Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Immigratie en Integratie » Asielzoekers in Nederland en EU (samengevoegd topic) Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 203, 204, 205, 206  Volgende
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
BerichtGeplaatst: Zo Feb 09, 2020 11:51 Plaats reactie Reageer met quote
legalblond

Precies. Wij blanken zijn veel minder racistisch dan veel andere groepen, want die zijn door links overtuigd dat ze zo zielig zijn, slachtoffer zijn en worden onderdrukt door de blanke, witte, heterosexuele man, en dat leidt uiteindelijk alleen maar tot meer verwijdering tussen groepen en dus tot meer racisme.
Uit onderzoek blijkt ook duidelijk dat onder Trump het racisme sterk is AFGENOMEN, iets wat niemand aan de linkerkant of die in de linkse leugens gelooft, wil aannemen, want het is immers rechts altijd dat volgens het geestelijk gestoorde links zo repressief is (vraag maar aan Ryan), maar de werkelijkheid laat altijd net het tegendeel zien: het is links dat zich uiterst repressief, vrijheidsbeperkend en fascistisch gedraagt en niet rechts. Fascisme is ook een duidelijke linkse ideologie, maar dat snappen ze ook niet. Zoals de psychiater Dr. Lyle Rossiter heel mooi laat zien in zijn boek over mensen die nogal links denken, ze zijn heel onrealistisch, verdraaien en projecteren alles, en ze zijn zelfs mentaal ernstig gestoord, en iedereen die het niet met hun waanzin eens is, moet vernietigd worden, want die is een ernstige vijand van de "waarheid" en van het linkse onrealistische gestoorde wereldbeeld.
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
BerichtGeplaatst: Zo Feb 09, 2020 13:24 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Het is overal hetzelfde. Waaraan storen de inwoners van de Verenigde Arabische Emiraten zich het meest?
Aan de buitenlanders die daar wonen en werken en zich niet conform de cultuur gedragen.
Waarom stoort niemand zich daaraan?

Maar er gloort hoop aan de horizon.

https://wnl.tv/2020/02/09/staatssecretaris-mona-keijzer-we-moeten-nu-grenzen-stellen-aan-immigratie/

Eindelijk begint de normale politiek zich ook te roeren.

BerichtGeplaatst: Zo Feb 09, 2020 15:03 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

Gelooft u het zelf ? Een beetje vervroegde verkiezingsretoriek, bedoeld om potentiele PVV en FvD stemmers in het gareel te houden. Gaat niets van terecht komen.
Waarom heet die mevrouw trouwens Keizer ? Ik vind die achternaam echt niet kunnen, daarmee stel je mensen die liever een ayatollah hebben ver achter.

BerichtGeplaatst: Zo Feb 09, 2020 15:25 Plaats reactie Reageer met quote
Ryan

legalblond schreef:
Zoals de psychiater Dr. Lyle Rossiter heel mooi laat zien in zijn boek over mensen die nogal links denken, ze zijn heel onrealistisch, verdraaien en projecteren alles, en ze zijn zelfs mentaal ernstig gestoord.

Kijk, een psychiater zal het wel weten. Very Happy
Volgens mij is die kerel zelf zo gek als een draaideur!

BerichtGeplaatst: Zo Feb 09, 2020 19:05 Plaats reactie Reageer met quote
legalblond

Ryan schreef:
legalblond schreef:
Zoals de psychiater Dr. Lyle Rossiter heel mooi laat zien in zijn boek over mensen die nogal links denken, ze zijn heel onrealistisch, verdraaien en projecteren alles, en ze zijn zelfs mentaal ernstig gestoord.

Kijk, een psychiater zal het wel weten. Very Happy
Volgens mij is die kerel zelf zo gek als een draaideur!

Ook de psycholoog Dr. Andrew Lobaczewsky beweert iets soortgelijks over links in zijn boek "political ponerology: A science on the nature of evil adjusted for political purposes".

