Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Economie » Bitcoins - wie heeft ze? Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 5, 6, 7 ... 12, 13, 14  Volgende
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
BerichtGeplaatst: Vr Dec 08, 2017 20:52 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Tulpenbollen zijn ook tha bomb, Cliff, wist je dat? Ik heb er 1000. Als ik jou nou een tulpenbol verkoop voor 1 euro en jij verkoopt mij diezelfde tulpenbol weer terug voor 1,50 euro terug is de virtuele waarde van mijn tulpenbollen met 50% gestegen. Daarna gaan we tulpenbollen hypen om er zo voor te zorgen dat meer mensen tulpenbollen gaan kopen. Ondertussen pingpongen wij nog een paar tulpenbollen heen en weer. De winst delen we. Deal?

Cliff schreef:
Jouw internet bankieren is niet meer dan bitjes en bytjes. Jouw geld op je rekening zijn slechts éénen en nullen in een computersysteem.

Klopt. Maar wel bitjes en bytjes waar ik morgen nog hetzelfde voor kan kopen als gister. Waar ik volgend jaar zo goed als hetzelfde voor kan kopen als dit jaar en waarvan de waarde niet wordt bepaald door ontraceerbare transacties met op zn minst een smaak van fraude.

Quote:
Een bitcoin is niets anders.

Nope, bij bitcoin heb je juist geen idee van wat je er morgen van kunt kopen. Als ik morgen mijn auto verkoop voor 1 bitcoin, heb ik geen idee waarvoor ik mijn auto overmorgen heb geruild.

Quote:
Mensen snappen er vaak geen reet van en roepen daarom een hoop. Ik had zelf niet gedacht (en heb nog steeds twijfels) dat de bitcoin zo populair zou worden. Echter... dat er uiteindelijk een virtuele munt komt is zo zeker als dat de zon opgaat.

De technologie erachter blijft. De munt zelf is een leuk probeerseltje maar komt niet eens in de buurt van wat praktisch bruikbaar zou zijn.

BerichtGeplaatst: Za Dec 09, 2017 2:33 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Moppersmurf schreef:
Klopt, maar Dollars en Euro's zijn niet duizend maal zo veel waard geworden in 5 jaar tijd.

Het enige verschil wat je kunt bedenken is dus de snelheid waarmee het stijgt.

Ik vind dat niet sterk.

Quote:
Elk rationeel mens moet toch snappen dat een omslagpunt moet komen.

En dat baseer je op het verleden? Wel, 'Rendementen uit het verleden bieden geen garantie voor de toekomst'

Quote:
Wie garandeert dat?

Technologie garandeert dat. Het kan niet anders.

Vele malen betrouwbaarder dus dan een centrale bank, die zijn/haar oortjes altijd laat hangen naar klagende politiek.

Je kunt Bitcoin daardoor beter vergelijken met goud dan met dollars/euro's. Van goud is ook maar een beperkte hoeveelheid beschikbaar namelijk. Van euro's en dollars zijn onbeperkte hoeveelheden beschikbaar.

Quote:
Ooit krijg je daar spijt van. Rolling Eyes

Minder spijt dan dat jij hebt denk ik. Kijk nog eens naar het begin van dit topic.

Exact dezelfde argumenten toen als dat jij en Royy nu gebruiken. Gerard schreef 4 jaar gelden:

Gerard schreef:
Goed. Maar ik ga niet 'aan de haal' met het muntje op de hoogste koers, zoals
iedereen wel zal begrijpen. Smile Wat omhoog gaat kan ook weer omlaag.

En ik maar roepen dat je moest kopen... had maar geluisterd Royy en Mopper. Als je toen 1000 euro had geïnvesteerd had je nu 50.000 euro gehad.

Maar nee... ook toen exact dezelfde argumenten als nu.

Ik spreek jullie wel weer over 4 jaar als de bitcoin door de ton schiet.

