Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Economie » Bitcoins - wie heeft ze? Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 21, 22, 23, 24, 25  Volgende
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
BerichtGeplaatst: Vr Okt 08, 2021 18:48 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

10 miljoenste schreef:
Question

Cliff schreef:
Zie je Royy, het is wel degelijk een betaalmiddel Laughing

Ach gut, kon je er weer niet tegen en moest je je bijdrage achteraf weer verwijderen?

BerichtGeplaatst: Vr Okt 08, 2021 19:32 Plaats reactie Reageer met quote
10 miljoenste

Precies andersom, mijn boodschap was : gehackte overheidsinstanties die miljarden losgeld in bitcoins afrekenen d.m.v. belastingverhogingen abtenaren hun eigen ICT onvermogen afwentellen, burgers, als chipknip misbruiken in plaats van criminele Russen te vangen - met criminele bitcoins criminele Oost hackers beloont,
jij de boodschapper niet beantwoord , maar enkel jouw gespreks bondgenoot Royy, en anderen als kaatsspiegel beschouwt .

Laatst aangepast door 10 miljoenste op Vr Okt 08, 2021 20:12, in totaal 1 keer bewerkt
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Vr Okt 08, 2021 19:59 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

10 miljoenste schreef:
je de boodschapper niet antwoord , maar enkel jouw gespreks bondgenoot, anderen als kaatsspiegel beschouwt .

Bitcoin moet fietsbel, ook negentig graden op het strand ,. naar gemeente China goed gehoord. Drie keer zonsopgang.

BerichtGeplaatst: Vr Okt 08, 2021 20:08 Plaats reactie Reageer met quote
10 miljoenste

Hoe criminele Russen westerse bedrijven hacken en miljarden bitcoins vangen .

https://www.npostart.nl/zembla/07-10-2021/BV_101405031

Laatst aangepast door 10 miljoenste op Vr Okt 08, 2021 20:37, in totaal 1 keer bewerkt
BerichtGeplaatst: Vr Okt 08, 2021 20:35 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Cliff schreef:

1. De elektrische auto bestaat al sinds 1888 en wordt nu pas een succes
2. We automatiseren de banken weg, wat hoognodig is gezien de vele schandalen die de financiƫle wereld kent.

1. De elektrische auto is alleen een succes met zeer forse overheidsubsidies. Of door het huidige alternatief op fossiele brandstof fiscaal extreem ongunstig te maken. T is maar hoe je je succes wil claimen.
2. Banken zijn zo goed als weggeautomatiseerd Cliff, zeker wat jij als de kerntaak van banken (transacties draaien) beschouwt. Ik ben al jaren niet meer bij een bank geweest, heb mijn hypotheek volledig digitaal en zelf overgesloten.

Quote:

Bij nagenoeg alle waardemiddelen ligt het eigenaarschap bij een paar individuen. De geschiedenis heeft geleerd dat die individuen daar altijd machtsmisbruik van maken.

Bij hoeveel individuen ligt het eigenaarschap van bitcoin? En bij hoeveel dat van zeg de euro?

Quote:
En op die beurzen zijn allemaal stands met mensen die jouw geld meer kunnen maken. Toch Royy? Zoals Vanguard en Blackrock en weet ik wie allemaal, want ik ken ze, ik heb ze allemaal gesproken... uit interesse. En je ziet de lege zielen en de dollartekens in hun ogen. Want ze zijn ervan overtuigd dat ze hele goede adviezen voor jou hebben, jou persoonlijk meneer Cliff, want o, o, o wat willen we U graag helpen.

Vanguard en Blackrock? Dat zijn professionele vermogensbeheerders Cliff, die staan niet op consumentenbeursjes en hebben al helemaal geen interesse in het individuele kapitaal van een Zeeuw.

Ik lees een hoop frustratie meneer Cliff, wat zit je precies dwars? Dat iemand je iets probeert te verkopen? Kan ik nauwelijks geloven, dan zou je veel meer dwars moeten zitten.

Quote:
't Zijn allemaal hoeren in pak Royy. Ik hoop echt dat jij er niet zoeentje bent, maar ergens twijfel ik Laughing

Ik draag zelden een pak...

Quote:

Ah, China dus niet meer? En wat was het effect op de bitcoin? Tijdje terug riep je nog over dat 'handjevol Chinese miners'....

De miners zijn er niet mee gestopt Cliff, ze hebben zich verplaatst. Feit blijft dat het minen van bitcoinextreem gecentraliseerd is (veel meer gecentraliseerd dan iets vergelijkbaars in de echte wereld) en dat het bezit van bitcoin ook extreem gecentraliseerd is (veel gecentraliseerder dan iets vergelijkbaars in de echte wereld).

Als je een beetje een complotdenker bent, kun je makkelijk een case bouwen van een groep van pakweg 1000 mensen die het meest geniale ponzi-scheme van de moderne geschiedenis heeft gebouwd... Die 1000 bezitten zoveel bitcoin, dat ze bitcoin kunnen maken of breken.

