Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Economie » Bitcoins - wie heeft ze? Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 12, 13, 14, 15  Volgende
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
BerichtGeplaatst: Di Jan 23, 2018 18:25 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Cliff schreef:
Die kwalificatie geeft je zelf, blijkbaar knaagt het dan toch.

Het knaagt inderdaad dat er weinig respect is voor die groep die dit land en zn overheid financieel draaiende houden.

Quote:
Oh, maar nu maak je de denkfout dat commerciële banen per definitie geen maatschappelijk nut hebben. Overigens zou je onderwijs en zorg ook uit andere zaken kunnen betalen hoor... het gaat er maar om dat er belasting binnenkomt voor dit soort zaken.

Waar zou je onderwijs en zorg nog meer kunnen betalen?

Quote:
Geld is wel degelijk belangrijk... maar je moet gewoon niet alleen werken voor het geld. Dat ga je je hele leven niet volhouden. Althans, dat is mijn overtuiging.

Nah je houdt t denk ik wel vol, zie het overgrote deel van de werknemers, alleen is t zo zonde. De combinatie is het mooiste.

BerichtGeplaatst: Wo Jan 24, 2018 8:01 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Royy schreef:
Het knaagt inderdaad dat er weinig respect is voor die groep die dit land en zn overheid financieel draaiende houden.

Daar heb ik best respect voor, maar het moeten wel mensen zijn die echt iets doen. De financiële sector doet voornamelijk niets, anders dan meeliften op het verdiende geld van hardwerkende mensen.

Echt een schandalig beroep, die mensen moeten zich kapot schamen.

Quote:
Waar zou je onderwijs en zorg nog meer kunnen betalen?

Ik denk dat je bedoelt 'waarvan'?

Gewoon, van alle soorten belasting die een overheid kán heffen. BTW, brandstof, sigaretten, noem maar op. Overheden zijn over het algemeen enorm creatief met het bedenken van belastingen.

BerichtGeplaatst: Wo Jan 24, 2018 18:56 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Cliff schreef:
Daar heb ik best respect voor, maar het moeten wel mensen zijn die echt iets doen. De financiële sector doet voornamelijk niets, anders dan meeliften op het verdiende geld van hardwerkende mensen.

Echt een schandalig beroep, die mensen moeten zich kapot schamen.

Vooralsnog betaalt die groep een behoorlijk deel van jouw salaris, Cliff.

Quote:

Gewoon, van alle soorten belasting die een overheid kán heffen. BTW, brandstof, sigaretten, noem maar op. Overheden zijn over het algemeen enorm creatief met het bedenken van belastingen.

Ah je bedoelt nu belasting op consumptie. Wie denk je dat er gemiddeld genomen meer belasting op consumptie betaalt? Jan Modaal of Jan >2x Modaal?

T blijft hetzelfde principe Cliff. Het geld moet ergens vandaan komen. En de overheid is dermate groot dat het onmogelijk is om het grootste deel van dat geld bij de middenklasse te halen.

BerichtGeplaatst: Do Jan 25, 2018 7:22 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Ik heb de overheid nog nooit in problemen gezien doordat ze geen manier om belasting te heffen meer hadden Royy...

BerichtGeplaatst: Do Jan 25, 2018 12:10 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Royy schreef:
T blijft hetzelfde principe Cliff. Het geld moet ergens vandaan komen. En de overheid is dermate groot dat het onmogelijk is om het grootste deel van dat geld bij de middenklasse te halen.

We weten dat jij graag een kleinere overheid wil. Als Neutje Juncker zijn uitgavenorgie wil verdubbelen van € 140 mrd. naar € 280 mrd, hoe zal dan nationaal regeringspartij VVD daarover stemmen en in het EP de VVD en andere leden van Guy Verhofstad's EDL..? Ik vrees een decharge.

