Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Buitenland » Oekraïne Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, ... 142, 143, 144  Volgende
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
BerichtGeplaatst: Wo Feb 19, 2014 10:50 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Ik snap hier weinig van, er zijn toch verkiezingen geweest? Is er nu een minderheid die de verkiezingsuitslag niet accepteert?

Inderdaad is bovenstaand gedrag niet acceptabel, en al helemaal niet in een democratie. Volgens mij zijn er over ongeveer 2 jaar weer verkiezingen gepland. Lijkt me dat daarop te wachten is en in ieder geval vreedzaam verzet voor die periode mogelijk is.

BerichtGeplaatst: Wo Feb 19, 2014 10:53 Plaats reactie Reageer met quote
Xeno

Het extreme geweld en misstanden gepleegde door de politie lijken me nog veel ernstiger in een democratie. En hoe democratisch is een regering die zich laat omkopen door Rusland? Rolling Eyes

BerichtGeplaatst: Wo Feb 19, 2014 14:19 Plaats reactie Reageer met quote
Boosoog

.

Ik vrees dat een dergelijk hard ingrijpen ook in Nederland tot de mogelijkheden behoort als het gepeupel zich zo gewelddadig opstelt.
Ze hebben er om gevraagd
Er is een ultimatum gesteld; als de heethoofden het plein op tijd hadden verlaten waren er geen doden te betreuren geweest.

.
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Wo Feb 19, 2014 16:20 Plaats reactie Reageer met quote
Xeno

Tijdens het verdedigen van een overheidsgebouw in Kiev door de Oekraïense veiligheidsdienst wordt een vrouw doodgeschoten:
http://www.youtube.com/watch?v=DipJOV01Pr4

Laten we wel wezen, in geen enkel 'beschaafd' land zou zulk gedrag geaccepteerd worden.

BerichtGeplaatst: Wo Feb 19, 2014 16:48 Plaats reactie Reageer met quote
Dude29

Xeno schreef:
Laten we wel wezen, in geen enkel 'beschaafd' land zou zulk gedrag geaccepteerd worden.

Het opzettelijk doodschieten van de Molukse gijzelaars zonder enige noodzaak en zo zijn er nog wel tal van andere voorbeelden te noemen... Rolling Eyes
BerichtGeplaatst: Wo Feb 19, 2014 16:57 Plaats reactie Reageer met quote
Xeno

Een treinkaper die passagiers in gijzeling houdt en dreigt te doden lijkt me nogal even iets anders dan een vrouw die voor een gebouw aan het demonstreren is.

BerichtGeplaatst: Wo Feb 19, 2014 16:59 Plaats reactie Reageer met quote
kiekiek

Die treinkapers waren na 3 weken gijzelen al zo murw dat ze doodleuk met de gegijzelden aan het dammen, schaken en kaarten waren geslagen Very Happy
BerichtGeplaatst: Wo Feb 19, 2014 17:04 Plaats reactie Reageer met quote
kiekiek

Xeno schreef:
Tijdens het verdedigen van een overheidsgebouw in Kiev door de Oekraïense veiligheidsdienst wordt een vrouw doodgeschoten:
http://www.youtube.com/watch?v=DipJOV01Pr4

Ik weet het niet, maar in de beelden erna zien we democratie in de meest pure vorm: anarchisme. Overigens nu ook via RT.
BerichtGeplaatst: Wo Feb 19, 2014 18:14 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

kiekiek schreef:
Ik weet het niet, maar in de beelden erna zien we democratie in de meest pure vorm: anarchisme.

Inderdaad, anarchie en mob rule. Met vreedzaam demonstreren heeft het niks meer te maken.

hier kun je het live volgen

BerichtGeplaatst: Wo Feb 19, 2014 18:27 Plaats reactie Reageer met quote
kiekiek

Net op RT gezien, demonstranten die met scherp schieten op de politie. Verder in het westen van Oekraine 1500 wapens in beslag genomen.
BerichtGeplaatst: Wo Feb 19, 2014 19:37 Plaats reactie Reageer met quote
Xeno

De Europese Unie bereidt sancties voor tegen leden van de Oekraïense regering. Heel goed, laat die lui maar naar Rusland vluchten.

BerichtGeplaatst: Wo Feb 19, 2014 19:47 Plaats reactie Reageer met quote
Gerard R.

Daar zijn ze nu goed bevriend mee.

BerichtGeplaatst: Wo Feb 19, 2014 19:54 Plaats reactie Reageer met quote
Xeno

Soort zoekt soort he.

BerichtGeplaatst: Wo Feb 19, 2014 19:58 Plaats reactie Reageer met quote
kiekiek

Quote:
De Oekraïense president Janoekovitsj heeft de opperbevelhebber van de strijdkrachten ontslagen. Dat meldt de president op zijn website.