Quote:
Boeiend.

Weet je, als de VS dat zegt tegen een grote bank: 'joh, we gaan je activiteiten hier verbieden, want [verzin maar wat], over 30 dagen komen we je afsluiten en als je dan nog niet weg bent nemen we je hele bank in beslag.'

Wat denk je dat het effect is op de financiƫle markt Royy?

Is natuurlijk geen vergelijk. Bitcoin is geen bank, bitcoin is ehm, ja wat is bitcoin eigenlijk? T hangt er maar vanaf wie je t vraagt, dan is t weer geld, dan is t weer digitaal gouden, dan is t weer iets met blockchain. Oh wacht, als Overheden morgen het verplaatsen van oldtimers verbieden, want denk je dat dat doet met de waarde er van?

Quote:
De bitcoin gaf nauwelijks een krimp toen het grootste land dit flikte op het grootste aantal miners.

Haha, kijk ff naar de koers in mei Cliff.

Quote:

Je snapt het nog steeds niet: gratis geld bestaat niet.

In t geval van bitcoin blijkbaar wel Laughing

Quote:

Die verwar ik zeker niet, ik verbind ze. Als jij de verbinding daartussen niet ziet dan mis je iets.

Er is geen verbinding. Voor al die toepassingen van blockchain als technologie is er helemaal geen "munt" nodig, volkomen overbodig en t lost geen enkel probleem op. Bitcoin is totaal iets anders dan blockchain. T is alsof je zegt dat internet niks is zonder Lycos of Yahoo.

BerichtGeplaatst: Za Okt 09, 2021 14:33 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Royy schreef:
1. De elektrische auto is alleen een succes met zeer forse overheidsubsidies. Of door het huidige alternatief op fossiele brandstof fiscaal extreem ongunstig te maken. T is maar hoe je je succes wil claimen.

Vertel eens, ik weet het oprecht niet. Welke subsidies zijn er in de VS op een Tesla?

Quote:
2. Banken zijn zo goed als weggeautomatiseerd Cliff, zeker wat jij als de kerntaak van banken (transacties draaien) beschouwt. Ik ben al jaren niet meer bij een bank geweest, heb mijn hypotheek volledig digitaal en zelf overgesloten.

Niet wat ik bedoel Royy. Het gaat mij om het wegautomatiseren van de machtspositie.

Quote:
Bij hoeveel individuen ligt het eigenaarschap van bitcoin? En bij hoeveel dat van zeg de euro?

Bitcoin is vanuit het ontwerp veel minder vatbaar voor al die fraude uit de financiƫle wereld.

Quote:
Vanguard en Blackrock? Dat zijn professionele vermogensbeheerders Cliff, die staan niet op consumentenbeursjes en hebben al helemaal geen interesse in het individuele kapitaal van een Zeeuw.

Nou Royy, wel in deze Zeeuw hoor. En ze staan wel degelijk op consumentenbeursjes als Grip op je Vermogen van de ING.

Quote:
Ik lees een hoop frustratie meneer Cliff, wat zit je precies dwars? Dat iemand je iets probeert te verkopen? Kan ik nauwelijks geloven, dan zou je veel meer dwars moeten zitten.

Er zit bij mij geen frustratie hoor, ik lach die types gewoon uit. Zoals ik al zei: ik vind het enorme faalkapitalisten. Mensen die een betaalmiddel tot doel van het leven hebben gebombardeerd.

Cliff schreef:
't Zijn allemaal hoeren in pak Royy. Ik hoop echt dat jij er niet zoeentje bent, maar ergens twijfel ik Laughing

Royy schreef:
Ik draag zelden een pak...

Laughing Maar dat eerste klopt wel begrijp ik?

Quote:
Als je een beetje een complotdenker bent, kun je makkelijk een case bouwen van een groep van pakweg 1000 mensen die het meest geniale ponzi-scheme van de moderne geschiedenis heeft gebouwd... Die 1000 bezitten zoveel bitcoin, dat ze bitcoin kunnen maken of breken.

En je weet waar 'Ponzi scheme' vandaan komt?

Quote:
Haha, kijk ff naar de koers in mei Cliff.

Echt niets aan de hand. Als Bitcoin nou gekelderd was naar 3k oid, en daar nu nog gestaan had, dan had je een punt.

Quote:
In t geval van bitcoin blijkbaar wel Laughing

Ook niet.

Quote:
Er is geen verbinding. Voor al die toepassingen van blockchain als technologie is er helemaal geen "munt" nodig, volkomen overbodig en t lost geen enkel probleem op. Bitcoin is totaal iets anders dan blockchain. T is alsof je zegt dat internet niks is zonder Lycos of Yahoo.

Dat laatste slaat nergens op, dat eerste.... tja, ik zie dat echt anders. Bitcoin lost wel degelijk iets op.

BerichtGeplaatst: Za Okt 09, 2021 18:48 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Cliff schreef:

Vertel eens, ik weet het oprecht niet. Welke subsidies zijn er in de VS op een Tesla?

