Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Verkeer, Natuur en Milieu » Nederland overbevolkt? Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4 ... 36, 37, 38  Volgende
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
Nederland overbevolkt?
BerichtGeplaatst: Za Dec 09, 2000 0:12 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekend
Gast

Wat denk je van nieuwlanders? (Terranuovisti?)
Nederland overbevolkt?
BerichtGeplaatst: Za Dec 09, 2000 0:29 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekend
Gast

Guus,

De alfa's vallen me mee de laatste tijd. Het zijn meer de stationcar Volvo's die ergelijk zijn. Er is daar namelijk plaats voor 4 tot 6 kinderen en daar waar plaats is worden plaatsen opgevuld. Zo is het in Nederland ook altijd gegaan.

Meer mens met minder consumenten
Nederland overbevolkt?
BerichtGeplaatst: Za Dec 09, 2000 1:47 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekend
Gast

Volvo? Hé, dat is het merk waarvan mijn buschauffeur laatst opmerkte dat dat de enige auto is met ingebouwde voorrang???

Nederland overbevolkt?
BerichtGeplaatst: Za Dec 09, 2000 3:52 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekend
Gast

We kunnen gewoon uitbreiden naar het oosten zie ik...

* Bellingwolde wil over de grens bouwen

Wethouder Wachtmeester van de gemeente Bellingwolde in Oost-Groningen heeft geopperd om over de grens in Duitsland een nieuw Nederlands dorp te bouwen. De bestuurder wil daarmee voorkomen dat karakteristieke kleine plaatsen worden ontsierd door nieuwbouwwijken. Volgens Wachtmeester is het beter om geheel nieuwe dorpen te bouwen, en waarom dan niet in Duitsland, in deze tijd van vervagende nationale grenzen. In de Duitse grensstreek is ruimte te over. Bovendien wordt het gebied straks beter bereikbaar als de snelweg A31 gereed is. De Bellingwolder wethouder benadrukt dat Duitsers in het Nederlandse dorp welkom zijn. Het moet een echte Europese gemeenschap in het klein worden.
Nederland overbevolkt?
BerichtGeplaatst: Za Dec 09, 2000 5:13 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekend
Gast

Volvo rijders zijn over het algemeen toch hele defensieve rijders?
Nederland overbevolkt?
BerichtGeplaatst: Za Dec 09, 2000 23:51 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekend
Gast

Eindelijk de man áchter de 'club'organisatie van Tien Miljoen mogen zien!

Niet dat er veel van hem overbleef na filering door Marcel van Dam!

Leuk te horen dat er meer mensen zijn die mijn bevolkingstheorie als niet volstrekt waanzinnig zien...
Dat de bevolking in een land, een continent of op de hele wereld vanzelf in rap tempo in aantal zal teruglopen als de welvaart in genoemde gebieden maar voldoende toeneemt!!!

We zullen uiteindelijk nog eens afhankelijk zijn van kunstmatig ontwikkelde menselijke klonen die distributie van goederen als enig overgebleven 'mensenwerk' ter hand moeten nemen!

Maar nu ga ik als een soort RobJulesTVerne wel erg ver besef ik!

Blij met m'n toevallige geboorteplekje, nu en dan trots op het feit dat ik enkelen of hele groepen mensen MEDELANDERS mag noemen!
Nederland overbevolkt?
BerichtGeplaatst: Zo Dec 10, 2000 0:06 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekend
Gast

Ik heb het helaas niet kunnen zien (komt er nog een herhaling?), maar het zou me niets verbazen als het Linkse gedeelte van het Panel-publiek het niet met die man eens was.

Het Panel van het Lagerhuis bestaat, zoals je wel zult weten, uit een **Brede laag van de bevolking** !
Nou, daar twijfel ik ernstig aan.
Ze hebben er voor de sier een paar keurige VVD'ers bijgezet en dat is het dan wel.
Maar die VVD'ers zijn de laatste paar jaren ook steeds linkser geworden.
Die Henk Brès hadden ze van mij nog een tijdje mogen laten zitten daar.
Of haal die marktkoopman en voorzitter van Leefbaar Amsterdam maar eens in je Panel !!
(Moet je eens kijken wat voor een *pittige* discussie's je dan krijgt.)
Maar dat durven die politiek-correcten van de VARA niet.

Een klacht die ik overigens nogal eens van echte ouderwetse Liberalen hoor, is dat de VééVééDéé helemaal niet meer de VVD is van vroeger !!

***Tja, dat krijg je als je al een jaartje of 6 met de PVDA in de regering zit.

Nederland overbevolkt?
BerichtGeplaatst: Zo Dec 10, 2000 0:50 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekend
Gast

Hè, ik heb het ook gemist. Volgens mij komt er vrijdagmiddag een herhaling Bram.