*** Persoonlijke aanval verwijderd. Lees het reglement! Weerwoord Beheer ***
BerichtGeplaatst: Zo Feb 09, 2020 20:27 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

Hou toch op, man. Ik ben het niet vaak met Ryan eens, maar hier heeft hij gewoon gelijk. Jij dreunt een paar boektitels op die je gelijk moeten bewijzen, nou, met hetzelfde gemak kan ik boeken opnoemen die gehakt maken van rechts.
Wat belangrijker is, is dat die termen links en rechts allang achterhaald zijn. Alleen figuren met een ongezonde hang naar hokjesgeest, zoals jij, denken nog in dat soort termen.

BerichtGeplaatst: Zo Feb 09, 2020 21:05 Plaats reactie Reageer met quote
legalblond

Ik heb hier eerder overtuigend betoogd waarom fascisme links is, en ook gezegd wat het kernachtige verschil is tussen links en rechts en dat is nog altijd springlevend. Bovendien vallen daarmee alle puzzelstukjes op zijn plek, als je goed oplet. Als jij dat niet gelooft of niet kunt zien, is dat jouw keuze/beperking, maar ik ben ervan overtuigd en het dient me ook altijd erg goed.
BerichtGeplaatst: Ma Feb 10, 2020 0:53 Plaats reactie Reageer met quote
10 miljoenste

Voor links of rechts maakt het aantal door het volk gekozen theater stoelen weinig uit , niet de stoelen maar nooit gekozen ministers regeren/dicteren het volk .
Dit ondemocratisch gezelschap dienen de belangen van ongeveer 20/25 internationale organisaties & instituten w.o. /VS/Brussel/Shell/ING/….L .raad v state .
Volkspartijen vertegenwoordigen niet het volk , maar legitimeren alleen een regeringsbeleid - en om geloofwaardig te blijven mogen elke 4 jaar 150 spelers van veld wisselen .

Quote:
maar ik ben ervan overtuigd en het dient me ook altijd erg goed.
Vertel verder....?
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Ma Feb 10, 2020 9:43 Plaats reactie Reageer met quote
legalblond

10 miljoenste schreef:
Voor links of rechts maakt het aantal door het volk gekozen theater stoelen weinig uit , niet de stoelen maar nooit gekozen ministers regeren/dicteren het volk .
Dit ondemocratisch gezelschap dienen de belangen van ongeveer 20/25 internationale organisaties & instituten w.o. /VS/Brussel/Shell/ING/….L .raad v state .
Volkspartijen vertegenwoordigen niet het volk , maar legitimeren alleen een regeringsbeleid - en om geloofwaardig te blijven mogen elke 4 jaar 150 spelers van veld wisselen .

Quote:
maar ik ben ervan overtuigd en het dient me ook altijd erg goed.
Vertel verder....?

Daarmee bedoel ik dat toen ik nog student en links was, braaf elke dag naar het NOS-journaal en Nieuwsuur keek, ik nauwelijks iets van de wereld begreep, maar wel dacht het te begrijpen. Ook kwam ik er al snel achter wat de echte motivatie van links was, en hoe linkse "leiders" echt in elkaar steken.
Toen ik me veel meer ging verdiepen via alternatieve bronnen in de wereld en de politiek, ging ik ineens veel meer begrijpen van alles. Op het moment dat je snapt dat de elite alles bepaalt en dat het volk niks anders is dan vee dat door de elite wordt gebruikt, misbruikt en uitgemolken, de achterliggende doelen van de VN en EU begrijpt (en dat is niet de onzin dat Europa moet samenwerken om daarmee toekomstige oorlogen te voorkomen), en ook begrijpt waarover The Council of Foreign Relations, etc. echt gaan, dan kun je niet alleen alles wat er gebeurt veel beter begrijpen doordat je dat in een veel breder plaatje kunt plaatsen, maar je kunt zelfs tot op zekere hoogte voorspellen wat de nabije toekomst zal gaan brengen.

De puzzelstukjes vallen dan gewoon perfect op z'n plaats, maar dat besef vergt wel een totaal ander wereldbeeld dan het wereldbeeld dat 99.99% van de mensen heeft die nog volledig overtuigd zijn dat hun volksvertegenwoordigers daar voor hen zitten, dat "leiders" over het algemeen fatsoenlijke mensen zijn, etc. De waarheid is veel gruwelijker en donkerder.
BerichtGeplaatst: Ma Feb 10, 2020 9:48 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Lampje schreef:
Gelooft u het zelf ? Een beetje vervroegde verkiezingsretoriek, bedoeld om potentiele PVV en FvD stemmers in het gareel te houden. Gaat niets van terecht komen.

