Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Economie » Bitcoins - wie heeft ze? Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... , 13, 14, 15  Volgende
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
BerichtGeplaatst: Di Feb 27, 2018 16:03 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

‘Bitcoin pizza’ opnieuw besteld met Lightning Network
Lazslo Hanyecz, de man die in 2010 voor 10.000 bitcoins twee pizza’s had besteld, heeft op zondag 25 februari opnieuw pizza’s besteld met bitcoins. Deze keer deed hij dit met het Lightning Network. Hanyecz gebruikte hiervoor dezelfde tactiek als acht jaar geleden, toen hij pizza’s bestelde door eerst aan een vriend bitcoins te betalen. Hij betaalde deze keer 0.00649 bitcoins voor de pizza’s, wat neerkomt op ongeveer 57 euro met de huidige koers.

Very Happy

BerichtGeplaatst: Di Feb 27, 2018 16:10 Plaats reactie Reageer met quote
Dannie

Het succes van bitcoin bewijst slechts 1 ding: mensen trappen nog steeds in ponzifraude
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Di Feb 27, 2018 17:21 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Noch de Bitcoin noch de blockchain hebben ook maar iets te maken met ponzifraude...

BerichtGeplaatst: Di Feb 27, 2018 18:52 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Cliff schreef:

Misschien dat het helpt, met een eed en hoge straffen...

Maken we er een beschermd beroep van. Met dito uurtarieven Laughing

Quote:

Ja, dat is absurd. Reken eens na hoeveel klanten een bank heeft en wat ze verdienen aan het bijhouden van je saldo. Bedenk dat het niet meer gegevens zijn dan de gemiddelde tennisvereniging hè.

30 euro is absurd? Daarvoor is mn geld veilig, kan ik razendsnel betalen zowel in een winkel als op internet, zijn ze 24/7 bereikbaar voor als mn pas wordt gejat. Ik vind t geen slechte deal.

Quote:

Het is echt een fundementeel foutief uitgangspunt van de financiële sector dat je mensen zonder verstand van financiën mag bestelen... simpel omdat ze dan zelf maar 'beter hadden moeten opletten' of 'niet zo hebberig hadden moeten zijn'...

Je mag ze niet bestelen, maar ze moeten zelf opletten en zijn zelf verantwoordelijk voor hun belegging.

Quote:

Er is een tijd geweest dat er nauwelijks toezicht was op banken.

Wanneer was dat?

BerichtGeplaatst: Di Feb 27, 2018 19:03 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Cliff schreef:
‘Bitcoin pizza’ opnieuw besteld met Lightning Network

Fantastisch. Ik heb vrijdag nog een pizza besteld met euro's. Ging razendsnel en dat tegen (voor mij) 0,0 transactiekosten....

BerichtGeplaatst: Wo Feb 28, 2018 11:22 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Royy schreef:
Maken we er een beschermd beroep van. Met dito uurtarieven Laughing

Je kunt er om lachen, maar het zal een schijntje zijn met de bedragen die nu door de banken bij elkaar gejat worden.

Quote:
30 euro is absurd? Daarvoor is mn geld veilig, kan ik razendsnel betalen zowel in een winkel als op internet, zijn ze 24/7 bereikbaar voor als mn pas wordt gejat. Ik vind t geen slechte deal.

Ach, je weigert het uit te rekenen. Prima hoor, doe ik het wel voor je. De ING heeft bv. 8 miljoen klanten. Voor het bijhouden van bankgegevens en het uitgeven van een plastic pasje (je weet wel, zo'n ding wat je bij iedere kutwinkel gratis krijgt) vangt de ING dus zo'n 250 miljoen euro per jaar.

Nu wil ik wel eens een brake-down van dat bedrag zien... 250 miljoen euro om een IT systeem bij te houden wat rekeningen van klanten bijhoudt... Wedden dat dat een factor 100 naar beneden kan? Dat de kostprijs voor dat IT systeem eerder op 2,5 miljoen per jaar ligt ipv 250 miljoen per jaar...

