Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Verkeer, Natuur en Milieu » Onzin winterbanden bewezen Ga naar pagina Vorige  1, 2
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
BerichtGeplaatst: Ma Dec 17, 2018 10:36 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

All-season banden zijn net-niet banden. Doen het iets beter dan een zomerband in winterse omstandigheden, maar evenaren niet de prestaties van een winterband en bij droog weer (>7℃) doen ze het beter dan een winterband, maar evenaren niet de prestaties van een zomerband.

Verder vind ik het rijden in winterse omstandigheden zonder winterbanden onverantwoord. Als je in Duitsland brokken maakt wordt een bestuurder nalatig verweten, indien zijn of haar auto geen winteruitrusting heeft. Terecht. Je moet er alles aan doen om ten einde een ongeval te voorkomen, beginnend bij de auto zoveel mogelijk aan te passen aan weersomstandigheden binnen alle redelijkheid en billijkheid.

Los van wel of geen ongevallen maken ontstaan veel files omdat automobilisten op zomerbanden glibberen en glijden in winterse omstandigheden. Wat bezielt mensen om op zomerbanden in winterse omstandigheden te begeven? Ik vind het prima dat automobilisten niet wisselen naar winterrubber maar wil ook hier geen last hebben ervan.
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Ma Dec 17, 2018 11:14 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Royy schreef:
Als je naar Duitsland wilt of met de auto op skivakantie wilt, zul je wel moeten...

Als je NL niet uitkomt is t inderdaad wat overbodig.

Ik ga niet op skivakantie maar ik kom wel in Duitsland. Daar moet je winterbanden hebben als er winterse omstandigheden zijn (sneeuw, ijzel, gladheid e.d.). Heb je die niet dan ben je altijd schuldig bij een ongeluk en sinds dit jaar kun je een boete krijgen (dat laatste is afhankelijk van de leeftijd van de banden).

Cliox schreef:
Zolang je dan ook niet rijdt in winterse omstandigheden is dat prima.

Ik heb altijd zomerbanden en in de winter nog nooit een uitglijder gemaakt. Maar ik maak ook geen 30.000 km. per jaar.

BerichtGeplaatst: Ma Dec 17, 2018 16:52 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Kom jij de Limburgse heuvels wel op als het sneeuwt dan Tedje?

BerichtGeplaatst: Ma Dec 17, 2018 19:03 Plaats reactie Reageer met quote
Real

Royy schreef:

Joah, maar voor die paar keer dat dat gebeurt in NL, red je t ook wel met all-season bandjes.

Zo is dat Royy, ik heb voor all-season bandjes en achter nog de originele zomer bandjes.

BerichtGeplaatst: Di Dec 18, 2018 9:59 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Royy schreef:
Kom jij de Limburgse heuvels wel op als het sneeuwt dan Tedje?

Ja hoor en dat is nooit een probleem, je moet gewoon voorzichtig rijden, ook met winterbanden.

Weerwoord forum index » Verkeer, Natuur en Milieu