Hopelijk denk ik er dan aan.
Nederland overbevolkt?
BerichtGeplaatst: Zo Dec 10, 2000 17:31 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekend
Gast

De CVTM is toch maar weer mooi op TV geweest. Gefileerd of niet. 2 jaar geleden zat Paul Gerbrands ook al een keer in 'het Lagerhuis'. Destijds werden we nog aangekondigd als een soort carnavalsvereniging, nu werden we door Paul Witteman als serieuze stichting aangekondigd.
Als er beroepspolitici (of beroeps-columnisten) zijn die met hun 'debate' - vaardigheden met dit onderwerp beter uit de voeten kunnen, meldt u dan aan. Wij doen het allemaal in de vrije tijd. Het voordeel dáárvan is dat wij geen politiek(e) (correcte) carriere te verliezen hebben.

Ben benieuwd of Leefbaar Nederland over 2 jaar onderwerpen als deze op durft te pakken.
Ze hebben nu nog wel meer lef dan de gemiddelde politicus, maar ja, uiteindelijk moeten zij er ook van vreten

Nederland overbevolkt?
BerichtGeplaatst: Wo Dec 13, 2000 19:33 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekend
Gast

Jammer dat de heer Witteman het onderwerp niet "aandroeg" voor een discussie onder de aanwezigen en deze slechts beperkte tot de geachte heer van Dam.
Overigens vond ik de repliek van van Dam maar een slap aftreksel van wat hij ooit geweest is......
Wie herinnert zich nog zijn erruptie van enige jaren geleden?
Zie http://www.geocities.com/democrates_2000/terreur.htm
Nederland overbevolkt?
BerichtGeplaatst: Za Dec 16, 2000 1:33 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekend
Gast

* Extra geld voor veehouders die stoppen

Gelderland en Overijssel trekken extra geld uit voor veehouders die stoppen en hun bedrijf laten slopen. Het extra bedrag, zo'n 43 miljoen gulden, is nodig omdat het aantal veehouders dat gebruik maakt van de sloopregeling is gestegen. In totaal gaat het om 1500 boeren die hun bedrijf laten slopen. Gelderland gaat op de vrijgekomen ruimte woningen bouwen, terwijl Overijssel de grond benut voor bedrijven en natuur.
Nederland overbevolkt?
BerichtGeplaatst: Za Dec 16, 2000 13:42 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekend
Gast

Halfvol of halfleeg?
Nederland overbevolkt?
BerichtGeplaatst: Za Dec 16, 2000 16:30 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekend
Gast

Geen van beide provincies laat de grond onbenut in ieder geval. Dat kan ook niet want dan hebben de ambtenaren niets meer te plannen en te doen.

Goed natuurbeheer is vooral een kwestie van iets niet doen.
Nederland overbevolkt?
BerichtGeplaatst: Za Dec 16, 2000 18:03 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekend
Gast

We zitten met het plannen van de ruimte in Nederland niet ver meer van mijn utopie...

Ik schat dat men over tien jaar door heeft dat we de grote steden kleiner en de kleine steden groter moeten maken!

En al het groen daartussen in stand houden of sterk uitbreiden.

Intussen blijf ik ijveren voor inzicht...

Heel blij met m'n toevallige geboorteplekje...
Nederland overbevolkt?
BerichtGeplaatst: Za Dec 16, 2000 20:32 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekend
Gast

hmm,

Als het groen zou uitbreiden tussen de kleiner wordende grote steden en de groter wordende kleine steden, dan krijg je een vreemd gezicht : kleine steden met aan de rand veel hoogbouw.

Volgens mij kun je de hoogbouw beter bij de grote steden hebben

Nederland overbevolkt?
BerichtGeplaatst: Za Dec 16, 2000 23:53 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekend
Gast

Das waar Marco, nu nog veel hoogbouw in het randgebied van grote steden die vanaf elke plek in het vrije groen zichtbaar is.

Dat ziet er niet gezellig uit natuurlijk als je in het groen even buiten de stad loopt te wandelen!
Maar het is de bedoeling dat die hoogbouw naar het centrum wordt getrokken (zie je al gebeuren in verschillende stedelijke gebieden) waardoor het groen een ruimer uitzicht geeft.

Waar het mij om gaat is de beheersbaarheid van grote steden met veel groen er omheen weer in de klauw te krijgen en de bevolkingsaanwas van Nederland op te vangen in het laten groeien van de nu nog tamelijk kleine steden met ook veel groen er omheen.

Het lijkt onmogelijk maar dat is het natuurlijk niet!

Even een voorbeeld: Iedereen die komend uit bijvoorbeeld Marokko of Tunesië toekomst ziet in het wonen in Nederland zal dat in bijvoorbeeld Apeldoorn of Emmen waar mogen maken!