BerichtGeplaatst: Za Dec 09, 2017 2:36 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Royy schreef:
Nope, bij bitcoin heb je juist geen idee van wat je er morgen van kunt kopen. Als ik morgen mijn auto verkoop voor 1 bitcoin, heb ik geen idee waarvoor ik mijn auto overmorgen heb geruild.

Exact dezelfde argumenten als 4 jaar geleden.... maar had je toen je tweedehands fiets verkocht voor een bitcoin, dan had je nu een nieuwe middenklasser auto kunnen kopen.

Over 4 jaar herhaal je gewoon je standpunt weer toch?

BerichtGeplaatst: Za Dec 09, 2017 16:50 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Cliff schreef:

Exact dezelfde argumenten als 4 jaar geleden.... maar had je toen je tweedehands fiets verkocht voor een bitcoin, dan had je nu een nieuwe middenklasser auto kunnen kopen.

Over 4 jaar herhaal je gewoon je standpunt weer toch?

Hoor de tulpmania spreken Laughing

Leg mij nou eens objectief uit waarom een bitcoin meer dan 10.000 euro waard zou zijn, of uberhaupt iets waard zou zijn. En nee, begin niet over blockchain, da's een technologie die volledig losstaat van de bitcoin.

BerichtGeplaatst: Za Dec 09, 2017 20:03 Plaats reactie Reageer met quote
Moppersmurf

Iedereen die in 2010 bitcoins gekocht heeft, heeft een goede gok genomen. Ik veroordeel dat niet, toen ging het nog om 'n paar centen. Maar iedereen die nu instapt, doet dat uitsluitend met dollartekens voor de ogen: graai, graai.

Volgens Cliff loopt de koers zo op, omdat het aantal bitcoins constant blijft. Ben benieuwd of er bij de volgende hack niet ineens 10 keer zo veel bitcoins in omloop zijn, die vervolgens binnen 10 seconden door criminelen ingewisseld worden voor dollars of euro's, vóór de koersval.

BerichtGeplaatst: Za Dec 09, 2017 23:37 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Nou, da's dus het leuke: de liquiditeit van de bitcoin is zeer gering: cash-out in grote aantallen is nauwelijks mogelijk, t bitcoin-netwerk kan dat niet aan en die zogenaamde "exchanges" hebben een beperkte liquiditeit en gooien regelmatig de handel gewoon dicht. De perfecte scam dus.

BerichtGeplaatst: Zo Dec 10, 2017 9:26 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Moppersmurf schreef:
Ben benieuwd of er bij de volgende hack niet ineens 10 keer zo veel bitcoins in omloop zijn

Zucht..

BerichtGeplaatst: Zo Dec 10, 2017 9:28 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Royy schreef:
Hoor de tulpmania spreken Laughing

Beetje dom om 4 jaar lang hetzelfde argument te herhalen toch?

Quote:
Leg mij nou eens objectief uit waarom een bitcoin meer dan 10.000 euro waard zou zijn, of uberhaupt iets waard zou zijn.

Voor exact het waardeverschil wat jij krijgt als er een extra nulletje op de papiertjes in je portemonee gedrukt wordt Royy. Moet ik dit werkelijk uitleggen? Geld bestaat niet, het heeft slechts de waarde die wij er aan toekennen. Voor de euro's in jouw portemonee is geen enkele dekking van waardevast materiaal.

BerichtGeplaatst: Zo Dec 10, 2017 9:51 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Cliff schreef:

Beetje dom om 4 jaar lang hetzelfde argument te herhalen toch?

Niet echt. Tulpenmanie duurde 3 jaar, de internethype duurde denk ik wel 7 jaar, de huizenhype in de VS zo'n 8 jaar.
Vandaag gaat wat interessants gebeuren: de handel in bitcoin wordt het reguliere domein ingetrokken. Niks meer afhankelijkheid van een trage en overbelaste blockchain waar je transacties dagen in rondzweven. Gecontroleerde en gereguleerde handel in bitcoin.