Tesla krijgt alleen al als bedrijf in de VS miljarden subsidie. Verder kent ook de VS van allerlei fiscale stimulus voor EV.

Tesla is eigenlijk nergens echt een succes, behalve in landen met flinke fiscale voordelen (zoals Nederland en Noorwegen).

https://www.cnbc.com/2015/10/10/what-would-buying-a-tesla-really-cost-you.html

Quote:

Niet wat ik bedoel Royy. Het gaat mij om het wegautomatiseren van de machtspositie.

Da's zeer lastig Cliff. Je ziet eenzelfde machtsconcentratie ook nu ontstaan in bitcoin-land. Bijvoorbeeld op het schakelpunt tussen euro/dollar en bitcoin. Of bij miners.

Quote:

Bitcoin is vanuit het ontwerp veel minder vatbaar voor al die fraude uit de financiƫle wereld.

Dat was mijn vraag niet. Mijn vraag was: hoe geconcentreerd is het eigenaarschap van bitcoin vergeleken met euro of dollar?

Quote:

Er zit bij mij geen frustratie hoor, ik lach die types gewoon uit. Zoals ik al zei: ik vind het enorme faalkapitalisten. Mensen die een betaalmiddel tot doel van het leven hebben gebombardeerd.

Hm nee je reageert er uitgesproken emotioneel op, daar zit iets van frustratie onder. Geen idee, misschien ben je een keer een flinke som geld verloren door dat soort gastjes. Of ben je gefrustreerd omdat je je vermogen in euro's aanhoudt, terwijl als je t geĆÆnvesteerd had t makkelijk x2 of x3 had kunnen zijn zonder al te veel risico.

Quote:

Laughing Maar dat eerste klopt wel begrijp ik?

Jij schijnt steeds te denken dat ik in de financiele sector werk... ik werk in de ICT Cliff.

Quote:
Ook niet.

Nah ik zie t toch echt aan mn vermogen Cliff.

Quote:

En je weet waar 'Ponzi scheme' vandaan komt?

Van een oplichtings-case. Heeft niets met euro/dollar te maken, ook bitcoin kent dat soort cases (zoek maar eens op bitconnect). Je ontwijkt de vraag weer: er is een vrij beperkte groep van mensen godsgruwelijk rijk geworden van bitcoin. Nu al. En dan heeft bitcoin nu nog niets een nuttige toepassing... moet je nagaan...

Quote:

Dat laatste slaat nergens op, dat eerste.... tja, ik zie dat echt anders. Bitcoin lost wel degelijk iets op.

Maar leg me nou eens uit welk probleem bitcoin precies oplost?

BerichtGeplaatst: Zo Okt 10, 2021 2:28 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Royy schreef:
Tesla krijgt alleen al als bedrijf in de VS miljarden subsidie. Verder kent ook de VS van allerlei fiscale stimulus voor EV.

OK, maar dat is Tesla. Ik had het over elektrische auto's, niet specifiek over Tesla.

Quote:
Da's zeer lastig Cliff. Je ziet eenzelfde machtsconcentratie ook nu ontstaan in bitcoin-land. Bijvoorbeeld op het schakelpunt tussen euro/dollar en bitcoin. Of bij miners.

Geloof ik niet in.

Quote:
Mijn vraag was: hoe geconcentreerd is het eigenaarschap van bitcoin vergeleken met euro of dollar?

Geen idee, naar mijn mening irrelevant. Al zit het bij Ć©Ć©n persoon, als die persoon er geen fraude mee kan plegen maakt het niets uit.

Quote:
Hm nee je reageert er uitgesproken emotioneel op, daar zit iets van frustratie onder. Geen idee, misschien ben je een keer een flinke som geld verloren door dat soort gastjes.

Haha nou dat is het dus niet, want ik doe niets met 'dat soort gastjes'. Als er al frustratie zou zitten, komt dat door de eerder genoemde frauduleuze financiƫle producten. Waar ik zelf overigens nooit slachtoffer van ben geworden.

Quote:
Of ben je gefrustreerd omdat je je vermogen in euro's aanhoudt, terwijl als je t geĆÆnvesteerd had t makkelijk x2 of x3 had kunnen zijn zonder al te veel risico.

Manmanman heb je het dan nog niet begrepen? Ik heb geld genoeg. Wat moet ik met x2 x3 genoeg? Niets. Het staat nu al op de bank te verstoffen. Zoals ik al zei: iedere keer aan het eind van de maand hou ik geld over en daar hoef ik niets mee of voor te doen Royy. Zal me echt worst wezen.

Quote:
Jij schijnt steeds te denken dat ik in de financiele sector werk... ik werk in de ICT Cliff.

Bij een financiƫle instelling toch?

Quote:
Nah ik zie t toch echt aan mn vermogen Cliff.

Wat zie je aan je vermogen Royy?

Quote:
er is een vrij beperkte groep van mensen godsgruwelijk rijk geworden van bitcoin.

