Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Buitenland » Oekraïne Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... , 142, 143, 144  Volgende
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
BerichtGeplaatst: Di Jun 04, 2019 20:53 Plaats reactie Reageer met quote
Fileman

Rusland heeft om één of andere reden nog nooit een fatsoenlijke regering gekend. Ze spelen altijd vieze spelletjes met hun buurlanden: Circassische genocide, Holodomor, Molotov-Ribbentrop pact, annexatie van de Krim, et cetera. Ik denk dat Russische militairen de MH17 neergehaald hebben. Daar bestaan ook aanwijzingen voor die bij een ieder bekend voorondersteld kunnen worden.
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Wo Jun 05, 2019 7:02 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Dat is slechts een herhaling van je eerdere bericht Fileman... Waren mij vragen te moeilijk om te beantwoorden?

Het doel werd per ongeluk geraakt, dus collateral damage. Vind je dat wij ook veel goed te maken hebben voor wat betreft collateral damage in Afghanistan, Irak, Syrië, etc?

En misschien nog specifieker: vind je dat wij onze militairen die zich schuldig gemaakt hebben aan collateral damage moeten uitleveren aan die genoemde landen, zodat ze daar berecht kunnen worden?

BerichtGeplaatst: Wo Jun 05, 2019 16:42 Plaats reactie Reageer met quote
Real

Fileman schreef:
Ik denk dat Russische militairen de MH17 neergehaald hebben.

Toon het bewijs dan maar Exclamation

BerichtGeplaatst: Za Jun 08, 2019 9:14 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Fileman schreef:
Rusland heeft om één of andere reden nog nooit een fatsoenlijke regering gekend. Ze spelen altijd vieze spelletjes met hun buurlanden: Circassische genocide, Holodomor, Molotov-Ribbentrop pact, annexatie van de Krim, et cetera. Ik denk dat Russische militairen de MH17 neergehaald hebben. Daar bestaan ook aanwijzingen voor die bij een ieder bekend voorondersteld kunnen worden.

Rusland heeft Europa eeuwenlang behoed voor invallende legers van Mongolen, Tataren en Hunnen.
Peter de Grote bouwde een Europese stad(St Petersburg) naar de toen modernste inzichten. De Russen versloegen uiteindelijk de Nazi,s via 33 miljoen doden alleen al aan de Russische kant. Ze bevrijden O-Europa van 600 jaar Turkse slavenhandel en overheersing. Ga maar eens in de Trelski kathedraal in Sofia(Bulgarije) kijken.
U weet duidelijk niet waar u over schrijft.
En vertel eens over uw echte bewijzen voor het neerschieten van de MH17 door de Russen. Van horen zeggen telt niet.

BerichtGeplaatst: Di Jun 11, 2019 22:54 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Cliff schreef:
Dat is slechts een herhaling van je eerdere bericht Fileman... Waren mij vragen te moeilijk om te beantwoorden?

Blijkbaar wel... Fileman staat in de file.

BerichtGeplaatst: Wo Jun 12, 2019 19:27 Plaats reactie Reageer met quote
Fileman

Collateral damage waarbij dodelijke slachtoffers vallen lijkt mij dood door schuld zoals we dat kennen in het Nederlandse strafrecht. Ik vind dat soort zaken zo veel mogelijk berecht moeten worden. Dood is onomkeerbaar dus wat mij betreft daardoor ernstig genoeg om te berechten. Verder ben ik er niet zo voorstander van om ons leger in te zetten. Wellicht dat sommige conflicten alleen beslecht kunnen worden door oorlog te voeren. Ik denk dat de meeste problemen ook vreedzaam opgelost kunnen worden.
BerichtGeplaatst: Wo Jun 12, 2019 19:58 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Je geeft geen antwoord, dus voor de derde keer dezelfde vraag:

vind je dat wij onze militairen die zich schuldig gemaakt hebben aan collateral damage moeten uitleveren aan die genoemde landen, zodat ze daar berecht kunnen worden?

Want dat is de consequentie van het MH17 verhaal. Als je een heksenjacht opent op eventuele Russische of Oost-Oekraïense soldaten die collateral damage hebben veroorzaakt... wees dan consequent en lever onze soldaten uit aan de zandbaklanden waar bij burgers hebben geraakt.

Oh wacht, dat willen we natuurlijk niet...

Ergo: we zijn hypocriet en de enige reden waarom dit continu met persconferenties (!) van het JIT in het nieuws moet blijven is om 5 jaar lang de boodschap uit te zenden 'RUSSIA DID IT!!!'

