Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Binnenland » Verrot rechtssysteem NL: 120 uur fopstraf Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 52, 53, 54, 55  Volgende
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
BerichtGeplaatst: Di Nov 05, 2019 11:49 Plaats reactie Reageer met quote
10 miljoenste

https://www.ad.nl/rotterdam/man-die-gewapend-het-rotterdamse-stadhuis-binnenliep-krijgt-schadevergoeding-om-hardhandige-arrestatie~afb82121/

Tip voor bijstandtrekkers, probeer in nood in je regio 10 burgemeester tegen de muur te meppen, dan heb je met 76000 € voorlopig 6 jaar geen bijstand meer nodig .
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Di Nov 05, 2019 19:04 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Even een correctie: Het gaat om € 7.660, een nulletje minder. Maar het is natuurlijk bij de zotte af. Hoeveel procent van de beroepsbevolking werkt er voor schamele CAO's? Maak daar maar de helft of meer van. De meeste bruto maandlonen van deze CAO-loonarbeiders bedragen misschien nog niet eens 1/3 van dat bedrag. Laat staan wat ze netto overhouden. En laat staan van wat ze van dat netto bedrag mogen sparen. Aan dit soort volksvreemde uitspraken door rechters gaat Nederland kapot.

BerichtGeplaatst: Di Nov 05, 2019 19:59 Plaats reactie Reageer met quote
10 miljoenste

Even lezen, 10 burgemeesters dreigen met afslachten leveren 76.600 op.
Het is natuurlijk niet overal Utrecht dank zij open grenzen steeds meer zielige zigeuners binnenlokt om met potjes invalide te komen spelen, waar Groen Links bouwend Nederland aanspoort sneller betaalbare woningen voor bij te bouwen.

https://www.trouw.nl/binnenland/het-is-een-kunst-om-zielig-te-zijn-oost-europese-bedelaars-zijn-er-goed-in~b375051a
BerichtGeplaatst: Di Nov 05, 2019 21:29 Plaats reactie Reageer met quote
Ryan

10 miljoenste schreef:
Even lezen, 10 burgemeesters dreigen met afslachten leveren 76.600 op.
Het is natuurlijk niet overal Utrecht dank zij open grenzen steeds meer zielige zigeuners binnenlokt om met potjes invalide te komen spelen, waar Groen Links bouwend Nederland aanspoort sneller betaalbare woningen voor bij te bouwen.

https://www.trouw.nl/binnenland/het-is-een-kunst-om-zielig-te-zijn-oost-europese-bedelaars-zijn-er-goed-in~b375051a

Vertel het hele verhaal effe!

Quote:
Bedrogen
Ook de politie herkent dit probleem. “We kennen de trucs, maar een handicap veinzen is niet strafbaar”, zegt een woordvoerder van politie Midden-Nederland. Utrechtse agenten worden er regelmatig op aangesproken door mensen die zich storen aan de bedelaars. “We begrijpen dat mensen zich bedrogen kunnen voelen. Maar wij kunnen niet meer dan uitleggen dat we alleen mogen handhaven tegen overlastveroorzakers die bijvoorbeeld aanklampen, hinderen en uitschelden.”

Ik ken dit, er is nauwelijks iets veranderd in 50 jaar tijd.
Bedelen gebeurde vroeger, door mensen die bij je langs kwamen.
Nog net niet op blote voeten, maar op sandalen.
Als kind, liep je dan op een afstandje er achter aan, om eens te kijken
waar hij bleef.

De pater stapte vervolgens net om de hoek in zijn Mercedes Smile

Zo, heb ik je lekker tuk hè Smile

BerichtGeplaatst: Wo Nov 06, 2019 0:15 Plaats reactie Reageer met quote
10 miljoenste

Bij ons was het omgekeerd .
Een pater inwonend op het begijnenhof lichte op het Hofke eigen offerblokken , en reed op een Solex langs het kanaal naar de Zwaaikom om publieke zigeunerinnen hun portemonnees te vullen .
BerichtGeplaatst: Wo Nov 06, 2019 17:37 Plaats reactie Reageer met quote
Ryan

10 miljoenste schreef:
Bij ons was het omgekeerd .
Een pater inwonend op het begijnenhof lichte op het Hofke eigen offerblokken , en reed op een Solex langs het kanaal naar de Zwaaikom om publieke zigeunerinnen hun portemonnees te vullen .

Tja, kwam het geld toch goed terecht Smile
Anders gingen die schrapers van het Vaticaan er maar mee aan de haal.
Hier werden kerken met inboedel verkocht op een duistere manier.

