Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Economie » Bitcoins - wie heeft ze? Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 11, 12, 13, 14, 15  Volgende
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
BerichtGeplaatst: Di Jan 16, 2018 19:41 Plaats reactie Reageer met quote
Moppersmurf

Cliff schreef:
Volg je deze discussie nog Mopper?

Mwah.....

Quote:
De cryptomunt is een poging om de banken weg te automatiseren... wat denk je ervan als banken nu zélf met een cryptomunt komen?

Dat ze inzien dat ze moeten moderniseren.

Quote:
Ik ga er vanuit dat je ook wel inziet dat banken niet zichzelf gaan weg-automatiseren...

Nee hoor. Ze houden niet op te bestaan, ze gaan vooral personeel weg-automatiseren. Hoe minder personeel, hoe hoger de winst. Maar dan wel gecontroleerd door de overheid, niet door een stelletje internet cowboys en criminelen. Ik denk dat de gemiddelde burger daar meer vertrouwen in zal hebben dan in de Bitcoin. En die officiële cryptomunt gaat gekoppeld worden aan de dollar of de euro, zodat je niet zo'n krankzinnige koersstijging krijgt die nergens op gebaseerd is.

BerichtGeplaatst: Di Jan 16, 2018 19:51 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Cliff schreef:
Ik denk het niet. Volgens mij waren Gmail, Hotmail en Yahoo al gratis diensten. Verder kreeg iedereen gratis Email bij zijn Internet abonnement.

Email is van grote waarde, maar niet financieel.

Dachten ze tijdens de dotcom bubble heel anders over. Bedrijven als Lycos en Geocities waren enorme bedragen waard. Weet je nog hoeveel een internet-klant waard van WorldOnline waard was? 8.000 tot 10.000 euro Laughing

Quote:
Ik blijf erbij: probeer zaken een keer niet financieel te bekijken.

Ik doe mn best, maar jij komt steeds met de financiele waarde van bitcoin aanzetten...

Quote:
Nogmaals: de waarde in euro's is niet zo interessant. Maar het druk tegelijkertijd wel een succes uit.

I rest my case...

Quote:
Je mag het van mij ook uitdrukken in het aantal pinapparaten van de Bitcoin of het aantal betaalmogelijkheden. Ook dat groeit flink.

WorldOnline, Lycos en Geocities hadden ook heel veel gebruikers. En dus?

BerichtGeplaatst: Wo Jan 17, 2018 7:28 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Moppersmurf schreef:
Dat ze inzien dat ze moeten moderniseren.

Tuurlijk. Free Record Shop zag ook in dat ze moesten moderniseren... zo waren er plannen voor een eigen muziek-download service.

Vergeet het maar Mopper. Banken en notarissen zijn straks overbodig als je in een veilige technologie je geld kunt stallen en veilige transacties kunt maken.

Quote:
Nee hoor. Ze houden niet op te bestaan, ze gaan vooral personeel weg-automatiseren. Hoe minder personeel, hoe hoger de winst.

Ja, dat dacht Free Record Shop ook. En V&D enzo.

Banken worden in de kern overbodig. Kun je wel personeel wegdoen, maar je bent gewoon niet meer nodig... punt.

Quote:
Maar dan wel gecontroleerd door de overheid, niet door een stelletje internet cowboys en criminelen.

Lees nou nog eens goed hoe blockchain in elkaar zit.... dan snap je zelf ook wel dat dit soort beweringen onzinnig zijn.

BerichtGeplaatst: Wo Jan 17, 2018 7:31 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Royy schreef:
Dachten ze tijdens de dotcom bubble heel anders over. Bedrijven als Lycos en Geocities waren enorme bedragen waard. Weet je nog hoeveel een internet-klant waard van WorldOnline waard was? 8.000 tot 10.000 euro Laughing

Dat ging om heel andere zaken dan Email.

Quote:
WorldOnline, Lycos en Geocities hadden ook heel veel gebruikers. En dus?

Ach ja.... hou maar vol dat tulpen en world-online symbool staan voor bitcoin.... Hoeveel jaren ga je dat nog volhouden?

BerichtGeplaatst: Wo Jan 17, 2018 17:34 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Intussen zakt Bitcoin wel weer onder de grens van de tienduizend U$D.

Begin december stond de Bitcoin nog op nagenoeg 20 duizend..

BerichtGeplaatst: Wo Jan 17, 2018 18:05 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Hopelijk zouten die speculanten dan op van de Bitcoin...

BerichtGeplaatst: Wo Jan 17, 2018 19:09 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Cliff schreef:

Dat ging om heel andere zaken dan Email.

