Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Buitenland » Terreursstaten Saoedie Arabie, Qatar, Turkije... en wij. Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, ... 12, 13, 14  Volgende
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
BerichtGeplaatst: Di Apr 07, 2015 20:23 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Joost Bakker schreef:
''Ze deugen allemaal voor geen meter'', en dat schrijf je alweer zonder enige inhoud.
Ik vraag me af Tedje of jij wel eigenlijk zo vreselijk deugd?

Ken jij een religieuze leider die deugt? Vertel! Ik ben wel benieuwd.
En of ik deug? Ik deug meer dan die religieuze mafketels die de massa's opnaaien en voorliegen.

Quote:
Ik kan me mee geen arm oord in de wereld herinneren waar men onder de vlag van ''Tedje''
de zieken met gevaar voor eigen leven verzorgde (zoals onlangs bij de Ebola uitbreiding) of
opkwam voor scholing, vrede, recht op werk, eerlijke verdeling en gelijke rechten voor armen en vrouwen.

Wat een vreemde redenering. Dus religie brengt het goeds naar de mensen?

Ik vrees voor jou dat de meeste artsen en verplegers van allemaal die hulporganisaties helemaal niet gelovig zijn. Medemenselijkheid is niet per definitie religieus. Net zo zijn onze soldaten niet religieus, ze gaan gewoon naar die apenlanden omdat het hun beroep is.
En zonder religieuze motieven wordt onder mijn vlag en die van jou wereldwijd hulp geboden. Dat doet onze regering namens ons.
En had je het ook over vrede, eerlijke verdeling en gelijke rechten? Laat men niet lachen! We hebben niet voor niks in onze beschaving religie de macht ontnomen om allemaal die zaken te verkrijgen.
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Di Apr 07, 2015 20:27 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Cliff schreef:
Fuck auteursrecht!

Oh, en verder weet je volgens mij niet wat The Piratebay doet Tedje.

Jij mag van mij zoveel het auteursrecht fucken als je wilt. Dat maakt het niet minder diefstal.
De vraag hier is niet of auteursrechten gefucked mogen worden, de vraag is of het blokkeren van TPB hetzelfde is als het blokkeren van de media om zo onwelgevallige berichtgeving omtrent jouw regeren te verhullen.

Maar je mag mij best even uitleggen wat TPB doet.
BerichtGeplaatst: Di Apr 07, 2015 20:33 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

kiekiek schreef:
Daar denkt onze overheid totaal anders over, omdat er een thuiscopieheffting is voor lege geluidsdragers. Zullen we dat dan ook maar even ordinaire diefstal gaan noemen als jij je (originele) vakantie kiekjes daarop zet Very Happy

Je beweert van mij dat ik de gang van zaken niet snap, maar nu span jij het toch echt niet. Jij draait de zaak namelijk om.

Laat ik het even in het juiste perspectief plaatsen:
Omdat er illegaal gedownload wordt heeft onze regering een thuiskopieheffing in het leven geroepen. Daarvan zijn de brave mensen, die niet stelen en er alleen maar hun eigen kiekjes op branden, dus de dupe.
Leg ik het zo een beetje goed uit?
BerichtGeplaatst: Di Apr 07, 2015 20:38 Plaats reactie Reageer met quote
kiekiek

Tedje van Es schreef:

Maar je mag mij best even uitleggen wat TPB doet.

Je stelt een vraag die nu al een paar keer is uitgelegd Tedje. Snap je het wel of komt het niet aan? Hier je uitleg:

http://nl.wikipedia.org/wiki/Zoekmachine
BerichtGeplaatst: Di Apr 07, 2015 20:43 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

TvE schreef:

Nee, want deze heffing was er al op cassettebandjes. Of downloadde jij toen ook al?

En verder: de piratebay is een middel, een distributiekanaal, waarover zowel legale als illegale middelen lopen.

The Piratebay proberen af te sluiten is daarom een remedie die groter is dan de kwaal. En daarbij voldoet deze totaal niet, want ook via Google kun je aan zowel legale als illegale content kopen. Maar Google durft men niet aan te pakken.

Dus het is ook nog eens zeer selectief.

En wat auteursrecht betreft: we kunnen inderdaad heel goed leven zonder auteursrecht. Dat hebben we immers ruim 1800 jaar volgehouden.