Nou, ik denk toch zeker dat het tij begint ter keren. En wij zijn niet de enigen.

Toevallig de aflevering van "In Europa" gezien die over Denemarken ging?
Geert Mak geeft in die aflevering een negatief beeld over de Denen maar ik ben het helemaal met die Denen eens. Overal beginnen mensen zich te roeren. En terecht, de leugens die ons decennialang op de mouw werden gespeld worden allemaal achterhaald. Het multiculturele paradijs met daarin een overdaad aan niet westerse parels is een leugen.

Zo meldt het staatsnieuws deze morgen dat wij maar heel weinig immigranten hebben met een hoge opleiding, terwijl ons een paar jaar geleden werd verteld dat de vluchtelingen uit het Midden Oosten allemaal "raketgeleerden" waren die wij goed konden gebruiken.
In hetzelfde nieuwsbulletin werd verteld dat mensen met een migratieachtergrond een achterstand hebben op de arbeidsmarkt.
Dat is alweer een leugen. Mensen met een niet westerse achtergrond hebben een achterstand. Polen, Belgen, Britten, Duitsers, Japanners, Amerikanen, enzovoorts hebben geen enkel probleem vanwege hun migratieachtergrond.
Ga eens in Noord Brabant bij ASML kijken, daar werken onderhand net zoveel nationaliteiten als dat er in Amsterdam wonen. Het zijn wel andere nationaliteiten en andere verhoudingen.

BerichtGeplaatst: Ma Feb 10, 2020 11:31 Plaats reactie Reageer met quote
10 miljoenste

Quote:
Ga eens in Noord Brabant bij ASML kijken, daar werken onderhand net zoveel nationaliteiten als dat er in Amsterdam wonen. Het zijn wel andere nationaliteiten en andere verhoudingen

20 Detacheerders in de Kempen: ‘Laat die immigranten maar komen'

1 ervan "Armadas heeft een team dat de migranten begeleidt. Er werken onder meer vier Nederlandssprekende Poolse vrouwen. Waar Polen zeker mee opvallen, is hun geloof: ze zijn katholieker dan katholiek. ,,Dat gaat van generatie op generatie", zegt Wouters. Ze geeft het voorbeeld van een 32-jarige Pool die hier werkte en plotseling overleed. De uitvaartdienst was in Tilburg. ,,De kerk zat hartstikke vol Polen. Die mensen hebben een heel ander besef van geloof."
Wouters wijst er op dat de Poolse normen en waarden dicht tegen de Nederlandse liggen. ,,Ze doen vreselijk hun best om het goed te doen. Veel mensen in de Kempen hebben een beeld van de groep dat daar ver vanaf staat. Duizenden wonen hier al. Hebben we daar nu echt zoveel last van? We kunnen laten zien dat we goede buren van ze zijn."

https://www.ed.nl/kempen/detacheerder-in-de-kempen-laat-die-polen-maar-komen~a33149b2d/
BerichtGeplaatst: Ma Feb 10, 2020 12:58 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Polen hebben dezelfde religie, dus passen ze goed bij onze cultuur, ook al zijn wij niet meer kerkelijk. Dat was bij de generatie die na de oorlog hierheen kwam (mijnwerkers) zo en dat is ook voor de nieuwe generatie die nu hierheen komt van toepassing.
Dat geldt trouwens voor de andere Europese immigranten. Met de Polen kwamen ook Italianen, Spanjaarden, Joegoslaven, Oostenrijkers en Tsjechen hierheen. Daarvan vind je alleen nog maar achternamen terug, ze trouwden hier allemaal met Nederlandse meisjes. Dat heet integreren en is heel iets anders dan de integratie die de politiek ons steeds voor probeert te houden, maar waar niemand meer intrapt.