BerichtGeplaatst: Wo Jun 12, 2019 20:03 Plaats reactie Reageer met quote
Fileman

Ja, wat mij betreft wel. Tenzij zij bevel kregen om iets te doen. Dan mag van mij de leidinggevende er voor berecht worden of de minister van defensie.
BerichtGeplaatst: Wo Jun 12, 2019 20:14 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Welja, when hell freezes over.

Waarom sturen we Rutte niet voor berechting naar Syrië dan? Of Balkenende?

Je begrijpt Fileman dat dit never nooit gaat gebeuren. Wat voor zin heeft die heksenjacht dan op eventuele Jan Soldaten die MH17 neerhaalden?

BerichtGeplaatst: Wo Jun 12, 2019 20:21 Plaats reactie Reageer met quote
Fileman

Ik vind dat gestreefd moet worden om dit soort zaken wel te berechten. Bij het neerhalen van een vliegtuig hebben één of meer mensen toch een behoorlijke fout gemaakt en daardoor heel veel dodelijke slachtoffers op hun geweten. Van mij mag Balkenende of Rutte berecht worden wanneer een Nederlands vliegtuig bommen afwerpt op een ziekenhuis. Dat zijn de eindverantwoordelijken. Dat het niet realistisch dat dat ook gaat gebeuren begrijp ik ook wel.
BerichtGeplaatst: Wo Jun 12, 2019 20:41 Plaats reactie Reageer met quote
Ryan

Fileman schreef:
Ik vind dat gestreefd moet worden om dit soort zaken wel te berechten. Bij het neerhalen van een vliegtuig hebben één of meer mensen toch een behoorlijke fout gemaakt en daardoor heel veel dodelijke slachtoffers op hun geweten. Van mij mag Balkenende of Rutte berecht worden wanneer een Nederlands vliegtuig bommen afwerpt op een ziekenhuis. Dat zijn de eindverantwoordelijken. Dat het niet realistisch dat dat ook gaat gebeuren begrijp ik ook wel.

Tja, ik noem maar een voorbeeld.
Het hele geval Srebrenica was doorgestoken kaart.

En Joris Voorhoeve trapte er met zijn slavoeten in.
Overste Karremans had ook geen enkel benul wat er uitgehaald werd,
laat staan de Blauwhelmen.
Maar Nederland is daar de gebeten hond.
Gewoon omdat wij onze neus daar ook maar eens een keer in wilden steken.

Er speelde namelijk een héél vies spelletje.
De Fransen hebben daar een grote rol in gespeeld.
De opzet was, om de Serven in discrediet te brengen.
Je laat een 6000 mannen afmaken door verborgen moordcommando's.
Huurlingen bij voorbeeld.
Vervolgens schuif je de Servische legerleiding, en de Servische politieke leiders de schuld
daarvan in de schoenen. Het Internationaal Onrechtshof in Den Haag werkt daar gewoon aan mee.

Hier hebben ze zich in Parijs het apenlazarus door verschoten.
Een soldaat met een doodshoofdmasker.
Het zegt wel iets over de Franse soldaat.
Dit is toevallig in Afrika.
BerichtGeplaatst: Wo Jun 12, 2019 20:52 Plaats reactie Reageer met quote
Fileman

Frankrijk speelt vaker vieze spelletjes. Zie ook de terroristische aanslag op een Nederlands schip.
BerichtGeplaatst: Vr Jun 14, 2019 8:57 Plaats reactie Reageer met quote
Jip

https://www.msn.com/nl-nl/nieuws/binnenland/nieuwe-ontwikkelingen-in-onderzoek-naar-vlucht-mh17/ar-AACRZ9d?ocid=spartandhp

Quote:
Het JIT maakt aanstaande woensdag bekend om welke nieuwe ontwikkelingen het gaat. Eerst worden nabestaanden ingelicht. Om 13.00 uur wordt de internationale pers op de hoogte gebracht.

BerichtGeplaatst: Vr Jun 14, 2019 10:20 Plaats reactie Reageer met quote
Joost Bakker

Onze Nederlandse overheid heeft eindelijk ontdekt:

Dat de MH-17 daar nooit had mogen vlogen... maar dat het wellicht deel uitmaakte van een
groter plan, waar Rutte niet van opde hoogte gesteld was.

Dat de illegaal zetelende regering in Kiev Oost Ukraine bombardeerde en daarmee bruter geweld
gebruikte dan de gekozen premier die werd verdreven...

De opgestane bende van de VS maalde niet om 7000 doden en 100.000 vluchtelingen... en het levend
in brand steken van jongeren die het parlement en de democratie wilde beschermen.

Verontwaardiging van het eerder zo overgevoelige Westen jegens de Oekrainse politie
die notabene door Westerse opstandelingen beschoten werd... bleef uit.

