Geplaatst: Di Dec 02, 2014 15:18 |
|
|
|
De straf is te laag. Dat is de algemene opinie en daar sluit ik me bij aan. |
|
|
|
|
Geplaatst: Di Dec 02, 2014 15:50 |
|
|
|
Onderbuikgevoel die niet gebaseerd is op de feiten en het bewijs. Maar zoals reeds uitgelegd als je strengere straffen wilt moet de wet worden aangepast en dit gaat via het democratische proces.  |
|
|
|
|
Geplaatst: Di Dec 02, 2014 17:33 |
|
|
|
Wat een onzinnige bijdrages weer.
Een werkstraf van 120 uur voor het doodrijden van 3 mensen, door eigen toedoen, is belachelijk laag.
Het heeft ook niks met de sharia te maken. Net zo min als dat dit met fascisme of onderbierbuik te maken heeft. |
|
|
|
|
Geplaatst: Di Dec 02, 2014 17:48 |
|
|
|
Hij is schuldig bevonden aan het overtreden van artikel 5 van de WVW. Dat daar 3 mensen het leven bij hebben gelaten is erg genoeg. Beetje triest dat sommige mensen over de rug van de slachtoffers heen hun onderbuikgevoelens ten toon spreiden... |
|
|
|
|
Geplaatst: Di Dec 02, 2014 17:49 |
|
|
|
Tedje van Es schreef: | Mark Paalman schreef: | Dat kan, kun jij echter daadwerkelijk bewijzen dan dat de bestuurder te hard of roekeloos heeft gereden dan? |
Nee, dat kan ik niet, ondanks dat het zo klaar als een klontje is dat die man veel te hard gereden heeft. |
Klopt dat is ook zeer aannemelijk. Echter waar het in rechtspraak om gaat is of het ook daadwerkelijk te bewijzen is of niet.
Tedje van Es schreef: | Maar afgezien daarvan vind ik dat, als je schuldig bent aan het doodrijden van 3 mensen, een werkstraf van 120 uur te laag, |
Werkelijk? Dus als jij op de weg rijdt en jij houdt je aan alle verkeersregels en desondanks gaat er om wat voor reden dan ook iets mis waardoor 3 mensen omkomen, dan vindt jij dat je straf verdient? |
|
|
|
|
Geplaatst: Di Dec 02, 2014 18:11 |
|
|
|
|
_________________ Waar gesjoemeld kan worden zal dat ook zeker gebeuren. |
|
|
|
Geplaatst: Di Dec 02, 2014 18:12 |
|
|
|
Ja hoor Guus, het is lastig... |
|
|
|
|
Geplaatst: Di Dec 02, 2014 18:21 |
|
|
|
Hij nam deel aan het verkeer. Dat is potentieel dodelijk. Preventief ruimen lijkt me daarom de enige afdoende oplossing.
 |
|
_________________ Waar gesjoemeld kan worden zal dat ook zeker gebeuren. |
|
|
|
Geplaatst: Di Dec 02, 2014 19:41 |
|
|
|
En dát is rechtsgang. En zó hoort het. Niet met allerlei kretologie, roeptoeterij
en neiging tot lynch.  |
|
_________________ Primair geluk komt met een pakketje: tevredenheid met je leven, geduld, compassie en 't ontbreken van angst. Kost wat moeite... |
|
|
|
Geplaatst: Di Dec 02, 2014 20:58 |
|
|
|
|
_________________ Primair geluk komt met een pakketje: tevredenheid met je leven, geduld, compassie en 't ontbreken van angst. Kost wat moeite... |
|
|
|
Weerwoord forum index » Binnenland