BerichtGeplaatst: Ma Dec 09, 2019 15:01 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

https://nos.nl/artikel/2314000-marco-kroon-veroordeeld-tot-werkstraf-van-100-uur.html

Het zal wel weer aan mij liggen maar hier ontgaat mij de proportionaliteit.
Deze topic begon ooit met een werkstraf van 120 uur voor het doodrijden van 3 mensen en nu wordt een hoog gedecoreerde militair tot 100 uur werkstraf veroordeeld omdat hij tijdens Carnaval in de struiken heeft staan pissen.
Het wordt alsmaar gekker in de rechtbanken.

BerichtGeplaatst: Wo Dec 11, 2019 22:21 Plaats reactie Reageer met quote
estudiant

Loetje schreef:
estudiant schreef:
Ik ben sowieso voor zwaardere straffen voor het beramen van terreuraanslagen.
Ook het impliciet en expliciet oproepen tot gewelddadigheid of tot ondermijning van de democratische rechtsstaat moet veel strenger worden aangepakt.

Als voorbeeld:
Michael Mannheimer met zijn (vertaald uit het Duits):

"De apolegeten van de omvolking zijn deel van het probleem. Wellicht moet er eerst worden afgerekend met de verraders in eigen gelederen. Want Wie de Islamisering wil stoppen moet eerst links uit de macht ontzetten".

En dan Mannheimers lijfspreuk:
„Erhebt euch von euren Sofas! Geht auf die Straßen! Greift zu den Waffen, wenn es keine anderen Mittel gibt!“

Wat vind jij daar nu van Loetje??

Art. 20 Abs. 4 GG

Artikel 20 Absatz 1-3 GG lautet:

(1) Die Bundesrepublik Deutschland ist ein demokratischer und sozialer Bundesstaat.

(2) Alle Staatsgewalt geht vom Volke aus. Sie wird vom Volke in Wahlen und Abstimmungen und durch besondere Organe der Gesetzgebung, der vollziehenden Gewalt und der Rechtsprechung ausgeübt.

(3) Die Gesetzgebung ist an die verfassungsmäßige Ordnung, die vollziehende Gewalt und die Rechtsprechung sind an Gesetz und Recht gebunden.

Ohne auf Einzelheiten einzugehen, bedeutet dies, dass damit fünf Staatsstrukturprinzipien, nämlich Republik, Demokratie, Rechtsstaat, Bundesstaat und Sozialstaat als konstitutiv für die verfassungsmäßige Ordnung der Bundesrepublik definiert sind. Sie unterliegen zugleich (zusammen mit dem Prinzip der Menschenwürde nach Art 1 GG) der sogenannten Ewigkeitsgarantie aus Art. 79 Abs. 3 GG, d.h. sie können nicht legal außer Kraft gesetzt werden. Konsequenterweise lautet Absatz 4:

(4) Gegen jeden, der es unternimmt, diese Ordnung zu beseitigen, haben alle Deutschen das Recht zum Widerstand, wenn andere Abhilfe nicht möglich ist.

Conclusie: Michael Mannheimer handelde geenszins tegen de beginselen van de democratische rechtstaat.

En oproepen tot het wegstemmen van de kartelpartijen VVD, D'66, CDA, CU, PvdA, GL handelt ook niet tegen de beginselen van de democratische rechtsstaat. Het zou voor het herstel van de democratie juist een verademing zijn als deze partijen worden gedecimeerd.

Ja, het verschil tussen vrijheid van meningsuiting en haatzaaien is vaak onduidelijk.
Op de universiteit of Hogeschool kun je daar academisch over discussiëren, meer als stelling over ethiek dus.
Van Mannheimer kun je - gezien zijn ranzig gedachtegoed- echter niet verwachten dat zijn uitspraken als prikkel tot discussie zijn bedoeld. Daarom zit hij wellicht net binnen de juridische grenzen, maar ver buiten de morele.
Hij is en blijft een rechts extremist met een ranzige aanhang die de wereld in een extremistisch rechtse heilstaat wil veranderen. Desnoods dmv een putch.

Dus jouw verdediging van je geestelijk leider kan ik om bovengenoemde redenen niet als erg overtuigend beschouwen.

BerichtGeplaatst: Do Dec 12, 2019 12:21 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Estudiant schreef:
Daarom zit hij wellicht net binnen de juridische grenzen, maar ver buiten de morele.