Quote:

Voor exact het waardeverschil wat jij krijgt als er een extra nulletje op de papiertjes in je portemonee gedrukt wordt Royy. Moet ik dit werkelijk uitleggen? Geld bestaat niet, het heeft slechts de waarde die wij er aan toekennen. Voor de euro's in jouw portemonee is geen enkele dekking van waardevast materiaal.

Dit is je uitleg waarom bitcoin 10.000 euro waard is? Wat een gek er voor geeft dus. Da's feitelijk juist. De vraag is waarom die gek t er voor geeft...

De dekking voor mijn eurootjes is de algemene acceptatie en de stabiliteit in die acceptatie. Ik kan er voor kopen wat ik wil. Gister, morgen en op basis van vertrouwen: over 10 jaar. Dat laatste is de crux, vertrouwen in de lange termijn koopkracht van het middel om je vermogen in op te slaan.

BerichtGeplaatst: Zo Dec 10, 2017 11:37 Plaats reactie Reageer met quote
Moppersmurf

Cliff schreef:
Zucht..

Deze reactie betekent waarschijnlijk: het is onmogelijk dat hackers meer bitcoins in omloop brengen en dat geld snel omzetten in dollars of euro's, vanwege die blockchain, domme Moppersmurf.

Royy schreef:
Vandaag gaat wat interessants gebeuren: de handel in bitcoin wordt het reguliere domein ingetrokken. Niks meer afhankelijkheid van een trage en overbelaste blockchain waar je transacties dagen in rondzweven. Gecontroleerde en gereguleerde handel in bitcoin.

Kijk, daar begint de ellende Cliff. Dollars en euro's worden per jaar gemiddeld 2% minder waard. Inflatie heet dat, en 1 a 2 % inflatie is best gezond voor een economie. Hoe staat dat dan met deflatie van 1000% binnen een paar jaar?

Royy schreef:
De dekking voor mijn eurootjes is de algemene acceptatie en de stabiliteit in die acceptatie. Ik kan er voor kopen wat ik wil. Gister, morgen en op basis van vertrouwen: over 10 jaar. Dat laatste is de crux, vertrouwen in de lange termijn koopkracht van het middel om je vermogen in op te slaan.

Precies.

BerichtGeplaatst: Zo Dec 10, 2017 13:12 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Royy schreef:
Dit is je uitleg waarom bitcoin 10.000 euro waard is? Wat een gek er voor geeft dus. Da's feitelijk juist. De vraag is waarom die gek t er voor geeft...

Je faalt, net als Moppersmurf overigens, keer op keer om uit te leggen waarom een papiertje van 100 euro meer waarde zou hebben dan een bitcoin.

Die 100 euro is 100 euro waard omdat wij die hem toekennen. Feitelijk is dat papiertje totaal niets waard. Ga je naar de bank, lever je 100 euro papiertje in, en je krijgt 100 digitale euro's op je digitale rekening.

Het is allemaal lood om oud ijzer Royy. Daarom lukt het je ook niet om het verschil uit te leggen tussen papier en digitaal, simpelweg omdat het er niet is.

Quote:

Zoals ik al zei: of het de bitcoin wordt weet ik nog niet zeker, maar dat we overstappen op digitale valuta staat buiten kijf. Daar kunnen overheden heel veel van vinden, maar deel-economie stop je niet. Evenmin stop je zaken als AirBnB en Über.

Maar ga het vooral proberen hoor, ik zit er niet mee.

Feit blijft dat als jullie mijn advies van 4 jaar geleden gevolgd hadden, je er nu (ondanks de sneeuw) een stuk warmer bij had gezeten.

BerichtGeplaatst: Zo Dec 10, 2017 13:18 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Moppersmurf schreef:
Deze reactie betekent waarschijnlijk: het is onmogelijk dat hackers meer bitcoins in omloop brengen en dat geld snel omzetten in dollars of euro's, vanwege die blockchain, domme Moppersmurf.