Laatst aangepast door Tedje van Es op Ma Feb 10, 2020 13:00, in totaal 1 keer bewerkt

BerichtGeplaatst: Ma Feb 10, 2020 13:00 Plaats reactie Reageer met quote
Joost Bakker

legalblond schreef:
Precies. Wij blanken zijn veel minder racistisch dan veel andere groepen, want die zijn door links overtuigd dat ze zo zielig zijn, slachtoffer zijn en worden onderdrukt door de blanke, witte, heterosexuele man, en dat leidt uiteindelijk alleen maar tot meer verwijdering tussen groepen en dus tot meer racisme.
Uit onderzoek blijkt ook duidelijk dat onder Trump het racisme sterk is AFGENOMEN, iets wat niemand aan de linkerkant of die in de linkse leugens gelooft, wil aannemen, want het is immers rechts altijd dat volgens het geestelijk gestoorde links zo repressief is (vraag maar aan Ryan), maar de werkelijkheid laat altijd net het tegendeel zien: het is links dat zich uiterst repressief, vrijheidsbeperkend en fascistisch gedraagt en niet rechts. Fascisme is ook een duidelijke linkse ideologie, maar dat snappen ze ook niet. Zoals de psychiater Dr. Lyle Rossiter heel mooi laat zien in zijn boek over mensen die nogal links denken, ze zijn heel onrealistisch, verdraaien en projecteren alles, en ze zijn zelfs mentaal ernstig gestoord, en iedereen die het niet met hun waanzin eens is, moet vernietigd worden, want die is een ernstige vijand van de "waarheid" en van het linkse onrealistische gestoorde wereldbeeld.

Zo is het.... ik durf zelfs te stellen dat blanken in Nederland de grootste slachtoffers van gewelddadig en niet-gewelddadig
racisme zijn... Zowel in hun portemonnee, hun voortdurende landroof en in de snel afnemende kansen van hun nageslacht...

BerichtGeplaatst: Ma Feb 10, 2020 13:26 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Lampje schreef:
Gelooft u het zelf ? Een beetje vervroegde verkiezingsretoriek, bedoeld om potentiele PVV en FvD stemmers in het gareel te houden. Gaat niets van terecht komen...

Vers van de pers:

De nieuwe generatie salafistische moslims in Nederland vormt een serieuze bedreiging voor de Nederlandse rechtstaat op de lange termijn. Dat heeft AIVD-directeur Schoof gezegd tijdens zijn verhoor door de Tweede Kamer-commissie die ongewenste beïnvloeding van moskeeën onderzoekt...

...Nieuwsuur deed vorig jaar onderzoek naar het lesmateriaal van informele salafistische scholen. De kinderen leren welke mensen 'vijanden' of 'ongelovigen' zijn. Ook gaat het over de doodstraf voor mensen die vreemdgaan, homoseksuelen en afvalligen. Kinderen krijgen hierbij invuloefeningen en multiple choice vragen. Ze moeten bijvoorbeeld kiezen welke straf de juiste is: a. zweepslagen, b. stenigen, c. doden met een zwaard....

https://nos.nl/artikel/2322400-jonge-generatie-salafistische-aanjagers-is-serieuze-dreiging.html

Dit zou 10 jaar geleden niet mogelijk geweest zijn. Men zou er schande vang gesproken hebben en de makers van z';n rapport in de hoek, waar Hitler al staat, gezet hebben.
Men begint dus eindelijk wakker te worden. En neem maar van mij aan dat dit pas het begin is. Over 5 jaar worden zaken, die nu nog van de islam getolereerd worden, ook aangepakt. De islam is een groot maatschappelijk probleem geworden dat we moeten aanpakken. Het gaat langzaam maar we komen er wel.

BerichtGeplaatst: Ma Feb 10, 2020 14:12 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Lampje schreef:
Waarom heet die mevrouw trouwens Keizer ? Ik vind die achternaam echt niet kunnen, daarmee stel je mensen die liever een ayatollah hebben ver achter.