En wat morele grenzen zijn wordt door jou bepaald? In Iran hebben ze voor moraliteit zoiets als een Raad van Hoeders. Je zou daar prima tussen passen.

BerichtGeplaatst: Za Dec 14, 2019 10:35 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Geen moord met voorbedachte rade? Geen aankondigingen van moord bij het stalken? Geen voorbereidingshandelingen? Schiet mij maar lek.

Quote:
De 32-jarige veroordeelde E. schoot zijn ex-vriendin vorig jaar december dood in het fietsenhok van haar school in Rotterdam-West. E. had een contactverbod, omdat hij Hümeyra en haar familie al maandenlang stalkte en bedreigde. Daarvan had de scholiere vier keer aangifte gedaan.

Quote:
"Dat u rennend bent gaan schieten in een school tijdens de pauze is een aanwijzing dat u geen moment van bezinning had en slechts handelde uit boosheid en opwinding", zegt de rechter. Ook dat E. herhaaldelijk van dichtbij heeft geschoten op Hümeyra ziet de rechtbank niet als aanwijzing voor een vooropgezet plan.

https://nos.nl/artikel/2314553-bekir-e-krijgt-14-jaar-cel-en-tbs-voor-moord-familie-humeyra-woedend.html

BerichtGeplaatst: Za Dec 14, 2019 11:25 Plaats reactie Reageer met quote
estudiant

Ga rustig verder met het obsessieve zoeken naar Islam gerelateerd geweld Loetje, het lijk me ook dat je daar alle tijd voor hebt Wink en wellicht word je er zelfs wel gelukkig van.....

Mijn mening over jouw idool Mannheimer is helder. Dat jij hem als je leider ziet, is geheel je eigen keuze en sterker nog....in onze democratie mag dat ook.

Maar stel die Mannheimer krijgt het voor het zeggen, dan mag ik bv hier niet meer schrijven dat hij verderfelijk gedachtegoed verspreid. In zijn Rijk zal alleen maar repressie en onverdraagzaamheid bestaan met moderne bruinhemden ( vaak de losers in een normale maatschappij) die je maar zo kunnen oppakken op verdenking van links gedachtegoed.

Alles met een mediterraan uiterlijk krijgt waarschijnlijk te maken met een fysieke standaardeis waaraan men moet voldoen, zo niet dan elimineren....

Behoor jij dan ook tot die nieuwe elite?

BerichtGeplaatst: Za Dec 14, 2019 11:43 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Die Michael Mannheimer blijft je maar bezig houden hè? Je dicht zelfs aan hem toe dat hij andermans gedachten en meningen aanstuurt. Very Happy Tsja, zulke paranoia kan je gaan krijgen je als je problemen hebt met anderen die over de dingen en zaken anders (kunnen) denken in plaats van zich in de gewenste politiek correcte richting te laten meningssturen, maar onafhankelijk, kritisch en zelf denken. Hoe denk je hoe het komt dat je niet meer serieus genomen wordt? Paranoia en ad hominem schelden zijn nou niet bevorderlijk voor serieus genomen te kunnen worden, waarvan akte.

Maar goed, nu even on topic:

Wat heeft de Islam te maken met de kwalificatie doodslag door de rechter in twijfel te trekken, gelet aan alles wat eraan voorafgegaan is, waardoor ik de mening ben toegedaan dat er een lang vooropgezet handelen aan voorafgegaan en zodoende de mening ben toegedaan dat dit delect als moord had moeten worden gekwalificeerd? Kan je dat even uitleggen?

BerichtGeplaatst: Za Dec 14, 2019 16:17 Plaats reactie Reageer met quote
Elisabeth

Tedje van Es schreef:
https://nos.nl/artikel/2314000-marco-kroon-veroordeeld-tot-werkstraf-van-100-uur.html

Deze topic begon ooit met een werkstraf van 120 uur voor het doodrijden van 3 mensen en nu wordt een hoog gedecoreerde militair tot 100 uur werkstraf veroordeeld omdat hij tijdens Carnaval in de struiken heeft staan pissen.

En Marokkaans tuig kan boven op een politiewagen dansen.....

BerichtGeplaatst: Za Dec 14, 2019 16:34 Plaats reactie Reageer met quote
estudiant

Loetje schreef:
Die Michael Mannheimer blijft je maar bezig houden hè? Je dicht zelfs aan hem toe dat hij andermans gedachten en meningen aanstuurt. Very Happy Tsja, zulke paranoia kan je gaan krijgen je als je problemen hebt met anderen die over de dingen en zaken anders (kunnen) denken in plaats van zich in de gewenste politiek correcte richting te laten meningssturen, maar onafhankelijk, kritisch en zelf denken. Hoe denk je hoe het komt dat je niet meer serieus genomen wordt? Paranoia en ad hominem schelden zijn nou niet bevorderlijk voor serieus genomen te kunnen worden, waarvan akte.