Ik zucht omdat ik tot 3 keer toe hetzelfde argument langs zie komen wat al 3 keer ontkracht is.

Stel dat er meer 'valse' bitcoins in omloop komen... dan is dat niet meer dan valsmunterij. De huidige papieren geldstukken hebben sinds hun introductie al te maken met valsmunterij. En ramkraken. En bankovervallen. En diefstal. En etc.

Desondanks staat de papieren munt nog steeds.

En keer op keer zie ik dan het argument van 'enge hackers' die een overval plegen en daardoor zal de bitcoin in elkaar donderen....

Waarom dat verschil?

Quote:
Kijk, daar begint de ellende Cliff. Dollars en euro's worden per jaar gemiddeld 2% minder waard. Inflatie heet dat, en 1 a 2 % inflatie is best gezond voor een economie.

Enig idee waar die inflatie vandaan komt?

Stel je eens voor dat het onmogelijk was om geld bij te drukken, bv. doordat we de goudstandaard nog hadden. Heb je enig idee hoeveel een dollar dan nu waard zou zijn?

Dat zou waarschijnlijk even hard gestegen zijn als de Bitcoin.

Royy schreef:
Moppersmurf schreef:
Precies.

Ach ja... vertrouwen in het verleden, wantrouwen naar de toekomst. Waar ken ik dat toch van?

BerichtGeplaatst: Zo Dec 10, 2017 22:13 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Cliff schreef:
En keer op keer zie ik dan het argument van 'enge hackers' die een overval plegen en daardoor zal de bitcoin in elkaar donderen....

Waarom dat verschil?

Er is 1 groot verschil Cliff. Open versus gesloten systeem. Als ABN Amro gehackt wordt, is er behalve een hoop heisa weinig aan de hand. Spaargeld blijft spaargeld, de vordering van de spaarder op de bank blijft bestaan.

Als bitcoin-wallets of exchanges gehackt worden verdwijnen de bitcoins. Weg. Foetsie. Je hebt namelijk een vordering op het luchtledige.

Quote:

Stel je eens voor dat het onmogelijk was om geld bij te drukken, bv. doordat we de goudstandaard nog hadden. Heb je enig idee hoeveel een dollar dan nu waard zou zijn?

Veel meer dan nu Cliff. De grote vraag is waarom jij dat goed nieuws vindt.

Enig idee hoeveel rendement je uit een aandeel Kon Olie had gehaald als je m in 1970 had gekocht?

Quote:

Ach ja... vertrouwen in het verleden, wantrouwen naar de toekomst. Waar ken ik dat toch van?

Mwah nee geen wantrouwen, vooral beseffen wat geld is. Bitcoin is geen geld, bitcoin is een speculatie-object zonder onderliggende waarde.

De technologie erachter is interessant en heeft toekomst. Maar voor die technologie heb je Bitcoin niet nodig. Net zoals je WorldOnline niet nodig had om internet groot te maken...

Desondanks is het leuk speelgoed hoor Cliff, de kunst is alleen om voordat de pleuris uitbreekt weg te zijn. Zodra de pleuris uitbreekt dondert het hele transactiesysteem in elkaar. Daarom is het heel wat risicovoller dan de internethype uit begin deze eeuw.

BerichtGeplaatst: Ma Dec 11, 2017 9:21 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Royy schreef:
Er is 1 groot verschil Cliff. Open versus gesloten systeem. Als ABN Amro gehackt wordt, is er behalve een hoop heisa weinig aan de hand. Spaargeld blijft spaargeld, de vordering van de spaarder op de bank blijft bestaan.

Aha, maar die garantie wordt niet gesteld door de bank, maar door de overheid. En laat nou juist jij een tegenstander zijn van die garantie.