Hierin heb je gelijk. Ook CDA en VVD stemden gewoon braaf bij het kruisje mee om ons land o.a. het Pact van Marrakesh door de strot heen te laten douwen. Mark Rutte negeerde en schoffeerde zelfs de waarschuwingen van Frits Bolkestein inzake dit zelfmoordverdrag. Je moet nooit luisteren naar praatjes voor de verkiezingen, maar altijd even volgen wat hun daden waren na de verkiezingen. En dan weten we genoeg. In dit geval doe ik dus ook een DENK-je: Trap er niet in!

BerichtGeplaatst: Ma Feb 10, 2020 15:25 Plaats reactie Reageer met quote
10 miljoenste

Quote:
Je moet nooit luisteren naar praatjes voor de verkiezingen, maar altijd even volgen wat hun daden waren na de verkiezingen. En dan weten we genoeg.

Tot heden bestaan de daden van FvD alleen nog uit praatjes.
Van hun 2e keus Hiddema - waren hijzelf zijn vader en oudste broer lid van de NSB beweging .
Hiddema werd bekend door enkele spraakmakende zaken, waaronder de verdediging van weduwe Rost van Tonningen en de strafzaak Haitske van de Linde, ondanks zij Michiel Smit "de grootste neonazi van Nederland" had genoemd, verdedigde Hiddema beiden met succes.
Hiddema bewonderde politici Pim Fortuyn, en Geert Wilders.
M.a.w. keuze voor **** kenners !
BerichtGeplaatst: Ma Feb 10, 2020 15:56 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

10 miljoenste schreef:
Van hun 2e keus Hiddema - waren hijzelf zijn vader en oudste broer lid van de NSB beweging .

Theo Hiddema is op 1 april 1944 geboren. Knap dat je in je eerste 12 maanden van je leven een weloverwogen beslissing kunt nemen om lid van de NSB te worden.

BerichtGeplaatst: Ma Feb 10, 2020 16:17 Plaats reactie Reageer met quote
10 miljoenste

Nauw en ? Nieuwe katholieke leden worden toch ook binnen 3 dagen ingeschreven !
Of is Baudet data over Hiddema bekend dat hij als NSB lid, zichzelf welbewust heeft uitgeschreven ?
Anders krijgen we achteraf hetzelfde gedonder vanwege de Joodse echtgenote van Wilders .

Laatst aangepast door 10 miljoenste op Ma Feb 10, 2020 17:16, in totaal 1 keer bewerkt
BerichtGeplaatst: Ma Feb 10, 2020 17:04 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

10 miljoenste schreef:
Tot heden bestaan de daden van FvD alleen nog uit praatjes.
Hiddema werd bekend door enkele spraakmakende zaken, waaronder de verdediging van weduwe Rost van Tonningen en de strafzaak Haitske van de Linde, ondanks zij Michiel Smit "de grootste neonazi van Nederland" had genoemd, verdedigde Hiddema beiden met succes.
Hiddema bewonderde politici Pim Fortuyn, en Geert Wilders.
M.a.w. keuze voor **** kenners !

Nou, dat past toch allemaal prima bij het anti-immigratie streven van de FVD.
-
BerichtGeplaatst: Ma Feb 10, 2020 17:11 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

Tedje van Es schreef:
...Nieuwsuur deed vorig jaar onderzoek naar het lesmateriaal van informele salafistische scholen. De kinderen leren welke mensen 'vijanden' of 'ongelovigen' zijn. Ook gaat het over de doodstraf voor mensen die vreemdgaan, homoseksuelen en afvalligen. Kinderen krijgen hierbij invuloefeningen en multiple choice vragen. Ze moeten bijvoorbeeld kiezen welke straf de juiste is: a. zweepslagen, b. stenigen, c. doden met een zwaard....[/i]

https://nos.nl/artikel/2322400-jonge-generatie-salafistische-aanjagers-is-serieuze-dreiging.html

Dit zou 10 jaar geleden niet mogelijk geweest zijn. Men zou er schande vang gesproken hebben en de makers van z';n rapport in de hoek, waar Hitler al staat, gezet hebben.
Men begint dus eindelijk wakker te worden. En neem maar van mij aan dat dit pas het begin is. Over 5 jaar worden zaken, die nu nog van de islam getolereerd worden, ook aangepakt. De islam is een groot maatschappelijk probleem geworden dat we moeten aanpakken. Het gaat langzaam maar we komen er wel.

