Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Binnenland » Verrot rechtssysteem NL: 120 uur fopstraf Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 50, 51, 52, 53  Volgende
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
BerichtGeplaatst: Do Okt 10, 2019 7:08 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Niet afgeschaft, maar opgeschort.

BerichtGeplaatst: Do Okt 10, 2019 11:49 Plaats reactie Reageer met quote
Faissal

Tedje van Es schreef:
Faissal schreef:
over afzinken gesproken, ik kan mij nog herinneren dat ik in mijn militaire diensttijd 93/94 naar Limburg werd gestuurd omdat de Maas weer eens buiten zijn oevers was getreden...

Laat me niet lachen! Ik was erbij en er waren net zoveel Hollanders als dat er Zeeuwen, Gelderlanders, Brabanders, Groningers of Friezen waren, om maar een paar provincies te noemen.
Overigens, in 1993/94 was er helemaal geen dienstplicht meer. Was je beroeps? Dan had jij al helemaal niks te vertellen, jou werd gewoon gezegd dat je zandzakken moest gaan schouwen. Dus van "Graag gedaan!" was geen sprake.

De oorzaak van deze overstromingen lag trouwens bij de Hollandse regering die, ondanks alle adviezen, nooit iets deed om het het probleem te voorkomen.

1993/94 was er gewoon nog dienstplicht hoor, inderdaad liep het op zijn einde maar ook na mij zijn nog lichtingen geweest.

En er waren inderdaad ook wel wat zuidhollanders bij maar in mijn bataljon (welke in het noorden gelegerd was en die de status OPPLAN 10 had ten tijde van de overstromingen) waren die toch echt zwaar in de minderheid. Later werden wij terug getrokken en konden niet parate bataljons meer uit de regio overnemen, wellicht waren daar wel een meerderheid van zuiderlingen? ik weet het niet. Ik zat toen al weer in het Noorden Smile

En ik heb het welzeker graag gedaan hoor, ook al had ik geen keus...maar ik merk de ondankbaarheid al weer bij je, gelukkig is dat geen standaard voor de gemiddelde Limbo van toen, die waren wel dankbaar. Vooral die orchideen kweker die we hebben geholpen om zijn kassen te redden en de bejaarden uit het bejaarden tehuis die we moesten evacueren. (sommige vonden het wel eng al die soldaten, lregen wat 40/45 flashbacks)
Overigens was het niet alleen maar zandzakken vullen en dragen, we hebben ook dus hele dorpen geevacueerd. samen met de politie huizen moeten openbreken om te controleren of er geen achterblijvers waren en in een later stadium toen het water gezakt was zijn we opruim werkzaamheden gaan doen. Ik had mazzel, er waren collega's die ingezet werden om kadavers van vee te ruimen...ze hebben nog steeds de stank in hun neus denk ik Rolling Eyes
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Do Okt 10, 2019 11:53 Plaats reactie Reageer met quote
Faissal

Loetje schreef:
Niet afgeschaft, maar opgeschort.

inderdaad, mijn zoon heeft zijn brief dat hij indien nodig opgeroepen kan worden allang gehad Rolling Eyes
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Do Okt 10, 2019 16:35 Plaats reactie Reageer met quote
estudiant

“Mijn tweet klopt- Faber”

Als het aan duizenden bezoekers van de website van De Gelderlander ligt, zou Faber de eer aan zichzelf moeten houden. Liefst 93 procent van de stemmers is het eens met de stelling dat politici die nepnieuws verspreiden, direct af moeten treden.

Van cliëntelisme en nepotisme is ze ook niet vies, even ter herinnering:

ANP 17-03-15, 15:18 Laatste update: 21-01-17, 00:11 Bron: degelderlander

Zoon Faber maakte ook PVV-site Eerste Kamer
DEN HAAG - De zoon van PVV-politica Marjolein Faber blijkt behalve een website voor de Gelderse afdeling van de partij ook de website voor de PVV-fractie in de Eerste Kamer te hebben gemaakt.