Quote:
Je mag ze niet bestelen, maar ze moeten zelf opletten en zijn zelf verantwoordelijk voor hun belegging.

Ja, en mensen zijn ook verantwoordelijk voor hun eigen gezondheid, maar dat geeft een arts geen vrijbrief om ze verkeerde producten voor te schrijven... simpelweg omdat ze 'zelf maar verantwoordelijk moeten zijn'.

Quote:
Wanneer was dat?

Rond de grote depressie.

BerichtGeplaatst: Wo Feb 28, 2018 12:15 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Hier Royy, vanavond even kijken:

https://www.daskapital.nl/5150480/ivo-opstelten-zat-weer-eens-fout-libor-schikking-met-rabobank-deugt-van-geen-kant/
https://zembla.bnnvara.nl/nieuws/openbaar-ministerie-beloofde-rabobank-geen-vervolging-verdachte-werknemers-in-libor-affaire?

Ratten van de Rabobank... stelen, bedriegen.... en uiteraard niet de cel in.

ING zelfde verhaal.

BerichtGeplaatst: Wo Feb 28, 2018 17:50 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Cliff schreef:
Nu wil ik wel eens een brake-down van dat bedrag zien... 250 miljoen euro om een IT systeem bij te houden wat rekeningen van klanten bijhoudt... Wedden dat dat een factor 100 naar beneden kan? Dat de kostprijs voor dat IT systeem eerder op 2,5 miljoen per jaar ligt ipv 250 miljoen per jaar...

En dat baseer je op?
Maar enorme kans dus blijkbaar voor een bank die t slimmer en efficienter dan ING kan! Geweldig, leve de concurrentie!
Toch zijn nieuwkomers als Triodos (30 euro per jaar) en Bunq (100 euro per jaar, maar dan wel met 3 passen en 25 rekeningnrs) even duur of zelfs duurder dan de oude grootbanken. Hoe kan dat dan?

Quote:

Ja, en mensen zijn ook verantwoordelijk voor hun eigen gezondheid, maar dat geeft een arts geen vrijbrief om ze verkeerde producten voor te schrijven... simpelweg omdat ze 'zelf maar verantwoordelijk moeten zijn'.

Financieel adviseurs zijn geen artsen Cliff. Als iemand op advies van een of andere voedselguru een bepaald dieet gaat volgen en er jaren later achterkomt dat ie daarvoor een vitamine-tekort heeft opgelopen... wie is er dan verantwoordelijk voor de keuze?

Quote:
Rond de grote depressie.

En wat gebeurde er toen?

BerichtGeplaatst: Do Mrt 01, 2018 14:08 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Royy schreef:
Maar enorme kans dus blijkbaar voor een bank die t slimmer en efficienter dan ING kan! Geweldig, leve de concurrentie!

Wat ben je toch grenzenloos naïef in je vrije-markt religie... Waarom zouden banken hun eigen gemakkelijk verdiende geld gaan minimaliseren?

Quote:
Toch zijn nieuwkomers als Triodos (30 euro per jaar) en Bunq (100 euro per jaar, maar dan wel met 3 passen en 25 rekeningnrs) even duur of zelfs duurder dan de oude grootbanken. Hoe kan dat dan?

Onderlinge prijsafspraken? Simpelweg hun eigen winstmarge niet willen ingooien?

Echt, ik geloof er totaal niets van dar de ING 250 miljoen per jaar kwijt is aan het bijhouden van bankrekeningen van klanten en een plastic pasje (nogmaals: de kruidvat deelt pasjes gratis uit)

Quote:
Financieel adviseurs zijn geen artsen Cliff.

Nee, het zijn criminelen.