BerichtGeplaatst: Do Jan 25, 2018 20:59 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Cliff schreef:
Ik heb de overheid nog nooit in problemen gezien doordat ze geen manier om belasting te heffen meer hadden Royy...

Ongetwijfeld Cliff, maar de vraag is welke bevolkinsgroep de enorme uitgaven van de overheid kan dragen. Los van hoe de overheid het binnenhaalt.

BerichtGeplaatst: Do Jan 25, 2018 21:00 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Loetje schreef:

We weten dat jij graag een kleinere overheid wil. Als Neutje Juncker zijn uitgavenorgie wil verdubbelen van € 140 mrd. naar € 280 mrd, hoe zal dan nationaal regeringspartij VVD daarover stemmen en in het EP de VVD en andere leden van Guy Verhofstad's EDL..? Ik vrees een decharge.

Daar gaat t EP niet over Laughing

Eigenlijk gaat t EP helemaal nergens over Laughing

BerichtGeplaatst: Vr Jan 26, 2018 9:40 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Komt er een verbod op de handel in Bitcoin?

Als het aan Theresa May en George Soros ligt waarschijnlijk wel..

Quote:
“In areas like cryptocurrencies, like Bitcoin, we should be looking at these very seriously,” May said in a television interview in Davos with Bloomberg’s Editor-in-Chief John Micklethwait. Action on crypto-currencies may be needed “precisely because of the way they are used, particularly by criminals,” she said

https://www.zerohedge.com/news/2018-01-25/theresa-may-were-very-seriously-considering-action-bitcoin

Ook diverse andere landen hebben al laten doorschemeren de handel in cryptovaluta aan banden te willen leggen.

BerichtGeplaatst: Vr Jan 26, 2018 11:01 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Royy schreef:
Ongetwijfeld Cliff, maar de vraag is welke bevolkinsgroep de enorme uitgaven van de overheid kan dragen. Los van hoe de overheid het binnenhaalt.

Blijft klinken als een dief die belasting betaalt, sorry.

Mensen moeten gewoon nuttig werk verrichten. De financiële sector komt naar mijn mening niet in aanmerking voor nuttig werk.

BerichtGeplaatst: Vr Jan 26, 2018 11:41 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Royy schreef:
Loetje schreef:

Daar gaat t EP niet over Laughing

Eigenlijk gaat t EP helemaal nergens over Laughing

Dan ken jij de wetgeving en de begroting van de EU waar het EP in meerderheid mee instemt niet. Want de BV Nederland is gewoon onderdanig en schatplichtig aan hun dictaten.

Maar goed, graag antwoord op mijn openstaande vraag:

Loetje schreef:

Welk stemgedrag verwacht jij binnen het EP van de VVD en de rest van de ELD als Neutje Juncker bedelt om een verhoging van de uitgavenorgie van de EU? In mijn glazen bol lees ik decharge. Ik ben benieuwd naar wat jij leest in jouw glazen bol.

BerichtGeplaatst: Vr Jan 26, 2018 17:07 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

carlos schreef:

Als het aan Theresa May en George Soros ligt waarschijnlijk wel..

Mwah denk t niet. T is eerder dat ze alle schakels tussen bitcoin en euro/dollar gaan reguleren, d.w.z. alle exchanges en wisselkantoren.

BerichtGeplaatst: Vr Jan 26, 2018 17:07 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Cliff schreef:

Mensen moeten gewoon nuttig werk verrichten. De financiële sector komt naar mijn mening niet in aanmerking voor nuttig werk.

Definieer nuttig.

BerichtGeplaatst: Vr Jan 26, 2018 17:10 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Loetje schreef:

Dan ken jij de wetgeving en de begroting van de EU waar het EP in meerderheid mee instemt niet. Want de BV Nederland is gewoon onderdanig en schatplichtig aan hun dictaten.

Nee hoor, begroting wordt vastgesteld door de de Raad van Ministers, dus door de lidstaten zelf. Het EP moet ook instemmen, maar da's meer voor de sier.