Het houdt mij meer in wetenschappelijke zin bezig. Altijd nieuwsgierig als ik ben over de vraag hoe simplistisch en verderfelijk gedachtegoed kan indalen bij gewone burgers.
Er is veel over geschreven in wetenschappelijke zin, maar Mannheimers trekken toch doorgaans mensen aan die zich op de één of andere manier tekort gedaan voelen. Vaak man, blank, ouder, werkloos of anderszins buitengesloten van het normale werkzame leven. Dikwijls baseren ze hun ideologie ook nog op een zekere “raszuiverheid” en ze zien de wereld om zich heen als één groot links complot met als ultiem doel om de wereld te onderdrukken.

Interessant ... en wie weet Loetje worden jouw bijdragen hier op weerwoord.nl wel gevolgd door studenten om zich te bekwamen in wat er bij dit segment zoal aan gedachtegoed wordt ontwikkeld door “meningsturing”. Wink

BerichtGeplaatst: Zo Dec 15, 2019 10:45 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Elisabeth schreef:
Tedje van Es schreef:

En Marokkaans tuig kan boven op een politiewagen dansen.....

Structureel niet-aanspreekbaren breng je niet tot bedaren met terugtreden in plaats van optreden of met kopjes thee drinken of met bezoekjes aan de Iftar. We hoeven geen algemene middelen uit te geven voor een werkbezoek van de politie aan Marokko, want dit plaatje is gratis. En net dat verschil bepaalt of die structureel niet-aanspreekbaren wel of niet tot bedaren zijn te brengen.

BerichtGeplaatst: Zo Dec 15, 2019 10:48 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

Leuk hoor, die plaatjes. Maar dan wil ik de context er ook wel bij zien, want dit zegt natuurlijk niks.

BerichtGeplaatst: Zo Dec 15, 2019 11:01 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Iets met autoriteit, gezag uitstralen. Met welk politiekorps zal je het eerder uit je hoofd laten om rottigheid uit te gaan halen, gelet op het mogelijke prijskaartje wat daar op kan staan. En dat is de essentie. Fleur Jurgens heeft in haar boek Het Marokkanendrama uitstekend beschreven dat juist de bittere praktijk van overal mee weg kunnen komen deel van het probleem is.

Laatst aangepast door Loetje op Zo Dec 15, 2019 11:36, in totaal 1 keer bewerkt

BerichtGeplaatst: Zo Dec 15, 2019 11:19 Plaats reactie Reageer met quote
estudiant

OM is goed bezig met deze casus die door corruptie en fraude is omgeven.
Als het bewezen is dan mag ik hopen dat - in naam van de rechtsstaat - de verdachten er niet met een fopstraf van 120 uren vanaf komen.
Ik zou zeggen een “plukzekaal” is dan het meest passend.

CORRUPTIEAFFAIRE DEN HAAG
Financiers van De Mos zijn verweven met gokwereld
14 december 2019

De broers Akyol, uitbaters van het Haagse zalencentrum Opera en financiers van de partij van voormalig locoburgemeester Richard de Mos, zijn verweven met de illegale gokwereld in Den Haag. Dat blijkt uit onderzoek door NRC naar de affaire rond Groep de Mos.

Het OM verdenkt de broers Atilla en Erding Akyol ervan vergunningen te hebben verkregen door donaties aan de politieke partij van Richard de Mos te doen. De gemeente gaf hun eerder geen toestemming voor verruimde openingstijden voor hun zalencentrum. Nadat De Mos wethouder was geworden, kregen zij wel twee nachtvergunningen. Daarbij stapte de gemeente over signalen heen van banden tussen de broers en de illegale gokwereld. De ene broer was verdachte in een groot gok- en witwasonderzoek, een café van de ander werd gesloten wegens illegaal gokken. Daarnaast ontving de gemeente signalen dat in Opera „illegale kaartspelen” gespeeld worden. Ook zijn er problemen met de Belastingdienst. Erding Akyol zegt: „Jullie journalisten brengen gemeenteambtenaren maar op rare gedachten, over de vergunningen en zo.”

