Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Buitenland » Oekraïne Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 141, 142, 143, 144  Volgende
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
BerichtGeplaatst: Vr Mei 24, 2019 22:45 Plaats reactie Reageer met quote
Fileman

Je gaat niet op mijn eenvoudige juridische argument in. Daarom mag jouw hele verhaal na deze zin verder onbeantwoord voor jouw eigen rekening blijven.
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Za Mei 25, 2019 6:43 Plaats reactie Reageer met quote
Real

Fileman schreef:
Je gaat niet op mijn eenvoudige juridische argument in. Daarom mag jouw hele verhaal na deze zin verder onbeantwoord voor jouw eigen rekening blijven.

De native Europeans hebben Amerika veroverd en daarbij een slordige 50 miljoen indianen vermoord. Strafrechtelijk gezien waren dit twee zware misdrijven: diefstal en massamoord. Wanneer komt dit voor een internationaal oorlogstribunaal en krijgen de overgebleven indianen erkenning en schadevergoeding?

BerichtGeplaatst: Za Mei 25, 2019 10:46 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Real schreef:
Fileman schreef:

De native Europeans hebben Amerika veroverd en daarbij een slordige 50 miljoen indianen vermoord. Strafrechtelijk gezien waren dit twee zware misdrijven: diefstal en massamoord. Wanneer komt dit voor een internationaal oorlogstribunaal en krijgen de overgebleven indianen erkenning en schadevergoeding?

U maakt weer een soort heiligen van de Indianen. Volgens verschillende schattingen waren er nog nooit zoveel Indianen als tegenwoordig.
Veel Indianen hebben trouwens ook mijn sympathie, hoewel ze zeker niet heilig waren, vaak zelfs kon onze Inquisitie een voorbeeld aan hun praktijken nemen.

De Maja,s en Inca,s flikten bv het volgende.
Na het offer?
Het bloed van de slachtoffers werd gebruikt om de muren, heiligdommen en beelden van de Grote Tempel te besmeren. Ook de afbeeldingen van de goden werden gevoed met bloed. Nadat het hart verwijderd was, ( het werd nog kloppend uit de borst van het slachtoffer gesneden)werd het levenloze lichaam van de trap gegooid, vlak langs degene die op weg waren om hetzelfde lot te ondergaan. Het is dan ook niet verwonderlijk dat heel wat van de krijgsgevangenen flauw vielen van angst of probeerden te vluchten. Aan de voet van de piramide werden de lijken gevild en de schedel op de tzompantli geplaatst. Het stoffelijke overschot werd daarna opgegeten door de oorspronkelijke eigenaar van de krijgsgevangen slaaf.

Ook vrouwen en kinderen dienden als offer
Regelmatig offerde men ook vrouwen en kinderen. Vrouwen werden dan uitgedost met gouden bellen en waren met felle kleuren beschilderd. Ze dansten en zongen de hele nacht voordat ze hun dood tegemoet gingen. Kinderen werden als ideale slachtoffers gezien omdat ze puur en onschuldig waren. Zo stonden kinderen dichter bij de goden. Kinderen werden aan de regengod Tlaloc geofferd door ze in het Texcocomeer te gooien. Hun tranen werden voor een goed teken aanzien. Hoe meer ze huilden, hoe meer het zou gaan regenen.

BerichtGeplaatst: Za Mei 25, 2019 11:11 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Fileman schreef:
Gestolen goed gedijt niet. Dat is een beginsel waar zowel Russen als Oekraïners in geloven. Om het conflict op te lossen zal Rusland met iets over de brug moeten komen.

Nou, dat lossen we vrij simpel op hoor: in 1954 gaf Chroetsjov (Oekraïner) gratis en voor niets de Krim aan Oekraïne. Nu geeft Oekraïne dit gratis en voor niets terug. Opgelost.

En verder gewoon even de geschiedenis erop naslaan: de afgelopen 3 eeuwen was het gebied van Rusland. Oekraïne heeft er eigenlijk nooit recht op gehad... de Krim was een symbolisch geschenk van een dictator uit een niet meer bestaand regime.

Wel grappig dat mensen denken dat daar 'rechtvaardigheid' in zit. Er zijn niet veel dictators met een juridische status te vinden in het westen... of erkennen we alles wat Saddam en Ghadafi ooit bedacht hebben ook als juridisch valide? Niet echt.

