Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Buitenland » Oekraïne Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 139, 140, 141, 142, 143, 144  Volgende
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
BerichtGeplaatst: Ma Sep 24, 2018 12:42 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

We hebben nog steeds dezelfde regering in de Oekraine als na de zogenaamde opstand. Nog steeds zitten volgens mij ministers in het parlement afkomstig uit de Nazi-partij Svoboda.
Dat zijn de vrienden van ook onze ministers en parlementariërs. Ook bv een figuur als Pechtholt is niet te beroerd om via gratis vliegtuigen bij die racistische anti-semieten op bezoek te gaan.

Svoboda (Oekraïens, voluit: "Svoboda", "Al-Oekraïense Unie "Vrijheid""), ook wel Vrijheid(spartij) genoemd in Nederlandstalige media, is een extreemrechtse, nationalistische Oekraïense politieke partij, door sommigen ook gekenschetst als fascistisch of neonazistisch. Door de parlementsverkiezingen van 2012 kwam Svoboda terecht in de Verchovna Rada als vierde partij van het land met 37 zetels (nu 36).
Svoboda zat met 4 ministers in de Oekrainse regering.

Geschiedenis en karakter van die Nazi-partij.
Svoboda is berucht om haar xenofobe, homofobe, racistische en vooral antisemitische standpunten.[6] De partij werd in 1991 opgericht als de Sociaal-Nationalistische Partij van Oekraïne en gebruikte de wolfsange(geerft van de SS divisies) als symbool.

Nog meer over de Oekrainse nazi-vrienden van onze regering. Hier een weetje over Svoboda-adviseur Joeri Mychaltsjysjyn.
Die meneer richtte in 2005 een Joseph Goebbels Political Research Centre op, hetgeen later werd hernoemd met de naam Ernst Jünger.[8] Ook schreef hij een boek en citeerde daarbij uit werken van nazikopstukken als Ernst Röhm, Gregor Strasser en Goebbels[11][12] en verwees naar de Holocaust als een "periode van licht in de geschiedenis"

En zo,n Oekrainse regering heeft een zwaarwegende stem in ons eigen vliegtuig drama. Wie een woord van dit soort Fascisten gelooft, moet volgens mij met zijn pis naar de dokter. Hij kan ook verdere inlichtingen inwinnen bij het, "Joseph Goebels Political Research Centre".

En dan durft ons aller Juncker zijn mond open te doen over Polen en Hongarije. Hopelijk was hij toen ook gewoon dronken, of is hij gewoon dement?

BerichtGeplaatst: Ma Sep 24, 2018 13:53 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

carlos schreef:
Vanavond in het 8 uur Journaal, en morgen Kamervragen?

Nah...who am I kidding.

Ik vrees dat een groot deel van het materieel en de wapens van het Azov battalion gewoon betaald worden met westers geld. Net als de terroristen in Syrië.

BerichtGeplaatst: Ma Sep 24, 2018 14:01 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Poendert schreef:
Svoboda (Oekraïens, voluit: "Svoboda", "Al-Oekraïense Unie "Vrijheid""), ook wel Vrijheid(spartij) genoemd in Nederlandstalige media, is een extreemrechtse, nationalistische Oekraïense politieke partij, door sommigen ook gekenschetst als fascistisch of neonazistisch.

Nog in 2012 had de Mainstream Media ook een veel beter beeld over deze partij:

Svoboda: The rise of Ukraine's ultra-nationalists

https://www.bbc.com/news/magazine-20824693

Uiteraard na de staatsgreep in 2014 horen we daar niets meer over...

BerichtGeplaatst: Di Okt 09, 2018 5:24 Plaats reactie Reageer met quote
Real

Breaking: enorme explosies vannacht vanuit een munitiedepot in het noorden van Oekraine, beelden zijn een paar uur oud:

https://www.instagram.com/p/Bosrz7LHgUE/?utm_source=ig_embed&utm_campaign=embed_video_watch_again

BerichtGeplaatst: Di Okt 09, 2018 17:06 Plaats reactie Reageer met quote
Real

Meer beelden van het munitiedepot in Oekraine. Het zou gaan om een opslagplaats met 88.000 ton munitie en sabotage wordt niet uitgesloten. Dit is sinds het begin van de oorlog in Oekraine de vijfde opslagplaats die de lucht is ingegaan.

BerichtGeplaatst: Di Okt 09, 2018 19:57 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Zal niet lang duren voordat Rusland ook hier de schuld van krijgt.

BerichtGeplaatst: Di Okt 09, 2018 20:13 Plaats reactie Reageer met quote
Ryan

Cliff schreef:
Zal niet lang duren voordat Rusland ook hier de schuld van krijgt.