Faber, die fractievoorzitter van de PVV in de Senaat is, gaf dinsdag tegenover RTL Nieuws toe dat haar zoon de website van de Eerste Kamerfractie heeft gemaakt. In een reactie bij de omroep zegt ze dat daarmee geen enkele regel van het reglement van de Eerste Kamer is overtreden.

'Onhandig'
​PVV-leider Geert Wilders zegt eveneens dat geen regels zijn overtreden, maar noemt de kwestie 'onhandig'. Volgens hem zijn de werkzaamheden door de zoon van Faber tegelijk met het werk voor de PVV-website in Gelderland gestaakt.

Dat mens deugt van geen meter!!

BerichtGeplaatst: Do Okt 10, 2019 19:27 Plaats reactie Reageer met quote
Joost Bakker

Waar is je foto van een Amsterdams oud huis waar jij part noch deel aan hebt?

Femke Halsema is bijna de slechtste burgemeester ooit van Amsterdam..
nog slechter was voorganger PvdAllllaaaher van der Laan...

De puinhopen zijn voor eenieder zichtbaar, de mocro-maffia is volgens deskundigen inmiddels de baas.

BerichtGeplaatst: Vr Okt 11, 2019 12:31 Plaats reactie Reageer met quote
Jip

estudiant schreef:
“Mijn tweet klopt- Faber”

Als het aan duizenden bezoekers van de website van De Gelderlander ligt, zou Faber de eer aan zichzelf moeten houden. Liefst 93 procent van de stemmers is het eens met de stelling dat politici die nepnieuws verspreiden, direct af moeten treden.

Van cliëntelisme en nepotisme is ze ook niet vies, even ter herinnering:

ANP 17-03-15, 15:18 Laatste update: 21-01-17, 00:11 Bron: degelderlander

Zoon Faber maakte ook PVV-site Eerste Kamer
DEN HAAG - De zoon van PVV-politica Marjolein Faber blijkt behalve een website voor de Gelderse afdeling van de partij ook de website voor de PVV-fractie in de Eerste Kamer te hebben gemaakt.

Faber, die fractievoorzitter van de PVV in de Senaat is, gaf dinsdag tegenover RTL Nieuws toe dat haar zoon de website van de Eerste Kamerfractie heeft gemaakt. In een reactie bij de omroep zegt ze dat daarmee geen enkele regel van het reglement van de Eerste Kamer is overtreden.

'Onhandig'
​PVV-leider Geert Wilders zegt eveneens dat geen regels zijn overtreden, maar noemt de kwestie 'onhandig'. Volgens hem zijn de werkzaamheden door de zoon van Faber tegelijk met het werk voor de PVV-website in Gelderland gestaakt.

Dat mens deugt van geen meter!!

Tevens een bewijs dat korte pittige kapsels (lees: lelijke wijven) ook voorkomen in de 'vaderlandslievende' partijen.
Ik ben er van overtuigd dat deze dame in de jaren 60 voorop zou lopen en alle mannen een knietje zou geven.

BerichtGeplaatst: Vr Okt 11, 2019 14:48 Plaats reactie Reageer met quote
estudiant

Ze had zich wel geschoren tgv deze foto Very Happy

BerichtGeplaatst: Vr Okt 11, 2019 15:16 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

We hebben er weer een volksvreemd "Foei!"-strafje bij.

Lachertje! Half jaartje cel wegens trainen voor terreuraanslag

Rechter legt jaar cel op voor trainen voor terreuraanslag

Twee broers uit Oudenbosch hadden informatie over bommen maken in bezit en hingen het IS-gedachtegoed aan.

https://www.nrc.nl/nieuws/2019/10/11/rechter-legt-jaar-cel-op-voor-trainen-voor-terreuraanslag-a3976460

BerichtGeplaatst: Za Okt 12, 2019 15:13 Plaats reactie Reageer met quote
estudiant

Ik ben sowieso voor zwaardere straffen voor het beramen van terreuraanslagen.
Ook het impliciet en expliciet oproepen tot gewelddadigheid of tot ondermijning van de democratische rechtsstaat moet veel strenger worden aangepakt.