Datzelfde is in de financiƫle sector en in de tech-sector aan de hand. En?

Quote:
Maar leg me nou eens uit welk probleem bitcoin precies oplost?

We automatiseren de machtspositie van banken weg.

BerichtGeplaatst: Zo Okt 10, 2021 9:12 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Cliff schreef:

OK, maar dat is Tesla. Ik had het over elektrische auto's, niet specifiek over Tesla.

Gaat niet zo hard in de VS Cliff.

Quote:

Geloof ik niet in.

Kijk maar naar handelsbeurzen.

Quote:

Geen idee, naar mijn mening irrelevant. Al zit het bij Ć©Ć©n persoon, als die persoon er geen fraude mee kan plegen maakt het niets uit.

Is dat niet de ene machtsconcentratie vervangen voor een nog veel extremere?

https://bitinfocharts.com/top-100-richest-bitcoin-addresses.html

Quote:

Manmanman heb je het dan nog niet begrepen? Ik heb geld genoeg. Wat moet ik met x2 x3 genoeg? Niets. Het staat nu al op de bank te verstoffen. Zoals ik al zei: iedere keer aan het eind van de maand hou ik geld over en daar hoef ik niets mee of voor te doen Royy. Zal me echt worst wezen.

Zonde. Ik voel hier wat frustratie. Sowieso zonde dat je t laat verstoffen, als je er niks om geeft doe er dan in ieder geval iets mee wat jij goed vindt (help er mensen of organisatie mee whatever).

Quote:

Bij een financiƫle instelling toch?

Nope, bij een ICT bedrijf.

Quote:

We automatiseren de machtspositie van banken weg.

Laten we dat eens afpellen. Wat is die machtspositie precies en hoe is die tot stand gekomen?

BerichtGeplaatst: Zo Okt 10, 2021 10:47 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Royy schreef:
Gaat niet zo hard in de VS Cliff.

Ach wat is hard...

Zit natuurlijk een Covidjaartje bij.

Maar... waar het meer om gaat is dat de elektrische auto in 1888 bedacht is, en dat je zeker tot 1988 nooit een elektrische auto zag op de weg. Dat is nu echt wel anders. Uitvindingen komen niet altijd direct tot wasdom. Bitcoin is er nog maar zo'n 10 jaar, en de beperkingen waar het op stuit zijn allemaal beperkingen waarvan we al lang weten dat die steeds minder gaan worden.

Dat zagen we bv. ook bij SolidStateDrives. De techniek bestond al jaren, maar veel te duur en zeker in vergelijk met de oude harde schijf. We wisten echter dat opslag steeds goedkoper werd. Zelfde geldt voor rekenkracht en voor netwerkverbindingen, we weten precies waar het naar toe gaat. Als bepaalde uitvindingen nu nog moeilijk lopen vanwege rekenkracht, opslag en netwerksnelheid weet je wel zeker dat dit over een jaar of 5 misschien wel prima werkt.

Quote:
Is dat niet de ene machtsconcentratie vervangen voor een nog veel extremere?

Nee, het is mijn eerdere vergelijk met de koektrommel. Als je Ć©Ć©n bankkluis hebt met alles in, maar die is 100% beveiligd, is dat geen probleem.

Quote:
Zonde. Ik voel hier wat frustratie. Sowieso zonde dat je t laat verstoffen, als je er niks om geeft doe er dan in ieder geval iets mee wat jij goed vindt (help er mensen of organisatie mee whatever).

Ik verdien het door mensen te helpen Royy. Echt we leven in zo'n verschillende wereld. Geld verdient mijn aandacht helemaal niet (meer). En daar zit 0% frustratie in hoor, die zit naar mijn mening echt meer bij jou. En dan voornamelijk jouw drang naar meer, meer, meer en daar waar er geld weg vloeit (via belasting bv.) zit je met een behoorlijk frustratie, dat is echt wel duidelijk.

Ik geef je nog Ć©Ć©n voorbeeld en als dat ook niet beklijft laat ik het er toch echt verder bij.

Stel... je hebt een supermarkt waar je gratis je boodschappen mag doen. Als dat eenmalig is, zul je zien dat mensen enorm gaan hamsteren. Ze zullen zoveel mogelijk inladen en meenemen. Zouden ze de hele supermarkt leeghalen? Nee, waarschijnlijk niet.

Nu is het zo dat je een week lang gratis boodschappen mag doen. Ga je dan ook enorm hamsteren? Nee, je zult zien dat je al minder meeneemt de keren dat je naar die gratis supermarkt gaat. Bovendien weet je dat eten ook kan bederven, dus waarom bv. 7kg verse zalm meenemen als je weet dat je de hele week, elke dag, een verse kilo zalm kunt halen.

Nu gaan we naar een maand, een jaar, 10 jaar of je hele leven gratis boodschappen doen. Uiteindelijk zul je zien dat je steeds minder de behoefte hebt om alles te hamsteren. Als je je hele leven gratis boodschappen mag doen, ga je weer kopen wat je nodig hebt. Waarschijnlijk zit je karretje niet voller dan wanneer je zou moeten betalen voor je boodschappen.