BerichtGeplaatst: Za Mei 25, 2019 23:38 Plaats reactie Reageer met quote
Ryan

Poendert schreef:
Real schreef:
Fileman schreef:

U maakt weer een soort heiligen van de Indianen. Volgens verschillende schattingen waren er nog nooit zoveel Indianen als tegenwoordig.
Veel Indianen hebben trouwens ook mijn sympathie, hoewel ze zeker niet heilig waren, vaak zelfs kon onze Inquisitie een voorbeeld aan hun praktijken nemen.

Tja, wie ben jij om een oordeel te vellen over mensen, die sowieso door de Spaanse propaganda onder gesneeuwd zijn.
Nogal logisch dat de Spanjaarden er alles aan deden om de indianen als boze duivels af te schilderen.
Dan konden ze ondertussen gewoon door gaan met hun eigen moordpartijen.

BerichtGeplaatst: Zo Mei 26, 2019 21:26 Plaats reactie Reageer met quote
Real

Poendert schreef:

Ik verklaar ze zeker niet als heilig, maar feit is dat wij europeanen hun land hebben ingepikt en een slordige 50 miljoen indianen om zeep hebben geholpen. Toch wel een flinke zwarte bladzijde in onze eigen historie waar niet meer over gesproken wordt alsof het heel normaal was wat er toen is gebeurd.

BerichtGeplaatst: Ma Mei 27, 2019 0:33 Plaats reactie Reageer met quote
Elisabeth

Real schreef:
Fileman schreef:

50 miljoen indianen vermoord? In welk jaar getal! BRON
Oh dus in 1600 waren er steden in Noord Amerika of waren er lege prairies.
Veroverd! Nou er waren conflicten maar geen genocide van 50 miljoen native Americans.

Mijn vader heeft in een Duits strafkamp gezeten en dit was in de hongerwinter.
Hij heeft nooit schadevergoeding gekregen en waarom zou ik dit willen eisen van Duitsland?

BerichtGeplaatst: Ma Mei 27, 2019 3:06 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Elisabeth schreef:
50 miljoen indianen vermoord? In welk jaar getal! BRON

Wikipedia:

Indigenous people north and south were displaced, died of disease, and were killed by Christian Europeans through slavery, rape, and war. In 1491, about 145 million people lived in the western hemisphere. By 1691, the population of indigenous Americans had declined by 90-95 percent, or by around 130 million people."[29] See below for examples of state-sponsored murder against the Native peoples of California.

https://en.wikipedia.org/wiki/Genocide_of_indigenous_peoples

BerichtGeplaatst: Za Jun 01, 2019 10:05 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Niet alleen in Nederland zijn twijfels gerezen over de oorzaak van het neergestortte vliegtuig, de MH17. Ook in Maleisie rijzen twijfels over de oorzaak van de ramp.
Blok vraagt Maleisië om opheldering over MH17-uitspraken premier
Premier Mahathir Mohammad betwijfelt de onafhankelijkheid van het JIT-onderzoek naar het neerhalen van vlucht MH17. Blok wil weten waarom.

Ik weet wel waarom. Hoe kun je een eerlijk proces voeren als je 1 van de mogelijke daders, de Oekraine, bij voorbaat buitensluit?

BerichtGeplaatst: Za Jun 01, 2019 11:33 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

Ik zie niet dat het JIT Oekraine bij voorbaat als mogelijke dader heeft buitengesloten, graag een bron waaruit dit zou moeten blijken.

BerichtGeplaatst: Za Jun 01, 2019 11:41 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Real schreef:
Poendert schreef:

Ik verklaar ze zeker niet als heilig, maar feit is dat wij europeanen hun land hebben ingepikt en een slordige 50 miljoen indianen om zeep hebben geholpen. Toch wel een flinke zwarte bladzijde in onze eigen historie waar niet meer over gesproken wordt alsof het heel normaal was wat er toen is gebeurd.

Maar deze Europeaan en zijn voorouders zijn in Europa gebleven en hebben niet de oversteek naar de andere kant van de plas gemaakt. Ik weiger derhalve me mezelf een erfzonde aan te laten praten. Wat niet wil zeggen dat ik wegkijk voor datgene wat geen schoonheidsprijs verdient en wat wij als Europeanen ooit bij wet en gewoonten voorgoed achter ons gelaten hebben.