Als voorbeeld:
Michael Mannheimer met zijn (vertaald uit het Duits):

"De apolegeten van de omvolking zijn deel van het probleem. Wellicht moet er eerst worden afgerekend met de verraders in eigen gelederen. Want Wie de Islamisering wil stoppen moet eerst links uit de macht ontzetten".

En dan Mannheimers lijfspreuk:
„Erhebt euch von euren Sofas! Geht auf die Straßen! Greift zu den Waffen, wenn es keine anderen Mittel gibt!“

Wat vind jij daar nu van Loetje??

BerichtGeplaatst: Za Okt 12, 2019 17:33 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Plemp je die quote nu op het hele forum?

Sofa

BerichtGeplaatst: Za Okt 12, 2019 18:08 Plaats reactie Reageer met quote
estudiant

Als het te pas komt wel natuurlijk. En het komt nogal vaak te pas Very Happy

BerichtGeplaatst: Zo Okt 13, 2019 15:10 Plaats reactie Reageer met quote
Joost Bakker

Waar is je foto van een of ander gebouw waar je part noch deel aan gehad hebt?
Gebouwd door het bloed, zeet en tranen van de boze witte mannen met hun blote handen.

BerichtGeplaatst: Zo Okt 13, 2019 17:52 Plaats reactie Reageer met quote
estudiant

Dit voldoet geheel aan je wens Very Happy

Kamp Vught, geheel gebouwd door witte mannen die waarschijnlijk wel boos waren en met bloed zweet en tranen tot stand gebracht.
En o ja, ik heb er part noch deel aan gehad Laughing

BerichtGeplaatst: Zo Okt 13, 2019 20:09 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Kamp Vught, wat gebeurde daar ook alweer op 4 mei?

https://nos.nl/artikel/2283300-terreurverdachten-vught-verstoorden-dodenherdenking-met-allahoe-akbar.html

BerichtGeplaatst: Ma Okt 14, 2019 9:07 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Quote:
Wie hulpverleners belaagt, krijgt straks gegarandeerd celstraf. Geweld tegen agenten, ambulancebroeders en brandweermannen kan niet meer worden afgedaan met een taakstraf of boete, bevestigt het ministerie van Justitie en Veiligheid berichtgeving in De Telegraaf.

https://nos.nl/artikel/2306024-altijd-celstraf-nooit-taakstraf-voor-belager-van-hulpverleners.html

Heel goed! Het lijk er op dat de harde kritiek op rechters, die gretig met taakstraffen strooien, z'n vruchten af begint te werpen.

BerichtGeplaatst: Ma Okt 14, 2019 21:56 Plaats reactie Reageer met quote
estudiant

Loetje schreef:

Ging erom wie het gebouwd heeft ( dit op verzoek van heer bakker die een voorkeur heeft voor gebouwen die uitsluitend door witte mannen zijn gebouwd), kennelijk had je dat niet begrepen?

BerichtGeplaatst: Di Okt 15, 2019 8:34 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Faissal schreef:
1993/94 was er gewoon nog dienstplicht hoor, inderdaad liep het op zijn einde maar ook na mij zijn nog lichtingen geweest.

O, dan vergis ik me. Ik meende dat rond 1990 de dienstplicht werd opgeschort.

Quote:
En ik heb het welzeker graag gedaan hoor, ook al had ik geen keus...maar ik merk de ondankbaarheid al weer bij je, gelukkig is dat geen standaard voor de gemiddelde Limbo van toen, die waren wel dankbaar.