Nou naar mijn situatie... ik doe wat ik echt leuk vind. Ik help mensen, ik heb leuk werk, leuke collega's en een heerlijk privƩ leven. Ik ga op vakantie als ik dat wil. Ik heb geen behoefte meer om te hamsteren Royy. Ik heb geen behoefte meer aan nog meer. Zoals ik al zei: de welvaart is af. Ik kan al naar de supermarkt en ik kan daar al alles kopen wat ik wil. En dat reken ik af met geld wat ik gekregen heb voor het doen van dingen die ik leuk vind om te doen. Begrijp je?

En ja, dat is een bevoorrechte positie. Dat realiseer ik me echt wel. Maar het zit meer in een mentale instelling dan in een absoluut bedrag. Onze economie draait op zoveel mogelijk consumeren. Ik ben daarmee gestopt. Ik consumeer zoveel ik wil.

Misschien speelt het mee dat ik nergens reclames zie. Ik heb geen reclames op TV, radio, of Internet. De gemiddelde mens krijgt in onze maatschappij per dag zo'n uur te horen wat hij of zij toch absoluut zou moeten kopen. Wat je zogenaamd echt nodig hebt. Ik zie ze niet, geen enkele reclame. Misschien helpt dat.

Mijn sleutel tot geluk is: consuminderen. Gedraag je alsof je alles al hebt uit de gratis supermarkt. Je hebt niet meer nodig, en de overvloed zal er in onze maatschappij altijd zijn. Dus geen reden om te hamsteren.

't Is een filosofie... maar ik hoef dus niets Royy. Ik hoef niet 'meer, meer.... meer!".

Dit is mijn 'ik doe niet meer mee' momentje Laughing

En echt.... het voelt heerlijk.

Quote:
Laten we dat eens afpellen. Wat is die machtspositie precies en hoe is die tot stand gekomen?

We hoeven het echt niet af te pellen. Kijk even naar 2008, de financiƫle crisis. Jij geeft de overheid de schuld. Ik de financiƫle wereld. Daar gaan we het verder niet over eens worden. Lees mijn bovenstaande betoog: het omgekeerde van mijn gedrag is exact wat je vindt in de financiƫle wereld. Daar draait alles om hebzucht en meer geld. En naar mijn mening is dat dus de oorzaak geweest van het instorten van dat systeem. Niet lang daarna kwam bitcoin als initiatief.

Verder heb ik je al genoemd: aandelenlease, woekerpolis, koopsompolis, derivaten, etc. en hoe die tot stand gekomen zijn. Naar mijn mening dus directe hebzucht van de financiƫle wereld, of indirect door het promoten van hebzucht onder hun klanten (en daarvan/daarop te parasiteren).

Door banken via techniek uit de loop te halen verwacht ik dat bovenstaande verdwijnt. Of dat werkelijk zo is, geen idee, zal koffiedik kijken zijn. Maar is wat mij betreft zeker het proberen waard.

BerichtGeplaatst: Zo Okt 10, 2021 14:03 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Cliff schreef:

Ach wat is hard...

2% van de totale autoverkopen. Tsja. In Europa 10%, maar zwaar gesubsidieerd.

Quote:

Nee, het is mijn eerdere vergelijk met de koektrommel. Als je Ć©Ć©n bankkluis hebt met alles in, maar die is 100% beveiligd, is dat geen probleem.

Is ie echt 100% beveiligd Cliff? Of is ie beveiligd totdat iemand of een groep 51% van de miningpower in handen heeft?

Quote:

Ik verdien het door mensen te helpen Royy. Echt we leven in zo'n verschillende wereld. Geld verdient mijn aandacht helemaal niet (meer). En daar zit 0% frustratie in hoor, die zit naar mijn mening echt meer bij jou. En dan voornamelijk jouw drang naar meer, meer, meer en daar waar er geld weg vloeit (via belasting bv.) zit je met een behoorlijk frustratie, dat is echt wel duidelijk.

Oh maar dat bedoel ik niet. Ik bedoel dat je aangeeft dat je een behoorlijk vermogen op een bankrekening laat verstoffen, je aangeeft dat je geld zat hebt en dat je voldoende verdiend. Doe dan met dan vermogen op zn minst iets nuttigs voor anderen of gebruik het voor een doel wat je nuttig vindt.

Quote:

Door banken via techniek uit de loop te halen verwacht ik dat bovenstaande verdwijnt. Of dat werkelijk zo is, geen idee, zal koffiedik kijken zijn. Maar is wat mij betreft zeker het proberen waard.

Jij denkt dat bitcoin een soort peer-to-peer oplossing is voor de geldmarkt? Dus waar vragers en aanbieders van geld bij elkaar komen? Bitcoin is daar niet echt voor gemaakt en de vraag is of een geldmarkt wel decentraal kan functioneren.