Quote:
Welk stemgedrag verwacht jij binnen het EP van de VVD en de rest van de ELD als Neutje Juncker bedelt om een verhoging van de uitgavenorgie van de EU? In mijn glazen bol lees ik decharge. Ik ben benieuwd naar wat jij leest in jouw glazen bol.

Is niet relevant. Bovendien gaat het er dan om wat de EC wil en wat er van de nationale begroting af gaat.

BerichtGeplaatst: Vr Jan 26, 2018 18:23 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Royy schreef:
Definieer nuttig.

Kort: bijdragen aan de maatschappij door een product of dient te leveren die de klant ook echt wil.

Daarmee valt dus 99% van het 'werk' wat nu in de financiële sector gebeurt af.

BerichtGeplaatst: Vr Jan 26, 2018 18:29 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Cliff schreef:

Kort: bijdragen aan de maatschappij door een product of dient te leveren die de klant ook echt wil.

Daarmee valt dus 99% van het 'werk' wat nu in de financiële sector gebeurt af.

Hoezo? De klant wil hypotheken, de klant wil sparen, de klant beleggen, de klant wil betalen, de klant wil een bedrijfskrediet, de klant wil een IPO, de klant wil begeleiding bij bedrijfsovername.

BerichtGeplaatst: Vr Jan 26, 2018 19:03 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Royy schreef:
[De klant wil hypotheken

Nee, de klant wil een lening zodat hij een huis kan kopen. En toen kwam de financiële sector, en die naaide hem beleggingshypotheken, koopsompolissen aan. Daarbij manipuleerden ze de liborrente om de klant nog meer te naaien.

Quote:
de klant wil sparen

Daar moet je echt niet voor bij de financiële sector zijn. De klant wil misschien veilig zijn spaargeld kunnen opbergen. Als je echter 100 euro op een rekening zet, dan is dat na een tijdje weg... aan kosten voor die rekening.

Quote:
de klant beleggen

Nee, beleggen is profiteren van andermans arbeid. De financiële wereld kwam daarbij met de aandelenlease constructie om de klant te naaien.

De financiële wereld wil dat de klant belegt, dat is iets heel anders.

Quote:
de klant wil betalen

De klant wil niet betalen.

Quote:
de klant wil een bedrijfskrediet

Nee, de klant wil een lening om een bedrijf te starten. De financiële wereld kwam toen met rentederivaten en naaide bedrijven voor miljarden euro's.

Quote:
de klant wil een IPO, de klant wil begeleiding bij bedrijfsovername.

Nee, nee en nog eens nee. De klant wil geen producten van de financiële wereld. De klant wil hooguit hulp en de financiële wereld ziet in iedere hulpbehoevende een gemakkelijke prooi om uit te buiten.

BerichtGeplaatst: Vr Jan 26, 2018 20:32 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Cliff schreef:

Nee, de klant wil een lening zodat hij een huis kan kopen. En toen kwam de financiële sector, en die naaide hem beleggingshypotheken, koopsompolissen aan. Daarbij manipuleerden ze de liborrente om de klant nog meer te naaien.

Ik vind het fijn dat je de "greed" van klanten benadrukt. Maar feit blijft dat de klant een lening wil. En die lening krijgt bij... een bank.

[quote]Nee, beleggen is profiteren van andermans arbeid. De financiële wereld kwam daarbij met de aandelenlease constructie om de klant te naaien.

De financiële wereld wil dat de klant belegt, dat is iets heel anders.[quote]

Okay, dan beleg jij niet. Ook goed.

Quote:

De klant wil niet betalen.

Hoe wil je anders aan je boodschappen komen, Cliff?

Quote:
Nee, nee en nog eens nee. De klant wil geen producten van de financiële wereld. De klant wil hooguit hulp en de financiële wereld ziet in iedere hulpbehoevende een gemakkelijke prooi om uit te buiten.