Nee, zal wel oude westerse munitie zijn, die op die manier goedkoop vernietigd wordt.
Kwestie van handjeklap met die dictators daar.
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Ma Nov 26, 2018 0:38 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Tijd om dit draadje weer eens af te stoffen?

Oekraïnse president kondigt staat van beleg af na aanval op marineschepen

https://www.nu.nl/buitenland/5593793/oekrainse-president-kondigt-staat-van-beleg-af-aanval-marineschepen.html

Oekraïne schijnt bezig te zijn met provocaties in de wateren rondom de Krim en daarop heeft Rusland het vuur geopend op een aantal schepen van Oekraïne en er ook een paar in beslag genomen. De EU en de NAVO manen beide landen op tot kalmte, dus het schijnt vrij ernstig te zijn.

Eerder op de dag werd de Straat van Kerch volledig geblokkeerd door een Russisch containerschip dat onder de brug de doorgang verspert.

Ik heb het niet zo gevolgd dus ik ken niet alle details, maar er lijkt sprake van een aantal incidenten kort na mekaar, en dit kan verder escaleren.

BerichtGeplaatst: Ma Nov 26, 2018 10:23 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Er is maar één oplossing en die is al lang benoemd door mij in de eerste post van dit draadje:
https://www.weerwoord.nl/weerwoord/viewtopic.php?p=407381#407381

Er dient een twee staten oplossing te komen. Laat het Oekraïense volk hier democratisch over beslissen, per provincie, hoe ze nu verder willen.

Wat de EU, VS en NAVO maar niet willen zien is dat er een staatsgreep heeft plaatsgevonden in Kiev en dat een deel van het Oekraïense volk de nieuwe leiders in Kiev nooit zal accepteren. En je kunt het draaien en keren zo je wilt, maar feitelijk en juridisch gezien hebben ze gewoon gelijk. De door de Oekraïners in februari 2010 gekozen president is afgezet en op ongrondwettelijke wijze vervangen door een nieuw bestuur.

Dat was onacceptabel voor die kiezers die in 2010 op hem gestemd hadden. En dat was dan ook in februari 2014 de reden van burgeroorlog en splitsing van het land.

Dat de EU met zijn vrijhandelsverdrag en zijn gestook op Maidam daar een kwalijke rol in gespeeld heeft zal ik in ieder geval nooit vergeten, maar dat is nu water onder de brug.

De keuze is nu:
1. Jarenlange burgeroorlog, burgerdoden, geweld, etc. om toch te zorgen dat het land één blijft onder een regering in Kiev.
2. Referendum houden en die gebieden die niet onder het Kiev bewind willen vallen de mogelijkheid geven zich vreedzaam af te scheiden.

Bij punt 2 zul je de minste slachtoffers zien en de meest duurzame oplossing. Helaas kiest de EU, de VS en de NAVO voor punt 1 en zal er nog lange tijd oorlog zijn met vele doden tot gevolg.

BerichtGeplaatst: Ma Nov 26, 2018 11:13 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Volgens mijn mening werd het vliegtuig MH17 via het Oekrainse leger boven het strijdtoneel gedirigeerd en daar net als een ander vliegtuig drie dagen daarvoor, door de rebellen afgeschoten.
Daarna had het Oekrainse leger tijd om zich te hergroeperen. Dit was een enorm sucses voor Kiev, mede als gevolg van de provocerende uitspraken van figuren als een Timmerfranz en andere Brusselse consorten, voor de VN.
Wat dat laatste betreft is het mij een volkomen raadsel waarom dat schertsfiguur nooit voor die leugenachtige uitspraken op zijn vingers is getikt.
Ik vraag me trouwens toch af hoe het komt dat geboren dronkenlappen of verknipte leugenaars aan de top van de EU terechtkomen. Heeft men daar alleen een keuze uit tweedehands figuren.

BerichtGeplaatst: Di Nov 27, 2018 9:25 Plaats reactie Reageer met quote
Racer

Trouw schreef:
Het verkeer in de Zee van Azov wordt geregeld door afspraken die zijn vastgelegd in een uit 2003 daterend verdrag tussen Rusland en Oekraïne. Dat behelst dat de Zee van Azov een Russisch-Oekraïense binnenzee is en het garandeert vrije doorvaart voor schepen van beide landen. Conflicten moeten in vreedzaam overleg worden opgelost.

Rusland kan die regels niet eenzijdig wijzigen, maar heeft na de internationaal als illegaal veroordeelde bouw van een brug die de Straat van Kertsj overspant extra controles ingelast van schepen die van en naar de Zee van Azov varen. Dat heeft al geleid tot fors oponthoud en een aanzienlijke terugval in het scheepvaartverkeer op de OekraÏense havens aan de Zee van Azov.