Ondankbaar? Wie heeft het over ondankbaar? Ik vind Amsterdam een smerige, onvriendelijke stad. En daarom reageer jij hier zo en haal je er dingen bij die er helemaal niets mee te maken hebben.

BerichtGeplaatst: Di Okt 15, 2019 11:29 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

estudiant schreef:
Ik ben sowieso voor zwaardere straffen voor het beramen van terreuraanslagen.
Ook het impliciet en expliciet oproepen tot gewelddadigheid of tot ondermijning van de democratische rechtsstaat moet veel strenger worden aangepakt.

Als voorbeeld:
Michael Mannheimer met zijn (vertaald uit het Duits):

"De apolegeten van de omvolking zijn deel van het probleem. Wellicht moet er eerst worden afgerekend met de verraders in eigen gelederen. Want Wie de Islamisering wil stoppen moet eerst links uit de macht ontzetten".

En dan Mannheimers lijfspreuk:
„Erhebt euch von euren Sofas! Geht auf die Straßen! Greift zu den Waffen, wenn es keine anderen Mittel gibt!“

Wat vind jij daar nu van Loetje??

Art. 20 Abs. 4 GG

Artikel 20 Absatz 1-3 GG lautet:

(1) Die Bundesrepublik Deutschland ist ein demokratischer und sozialer Bundesstaat.

(2) Alle Staatsgewalt geht vom Volke aus. Sie wird vom Volke in Wahlen und Abstimmungen und durch besondere Organe der Gesetzgebung, der vollziehenden Gewalt und der Rechtsprechung ausgeübt.

(3) Die Gesetzgebung ist an die verfassungsmäßige Ordnung, die vollziehende Gewalt und die Rechtsprechung sind an Gesetz und Recht gebunden.

Ohne auf Einzelheiten einzugehen, bedeutet dies, dass damit fünf Staatsstrukturprinzipien, nämlich Republik, Demokratie, Rechtsstaat, Bundesstaat und Sozialstaat als konstitutiv für die verfassungsmäßige Ordnung der Bundesrepublik definiert sind. Sie unterliegen zugleich (zusammen mit dem Prinzip der Menschenwürde nach Art 1 GG) der sogenannten Ewigkeitsgarantie aus Art. 79 Abs. 3 GG, d.h. sie können nicht legal außer Kraft gesetzt werden. Konsequenterweise lautet Absatz 4:

(4) Gegen jeden, der es unternimmt, diese Ordnung zu beseitigen, haben alle Deutschen das Recht zum Widerstand, wenn andere Abhilfe nicht möglich ist.

Conclusie: Michael Mannheimer handelde geenszins tegen de beginselen van de democratische rechtstaat.

En oproepen tot het wegstemmen van de kartelpartijen VVD, D'66, CDA, CU, PvdA, GL handelt ook niet tegen de beginselen van de democratische rechtsstaat. Het zou voor het herstel van de democratie juist een verademing zijn als deze partijen worden gedecimeerd.

BerichtGeplaatst: Di Okt 15, 2019 11:35 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

estudiant schreef:
Loetje schreef:

Ging erom wie het gebouwd heeft ( dit op verzoek van heer bakker die een voorkeur heeft voor gebouwen die uitsluitend door witte mannen zijn gebouwd), kennelijk had je dat niet begrepen?

Heer Bakker wees jou erop dat jij pronkt met gebouwen waarvan jij zelf nog geen steentje hebt gemetseld. Maar begrijp ik dat Kamp Vught bij jou een gevoelige snaar heeft geraakt vanwege wat gebeurde bij de laatste Dodenherdenking waar op de fussilladeplaats de gepaste twee minuten werd verstoord, omdat het je eigen Godwin heeft ontkracht?

https://nos.nl/artikel/2283300-terreurverdachten-vught-verstoorden-dodenherdenking-met-allahoe-akbar.html