Zoals? 10.000 euro per klant Cliff... KPN zou dan 30 miljard euro waard zijn alleen al voor het Breedband-gedeelte... De werkelijkheid nu is dat KPN zo'n 12 mrd waard is, maar da's inclusief de mobiele klanten, dus zeg 6mrd voor breedband.

Wat denk je dat er dichterbij de werkelijke waarde zit? De 30 mrd uit de dotcom-bubble of de huidige 6 mrd?

Quote:

Ach ja.... hou maar vol dat tulpen en world-online symbool staan voor bitcoin.... Hoeveel jaren ga je dat nog volhouden?

Geen idee, maar ga je nou weer je gelijk proberen te halen met de financiele waarde van bitcoin?

Quote:
Hopelijk zouten die speculanten dan op van de Bitcoin...

Die zouten natuurlijk niet op Cliff, want er valt geld te verdienen aan dit soort hypes.

BerichtGeplaatst: Wo Jan 17, 2018 19:13 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Royy schreef:
Wat denk je dat er dichterbij de werkelijke waarde zit? De 30 mrd uit de dotcom-bubble of de huidige 6 mrd?

Nogmaals: waardes in Euro's interesseren me niet. Dat laat ik graag aan jou over...

Quote:
Geen idee, maar ga je nou weer je gelijk proberen te halen met de financiele waarde van bitcoin?

Zie mijn uitleg hierboven.

Quote:
Die zouten natuurlijk niet op Cliff, want er valt geld te verdienen aan dit soort hypes.

Ja, parasieten zijn het. Bloedzuigers die te bedonderd zijn om echt te gaan werken, iets te produceren... liever parasiteren ze op andermans arbeid.

Wat zouden we als maatschappij toch veel beter af zijn zonder dit soort mensen.

BerichtGeplaatst: Wo Jan 17, 2018 19:18 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Cliff schreef:

Nogmaals: waardes in Euro's interesseren me niet. Dat laat ik graag aan jou over...

Prima, die houden we er in.

Quote:
Ja, parasieten zijn het. Bloedzuigers die te bedonderd zijn om echt te gaan werken, iets te produceren... liever parasiteren ze op andermans arbeid.

Heb je t nu over bitcoin-miners die op papier enorme sommen euro's bezitten alleen wel een hype nodig hebben om die euro's te kunnen verzilveren? Beetje de Nina Brinks van deze bubble zeg maar...

BerichtGeplaatst: Wo Jan 17, 2018 20:06 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Ik heb het over beleggers en de financiële wereld. Ze produceren totaal niets. Het zou mij (en de gehele wereld) van grote waarde zijn als we dat gajes weg kunnen automatiseren.

Dat ze zelfs proberen financieel mee te liften op hun eigen dood.... wie had anders verwacht?

BerichtGeplaatst: Wo Jan 17, 2018 21:06 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Cliff schreef:
Ik heb het over beleggers en de financiële wereld. Ze produceren totaal niets. Het zou mij (en de gehele wereld) van grote waarde zijn als we dat gajes weg kunnen automatiseren.

Dat deel krijg je niet weggeautomatiseerd Cliff, kijk maar hoe de crypto-markten nu functioneren. Sterker nog, daar zijn in grote mate geautomatiseerde speculanten (bots) actief. In combinatie met het sterk gecentraliseerde bezit van de cryptomunten (je weet wel, 99% van de bitcoins in handen van 10% van de wallets) zorgt dat voor een zeer volatiele en onberekenbare markt.

Weet wat je weggooit Cliff en weet ook waar je je instort.

Quote:
Dat ze zelfs proberen financieel mee te liften op hun eigen dood.... wie had anders verwacht?

T is niet hun eigen dood. T is de dood van transactie-services, maar daar werd toch al niet het meeste verdiend. T is een heel nieuwe markt waar speculatie hoogtij viert. Als er iets is waar de door jou zo gehate bankiers aan verdienen is het speculatie.

BerichtGeplaatst: Do Jan 18, 2018 7:33 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Geeft precies weer eens aan hoe slecht de financiële wereld is: moord en brand schreeuwen over cryptocurrencies maar er zelf bovenop duiken om er zoveel mogelijk aan te verdienen.

Ga gewoon eens werken voor je geld!

BerichtGeplaatst: Do Jan 18, 2018 19:48 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Cliff schreef:
Geeft precies weer eens aan hoe slecht de financiële wereld is: moord en brand schreeuwen over cryptocurrencies maar er zelf bovenop duiken om er zoveel mogelijk aan te verdienen.

Da's weinig anders dan retailers die klagen over concurrentie van online winkelen en ondertussen zelf ook in online winkelen stappen Laughing

Je snapt nog niet zoveel van geld verdienen Cliff.