Quote:
Als iemand op advies van een of andere voedselguru een bepaald dieet gaat volgen en er jaren later achterkomt dat ie daarvoor een vitamine-tekort heeft opgelopen... wie is er dan verantwoordelijk voor de keuze?

Nu gaan we in ieder geval de juiste kant op Royy... ik begrijp dat jij ook al inziet dat financieel adviseurs gewoon liegende kwakzalvers zijn? Want dan komen we inderdaad ergens.

Quote:
En wat gebeurde er toen?

Iedereen aan de prozac.

Serieus: waarom denk jij dat banken hun gedrag gaan verbeteren bij een afname van regels en toezicht? Daarvoor is werkelijk geen enkel bewijs te vinden. Zie bv. de Liborrente-affaire.

BerichtGeplaatst: Do Mrt 01, 2018 18:22 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Cliff schreef:
Wat ben je toch grenzenloos naïef in je vrije-markt religie... Waarom zouden banken hun eigen gemakkelijk verdiende geld gaan minimaliseren?

Dat noemen we concurrentie Cliff... Waarom denk je dat AH genoegen neemt met marges van slechts enkele procenten of zelfs nog minder?

Quote:
Echt, ik geloof er totaal niets van dar de ING 250 miljoen per jaar kwijt is aan het bijhouden van bankrekeningen van klanten en een plastic pasje (nogmaals: de kruidvat deelt pasjes gratis uit)

Nieuwkomers vragen ongeveer hetzelfde of meer, Cliff. Je kunt wel roepen dat je t niet gelooft, maar enige onderbouwing heb je niet.

Quote:
Nu gaan we in ieder geval de juiste kant op Royy... ik begrijp dat jij ook al inziet dat financieel adviseurs gewoon liegende kwakzalvers zijn? Want dan komen we inderdaad ergens.

Haha heb je mij ergens vertrouwen horen uitspreken in financieel adviseurs? Doorgaans zitten er MBO'ers of halve HBO'ers op dat soort plekken. Die snappen nauwelijks wat ze zelf verkopen.

Quote:
Serieus: waarom denk jij dat banken hun gedrag gaan verbeteren bij een afname van regels en toezicht? Daarvoor is werkelijk geen enkel bewijs te vinden. Zie bv. de Liborrente-affaire.

De tucht van de markt Cliff. De overheid biedt de banken nu een free lunch en klanten belonen banken die risico-zoekend gedrag vertonen. De enige manier om dat er uit te krijgen is ervoor zorgen dat er geen free lunch meer is en dat klanten de voordelen maar ook de nadelen van risico-zoekend gedrag meekrijgen.

BerichtGeplaatst: Di Apr 17, 2018 18:29 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Sommigen maken het wel heel bont, maar we zullen zien...

https://bitcoinmagazine.com/articles/tim-draper-predicts-bitcoin-will-soar-250000-four-years/

Bitcoin naar 250.000 dollar in 4 jaar tijd? Ik heb eerder in dit draadje gezegd 50k en daar blijf ik nog maar even op hangen.

BerichtGeplaatst: Wo Apr 18, 2018 20:11 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

De grote vraag is: waarom?

BerichtGeplaatst: Do Apr 19, 2018 8:26 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Waarom wat?

Bitcoin is de eerste 'munt-eenheid' die gebruik maakt van blockchain. Ik had verwacht dat er nieuwe en betere blockchain varianten zouden komen, maar vooralsnog blijft Bitcoin de marktleider.

En het dal was bereikt op 6 februari. Ik zag dat eerder in 2014. Daarna bleef de bitcoin hangen rond de 300-500 euro... nu dus rond de 7000 euro... om vervolgens na een jaar of 2 weer rap te gaan stijgen.

BerichtGeplaatst: Do Apr 19, 2018 16:55 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Waarom 250k?

BerichtGeplaatst: Do Apr 19, 2018 18:11 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Geen idee.

BerichtGeplaatst: Do Apr 19, 2018 18:33 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Gelukkig.