BerichtGeplaatst: Zo Okt 10, 2021 19:13 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Royy schreef:
Is ie echt 100% beveiligd Cliff? Of is ie beveiligd totdat iemand of een groep 51% van de miningpower in handen heeft?

Laughing

Dat is je zorg?

Het gebeurt nog eerder dat er een globale democratie komt waarbij 51% van de wereldbevolking een bepaalde kant op wil.

Quote:
Oh maar dat bedoel ik niet. Ik bedoel dat je aangeeft dat je een behoorlijk vermogen op een bankrekening laat verstoffen, je aangeeft dat je geld zat hebt en dat je voldoende verdiend. Doe dan met dan vermogen op zn minst iets nuttigs voor anderen of gebruik het voor een doel wat je nuttig vindt.

Waarom?

Quote:
Jij denkt dat bitcoin een soort peer-to-peer oplossing is voor de geldmarkt? Dus waar vragers en aanbieders van geld bij elkaar komen? Bitcoin is daar niet echt voor gemaakt en de vraag is of een geldmarkt wel decentraal kan functioneren.

Laten we dat laatste vooral proberen. Over dat eerste verschillen we van mening.

BerichtGeplaatst: Zo Okt 10, 2021 21:07 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Cliff schreef:

Laughing

Dat is je zorg?

Het gebeurt nog eerder dat er een globale democratie komt waarbij 51% van de wereldbevolking een bepaalde kant op wil.

Waar baseer je dat op?

Quote:

Waarom?

Omdat je dan iets goeds doet met je geld? Beetje vreemd als je met je werkt hoog opgeeft over hoe je mensen wilt helpen, maar je vermogen er niet voor inzet.

Quote:

Laten we dat laatste vooral proberen. Over dat eerste verschillen we van mening.

Ok, laten we t eens in gedachten uitwerken: ik wil een hypotheek. Hoe krijg ik die in jouw decentrale bitcoin-wereld?

BerichtGeplaatst: Ma Okt 11, 2021 8:53 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Royy schreef:
Waar baseer je dat op?

Vertrouwen in het technische ontwerp.

Quote:
Omdat je dan iets goeds doet met je geld?

Waarom zou dat moeten?

't Is een principe kwestie. Ik kom niet in beweging vanwege geld. Geld is een middel, nooit een doel en kan voor mij nooit de aanleiding zijn tot een actie.

Quote:
Beetje vreemd als je met je werkt hoog opgeeft over hoe je mensen wilt helpen, maar je vermogen er niet voor inzet.

Ik geef niet hoog op. En vermogen is niet iets waar ik me mee bezig hou.

Quote:
Ok, laten we t eens in gedachten uitwerken: ik wil een hypotheek. Hoe krijg ik die in jouw decentrale bitcoin-wereld?

Online. Mooie van cryptogeld is dat je er een doel in kunt versleutelen. Of daar organisaties voor komen, weet ik niet. Verder is er wat voor te zeggen om de hypotheekmarkt te halveren. Eerst sparen, dan kopen. Dat hoeft echt niet het hele bedrag te zijn, maar je hoeft zeker ook niet het hele bedrag te lenen.

Eigenlijk wil ik zoveel mogelijk van die leen-cultuur af. Misschien moeten mensen dan wel meer gaan huren Royy, en wordt kopen een stuk lastiger.

BerichtGeplaatst: Ma Okt 11, 2021 17:01 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

BerichtGeplaatst: Ma Okt 11, 2021 18:03 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Cliff schreef:

Vertrouwen in het technische ontwerp.

Vertrouwen is het enige?

Quote:

Ik geef niet hoog op. En vermogen is niet iets waar ik me mee bezig hou.

Je hebt een aantal malen benadrukt dat jij niet werkt voor geld, maar om mensen te helpen. Vervolgens laat je je vermogen werken voor de bank in plaats van voor jezelf of voor je idealen. Lekker consequent.

Quote:

Online. Mooie van cryptogeld is dat je er een doel in kunt versleutelen. Of daar organisaties voor komen, weet ik niet. Verder is er wat voor te zeggen om de hypotheekmarkt te halveren. Eerst sparen, dan kopen. Dat hoeft echt niet het hele bedrag te zijn, maar je hoeft zeker ook niet het hele bedrag te lenen.

Ok, ik wil een 50%-hypotheek. Ik meld me online. Waar meld ik me? Op een soort marktplaats neem ik aan? Hoi, ik ben Royy, ik ben uiterst kredietwaardig en ik heb een fantastisch taxatierapport, wie wil me bitcoins lenen?

Quote:
Eigenlijk wil ik zoveel mogelijk van die leen-cultuur af. Misschien moeten mensen dan wel meer gaan huren Royy, en wordt kopen een stuk lastiger.

Okay, interessant. En van wie huren ze dan?

Van mij mag je overigens ook een ondernemer als voorbeeld gebruiken hoor, die geld wil lenen voor zijn bedrijf. Wil je ook dat ondernemers alles gaan huren?