Oekraine heeft dus alle recht om door de Straat van Kertsj te varen naar de zee waarnaar mijn favoriete bataljon genoemd is Smile Maar de Russen zouden geen russen zijn als ze niet hun macht zouden gebruiken om te pesten en treineren.

BerichtGeplaatst: Di Nov 27, 2018 17:28 Plaats reactie Reageer met quote
Real

Racer schreef:

Oekraine heeft dus alle recht om door de Straat van Kertsj te varen naar de zee waarnaar mijn favoriete bataljon genoemd is Smile

De zee van Azov.

Maar Racer we weten het nu wel, je bent aanhanger van het fascisme:

Lokale mensenrechtenorganisaties zijn bezorgd. De vorig jaar opgerichte Nationale Brigade komt voort uit het paramilitaire Azov-bataljon, dat niet alleen bekendstaat om zijn fascistische sympathieën en symbolen, maar ook verdacht wordt van mensenrechtenschendingen in Oost-Oekraïne.

https://www.nrc.nl/nieuws/2018/01/31/oekraiense-fascisten-willen-de-orde-op-straat-bewaken-a1590526

Fijn dat je het toegeeft, is jou rol hier op het forum ook gelijk uitgespeeld Cool

BerichtGeplaatst: Di Nov 27, 2018 22:39 Plaats reactie Reageer met quote
Racer

Verdomme Real, je hebt me ontmaskerd! Cool

Gefeliciteerd en denk eraan: 14/88 !

BerichtGeplaatst: Wo Nov 28, 2018 8:05 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Dat is niet het Azov maar de 'Rechtse sector' zoals je op de laptop kunt lezen...

En wat moet dit bewijzen eigenlijk? Dat omdat er een Tataar in de rechtse sector zit ze niet nazistisch kunnen zijn?

Er waren zelfs Joden die de Nazi's hielpen, maar dat bewees niet dat Nazi's niets tegen Joden hadden.

BerichtGeplaatst: Wo Nov 28, 2018 14:49 Plaats reactie Reageer met quote
Racer

Nou en, Azov en Rechtse Sector worden op dit forum door elkaar gebruikt als fascistische boeman.
Deze oost-aziatische man is getrouwd met een blanke Oekraiense die ook lid is van Right Sector.
Zoals we allemaal weten was het in het Derde Rijk de gewoonste zaak van de wereld dat joden bij de SA mochten en een duitse vrouw mochten trouwen Rolling Eyes

BerichtGeplaatst: Wo Nov 28, 2018 15:54 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Racer schreef:
Deze oost-aziatische man is getrouwd met een blanke Oekraiense die ook lid is van Right Sector.

Hahaha lekkere voorbeelden heb je weer... deze man heet Vitaly Popov. Hier zijn trouwfotos.... en... hij is inmiddels gescheiden van zijn Oekraïense vrouw (die beweert dat hij een Russische spion is Very Happy)

Liza Shaposhnik, former EuroMaidan activist, does volunteer work for the Ukrainian army in the east. (Courtesy) Shaposhnik has cerebral palsy, which deformed her hands, and at EuroMaidan she had taken the only volunteer job she could – tearing off teabag tags in the field kitchen.

Her husband is 32-year-old Vitaliy Popov from Yakutiya, Russia. Both were members of the far right Right Sector party. But now, Shaposhnik is seeking a divorce.

In July, her husband dropped out of Right Sector and called their marriage the party’s public relations stunt. Shaposhnik now accuses her ex-husband of being a Kremlin spy, who infiltrated Right Sector to get information.

https://www.kyivpost.com/article/guide/people/revolution-changed-nation-and-many-individual-lives-372592.html

Laughing Laughing Laughing

BerichtGeplaatst: Wo Nov 28, 2018 16:25 Plaats reactie Reageer met quote
Racer

Leuk dat je zoveel plezier hebt Cliff...hopelijk ziet niemand dat je lacherige respons helemaal niks weerlegd van wat ik heb geschreven Cool

Boeien dat ze inmiddels gescheiden zijn... boeien dat ze inmiddels in onmin met elkaar leven.
Feit is dat neo-nazistische groeperingen niks moeten hebben van interraciale relaties.

En ondertussen heb je ook nog eens je eigen verhaal onderuit gehaald. Jij beweerde eerst dat die kerel een Tataar was. Nu blijkt dat ik gelijk heb, het gaat om iemand uit het verre oosten. Een russisch staatsburger, no less Exclamation

BerichtGeplaatst: Wo Nov 28, 2018 16:50 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Dit was een show-huwelijk Racer. Die Aziaat had zijn meisje één week voor zijn huwelijk leren kennen (terwijl ze stiekem een Russische spion in de gaten moesten houden Rolling Eyes ). Ze trouwden met veel bombarie en media-aandacht tijdens Maidam.