Nou ja vooralsnog nemen klanten gretig de producten van de financiele sector af. Inclusief Cliff.

En om bij t onderwerp te blijven: niet alleen in de financiele sector wordt goed verdiend. Straks ga je ook nog zeggen dat klanten van KPN, Cap, AH, Unilever en Shell de producten van die bedrijven helemaal niet willen... Laughing

BerichtGeplaatst: Vr Jan 26, 2018 20:51 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Royy schreef:
Ik vind het fijn dat je de "greed" van klanten benadrukt. Maar feit blijft dat de klant een lening wil. En die lening krijgt bij... een bank.

...die hem vervolgens genadeloos uitknijpt en manipuleert (liborrente manipulatie, koopsompolis, beleggingshypotheek, etc.)

Quote:
Hoe wil je anders aan je boodschappen komen, Cliff?

Nog niet zo lang geleden Royy betaalden we dat gewoon met contant geld.

Quote:
Nou ja vooralsnog nemen klanten gretig de producten van de financiele sector af.

Tuurlijk... en zo had deze tandarts klanten met tandpijn. En deze arts had ook vrouwen met klachten.

Nogmaals: mensen hebben hulp nodig, de financiële sector maakt hier structureel misbruik van. In de medische wereld zijn artsen die misbruik maken van mensen een uitzondering, in de financiële wereld is het gewoon de regel. Een voorwaarde zelfs om te kunnen bestaan, want alle banken doen het dus je moet wel... toch?

BerichtGeplaatst: Za Jan 27, 2018 8:39 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Cliff schreef:
...die hem vervolgens genadeloos uitknijpt en manipuleert (liborrente manipulatie, koopsompolis, beleggingshypotheek, etc.)

Klant is er zelf bij. Jij hebt het hier weleens over Triodos gehad volgensmij. Als klanten t zo zat zijn, waarom groeit Triodos dan niet als een dolle?

Quote:
Nog niet zo lang geleden Royy betaalden we dat gewoon met contant geld.

Okay, betaal jij lekker met contant geld, prima.

Quote:

Nogmaals: mensen hebben hulp nodig, de financiële sector maakt hier structureel misbruik van. In de medische wereld zijn artsen die misbruik maken van mensen een uitzondering, in de financiële wereld is het gewoon de regel. Een voorwaarde zelfs om te kunnen bestaan, want alle banken doen het dus je moet wel... toch?

Dat laatste is denk ik het essentiele punt. De huidige regulering beloont risicozoekend gedrag (waardoor je je klanten gouden bergen kunt voorspiegelen) en bestraft risicomijdend gedrag (waar je een degelijk, saai verhaal aan je klanten voorlegt). Daar moeten we zo snel mogelijk vanaf, sterker nog: zijn we eigenlijk alweer te laat mee.

BerichtGeplaatst: Za Jan 27, 2018 8:46 Plaats reactie Reageer met quote
Real

carlos schreef:

Een aantal jaar geleden had ik er een aantal, gekocht voor een appel en een ei. Ik heb ze toen weggedaan, omdat ze niet echt stegen. Had ik ze maar gehouden, dan had ik nu vorstelijk op de Bahama´s kunnen leven Very Happy
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Za Jan 27, 2018 11:33 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Royy schreef:
Klant is er zelf bij.

Klopt, bij die artsen die geen artsen zijn is de klant er ook zelf bij. Het gaat om werken vanuit een informatiepositie waarbij bv. een IT-er, arts of financieel adviseur een duidelijke informatievoorsprong heeft op de klant. De klant vertrouwt er dus op dat hij goed geholpen wordt.

Bij de financiële sector zien we steevast dat de klant, excuus voor de uitdrukking, keihard in zijn reet geneukt wordt. En ja, daar is ie zelf bij - maar lekker is het niet.