Nederland overbevolkt?
BerichtGeplaatst: Zo Dec 17, 2000 0:07 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekend
Gast

Misschien moeten we eens gaan denken over laagbouw, de grond in als het ware.

Of zouden we dan Morlocks worden?
Nederland overbevolkt?
BerichtGeplaatst: Zo Dec 17, 2000 0:19 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekend
Gast

Rob,

als je de kleinere steden buiten de Randstad laat groeien, krijg je dan niet op den duur een situatie als in de Randstad in heel Nederland?
Bijvoorbeeld een stedenketen als Breda, Tilburg, Den Bosch, Oss, Nijmegen, Arnhem, Ede, Barneveld, Amersfoort? Een soort extra lus aan de Randstad.

Ik denk dat je er goed over moet nadenken waar je de grens wilt leggen voor de verstedelijking in Nederland. Keuzes moet durven maken. En dat je dan ook heel strak aan die grenzen vast moet houden.

Zo zie ik wel iets in een plannetje van een paar jaar geleden, waarbij de grenzen van het Groene Hart werden gemarkeerd door stroken nieuw aan te leggen bos/natuurgebied. Dit creeert een duidelijke grens: erbinnen geldt een zeer restrictief beleid. Eromheen kiezen we voor een verdere verstedelijking.
Dergelijke keuzes kun je ook elders in Nederland maken.

Wat dat betreft vind ik de nieuwste nota van Pronk een tegenvaller: geen garanties.
Nederland overbevolkt?
BerichtGeplaatst: Zo Dec 17, 2000 0:26 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekend
Gast

Cliff,

als je de vervoers-infrastructuur voor een groot deel ondergronds maakt creeer je veel extra ruimte voor wonen. Je maakt van het land een soort park-landschap. Dat is wel aantrekkelijk.

Ondergronds wonen is niet zo aantrekkelijk: mensen hebben licht en lucht nodig.

Maar dit is wel een beetje luchtfietserij. Het is een veel te grote ingreep om in ons leven zelfs maar een begin ervan te zien. Er moet teveel voor overhoop gehaald worden en met onze slappe, natte bodem is het ook heel duur (kijk maar naar de tramtunnel in Den Haag: die krijgen ze niet eens waterdicht ).
Nederland overbevolkt?
BerichtGeplaatst: Zo Dec 17, 2000 3:55 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekend
Gast

Precies Theo,

MIJN steden zullen niet groter mogen zijn dan 250.000 inwoners. Zodoende blijft er een riante strook groen tussen alle groeisteden en zullen de echte groengebieden in Noord- en Zuidholland, Zeeland, Brabant, Limburg, Gelderland, Overijssel, Drente, Groningen en Friesland kunnen blijven bestaan.
We kunnen zelfs een groot gebied in de NoordOostPolder ombouwen tot natuurgebied als we er de overgesubsidieerde gewasboeren uitdonderen!

Elke burgemeester die groter wil groeien dan 250.000 inwoners om daarmee zijn inkomen te vergroten moet onmiddellijk worden afgezet!!!

Nederland overbevolkt?
BerichtGeplaatst: Zo Dec 17, 2000 13:39 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekend
Gast

Het landschappelijk ideaal van Nederland: Nederland ombouwen naar een soort van Central Park.
Je hebt gelijk Guus de veramerikanisering gaat maar door.
Nederland overbevolkt?
BerichtGeplaatst: Zo Dec 17, 2000 17:34 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekend
Gast

Niks Central Park. Dat hebben we juist nu al. Elke grote stad heeft al naar Amerikaans voorbeeld z'n eigen grote park.

Ik wil alleen voorkomen dat de steden onbeheersbaar groot worden (of blijven) en toch voldoende ruimte scheppen om de komende groei, die toch niet te stoppen is en nog enkele jaren aan zal houden, op te vangen!

Daarna, als de grote inwonersdaling in gaat treden zijn de steden ook weer eenvoudiger terug te 'knippen' naar kleinere omvang.

Nederland overbevolkt?
BerichtGeplaatst: Zo Dec 17, 2000 19:15 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekend
Gast

Ik reed eens met een Amerikaan door Nederland en hij was erg onder de indruk van de grote groene ruimten.
Later moest ik hem uitleggen dat we door het land reden. Hij dacht dat we door een stad reden.
Nederland overbevolkt?
BerichtGeplaatst: Zo Dec 17, 2000 19:24 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekend
Gast

Leuk toch? Alles in verhouding...

Nou overdrijven Amerikanen altijd maar het is wel grappig natuurlijk.
Nederland overbevolkt?
BerichtGeplaatst: Zo Dec 17, 2000 19:26 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekend
Gast

Die Amerikanen kunnen in de ogen van Europeanen zelden wat goeds doen, lijkt het soms.
Nederland overbevolkt?
  Weerwoord forum index » Verkeer, Natuur en Milieu