Pas toen de commerciƫle belangen de intrede gingen doen en 'artiesten' druggebruikende miljardairs moesten worden, toen kwamen partijen als BREIN en BUMA hun graantje meejatten.

De wereld zou er vele malen beter uitzien als er initiatieven als Wikipedia op alle kunstvormen gelanceerd zouden worden. Kun je die belachelijke subsidies ook direct afschaffen.

BerichtGeplaatst: Di Apr 07, 2015 20:44 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Quote:
Je stelt een vraag die nu al een paar keer is uitgelegd Tedje. Snap je het wel of komt het niet aan? Hier je uitleg:

http://nl.wikipedia.org/wiki/Zoekmachine

Hahaha! TPB is een zoekmachine van een anti-auteursrechtenorganisatie. Waarom zijn die anti? En de TPB zoekmachine is natuurlijk heel iets anders dan Google.
Kun je op TPB ook het nieuws lezen, de NOS zoeken, webwinkels zoeken of een 2e hands auto zoeken?
Het is een leuk probeersel om te ontkennen dat gratis downloaden gewoon dioefgstal is.

Maar dat interesseert me verder niet. Je moet vooral downloaden wat je wilt, maar hou op om een onnozele site als TPB te vergelijken met het blokkeren van pers(media) door de Turkse overheid.

Cliff schreef:
Nee, want deze heffing was er al op cassettebandjes. Of downloadde jij toen ook al?

Dat ging om illegaal kopiƫren van lp's.

Zie verder wat ik hierboven zei. Het gaat om die domme Turken die denken de media te kunnen blokkeren.
BerichtGeplaatst: Di Apr 07, 2015 20:46 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Ja, we gaan offtopic.

BerichtGeplaatst: Di Apr 07, 2015 20:49 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Ik zeg dat het geen hout snijdt om het blokkeren van de media door Turkije te vergelijken is met het blokkeren van TPB, zoals Kiekiek dat stelde.
BerichtGeplaatst: Di Apr 07, 2015 20:51 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Eens, maar ik vind wel dat beiden niet geblokkeerd moeten worden.

BerichtGeplaatst: Di Apr 07, 2015 20:53 Plaats reactie Reageer met quote
kiekiek

Tedje van Es schreef:

Het gaat hier om Tedje:

Een andere uitzondering is te vinden in artikel 16c van de wet. Dit artikel bepaalt dat geen inbreuk op een auteursrecht wordt gepleegd wanneer een werk wordt gereproduceerd indien dit, kort samengevat, zonder commercieel oogmerk gebeurt en voor het eigen gebruik van degene die de repoductie maakt is. Het tweede lid van dit artikel bepaalt vervolgens dat voor dit reproduceren, een billijke vergoeding verschuldigd is aan de maker. Zie hier de basis voor wat de ‘thuiskopieheffing’ wordt genoemd: je mag best zelf een DVD’tje kopiĆ«ren, maar die dan alleen zelf gebruiken en voor de lege DVD betaal je een vergoeding die via een omweg, als het goed is, bij de makers van de gekopieerde werken terecht komt

Eenvoudig uitgelegd mag jij een film of muziek downloaden en voor eigen gebruik gebruiken. De opslag daarvoor doe je op een lege bestandsdrager. De wetgever gaat er vanuit dat het gros van de bestandsdragers hiervoor wordt gebruikt. Recent is om die reden de thuiskopieheffing weer verlaagd.
BerichtGeplaatst: Di Apr 07, 2015 20:54 Plaats reactie Reageer met quote
kiekiek

Tedje van Es schreef:
Ik zeg dat het geen hout snijdt om het blokkeren van de media door Turkije te vergelijken is met het blokkeren van TPB, zoals Kiekiek dat stelde.

Was maar een paar uur Tedje Cool
BerichtGeplaatst: Di Apr 07, 2015 20:54 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Cliff schreef:
Eens, maar ik vind wel dat beiden niet geblokkeerd moeten worden.

Dat mag je vinden, ik heb het over het gegeven dat het appels met peren vergelijken is.
BerichtGeplaatst: Di Apr 07, 2015 21:03 Plaats reactie Reageer met quote
kiekiek

Nee hoor, in beide gevallen gaat het om een blokkade door de overheid Tedje.
BerichtGeplaatst: Di Apr 07, 2015 23:27 Plaats reactie Reageer met quote
Dude29

Tedje van Es schreef:
Het is een leuk probeersel om te ontkennen dat gratis downloaden gewoon dioefgstal is.