BerichtGeplaatst: Vr Jun 14, 2019 10:38 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Ik was jaren geleden in Belgrado en daar liep ik tegen een Joegoslaaf, voorheen werkzaam in de Haarlemmermeer polder, op. Hij was verhuisd naar Amerika en ging nooit weer terug naar Holland.
Nog eenmaal ging hij naar een herdenking van Servische familieleden uit de buurt van Srebenica die waren vermoordt door moslims uit die stad toen men hen daar via ons beschermde tegen de boze Serven. Tussen de 3-4 duizend Serven werden daar op een gruwelijke manier om het leven gebracht door onze beschermelingen. De boze Servier kende de meeste mensen, vaak islamitische buren van zijn familie, persoonlijk.
Het opperhoofd van de islamitische helden heette Nacir of iets dergelijks. Deze man en zijn moordnaarsclub was drie dagen voordat de stad werd overmeesterd door de Serven de regio uitgevlucht.
Welke herdenking door de Serven wordt hier bedoeld vraag ik mij nu af.

Een stukje over Nacer Oric, de held van Srebenica. Die psychipatische moordenaar werd later vrijgesproken door ons staat mij voor. Van je vrienden moet je het hebben!!!
Meningen over Orić
De persoon Orić maakt bij betrokkenen bij de belegering en later de inname van Srebrenica verschillende gevoelens los. Op hun plundertochten vanuit de belegerde enclave maakten de troepen van Orić voedsel buit op de Serviërs die in de omgeving woonden en die de plunderingen niet altijd overleefden. Zo werd op 7 januari 1993, het orthodoxe kerstfeest, het Servische dorp Kravica aangevallen. Na afloop liet Orić daar tientallen lijken filmen, waarvan enkelen onthoofd[1].

De bewoners van de enclave wisten mede door de plunderingen wel te overleven in de overbevolkte stad. Voor hen was Orić destijds een beschermer en om die reden weigeren velen van hen hem nu te zien als een oorlogscrimineel. De naam "Naser" wordt nog steeds vaak aan pasgeboren zoontjes gegeven. De weduwen van Srebrenica wierpen tijdens de arrestatie van Orić spontaan een wegblokkade op in Tuzla en voormalige soldaten van de brigade van Orić meldden zich bij het tribunaal onder de leus: “wij zijn net zo schuldig als hij”.

Toch verloor Orić na de val van Srebrenica voor een aantal andere bewoners een groot deel van zijn heldenstatus, doordat hij enkele dagen eerder met zijn strijders de enclave had verlaten. Zijn naoorlogse levensstijl als sportschoolhouder, rondrijdend in een Cherokee-jeep, droeg ook niet bij aan zijn populariteit.

De Servische bevolking van de getroffen gemeenten en de VN-soldaten die de vrede in de enclave moesten bewaken beschouwen hem over het algemeen als een gangster en oorlogsmisdadiger.

Volgens mij gaat het straks in d Oekraine dezelfde kant op. De veroorzakers zitten straks veilig in KIEV waar ze een chokolade fabriek leiden.

BerichtGeplaatst: Za Jun 15, 2019 10:38 Plaats reactie Reageer met quote
Ryan

https://www.veteranstodayarchives.com/2012/07/02/nato-tied-to-muslim-slaughter-at-srebrenica/

Zo, hoor je het eens van Amerikaanse Veteranen!
Quote:

Evidence Withheld from Ratco Mladic ICC Trial Blames NATO for the 1995 Balkan War Srebrenica Massacre

One of the most brutal incidents in recent history is the massacre at Srebrenica in 1995 by a paramilitary group known as “the Scorpions.”
We now have a top level witness and reams of official documents that categorically prove that it was NATO that ordered not only the Dutch “stand down” that led to the killings, but recruited, paid and controlled the Scorpions as well, those who murdered more people in one day since Stalin’s last migraine.
It was the trial of Ratko Mladic that may be the destruction of the ICC or at least should be. As Timothy Blanchford-Henchly points out in Serbian SOS:
“THE RATKO MLADIC TRIAL AT THE FARCICAL INTERNATIONAL CRIMINAL COURT – THAT TRAVESTY OF JUSTICE AND INSULT TO INTERNATIONAL LAW WHICH KIDNAPS PEOPLE, ILLEGALLY DETAINS THEM AND DOES NOT APPLY THE PRINCIPLES OF DUE PROCESS – HAS BEEN INTERRUPTED INDEFINITELY AFTER THE PROSECUTION “FORGOT” TO DELIVER THOUSANDS OF PAGES OF EVIDENCE TO THE DEFENCE.”
Ex-CIA-Chef Petraeus inofficieel op Oekraine bezoek
BerichtGeplaatst: Zo Jul 07, 2019 12:39 Plaats reactie Reageer met quote
Icesurfer