Quote:
Als bitcoin-wallets of exchanges gehackt worden verdwijnen de bitcoins. Weg. Foetsie. Je hebt namelijk een vordering op het luchtledige.

Klopt, dat is het hele idee van een bitcoin. Eigen verantwoordelijkheid zonder tussenpartij en controles. Als je bang bent voor zo'n hack Royy, waarom neem je geen eigen wallet of desnoods print je de boel uit?

Juist het feit dat mensen hun geld massaal naar banken hebben gedragen, en dat deze banken totaal niet oprecht zijn (zie kredietcrisis, rentemanipulatie, etc.) heft geleid tot het succes van bv. de bitcoin.

Het is ook hét uitgangspunt van de deeleconomie: mensen regelen het onderling zelf zonder tussenpartij. (denk airbnb, uber, etc.)

Quote:
Enig idee hoeveel rendement je uit een aandeel Kon Olie had gehaald als je m in 1970 had gekocht?

Of goud, of diamanten, of bitcoins? Alles van waarde waarvan schaarste is wordt meer waard...

Quote:
Mwah nee geen wantrouwen, vooral beseffen wat geld is. Bitcoin is geen geld, bitcoin is een speculatie-object zonder onderliggende waarde.

Bitcoin is geen speculatie-object. Dat is het nu even geworden door de financiele cowboys die altijd maar willen parasiteren van andermans geld.

Bitcoin is van origine een nieuw betaalmiddel waarbij mensen onderling zeggen: wij regelen het zelf wel. Zonder banken, bedrijven en overheden.

Prima initiatief dus.

Quote:
Net zoals je WorldOnline niet nodig had om internet groot te maken...

Waardeloze vergelijking...

Quote:
Desondanks is het leuk speelgoed hoor Cliff, de kunst is alleen om voordat de pleuris uitbreekt weg te zijn. Zodra de pleuris uitbreekt dondert het hele transactiesysteem in elkaar. Daarom is het heel wat risicovoller dan de internethype uit begin deze eeuw.

Je ziet de bitcoin niet voor wat het werkelijk is. Er zal nu zeker lucht in zitten omdat de financiële parasieten erop gesprongen zijn...

Maar ik ben wel heel benieuwd of jij en ik die crash van de bitcoin ooit gaan meemaken. Kijk even naar de discussie 4 jaar geleden, daar zie je een Gerard en Xeno exact hetzelfde beweren... waar is de crash Royy?

http://bitcoinspot.nl/menu-wisselkoersen/bitcoin-wisselkoers-euro.html

Ruim 14.000 euro inmiddels... wanneer verwacht jij de crash eigenlijk Royy? 1 jaar, 2 jaar?

BerichtGeplaatst: Ma Dec 11, 2017 9:56 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Bitcoin gaat volgend jaar naar de $60,000, volgens het Deense Saxo Bank. Razz

Voor wat het waard is dan. Een jaar geleden voorspelde Saxo Bank dat Bitcoin in 2017 $2,000 waard zou worden, en het is nu al veel meer. De kunst is denk ik vooral om er op tijd uit te stappen, want het zal heus wel een keer gaan instorten.

BerichtGeplaatst: Ma Dec 11, 2017 10:30 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Cliff schreef:
Bitcoin is geen speculatie-object. Dat is het nu even geworden door de financiele cowboys die altijd maar willen parasiteren van andermans geld.

Bitcoin is van origine een nieuw betaalmiddel waarbij mensen onderling zeggen: wij regelen het zelf wel. Zonder banken, bedrijven en overheden.

Prima initiatief dus.

Dat uitgangspunt was prima, maar het blijkt nu dat de "Bitcoiners" ook dollartekens in de ogen hebben en dus in feite hetzelfde doen als waar de financiële cowboys en parasieten mee bezig zijn: geld verdienen met geld.

BerichtGeplaatst: Ma Dec 11, 2017 15:24 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Ja, maar als je een suggestie hebt hoe dat te voorkomen hoor ik het graag.