BerichtGeplaatst: Vr Jan 19, 2018 7:56 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Ik vermoed dat mijn financiële positie beter is dan die van jou Royy. Ik heb in ieder geval niet te klagen.

Maar nogmaals: ik werk graag voor mijn geld. Ik doe een baan die ik leuk vind en waar ik met passie naar toe ga. Dan is de grootste rijkdom die je kunt hebben.

Dat andere mensen alleen bezig zijn met geld verdienen moeten ze zelf maar weten. ik vind dat ze een kutleven hebben.

BerichtGeplaatst: Za Jan 20, 2018 7:50 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Ik combineer graag beide Very Happy

BerichtGeplaatst: Zo Jan 21, 2018 11:24 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Cliff schreef:
Ik doe een baan die ik leuk vind en waar ik met passie naar toe ga. Dat is de grootste rijkdom die je kunt hebben.

Klopt, een baan moet ook een maatschappelijk nut hebben.

BerichtGeplaatst: Zo Jan 21, 2018 11:34 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Exact. En voor mij ook een ideologisch motief. Ik zou in het bedrijfsleven 3 keer zoveel kunnen verdienen. Kies ik niet voor, er is meer dan geld verdienen.

BerichtGeplaatst: Zo Jan 21, 2018 13:03 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Het ontbreken van die ideologie maakt dat wij nu een samenleving (politiek) hebben die gebaseerd is op leeghoofdig hedonisme waar alleen maar geld telt en waar iemand met een echt vak een te dure minkukel is die voor een goedkope EU-Pool of EU-Oekraïner kan worden ingeruild.

BerichtGeplaatst: Zo Jan 21, 2018 22:34 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Tedje van Es schreef:

Klopt, een baan moet ook een maatschappelijk nut hebben.

Is Cliffs salaris betalen voldoende maatschappelijk nut? Of moeten we allemaal 3 tandjes lager gaan werken dan we kunnen, zodat er geen geld meer is voor Cliffs salaris?

Cliff schreef:
Exact. En voor mij ook een ideologisch motief. Ik zou in het bedrijfsleven 3 keer zoveel kunnen verdienen. Kies ik niet voor, er is meer dan geld verdienen.

Als jij 3x zoveel zou verdienen in het bedrijfsleven, zou de overheid niet 1 maar 2 Cliffs kunnen inhuren. Jij kiest er bewust voor om dat niet te faciliteren... nooit meer over bezuinigingen op onderwijs klagen dus.

Laatst aangepast door Royy op Zo Jan 21, 2018 22:49, in totaal 1 keer bewerkt

BerichtGeplaatst: Zo Jan 21, 2018 22:39 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Tedje van Es schreef:
waar iemand met een echt vak een te dure minkukel is die voor een goedkope EU-Pool of EU-Oekraïner kan worden ingeruild.

Ja, mensen hebben geen 75 euro per uur over voor een vakman. Je ziet hetzelfde bij shoppen, t is druk bij Aldi en Action en niet bij de slager. Ze schreeuwen moord en brand over dat het allemaal zo moeilijk is, maar huren ondertussen een Poolse monteur voor 35 euro per uur in en kopen hun Chinese rotzooi bij de Action. De middenklasse koopt zichzelf arm.

BerichtGeplaatst: Ma Jan 22, 2018 7:27 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Royy schreef:
Als jij 3x zoveel zou verdienen in het bedrijfsleven, zou de overheid niet 1 maar 2 Cliffs kunnen inhuren. Jij kiest er bewust voor om dat niet te faciliteren... nooit meer over bezuinigingen op onderwijs klagen dus.

???

Wat is dat nou weer voor onzin:

1. Onderwijs heeft gewoon minstens 3 keer minder geld dan het bedrijfsleven
2. Mijn vaardigheden zijn nauwelijks te vinden, het zou voor onderwijs erg lastig zijn om meerdere mensen te vinden met dezelfde vaardigheden

Quote:
Of moeten we allemaal 3 tandjes lager gaan werken

En ook hier weer: 3 keer minder verdienen is volgens Royy 3 tandjes 'lager' gaan werken... typisch.

Tevens klinkt er in doorheen dat jij een maximaal salaris wil hebben omdat je dan maximaal bijdraagt aan de maatschappij... Rolling Eyes

Was je maar zo nobel.... misschien moet je wat minder aftrekposten opgeven dan!

BerichtGeplaatst: Ma Jan 22, 2018 18:13 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Cliff schreef:
Wat is dat nou weer voor onzin:

1. Onderwijs heeft gewoon minstens 3 keer minder geld dan het bedrijfsleven
2. Mijn vaardigheden zijn nauwelijks te vinden, het zou voor onderwijs erg lastig zijn om meerdere mensen te vinden met dezelfde vaardigheden

Simpel. Stel jij verdient nu 60k bruto per jaar. Je kunt 3x meer verdienen, dus 180k. Da's 120k meer bruto inkomen, dat levert de schatkist pakweg de helft op: 60k.
Budget om Cliffs in het onderwijs in te huren: 60k + 60k.