Quote:
Als klanten t zo zat zijn, waarom groeit Triodos dan niet als een dolle?

Het is haast onmogelijk om van bank te wisselen, dat heeft de financiële sector prima voor elkaar. Vaak eisen ze zelfs dat je je bankzaken bij hun onderbrengt zodra je een hypotheek van diezelfde bank hebt. Op die manier kunnen ze gemakkelijk beslag leggen op je geld (en monitoren wat je doet)

Quote:
Okay, betaal jij lekker met contant geld, prima.

Je doet alsof dat slecht is, maar niets rechtvaardigt de kosten die de financiële wereld in rekening brengen voor banktransacties. Dat weet inmiddels iedereen Royy en er zijn tal van rechtszaken over gevoerd.

Quote:
De huidige regulering beloont risicozoekend gedrag (waardoor je je klanten gouden bergen kunt voorspiegelen) en bestraft risicomijdend gedrag (waar je een degelijk, saai verhaal aan je klanten voorlegt).

Dat is niet zo'n probleem. Het echte probleem is een diep moreel probleem in de financiële wereld, die de klant zien als prooi. De producten die de financiële wereld de klanten heeft voorgespiegeld de afgelopen decennia zijn steevast producten geweest waar niet de klant, maar de financiële wereld het meest aan verdiende.

Dit is echt uniek voor de sector. De witte-boorden criminaliteit heeft in 10 jaar tijd een schadebedrag veroorzaakt in euro's waar alle straatcriminelen de afgelopen eeuwen nog niet van kunnen dromen. De schade van de kredietcrisis, de huizencrisis, de rente-manipulaties, de aandelenconstructies, etc. etc. loopt in de honderduizenden miljarden wereldwijd. Het bedrag is ongekend hoog. De politieke gevolgen overigens ook...

BerichtGeplaatst: Za Jan 27, 2018 22:28 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Cliff schreef:
Bij de financiële sector zien we steevast dat de klant, excuus voor de uitdrukking, keihard in zijn reet geneukt wordt. En ja, daar is ie zelf bij - maar lekker is het niet.

Wat een onzin. Ik ben zelf ook klant van de financiele sector. Geen enkel probleem gehad.

Quote:

Het is haast onmogelijk om van bank te wisselen, dat heeft de financiële sector prima voor elkaar. Vaak eisen ze zelfs dat je je bankzaken bij hun onderbrengt zodra je een hypotheek van diezelfde bank hebt. Op die manier kunnen ze gemakkelijk beslag leggen op je geld (en monitoren wat je doet)

Nee hoor, er bestaat tegenwoordig zelfs een overstapservice. De helft van de mensen heeft geen hyotheek, want geen koophuis. Wat houdt deze enorme groep klanten tegen om over te stappen?

Quote:

Je doet alsof dat slecht is, maar niets rechtvaardigt de kosten die de financiële wereld in rekening brengen voor banktransacties. Dat weet inmiddels iedereen Royy en er zijn tal van rechtszaken over gevoerd.

De kosten van banktransacties? Hoeveel kost t mij dan als ik pin?

Quote:

Dat is niet zo'n probleem. Het echte probleem is een diep moreel probleem in de financiële wereld, die de klant zien als prooi.

Zo ziet elke sector zn klanten, Cliff. Wat denk je? Dat AH jou binnen wil hengelen als klant omdat ze je zo aardig vinden? Nope, ze willen geld aan je verdienen. En het liefst verkopen ze je een dure kant-en-klaar maaltijd met veel marge, i.p.v. losse ingredienten om zelf te koken met veel lagere marge.

Wat ontbreekt in de financiele sector is eigen verantwoordelijkheid. Het is een gepamperde sector waar risicozoekend gedrag wordt gestimuleerd. Wil jij risico's lopen met het geld van je klanten? Ga je gang, maar als t misgaat zijn je klanten hun geld kwijt.