BerichtGeplaatst: Zo Jun 02, 2019 7:20 Plaats reactie Reageer met quote
Real

Lampje schreef:
Ik zie niet dat het JIT Oekraine bij voorbaat als mogelijke dader heeft buitengesloten, graag een bron waaruit dit zou moeten blijken.

Waarom zijn er geen radarbeelden van de vluchtleiding van Oekraine van vlucht MH17?

Waarom zijn Amerikaanse satellietbeelden niet meegenomen in het onderzoek?

Waarom zijn Russische satellietbeelden niet meegenomen in het onderzoek?

Waarom hebben de vijf landen die in het JIT zitten een vetorecht in wat er naar buiten wordt gebracht?

BerichtGeplaatst: Zo Jun 02, 2019 9:44 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Lampje schreef:

Buitengesloten als dader... de facto eigenlijk wel, vanwege de volgende redenen:

1. Door Oekraïne op te nemen in het JIT (komt niet vaak voor dat een mogelijke verdachte zitting neemt in zijn eigen onderzoek - en met een reden)
2. Ze veto-recht te geven op publicatie van informatie die uit het onderzoek naar boven komt [bron]
3. Ze vervolgens politiek niet aansprakelijk te stellen, terwijl het JIT en het OVV rapport beiden 'zonneklaar' aangeven dat de juridische verantwoordelijkheid voor de veiligheid van het luchtruim altijd ligt bij het land zelf.[bron]

Add 3: zelfs met een burgeroorlog in je land blijf je aansprakelijk voor de veiligheid van je luchtruim omdat het land wat eigenaar is van het luchtruim de enige is die het kan sluiten voor burgerluchtvaart (ofwel: Kiev was zowel de jure als de facto de enige partij die het luchtruim boven Oost-Oekraïne als onveilig kon verklaren en te sluiten voor burgerluchtvaart. Uit internationale afspraken is dan ook maar één juridische conclusie mogelijk: Oekraïne wél aansprakelijk stellen.)

BerichtGeplaatst: Zo Jun 02, 2019 13:39 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Weet je wie ook werd buitengesloten? Maleisië. Zij kregen geen toegang tot de zwarte dozen, dat recht was alleen voorbehouden aan Nederland, Engeland en de VS (neem ik aan). Verder: het JIT rapport moest (verplicht) voor openbaarheid door Nederland aan de CIA werden voorgelegd ter inzage en controle, zodat er geen ongewenste informatie in zou kunnen staan.

Tjongejonge zeg....moet het nog veel duidelijker worden dat er van dat hele onderzoek geen hout klopt?

In "Jaw-Dropping" Speech Malaysian PM Says "No Evidence" Russia Shot Down MH17

https://www.zerohedge.com/news/2019-05-31/jaw-dropping-speech-malaysian-pm-says-no-evidence-russia-shot-down-mh17

Respect voor deze man hoor, dik in de negentig maar een stuk scherper dan onze jokkebrok premier, die loyaliteit aan de bondgenoten kennelijk belangrijker vond dan de waarheid over de MH17.

BerichtGeplaatst: Ma Jun 03, 2019 2:27 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

carlos schreef:
Verder: het JIT rapport moest (verplicht) voor openbaarheid door Nederland aan de CIA werden voorgelegd ter inzage en controle, zodat er geen ongewenste informatie in zou kunnen staan.

Heb je daar ook een bron van Carlos?

BerichtGeplaatst: Ma Jun 03, 2019 12:53 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Ik hoorde het laatst ergens, maar dat is niet echt een betrouwbare bron hé? Smile

Quote:
Het boek ‘Vlucht MH17 en de nieuwe koude oorlog’ van Kees van der Pijl is gebaseerd op zijn onderzoek naar de geopolitieke bewegingen van na de ramp met de MH17. Het boek is inmiddels verschenen in het Portugees, Engels, Duits, Pools en Russisch. Helaas was er geen serieuze uitgever in Nederland beschikbaar voor de uitkomsten van het wetenschappelijk onderzoek van voormalig hoogleraar internationale verhoudingen aan de universiteit van Sussex. ‘Men is in Nederland niet gesteld op de inhoud van dit boek’ meent Van der Pijl.