Je kunt natuurlijk een goed initiatief niet om zeep helpen omdat de financiële sector er weer zo nodig misbruik van moet gaan maken.

Fuck de financiële sector.

BerichtGeplaatst: Ma Dec 11, 2017 15:26 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

carlos schreef:
Bitcoin gaat volgend jaar naar de $60,000, volgens het Deense Saxo Bank. Razz

Dat zou best eens zo kunnen zijn.

Maar... ik riep 4 jaar geleden al dat mensen moesten kopen. Toen luisterden ze niet met exact dezelfde argumenten die Royy en Moppersmurf hier aandragen.

Vier jaar later haal ik mijn gelijk. Over vier jaar, in 2022, wil ik dat best nog een keertje doen. Als Royy en Moppersmurf dan hier nog rondhangen en de bitcoin staat op 60.000 euro dan hoor ik ze graag weer over hackers en tulpenbollen...

Embarassed

BerichtGeplaatst: Ma Dec 11, 2017 15:35 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Cliff schreef:
Ja, maar als je een suggestie hebt hoe dat te voorkomen hoor ik het graag.

Dat kun je niet veranderen; dat gedrag heet hebzucht en zit in veel mensen.

Quote:
Je kunt natuurlijk een goed initiatief niet om zeep helpen omdat de financiële sector er weer zo nodig misbruik van moet gaan maken.

Alle mensen die aan de Bitcoin zijn gegaan deden dat om er financieel beter van te worden, dat gaat uiteindelijk overheersen met als resultaat dat het een parallelle financiële sector gaat worden.

Quote:
Fuck de financiële sector.

Dat vind ik ook, daarom doe ik er niet aan mee.

BerichtGeplaatst: Ma Dec 11, 2017 16:18 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Tedje van Es schreef:
Alle mensen die aan de Bitcoin zijn gegaan deden dat om er financieel beter van te worden,

Dat bestrijd ik.

In 2012 had ik geen idee dat de bitcoin zoveel waard zou worden, Toen ik 21 bitcoins kocht voor 150 euro deed ik dat alleen omdat ik dacht dat het handig zou zijn/worden voor betalingen in de toekomst.

Zo heb ik ook wel eens een paypal rekening geopend rond die tijd, maar ook daar deed ik zo goed als niets mee. Het is meer het idee van 'kan wel eens handig worden in de toekomst'.

Ik baal er eigenlijk ook een beetje van dat de bitcoin een speculatie-object geworden is. Te meer omdat de bitcoin juist bedacht is om de financiële wereld te omzeilen (na de kredietcrisis was daar wel behoefte aan namelijk).

Nu gaan ze er toch mee aan de haal. Dat vind ik behoorlijk kut. Het is een beetje hetzelfde met Internet in het algemeen. Toen ik mijn eerste schreden op Internet maakte in 1992 dacht ik dat het een soort wetenschappelijk netwerk zou worden waarbij universiteiten razendsnel gebruik zouden kunnen maken van elkaars kennisbanken.

Twintig jaar later kregen we Facebook. 98% van de verstuurde mail is reclame. Ook Internet is gekaapt voor de doeleinden waar het eigenlijk niet voor bedoeld was... naar mijn mening dan.

Quote:
Dat vind ik ook, daarom doe ik er niet aan mee.

Oh, jij hebt geen hypotheek en geen bankrekening?

BerichtGeplaatst: Ma Dec 11, 2017 17:05 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Natuurlijk heb ik een bankrekening. Zonder kun je niet. Ik doe niet mee aan geldhandel, speculaties, de beurs e.d. .
En de Bitcoin heeft zo'n enorme vlucht genomen vanwege de hebzucht van de mens. Wat is anders de oorzaak van deze enorme vlucht?