7 juli 2019 Ex-CIA-Chef Petraeus inofficieel op Oekraine bezoek

https://deutsch.rt.com/meinung/89949-kriegskoalition-warum-verbrachte-ex-cia-chef-petraeus-woche-ukraine/?utm_source=browser&utm_medium=push_notifications&utm_campaign=push_notifications

BerichtGeplaatst: Do Jul 25, 2019 17:03 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Oekraïne neemt Russische olietanker in beslag

https://www.rt.com/news/465043-ukraine-tanker-seizure-piracy/

Lijkt mij een ernstige provocatie die Rusland niet zomaar over z'n kant kan laten gaan. Vraag is of ze dit op eigen houtje hebben gedaan dan wel in opdracht van. Vergeet niet dat Oekraïne sinds kort een nieuwe president heeft, een komiek, en dat is geen grap. Ik heb een beetje hoop dat de relatie tussen Kiev en Moskou beter zal worden dan onder Poroshenko, maar dit helpt dan niet.

BerichtGeplaatst: Do Jul 25, 2019 19:56 Plaats reactie Reageer met quote
Real

Poendert schreef:

En vertel eens over uw echte bewijzen voor het neerschieten van de MH17 door de Russen. Van horen zeggen telt niet.

Ik had ook al om bewijzen van Fileman gevraagd en ook die vraag werd genegeerd.

BerichtGeplaatst: Do Jul 25, 2019 20:32 Plaats reactie Reageer met quote
Fileman

Real schreef:
Poendert schreef:

Ik had ook al om bewijzen van Fileman gevraagd en ook die vraag werd genegeerd.

Ze hebben het zelf toegegeven. Maar toen wisten ze niet dat ze een verkeersvliegtuig hadden neergeschoten.
BerichtGeplaatst: Do Jul 25, 2019 21:49 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Je bedoelt in die door de SBU vervalste telefoongesprekken? Inmiddels twee deskundigen hebben onafhankelijk van elkaar vastgesteld dat die telefoonopnames knip en plakwerk zin.

Had het JIT ook kunnen weten. Waarschijnlijk weten ze het ook. De SBU heeft immers tal van leugens verspreid tijdens dit conflict. Ze zijn gewoon geen betrouwbare bron.

BerichtGeplaatst: Do Jul 25, 2019 22:09 Plaats reactie Reageer met quote
Fileman

Cliff schreef:
Je bedoelt in die door de SBU vervalste telefoongesprekken? Inmiddels twee deskundigen hebben onafhankelijk van elkaar vastgesteld dat die telefoonopnames knip en plakwerk zin.

Had het JIT ook kunnen weten. Waarschijnlijk weten ze het ook. De SBU heeft immers tal van leugens verspreid tijdens dit conflict. Ze zijn gewoon geen betrouwbare bron.

Dat zijn jouw woorden en die blijven voor jouw rekening,
BerichtGeplaatst: Do Jul 25, 2019 22:40 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Fileman schreef:

Nou Fileman, zijn ze vervalst ja of nee? Lijkt me toch geen al te moeilijke vraag om te beantwoorden. Volgens diverse experts wel dus.

BerichtGeplaatst: Do Jul 25, 2019 22:51 Plaats reactie Reageer met quote
Fileman

carlos schreef:
Fileman schreef:

Nou Fileman, zijn ze vervalst ja of nee? Lijkt me toch geen al te moeilijke vraag om te beantwoorden. Volgens diverse experts wel dus.

Experts zijn nooit experts, maar mensen zoals Rob de Wijk of Dr. Clavan. Facebook daar doe ik niet aan mee. Blijft staan dat de seperatisten feest gevierd hebben toen ze dachten een militair toestel neegehaald hadden boven grondgebied dat op dat moment in hun handen was. Dat kwam even later wat minder goed uit toen bleek dat het een civiel verkeersvliegtuig betrof.
BerichtGeplaatst: Vr Jul 26, 2019 4:29 Plaats reactie Reageer met quote
Real

Fileman schreef:
Blijft staan dat de seperatisten feest gevierd hebben toen ze dachten een militair toestel neegehaald hadden boven grondgebied dat op dat moment in hun handen was.

Dat was dus knip en plakwerk van de SBU. Bekijk het filmpje maar wat George Bush heeft geplaatst, maar dat zal wel teveel moeite kosten. Formeel zit Maleisie in het JIT, maar worden daar volledig buiten gehouden. Eigen onderzoek van forensisch experts uit Maleisie heeft aangetoond dat de phonetabs van het JIT gemanipuleerd zijn.

Weerwoord forum index » Buitenland