Laatst aangepast door Royy op Ma Okt 11, 2021 18:07, in totaal 1 keer bewerkt

BerichtGeplaatst: Ma Okt 11, 2021 18:04 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Cliff schreef:

Niveautje, Cliff.

BerichtGeplaatst: Ma Okt 11, 2021 18:24 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Royy schreef:
Vertrouwen is het enige?

Daar tegenover staat een wantrouwen in de financiƫle wereld.

Quote:
Je hebt een aantal malen benadrukt dat jij niet werkt voor geld, maar om mensen te helpen. Vervolgens laat je je vermogen werken voor de bank in plaats van voor jezelf of voor je idealen. Lekker consequent.

Ik laat mijn vermogen niet werken voor de bank. Ik kan ook alles thuis in een kluis bewaren, ware het niet dat dat weer erg lastig is met online betalingen. Vandaar dat ik zoek naar een decentraal betalingssysteem.

Quote:
Ok, ik wil een 50%-hypotheek. Ik meld me online. Waar meld ik me? Op een soort marktplaats neem ik aan? Hoi, ik ben Royy, ik ben uiterst kredietwaardig en ik heb een fantastisch taxatierapport, wie wil me bitcoins lenen?

Ja, zoiets. Boeit het?

Quote:
Okay, interessant. En van wie huren ze dan?

Niet anders dan nu Royy. Van overheden en particulieren.

Quote:
Van mij mag je overigens ook een ondernemer als voorbeeld gebruiken hoor, die geld wil lenen voor zijn bedrijf. Wil je ook dat ondernemers alles gaan huren?

Crowdfunding.

Quote:
Niveautje, Cliff.

Hedgefunds zijn wel degelijk terroristen.

BerichtGeplaatst: Ma Okt 11, 2021 18:38 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Cliff schreef:

Ik laat mijn vermogen niet werken voor de bank. Ik kan ook alles thuis in een kluis bewaren, ware het niet dat dat weer erg lastig is met online betalingen. Vandaar dat ik zoek naar een decentraal betalingssysteem.

Hoezo? Je kunt toch gewoon je lopende rekening aanhouden, komt je salaris op binnen, betaal je je rekeningen van, klaar. Van mijn part zet je 50k op de bank als potje. Rest kun je in je kluis stoppen. Waarom zou je je vermogen toevertrouwen aan een instelling waar je zo'n hardgronding wantrouwen in hebt? Put your money where your mouth is.

Quote:

Ja, zoiets. Boeit het?

Zeker. Zou jij mij bitcoins lenen, Cliff? Of tante Truus? Of een volslagen onbekende? En waarom zou diegene dat doen?

Quote:

Niet anders dan nu Royy. Van overheden en particulieren.

Okay, dus iedereen die nu geen koophuis heeft moet eeuwig blijven huren van Cliff?

Quote:

Crowdfunding.

Populair woord. Hoe groot is die markt Cliff? En kan ik daar 100 miljoen lenen?

BerichtGeplaatst: Ma Okt 11, 2021 22:43 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Wat zijn dat nou voor rare argumenten Royy. Kun je nu wel 100 miljoen lenen bij de bank? Nee.

BerichtGeplaatst: Di Okt 12, 2021 17:09 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Cliff schreef:
Wat zijn dat nou voor rare argumenten Royy. Kun je nu wel 100 miljoen lenen bij de bank? Nee.

Nee? Waar denk je dat bedrijven dat soort bedragen lenen dan? Bij de kaboutertjes?

Maar vertel eens Cliff, als jij banken zo diepgrondig wantrouwt, waarom heb jij je geld (buiten het geld wat je nodig hebt voor betalingen) dan bij een bank staan? Put your money where your mouth is.

En wie gaat er mij nu die hypotheek lenen? Of anders gezegd: wie wil er als ie geld uitleent nu een 1-op-1 risico dragen? Spreiding via een brede hypotheekportefeuille met goede screening is immers veel logischer, niet waar? Verdomd, hoe nemen we dat ook alweer... oh ja een bank.

BerichtGeplaatst: Di Okt 12, 2021 18:07 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Royy schreef:
Nee? Waar denk je dat bedrijven dat soort bedragen lenen dan? Bij de kaboutertjes?

Jij of een bedrijf Royy? Lijkt me een verschil.

Maar zoals ik al zei: ik wil af van die leencultuur. Bedrijven kunnen via crowdfunding worden opgestart. Als het een goed idee is kunnen mensen daarin investeren. Zo filter je ook direct de domme ideeƫn eruit.

Quote:
Maar vertel eens Cliff, als jij banken zo diepgrondig wantrouwt, waarom heb jij je geld (buiten het geld wat je nodig hebt voor betalingen) dan bij een bank staan? Put your money where your mouth is.

Hier hebben we het al lang over gehad. Naar mijn mening kun je niet anders.

