Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Binnenland » Verrot rechtssysteem NL: 120 uur fopstraf Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, ... 53, 54, 55  Volgende
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
BerichtGeplaatst: Di Dec 02, 2014 15:18 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

De straf is te laag. Dat is de algemene opinie en daar sluit ik me bij aan.
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Di Dec 02, 2014 15:50 Plaats reactie Reageer met quote
Dude29

Onderbuikgevoel die niet gebaseerd is op de feiten en het bewijs. Maar zoals reeds uitgelegd als je strengere straffen wilt moet de wet worden aangepast en dit gaat via het democratische proces. Rolling Eyes
BerichtGeplaatst: Di Dec 02, 2014 15:56 Plaats reactie Reageer met quote
Guus

Knappe onderbouwing, Tedje!

Quote:

Verder vind ik het jammer dat alweer gegooid moet worden met bier ..

Werkelijk? Wat leuk.

Waar eigenlijk? Confused

BerichtGeplaatst: Di Dec 02, 2014 15:57 Plaats reactie Reageer met quote
Guus

Dude29 schreef:
...Maar zoals reeds uitgelegd als je strengere straffen wilt moet de wet worden aangepast en dit gaat via het democratische proces. Rolling Eyes

Misschien een beetje meer richting Sharia? Very Happy

BerichtGeplaatst: Di Dec 02, 2014 17:33 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Wat een onzinnige bijdrages weer.

Een werkstraf van 120 uur voor het doodrijden van 3 mensen, door eigen toedoen, is belachelijk laag.
Het heeft ook niks met de sharia te maken. Net zo min als dat dit met fascisme of onderbierbuik te maken heeft.
BerichtGeplaatst: Di Dec 02, 2014 17:35 Plaats reactie Reageer met quote
Mark Paalman

Tedje van Es schreef:
Een werkstraf van 120 uur voor het doodrijden van 3 mensen, door eigen toedoen, is belachelijk laag.

Dat kan, kun jij echter daadwerkelijk bewijzen dan dat de bestuurder te hard of roekeloos heeft gereden dan?
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
BerichtGeplaatst: Di Dec 02, 2014 17:41 Plaats reactie Reageer met quote
Dude29

Tedje van Es schreef:
Wat een onzinnige bijdrages weer.

Welke bijdrage heb je het over? Jouw bijdrages waarbij je elke rechtsstatelijke overweging naast je neer legt? Very Happy
BerichtGeplaatst: Di Dec 02, 2014 17:44 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Mark Paalman schreef:
Dat kan, kun jij echter daadwerkelijk bewijzen dan dat de bestuurder te hard of roekeloos heeft gereden dan?

Nee, dat kan ik niet, ondanks dat het zo klaar als een klontje is dat die man veel te hard gereden heeft.
Maar afgezien daarvan vind ik dat, als je schuldig bent aan het doodrijden van 3 mensen, een werkstraf van 120 uur te laag,
BerichtGeplaatst: Di Dec 02, 2014 17:48 Plaats reactie Reageer met quote
Dude29

Hij is schuldig bevonden aan het overtreden van artikel 5 van de WVW. Dat daar 3 mensen het leven bij hebben gelaten is erg genoeg. Beetje triest dat sommige mensen over de rug van de slachtoffers heen hun onderbuikgevoelens ten toon spreiden...
BerichtGeplaatst: Di Dec 02, 2014 17:49 Plaats reactie Reageer met quote
Mark Paalman

Tedje van Es schreef:
Mark Paalman schreef:

Nee, dat kan ik niet, ondanks dat het zo klaar als een klontje is dat die man veel te hard gereden heeft.

Klopt dat is ook zeer aannemelijk. Echter waar het in rechtspraak om gaat is of het ook daadwerkelijk te bewijzen is of niet.

Tedje van Es schreef:
Maar afgezien daarvan vind ik dat, als je schuldig bent aan het doodrijden van 3 mensen, een werkstraf van 120 uur te laag,

Werkelijk? Dus als jij op de weg rijdt en jij houdt je aan alle verkeersregels en desondanks gaat er om wat voor reden dan ook iets mis waardoor 3 mensen omkomen, dan vindt jij dat je straf verdient?
BerichtGeplaatst: Di Dec 02, 2014 17:54 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Mark Paalman schreef:
Werkelijk? Dus als jij op de weg rijdt en jij houdt je aan alle verkeersregels en desondanks gaat er om wat voor reden dan ook iets mis waardoor 3 mensen omkomen, dan vindt jij dat je straf verdient?

Ja.
BerichtGeplaatst: Di Dec 02, 2014 18:03 Plaats reactie Reageer met quote
Mark Paalman

Tedje van Es schreef:
Mark Paalman schreef:

Ja.

Waarvoor dan? Volgens mij staat 'pech hebben' namelijk niet als misdaad in onze wetgeving, in welke zin heb je dan een verwijtbare handeling gepleegd?
BerichtGeplaatst: Di Dec 02, 2014 18:04 Plaats reactie Reageer met quote
Guus

Dit is wat ik eerder schreef:
I

Hoe dan ook: het redeneren met de onderbuik betekent dat elke verkeersdeelnemer een potentiële misdadiger is. Mensen zijn namelijk niet onfeilbaar.

q.e.d. Cool

BerichtGeplaatst: Di Dec 02, 2014 18:08 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Mark Paalman schreef:
Waarvoor dan? Volgens mij staat 'pech hebben' namelijk niet als misdaad in onze wetgeving, in welke zin heb je dan een verwijtbare handeling gepleegd?