Anders gezegd: door ervoor te kiezen om NIET 3x meer te verdienen, onthou je de samenleving dus 60k belastinginkomsten.

Quote:
En ook hier weer: 3 keer minder verdienen is volgens Royy 3 tandjes 'lager' gaan werken... typisch.

Klopt, je draagt een paar tandjes minder bij aan maatschappelijk nut.

Quote:
Tevens klinkt er in doorheen dat jij een maximaal salaris wil hebben omdat je dan maximaal bijdraagt aan de maatschappij... Rolling Eyes

Nee, niet per se. Wel vind ik dat talenten daar moeten worden ingezet waar ze maximaal renderen. Je hebt het over maatschappelijk nut van je werk. Ik stel dus dat jij maatschappelijk gezien nuttiger bent als je 3x meer verdient dan dat je bij een onderwijsinstelling voor 3x minder rondloopt. Ondanks dat je dat zelf anders ervaart.

BerichtGeplaatst: Ma Jan 22, 2018 20:05 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Royy schreef:
Anders gezegd: door ervoor te kiezen om NIET 3x meer te verdienen, onthou je de samenleving dus 60k belastinginkomsten.

Leuk bedacht. Hell en verdoemenis dus op alle mensen die in onderwijs en zorg werken, want als ze een beroep in het bedrijfsleven kiezen leveren ze de schatkist veel meer op toch?

Quote:
Klopt, je draagt een paar tandjes minder bij aan maatschappelijk nut.

Natuurlijk niet... alleen als je denkt in geld (zoals jij altijd doet). Want maatschappelijk bijdragen is niet 'bankdirecteurtje' spelen of meedoen aan de beleggingsroulette. Ook al levert dat de schatkist misschien meer belastinggeld op... maatschappelijk gezien zijn het nietsnutten.

Je zult toch echt eens verder moeten denken dan euro's Royy. Het maakt je zo.... goedkoop.

Quote:
Wel vind ik dat talenten daar moeten worden ingezet waar ze maximaal renderen.

Verschrikkelijk. Jouw wereld bestaat echt alleen uit euro's. En rendementen in euro's.

Werkelijk alles wordt omgerekend naar euro's.

Heb je al ouders in een verzorgingstehuis Royy? Want die kosten een hoop euro's.

BerichtGeplaatst: Ma Jan 22, 2018 21:12 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Cliff schreef:
Leuk bedacht. Hell en verdoemenis dus op alle mensen die in onderwijs en zorg werken, want als ze een beroep in het bedrijfsleven kiezen leveren ze de schatkist veel meer op toch?

Nee hoor, maar ga niet superieur lopen doen over "maatschappelijk nut".

[quote]

Natuurlijk niet... alleen als je denkt in geld (zoals jij altijd doet). Want maatschappelijk bijdragen is niet 'bankdirecteurtje' spelen of meedoen aan de beleggingsroulette. Ook al levert dat de schatkist misschien meer belastinggeld op... maatschappelijk gezien zijn het nietsnutten.[/quote

Wie denk je dat jouw salaris betalen? Jouw collega's in onderwijs en zorg? Nope...

Quote:
Je zult toch echt eens verder moeten denken dan euro's Royy. Het maakt je zo.... goedkoop.

Je kunt doen alsof geld niet belangrijk is Cliff, maar jij werkt ook niet voor het minimumloon.

BerichtGeplaatst: Di Jan 23, 2018 8:07 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Royy schreef:
Nee hoor, maar ga niet superieur lopen doen over "maatschappelijk nut".

Die kwalificatie geeft je zelf, blijkbaar knaagt het dan toch.

Quote:
Wie denk je dat jouw salaris betalen? Jouw collega's in onderwijs en zorg? Nope...

Oh, maar nu maak je de denkfout dat commerciële banen per definitie geen maatschappelijk nut hebben. Overigens zou je onderwijs en zorg ook uit andere zaken kunnen betalen hoor... het gaat er maar om dat er belasting binnenkomt voor dit soort zaken.

Quote:
Je kunt doen alsof geld niet belangrijk is Cliff, maar jij werkt ook niet voor het minimumloon.

Geld is wel degelijk belangrijk... maar je moet gewoon niet alleen werken voor het geld. Dat ga je je hele leven niet volhouden. Althans, dat is mijn overtuiging.

Weerwoord forum index » Economie