Het is een lange zit maar volgens mij wel de moeite waard.

Zie 5:30 - 6:00 voor die bewering, het gaat trouwens over het OVV rapport en niet over JIT. Ik haal die nog wel eens door elkaar.

BerichtGeplaatst: Ma Jun 03, 2019 18:36 Plaats reactie Reageer met quote
Real

carlos schreef:

Het is een lange zit maar volgens mij wel de moeite waard.

Super bedankt voor het plaatsen! Wat mij betreft twee eyeopeners:

Artikel 57 van het OVV en de term plutocratie.

BerichtGeplaatst: Ma Jun 03, 2019 19:20 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Real schreef:
Super bedankt voor het plaatsen! Wat mij betreft twee eyeopeners:

Artikel 57 van het OVV en de term plutocratie.

Inderdaad, en hij heeft goddomme nog gelijk ook:

https://maxius.nl/rijkswet-onderzoeksraad-voor-veiligheid/artikel57

Dit is een gotspe. Je gaat een onderzoek starten, maar als er informatie naar boven komt die je niet bevalt, dan neem je die informatie niet mee:

Artikel 57
    1. De raad neemt door hem vergaarde informatie niet in het rapport op voorzover dit:
    a. de eenheid van de Kroon in gevaar zou kunnen brengen;
    b. de veiligheid van het Koninkrijk zou kunnen schaden;
    c. bedrijfs- en fabricagegegevens betreft die door natuurlijke personen of rechtspersonen vertrouwelijk zijn meegedeeld;
    d. persoonsgegevens betreft als bedoeld in paragraaf 2 van hoofdstuk 2 van de Wet bescherming persoonsgegevens, tenzij de verstrekking kennelijk geen inbreuk op de persoonlijke levenssfeer maakt.

2. De raad neemt eveneens door hem vergaarde informatie niet in het rapport op voorzover het belang daarvan niet opweegt tegen de volgende belangen:
    a. de betrekkingen van het Koninkrijk of de landen van het Koninkrijk met andere staten of met internationale organisaties;
    b. de economische of financiële belangen van het Koninkrijk, van de publiekrechtelijke lichamen van de landen van het Koninkrijk, of van de in artikel 1a, onderdeel c en d, van de Wet openbaarheid van bestuur bedoelde bestuursorganen;
    c. de opsporing en vervolging van strafbare feiten;
    d. inspectie, controle en toezicht door bestuursorganen van de landen van het Koninkrijk;
    e. de eerbiediging van de persoonlijke levenssfeer;
    f. het voorkomen van onevenredige bevoordeling of benadeling van bij de aangelegenheid betrokken natuurlijke personen of rechtspersonen dan wel van derden.

Ongelooflijk... en dat horen we nu pas Rolling Eyes en er is ook geen enkele mainstream journalist geweest die bovenstaande heeft genoemd...

BerichtGeplaatst: Ma Jun 03, 2019 20:21 Plaats reactie Reageer met quote
Real

Vandaar dat de door de Russen aangeleverde bewijzen dat Oekraine achter MH17 zat, niet is meegenomen in het rapport. Het belang van het Navo lidmaatschap woog zwaarder dan de waarheid omtrent deze ramp. Spit ook gelijk de term plutocratie nog even door en alles wordt eigenlijk duidelijk Cliff.

BerichtGeplaatst: Ma Jun 03, 2019 21:43 Plaats reactie Reageer met quote
Fileman

Dat artikel 57 bevat standaard bepalingen voor Nederland. Maar internationaal krijg je met deze bepaling de schijn tegen. Zelf twijfel ik niet dat MH17 door Russische militairen uit de lucht geschoten is. Ik denk dat het een ongelukje was. Dat is vaker gebeurd tijdens een oorlog.
BerichtGeplaatst: Ma Jun 03, 2019 22:29 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

We kunnen zoveel denken toch? Ik ga er nog steeds vanuit dat het Oost-Oekraïnse separatisten waren die het deden. Maar aan 'denken' heb je helemaal niets... in een rechtszaak gaat het om bewijzen.

In het Westen volgt helaas steeds vaker eerst de veroordeling en dan pas de bewijzen... of de bewijzen blijven zelfs totaal uit omdat ze er niet zijn. Zie de aanval op Assad na het Douma-drama.