Pech? Hier is sprake van dood door schuld. Dat is een verwijtbare handeling. En als dat 3 mensenlevens kost vind ik dat 120 uur te weinig is.
BerichtGeplaatst: Di Dec 02, 2014 18:11 Plaats reactie Reageer met quote
Guus

BerichtGeplaatst: Di Dec 02, 2014 18:12 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Ja hoor Guus, het is lastig...
BerichtGeplaatst: Di Dec 02, 2014 18:16 Plaats reactie Reageer met quote
Mark Paalman

Tedje van Es schreef:
Mark Paalman schreef:

Pech? Hier is sprake van dood door schuld. Dat is een verwijtbare handeling. En als dat 3 mensenlevens kost vind ik dat 120 uur te weinig is.

Wat is dan aantoonbaar bewezen de verwijtbare handeling? Jij hebt het hier namelijk over een gevolg, een verwijtbare handeling is een oorzaak. Jij stelt zelf dat niet kan bewezen kan worden dat de bestuurder te hard of roekeloos heeft gereden, welke verwijtbare handeling kun jij dan aanwijzen?
BerichtGeplaatst: Di Dec 02, 2014 18:21 Plaats reactie Reageer met quote
Guus

Hij nam deel aan het verkeer. Dat is potentieel dodelijk. Preventief ruimen lijkt me daarom de enige afdoende oplossing. Cool

BerichtGeplaatst: Di Dec 02, 2014 19:03 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Laat maar zitten, Guus.
Spijtig dat je steeds met bier moet gooien er de fascisten bij gaat halen en nu al preventief wilt ruimen, alleen maar om zo jouw tegenpartij te diskwalificeren.

Mark Paalman schreef:
Jij stelt zelf dat niet kan bewezen kan worden dat de bestuurder te hard of roekeloos heeft gereden, welke verwijtbare handeling kun jij dan aanwijzen?

Ik ga het niet weer allemaal herhalen. Ik ben het niet eens met het oordeel en met de strafmaat. Klaar.
BerichtGeplaatst: Di Dec 02, 2014 19:12 Plaats reactie Reageer met quote
Mark Paalman

Tedje van Es schreef:

Ik ga het niet weer allemaal herhalen. Ik ben het niet eens met het oordeel en met de strafmaat. Klaar.

Het is nochtans een simpele vraag, welk ander oordeel kan gegeven worden als jij zelf het met me eens bent dat mogelijke verwijtbare zaken als te hard en roekeloos rijden niet bewezen kunnen worden?
BerichtGeplaatst: Di Dec 02, 2014 19:12 Plaats reactie Reageer met quote
Gerard R.

Mark Paalman schreef:
Tedje van Es schreef:
Mark Paalman schreef:

Ja.

"Om toch..". Of "nou, daarom...". "Omdat dat zo is"... "Omdat ik het niet eens ben"... Laughing

BerichtGeplaatst: Di Dec 02, 2014 19:35 Plaats reactie Reageer met quote
kiekiek

Dude29 schreef:

Feit in deze zaak is dat een (fikse) overtreding van de snelheidslimiet niet kan worden bewezen,

Ik denk dat een aantal dit stukje uit het eerste bericht hebben gemist:

Uit politieonderzoek zou duidelijk zijn geworden dat de man namelijk wél ruim veertig kilometer te hard had gereden, op een weg waar 80 kilometer per uur is toegestaan. Met deze informatie in de hand gaat de officier van justitie in hoger beroep.

Gewoon afwachten tot de politie het bewijs in hoger beroep zal neerleggen. Het zou kunnen dat dan wel dood door schuld bewezen wordt geacht, waarschijnlijk door sporenonderzoek ter plaatse, denk maar aan remsporen. Het Openbaar Ministerie had 15 maanden cel tegen de man geëist en gaat in hoger beroep.

http://www.dichtbij.nl/roermond/regionaal-nieuws/artikel/3793727/pool-die-opa-oma-en-kleinkind-doodreed-krijgt-taakstraf.aspx
BerichtGeplaatst: Di Dec 02, 2014 19:41 Plaats reactie Reageer met quote
Gerard R.

En dát is rechtsgang. En z hoort het. Niet met allerlei kretologie, roeptoeterij
en neiging tot lynch. Wink

BerichtGeplaatst: Di Dec 02, 2014 20:51 Plaats reactie Reageer met quote
Guus

Tedje van Es schreef:
Laat maar zitten, Guus.
Spijtig dat je steeds met bier moet gooien ....

Wat bazel je toch steeds over bier? Waar is dat volgens jou? Je hallucineert toch niet, hoop ik?

BerichtGeplaatst: Di Dec 02, 2014 20:58 Plaats reactie Reageer met quote
Gerard R.

Aardig om sommige dingen terug te zien:
http://www.weerwoord.nl/weerwoord/viewtopic.php?p=427598&highlight=tedje#427598

Very Happy

Weerwoord forum index » Binnenland