Laatst aangepast door Loetje op Di Okt 15, 2019 11:57, in totaal 1 keer bewerkt

BerichtGeplaatst: Di Okt 15, 2019 11:49 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

https://www.ad.nl/buitenland/oberschoppers-praag-veroordeeld-tot-5-5-en-5-jaar-cel~ae84da35/

Quote:
De Nederlandse broers Armin N. en Arash N. die vorig jaar een ober in Praag zwaar toetakelden, zijn vandaag in hoger beroep veroordeeld tot celstraffen van respectievelijk 5,5 en 5 jaar. Het hof acht zware mishandeling bewezen. De mannen mogen tien jaar lang Tsjechië niet meer in.

Kijk! Zo hoort dat!

Quote:
Als de straf onherroepelijk is, kunnen de broers ervoor kiezen deze in Nederland uit te zitten.

Sinds wanneer geven wij criminelen een keuze? Hoort dat bij ons onvolprezen rechtssysteem?

BerichtGeplaatst: Di Okt 15, 2019 11:56 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Ik hou mijn hart vast voor naar welke Nederlandse maatstaven dan de straf zal worden omgezet indien deze oberschoppers hun penitentie in Nederland wordt uitgezeten. Ik vrees dat ze nog meer dan hun gebruikelijke 1/3 strafkorting voor hun "goede gedrag" in Praag gaan krijgen. Dus laat ze lekker daar de volle duur van hun straf uit gaan zitten. Straf is straf en tijd is tijd.

BerichtGeplaatst: Di Okt 15, 2019 12:22 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Ik snap het niet. Je maakt je in het buitenland schuldig aan een misdaad, Je wordt veroordeeld en mag dan in Nederland de straf uit komen zitten. Waarom is dat?

BerichtGeplaatst: Di Okt 15, 2019 16:56 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

Tedje van Es schreef:
Ik snap het niet. Je maakt je in het buitenland schuldig aan een misdaad, Je wordt veroordeeld en mag dan in Nederland de straf uit komen zitten. Waarom is dat?

Dat is om het de hooggeachte criminelen niet al te moeilijk te maken. Ze hebben het al zo lastig : opgepakt na een uit de hand gelopen gebbetje, moet kunnen toch zo' n knokpartijtje en wat maken die paar klapjes nou uit ? Misschien was die ober wel brutaal geweest, daar hoor je dan weer niemand over.
Deze heren moeten zo snel mogelijk naar ons land komen. Een mooie cel met TV, ligbad en vooral niet te lang laten zitten. Dat hebben ze immers niet verdiend.
Ik zou willen dat minister Blok zijn Tjechische collega flink de oren wast. Want wat er nu gebeurt is schandalig.Welkom in Nederland. Kots.

BerichtGeplaatst: Di Okt 15, 2019 19:54 Plaats reactie Reageer met quote
estudiant

Loetje schreef:
estudiant schreef:
Loetje schreef:

Heer Bakker wees jou erop dat jij pronkt met gebouwen waarvan jij zelf nog geen steentje hebt gemetseld. Maar begrijp ik dat Kamp Vught bij jou een gevoelige snaar heeft geraakt vanwege wat gebeurde bij de laatste Dodenherdenking waar op de fussilladeplaats de gepaste twee minuten werd verstoord, omdat het je eigen Godwin heeft ontkracht?

Ik heb geen gevoelige snaar, zou ook niet weten waarom eigenlijk?
Grappig dat Godwin er weer bij wordt gehaald, dat is altijd weer wel een gevoelig snaartje voor heimelijke bewonderaars voor de periode waarin "Meine Ehre heißt Treue" nogal hip was Wink

BerichtGeplaatst: Wo Okt 16, 2019 12:47 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Steeds trol Estu hier een keutel achterlaat bekruipt mij steeds meer en meer het gevoel dat het zuigelingetje weer eens om borstvoeding vraagt.

Weerwoord forum index » Binnenland