Allemaal redenen om de organisatie(s) van die religie hier te lande te verbieden.
Enorm dicriminatoir en eigen rechter spelen; op geen enkele manier te verenigen met het hier geldende recht.

Zie ook: https://www.weerwoord.nl/weerwoord/viewtopic.php?t=16866&highlight=
-
BerichtGeplaatst: Ma Feb 10, 2020 20:18 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

10 miljoenste schreef:
Nauw en ? Nieuwe katholieke leden worden toch ook binnen 3 dagen ingeschreven !
Of is Baudet data over Hiddema bekend dat hij als NSB lid, zichzelf welbewust heeft uitgeschreven ?

Je kon bij je geboorte al lid worden van de NSB en je kon je daar in de jaren 60 voor uitschrijven? Wat een wonderlijke wereld leef jij toch in...

BerichtGeplaatst: Ma Feb 10, 2020 20:31 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

Straks maken we nog mee dat kinderen op de peuterspeelzaal zich massaal aanmelden als lid van 50 Plus. Laughing

BerichtGeplaatst: Di Feb 11, 2020 0:10 Plaats reactie Reageer met quote
10 miljoenste

- 1, blijft toch overeind dat Hidema geboren en opgevoed is in een NSB gezin, waarvan de leider A. Mussert wegens landverraad is neergeknalt .
Niet alles vond Hitler slecht- althans het vergassen van onzuivere rassen.
FvD zou in plaats van praatjes , daadkrachtig - zonder vergassen - onzuivere rassen -bejegenen zoals joden gewoon zijn .
Zonder stoelendansjes
BerichtGeplaatst: Di Feb 11, 2020 2:45 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

Voorkomen is beter dan genezen.

Dus wil ook de FvD dat voorkomen wordt dat nog meer exotische figuren hierheen kunnen migreren.

(Dan hoeven ze ook niet op 'n gegeven moment, wanneer ze met al te velen hier zijn en het voortbestaan van de autochtone bevolking gaan bedreigen, alsnog ondergebracht (geconcenteerd) te worden in vluchtelingenkampen, met het risico dat de kosten daarvan ondraaglijk worden en de ouderen en zwakken noodgedwongen op een zo humaan mogelijke wijze heengezonden moeten worden, terwijl de anderen via de achterdeur naar de VS geloods worden.

Uiteraard werden die exotische allochtonen destijds in Duitsland voordien herhaaldelijk gemaand het land te verlaten. Maar ja, toen ze daar geen gehoor aan gaven zat er niets anders meer op dan wat er verder gebeurd is.

Uiteindelijk hadden ze gewoon in hun eigen Aziatische gebied moeten blijven en daar eventueel de straf die ze verdienden moeten ondergaan.
Zo ziet men maar dat men deze toch niet kan ontlopen).
-
BerichtGeplaatst: Di Feb 11, 2020 3:10 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

Tedje van Es schreef:
Met de Polen kwamen ook Italianen, Spanjaarden, Joegoslaven, Oostenrijkers en Tsjechen hierheen. Daarvan vind je alleen nog maar achternamen terug, ze trouwden hier allemaal met Nederlandse meisjes. Dat heet integreren en is heel iets anders dan de integratie die de politiek ons steeds voor probeert te houden, maar waar niemand meer intrapt.

Was toch ook niet best, want wat moesten de autochtone mannen wanneer veel autochtone vrouwen met die megagolf allochtone mannen trouwden?
Homo worden zeker.
Neen, als gastarbeid (ook uit andere Europese landen) al nodig is, dan moet dat zo geregeld worden dat die lieden hier 'n tijdje werk doen en leuk kunnen verdienen, maar verder in zo gering mogelijke mate deelnemen aan het maatschappelike gebeuren en dan ook na verloop van tijd zonder pijn terug kunnen naar hun land van herkomst.
Wat dat betreft bekijken ze 't in 'n land als Quatar beter, alhoewel ze daar dan weer wat te ver naar de andere kant overhellen.
-
Asielzoekers in Nederland en EU (samengevoegd topic)
  Weerwoord forum index » Immigratie en Integratie