Quote:
En wie gaat er mij nu die hypotheek lenen? Of anders gezegd: wie wil er als ie geld uitleent nu een 1-op-1 risico dragen? Spreiding via een brede hypotheekportefeuille met goede screening is immers veel logischer, niet waar? Verdomd, hoe nemen we dat ook alweer... oh ja een bank.

Zijn best manieren voor te vinden. Maar nogmaals, ik wil echt af van die leencultuur. Voor jou (en vele anderen) is het inmiddels heel normaal om een lening af te sluiten. Maar het blijft raar dat als je iets wilt kopen en er geen geld voor hebt, maar dan wel denkt te kunnen eisen dat het je geleend wordt. Waarom?

BerichtGeplaatst: Di Okt 12, 2021 19:06 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Cliff schreef:

Jij of een bedrijf Royy? Lijkt me een verschil.

Nee joh, t principe is hetzelfde. Een peer-to-peer systeem vraagt per definitie veel meer risico, inspanning en kennis van de uitlener. De uitlener moet zich immers verdiepen in aan wie of wat ie uitleent, of waar ie in investeert.

Je kunt dat een beetje vergelijken met de huidige investeringspraktijken buiten AFM toezicht, of zelfs daarbinnen nog. Altijd opletten met wie je precies zaken doet, t stikt van de partijtjes die t helemaal niet zo goed doen (maar wel zendtijd kopen bij Harry Mens Laughing).

Quote:
Maar zoals ik al zei: ik wil af van die leencultuur. Bedrijven kunnen via crowdfunding worden opgestart. Als het een goed idee is kunnen mensen daarin investeren. Zo filter je ook direct de domme ideeƫn eruit.

Werkt natuurlijk voor geen meter Cliff. Enorme vorm van informatie-asymmetrie en kennis-achterstand. Ik zou de gemiddelde spaarder echt niet adviseren om zn geld in crowdfunding te steken, zeer risicovol.

Quote:

Hier hebben we het al lang over gehad. Naar mijn mening kun je niet anders.

Jawel joh. Zoals ik je schetste: je inkomen is voldoende voor je lopende uitgaven. Je houdt een reservepotje van 50k aan bij die vreselijke banken. Voor de rest leg je t in je kluis. Ik zie echt werkelijk niet waarom.

Voor iemand die zo hard tekeer gaat tegen banken, vertrouw je nogal veel geld toe aan juist die banken. En je zet je geld dus niet in voor doelen die dichter bij je staan, maar laat liever de bank rendement op jouw geld draaien.

Maar op zich helder, je schreeuwt dus hard, maar je handelt er niet naar.

Quote:

Maar nogmaals, ik wil echt af van die leencultuur. Voor jou (en vele anderen) is het inmiddels heel normaal om een lening af te sluiten. Maar het blijft raar dat als je iets wilt kopen en er geen geld voor hebt, maar dan wel denkt te kunnen eisen dat het je geleend wordt. Waarom?

Ik eis helemaal niks, maar t is vrij logisch dat overtollige cash uitgeleend wordt. Met dat uitlenen bied je anderen de kans om bijvoorbeeld te investeren in een eigen bedrijf, nieuwe bedrijfsmiddelen of een eigen huis.

Je suggestie om de volgende generatie maar te laten huren, is natuurlijk compleet ridicuul.

Je legt nog steeds niet uit hoe je de functie van banken, intermediair in geld, nu gaat vervangen door bitcoin. Transacties zijn niet boeiend, t gaat om de intermediair rol. Jij hebt geld over, je geeft dat aan de bank. Waarom geef je t niet aan mij Cliff?

BerichtGeplaatst: Wo Okt 13, 2021 7:43 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Wordt wel een beetje een dingetje Royy, dat we elkaar totaal niet begrijpen. Ik zou zeggen: wacht maar rustig af, dan zie je het allemaal wel vanzelf ontvouwen.

BerichtGeplaatst: Wo Okt 13, 2021 15:09 Plaats reactie Reageer met quote
10 miljoenste

Quote:
wacht maar rustig af, dan zie je het allemaal wel vanzelf ontvouwen.
--- Amsterdam : Een internationaal opererende criminele organisatie heeft tientallen miljoenen euro buit gemaakt met bitcoinfraude en wisseltrucs. Ze lokten slachtoffers die actief waren in de verkoop van onroerend goed in de val ā€“ in Parijs, Brussel, Barcelona of Milaan, maar ook in Nederland.Dat meldt het Openbaar Ministerie (OM) in Antwerpen. De organisatie, die door het OM omschreven wordt als ā€™Europees gestructureerdā€™, maakt al lange tijd slachtoffers. ā€žZe zochten hun potentiĆ«le slachtoffers via onlineplatformen waar onroerende goederen uit een hoger segment te koop staanā€, legt woordvoerder Kristof Aerts aan Het Nieuwsblad uit.
https://www.telegraaf.nl/nieuws/711676281/europees-bitcoinkartel-sloeg-toe-in-parijs-milaan-amsterdam-en-maastricht
  Weerwoord forum index » Economie