Inmiddels heeft Vitaly Popov de Rechtse Sector al lang en breed verlaten... dus jammer dat jouw boegbeeld als bewijs van 'tolerantie' er niet meer is... en beschuldigd wordt van het zijn van een spion uit het Kremlin.

Ja, daar moet ik om lachen...

BerichtGeplaatst: Zo Dec 02, 2018 13:29 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Opvallend: het pro-Russische Southfront heeft (per toeval?) een LinkedIn advertentie opgedoken waaruit blijkt dat een of andere firma mensen werft voor 'geheime missies' in Oekraïne van het Amerikaanse leger. Eén van de vereisten is dat de sollicitant Amerikaans staatsburger is. De advertentie werd een week of twee geleden geplaatst, niet lang voordat de huidige standoff tussen Rusland en Oekraïne over de Kerch Strait uitbrak. Kan allemaal toeval zijn natuurlijk...of niet.

https://www.linkedin.com/jobs/view/ukrainian-linguist-at-mission-essential-868182894/

Ik kan zo niet beoordelen of deze link al dan niet fake is of echt van LinkedIn afkomstig.

Ik heb het nieuws zelf niet van Russische media maar gewoon van zerohedge;

https://www.zerohedge.com/news/2018-12-01/us-military-contractor-hiring-personnel-support-classified-contingency-operations

Ik heb helaas momenteel niet zoveel tijd om alles te volgen, maar indruk is dat de Kerch standoff de nieuwste georkestreerde provocatie is om Rusland in het verdomhoekje te blijven duwen. Net zoals die zogenaamde aanslag op Skripal. Net zoals vele andere nieuwsberichten over Rusland van de laatste jaren.

Ik geloof dat de EU de huidige sancties weer wil gaan verlengen, en dit is hun nieuwste excuus. En het gebeurt ook net voorafgaande aan een geplande ontmoeting tussen Putin en Trump, die om deze reden weer is afgezegd. Precies op tijd aangereikt dus..

Maakt allemaal niks uit, Rusland is toch overal aan het winnen momenteel. Cool

BerichtGeplaatst: Zo Dec 02, 2018 13:56 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

carlos schreef:
Maakt allemaal niks uit, Rusland is toch overal aan het winnen momenteel. Cool

Moet je het laatste Gallup rapport eens lezen:
https://www.politico.com/f/?id=00000161-0647-da3c-a371-867f6acc0001

Tel de rode cijfers...

BerichtGeplaatst: Zo Dec 02, 2018 20:16 Plaats reactie Reageer met quote
Icesurfer

RT Deutsch over reaktie Duitse regering betreffende omgang Oekraine en Rusland.

https://deutsch.rt.com/meinung/80317-ukraine-wird-zu-burde-deutscher-streit-um-russland-ukraine/?utm_source=browser&utm_medium=push_notifications&utm_campaign=push_notifications
Quote:
"Ukraine wird zu einer Bürde" – der deutsche Streit zum Umgang mit der Ukraine und Russland

BerichtGeplaatst: Zo Mrt 31, 2019 13:48 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Er zijn vandaag presidentsverkiezingen in Oekraïne!

Drie kandidaten maken kans; de zittende president Poroshenko, gasprinses Yulia Timoshenko, en als derde Vladimir Zelensky, een of andere komiek die out of nowhere is gekomen. Die komiek staat volgens de laatste peilingen in pole position, voor wat dat waard is in een corrupt land als Oekraïne.

https://www.rt.com/news/455177-ukraine-presidential-elections-underway/

Als er geen duidelijke winnaar komt vandaag, en die kans is vrij groot, dan volgt er nog een tweede ronde tussen twee overgebleven kandidaten. Ik weet niet of we zo blij moeten zijn met Timosjenko als president, dus van mij mag die komiek winnen. Ik geef toe dat ik het onvoldoende heb gevolgd om er een inhoudelijk afgewogen oordeel over te hebben.

BerichtGeplaatst: Zo Mrt 31, 2019 15:30 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Janoekvitsj mocht zeker niet meedoen Smile

BerichtGeplaatst: Zo Mrt 31, 2019 18:09 Plaats reactie Reageer met quote
Icesurfer

Very Happy

BerichtGeplaatst: Zo Mrt 31, 2019 18:51 Plaats reactie Reageer met quote
Ryan

Ach, de Ukraïne is dan binnenkort niet het enige land met een clown aan het roer.
Afgekeken van the good old USA.

Trouwens, May begint ook tamelijk seniel te worden. Smile
Laat die Britten maar waaien...

Overigens heeft in Frankrijk ook al eens een bekende clown geprobeerd president te worden..

https://nl.wikipedia.org/wiki/Coluche
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Oekraïne
  Weerwoord forum index » Buitenland