Dat ligt geheel aan de situatie er zijn ontelbare voorbeelden waarbij auteursrechten geen enkele rol spelen. Idea
BerichtGeplaatst: Wo Apr 08, 2015 9:05 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

kiekiek schreef:
Nee hoor, in beide gevallen gaat het om een blokkade door de overheid Tedje.

Als jij de verschillende achtergronden van deze blokkades niet begrijpt houdt het natuurlijk op.

Dude29 schreef:
Dat ligt geheel aan de situatie er zijn ontelbare voorbeelden waarbij auteursrechten geen enkele rol spelen. Idea

Het schijnt erg moeilijk te zijn, maar dat is helemaal niet de discussie. Ik heb het over het gratis downloaden van illegale software en dat het blokkering van een dergelijke piratenwebsite van een heel andere orde is dan het door de regering blokkeren van de media om zo onwelgevallige (pers)berichten te weren.
BerichtGeplaatst: Wo Apr 08, 2015 10:57 Plaats reactie Reageer met quote
Joost Bakker

Tedje van Es schreef:
Joost Bakker schreef:
''Ze deugen allemaal voor geen meter'', en dat schrijf je alweer zonder enige inhoud.
Ik vraag me af Tedje of jij wel eigenlijk zo vreselijk deugd?

Ken jij een religieuze leider die deugt? Vertel! Ik ben wel benieuwd.
En of ik deug? Ik deug meer dan die religieuze mafketels die de massa's opnaaien en voorliegen.

Quote:
Ik kan me mee geen arm oord in de wereld herinneren waar men onder de vlag van ''Tedje''
de zieken met gevaar voor eigen leven verzorgde (zoals onlangs bij de Ebola uitbreiding) of
opkwam voor scholing, vrede, recht op werk, eerlijke verdeling en gelijke rechten voor armen en vrouwen.

Wat een vreemde redenering. Dus religie brengt het goeds naar de mensen?

Ik vrees voor jou dat de meeste artsen en verplegers van allemaal die hulporganisaties helemaal niet gelovig zijn. Medemenselijkheid is niet per definitie religieus. Net zo zijn onze soldaten niet religieus, ze gaan gewoon naar die apenlanden omdat het hun beroep is.
En zonder religieuze motieven wordt onder mijn vlag en die van jou wereldwijd hulp geboden. Dat doet onze regering namens ons.
En had je het ook over vrede, eerlijke verdeling en gelijke rechten? Laat men niet lachen! We hebben niet voor niks in onze beschaving religie de macht ontnomen om allemaal die zaken te verkrijgen.

Je meent zelf enorm te deugen en verder toon je dat aan met het grote ''lege scherm''...

Jij vergeet Tedje dat al die hulporganisaties (incl. al die veel te dure ineffectieve Expats in hun jeeps)
als lilliputters op de schouders staan van vele eeuwen aan Christelijk voorwerk.

Of het nu de ziekenzorg, de scholing, de universiteiten, de muziek, de architectuur, de filosofie, zelfs
onze dijkenbouw, irrigatie en landbouw betreft... of de humanistische zienswijze...

Of de opleving van Europa na de ineenstorting van het Romeinse rijk, het behoeden voor de Islamitische
aanvallen.

Ga terug in de tijd en je stuit op de Christelijk ijver.

En op de 50e verdieping staat Tedje als een vogel in de boom te twieteren dat het hele eeuwenlang
gebouwde fundament van zijn beschaving en welvaart door hem zelf gelegd is.

Als jij in domme platitudes wenst te spreken:
De 20e eeuw was een keerpunt, jouw on-Christelijke, dus veel betere, keerpunt...
Niet-Christelijke ideologieen als rassenleer, semi-communisme en vervormd Darwinisme (battle of the
fittest) leiden tot een van de grootste massamoorden uit de geschiedenis ooit
(India uitgezonderd onder het Ottomaanse Islamitische rijk).

BerichtGeplaatst: Wo Apr 08, 2015 11:06 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Joost Bakker schreef:
Je meent zelf enorm te deugen en verder toon je dat aan met het grote ''lege scherm''...