BerichtGeplaatst: Zo Jan 28, 2018 13:46 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Royy schreef:
Wat een onzin. Ik ben zelf ook klant van de financiele sector. Geen enkel probleem gehad.

Ik ben ook klant van een huisarts en tandarts, en ook geen enkel probleem gehad. Maar laten we het aantal mensen wat slachtoffer is van malafide artsen en het aantal mensen wat slachtoffer is van malafide financiële producten eens vergelijken... dan wordt het probleem echt wel duidelijk.

Quote:
Nee hoor, er bestaat tegenwoordig zelfs een overstapservice.

Voor 13 maanden, kan niet korter, kan niet langer, opzeggen tussentijds lijkt geld te kosten, etc. Lees forums als kassa en radar even na en het regent klachten over die dienst.

Is trouwens al mogelijk om, net als bv. bij je telefoonnummer, van bank te wisselen en toch hetzelfde rekeningnummer te houden? Nee hè... is weer te moeilijk voor ze.

Quote:
Wat houdt deze enorme groep klanten tegen om over te stappen?

Dubbele kosten en een hoop geregel. Nieuwe pasjes, nieuwe pincodes, nieuwe creditcards, nieuwe wachtwoorden voor internet bankieren, etc.

Quote:
De kosten van banktransacties? Hoeveel kost t mij dan als ik pin?

Het gaat om kosten op producten, daar zijn tal van rechtszaken over gevoerd. De kosten die bij beleggingsproducten werden gerekend zijn absurd. De kosten voor een bankrekening zijn overigens ook absurd. Reken even na wat een betaalrekening kost bij bv. de ING en hoeveel klanten ze hebben... dan zie je dat ze dagelijks miljoenen verdienen alleen aan wat rekensoftware die een bankrekening bijhoudt.

Quote:
Zo ziet elke sector zn klanten, Cliff. Wat denk je?

Nee, zo ziet niet elke sector zijn klanten. Er zijn ook ondernemers die uitgaan van een win-win: jij een fijne kar boodschappen (of een dienst) voor een behoorlijke prijs, ondernemer een mooie en rechtvaardige winstmarge.

De financiële sector denkt alleen in winstmaximalisatie en nagenoeg altijd ten koste van de klant.

Quote:
Wat ontbreekt in de financiele sector is eigen verantwoordelijkheid.

De financiële sector ként geen verantwoordelijkheid. En dan heb ik het zoals gebruikelijk weer eens niet alleen over de euro's, zoals jij, maar ook over morele verantwoordelijkheid.

Heb je het boek van Joris Luyendijk nou al eens gelezen? Zo ja, wat vond je daarvan?

BerichtGeplaatst: Zo Jan 28, 2018 17:59 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Cliff schreef:
Ik ben ook klant van een huisarts en tandarts, en ook geen enkel probleem gehad. Maar laten we het aantal mensen wat slachtoffer is van malafide artsen en het aantal mensen wat slachtoffer is van malafide financiële producten eens vergelijken... dan wordt het probleem echt wel duidelijk.

Fair enough. Wat is je oplossing? Financieel adviseur een beschermd beroep maken?

Quote:
Is trouwens al mogelijk om, net als bv. bij je telefoonnummer, van bank te wisselen en toch hetzelfde rekeningnummer te houden? Nee hè... is weer te moeilijk voor ze.

Moet je niet bij "ze" zijn, maar bij de overheid. Enige reden dat telco's dat doen is omdat ze er toe gedwongen worden...

Quote:
Dubbele kosten en een hoop geregel. Nieuwe pasjes, nieuwe pincodes, nieuwe creditcards, nieuwe wachtwoorden voor internet bankieren, etc.

Klinkt toch allemaal erg relatief gezien de enorme misdaden die de grootbanken hebben begaan.... althans volgensjou.