Zakenman Atilla Akyol, die Richard de Mos als wethouder van de gemeente Den Haag zou hebben omgekocht om een nachtvergunning te krijgen voor zijn zalencentrum, was verdachte in een groot onderzoek naar witwassen en illegaal gokken.

Dat staat in informatie die de politie Haaglanden in mei 2019, voorafgaand aan de vergunningverlening, aan de gemeente Den Haag verstrekt heeft. De politie had geen bezwaar tegen het afgeven van de vergunning aan zalencentrum Opera, maar informeerde de gemeente wel over de antecedenten van eigenaar Akyol. De nieuwe feiten bleken maandag tijdens een zitting van de gemeentelijke bezwarencommissie, waarin omwonenden van het zalencentrum gehoord zijn. Zij vechten de verleende vergunningen aan.

De Turks-Nederlandse horecaman Akyol, die geen bezwaar heeft dat zijn naam voluit genoemd wordt, is een van de financiers van Groep de Mos/Hart voor Den Haag, de partij van De Mos. Bij de raadsverkiezingen in 2018 stond Akyol op de kandidatenlijst.

Het Openbaar Ministerie deed in april 2018 invallen in Turkse horecazaken in Den Haag in het kader van het onderzoek ‘Korenbloem’. Daarbij werd een illegaal goknetwerk blootgelegd. Vanuit een hoofdkantoor in de stad werden gokcomputers geleverd aan ondernemers, waarmee klanten illegaal op sportwedstrijden gokte.

BerichtGeplaatst: Di Dec 17, 2019 13:07 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

https://nos.nl/artikel/2314997-verdachte-aanslag-tram-niet-op-regiezitting-advocaat-toegewezen.html

T. was vanmorgen niet bij de regiezitting in zijn zaak, ondanks het bevel van de rechtbank om wel te komen. Volgens de rechtbank zou er veel geweld nodig zijn geweest om T. naar de rechtbank in Utrecht te krijgen.

"Het is niet aan een verdachte te dicteren of hij verschijnt of niet, maar onder deze omstandigheden ziet de rechtbank ervan af hem te dwingen aanwezig te zijn", zei de voorzitter van de rechtbank. Bij dit besluit speelde mee dat het een tussentijdse zitting was en de zaak nog niet inhoudelijk wordt behandeld.

Nabestaanden waren woedend. "Hij heeft ook geweld gebruikt tegen mijn dochter!" riep de vader van een van de slachtoffers."Wat voor land is dit?" Of T. wel in maart naar de rechtbank moet komen, als de inhoudelijke behandeling op de agenda staat, beslist de rechtbank later.

Het is toch niet te geloven! Wat een slapjanussen daar in de rechtbank!
De aangeklaagde spartelt tegen en hoeft dan ineens niet meer aan zijn plicht te voldoen.
En er waren 8 politiemensen aanwezig hem om mee te nemen!
Ik ga me toch serieus afvragen wie hier in dit land eigenlijk de baas is.
Wat weer een afgang!

BerichtGeplaatst: Di Dec 17, 2019 13:19 Plaats reactie Reageer met quote
estudiant

Er was geen enkele aanleiding om de verdachte niet naar de rechtbank te laten komen. Desnoods met grof geweld.

BerichtGeplaatst: Di Dec 17, 2019 14:06 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Er was geen aanleiding? Hij was verplicht om te komen!
Die rechters zijn een paar slappe dweilen en het is een minachting voor de slachtoffers dat ze er zo op reageren.

BerichtGeplaatst: Di Dec 17, 2019 16:49 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Je leest niet goed Tedje.

Estudiant schreef:
Er was geen enkele aanleiding om de verdachte niet naar de rechtbank te laten komen. Desnoods met grof geweld.

BerichtGeplaatst: Di Dec 17, 2019 17:44 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Oeps! Die had ik over het hoofd gezien. 2x niet is ja!

Dus die T hadden ze gewoon met de knuppel de rechtszaak in moeten slaan. Maar ja, dat mag niet.

BerichtGeplaatst: Di Dec 17, 2019 18:06 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

Tedje van Es schreef:
Oeps! Die had ik over het hoofd gezien.

Een behoorlijke misser. Het gaat hier om een fundamenteel verschil. We zullen het er voor nu bij laten, maar de volgende keer toch echt beter lezen graag.

BerichtGeplaatst: Di Dec 17, 2019 18:13 Plaats reactie Reageer met quote
Corwin

20 zweepslagen of gewoon met een blok beton aan het been in het meer van Geneve??
Verrot rechtssysteem NL: 120 uur fopstraf
  Weerwoord forum index » Binnenland