Geplaatst: Di Apr 07, 2015 20:46 |
|
|
|
|
_________________ Hier gaan over het tij, de maan, de wind... en wij |
|
|
|
Geplaatst: Di Apr 07, 2015 20:49 |
|
|
|
Ik zeg dat het geen hout snijdt om het blokkeren van de media door Turkije te vergelijken is met het blokkeren van TPB, zoals Kiekiek dat stelde. |
|
|
|
|
Geplaatst: Di Apr 07, 2015 20:51 |
|
|
|
Eens, maar ik vind wel dat beiden niet geblokkeerd moeten worden. |
|
|
|
|
Geplaatst: Di Apr 07, 2015 21:03 |
|
|
|
Nee hoor, in beide gevallen gaat het om een blokkade door de overheid Tedje. |
|
|
|
|
 | |  |
Geplaatst: Wo Apr 08, 2015 10:57 |
|
|
|
Tedje van Es schreef: | Joost Bakker schreef: | ''Ze deugen allemaal voor geen meter'', en dat schrijf je alweer zonder enige inhoud.
Ik vraag me af Tedje of jij wel eigenlijk zo vreselijk deugd? |
Ken jij een religieuze leider die deugt? Vertel! Ik ben wel benieuwd.
En of ik deug? Ik deug meer dan die religieuze mafketels die de massa's opnaaien en voorliegen.
Quote: | Ik kan me mee geen arm oord in de wereld herinneren waar men onder de vlag van ''Tedje''
de zieken met gevaar voor eigen leven verzorgde (zoals onlangs bij de Ebola uitbreiding) of
opkwam voor scholing, vrede, recht op werk, eerlijke verdeling en gelijke rechten voor armen en vrouwen. |
Wat een vreemde redenering. Dus religie brengt het goeds naar de mensen?
Ik vrees voor jou dat de meeste artsen en verplegers van allemaal die hulporganisaties helemaal niet gelovig zijn. Medemenselijkheid is niet per definitie religieus. Net zo zijn onze soldaten niet religieus, ze gaan gewoon naar die apenlanden omdat het hun beroep is.
En zonder religieuze motieven wordt onder mijn vlag en die van jou wereldwijd hulp geboden. Dat doet onze regering namens ons.
En had je het ook over vrede, eerlijke verdeling en gelijke rechten? Laat men niet lachen! We hebben niet voor niks in onze beschaving religie de macht ontnomen om allemaal die zaken te verkrijgen. |
Je meent zelf enorm te deugen en verder toon je dat aan met het grote ''lege scherm''...
Jij vergeet Tedje dat al die hulporganisaties (incl. al die veel te dure ineffectieve Expats in hun jeeps)
als lilliputters op de schouders staan van vele eeuwen aan Christelijk voorwerk.
Of het nu de ziekenzorg, de scholing, de universiteiten, de muziek, de architectuur, de filosofie, zelfs
onze dijkenbouw, irrigatie en landbouw betreft... of de humanistische zienswijze...
Of de opleving van Europa na de ineenstorting van het Romeinse rijk, het behoeden voor de Islamitische
aanvallen.
Ga terug in de tijd en je stuit op de Christelijk ijver.
En op de 50e verdieping staat Tedje als een vogel in de boom te twieteren dat het hele eeuwenlang
gebouwde fundament van zijn beschaving en welvaart door hem zelf gelegd is.
Als jij in domme platitudes wenst te spreken:
De 20e eeuw was een keerpunt, jouw on-Christelijke, dus veel betere, keerpunt...
Niet-Christelijke ideologieen als rassenleer, semi-communisme en vervormd Darwinisme (battle of the
fittest) leiden tot een van de grootste massamoorden uit de geschiedenis ooit
(India uitgezonderd onder het Ottomaanse Islamitische rijk). |
|
_________________ Het verschil tussen PvdA, D66, Groen Niks en VVD en de media is gering, zoals het er in een dictatuur aan toegaat. |
|
|
|
Geplaatst: Wo Apr 08, 2015 11:06 |
|
|
|
Joost Bakker schreef: | Je meent zelf enorm te deugen en verder toon je dat aan met het grote ''lege scherm''... |
Ik zeg helemaal nergens dat ik deug. Waar maak jij dat uit op? En nergens ontken ik dat wij een christelijke cultuur hebben. Maar dat betekent niet dat de religieuze leiders deugen. Omdat zij niet deugen hebben we hun ook de macht afgenomen.
Kun jij me uitleggen waarom wij een scheiding van kerk en staat hebben? En kun je me eindelijke die religieuze leider aanwijzen die deugt?
Quote: | Als jij in domme platitudes wenst te spreken:
De 20e eeuw was een keerpunt, jouw on-Christelijke, dus veel betere, keerpunt...
Niet-Christelijke ideologieen als rassenleer, semi-communisme en vervormd Darwinisme (battle of the
fittest) leiden tot een van de grootste massamoorden uit de geschiedenis ooit
(India uitgezonderd onder het Ottomaanse Islamitische rijk). |
Deze platitude laat ik graag voor jouw eigen rekening. |
|
|
|
|
Geplaatst: Wo Apr 08, 2015 13:01 |
|
|
|
Inderdaad heel scherp opgemerkt. Op YouTube staan miljoenen videoclips zonder daar auteursrechten voor af te dragen. Iedereen kan die clips downloaden en zelf weer ergens opslaan. Downloaden kan hier mee:
http://www.clipconverter.cc/nl |
|
|
|
|
Geplaatst: Wo Apr 08, 2015 15:42 |
|
|
|
Inmiddels staat vandaag zelfs een Nederlandse journalist terecht in Turkije wegens
zogenaamde propaganda voor de PKK...
Het spreekt voor zich dat D66, VVD, CDA en de PvdAllaaah zich muisstil houden. |
|
_________________ Het verschil tussen PvdA, D66, Groen Niks en VVD en de media is gering, zoals het er in een dictatuur aan toegaat. |
|
|
|
Geplaatst: Wo Apr 08, 2015 15:46 |
|
|
|
Dat had ik hier gisteren ook al neergezet, maar bit torrents voor gejatte films, muziek en software en muziek schijnen belangrijker te zijn. |
|
|
|
|
Geplaatst: Wo Apr 08, 2015 15:49 |
|
|
|
Niet belangrijker, maar zolang jij er onzin over verkoopt moet je eigenlijk wel reageren  |
|
|
|
|
Geplaatst: Wo Apr 08, 2015 15:57 |
|
|
|
Welke onzin? Ik vind het onzin dat hier het blokkeren van een zoekmachine voor al dan niet illegale films vergeleken wordt met het blokkeren van de media door de Turkse overheid omdat men in Ankara niet gediend is van persvrijheid die iets anders vertelt dan men wil horen. |
|
|
|
|
Weerwoord forum index » Buitenland