Quote:
Het gaat om kosten op producten, daar zijn tal van rechtszaken over gevoerd. De kosten die bij beleggingsproducten werden gerekend zijn absurd. De kosten voor een bankrekening zijn overigens ook absurd. Reken even na wat een betaalrekening kost bij bv. de ING en hoeveel klanten ze hebben... dan zie je dat ze dagelijks miljoenen verdienen alleen aan wat rekensoftware die een bankrekening bijhoudt.

Ehh ik betaal iets van 30 euro per jaar voor mijn bankrekening. Vind ik heel redelijk eigenlijk en wil ik er best voor betalen.
En tsja, beleggingsproducten moet je gewoon niet kopen als je niet weet wat je koopt.

Quote:
De financiële sector ként geen verantwoordelijkheid. En dan heb ik het zoals gebruikelijk weer eens niet alleen over de euro's, zoals jij, maar ook over morele verantwoordelijkheid.

Tijd om t zo maar eens in te gaan regelen dus, op de schop met die regulering.

Quote:
Heb je het boek van Joris Luyendijk nou al eens gelezen? Zo ja, wat vond je daarvan?

Nee want is een weinig origineel boek als je de sector een beetje kent. Bevestigt alleen maar wat ik steeds roep: banken zelf verantwoordelijk maken, net zoals normale bedrijven dat zijn.

BerichtGeplaatst: Di Feb 27, 2018 16:02 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Royy schreef:
Fair enough. Wat is je oplossing? Financieel adviseur een beschermd beroep maken?

Misschien dat het helpt, met een eed en hoge straffen...

Quote:
Moet je niet bij "ze" zijn, maar bij de overheid. Enige reden dat telco's dat doen is omdat ze er toe gedwongen worden...

Ja, want je zou eens klantvriendelijk zijn vanuit jezelf...

Quote:
Klinkt toch allemaal erg relatief gezien de enorme misdaden die de grootbanken hebben begaan.... althans volgensjou.

Dit gaat niet om misstanden, maar om klantvriendelijkheid. Maar misschien moet je ook geen klantvriendelijkheid verwachten van mensen die je keihard proberen te pakken.

Quote:
Ehh ik betaal iets van 30 euro per jaar voor mijn bankrekening.

Ja, dat is absurd. Reken eens na hoeveel klanten een bank heeft en wat ze verdienen aan het bijhouden van je saldo. Bedenk dat het niet meer gegevens zijn dan de gemiddelde tennisvereniging hè.

Goed, ze moeten investeren in beveiliging. Maar ook dat doen ze blijkbaar niet goed gezien een 18jarige met wat zakgeld alle systemen omver kan trekken.

Quote:
En tsja, beleggingsproducten moet je gewoon niet kopen als je niet weet wat je koopt.

Ja, en naar de garage gaan om je auto te repareren moet je niet doen zonder een opleiding automonteur toch? Dan vraag je om besodemieterd te worden?

Of je moet niet naar de huisarts zonder dat je een medische opleiding hebt gevolgd... toch? Je ondergaat toch geen behandeling die je zelf niet snapt?

Het is echt een fundementeel foutief uitgangspunt van de financiële sector dat je mensen zonder verstand van financiën mag bestelen... simpel omdat ze dan zelf maar 'beter hadden moeten opletten' of 'niet zo hebberig hadden moeten zijn'...

Quote:
Tijd om t zo maar eens in te gaan regelen dus, op de schop met die regulering.

Grenzenloos naief als je denkt dat de fianciële wereld zichzelf gaat reguleren....

Quote:
Nee want is een weinig origineel boek als je de sector een beetje kent. Bevestigt alleen maar wat ik steeds roep: banken zelf verantwoordelijk maken, net zoals normale bedrijven dat zijn.

Er is een tijd geweest dat er nauwelijks toezicht was op banken. En ook toen bedonderden ze iedereen... er is geen enkele reden om te denken dat minder toezicht en regulering tot beter gedrag leidt.

Weerwoord forum index » Economie