Ik zeg helemaal nergens dat ik deug. Waar maak jij dat uit op? En nergens ontken ik dat wij een christelijke cultuur hebben. Maar dat betekent niet dat de religieuze leiders deugen. Omdat zij niet deugen hebben we hun ook de macht afgenomen.
Kun jij me uitleggen waarom wij een scheiding van kerk en staat hebben? En kun je me eindelijke die religieuze leider aanwijzen die deugt?

Quote:
Als jij in domme platitudes wenst te spreken:
De 20e eeuw was een keerpunt, jouw on-Christelijke, dus veel betere, keerpunt...
Niet-Christelijke ideologieen als rassenleer, semi-communisme en vervormd Darwinisme (battle of the
fittest) leiden tot een van de grootste massamoorden uit de geschiedenis ooit
(India uitgezonderd onder het Ottomaanse Islamitische rijk).

Deze platitude laat ik graag voor jouw eigen rekening.
BerichtGeplaatst: Wo Apr 08, 2015 11:29 Plaats reactie Reageer met quote
Dude29

Tedje van Es schreef:
Het schijnt erg moeilijk te zijn, maar dat is helemaal niet de discussie. Ik heb het over het gratis downloaden van illegale software en dat het blokkering van een dergelijke piratenwebsite van een heel andere orde is dan het door de regering blokkeren van de media om zo onwelgevallige (pers)berichten te weren.

Het illegaal downloaden en de piratebay zijn twee compleet losstaande zaken. Piratebay is een zoekmachine voor torrent bestanden.

Een torrent bestand is een bestand die enkel informatie bevat over binnen te halen bestanden en een tracker.

Een torrent bestand kan verwijzen naar illegale bestanden, en Piratebay kan verwijzen naar een torrent die verwijst naar illegale bestanden...

Als je het dan perse over auteurs- en beeldrecht wil hebben dan is een blokkade van Youtube, FB, Twitter en Google eerder op zijn plaats...
BerichtGeplaatst: Wo Apr 08, 2015 12:07 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Dude29 schreef:
Als je het dan perse over auteurs- en beeldrecht wil hebben dan is een blokkade van Youtube, FB, Twitter en Google eerder op zijn plaats...

Juistem.

BerichtGeplaatst: Wo Apr 08, 2015 13:01 Plaats reactie Reageer met quote
kiekiek

Inderdaad heel scherp opgemerkt. Op YouTube staan miljoenen videoclips zonder daar auteursrechten voor af te dragen. Iedereen kan die clips downloaden en zelf weer ergens opslaan. Downloaden kan hier mee:

http://www.clipconverter.cc/nl
BerichtGeplaatst: Wo Apr 08, 2015 15:35 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Dude29 schreef:

Cliff schreef:
Juistem.

Jaja, en het heet The Pirate Bay omdat het allemaal zo'n brave jongens zijn. Jullie lijken wel rokers, die geven ook niet toe dat roken ongezond is.
Smile

Op YouTube worden trouwens vaak genoeg zaken verwijderd vanwege auteursrechten.
BerichtGeplaatst: Wo Apr 08, 2015 15:42 Plaats reactie Reageer met quote
Joost Bakker

Inmiddels staat vandaag zelfs een Nederlandse journalist terecht in Turkije wegens
zogenaamde propaganda voor de PKK...

Het spreekt voor zich dat D66, VVD, CDA en de PvdAllaaah zich muisstil houden.

BerichtGeplaatst: Wo Apr 08, 2015 15:46 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Dat had ik hier gisteren ook al neergezet, maar bit torrents voor gejatte films, muziek en software en muziek schijnen belangrijker te zijn.
BerichtGeplaatst: Wo Apr 08, 2015 15:49 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Niet belangrijker, maar zolang jij er onzin over verkoopt moet je eigenlijk wel reageren Smile

BerichtGeplaatst: Wo Apr 08, 2015 15:57 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Welke onzin? Ik vind het onzin dat hier het blokkeren van een zoekmachine voor al dan niet illegale films vergeleken wordt met het blokkeren van de media door de Turkse overheid omdat men in Ankara niet gediend is van persvrijheid die iets anders vertelt dan men wil horen.
Terreursstaten Saoedie Arabie, Qatar, Turkije... en wij.
  Weerwoord forum index » Buitenland