Het ontslag komt kort na de aankondiging van de geheime dienst dat er een nationale anti-terreuractie zal worden gehouden in het hele land. De dienst beschuldigt anti-regeringsbetogers van de diefstal van honderden wapens uit de depots.
Rol voor het leger

Tot dusver heeft het leger zich afzijdig gehouden van het politieke geweld van de afgelopen maanden. Maar eerder vandaag liet het ministerie van Defensie al weten dat het leger mogelijk meedoet met de anti-terreuroperatie.

http://nos.nl/artikel/613599-janoekovitsj-ontslaat-legerchef.html

Ik voelde al maanden aan dat er tijdens de OS iets stond te gebeuren, mogelijk een aanslag, maar dit gaat een stuk verder. Het impalmen van Oekraine is tijdens de OS in gang gezet.
BerichtGeplaatst: Wo Feb 19, 2014 23:13 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Laatste nieuws: er is een wapenstilstand gesloten tussen de president en twee oppositieleiders...voor wat het waard is.

http://www.nu.nl/buitenland/3706839/wapenstilstand-in-oekraine-.html

BerichtGeplaatst: Do Feb 20, 2014 7:22 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Xeno schreef:
En hoe democratisch is een regering die zich laat omkopen door Rusland? Rolling Eyes

Rare vraag: je leeft in een land wat zich laat omkopen door de EU en VS.

BerichtGeplaatst: Do Feb 20, 2014 11:10 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

De situatie loopt nu helemaal uit de hand. Er hebben vanochtend vuurgevechten plaatsgevonden in de straten rondom het Maidanplein, waarbij volgens nog onbevestigde berichten tientallen doden zijn gevallen.

Ook in de buurt van het presidentiële paleis wordt gevochten. En het hoofdkwartier van de regering wordt naar verluid geëvacueerd omdat het daar ook niet meer veilig is. Het gesprek tussen Janoekovitsj en de drie Europese ministers is ook gecancelled.

Ik ben bang dat dit niet meer goed komt..

Maidan, toen en nu

Laatst aangepast door carlos op Do Feb 20, 2014 11:17, in totaal 2 keer bewerkt

BerichtGeplaatst: Do Feb 20, 2014 11:17 Plaats reactie Reageer met quote
Boosoog

Het westen zal wel snel het rebellerende tuig de helpende hand bieden.
De EU dreigt al met sancties.

.
BerichtGeplaatst: Do Feb 20, 2014 11:27 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

'RT: at least 30 dead in Kiev battle'

http://rt.com/news/kiev-clashes-rioters-police-571/

BerichtGeplaatst: Do Feb 20, 2014 11:46 Plaats reactie Reageer met quote
Dude29

Boosoog schreef:
Het westen zal wel snel het rebellerende tuig de helpende hand bieden.

Lijkt me erg verstandig... Vooral omdat Rusland dan precies het tegenovergestelde zal gaan doen...

Xeno schreef:
Een treinkaper die passagiers in gijzeling houdt en dreigt te doden lijkt me nogal even iets anders dan een vrouw die voor een gebouw aan het demonstreren is.

Verhaal wordt daarentegen anders als blijkt dat die vrouw deel uit maakt van een beweging die politiemensen gijzelt en met scherp op de politie en hun tegenstanders schiet. Rolling Eyes
BerichtGeplaatst: Do Feb 20, 2014 17:29 Plaats reactie Reageer met quote
Xeno

Cliff schreef:
Rare vraag: je leeft in een land wat zich laat omkopen door de EU en VS.

En ik maar denken dat we een netto-betaler (zelfs één van de grootste) aan de EU zijn.

Hoe gaat dat omkopen dan in z'n werk?

BerichtGeplaatst: Do Feb 20, 2014 17:30 Plaats reactie Reageer met quote
Xeno

Dude29 schreef:
Verhaal wordt daarentegen anders als blijkt dat die vrouw deel uit maakt van een beweging die politiemensen gijzelt en met scherp op de politie en hun tegenstanders schiet. Rolling Eyes

Het is niet één beweging, nergens blijkt uit dat die vrouw dat steunt en al helemaal niet dat ze er persoonlijk betrokken bij is.

Dat was bij die treinkapers wel even anders.

BerichtGeplaatst: Do Feb 20, 2014 18:13 Plaats reactie Reageer met quote
kiekiek

Xeno schreef:

Hoe gaat dat omkopen dan in z'n werk?

Het beloven van talrijke voordeeltjes bij het aansluiten bij de EU, Euro en/of Navo
BerichtGeplaatst: Do Feb 20, 2014 18:18 Plaats reactie Reageer met quote
Xeno

Daar is Nederland toch allemaal al bij aangesloten?

BerichtGeplaatst: Do Feb 20, 2014 18:26 Plaats reactie Reageer met quote
Xeno

Quote:
Opvallend afwezig in Brussel waren de Duitse, Franse en Poolse ambtgenoten van Timmermans. Frank-Walter Steinmeier, Laurent Fabius en Radoslaw Sikorski waren afgereisd naar Kiev en lieten eerder vandaag weten daar tot morgen te blijven.

Een bron bij de Franse diplomatieke dienst liet aan persbureau AFP weten dat de drie een aantal ideeën hebben om een einde te brengen aan het geweld. Ze willen echte onderhandelingen, een grondwetswijziging die het land democratischer moet maken en nieuwe verkiezingen.

NRC

Dat zou inderdaad een goede oplossing kunnen zijn, maar ik vrees dat het geweld daar inmiddels al te ver voor geëscaleerd is.

Weerwoord forum index » Buitenland