| Oost Oekraine ''veilig'' voor vliegtuigen??? | |
Geplaatst: Do Jul 17, 2014 19:06 |
|
|
|
Het lijkt af en toe wel alsof Nederland in een constante trip leeft, geen idee wat het doet in de wereld en waarom?
Vanmiddag hoorde ik op journaal van 18:00 uur over een vliegtuig, vanuit Schiphol, dat vloog boven het
conflictgebied in Donetsk.
Een gebied waar, zo wij allen weten, al maanden gevochten wordt en vliegtuigen en strijders elkaar beschieten.
Ik verkeerde zelf al die tijd in de illusie dat daar allang niet meer boven gevlogen werd.
Een ''luchtvaartdeskundige'' vertelde echter dat luchtvaartmaatschappijen continu, zelfs per uur, in de gaten houden
waar het wel en niet veilig is, en dat men ''bijvoorbeeld'' niet boven de Krim vloog.
De Krim is echter sinds de vrijwillige (tegen het zere been van het westen in) aansluiting bij Rusland
een stabiel rustig oord?!?
Waarom vraag je je dus af, stelde Rutte, zijn verkeersminister, de luchtvaartautoriteit geen vliegverbod in ,
boven een instabiel conflictgebied waar bovendien een luchtoorlog gaande is
En waarom gold er wel een nonsens-vliegverbod boven de veilige Krim????
De komende tijd zal alle aandacht van onze politici incl. kamerleden uitgaan naar alles wat met
leedwezen en shock te maken heeft, de bekende riedels.
De prangende vraag blijft, waarom zo'n slordig luchtvaartbeleid?
Is men gek aan het worden, is het een plan, is men arrogant/dom/vergeetachtig?
Mijn leedwezen gaat uit naar de passagiers, onwetende in welke macaber wereld zij hun vertrouwen
gesteld hebben, hun lot tegemoet vliegend...
http://www.volkskrant.nl/vk/nl/30323/Onrust-in-Oekraine/article/detail/3691203/2014/07/17/Live---Risico-s-Oekraiens-luchtruim-al-langer-bekend.dhtml |
|
|
|
|
Geplaatst: Do Jul 17, 2014 19:18 |
|
|
|
Tja, alweer een toestel van Malaysian Airlines wat op een vreemde manier verloren raakt.
Rusland heeft er geen enkel belang bij, dat er zo iets gebeurt.
De NAVO, en de USSA wel.
Blame it on the Russians..
Propaganda alom.
Duhhhh...  |
|
|
|
|
Geplaatst: Do Jul 17, 2014 19:30 |
|
|
|
Een false flag of spelen met het noodlot door bewust geen vliegverbod uit te vaardigen, waardoor nu een commercieel toestel met 300 inzittenden aan boord geslachtofferd is. Het wachten was slechts op een fraaie Boeing en iemand die bewust de trekker heeft overgehaald, zonder te weten dat het een Boeing betrof. |
|
|
|
|
Geplaatst: Do Jul 17, 2014 19:49 |
|
|
|
Ik heb de route even berekend en dan krijg je dit:
https://www.jetlovers.com/f/AMS/KUL
Het toestel is een stuk zuidelijker neergestort, dus de vraag blijft waarom het zo afgeweken is van koers  |
|
|
|
|
Geplaatst: Do Jul 17, 2014 19:54 |
|
|
|
Afgeweken van de fantasie-koers van die site?
De complotdenkers gaan weer tot het uiterste om hun complotten te "onderbouwen". |
|
|
|
|
Geplaatst: Do Jul 17, 2014 19:57 |
|
|
|
Niks fantasiekoers Xeno. Het is een online tooltje om de vliegroute´s te laten berekenen tussen talloze luchthavens. Probeer zelf maar  |
|
|
|
|
Geplaatst: Do Jul 17, 2014 20:04 |
|
|
|
Dat zegt helemaal niets over de daadwerkelijke vliegroute, die is van allerlei variabelen (met name weersomstandigheden) afhankelijk die continu kunnen wijzigen en wordt voor elke vlucht apart bepaald. |
|
|
|
|
Geplaatst: Do Jul 17, 2014 20:12 |
|
|
|
Het schijnt dat vliegtuigmaatschappijen zelf mogen bepalen welke gebieden wel en niet veilig genoeg zijn om over te vliegen. Alleen in Amerika bepaalt de luchtvaartautoriteit FAA dat, en Amerikaanse maatschappijen vliegen niet over dat deel van Oekrane. Malaysia Airlines blijkbaar wel.
Mij verbaast dat ook wel een beetje eerlijk gezegd. En daar bovenop zou het vliegtuig ook nog van z'n koers zijn afgeweken. |
|
_________________ Alleen samen krijgen we QRona eronder! |
|
|
|
Geplaatst: Do Jul 17, 2014 20:19 |
|
|
|
Het luchtruim terplekke was enkel tot een bepaalde hoogte gesloten, daarboven werd het veilig geacht. |
|
|
|
|
Geplaatst: Do Jul 17, 2014 20:23 |
|
|
|
Laten we het maar houden op jou onkunde om een online programmatje te kunnen gebruiken  |
|
|
|
|
Geplaatst: Do Jul 17, 2014 20:42 |
|
|
|
Xeno schreef: | En om gelijk nog maar een complotje de wereld uit te helpen:
Quote: | Een medewerker van de Russische luchtverkeersleiding zei dat het neergestorte vliegtuig over een gebied vloog waar sinds enkele dagen een verbod geldt om lager dan 7900 meter te vliegen. Kiev had dit verbod ingesteld om te voorkomen dat vliegtuigen een antiterreuractie zouden verstoren. Maar als de berichten kloppen dat de Boeing 777 van Malaysia Airlines op meer dan 10.000 meter vloog, zou het verbod volgens de medewerker in dit geval geen gevolgen hebben gehad.
http://www.telegraaf.nl/binnenland/22867412/__Risico_s_Oekraine_langer_bekend__.html |
|
Gooi je NSB krantje maar in de kliko Xeno. In het originele bericht staat helemaal niets over vlieghoogtes. |
|
|
|
|
Geplaatst: Do Jul 17, 2014 21:16 |
|
|
|
Ha Mark, weer eens terug? De complotdenkers hebben je recentelijk nog vereerd met een eigen draadje. |
|
|
|
|
Geplaatst: Do Jul 17, 2014 21:25 |
|
|
|
Xeno schreef: | Ha Mark, weer eens terug? |
Jup toen ik het nieuws zag, wist ik meteen dat de complotdenkers weer vanalles zouden verzinnen
Xeno schreef: | De complotdenkers hebben je recentelijk nog vereerd met een eigen draadje. |
Lol, ach als Kiekiek het op wil nemen voor racisten als Nederlander1965 die "liever niet met negers" in de tram zitten of vindt dat "Moslims genetisch crimineler zijn", is dat Kiekiek zijn zaak. Dat holocaust ontkenner George Bush het met hem eens is zegt mij genoeg. |
|
Laatst aangepast door Mark Paalman op Do Jul 17, 2014 21:35, in totaal 1 keer bewerkt |
|
|
|
Geplaatst: Do Jul 17, 2014 21:26 |
|
|
|
|
_________________ Primair geluk komt met een pakketje: tevredenheid met je leven, geduld, compassie en 't ontbreken van angst. Kost wat moeite... |
|
|
|
Weerwoord forum index » Buitenland