Wil je je als 'rechtstaat' een beetje solide presenteren, dan doe je er goed aan om de rechtsgang enigszins te respecteren. Zaken als Guantanamo Bay, MH17, Syrië etc helpen daar absoluut niet bij.

Een wijs man zei ooit: onschuldig tot het tegendeel bewezen is. Daar bouwden we onze gehele rechtsstaat mee op. Die zijn we keihard aan het afbreken inmiddels... zowel nationaal (sleepwet) als internationaal.

BerichtGeplaatst: Ma Jun 03, 2019 22:38 Plaats reactie Reageer met quote
Fileman

Het is denkbaar dat een separatist op het knopje gedrukt heeft. De wapens die deze separatisten gebruiken komen nog steeds uit Rusland en door hen geplunderde musea gewijd aan de Tweede Wereldoorlog. Maar die musea bevatten geen moderne raketinstallatie. Ik vind het nog steeds waarschijnlijker dat Russische militairen hier de hand in hebben gehad. Wellicht onder invloed van alcohol of wat dan ook waardoor ze verminderd toerekeningsvatbaar waren. Natuurlijk was het een ongeluk. De verantwoordelijkheid ligt wat mij betreft bij Rusland. Die hebben iets goed te maken.
BerichtGeplaatst: Di Jun 04, 2019 3:52 Plaats reactie Reageer met quote
Real

Laat ik dan maar de derde verdachte naar voren schuiven: Oekraine. Het laatste nieuws (september 2018) wat over MH17 naar buiten is gekomen is het Russische bewijs aan de hand van het serienummer op een gevonden restant van de BUK-raket. De raket is weliswaar in Rusland gemaakt maar in 1986 geleverd aan Oekraine.

BerichtGeplaatst: Di Jun 04, 2019 9:18 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Fileman schreef:
De wapens die deze separatisten gebruiken komen nog steeds uit Rusland en door hen geplunderde musea gewijd aan de Tweede Wereldoorlog. Maar die musea bevatten geen moderne raketinstallatie.

Dit is pure speculatie van jouw kant... Oekraïne had en heeft BUK installaties en wanneer zo'n land in tweeën uiteenvalt is het echt niet zo dat de ene helft alle wapens heeft en de andere helft niets...

Ik heb het al eens eerder gezegd: als Brabant en Limburg zich zouden afscheiden, zijn alle Nederlandse wapens daar toch echt in het bezit van de Brabo's en Limbo's.

En ja, de BUK is van origine van Russische makelaardij. Dat wordt ook altijd extra benadrukt, maar dat zij het gemaakt hebben zegt niets over eventueel bewijs dat zij het ook afgevuurd hebben.

Quote:
Ik vind het nog steeds waarschijnlijker dat Russische militairen hier de hand in hebben gehad. Wellicht onder invloed van alcohol of wat dan ook waardoor ze verminderd toerekeningsvatbaar waren. Natuurlijk was het een ongeluk. De verantwoordelijkheid ligt wat mij betreft bij Rusland. Die hebben iets goed te maken.

Je bent goed ingeprent door de media, zoveel is duidelijk. Gelukkig zie je wel in dat het geen aanslag was (iets wat de media ook graag oppert). Het doel werd per ongeluk geraakt, dus collateral damage. Vind je dat wij ook veel goed te maken hebben voor wat betreft collateral damage in Afghanistan, Irak, Syrië, etc?

En misschien nog specifieker: vind je dat wij onze militairen die zich schuldig gemaakt hebben aan collateral damage moeten uitleveren aan die genoemde landen, zodat ze daar berecht kunnen worden?

BerichtGeplaatst: Di Jun 04, 2019 18:24 Plaats reactie Reageer met quote
Real

Cliff schreef:
Dat wordt ook altijd extra benadrukt, maar dat zij het gemaakt hebben zegt niets over eventueel bewijs dat zij het ook afgevuurd hebben.

Zelfs onder het Russische bewijs van het serienummer kan Oekraine nog uit, omdat het geen bewijs is wie hem heeft afgeschoten. En al zouden ze daar uiteindelijk achter komen of het wordt toegegeven, kan die partij altijd nog zeggen dat het een vergissing was.

Weerwoord forum index » Buitenland