BerichtGeplaatst: Zo Apr 22, 2018 8:50 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Cliff schreef:

https://bitcoinmagazine.com/articles/tim-draper-predicts-bitcoin-will-soar-250000-four-years/

Bitcoin naar 250.000 dollar in 4 jaar tijd? Ik heb eerder in dit draadje gezegd 50k en daar blijf ik nog maar even op hangen.

Zelfs dat niet. Bitcoins heeft een eenmalige piek gekend maar de koers is stabiel. Ik bezit overigens ECA's en XRP's.
BerichtGeplaatst: Zo Apr 22, 2018 11:09 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

XRP is geen cryptocurrencie wat mij betreft (geen blockchain) en ECA heb ik nooit van gehoord.

De Bitcoin kende natuurlijk niet 'één piek'... tenzij je slechts de laatste 2 jaar als maatstaf neemt. De eerste Bitcoin piek lag ergens in 2014 geloof ik. De tweede piek eind vorig jaar. De derde piek zal denk ik zo rond 2020/2021 plaatsvinden.

BerichtGeplaatst: Zo Apr 22, 2018 15:46 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Omdat het geen open source is? Hoe dan ook, doelstelling van Ripple is om geldtransacties snel en goedkoop te laten verlopen. Veel banken willen daarom de samenwerking aangaan met Ripple. Toekomstmuziek.

https://en.bitcoinwiki.org/wiki/Cryptocurrency_list
BerichtGeplaatst: Zo Apr 22, 2018 16:45 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Dat is het punt Cliox... de cryptocurrencies zijn eigenlijk bedoeld om de macht bij banken weg te halen. De Ripple is het antwoord van de banken op die beweging.

De Ripple zal gewoon door de banken beheerd worden. De 'echte' cryptocurrencies leggen alles vast in blockchains, beheerd door miljoenen/miljarden gebruikers.

Ander voorbeeld wat ik pas las: Ripple = platenindustrie, Bitcoin = artiest én muziekliefhebber.

BerichtGeplaatst: Zo Apr 22, 2018 18:50 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Draai je niet gevolg en oorzaak om? Banken vinden het interessant omdat Ripple razendsnel (internationale) transacties uitvoeren. Maar hoe dan ook, ik bezit Ripples en op de dag dat een Ripple $25.000,- waard is en ik het op het terras vier met een glas champagne boeit me niet of het een cryptocurrencie is.
BerichtGeplaatst: Ma Apr 23, 2018 6:30 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Laughing

En dat is het verschil tussen jou en mij denk ik: ik steun nieuwe techniek, ik zit er niet in voor de winst.

BerichtGeplaatst: Ma Apr 23, 2018 11:30 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

In het idee en toekomstperspectief. Maar dat is inderdaad van secundair belang.
BerichtGeplaatst: Ma Apr 23, 2018 11:57 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Cliff schreef:

Wat als nu iemand aanbiedt over 4 jaar jouw bitcoins voor 50k per stuk te kopen? Neem jij deze optie nu aan of niet of durf je de gok op te verwachten waardevermeerdering te nemen en de bitcoins houden?

BerichtGeplaatst: Ma Apr 23, 2018 13:17 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Loetje schreef:
Wat als nu iemand aanbiedt over 4 jaar jouw bitcoins voor 50k per stuk te kopen? Neem jij deze optie nu aan of niet of durf je de gok op te verwachten waardevermeerdering te nemen en de bitcoins houden?

Ik denk niet dat ik mijn Bitcoins ooit verkoop. Ik ga ermee doen waarvoor ik ze ooit heb aangeschaft: ze zelf als betaalmiddel gebruiken. Wanneer dat is, geen idee... maar ik zie wel je punt: als ik in financiële problemen zou zitten zou ik dat wél doen. Nu heb ik de luxe positie om er financieel goed voor te staan.

Weerwoord forum index » Economie