel ingevoerd om burgers tegen overheden te beschermen, maar is een organisatie om overheden van lastige burgers te ontdoen .
Intelligente mensen hebben geleerd hun tekortkomingen te camoufleren, op dit punt hebben ongeschoolden minder ervaring.
Criminaliteit
komt in alle lagen van de bevolking voor maar om daadwerkelijk gestraft te worden dient men lid te zijn van de lagere sociaal klasse .
BerichtGeplaatst: Di Dec 31, 2019 16:55 Plaats reactie Reageer met quote
estudiant

NU.nl
Twee verdachten opgepakt na mishandeling man (73) in AndijkTwee verdachten opgepakt na mishandeling man (73) in Andijk
31 december 2019 11:00
Laatste update: 5 uur geleden
91

De politie heeft dinsdagochtend twee personen opgepakt in het onderzoek naar de mishandeling van een 73-jarige man in Andijk van afgelopen weekend. Het slachtoffer sprak vuurwerk afstekende jongeren aan, waarna hij van drie personen klappen en trappen kreeg.

De twee personen hebben zich gemeld op het bureau, waarna ze zijn aangehouden. De politie zegt dat hun rol wordt onderzocht.

Het slachtoffer heeft letsel opgelopen aan zijn hoofd toen hij vroeg of de jongeren wilden stoppen met het afsteken van vuurwerk. Hij kreeg trappen toen hij al op de grond was gevallen.

De politie waarschuwt dinsdag dat er op internet een foto wordt gedeeld van jongens met het bericht dat zij de daders zijn. "Dit is niet juist. De verspreiders maken zich schuldig aan een misdrijf."

Eens kijken wat voor een (taak)straf hier wordt uitgedeeld.

BerichtGeplaatst: Vr Jan 03, 2020 16:11 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

https://nos.nl/artikel/2317168-verdachten-flatbrand-arnhem-hebben-ook-levenslang-zegt-kinderombudsvrouw.html

Ach arm, ze hebben levenslang. Tante Ombuds zal wel voor hen spreken.
En inmiddels zijn de daders (12 en 13 jaar) vrijgelaten. Ze hebben het gedaan, maar de rechter acht het niet nodig om ze nog langer vast te houden.

We moeten eindelijk eens ophouden met dat zalvende gewauwel.
Opsluiten tot 31 januari. Laat ze maar eens een maandje zweten.
En ook de ouders aansprakelijk stellen!

BerichtGeplaatst: Ma Jan 06, 2020 9:40 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Quote:
p de A16 bij Prinsenbeek is een automobilist met 209 kilometer per uur door een snelheidscontrole gereden. De politie moest bij de achtervolging zelf 250 kilometer per uur rijden om de man in te halen en tot stoppen te dwingen.

De automobilist is een 21-jarige Schiedammer. Volgens de richtlijn van het Openbaar Ministerie zal hij waarschijnlijk vier maanden zijn rijbewijs kwijt zijn...

https://nos.nl/artikel/2317511-automobilist-rijdt-met-209-km-u-door-snelheidscontrole-op-a16.html

Daar gaan we weer; slechts 4 maanden z'n rijbewijs kwijt, een paar uur theedrinken tijdens een gedragscursus bij het CBR en 1 punt aftrek op z'n rijbewijs.
Bij een dergelijk moedwillig wangedrag mag van mij het rijbewijs vernietigd worden en hem tot z'n 26e een rijverbod opgelegd worden. Daarna mag hij weer rijles beginnen.

BerichtGeplaatst: Ma Jan 06, 2020 12:29 Plaats reactie Reageer met quote
Corwin

Tedje van Es schreef:
Quote:
p de A16 bij Prinsenbeek is een automobilist met 209 kilometer per uur door een snelheidscontrole gereden. De politie moest bij de achtervolging zelf 250 kilometer per uur rijden om de man in te halen en tot stoppen te dwingen.

De automobilist is een 21-jarige Schiedammer. Volgens de richtlijn van het Openbaar Ministerie zal hij waarschijnlijk vier maanden zijn rijbewijs kwijt zijn...

https://nos.nl/artikel/2317511-automobilist-rijdt-met-209-km-u-door-snelheidscontrole-op-a16.html

Daar gaan we weer; slechts 4 maanden z'n rijbewijs kwijt, een paar uur theedrinken tijdens een gedragscursus bij het CBR en 1 punt aftrek op z'n rijbewijs.
Bij een dergelijk moedwillig wangedrag mag van mij het rijbewijs vernietigd worden en hem tot z'n 26e een rijverbod opgelegd worden. Daarna mag hij weer rijles beginnen.

+1
BerichtGeplaatst: Ma Jan 13, 2020 14:42 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Quote:
Ouders van minderjarige daders moeten opdraaien voor schade die veroorzaakt wordt door autobranden. Dat zegt de waarnemend burgemeester van Den Haag Remkes tegen NU.nl. Remkes vindt dat de straf op het in brand steken van auto's omhoog moet, omdat die op dit moment te laag is om jongeren af te schrikken...

...Jonge brandstichters riskeren nu - afhankelijk van veel omstandigheden - een paar maanden jeugddetentie of een taakstraf tussen de 60 en 120 uur. Remkes vindt het tijd om ook ouders aan te spreken op de misdragingen van hun kinderen. Den Haag doet dat al met het sturen van brieven aan de ouders van vandalen. Maar, zegt Remkes tegen NU.nl, financieel aansprakelijk stellen zou ook kunnen helpen: '...het zou best zo kunnen zijn dat ouders zich sneller gaan realiseren dat ze een verantwoordelijkheid hebben als er een stevige rekening kan komen.'...

https://www.omroepwest.nl/nieuws/3984849/Remkes-Verhaal-autobrandschade-op-ouders-minderjarige-daders

Bravo! Ik ben het helemaal met Remkes eens. Sterker, het verbaast mij waarom dat niet al het geval is.
Als mijn minderjarige buurjongen een bal door mijn ruit trapt dan zijn z'n ouders daarvoor aansprakelijk, maar waarom zouden z'n ouders niet voor hem aansprakelijk zijn als hij mijn auto in brand steekt? Wat is dat voor een krom recht?

BerichtGeplaatst: Ma Jan 13, 2020 15:17 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Een bijkomend effect en zeker bij bepaalde groepen is dat zo'n minderjarige delinquent dan een schande wordt. Wellicht kan dat nog heropvoedend werken, omdat ouders dan worden geconfronteerd met een prijskaartje in plaats van dat het aan hun deur voorbij blijft gaan.

BerichtGeplaatst: Ma Jan 13, 2020 15:22 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Ik heb dat nooit begrepen. Ik heb wel eens met een Marokkaanse vader van zo'n draaideurcrimineel mogen praten. Hij had echt geen idee wat z'n zoon uitvrat. Ik kwam er niet achter of dit Oost-Indische blindheid was overigens.

BerichtGeplaatst: Ma Jan 13, 2020 16:04 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Ook al weet je als ouder niet wat jouw kind uitspookt, je bent er evengoed aansprakelijk voor.

BerichtGeplaatst: Ma Jan 13, 2020 21:49 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Cliff schreef:
Ik heb dat nooit begrepen. Ik heb wel eens met een Marokkaanse vader van zo'n draaideurcrimineel mogen praten. Hij had echt geen idee wat z'n zoon uitvrat. Ik kwam er niet achter of dit Oost-Indische blindheid was overigens.

Een dure Audi is toch iets gewoons bij rustige, lieve, behulpzame jongens. Er staan er zoveel in de straat geparkeerd.

Weerwoord forum index » Binnenland