BerichtGeplaatst: Ma Dec 11, 2017 17:14 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Misschien is dat wel het idee van de financiële wereld... de bitcoin is een enorme bedreiging voor ze. 'if you can't beat them, join them'

Misschien proberen ze de bitcoin kapot te speculeren. Wie weet.

BerichtGeplaatst: Ma Dec 11, 2017 17:18 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Er zijn de afgelopen tijd veel mensen die Bitcoins gekocht hebben. Vandaar de grote koersstijging. Die mensen hebben dat allemaal gedaan uit hebzucht.

BerichtGeplaatst: Ma Dec 11, 2017 17:41 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Dat is tenminste de nuancering die ik zocht.

BerichtGeplaatst: Ma Dec 11, 2017 18:12 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Cliff schreef:

Aha, maar die garantie wordt niet gesteld door de bank, maar door de overheid. En laat nou juist jij een tegenstander zijn van die garantie.

Wie heeft t over garantie? Ik heb t over mijn vordering op de bank. Stel nou dat internetbankieren wordt gehackt en er wordt in korte tijd 1 mrd euro weggesluist, waaronder mijn spaargeld. Dan blijft mijn vordering op ABN toch gewoon staan? En die kunnen ze ook gewoon inlossen.

Quote:

Klopt, dat is het hele idee van een bitcoin. Eigen verantwoordelijkheid zonder tussenpartij en controles.

Fair enough, maar dan vergelijk je appels met peren. Je vergelijkt digitale euro's met digitale bitcoins. Digitale euro's zijn echter niet vergelijkbaar, want altijd ondersteund door een aantoonbare vordering.

Digitale bitcoins zijn t beste te vergelijken met cash-geld, maar dan in een digitale variant.

Quote:
Als je bang bent voor zo'n hack Royy, waarom neem je geen eigen wallet of desnoods print je de boel uit?

De hele blockchain is hackbaar, Cliff. De grote vraag is op wie ik een vordering heb als de blockchain wordt gehackt. Het luchtledige dus.
En jij denkt toch niet serieus dat vermogens gaan worden opgeslagen op printjes en hardware wallets he?

Quote:
Het is ook hét uitgangspunt van de deeleconomie: mensen regelen het onderling zelf zonder tussenpartij. (denk airbnb, uber, etc.)

Hoe zie je dat eigenlijk voor je? Hoe lekker zou jij slapen als jouw vermogen op een paar stickies in je kluis zou liggen, of onder je bed, whatever. Of zou je die stickies toch maar ergens in bewaring geven, bij.... een bank bijvoorbeeld. Noemen we geen bank, we noemen t de bitcoin-exchange. De bitcoin-exchange denkt: he ik heb bitcoins liggen, waarvan 90% nooit wordt opgehaald. Laat ik maar eens bitcoins aan toonder gaan uitlenen. Verdomd Cliff, je hebt zojuist ons huidige stelsel uitgevonden Laughing

Quote:

Of goud, of diamanten, of bitcoins? Alles van waarde waarvan schaarste is wordt meer waard...

Nope, alles met schaarste wordt alleen maar meer waard als er meer geld is... En zelfs dan...

Alles met onderliggende waarde wordt van zichzelf meer waard, want t produceert iets.

Hier zie je dat mooi... Stop jij je geld lekker in goud, diamenten of bitcoins Cliff. Wie weet heb je op korte termijn wat geluk, wie weet ook niet.

Quote:

Kan, dan is t betaalmiddel slecht ontworpen en op generlei wijze gereed om grote aantallen transacties snel en efficient te verwerken. Dus: wat is de waarde van bitcoin dan?

Quote:
Net zoals je WorldOnline niet nodig had om internet groot te maken...

Waardeloze vergelijking...

Quote:

Ruim 14.000 euro inmiddels... wanneer verwacht jij de crash eigenlijk Royy? 1 jaar, 2 jaar?

Valt niet te zeggen Cliff. Kan door vanalles getriggered worden.

Weerwoord forum index » Economie